PDA

Bekijk Volledige Versie : Raad van Europa wil verbod op billenkoek



IbnRushd
13-08-07, 16:21
Raad van Europa wil verbod op billenkoek

STRAATSBURG - De mensenrechtenorganisatie Raad van Europa vraagt elk Europees land om een verbod op billenkoek, een oorvijg en andere lijfelijke straffen voor kinderen.

,,Goed ouderschap moet in de plaats komen van slaan'', zegt de Raad maandag. De organisatie van 47 landen is een campagne begonnen met de titel 'Handen af van kinderen', als onderdeel van het programma 'Bouwen aan een Europa voor en met kinderen'. In een derde van de 47 deelnemende landen zijn lijfstraffen nog toegestaan. (ANP)

ad.nl

M@riska
13-08-07, 16:30
Dat ze zich maar eens bezighouden met de duizenden kinderen die dagelijks zwaar mishandeld worden. Daarvoor sluiten ze hun ogen en die doen ze pas open als het te laat is.

Olive Yao
13-08-07, 19:24
Geplaatst door IbnRushd

billenkoek
moderne spelling, eerst was het billekoek

Rourchid
14-08-07, 04:36
Geplaatst door IbnRushd

In een derde van de 47 deelnemende landen zijn lijfstraffen nog toegestaan.


In Artikel 247 van Boek 1 van het Burgerlijk wetboek staat : 'In de verzorging en de opvoeding van het kind passen de ouders geen geestelijk of lichamelijk geweld of enige andere vernederende behandeling.'

Bron : http://www.jeugdnu.nl/

rja
14-08-07, 20:07
Geplaatst door M@riska
Dat ze zich maar eens bezighouden met de duizenden kinderen die dagelijks zwaar mishandeld worden. Daarvoor sluiten ze hun ogen en die doen ze pas open als het te laat is.
Ik heb vroeger ook weleens tikken gehad van m'n
ouders, ik ben er niet slechter van geworden.

Maar mishandeling was het zeker niet.

Dat zouden ze moeten aanpakken.

M@riska
15-08-07, 06:44
Geplaatst door rja
Ik heb vroeger ook weleens tikken gehad van m'n
ouders, ik ben er niet slechter van geworden.

Maar mishandeling was het zeker niet.

Dat zouden ze moeten aanpakken.


Juist, bij kinderen die uitgehongerd en geslagen worden is herhaaldelijk niet opgetreden. De uitkomst daarvan kennen we uit het journaal.