PDA

Bekijk Volledige Versie : Kerk annuleert uitvaartdienst om geaardheid overledene



Marsipulami
13-08-07, 00:07
Kerk annuleert uitvaartdienst om geaardheid overledene


AMSTERDAM (RKnieuws.net) - Een kerk in de Amerikaanse staat Texas heeft een herdenkingsdienst afgeblazen omdat vierentwintig uur van te voren bleek dat de overledene homoseksueel was. Zo schrijven Amerikaanse media.
De 46-jarige Cecil Sinclair overleed eerder deze week aan de gevolgen van een infectie, opgelopen tijdens een operatie.

Volgens Sinclair’s zus waren de medewerkers van de kerk gewoon op de hoogte van zijn geaardheid. Pas toen bleek dat in de necrologie de levenspartner van Sinclair als nabestaande wordt genoemd, werd de dienst plots geannuleerd. Zo zegt de zus.

Pastoor Gary Simons spreekt dit tegen en zegt dat niemand wist dat de overledene homo was, totdat er foto’s opdoken van mannen "die elkaar omarmden en kusten".

"Het is niet dat we niet van de familie houden", zegt Simons. "Maar de kerk ziet homoseksualiteit als een zonde. De dienst door laten gaan zou de schijn opwekken dat we een dergelijke levensstijl goedkeuren."

Wortel
13-08-07, 08:01
"Het is niet dat we niet van de familie houden", zegt Simons. "Maar de kerk ziet homoseksualiteit als een zonde. De dienst door laten gaan zou de schijn opwekken dat we een dergelijke levensstijl goedkeuren."

Voor zover mogelijk met alle respect, maar deze redenatie is werkelijk om van te spugen. De zorg voor het dak van de 'stal' weegt kennelijk zwaarder dan de herderlijke zorg voor de schapen. :schreeuw:

Marsipulami
13-08-07, 09:29
Geplaatst door Wortel
Voor zover mogelijk met alle respect, maar deze redenatie is werkelijk om van te spugen. De zorg voor het dak van de 'stal' weegt kennelijk zwaarder dan de herderlijke zorg voor de schapen. :schreeuw:

Ik heb nog nooit gehoord van kerkelijke begrafenissen die gewerigerd worden omwille van de levenswandel van de overledene. Inclusief seriemoordenaars en dito verkrachters worden kerkelijk begraven als ze dat wensen. Het enige criterium voor een kerkelijke begrafenis lijkt me het al of niet gedoopt zijn van overledene.

Bofko
13-08-07, 09:40
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb nog nooit gehoord van kerkelijke begrafenissen die gewerigerd worden omwille van de levenswandel van de overledene. Inclusief seriemoordenaars en dito verkrachters worden kerkelijk begraven als ze dat wensen. Het enige criterium voor een kerkelijke begrafenis lijkt me het al of niet gedoopt zijn van overledene.

In een aantal christelijke stromingen in de VS zie je dat 'haat' in het christelijke doen en laten wordt opgenomen.
Doodzwijgen lukt kennelijk niet meer dus dan dient er gedemoniseerd te worden.
Van de regen in de drup.

knuppeltje
13-08-07, 09:55
Wat ik eigelijk niet meeer begrijp is dat iemand nog bij een klub wilt hoeren waarin de regelementen zo totaal aafwijzend zijn over een van je diepste wezenskenmerken- je geaardheid, en wiens leiders, voorgangers en sprekers nog veelvuldig daarover de meest stomme dingen schreeuwen, en waarvan veel van die schreewlelijkers zelf dan ook nog een scheve schaats rijden.
Magoed, ieder zijn zin.