PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer een Heldendaad van het Irakees Verzet



mark61
15-08-07, 07:34
Is dat meissie ook eindelijk gewroken...

Zeker 175 doden na aanslagen in Noord-Irak
Uitgegeven: 14 augustus 2007 22:51
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2007 23:55

BAGDAD - Meerdere zelfmoordaanslagen met tankwagens dinsdag in het noorden van Irak hebben aan zeker 175 personen het leven gekost. Minstens tweehonderd personen raakten gewond.

Dat is vernomen van een commandant van de Iraakse strijdkrachten. De Amerikaanse strijdkrachten hielpen met het transport van gewonden.

Het gaat om een van de dodelijkste reeks aanslagen in Irak sinds de invasie van buitenlandse troepen in 2003. De aanslagen zouden zijn gericht tegen de Koerdische sekte van Yazidis.

Tankwagens

Drie zelfmoordenaars brachten hun tankwagens kort na elkaar tot ontploffing in verscheidene nederzettingen in de buurt van Sinjar nabij de Syrische grens. Volgens andere bronnen was er in de regio zelfs een vierde aanslag met een tankwagen.

In de getroffen nederzettingen wonen veel Yazidi-aanhangers.

Steniging

In april schoot een man in de buurt van de Noord-Iraakse stad Mosul 23 Yazidi-aanhangers dood, mogelijk als vergelding voor de steniging van een Yazidi-meisje dat zich tot de islam had bekeerd. De verhouding met de soennitische moslims in de regio verslechterde dramatisch.

Onder het regime van Saddam Hussein werden veel Yazidis vervolgd.

Oh sorry, stom, het zijn natuurlijk de Amerikanen.

knuppeltje
15-08-07, 10:17
Geplaatst door mark61
Is dat meissie ook eindelijk gewroken...

Zeker 175 doden na aanslagen in Noord-Irak
Uitgegeven: 14 augustus 2007 22:51
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2007 23:55

BAGDAD - Meerdere zelfmoordaanslagen met tankwagens dinsdag in het noorden van Irak hebben aan zeker 175 personen het leven gekost. Minstens tweehonderd personen raakten gewond.

Dat is vernomen van een commandant van de Iraakse strijdkrachten. De Amerikaanse strijdkrachten hielpen met het transport van gewonden.

Het gaat om een van de dodelijkste reeks aanslagen in Irak sinds de invasie van buitenlandse troepen in 2003. De aanslagen zouden zijn gericht tegen de Koerdische sekte van Yazidis.

Tankwagens

Drie zelfmoordenaars brachten hun tankwagens kort na elkaar tot ontploffing in verscheidene nederzettingen in de buurt van Sinjar nabij de Syrische grens. Volgens andere bronnen was er in de regio zelfs een vierde aanslag met een tankwagen.

In de getroffen nederzettingen wonen veel Yazidi-aanhangers.

Steniging

In april schoot een man in de buurt van de Noord-Iraakse stad Mosul 23 Yazidi-aanhangers dood, mogelijk als vergelding voor de steniging van een Yazidi-meisje dat zich tot de islam had bekeerd. De verhouding met de soennitische moslims in de regio verslechterde dramatisch.

Onder het regime van Saddam Hussein werden veel Yazidis vervolgd.

Oh sorry, stom, het zijn natuurlijk de Amerikanen.

Zullen wij het nog meemaken dat die stammenoorlogen ooit afgelopen zijn?
In Afganistan zijn het weer de Hazari's die zo dikwijls afgeslacht werden.
Maar het westen is natuurlijk veel slechter, das duidelijk.

Slinger
15-08-07, 10:31
Geplaatst door knuppeltje
Zullen wij het nog meemaken dat die stammenoorlogen ooit afgelopen zijn?
In Afganistan zijn het weer de Hazari's die zo dikwijls afgeslacht werden.
Maar het westen is natuurlijk veel slechter, das duidelijk.

Sterker nog, het is allemaal de schuld van het westen...

knuppeltje
15-08-07, 10:35
Geplaatst door Slinger
Sterker nog, het is allemaal de schuld van het westen...

Nou moet je ook weer niet gaan generaliseren zeg. :ego:

Coolassprov MC
15-08-07, 10:36
Geplaatst door Slinger
Sterker nog, het is allemaal de schuld van het westen...

Overal waar het westen een vinger in gehad heeft, gaat het fout.

Van voormalige kolonien tot de zwarte wijken die ze in eigen land hebben gecreeerd;

Toeval?

knuppeltje
15-08-07, 10:40
Geplaatst door Coolassprov MC
Overal waar het westen een vinger in gehad heeft, gaat het fout.

Van voormalige kolonien tot de zwarte wijken die ze in eigen land hebben gecreeerd;

Toeval?

Toeva? hoe kom je daar nu weer bij, ze zijn gewoon te stom om het beter te doen. :ego:

Slinger
15-08-07, 10:47
Geplaatst door Coolassprov MC
Overal waar het westen een vinger in gehad heeft, gaat het fout.

Van voormalige kolonien tot de zwarte wijken die ze in eigen land hebben gecreeerd;

Toeval?

Het is in de meeste gevallen pas fout gegaan nadat de kolonieën zelfstandig zijn geworden.

Wide-O
15-08-07, 10:52
Geplaatst door mark61
Oh sorry, stom, het zijn natuurlijk de Amerikanen.

Ja, nou, ja. Zinloos om op een schaaltje af te wegen waar de verantwoordelijkheden precies liggen, maar de gecreëerde chaos is hun wel degelijk (mede) aan te wrijven. Het creëren van een machtsvacuüm geeft als eerste de kans aan criminelen :cheefbek:

mark61
15-08-07, 11:15
Geplaatst door Wide-O
Ja, nou, ja. Zinloos om op een schaaltje af te wegen waar de verantwoordelijkheden precies liggen, maar de gecreëerde chaos is hun wel degelijk (mede) aan te wrijven. Het creëren van een machtsvacuüm geeft als eerste de kans aan criminelen :cheefbek:

Dat wel. Maar je moet er maar zin in hebben aan het slachten te slaan.

Max Stirner
15-08-07, 11:19
Geplaatst door Coolassprov MC
Overal waar het westen een vinger in gehad heeft, gaat het fout.

Van voormalige kolonien tot de zwarte wijken die ze in eigen land hebben gecreeerd;

Toeval?


Overal waar geen Westerlingen (meer) zijn, gaat het fout.

Van voormalige kolonieën tot de zwarte wijken in eigen land.

Toeval ?


:roker:

observer
15-08-07, 11:42
Geplaatst door Max Stirner
Overal waar geen Westerlingen (meer) zijn, gaat het fout.

Van voormalige kolonieën tot de zwarte wijken in eigen land.

Toeval ?


:roker: vergelijk suriname pre en post onafhankelijkheid maar

al is dat deels ook aan het veel te vrije beleid mbt toelating van surinamers te danken, elke surinamer met beetje opleiding zit in nederland, soms al direct na hun opleiding (op een nederlandse school)

Coolassprov MC
15-08-07, 12:26
Geplaatst door Slinger
Het is in de meeste gevallen pas fout gegaan nadat de kolonieën zelfstandig zijn geworden.

Toen het kolonieën waren ging het inderdaad goed; met de kolonisatoren.

Coolassprov MC
15-08-07, 12:28
Geplaatst door Max Stirner
Overal waar geen Westerlingen (meer) zijn, gaat het fout.

Van voormalige kolonieën tot de zwarte wijken in eigen land.

Toeval ?

Als je een land verkracht en op afstand blijft verkrachten en zogenaamde ontwikkelingssystemen en culturen opdringt die hun vreemd zijn; de bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet; dan gaat het fout.

Iglo
15-08-07, 12:37
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je een land verkracht en op afstand blijft verkrachten en zogenaamde ontwikkelingssystemen en culturen opdringt die hun vreemd zijn; de bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet; dan gaat het fout.
Je hebt wel een levendige, zij het een tikkeltje vunzige, fantasie. Hoe verkracht je een land?
:alien:

Slinger
15-08-07, 12:48
Geplaatst door Coolassprov MC
Toen het kolonieën waren ging het inderdaad goed; met de kolonisatoren.

Die offerden jaren van hun leven op om in ver afeglegen landen een goed bestuur te brengen. tropenjaren telden dubbebl.

Coolassprov MC
15-08-07, 13:06
Geplaatst door Slinger
Die offerden jaren van hun leven op om in ver afeglegen landen een goed bestuur te brengen. tropenjaren telden dubbebl.

Je bent in de war met het Leger Des Heils.

Coolassprov MC
15-08-07, 13:07
Geplaatst door Iglo
Je hebt wel een levendige, zij het een tikkeltje vunzige, fantasie. Hoe verkracht je een land?
:alien:

Vraag het de mannetjes wiens poster je boven jouw bed hebt hangen.

Max Stirner
15-08-07, 13:34
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je een land verkracht en op afstand blijft verkrachten en zogenaamde ontwikkelingssystemen en culturen opdringt die hun vreemd zijn; de bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet; dan gaat het fout.



Tis fijn om te horen dat je de superieure capaciteiten van de almachtige Westerlingen op waarde weet te schatten, Calimero.

Slinger
15-08-07, 13:47
Geplaatst door Coolassprov MC
Je bent in de war met het Leger Des Heils.

Het was inderdaad tot heil van het volk. Nooit gehoord van The White Man's Burden (http://www.fordham.edu/halsall/mod/Kipling.html)?

Coolassprov MC
15-08-07, 14:04
Geplaatst door Max Stirner
Tis fijn om te horen dat je de superieure capaciteiten van de almachtige Westerlingen op waarde weet te schatten, Calimero.

Jouw probleem is dat niemand, om die ''superieure capaciteiten'' van ''die almachtige Westerlingen'' die complete landen en mensenrassen naar de verdommenis hebben geholpen, heeft gevraagd.

Coolassprov MC
15-08-07, 14:06
Geplaatst door Slinger
Het was inderdaad tot heil van het volk. Nooit gehoord van The White Man's Burden (http://www.fordham.edu/halsall/mod/Kipling.html)?

Ik ben een beetje te oud geworden voor sprookjes.

Is jouw argument is dat de normale blanke man om de hoek mede slachtoffer werd van dat ''buitenlands beleid''?

Dan hebben we er nog een argument bij om die blanken zo snel mogelijk naar huis te keren om de doden te bergen die hun het mandaat hebben gegeven.

Iglo
15-08-07, 14:33
Geplaatst door Coolassprov MC
Vraag het de mannetjes wiens poster je boven jouw bed hebt hangen. Er hangen er twee boven mijn bed, welke bedoel je?

Coolassprov MC
15-08-07, 14:33
Geplaatst door Iglo
Er hangen er twee boven mijn bed, welke bedoel je?

De meest bevlekte.

Iglo
15-08-07, 15:36
Geplaatst door Coolassprov MC
De meest bevlekte. Geen idee welke van de twee je nu bedoeld, voor de zekerheid heb ik het zo net maar aan beiden gevraagd. Alleen heeft me dat niet verder geholpen, ze hadden ook geen idee waar je het over had :(. Ze gingen zelfs zo ver om te suggereren dat er een draadje los zit bij jou, irritante mannetjes. Zou je misschien iets meer uitleg kunnen geven?

Coolassprov MC
15-08-07, 15:47
Geplaatst door Iglo
Geen idee welke van de twee je nu bedoeld, voor de zekerheid heb ik het zo net maar aan beiden gevraagd. Alleen heeft me dat niet verder geholpen, ze hadden ook geen idee waar je het over had :(. Ze gingen zelfs zo ver om te suggereren dat er een draadje los zit bij jou, irritante mannetjes. Zou je misschien iets meer uitleg kunnen geven?

Iets zegt me dat je het goed zou doen op de diepvries-afdeling van een willekeurige supermarkt.

AdamRon
16-08-07, 01:15
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je een land verkracht en op afstand blijft verkrachten en zogenaamde ontwikkelingssystemen en culturen opdringt die hun vreemd zijn; de bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet; dan gaat het fout.

Is dat niet precies wat hier in Nederland aan de gang is???????

Het opdringen van een buitenlandse cultuur op de OORSPRONKELIJKE NEDERLANDERS...

Tolerant zijn is een goed ding, iets waar Nederland trots op mag zijn... het is alleen jammer dat aan die tolerantie een eind dreigt te komen

Coolassprov MC
16-08-07, 07:45
Geplaatst door AdamRon
Is dat niet precies wat hier in Nederland aan de gang is???????

Het opdringen van een buitenlandse cultuur op de OORSPRONKELIJKE NEDERLANDERS...

Tolerant zijn is een goed ding, iets waar Nederland trots op mag zijn... het is alleen jammer dat aan die tolerantie een eind dreigt te komen

Leg eens uit..

H.P.Pas
16-08-07, 10:10
Geplaatst door Slinger
Het was inderdaad tot heil van het volk. Nooit gehoord van The White Man's Burden (http://www.fordham.edu/halsall/mod/Kipling.html)?


We took up white man's burden
of ebony and brown.
Now, please, dear Rudyard, tell us
where to put it down.

Nelis70
16-08-07, 11:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Overal waar het westen een vinger in gehad heeft, gaat het fout.

Van voormalige kolonien tot de zwarte wijken die ze in eigen land hebben gecreeerd;

Toeval?

Haha, briljante redeneerfout.
Overal gaan dingen fout.
En overal zijn westerlingen geweest.
Het koppelen van die twee is onterecht.

Voorbeeld:
Of: De vissen zijn verantwoordelijk voor alle zeerampen, want bij elke zeeramp is de zee betrokken en er zijn vissen in elke zee te vinden.

Of:Overal waar moslims een vinger in de pap hebben gehad, gaat het fout.
Toeval?

Als je niet wat kritischer bent op de validiteit van je eigen redeneerstappen dan eindig je als een psychopaat.

Nelis70
16-08-07, 11:29
Geplaatst door Coolassprov MC
Iets zegt me dat je het goed zou doen op de diepvries-afdeling van een willekeurige supermarkt.

hihi

Coolassprov MC
16-08-07, 11:38
Geplaatst door Nelis70
Haha, briljante redeneerfout.
Overal gaan dingen fout.
En overal zijn westerlingen geweest.
Het koppelen van die twee is onterecht.

Voorbeeld:
Of: De vissen zijn verantwoordelijk voor alle zeerampen, want bij elke zeeramp is de zee betrokken en er zijn vissen in elke zee te vinden.

Of:Overal waar moslims een vinger in de pap hebben gehad, gaat het fout.
Toeval?

Als je niet wat kritischer bent op de validiteit van je eigen redeneerstappen dan eindig je als een psychopaat.

Ik heb het boek "Discursieve Vaardigheden'' ook gelezen;

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=666752130&Section=BOOK

..en dat van ''die psychopaat'' verzin je er zelf bij?

Freesaf2
16-08-07, 13:43
Ik ben toch weer onder de indruk van cool (en de rest hier). Hoe gevechten tussen twee stammen weer op conto van het westen komen.
Wat moet het heerlijk zijn om zo'n eenzijdige visie op de wereld te hebben. Nooit verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor iets.

Coolassprov MC
16-08-07, 13:56
Geplaatst door Freesaf2
Ik ben toch weer onder de indruk van cool (en de rest hier). Hoe gevechten tussen twee stammen weer op conto van het westen komen.
Wat moet het heerlijk zijn om zo'n eenzijdige visie op de wereld te hebben. Nooit verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor iets.

''De Wetenschap Van Oorzaak En Gevolg'' heet dat.

Dank u wel.

Freesaf2
16-08-07, 14:34
Ik dacht meer aan het princiepe alles naar 1 oorzaak toe praten

Coolassprov MC
16-08-07, 14:37
Geplaatst door Freesaf2
Ik dacht meer aan het princiepe alles naar 1 oorzaak toe praten

Ga jij nu eerst maar eens leren om dat woord correct te spellen;
dan gaan we het wel weer over iets moeilijkere zaken hebben,
afgesproken?

Freesaf2
16-08-07, 14:53
Blijkbaar begrijp je ondanks de incorrecte spelling precies wat ik wil zeggen.

Laten we het zo afspreken. Ik verbeter mijn spelfouten en jij je denkfouten.

knuppeltje
16-08-07, 15:06
Geplaatst door Freesaf2
Blijkbaar begrijp je ondanks de incorrecte spelling precies wat ik wil zeggen.

Laten we het zo afspreken. Ik verbeter mijn spelfouten en jij je denkfouten.

Ach- met het een te doen hoed je het andere niet te laten. :stout:

Spoetnik
16-08-07, 15:30
Geplaatst door mark61
Is dat meissie ook eindelijk gewroken...


Hmm, dit heeft natuurlijk te maken met het referendum over de status van Kirkuk. De spanningen daar lopen hoog op in aanloop naar December. Het is goed mogelijk dat er een tweede burgeroorlog uit breekt in Iraq, ditmaal tussen de sunni en de koerden.

mark61
16-08-07, 15:49
Geplaatst door Spoetnik
Hmm, dit heeft natuurlijk te maken met het referendum over de status van Kirkuk. De spanningen daar lopen hoog op in aanloop naar December. Het is goed mogelijk dat er een tweede burgeroorlog uit breekt in Iraq, ditmaal tussen de sunni en de koerden.

De meeste Koerden zijn soennieten. Wat dit er mee te maken heeft is mij dan ook volkomen onduidelijk.

Wel kan ik me herinneren dat er een extremistische Koerdische soenni-organisatie is, was het niet Ansar al-Islam?, die natuurlijk de heerschappij over alle Koerden wil. En de olie graag.

Vooralsnog lijkt het een 'al Q'-aanslag te zijn, dwz. van buitenlanders. Die hadden natuurlijk nog nooit een Yezidi gezien en gruwden er zo van, dat dit wel mocht.

ronald
16-08-07, 16:09
Geplaatst door Coolassprov MC
''De Wetenschap Van Oorzaak En Gevolg'' heet dat.

Dank u wel.


Het is een bekend verschijnsel dat introspectie een te fenomenalistisch onderzoek vereist. Zij, diegenen die zich verschuilen achter hun fysisch-chemische aard, laten dan geen enkele van de "prive" psychologische verschijnselen zoals bv gewaarwording, gevoelens, hoop, vrees die introspectieve methoden pretenderen te onthullen, toe als psychologische gegevens om problemen op te lossen.


Maw... dat hele zooitje moet in psychotherapie.

Spoetnik
16-08-07, 16:10
Geplaatst door mark61
De meeste Koerden zijn soennieten. Wat dit er mee te maken heeft is mij dan ook volkomen onduidelijk.

Wel kan ik me herinneren dat er een extremistische Koerdische soenni-organisatie is, was het niet Ansar al-Islam?, die natuurlijk de heerschappij over alle Koerden wil. En de olie graag.

Vooralsnog lijkt het een 'al Q'-aanslag te zijn, dwz. van buitenlanders. Die hadden natuurlijk nog nooit een Yezidi gezien en gruwden er zo van, dat dit wel mocht.

Man, jij snapt er weer niks van.

Ik weet best dat de meeste koerden sunni zijn, maar ze zijn Koerds voordat ze sunni zijn. Jij weet toch dat het overgrootte deel van de Koerden zelfstandigheid willen? Jij weet toch ook dat er een referendum aanstaande is over de status van Kirkuk? De koerden willen dat Kirkuk bij koerdistan wordt aangesloten, terwijl de Sunni hier fel op tegen zijn, vnl. vanwege de olie. De burgeroorlog tussen sunni arabieren en koerden gaat dan ook om deze stad.

Zie bijvoorbeeld deze reactie:



A spokesman for the Kurdistan regional government, a semi-autonomous authority which governs three northern Iraqi provinces, described the Yazidi as a "threatened minority" and said Kurdish forces might have protected them from harm.

"But because of the inaction of the government in Baghdad and their inability to protect the population they are suffering the way they are now," he added.


Het is duidelijk voor de koerden, als zij de beveiliging in handen hadden dan zou dit niet gebeurt zijn - subtext Kirkuk moet worden aangesloten bij koerdistan.

De sunni arabieren zien dat Maliki volledig afhankelijk is van de Koerdse steun om zijn positie behouden, en Maliki zal niets doen om te voorkomen dat het referendum wordt gehouden. Dus de strategie van de sunni is zoveel mogelijk chaos te creeeren in en rondom kirkuk zodat de referendum niet gehouden kan worden. Deze aanslag is deel van deze strategie.

Al-Qaida in Iraq is een spook organisatie gecreert door de Amerikaanse propaganda machine - overigens ook handig voor de sunni opstandelingen, die de meest gruwelijke aanslagen laten claimen door Al-Qa'ida. En dat is weer handig voor de amerikaanse propaganda. Als je kijkt naar de cijfers, dan stelt al-qa'ida in Iraq niets voor in vergelijking met de sunni opstand.

mark61
17-08-07, 08:31
Geplaatst door Spoetnik
Man, jij snapt er weer niks van.

Gelukkig hebben we jou nog, die alles weet. Zo zijn volgens jou Syrië en Iran al 3x geïnvadeerd de afgelopen jaren :vreemd:


Al-Qaida in Iraq is een spook organisatie gecreert door de Amerikaanse propaganda machine - overigens ook handig voor de sunni opstandelingen, die de meest gruwelijke aanslagen laten claimen door Al-Qa'ida. En dat is weer handig voor de amerikaanse propaganda. Als je kijkt naar de cijfers, dan stelt al-qa'ida in Iraq niets voor in vergelijking met de sunni opstand.

Algemeen wordt aangenomen dat het buitenlanders zijn in Irak die er geen been in zien de locale bevolking wholesale over de kling te jagen. Locale soennieten keren zich dan ook steeds meer af van dat internationaal zootje ongeregeld. De locals moorden elkaar ook wel uit, maar dan in de vorm van ontvoeringen of aanslagen waarbij ze zelf buiten schot blijven.

Algemeen wordt aangenomen dat het alleen buitenlanders zijn die zelfmoordaanslagen plegen op grote groepen burgers; locals zijn zo maf niet.

Iglo
17-08-07, 09:25
Geplaatst door Coolassprov MC
Iets zegt me dat je het goed zou doen op de diepvries-afdeling van een willekeurige supermarkt. Neen, dat heb je mis. Ik ben degene die met mijn schip door onbekende wateren vaart met mijn, zij het wat jonge, crew op zoek naar schatten. Laatst hebben we nog een kist vol vissticks gevonden, kijk je alleen maar nieuws maar niet naar reclame?

Coolassprov MC
17-08-07, 10:51
Geplaatst door Iglo
Neen, dat heb je mis. Ik ben degene die met mijn schip door onbekende wateren vaart met mijn, zij het wat jonge, crew op zoek naar schatten. Laatst hebben we nog een kist vol vissticks gevonden, kijk je alleen maar nieuws maar niet naar reclame?

Als ik het zo hoor, snap ik niet waarom je het nieuws niet haalt.

Schip ahoy!

beachboy
17-08-07, 11:54
Geplaatst door knuppeltje
Zullen wij het nog meemaken dat die stammenoorlogen ooit afgelopen zijn?
In Afganistan zijn het weer de Hazari's die zo dikwijls afgeslacht werden.
Maar het westen is natuurlijk veel slechter, das duidelijk.

Hoezo is het westen slechter,ga lekker naar Afganistan of Irak als het daar beter is.Doe ze de groeten van me.
Altijd maar klagen,dat is moslim eigen

Slinger
17-08-07, 11:57
Geplaatst door H.P.Pas

We took up white man's burden
of ebony and brown.
Now, please, dear Rudyard, tell us
where to put it down.


:haha:

Daar hebben we nog steeds moeite mee...

Coolassprov MC
17-08-07, 12:09
Geplaatst door beachboy
Hoezo is het westen slechter,ga lekker naar Afganistan of Irak als het daar beter is.Doe ze de groeten van me.
Altijd maar klagen,dat is moslim eigen

Ik denk dat knuppeltje een kaaskop is;
zo moeilijk uit elkaar te houden die twee; moslims en kaaskoppen;
allebei klagen ze!

Dan moet je ook nog door hebben wanneer ze klagen;
en waarover ze klagen.. :loog:

knuppeltje
17-08-07, 12:13
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik denk dat knuppeltje een kaaskop is;
zo moeilijk uit elkaar te houden die twee; moslims en kaaskoppen;
allebei klagen ze!

Dan moet je ook nog door hebben wanneer ze klagen;
en waarover ze klagen.. :loog:

Tis ook moeilijk af en toe voor die jongens. :ego:

Slinger
17-08-07, 12:42
Geplaatst door knuppeltje
Tis ook moeilijk af en toe voor die jongens. :ego:

Ze snappen je niet altijd. :fpimp: Ik ben de enige die je altijd begrijpt.

knuppeltje
17-08-07, 12:50
Geplaatst door Slinger
Ze snappen je niet altijd. :fpimp: Ik ben de enige die je altijd begrijpt.

Meneer- ik voel me zeer verstekt door deze, maar wilt u voortaan niet meer zo de slijmbal uithangen aub. :student:

ronald
17-08-07, 12:58
Geplaatst door knuppeltje
Meneer- ik voel me zeer verstekt door deze, maar wilt u voortaan niet meer zo de slijmbal uithangen aub. :student:



Hoewel je nickname moet doen vermoeden dat je kracht uitstraalt, is het niet meer dan een instrument in de handen van. Van wie? Kijk even naar achteren. Ik denk dat juist de indruk is ontstaan dat dat wat je nu constateert over jou wordt gevonden.

Nelis70
17-08-07, 13:19
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik heb het boek "Discursieve Vaardigheden'' ook gelezen;



Ik niet.
Maar als jij het gelezen hebt, waarom zondig je dan zo tegen de logica?




http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=666752130&Section=BOOK

..en dat van ''die psychopaat'' verzin je er zelf bij?

Waarbij? Ik heb het boek niet gelezen. Het was mijn eigen tekst. Dus ja, de tekst over de psychopaat heb ik helemaal zelf verzonnen.
Leek me wel een keer leuk, iets zelf verzinnen, op een site waarin iedereen uitblinkt in hele lappen tekst kopieren.

Heb jij de grap over de diepvriesafdeling ook zelf verzonnen?

knuppeltje
17-08-07, 13:23
Geplaatst door ronald
Hoewel je nickname moet doen vermoeden dat je kracht uitstraalt, is het niet meer dan een instrument in de handen van. Van wie? Kijk even naar achteren. Ik denk dat juist de indruk is ontstaan dat dat wat je nu constateert over jou wordt gevonden.

Blijkt dus inderdaad te moeilijk te zijn. :hihi:

Nelis70
17-08-07, 13:24
Geplaatst door ronald
Het is een bekend verschijnsel dat introspectie een te fenomenalistisch onderzoek vereist. Zij, diegenen die zich verschuilen achter hun fysisch-chemische aard, laten dan geen enkele van de "prive" psychologische verschijnselen zoals bv gewaarwording, gevoelens, hoop, vrees die introspectieve methoden pretenderen te onthullen, toe als psychologische gegevens om problemen op te lossen.


Maw... dat hele zooitje moet in psychotherapie.

Je vooroordelen over fysici zijn erger dan wat hier heel veel niet-moslims aan vooroordelen over moslims wordt verweten.
Bied dus maar even fijn je excuses aan voor deze opmerking, voel me ernstig beledigd.
Fysici zijn van aanmerkelijk gezonder emotioneel niveau dan alle alfa's.

ronald
17-08-07, 13:27
Geplaatst door Nelis70
Je vooroordelen over fysici zijn erger dan wat hier heel veel niet-moslims aan vooroordelen over moslims wordt verweten.
Bied dus maar even fijn je excuses aan voor deze opmerking, voel me ernstig beledigd.
Fysici zijn van aanmerkelijk gezonder emotioneel niveau dan alle alfa's.

Oeps....over emoties gesproken... Je extentie van "fysisch-chemische" reikt wel heel ver. Je moest lezen: biologisch.... ben je ook bioloog?

Nelis70
17-08-07, 13:33
Geplaatst door ronald
Oeps....over emoties gesproken... Je extentie van "fysisch-chemische" reikt wel heel ver. Je moest lezen: biologisch.... ben je ook bioloog?

Je hebt echt een hekel aan mij he, alleen de suggestie al!!

Nee, ben meer van het fysische.
Leuker en logischer (en makkelijker)

ronald
17-08-07, 13:35
Geplaatst door Nelis70
Je hebt echt een hekel aan mij he, alleen de suggestie al!!

Nee, ben meer van het fysische.
Leuker en logischer (en makkelijker)


Nee hoor... mijn beste vrienden zijn fysici....

Coolassprov MC
17-08-07, 13:41
Geplaatst door Nelis70
Ik niet.
Maar als jij het gelezen hebt, waarom zondig je dan zo tegen de logica?

Ga preken waar je kronkels aangenomen worden.


Geplaatst door Nelis70
Waarbij? Ik heb het boek niet gelezen. Het was mijn eigen tekst. Dus ja, de tekst over de psychopaat heb ik helemaal zelf verzonnen.
Leek me wel een keer leuk, iets zelf verzinnen, op een site waarin iedereen uitblinkt in hele lappen tekst kopieren.

Applaus voor de vrouw die je baarde.


Geplaatst door Nelis70
Heb jij de grap over de diepvriesafdeling ook zelf verzonnen?

Was geen grap.

Nelis70
17-08-07, 13:54
Geplaatst door Coolassprov MC
Ga preken waar je kronkels aangenomen worden.

???
1. 't Was geen preek.
2. Waarom zou ik me beperken tot mijn volgelingen?
3. Jij vindt niet dat ik gelijk had in mijn opmerking over de redeneerfout die je maakte?



Applaus voor de vrouw die je baarde.

Ik zal de complimenten doorgeven.
Maar je doet er beter aan mijn docenten te complimenteren, die hebben me op het gebied van logica meer geleerd dan mijn familie.
[/quote]

Was geen grap. [/QUOTE]

Oh, nou, jammer.

Julien
17-08-07, 15:32
Geplaatst door Coolassprov MC
Overal waar het westen een vinger in gehad heeft, gaat het fout.

Van voormalige kolonien tot de zwarte wijken die ze in eigen land hebben gecreeerd;

Toeval?

Toen Sadam Hoessein honderdduizenden Koerden vergaste was Irak zeker ook gekoloniseerd? :maf2:

En China is zeker ook een kolonie? Vandaar dat er honderdduizenden zijn vermoord door de staat :maf2:

En Turkije die Koerden doodt zijn ook nooit een kolonie geweest, de Balkanoorlogen.. wie was daar de kolonisator? Juist de Moslims.

Jouw redenering slaat dus nergens op. Mensen die volken afslachten zijn fout, en daar moet je geen excuus voor zoeken. Voor Hitler is ook geen excuus te vinden.

Coolassprov MC
17-08-07, 19:41
Geplaatst door Julien
Toen Sadam Hoessein honderdduizenden Koerden vergaste was Irak zeker ook gekoloniseerd? :maf2:

De liefde tussen Saddam en het westen was toen wel op z'n hoogtepunt.

Er is niet voor niets een Nederlandse zakenman veroordeeld voor het leveren van gifgas aan Ali.


Geplaatst door Julien
En China is zeker ook een kolonie? Vandaar dat er honderdduizenden zijn vermoord door de staat :maf2:

Ik kan je wel meer landen noemen waar het niet botert en waar het westen niets mee van doen heeft; dat is niet mijn punt; daarom staat China buiten deze discussie en buiten iedere vergelijk.


Geplaatst door Julien
En Turkije die Koerden doodt zijn ook nooit een kolonie geweest,..

Turkije is lid van de NATO en het grootste vriendje van het westen bij de deur; als het westen zegt ''spring!''; vragen de Turken ''hoe hoog?!''


Geplaatst door Julien
...de Balkanoorlogen.. wie was daar de kolonisator? Juist de Moslims.

Als mensen ergens 800jaar of meer wonen als gelijken onder de rest van de bevolking kan je niet meer spreken van kolonisatie.

De grootste Europese mensenslachting na WO2, was de mensenslachting op Europees grondgebied van,...juist ja!,..Moslims!


Geplaatst door Julien
Jouw redenering slaat dus nergens op.

Je hebt bewezen dat je niet hebt begrepen wat ik wel bedoelde; dat ga ik ook niet uitleggen.


Geplaatst door Julien
Mensen die volken afslachten zijn fout, en daar moet je geen excuus voor zoeken. Voor Hitler is ook geen excuus te vinden.

Je blaft tegen de verkeerde boom.

knuppeltje
17-08-07, 20:03
Geplaatst door Coolassprov MC
De liefde tussen Saddam en het westen was toen wel op z'n hoogtepunt.

Er is niet voor niets een Nederlandse zakenman veroordeeld voor het leveren van gifgas aan Ali.



Ik kan je wel meer landen noemen waar het niet botert en waar het westen niets mee van doen heeft; dat is niet mijn punt; daarom staat China buiten deze discussie en buiten iedere vergelijk.



Turkije is lid van de NATO en het grootste vriendje van het westen bij de deur; als het westen zegt ''spring!''; vragen de Turken ''hoe hoog?!''



Als mensen ergens 800jaar of meer wonen als gelijken onder de rest van de bevolking kan je niet meer spreken van kolonisatie.

De grootste Europese mensenslachting na WO2, was de mensenslachting op Europees grondgebied van,...juist ja!,..Moslims!



Je hebt bewezen dat je niet hebt begrepen wat ik wel bedoelde; dat ga ik ook niet uitleggen.



Je blaft tegen de verkeerde boom.

Je kunt er ook ver naast zitten hè.
Van Anraat zit in de bak. Goed die leverde de grondstoffen, maar die hoefden alleen maar bij elkaar gekiepert te worden.

beachboy
17-08-07, 20:56
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik denk dat knuppeltje een kaaskop is;
zo moeilijk uit elkaar te houden die twee; moslims en kaaskoppen;
allebei klagen ze!

Dan moet je ook nog door hebben wanneer ze klagen;
en waarover ze klagen.. :loog:

Moslims zetten zichzelf heel graag in de slachtofferrol

Maarten
18-08-07, 00:48
Geplaatst door mark61

Oh sorry, stom, het zijn natuurlijk de Amerikanen.

Ik geef graag toe dat het er sterk op lijkt, dat er een stelletje wilden aan de gang is, en dat het bespottelijk is om de praktijken aan de amerikanen te wijten.
Maar ik kijk graag over de muur naar de andere partij, en bedenk dan hoeveel factoren er wel niet zijn, die sinds 2002 haat veroorzaakt hebben. Dat zijn er nogal wat, en het is eigenlijk geen wonder, dat iedereen die meewerkt met de binnenvallende Amerikanen als collaborateur gezien wordt, door een aantal lui.
Dit is geen kwestie van goedpraten of zoiets, maar van kijken hoe het werkt.

En ik blijf echt sterk denken aan de achtergronden van die VN-beginselen. Als je die schendt, dan is dit de manier waarop daardoor oorlogen ontstaan. Hier wordt veel te makkelijk pragmatisch gedacht van: kom nou jongens, meewerken, dan wordt het allemaal beter.
Wij dachten ten tijde van die Duitsers ook niet zo, en wie wel zo dacht, werd achteraf flink veroordeeld. Wij vinden dat terecht, maar zien inzake Irak weer niet hoe allerlei ideologische- of haatfactoren daar net zo goed de doorslag geven. Ik geef je er zo een stuk of 15.

Julien
18-08-07, 01:33
Geplaatst door Coolassprov MC
De liefde tussen Saddam en het westen was toen wel op z'n hoogtepunt.

Er is niet voor niets een Nederlandse zakenman veroordeeld voor het leveren van gifgas aan Ali.
Hou toch eens op met altijd een ander de schld te geven als een moslimleider wat fout doet :moe: Sadam Hoessein was een brute dictator die nooit aantoonbaar steun heeft gekregen van westerse landen om zijn misdaden te begaan.


Als mensen ergens 800jaar of meer wonen als gelijken onder de rest van de bevolking kan je niet meer spreken van kolonisatie.
Lees eens een geschiedenisboek. De islamitische Ottomanen hebben wel degelijk de Balkan gekoloniseerd. De christenen waren TOTAAL niet gelijk aan de moslims. De mensen in de Balkan waren maar al te blij toen de Ottomanen verslagen werden en er heerst niet voor niets een islamofobie in veel Balkanlanden..


De grootste Europese mensenslachting na WO2, was de mensenslachting op Europees grondgebied van,...juist ja!,..Moslims!
En hoe zijn die spanningen ontstaan? Door de heers en verdeelpolitiek en kolonisatie van ... juist ja! .. de Moslims!


Je hebt bewezen dat je niet hebt begrepen wat ik wel bedoelde; dat ga ik ook niet uitleggen.
Je blaft tegen de verkeerde boom.
Het lijkt me overduidelijk dat je niet kan bewijzen dat "Overal waar het westen een vinger in gehad heeft, gaat het fout."

Olive Yao
18-08-07, 02:01
Geplaatst door Julien
Lees eens een geschiedenisboek. De islamitische Ottomanen hebben wel degelijk de Balkan gekoloniseerd. De christenen waren TOTAAL niet gelijk aan de moslims. De mensen in de Balkan waren maar al te blij toen de Ottomanen verslagen werden en er heerst niet voor niets een islamofobie in veel Balkanlanden..
Omgekeerd zijn de USA geliefd bij moslims op de Balkan omdat de USA in de recente Balkanoorlogen voor hen zijn opgekomen.

chessmatazz
18-08-07, 03:51
omdat ze een tot de islam-bekeerd yazidi meisje hebben gestenigd willen ze de hele yazidi-gemeenschap vernietigen omdat die zodoende een vijand van de islam is?

zouden ze haar niet gestenigd hebben als ze zich tot het joden- of christendom bekeerd zou hebben?

en hoe zit het met al die moslims die vermoord zijn omdat ze jood of christen wilden worden?

zijn als vergelding daarvoor ook hele moslimgemeenschappen uitgeroeid?

er klopt iets niet ...

chessmatazz
18-08-07, 03:56
Geplaatst door Olive Yao
Omgekeerd zijn de USA geliefd bij moslims op de Balkan omdat de USA in de recente Balkanoorlogen voor hen zijn opgekomen.

en nu staat de USA ook nog pal achter de afscheiding van Kosovo wat slechts een machtspelletje is tussen de USA en het steeds sterker wordende Rusland

mark61
18-08-07, 09:43
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik kan je wel meer landen noemen waar het niet botert en waar het westen niets mee van doen heeft; dat is niet mijn punt; daarom staat China buiten deze discussie en buiten iedere vergelijk.

Wat is je punt dan eigenlijk nog wel?


Turkije is lid van de NATO en het grootste vriendje van het westen bij de deur; als het westen zegt ''spring!''; vragen de Turken ''hoe hoog?!''

Dus het westen heeft Turkije opdracht gegeven de Koerden te onderdrukken? Irrelevante opmerking.


Als mensen ergens 800jaar of meer wonen als gelijken onder de rest van de bevolking kan je niet meer spreken van kolonisatie.

Niet als gelijken, maar als bezetters en Herrenvolk, de locals als op zijn best 2e rangsburgers. Niet de geschiedenis gaan zitten vervalsen. Het was expansie en kolonisatie en in die tijd heel normaal. Of dat nou westerse kolonisatie of niet-westerse kolonisatie was.

Man man wat ben je doorzichtig.


Je hebt bewezen dat je niet hebt begrepen wat ik wel bedoelde; dat ga ik ook niet uitleggen.

Je weet zelf niet meer wat je bedoelde want je wordt van alle kanten omvergekegeld.

mark61
18-08-07, 09:48
Geplaatst door Maarten
Ik geef graag toe dat het er sterk op lijkt, dat er een stelletje wilden aan de gang is, en dat het bespottelijk is om de praktijken aan de amerikanen te wijten.
Maar ik kijk graag over de muur naar de andere partij, en bedenk dan hoeveel factoren er wel niet zijn, die sinds 2002 haat veroorzaakt hebben.

Daar hebben Yezidi's als zodanig niks mee te maken. Koerden wel, maar het ging hier expliciet om Yezidi's.

Alles goed en wel, degenen die honderden burgers opblazen zitten gewoon fout. Wijzen naar Amerikanen helpt niet.


Dat zijn er nogal wat, en het is eigenlijk geen wonder, dat iedereen die meewerkt met de binnenvallende Amerikanen als collaborateur gezien wordt, door een aantal lui.

Pasgeboren babies, zuigelingen, oude vrouwtjes & mannetjes incluis. Yep.


Het is geen kwestie van goedpraten of zoiets, maar van kijken hoe het werkt.

Ja, dat is het wel. Geen westers gekonkel dat dit kan goedpraten.

Coolassprov MC
18-08-07, 15:53
Geplaatst door knuppeltje
Je kunt er ook ver naast zitten hè.

Blijkbaar niet;


Geplaatst door knuppeltje
Van Anraat zit in de bak.

Iemand moet de schuld op zich nemen, no?


Geplaatst door knuppeltje
Goed die leverde de grondstoffen, maar die hoefden alleen maar bij elkaar gekiepert te worden.

Saddam's meest gruwelijke misdaden; niet geheel onmogelijk gemaakt door het westen.

Coolassprov MC
18-08-07, 15:53
Geplaatst door beachboy
Moslims zetten zichzelf heel graag in de slachtofferrol

Homo's ook.

chessmatazz
18-08-07, 15:58
Geplaatst door Coolassprov MC
Homo's ook.

als je de krant tegenwoordig openslaat gaat het idd bijna alleen maar over homo's en moslims

Coolassprov MC
18-08-07, 16:02
Geplaatst door Julien
Hou toch eens op met altijd een ander de schld te geven als een moslimleider wat fout doet :moe:

Saddam was geen ''moslimleider''; Saddam was CIA; net als Osama Bin Laden.

Saddam en Osama zijn jullie creaturen; niet de onze.


Geplaatst door Julien
Sadam Hoessein was een brute dictator die nooit aantoonbaar steun heeft gekregen van westerse landen om zijn misdaden te begaan.

Daar ga ik niet eens over in discussie!


Geplaatst door Julien
Lees eens een geschiedenisboek. De islamitische Ottomanen hebben wel degelijk de Balkan gekoloniseerd. De christenen waren TOTAAL niet gelijk aan de moslims. De mensen in de Balkan waren maar al te blij toen de Ottomanen verslagen werden en er heerst niet voor niets een islamofobie in veel Balkanlanden.

Ga jij ondertussen in het woordenboek opzoeken wat ''kolonisatie'' is.


Geplaatst door Julien
En hoe zijn die spanningen ontstaan? Door de heers en verdeelpolitiek en kolonisatie van ... juist ja! .. de Moslims!

De grootste Europese mensenslachting na WO2; de mensenslachting op Europees grondgebied van moslims was eigen schuld, dikke bult?

Een kinderlijkere smoes/excuus kan je niet verzinnen?


Geplaatst door Julien
Het lijkt me overduidelijk dat je niet kan bewijzen dat "Overal waar het westen een vinger in gehad heeft, gaat het fout."

Laten we het bij Irak houden.

mark61
18-08-07, 16:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Saddam was geen ''moslimleider''; Saddam was CIA; net als Osama Bin Laden.

Saddam en Osama zijn jullie creaturen; niet de onze.



Daar ga ik niet eens over in discussie!



Ga jij ondertussen in het woordenboek opzoeken wat ''kolonisatie'' is.



De grootste Europese mensenslachting na WO2; de mensenslachting op Europees grondgebied van moslims was eigen schuld, dikke bult?

Een kinderlijkere smoes/excuus kan je niet verzinnen?



Laten we het bij Irak houden.

Een wijs besluit om mijn reactie maar te negeren :wijs:

Al vertel je hier ook onzin.

Julien
18-08-07, 16:10
Geplaatst door Coolassprov MC
Homo's ook.

Inderdaad, moslims en homo's (en joden) zijn heel erg met elkaar te vergelijken. In deze minderheden zitten veel mensen die zich steeds slachtoffer voelen. Tot vervelends aan toe.

chessmatazz
18-08-07, 16:11
Geplaatst door Coolassprov MC
Saddam was geen ''moslimleider''; Saddam was CIA; net als Osama Bin Laden.
Saddam en Osama zijn jullie creaturen; niet de onze.

alle slechte moslims zijn westerse creaturen



Daar ga ik niet eens over in discussie!

zou ik ook niet doen als ik jou was



Ga jij ondertussen in het woordenboek opzoeken wat ''kolonisatie'' is.

ach verovering, kolonisatie, imperialisme...

it all sucks


De grootste Europese mensenslachting na WO2; de mensenslachting op Europees grondgebied van moslims was eigen schuld, dikke bult?

nee maar staat ook niet op zichzelf


Laten we het bij Irak houden.

en niet te vergeten de Balkan

Coolassprov MC
18-08-07, 16:13
Geplaatst door mark61
Wat is je punt dan eigenlijk nog wel?

Dat geen enkele entiteit anderen ''leiders'' en zogenaamde ''ontwikkelingssytemen'' door de strot mag dauwen,
om daarna,
als het land ten gevolge hiervan naar de knoppen gaat,
te zeggen;
achterlijke mensen kun je nu eenmaal niks bijbrengen.

Ik heb daar geen woorden voor; weet jij wel hoe je zulk gedrag noemt?


Geplaatst door mark61
Dus het westen heeft Turkije opdracht gegeven de Koerden te onderdrukken? Irrelevante opmerking.

Als dat het geval zou zijn, zou het westen hoofddader zijn; ik verwijt ze nu slechts ''medeplichtigheid''.

Het leveren van wapens en het oogluikend toekijken terwijl ze er burgers mee afslachten; zelfde als Saddam met de Kurden.


Geplaatst door mark61
Niet als gelijken, maar als bezetters en Herrenvolk, de locals als op zijn best 2e rangsburgers. Niet de geschiedenis gaan zitten vervalsen. Het was expansie en kolonisatie en in die tijd heel normaal. Of dat nou westerse kolonisatie of niet-westerse kolonisatie was.

Wat heeft dat van doen met die oorlog 15jaar geleden?


Geplaatst door mark61

Man man wat ben je doorzichtig.

Omdat ik helder ben.


Geplaatst door mark61
Je weet zelf niet meer wat je bedoelde want je wordt van alle kanten omvergekegeld.

Make my day!

http://content.answers.com/main/content/wp/en/2/27/Harry_Callahan.JPG

chessmatazz
18-08-07, 16:20
Als dat het geval zou zijn, zou het westen hoofddader zijn; ik verwijt ze nu slechts ''medeplichtigheid''.

Het leveren van wapens en het oogluikend toekijken terwijl ze er burgers mee afslachten; zelfde als Saddam met de Kurden.

interresseerde jij je toen ook al zo in Irak?

Julien
18-08-07, 16:20
Geplaatst door Coolassprov MC
Saddam was geen ''moslimleider''; Saddam was CIA; net als Osama Bin Laden.

Saddam en Osama zijn jullie creaturen; niet de onze.
Whaha gaat alle nog lekker? En jij hebt zeker overtuigend bewijs voor deze complottheorie? :vreemd: Ach.. als je het zou hebben dan was je niet meer op 'nieuws van de dag' maar het nieuws van het millenium.


Daar ga ik niet eens over in discussie!
Ja, omdat je geen bewijzen hebt dat Sadam geholpen werd door westerse leiders om de Koerden en Sji'ieten uit te moorden!


Ga jij ondertussen in het woordenboek opzoeken wat ''kolonisatie'' is.
ko·lo·ni·sa·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het koloniseren, het vestigen van kolonies

Het bezetten van een ander land en er de dienst uitmaken. Precies wat de islamitische Ottomanen deden. Met harde hand nog wel, christenen waren ondergeschikt aan de moslims. In de Balkan ziet men de Turken nog steeds als bezetters van toen.


De grootste Europese mensenslachting na WO2; de mensenslachting op Europees grondgebied van moslims was eigen schuld, dikke bult?

Een kinderlijkere smoes/excuus kan je niet verzinnen?
Waar zeg ik eigen schuld dikke bult? :loens: Als je een keer goed gaat lezen, dan zul je begrijpen dat ik bedoel dat de massaslachtingen in de Balkan gedurende de jaren '90 (waarbij niet alleen moslims omkwamen!) het gevolg zijn van.. inderdaad... de islamitische Ottomanen die er eeuwenlang verdeel en heers hebben toegepast en het gebied gekoloniseerd hebben.


Laten we het bij Irak houden.
Ga jij ondertussen in het woordenboek opzoeken wat ''kolonisatie'' is.

Coolassprov MC
18-08-07, 16:25
Geplaatst door chessmatazz
alle slechte moslims zijn westerse creaturen

Alle slechte moslims zijn westerse vriendjes zolang ze hun kastanjes uit het vuur halen.

Het Palestijnse FATAH was tot de laatste verkiezingen 's werelds verschrikkelijkse terroristen- en corruptiebende; nu krijgen ze wapens, training, politieke steun en eens per week 120 rode rozen uit Hillegom.


Geplaatst door chessmatazz
zou ik ook niet doen als ik jou was

Als je de weg naar het toilet niet kunt vinden, wil ik je wel helpen.


Geplaatst door chessmatazz
en niet te vergeten de Balkan

Misschien kun je er een discussie-draad over openen; deze gaat namelijk over Irak.

Coolassprov MC
18-08-07, 16:28
Geplaatst door chessmatazz
interresseerde jij je toen ook al zo in Irak?

Wanneer?

mark61
18-08-07, 16:32
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat geen enkele entiteit anderen ''leiders'' en zogenaamde ''ontwikkelingssytemen'' door de strot mag dauwen,
om daarna,
als het land ten gevolge hiervan naar de knoppen gaat,
te zeggen;
achterlijke mensen kun je nu eenmaal niks bijbrengen.

Tsja, das nauwelijks controversieel. Wie zegt dat hier dan?


Als dat het geval zou zijn, zou het westen hoofddader zijn; ik verwijt ze nu slechts ''medeplichtigheid''.

Gompie. Dan ben jij medeverantwoordelijk. Wat dacht je daaraan te gaan doen?


Het leveren van wapens en het oogluikend toekijken terwijl ze er burgers mee afslachten; zelfde als Saddam met de Kurden.

Dat doet elke wapenleverancier. Tis dat de islamitische wereld geen wapenindustrie van betekenis heeft, bedoel je? Na Indonesië en Egypte doen geloof ik wel wat.

Jij weet niet meer wat er in 1991 is gebeurd? Iets met breedtelijnen.

In any case, the guy who pulls the trigger is de schuldige.


Wat heeft dat van doen met die oorlog 15jaar geleden?

Jaja, das altijd een leuke. Terug gaan naar hoe-was-het-ook-weer in de discussie.

Jij suggereert iets Unieks over het westen; maar eigenlijk slaat het helemaal nergens op. As usual, zou ik haast zeggen. Jammer dat je niet meer met Lucida kan spelen.

chessmatazz
18-08-07, 16:34
Geplaatst door Coolassprov MC
Alle slechte moslims zijn westerse vriendjes zolang ze hun kastanjes uit het vuur halen.

sinds wanneer is de islam een politieke beweging?


Het Palestijnse FATAH was tot de laatste verkiezingen 's werelds verschrikkelijkse terroristen- en corruptiebende; nu krijgen ze wapens, training, politieke steun en eens per week 120 rode rozen uit Hillegom.

klopt! alleen geld hetzelfde ook voor Hamas maar die worden door mensen als jou weer verdedogd


Als je de weg naar het toilet niet kunt vinden, wil ik je wel helpen.

wanneer je even slim als komisch bent dan zal jij de eerste zijn aan wie ik het ga vragen


Misschien kun je er een discussie-draad over openen; deze gaat namelijk over Irak.

dat is niet te blijken

Coolassprov MC
18-08-07, 16:42
Geplaatst door Julien
Whaha gaat alle nog lekker?

Met mij wel.


Geplaatst door Julien
En jij hebt zeker overtuigend bewijs voor deze complottheorie? :vreemd: Ach..

Zeer zeker heb ik dat.


Geplaatst door Julien
Ja, omdat je geen bewijzen hebt dat Sadam geholpen werd door westerse leiders om de Koerden en Sji'ieten uit te moorden!

http://derekdoes.files.wordpress.com/2006/11/rumsfeld-saddam.jpg


Geplaatst door Julien
ko·lo·ni·sa·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het koloniseren, het vestigen van kolonies

Het bezetten van een ander land en er de dienst uitmaken. Precies wat de islamitische Ottomanen deden. Met harde hand nog wel, christenen waren ondergeschikt aan de moslims. In de Balkan ziet men de Turken nog steeds als bezetters van toen.

Als we dit klakkeloos van jou aannemen, resten mij de vragen:

Wat heeft dat van doen met de Balkanoorlog?

Welk vergelijk is er te trekken met de kolonisatie van Irak door de Britten en de VS?


Geplaatst door Julien
Waar zeg ik eigen schuld dikke bult? :loens: Als je een keer goed gaat lezen, dan zul je begrijpen dat ik bedoel dat de massaslachtingen in de Balkan gedurende de jaren '90 (waarbij niet alleen moslims omkwamen!) het gevolg zijn van.. inderdaad... de islamitische Ottomanen die er eeuwenlang verdeel en heers hebben toegepast en het gebied gekoloniseerd hebben.

Ottomanen zijn het gevolg van de Balkanoorlogen; neem er nog eentje!


Geplaatst door Julien
Ga jij ondertussen in het woordenboek opzoeken wat ''kolonisatie'' is.

Ik hoop niet dat je daarmee je twee hersencellen hebt overbelast!

Coolassprov MC
18-08-07, 16:56
Geplaatst door chessmatazz
sinds wanneer is de islam een politieke beweging?

Volgens Julien is dat zo.


Geplaatst door chessmatazz
klopt! alleen geld hetzelfde ook voor Hamas maar die worden door mensen als jou weer verdedogd

Daar mag je met mij over discussieren in de numereuze desbetreffende discussie-draden.




Geplaatst door chessmatazz
wanneer je even slim als komisch bent dan zal jij de eerste zijn aan wie ik het ga vragen


Leuk.


Geplaatst door chessmatazz

dat is niet te blijken

Geef eens het goede voorbeeld.

Julien
18-08-07, 17:01
Geplaatst door Coolassprov MC
Met mij wel.

Zeer zeker heb ik dat.
Nou ik zie geen bewijs dat Saddam en Osama CIA agenten waren. Dus je geeft toe dat je beetje raar bent?


http://derekdoes.files.wordpress.com/2006/11/rumsfeld-saddam.jpg
So what? Ze hebben elkaar de hand geschud en hadden toen diplomatieke banden.... wat bewijst dat?? Er is geen bewijs dat het westen (mede)schuldig is aan de massamoorden van Sadam op de Koerden en Sji'ieten.
http://www.iraqslogger.com/images_full_column/73801057.jpg
Volgens jouw gedachtengang bewijst deze foto dat Syrië medschuldig is aan de onderdrukking van Palestijnen en Irakezen en alle misstanden van de VS :lol:


Als we dit klakkeloos van jou aannemen, resten mij de vragen:

Wat heeft dat van doen met de Balkanoorlog?

Welk vergelijk is er te trekken met de kolonisatie van Irak door de Britten en de VS?
Jij begon met de bullshit zin "Overal waar het westen een vinger in gehad heeft, gaat het fout." Ik antwoord daarop dat de moslims ook gekoloniseerd hebben en dat het daar ook fout ging. Kijk dus maar naar de Balkan. Na de verdeel en heers kolonisatie van de islamitische Ottomanen is er een vijandige sfeer ontstaan tussen de verschillende volkeren op de Balkan, wat uiteindelijk ook tot de oorlogen in de jaren '90 leidde.


Ottomanen zijn het gevolg van de Balkanoorlogen; neem er nog eentje!
Jij noemt ook de kolonisatie door het westen als oorzaak van huidige problemen. Dus dan moet je het niet raar vinden als ik de kolonisatie van de Balkan door islamitische Ottomanen net zo noem.


Ik hoop niet dat je daarmee je twee hersencellen hebt overbelast!
Leg mij uit op welke manier de VS Irak heeft gekoloniseerd? Moeten ze daar Engels praten? Heeft de VS het monopolie op alle grondstoffen? Worden mensen tot het christendom bekeerd? Hebben de Amerikanen daar nog de politieke macht?

chessmatazz
18-08-07, 17:01
Wanneer?

toen saddam zijn koerdische moslimbroeders uitroeide

pas wanneer het westen zich in zulke kwesties mengt openen mensen als jij de mond

Julien
18-08-07, 17:04
Geplaatst door Coolassprov MC
Volgens Julien is dat zo.

Ik had het over de islamitische Ottomanen (die zichzelf een islamitisch rijk noemden). Het Westen is ook geen politieke beweging.
De islam is inderdaad geen politieke beweging.

chessmatazz
18-08-07, 17:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Volgens Julien is dat zo.

als jij zegt dat slechte moslims moslims zijn die meewerken met het westen of het westen helpen dan verlaag jij de islam toch tot een louter politieke beweging

ik dacht namelijk dat de islam meer een manier van leven is dan een pro- danwel anti-westerse beweging


Daar mag je met mij over discussieren in de numereuze desbetreffende discussie-draden.

je kan je antwoord ook hier vermelden
er zal niemand zijn die daar mee zit


Geef eens het goede voorbeeld.

ik volg jou

Coolassprov MC
18-08-07, 17:12
Geplaatst door mark61

Jij suggereert iets Unieks over het westen; maar eigenlijk slaat het helemaal nergens op.

Ik heb je een lijstje gegeven van historische terreurdaden door westerlingen op zowel westerse bodem als daarbuiten;

Coolassprov MC
18-08-07, 17:14
Geplaatst door Julien
Ik had het over de islamitische Ottomanen (die zichzelf een islamitisch rijk noemden). Het Westen is ook geen politieke beweging.
De islam is inderdaad geen politieke beweging.

Je had het over Osama en Saddam.

Coolassprov MC
18-08-07, 17:20
Geplaatst door chessmatazz
als jij zegt dat slechte moslims moslims zijn die met het meewerken of helpen dan verlaag jij de islam toch tot een louter politieke beweging

ik dacht namelijk dat de islam meer een manier van leven is dan een pro- danwel anti-westerse beweging

Hoe kan ik je uitleggen dat je tegen de verkeerde boom blaft?


Geplaatst door chessmatazz
je kan je antwoord ook hier vermelden
er zal niemand zijn die daar mee zit


Ik ben zeker 3 discussiedraden daarover begonnen; zoek ze op.

Straks ga je mij de schuld geven van een onderwerpverandering; zoals je hieronder doet;


Geplaatst door chessmatazz
ik volg jou

Julien
18-08-07, 17:21
Geplaatst door Coolassprov MC
Je had het over Osama en Saddam.

Nou en dat zijn/ waren toch moslims? Maar jij weet blijkbaar het Westen voor van alles de schuld te geven. Ik kom dan met de kolonisatie van de Balkan door moslims en het gevolg daarvan de Balkanoorlogen en daar hebben Osama en Sadam niks mee te maken.

Coolassprov MC
18-08-07, 17:25
Geplaatst door chessmatazz
toen saddam zijn koerdische moslimbroeders uitroeide

Wat is het nu? Islam of politiek? Maak je keuze!

Waren Thomas Jefferson en de Amerikaanse Indianenstam, die hij uitroeide, ook broeders van elkaar?


Geplaatst door chessmatazz
pas wanneer het westen zich in zulke kwesties mengt openen mensen als jij de mond

Als het westen geen nieuwe kolonisatie van Irak had begonnen over de ruggen van die vergaste Kurden, had je mij er, inderdaad, niet over gehoord.

Coolassprov MC
18-08-07, 17:31
Geplaatst door Julien
Nou en dat zijn/ waren toch moslims?

-Saddam was zo anti-Islam als maar kon; was aan de macht gehopen door de VS en van de troon gestoten door de VS.

-Osama, de Taleban/Muhajedeen waren gecreerd, bewapend, getraind en gefinancieerd door de VS.

Allemaal leuk en aardig tot ze een andere rol ging aannemen.


Geplaatst door Julien
Maar jij weet blijkbaar het Westen voor van alles de schuld te geven.

Als het vanavond gaat regenen, onthoud dan dat ik heb gezegd en wie er de schuldige aan is.


Geplaatst door Julien
Ik kom dan met de kolonisatie van de Balkan door moslims en het gevolg daarvan de Balkanoorlogen en daar hebben Osama en Sadam niks mee te maken.

Jij bent ziek en jouw ziekte heet ''Islamofobie''.

chessmatazz
18-08-07, 17:33
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat is het nu? Islam of politiek? Maak je keuze!

is het vermoorden van moslimbroeders toegestaan binnen de islam
?


Waren Thomas Jefferson en de Amerikaanse Indianenstam, die hij uitroeide, ook broeders van elkaar

nee maar het waren wel mensen en daar draait het om


Als het westen geen nieuwe kolonisatie van Irak had begonnen over de ruggen van die vergaste Kurden, had je mij er, inderdaad, niet over gehoord.

kolonisatie? door de VS?
volgens mij ziet de vlag van irak er heel anders uit

dus wat er met die koerden gebeurt is is nu pas erg?

Julien
18-08-07, 17:37
Geplaatst door Coolassprov MC
-Saddam was zo anti-Islam als maar kon; was aan de macht gehopen door de VS en van de troon gestoten door de VS.

-Osama, de Taleban/Muhajedeen waren gecreerd, bewapend, getraind en gefinancieerd door de VS.

Allemaal leuk en aardig tot ze een andere rol ging aannemen.
Huh? Vandaar dat Sadam bij zijn rechtszaak constant een Koran bij zich had en voortdurend de islam erbij haalde? Over Osama hoef ik het niet eens te hebben..


Jij bent ziek en jouw ziekte heet ''Islamofobie''.
Jij bent grappig. Ga toch met Ronnie Nafthaniel en de Coc en Gaykrant gezellig een praatclubje beginnen "iedereen die het niet met me eens is, is een racist en haat mijn groep" huilie huilie

Ik kan aantoonbaar bewijzen dat ik geen islamofoob ben (mijn posts) bij jou is weer wél te bewijzen dat je een christenhater bent :hihi: (posts over de paus en de RK-kerk)

Overigens waar blijven jouw reacties op mijn post over de islamitische kolonisatie van de Balkan en deze foto http://www.iraqslogger.com/images_full_column/73801057.jpg. Niks meer op te zeggen zeker?

knuppeltje
18-08-07, 19:02
Geplaatst door Coolassprov MC


Quote;
Blijkbaar niet;
Blijkbaar wel dus.

Quote:
Iemand moet de schuld op zich nemen, no?
Domme opmerking, maar dat hoef ik je niet uit te leggen.
Quote:
Saddam's meest gruwelijke misdaden; niet geheel onmogelijk gemaakt door het westen.
Zun gruwelijkste misdaden zoals die die gifgas toestanden en de oorlog tegen Iran gebeurde inderdaad met zeer grote hulp uit het andere landen.

Olive Yao
18-08-07, 19:26
Geplaatst door Mark61
Wat is je punt dan wel?

Geplaatst door Coolassprov MC
Dat geen enkele entiteit anderen ''leiders'' en zogenaamde ''ontwikkelingssytemen'' door de strot mag dauwen,
om daarna,
als het land ten gevolge hiervan naar de knoppen gaat,
te zeggen;
achterlijke mensen kun je nu eenmaal niks bijbrengen.
Ik heb daar geen woorden voor; weet jij wel hoe je zulk gedrag noemt?

Geplaatst door Coolassprov MC
Dat geen enkele entiteit anderen ''leiders'' en zogenaamde ''ontwikkelingssytemen'' door de strot mag dauwen,
Dat klopt, maar dat is niet het onderwerp van deze topic (zoals Mark61 al schreef). Je gaat dus over iets anders praten en probeert de aandacht af te leiden van de achterlijke moorddadigheid van de terroristen in Irak.


als het land ten gevolge hiervan naar de knoppen gaat,
Irak gaat naar de knoppen door de moorddadigheid van de achterlijke terroristen. Dat zijn zelf lang niet allemaal irakezen: velen komen uit andere landen naar Irak om irakezen te vermoorden. Deze terroristen haten de irakese bevolking blijkbaar, en vermoorden ze daarom; ofwel ze hebben een ander doel en zien dode irakezen als "collateral damage".

Jouw verachtelijke verontschuldigen van deze moorden is niet alleen uiting van je pathologische dwangmatige tegendraadsheid, maar vooral van je kwaadaardige misvormde wereldbeeld waarbij je je blijkbaar thuisvoelt.


Ik heb daar geen woorden voor;
Ik wel voor jou in deze en vele andere topics. Maar omdat ik weet dat je maar één kant van je laat zien - je achterlijke kant - en je ook verstandig en goed kunt zijn, spreek ik ze niet uit.


weet jij wel hoe je zulk gedrag noemt?
Welk gedrag? Jou in Irak droppen en je aan stukken laten scheuren door bomscherven van een terroristische moordenaar die jij in deze topic tevergeefs tracht te verontschuldigen?


Geplaatst door Coolassprov MC
Als dat het geval zou zijn, zou het westen hoofddader zijn; ik verwijt ze nu slechts ''medeplichtigheid''.

Het leveren van wapens en het oogluikend toekijken terwijl ze er burgers mee afslachten; zelfde als Saddam met de Kurden.
Ik heb met turks-koerdische asielzoekers gewerkt, niet lang, maar daarvoor moest ik wel kennis verwerven van de situatie in zuid oost Turkije. De PKK zijn geen lieverdjes en de schuld ligt niet eenzijdig bij Turkije.

De manier waarop jij de feiten (die je niet kent) in je kwaadaardige misvormde wereldbeeld probeert te wringen is een uiting van een zieke geest die zich daar blijkbaar thuis bij voelt. Jij voelt je goed bij je debiele beeld van "het westen" en de wereld, daarom koester je dit beeld.

Coolassprov MC
19-08-07, 09:28
Geplaatst door Olive Yao
Dat klopt, maar dat is niet het onderwerp van deze topic (zoals Mark61 al schreef). Je gaat dus over iets anders praten en probeert de aandacht af te leiden van de achterlijke moorddadigheid van de terroristen in Irak.

Context.


Geplaatst door Olive Yao
Irak gaat naar de knoppen door de moorddadigheid van de achterlijke terroristen.

Het feit dat Irak reeds naar de knoppen was, maakt alles mogelijk.


Geplaatst door Olive Yao
Jouw verachtelijke verontschuldigen van deze moorden is niet alleen uiting van je pathologische dwangmatige tegendraadsheid, maar vooral van je kwaadaardige misvormde wereldbeeld waarbij je je blijkbaar thuisvoelt.

Misschien moet je eerst aantonen dat ik deze terreurdaden verexcuseer voordat je voorbarige conclusies gaat trekken?


Geplaatst door knuppeltje
Zun gruwelijkste misdaden zoals die die gifgas toestanden en de oorlog tegen Iran gebeurde inderdaad met zeer grote hulp uit het andere landen.


Geplaatst door Olive Yao
Ik wel voor jou in deze en vele andere topics. Maar omdat ik weet dat je maar één kant van je laat zien - je achterlijke kant - en je ook verstandig en goed kunt zijn, spreek ik ze niet uit.

Arme, fatsoenlijke meid.


Geplaatst door Olive Yao
Welk gedrag? Jou in Irak droppen en je aan stukken laten scheuren door bomscherven van een terroristische moordenaar die jij in deze topic tevergeefs tracht te verontschuldigen?

Ik wacht op bewijs van jouw beschuldigingen.


Geplaatst door Olive Yao
Ik heb met turks-koerdische asielzoekers gewerkt, niet lang, maar daarvoor moest ik wel kennis verwerven van de situatie in zuid oost Turkije. De PKK zijn geen lieverdjes en de schuld ligt niet eenzijdig bij Turkije.

Hetzelfde geldt voor Saddam en zijn Kurden.


Geplaatst door Olive Yao
De manier waarop jij de feiten (die je niet kent) in je kwaadaardige misvormde wereldbeeld probeert te wringen is een uiting van een zieke geest die zich daar blijkbaar thuis bij voelt. Jij voelt je goed bij je debiele beeld van "het westen" en de wereld, daarom koester je dit beeld.

Hoe weet jij mijn horoscoop?

Coolassprov MC
19-08-07, 09:34
Geplaatst door chessmatazz
is het vermoorden van moslimbroeders toegestaan binnen de islam?

Voor je nieuwe retorische vragen gaat maken, gaarne voor jezelf uitmaken wat je standpunt nu is;

Eerst vindt je saddam een politiek figuur en nu een religieus?

Los van dat feit is deze traag, desalniettemin, dootr mij beantwoord in dezelfde tekst.


Geplaatst door chessmatazz
nee maar het waren wel mensen en daar draait het om

Vertel dat Thoms Jefferson en Saddam.


Geplaatst door chessmatazz
kolonisatie? door de VS?
volgens mij ziet de vlag van irak er heel anders uit.

Vul daar in wat je wilt; het is in ieder geval van ''exportgevalletje'' van beschaving, vrijheid en democratie.


Geplaatst door chessmatazz
dus wat er met die koerden gebeurt is is nu pas erg?

Dat is wat je wilt concluderen over mij om je zelf een excuus te verschaffen om mijn persoon aan te vallen en de rest te diskrediteren.

Coolassprov MC
19-08-07, 09:48
Geplaatst door Julien
Huh? Vandaar dat Sadam bij zijn rechtszaak constant een Koran bij zich had en voortdurend de islam erbij haalde? Over Osama hoef ik het niet eens te hebben.

Saddam wist dat ie opgehangen zou worden door degenen die waaraan die zijn carriere te danken had.


Geplaatst door Julien
Jij bent grappig. Ga toch met Ronnie Nafthaniel en de Coc en Gaykrant gezellig een praatclubje beginnen "iedereen die het niet met me eens is, is een racist en haat mijn groep" huilie huilie

Niet zo bescheiden; jij bent ook grappig; tenminste t.o.v. een stel kleuters.


Geplaatst door Julien
Ik kan aantoonbaar bewijzen dat ik geen islamofoob ben (mijn posts) bij jou is weer wél te bewijzen dat je een christenhater bent :hihi: (posts over de paus en de RK-kerk)


Vindt je het erg als ik je verleidelijke vgoorstel afsla?


Geplaatst door Julien
Overigens waar blijven jouw reacties op mijn post over de islamitische kolonisatie van de Balkan...

Begin een discussiedraad over de Balkan en haar post--Middeleeuwse geschiedenis.

Daar heb ik me genoeg over uitgewijd; vragen over gesteld aan jou; die nog steeds onbeantwoord zijn.


Geplaatst door Julien
....en deze foto http://www.iraqslogger.com/images_full_column/73801057.jpg.

Bij mijn foto stond commentaar.


Geplaatst door Julien
Niks meer op te zeggen zeker?

Ik zit te knikken met m'n knieen voor jouw scherpe retoriek!

Coolassprov MC
19-08-07, 11:06
Geplaatst door Julien
Nou en dat zijn/ waren toch moslims?

Moslim of Moslim? (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=226950
)


Geplaatst door Julien
Maar jij weet blijkbaar het Westen voor van alles de schuld te geven.

Voor degenen die nog in spookjes geloven (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=227058)


Geplaatst door Julien
Ik kom dan met de kolonisatie van de Balkan door moslims en het gevolg daarvan de Balkanoorlogen...

Bewijs?


Geplaatst door Julien
....en daar hebben Osama en Sadam niks mee te maken.

Je meent het?

Maarten
19-08-07, 11:35
Geplaatst door Coolassprov MC

Het Palestijnse FATAH was tot de laatste verkiezingen 's werelds verschrikkelijkse terroristen- en corruptiebende; nu krijgen ze wapens, training, politieke steun en eens per week 120 rode rozen uit Hillegom.

Noem dit de opmerking van de week..
Israel presenteert, Europa volgt, en iedereen blijft belazerd worden over Terrorisme.
Who gives a shit?

chessmatazz
19-08-07, 14:13
Geplaatst door Coolassprov MC
Voor je nieuwe retorische vragen gaat maken, gaarne voor jezelf uitmaken wat je standpunt nu is;

Eerst vindt je saddam een politiek figuur en nu een religieus?

Los van dat feit is deze traag, desalniettemin, dootr mij beantwoord in dezelfde tekst.

goed wat jij wilt dan
een niet-moslim die moslimbroeders vermoord heeft

het maakt geen drol uit zie je?

onrecht = onrecht


Vertel dat Thoms Jefferson en Saddam.

is goed
vertel jij het dan maar aan de Yazidi-bombers


Vul daar in wat je wilt; het is in ieder geval van ''exportgevalletje'' van beschaving, vrijheid en democratie.

hebben de amerikanen west-europa ten tijde van wo2 ook gekoloniseerd?

maar om weer ff terug te keren naar de hoofdweg
de Balkan is met geweld onderworpen door het Ottomaanse rijk dat met groot militair machtsvertoon kwam binnenvallen

ik ken een joegoslavische turk die er prat op gaat dat hij een achterblijver van de turkse overheersing is

wat kom jij mij dan vertellen buitenstaander?

Dat is wat je wilt concluderen over mij om je zelf een excuus te verschaffen om mijn persoon aan te vallen en de rest te diskrediteren.

jou aan te vallen?
ik ken je niet eens bovendien val ik je ideeen en niet jou
als je tegen onrecht bent moet je 1 lijn trekken en niet alleen maar gaan protesteren wanneer het jou uitkomt om slechts je eigen en niet op de realiteit gebaseerde tunnelvisie te bevestigen dus niet pas wanneer de Amerikanen binnenvallen

je lijkt wel een yankee man opportunist die je bent

onrecht is niet westers of oosters en ik hoop dat dat ooit een keer door zal dringen in die zelfingenomen kop van je

Julien
19-08-07, 14:31
Coolassprov met jou valt niet te discussiëren, want steeds als je langer in een discussie zit, kom je met alleen nog maar oneliners. Het grappige is dat je je constant tegenspreekt met eerder en d.m.v. gedraai er nog wat van probeert te maken.


Geplaatst door Coolassprov MC
[B]Saddam wist dat ie opgehangen zou worden door degenen die waaraan die zijn carriere te danken had.
Dus hij was toch een gelovige moslim.


Niet zo bescheiden; jij bent ook grappig; tenminste t.o.v. een stel kleuters.
Maar jij bent net zo huilie als de Cidi en de Coc.


Vindt je het erg als ik je verleidelijke vgoorstel afsla?
Dan moet je voortaan beter nadenken voordat je me van zoiets stoms beschuldigt.


Begin een discussiedraad over de Balkan en haar post--Middeleeuwse geschiedenis.

Daar heb ik me genoeg over uitgewijd; vragen over gesteld aan jou; die nog steeds onbeantwoord zijn.
Dat zeg je altijd als je niks meer te zeggen heb; maar het onderwerp waren de Yezdi's. Dus alles is al offtopic. Dus ga nou maar gewoon in op mijn Balkan-vragen.


Bij mijn foto stond commentaar.
Pf wat voor commentaar... gewoon een beschrijving van de foto. Jouw foto bewijst niks, mijne ook niet.. maar daar ging het juist om. Jij moet eens van het idee af dat je kunt argumenteren met simpele foto's. De diplomatie zit raar in elkaar. De grootste vijanden schudden elkaar de hand.


Voor degenen die nog in spookjes geloven
Dat Bush Irak binnenviel, weet ik ook wel. Maar jij beschuldigt het Westen constant van alles, zonder de fouten van de moslimwereld toe te willen geven. Dat is het toppunt van hypocrisie.


Bewijs?
Heb je bewijs nodig dat de Verenigde Staten medeschuldig zijn aan het leed van de Palestijnen? Nou dan heb je ook geen bewijs nodig dat het Ottomaanse Rijk schuldig is aan de latere Balkanoorlogen. Zij hebben het gebied namelijk gekoloniseerd en het gebied blijvend veranderd (volken die werden verplaatst, verdeel en heers etc.)

Maarten
19-08-07, 15:32
Geplaatst door Julien
Coolassprov met jou valt niet te discussiëren,
Coolass kan verschrikkelijk bot zijn, maar ik geef 'm daar geen ongelijk in, zolang hij niet meer bijval krijgt over een paar hoofdzaken, of daar geen conclusies uit getrokken worden.
En hier op de site stikt het van het klein gezeik.
De wereld van zaken waar Coolass zich vooral mee bezig houdt, is hard.
En die wil dus geen bullshit horen, maar zinnige opmerkingen over die harde werkelijkheid.
Tenminste, zo zie ik dat. Het zal wel ten dele kloppen.

Julien
19-08-07, 15:52
Geplaatst door Maarten
Coolass kan verschrikkelijk bot zijn, maar ik geef 'm daar geen ongelijk in, zolang hij niet meer bijval krijgt over een paar hoofdzaken, of daar geen conclusies uit getrokken worden.
En hier op de site stikt het van het klein gezeik.
De wereld van zaken waar Coolass zich vooral mee bezig houdt, is hard.
En die wil dus geen bullshit horen, maar zinnige opmerkingen over die harde werkelijkheid.
Tenminste, zo zie ik dat. Het zal wel ten dele kloppen.

Wat zijn hoofdzaken en wat zijn bijzaken? Dat Sadam en Osama CIA-agenten zijn moet ik serieus nemen? Hij moet eens leren niet alles zo zwart-wit te zien. Zolang hij nog steeds weigert toe te geven dat de moslimwereld ook fout is geweest in de geschiedenis zal ik hem er op blijven wijzen. Want dat is net zo bekrompen als de zionisten die denken dat israel nooit iets fouts doet.

H.P.Pas
19-08-07, 20:37
Geplaatst door Maarten
De wereld van zaken waar Coolass zich vooral mee bezig houdt, is hard.


Dat is waar maar dat is zijn eigen schuld.
Het is een fantasiewereld.

Freesaf2
20-08-07, 11:26
Geplaatst door Coolassprov MC
De grootste Europese mensenslachting na WO2, was de mensenslachting op Europees grondgebied van,...juist ja!,..Moslims!


Wel logisch dat de grootste Europese slachting op Europees grondgebied plaatsvond.

Toch zijn we maar kleine jongens hoor vergeleken met:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/4268733.stm

of wie kent Cambodja nog:
http://en.wikipedia.org/wiki/Khmer_Rouge

The Khmer Rouge is remembered mainly for the deaths of an estimated 1.5 million people (estimates range from 850,000 to 3 million

Maarten
20-08-07, 14:06
Geplaatst door Julien
Wat zijn hoofdzaken en wat zijn bijzaken? Dat Sadam en Osama CIA-agenten zijn moet ik serieus nemen? Hij moet eens leren niet alles zo zwart-wit te zien. Zolang hij nog steeds weigert toe te geven dat de moslimwereld ook fout is geweest in de geschiedenis zal ik hem er op blijven wijzen. Want dat is net zo bekrompen als de zionisten die denken dat israel nooit iets fouts doet.

Jij bent ontzettend normloos, en dat zie je van jezelf niet. Wat jij hier weer het belangrijkste vindt, dat is het wedstrijdje Islam-westen. Dat is een keuze die jij maakt. Jij bent heel erg voor evenwichtigheid en nuance, maar enkel binnen de cocon van je eigen denkraam. Alsof het om een puzzel gaat, die kloppend gemaakt moet worden.
In feite gaat de hele materie over normen en waarden, en de consequenties die je daar uit trekt, in de harde wereld waar het voortdurend over gaat.
Maar bij jou verbaas ik me niet, dat je begint met: wat zijn hoofdzaken en wat zijn bijzaken?
Van Coolass weet ik het wel zeker: Die vindt het verachtelijk, dat mensen op die manier met de dingen bezig zijn.
Bij mensen zoals jij denk ik: daar komt een heel ander soort geluid uit, als die eens een maandje in Gaza gebivakkeerd hebben.. Dan is het afgelopen met dat eindeloze relativisme..

Maarten
20-08-07, 14:20
Geplaatst door H.P.Pas
Dat is waar maar dat is zijn eigen schuld.
Het is een fantasiewereld.
Nee, dat is het niet.
Het omgekeerde is eerder waar: de Nederlandse naiviteit en het gevoel dat onze cultuur zo nuchter en mensvriendelijk is, terwijl er ontzettend normatief gerotzooid wordt (zeker ook bij de elite), en Nederland domweg zijn bijdrage levert aan grootschalige schendingen van de mensenrechten.

Neem als stom voorbeeld; Knevel en Israel. De presentatie is heel mensvriendelijk. Maar wat hij in feite doet is, allelei onmenselijkheid onder de mat vegen, en sprookjes vertellen over de oorzaken van geweld daar.
Coolass concludeert daar terecht vermoedelijk uit, hoe hard de mediawereld is. Knevel kan elke knol als citroen verkopen, zonder een strobreed in de weg gelegd te krijgen in het O zo kritische Nederland..

In dit land kun je alle ruimte in de media krijgen, en daar 2 ton per jaar mee verdienen, door shit te verkopen, waarmee de Nederlandse bijdrage aan allerlei misdadigheid gemaskeerd wordt. Vind jij dat geen harde wereld? Ik wel hoor..

knuppeltje
20-08-07, 14:22
Geplaatst door Maarten
Jij bent ontzettend normloos, en dat zie je van jezelf niet. Wat jij hier weer het belangrijkste vindt, dat is het wedstrijdje Islam-westen. Dat is een keuze die jij maakt. Jij bent heel erg voor evenwichtigheid en nuance, maar enkel binnen de cocon van je eigen denkraam. Alsof het om een puzzel gaat, die kloppend gemaakt moet worden.
In feite gaat de hele materie over normen en waarden, en de consequenties die je daar uit trekt, in de harde wereld waar het voortdurend over gaat.
Maar bij jou verbaas ik me niet, dat je begint met: wat zijn hoofdzaken en wat zijn bijzaken?
Van Coolass weet ik het wel zeker: Die vindt het verachtelijk, dat mensen op die manier met de dingen bezig zijn.
Bij mensen zoals jij denk ik: daar komt een heel ander soort geluid uit, als die eens een maandje in Gaza gebivakkeerd hebben.. Dan is het afgelopen met dat eindeloze relativisme..

Een maand- dat haalt hij nooit .

Maarten
20-08-07, 14:33
Geplaatst door Coolassprov MC

De grootste Europese mensenslachting na WO2, was de mensenslachting op Europees grondgebied van,...juist ja!,..Moslims!
Grinnik.. En waar was daar de grootste verontwaardiging over? In het westen! Het stikte van de media-aandacht. Ze hebben echt alles er aan proberen te doen, wat ze dachten te kunnen. Er heerste echt nul komma niks aan ideeen, dat het hier "slechts" om moslims ging.
Natuurlijk zijn er ook grote fouten gemaakt, maar dat heeft weer niets te maken met dat het om Moslims ging.
Bekijk verder de enorme aandacht die het drama Srebrenica al 12 jaar krijgt. Het enige wat weer niet deugt, dat is de regering natuurlijk weer, maar dat heeft weer niks te maken met moslims. En wie haten we hier? De Serviers. Je ziet geen enkele vorm van sympathie, omdat het moslims zijn, die ze gepakt hebben.

Julien
20-08-07, 14:39
Geplaatst door Maarten
Jij bent ontzettend normloos, en dat zie je van jezelf niet. Wat jij hier weer het belangrijkste vindt, dat is het wedstrijdje Islam-westen. Dat is een keuze die jij maakt. Jij bent heel erg voor evenwichtigheid en nuance, maar enkel binnen de cocon van je eigen denkraam. Alsof het om een puzzel gaat, die kloppend gemaakt moet worden.
In feite gaat de hele materie over normen en waarden, en de consequenties die je daar uit trekt, in de harde wereld waar het voortdurend over gaat.
Maar bij jou verbaas ik me niet, dat je begint met: wat zijn hoofdzaken en wat zijn bijzaken?
Van Coolass weet ik het wel zeker: Die vindt het verachtelijk, dat mensen op die manier met de dingen bezig zijn.
Bij mensen zoals jij denk ik: daar komt een heel ander soort geluid uit, als die eens een maandje in Gaza gebivakkeerd hebben.. Dan is het afgelopen met dat eindeloze relativisme..

Die psychologie van jou zegt me niet zoveel en ik heb geen zin om steeds over personen te praten. Want dat is jouw tactiek. Ik ben hier om te discussieren over argumenten. De persoon achter 'julien' of 'coolassprov' of 'maarten' doet niet ter zake. Dus ik hoop dat dit het laatste is wat je over mijn persoon te melden hebt en dat je weer ingaat op de argumenten.

Jij hebt het over normen en waarden en hoofd- en bijzaken. Ik dus ook. Ik ben trots op Frankrijk en de RK-kerk, dat weet je, maar vaak genoeg op dit forum kritiek geuit op allebei. Ik heb daar geen moeite mee. Ik erger me daarom aan mensen als Coolass die constant het westen en het christendom aanvallen, maar steeds weigeren te discussieren over zaken die er misgaan of misgegaan zijn in de moslimwereld. In het geval van de Ottomaanse overheersing over de Balkan moet hij dus ook gewoon toegeven dat moslim ook aan kolonisatie hebben gedaan en daardoor ook voor latere conflicten hebben gezorgd.

Maarten
20-08-07, 14:41
Geplaatst door knuppeltje
Een maand- dat haalt hij nooit .
Dat denk ik ook. Na 2 dagen is ie volkomen ontredderd. En na een week is ie gaar en klaar. Bovendien blijken die lui daar gewone mensen te zijn, en ook dat kan het beeld van zaken helemaal op zijn kop zetten. Julien is helemaal niet onmenselijk of zo, maar een confrontatie met de realiteit kan af en toe geen kwaad. Leer je meteen beter prioriteiten stellen.

Julien
20-08-07, 14:41
Geplaatst door knuppeltje
Een maand- dat haalt hij nooit .

Daar komt het knuppeltje die nooit wat zinnigs heeft te zeggen. Wat betreft Israel en Palestina heb ik een duidelijke, niet-genuanceerde, mening dus ik hoef zelf niks uit te testen. Ga jij maar lekker naar Gaza, en neem Maarten mee.

Julien
20-08-07, 14:43
Geplaatst door Maarten
Dat denk ik ook. Na 2 dagen is ie volkomen ontredderd. En na een week is ie gaar en klaar. Bovendien blijken die lui daar gewone mensen te zijn, en ook dat kan het beeld van zaken helemaal op zijn kop zetten. Julien is helemaal niet onmenselijk of zo, maar een confrontatie met de realiteit kan af en toe geen kwaad. Leer je meteen beter prioriteiten stellen.

Zei ie achter zijn computer met een kop koffie in een rijke Hollandse buurt.
Gast vind je jezelf niet zielig dat je een 21jarige beschuldigt van dat hij te weinig gezien heeft. Wie weet heb ik wel meer gezien en meegemaakt dan jij in je hele (40? 50? ) jarige leven. Dat zou pas triest zijn :hihi:

En wat een arrogantie door te beweren dat ik de Palestijnen niet als 'gewone mensen' zie :argwaan: Waar haal je dat vandaan? Ik heb het hier helemaal niet over de Palestijnen gehad én dan nog ik ben me heel erg bewust van het leed van de Palestijnen.
Eigenlijk zou jij een keer met joden moeten optrekken, dan zul je zien dat dat ook gewoon 'normale mensen' zijn :moe:

Maarten
20-08-07, 14:52
Geplaatst door Julien
Ik erger me daarom aan mensen als Coolass die constant het westen en het christendom aanvallen, maar steeds weigeren te discussieren over zaken die er misgaan of misgegaan zijn in de moslimwereld.
Je hoeft nergens over te lullen, als je het niet eerst normatief eens wordt.
En als het westen zijn zaakjes niet op orde heeft, hoef je niet te beginnen over de moslimwereld, op hetzelfde vlak.
Dit bedoel ik niet principieel. Er is op zich niets tegen om beide werelden te vergelijken. Maar dat is niet wat er op de agenda staat. Er staan problemen op de agenda. En dat wedstrijdje Islam-westen staat niet hoog op die agenda. De westerse MO-politiek wel, want die bepaalt de verhoudingen. Ik praat liever over de actuele rotte appels.

Julien
20-08-07, 14:57
Geplaatst door Maarten
Je hoeft nergens over te lullen, als je het niet eerst normatief eens wordt.
En als het westen zijn zaakjes niet op orde heeft, hoef je niet te beginnen over de moslimwereld, op hetzelfde vlak.
Dit bedoel ik niet principieel. Er is op zich niets tegen om beide werelden te vergelijken. Maar dat is niet wat er op de agenda staat. Er staan problemen op de agenda. En dat wedstrijdje Islam-westen staat niet hoog op die agenda. De westerse MO-politiek wel, want die bepaalt de verhoudingen. Ik praat liever over de actuele rotte appels.

Eh zeg dat tegen iedereen die er wél een wedstrijdje Islamwesten van maken, zoals Coolass en Qaiys. Dat bewijzen honderden topictitels van hen.
We zijn hier op een publiek forum. Jij bepaalt zeker niet de agenda hier. Je hebt hier niks te zeggen. Niet iedereen kickt hier op de problematiek rond Israel zoals jij, er zijn ook andere onderwerpen het discussieren waard. Als jou dat niet interesseert, hou het dan lekker op Israel en vermoei mij niet met je arrogantie.

H.P.Pas
20-08-07, 15:03
Geplaatst door Maarten
Nee, dat is het niet.
Het omgekeerde is eerder waar: de Nederlandse naiviteit en het gevoel dat onze cultuur zo nuchter en mensvriendelijk is, terwijl er ontzettend normatief gerotzooid wordt (zeker ook bij de elite), en Nederland domweg zijn bijdrage levert aan grootschalige schendingen van de mensenrechten.



Eén van de schaarse lichtpuntjes in het Palestina-conflict is de betrekkelijke kleinschaligheid. Wat dat betreft leef jij in dezelde schijnwereld als Killereet: je ziet elefantiasis waar een slechts een steenpuist is.

Coolassprov MC
20-08-07, 15:20
Geplaatst door Julien
.., zoals Coolass en Qaiys.


Geplaatst door H.P.Pas
Wat dat betreft leef jij in dezelde schijnwereld als Killereet.

Ben vereerd met jullie vergelijkingen.

Ga zo door! Jullie zijn mijn beste critici!

Misschien gaan jullie me ooit lief vinden; zoals ronald dat is gaan doen;

zou wel leuk zijn; maar hoeft natuurlijk niet.

Maarten
20-08-07, 15:24
Geplaatst door Julien

Gast vind je jezelf niet zielig dat je een 21jarige beschuldigt van dat hij te weinig gezien heeft.
Dan was die gaza-suggestie dus nog niet zo slecht..

Maar als ik had geweten dat je 21 was? Op die leeftijd hebben velen een grote bek, omdat ze menen grotendeels te weten hoe de dingen in elkaar zitten, terwijl ze eigenlijk nog moeten beginnen met er achter komen hoe dingen echt werken. Hoe lang ben jij je al bewust van hoe de zaken in de volwassen wereld werken? Zes jaar? Kun je nagaan, als je daar nog 20 jaar aan toevoegt. Jij (noch ik) hebt enig idee over hoe je dan terugkijkt op wat je nu doet. Vaak komt het neer op denken over hoe ontzettend stom je toen was..
Ik ben veel ouder dan jij, maar dat maakt me niet per definitie tot de wijzere. Er zijn heel veel invalshoeken naar waarheid, en die moet telkens weer opnieuw gevonden worden. Jongeren kunnen net zo goed origineel of nuchter zijn, of de vinger precies op de goede plaats leggen. Ik discrimineer absoluut niet bij het luisteren. Het meest interessante gesprek dat ik onlangs had, was met een 16-jarige. dat kan.
Maar de meest voorkomende en onverwachte manier van wijsheid op doen is helaas toch, er achter komen dat juist de dingen die je volkomen vanzelfsprekend vond, niet waar zijn.. De lering zit vaak niet in dingen bijleren, maar in dingen afleren. Wijsheid zit vaak niet in opgestapelde feitenkennis, maar door het inzicht dat er veel manieren zijn om tegen dingen aan te kijken.


Geplaatst door Julien

Eigenlijk zou jij een keer met joden moeten optrekken, dan zul je zien dat dat ook gewoon 'normale mensen' zijn :moe:

Mijn familie hielp nog gevluchte Oost-Europese joden. We wisten exact wat die door moesten maken, ook om daar weg te komen. En allerlei joodse zaken werden hogelijk gewaardeerd in de kringen waar ik uit kom. Ik ben ook nog wel eens uitgenodigd voor een joodse begrafenis. Dat was ook al tamelijk zeldzaam. Ik heb ook minstens 300 holocaust-documentaires gezien, en interesseer me voor die zaken, omdat mijn familie ook zwaar oorlogsslachtoffer was. Ik heb helemaal geen problemen rond de menselijke natuur van joden. Moet dan ook lachen, als ik weer voor antisemiet wordt uitgemaakt. Ik weet dan ook dat antisemitisme grotendeels een bijproduct van het joodse denken is, en al helemaal niets te maken heeft met de critici van Israel.

H.P.Pas
20-08-07, 15:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Misschien gaan jullie me ooit lief vinden; zoals ronald dat is gaan doen;

zou wel leuk zijn; maar hoeft natuurlijk niet.

Ik vind je leerrijk.
Daar zul je het mee moeten doen.

ronald
20-08-07, 15:24
Geplaatst door Coolassprov MC


Misschien gaan jullie me ooit lief vinden; zoals ronald dat is gaan doen;




:koppel: ...alleen in bepaalde zaken he....

knuppeltje
20-08-07, 15:28
Geplaatst door ronald
:koppel: ...alleen in bepaalde zaken he....

Wordt best wat tussen jullie. :wohaa:

Maarten
20-08-07, 15:32
Geplaatst door H.P.Pas
Eén van de schaarse lichtpuntjes in het Palestina-conflict is de betrekkelijke kleinschaligheid.
.. maar die verbindt zich ook meteen aan een gigantische hoeveelheid onverkwikkelijke dingen. Liegen over geweld, Liegen over de oorzaken van geweld, gerotzooi met godsdienst, gesjoemel in de media, gerotzooi met de VN-beginselen, demonisering van moslims, zondebokverschijnselen, totaal onverkoopbare politiek, falen van de EU, en nog veel meer.
Geen enkel zaakje is zo interessant, en zo smerig als dit. Interessant is niet de misdaad, waar velen ter wereld zich schuldig aan maken, maar de enorme normvervuiling, die daar in het westen mee gepaard gaat, op heel veel terreinen. En daarmee de ondergraving van de westerse geloofwaardigheid, ook bij moslims. Het is zonneklaar wat er allemaal gebeurt, maar je moet het wel willen zien. Als jij enkel ziet hoe klein het is, dan zie je blijkbaar niet veel.

Maarten
20-08-07, 15:35
Geplaatst door Coolassprov MC

Misschien gaan jullie me ooit lief vinden; zoals ronald dat is gaan doen;



Er komt hier zo'n beeld bovendrijven, zoals het bij de maffia gaat: ze geven dan iemand een kusje, en aaien hem over zijn hoofd, voordat ze hem de keel afsnijden..

En als ronald (heeft niets te maken met de maffia) lief gaat doen, dan weet je zeker dat hij de zaak staat te naaien. Hij vindt dan zielig wat er gebeurt, of is blij dat sommige dingen dingen niet op tafel komen, of dat sommige dingen voor zoete koek geslikt zijn. enz.. Bij hem zit de grootste boodschap in wat hij níet zegt.. :D (maar die zich tussen de regels door goed laten lezen.) Maar goed, hij heeft ten dele zeker ook een eerlijke invalshoek. Hij zit hier ook om bij te leren, en méer dan hij wil weten. Maar aanlijnen kan geen kwaad.

H.P.Pas
20-08-07, 15:47
Geplaatst door Maarten
Als jij enkel ziet hoe klein het is, dan zie je blijkbaar niet veel.

Op één oog blind en met het andere boven een microscoop zie je ongetwijfeld meer.
Niet beter.

knuppeltje
20-08-07, 15:49
Geplaatst door Maarten
Er komt hier zo'n beeld bovendrijven, zoals het bij de maffia gaat: ze geven dan iemand een kusje, en aaien hem over zijn hoofd, voordat ze hem de keel afsnijden..

En als ronald (heeft niets te maken met de maffia) lief gaat doen, dan weet je zeker dat hij de zaak staat te naaien. Hij vindt dan zielig wat er gebeurt, of is blij dat sommige dingen dingen niet op tafel komen, of dat sommige dingen voor zoete koek geslikt zijn. enz.. Bij hem zit de grootste boodschap in wat hij níet zegt.. :D (maar die zich tussen de regels door goed laten lezen.) Maar goed, hij heeft ten dele zeker ook een eerlijke invalshoek. Hij zit hier ook om bij te leren, en méer dan hij wil weten. Maar aanlijnen kan geen kwaad.

Weer een bewijs dat je heel lief kunt naaien.

ronald
20-08-07, 16:00
Geplaatst door Maarten
Er komt hier zo'n beeld bovendrijven, zoals het bij de maffia gaat: ze geven dan iemand een kusje, en aaien hem over zijn hoofd, voordat ze hem de keel afsnijden..

En als ronald (heeft niets te maken met de maffia) lief gaat doen, dan weet je zeker dat hij de zaak staat te naaien. Hij vindt dan zielig wat er gebeurt, of is blij dat sommige dingen dingen niet op tafel komen, of dat sommige dingen voor zoete koek geslikt zijn. enz.. Bij hem zit de grootste boodschap in wat hij níet zegt.. :D (maar die zich tussen de regels door goed laten lezen.) Maar goed, hij heeft ten dele zeker ook een eerlijke invalshoek. Hij zit hier ook om bij te leren, en méer dan hij wil weten. Maar aanlijnen kan geen kwaad.


Zo zie je maar dat je totaal doorgeschift bent.
Een maffia-samenleving is een stuk gezonder dan die hypocriete waar jij voor staat. Dit even ter zijde.

Coolass en ik kunnen heel wel door een religieuze deur en dat steekt je. Begrijp je ook niet. Daarom vertaal je 't weer volgens je eigen redeneringen zoals dat op jou zou slaan; inderdaad met 1 oog boven een vergrootglas achter de alles of niets politiek. In zoverre heb je je goed uitgesproken.

Coolassprov MC
20-08-07, 16:02
Geplaatst door H.P.Pas
Ik vind je leerrijk.
Daar zul je het mee moeten doen.

Wees niet getreurd; ik hang mijn geluk niet op aan jouw mening.

Coolassprov MC
20-08-07, 16:05
Geplaatst door ronald
Coolass en ik kunnen heel wel door een religieuze deur en dat steekt je.

Mag ik je ook lief vinden?

ronald
20-08-07, 16:06
Geplaatst door Coolassprov MC
Mag ik je ook lief vinden?


Stttt....ok, niet te hard op dan.... Maarten wordt jaloers.....

Julien
20-08-07, 16:10
:D We zijn hier toch niet om aardig gevonden te worden? (in ieder geval ik niet..) Ik heb geen mening over Coolassprov of over Maarten. Wie weet zijn jullie inderdaad wel heel chill maar ik probeer gewoon een discussie op gang te zetten, en dan is het niet leuk om te horen dat wat je zegt bijzaak is en dat je niks weet. Dat zijn geen argumenten en het is laf. We moeten over alles kunnen spreken, en je moet nergens voor weglopen. Anders kunnen we maroc.NL ook wel veranderen in conflicttussenVSenMiddenOosten.NL :confused: Marokko ligt niet eens in het Midden-Oosten.

Maarten
20-08-07, 16:12
Geplaatst door Julien
Eh zeg dat tegen iedereen die er wél een wedstrijdje Islamwesten van maken, zoals Coolass en Qaiys. Dat bewijzen honderden topictitels van hen.
Aha, en dus doe jij dat ook. Gaat een groot succes worden he?

Dat zij het doen, daar heb ik alle begrip voor. kijk alleen al naar de voorstelling van veel zaken in onze media. Dat is vaak zo eenzijdig, dat er best wat tegenover mag staan.
Maar uiteindelijk gaat het er toch om: waar ben je het onderling over eens?

Ik ben helemaal niet bang voor de teloorgang van die westerse normen en waarden. Die zijn stevig zat. Die bewijzen zichzelf wel. En moslims steunen velen ervan net zo goed. En velen kom je in de wereld van Islam net zo goed tegen. Het gaat in feite om mondiaal erkende menselijke beginselen.

Die moslims houden ons een prima spiegel voor. Die signaleren allerlei vormen van hypocrisie en rotzooi. Waarom moet ik dat als aanval op westers denken voelen? Ik vind het alleen maar interessant. Ik heb die westerse waarden op talloze verschillende manieren binnengekregen, en het is volkomen normaal, dat je in praktijk veel gerotzooi daar mee ziet. Dat is in alle culturen en religies zo. Ik zie er helemaal geen aanval in, maar indicaties van waar dingen fout gaan.

Ik vind het erg leuk om daar met moslims over bezig te zijn. Ze hebben ook vaak gelijk. Hoe meer troep ze aankaarten, hoe leuker ik het vind. Maar als ze daar zelf de conclusie uit trekken, dat westers denken enkel een grote bende is, dan is dat hun verantwoordelijkheid, niet de mijne. Ik corrigeer wel eens wat, maar vooral om dingen te laten zien van westers denken, die ze misschien niet kennen. Ik laat graag zien, dat er veel dingen zijn, die aansluiten bij hun overtuiging. Daarmee laat je meteen bijval en respect zien, voor wat ze zelf vinden. Ik vind dat erg relaxed, leerzaam, en nuttig.

Ik heb eens flinke deining gehad met iemand, die helemaal over de zeik van Qais. Ik zeg: je moet niet al tevel naar zijn gescheld kijken, maar naar zijn manier van redeneren, en het soort waarden waar hij zich op beroept. Daar zitten gewoon heel veel herkenbare en verdedigbare dingen bij, ook al zijn de uiteindelijke standpunten totaal verschillend.
Maar ik kreeg dat verhaal er niet in. Ik vind dat lachen. Ik vind dat er massa's overeenkomsten zijn, die niet gezien worden. En dat vind ik probleem nummer éen.

Maarten
20-08-07, 16:16
Geplaatst door knuppeltje
Weer een bewijs dat je heel lief kunt naaien.
Ja, naaien kan echt heel teder.. :D
Maar het zit in de menselijke natuur om dat naaien af en toe noodzakelijk te vinden. :engel:

Coolassprov MC
20-08-07, 16:22
Geplaatst door ronald
Stttt....ok, niet te hard op dan.... Maarten wordt jaloers.....

Je hebt al twee strafpunten; waarom krijg je hier geen bonuspunten voor het maken van vriendjes?

Coolassprov MC
20-08-07, 16:23
Geplaatst door Julien
:D We zijn hier toch niet om aardig gevonden te worden? (in ieder geval ik niet..) .

Ik wel; mag ik?

Julien
20-08-07, 16:24
Geplaatst door Maarten
[B]Dat zij het doen, daar heb ik alle begrip voor. kijk alleen al naar de voorstelling van veel zaken in onze media. Dat is vaak zo eenzijdig, dat er best wat tegenover mag staan.
Maar uiteindelijk gaat het er toch om: waar ben je het onderling over eens?
Klopt


Ik ben helemaal niet bang voor de teloorgang van die westerse normen en waarden. Die zijn stevig zat.
Toch is het belangrijk dat je duidelijk bent over die normen en waarden die wel ter discussie staan; zoals gelijkheid man/ vrouw, vrije sex, democratie, vrijheid van godsdienst, homoseksualiteit. Dat geldt net zo goed voor het christendom. De Kerk is hier ook hard over aangepakt, en gebeurt nog steeds, dat mag ook best met de Islam gebeuren..


Die moslims houden ons een prima spiegel voor. Die signaleren allerlei vormen van hypocrisie en rotzooi. Waarom moet ik dat als aanval op westers denken voelen? Ik vind het alleen maar interessant.
Ik vind het ook interessant, mede daarom blijf ik op maroc.nl komen. Maar ik wil de moslims met een eenzijdig en zwart-wit beeld over christenen en het Westen dus ook weer een spiegel voor houden. Want je weet best dat er ook tussen hen een aantal zitten met een verwrongen wereldbeeld. En ik vind hen dan net zo goed ook weer hypocriet.


Ik vind het erg leuk om daar met moslims over bezig te zijn. Ze hebben ook vaak gelijk.
Ben ik met je eens

ronald
20-08-07, 16:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Je hebt al twee strafpunten; waarom krijg je hier geen bonuspunten voor het maken van vriendjes?


Ja...was een cadeautje.... Zo zie ik dat in ieder geval.
Maar stel het eens voor...naa.... laat maar zitten.

knuppeltje
20-08-07, 16:25
Geplaatst door Maarten
Ja, naaien kan echt heel teder.. :D
Maar het zit in de menselijke natuur om dat naaien af en toe noodzakelijk te vinden. :engel:

Bij de hondjes ook. :roken:

Julien
20-08-07, 16:26
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik wel; mag ik?

Je hebt toch al echte vrienden neem ik aan/ hoop ik? :haha:

Maarten
20-08-07, 16:27
Geplaatst door ronald

Coolass en ik kunnen heel wel door een religieuze deur

Ja, wat ik jullie aan "geloof" zie verspreiden, dat lijkt als twee druppels water op elkaar.. :hihi:
Ik ben stinkend jaloers, en ook verontrust, omdat ik als antisemiet natuurlijk enkel het doel heb om moslims tegen joden op te stoken. :droef:
Zonder lui als ik was er misschien al vrede.. Waar moet ik dan heen met m'n haatdragendheid?
Ik geef ook meteen toe: als christen kan ik het niet hebben, dat joden uitverkoren zijn..

Wou je nog meer weten? Kan hoor, het is uitverkoop vandaag. Drie bevestigingen van stomzinnige stellingen voor de prijs van éen. Maak er maar 10 van..

Maarten
20-08-07, 16:39
Geplaatst door knuppeltje
Bij de hondjes ook. :roken:
En varkens! Kijk.. had El Moumni toch weer gelijk met dat Europeanen honden en varkens waren..
Daar moet je niet over vallen, maar dat zien als aanvulling op ons zelfbeeld.
Je kunt best op een marktplein gaan staan, en roepen: Ik ben Hond! Ik ben Varken!
Je zult zien dat de sfeer meteen beter wordt.

Misschien moet het een trend worden. Overal hoor je het dan. In de tram, en in de winkel, en vanuit de lerarenkamer, of vanuit een achterste rij in de Tweede kamer tijdens een wetsvoorstel: Ik ben Varken!

Maarten
20-08-07, 17:15
Geplaatst door Julien

Toch is het belangrijk dat je duidelijk bent over die normen en waarden die wel ter discussie staan;
Nee, die bepaal je samen!
Bedenk dat er echte vrijheid is over normen en waarden. Niemand hoeft iets hoor. Ik zeg het wel eens wrang zo: in dit land heb je het recht om homo's te haten. Je mag ze niet discrimineren, maar haten mag wel.
Wat is dus belangrijk? De kwaliteit van het proces, waarmee je tot gemeenschappelijke normen en waarden komt.
In het huidige gedoe over moslims en Islam is daar nauwelijks aandacht voor, en daarom komt er ook nauwelijks iets van terecht. Het werkt eerder averechts.

Homo's? mij hoor je er niet over lullen. Maar als ik met mensen kan praten, en ze hebben dus ook zin om te luisteren, en het komt een keer ter sprake, dan kan ik bijvoorbeeld iets zeggen over, waardoor ik tot homo-acceptatie kwam. En dat wordt dan gevreten of niet. het is aan hen om daar iets in te zien of niet. Ik geloof niet in dat gepush.


Geplaatst door Julien
man/ vrouw, vrije sex, democratie, vrijheid van godsdienst, homoseksualiteit. Dat geldt net zo goed voor het christendom. De Kerk is hier ook hard over aangepakt, en gebeurt nog steeds, dat mag ook best met de Islam gebeuren..

Dit zijn eigenlijk allemaal afgeleide dingen. Kant en klare resultaten van een proces hier. Ik denk bij normen en waarden veel meer aan dingen waar je innerlijk in gelooft. ik ga tegen een moslim helemaal niet lullen over vrouwengelijkheid. Ze hebben daar zelf overigens net zo goed het nodige in. Maar als ik merk dat een bevriende moslim nooit naar zijn vrouw luistert, dan wil ik wel eens zeggen: je moet meer naar je vrouw luisteren, want die heeft hele zinnige dingen te zeggen..

Ik geloof helemaal niet, dat vrouwengelijkheid zo hard verkocht en verdedigd moet worden. Moslims wonen ook hier, en maken zelf wel uit wat ze vinden van de positieve of negatieve kanten ervan.
En de vrouwen leven ook hier, en leren hier ook, en maken hun eigen keuzes. Die voeren dan zelf intern hun strijd daar voor.
Wel zijn er misstanden, bijvoorbeld met meisjes, of vrouwen die permanent binnengehouden worden. Vrouwen genoeg die in een hel leven vanwege de moraal van hun man.
nou, daar doe je dan wat mee. Maar wat je niet doet, dat is pushen dat moslims het westerse vrouwenbeeld over moeten nemen, want dan krijg je alleen maar verhalen over westerse hoeren.
Er is in de debatten veel te weinig oog voor het feit dat moslims als mens hun eigen keuzen maken, en keuzevrijheid hebben.

Godsdienstkritiek? Bij christendom ging het over onze eigen godsdienst, en praat je over een intern westers cultureel proces. Bij islam gaat het om een soort aanval van buitenaf op de godsdienst van een minderheid. Daar moet je dus iets voorzichtiger mee zijn. Kijken wat en hoe je iets aankaart. Dat deden we niet. Het moest er meteen bovenop. Resultaat? Moslims hebben helemaal geen zin om daar in mee te doen. Die wilen enkel met rust gelaten worden, en doen gewoon wat ze willen met die godsdienst. Logisch..


Geplaatst door Julien

Maar ik wil de moslims met een eenzijdig en zwart-wit beeld over christenen en het Westen dus ook weer een spiegel voor houden. Want je weet best dat er ook tussen hen een aantal zitten met een verwrongen wereldbeeld. En ik vind hen dan net zo goed ook weer hypocriet.

En wiens probleem is dat? Het hunne! Als ze dingen denken die niet kloppen, dan is dat onderdeel van hun wereldbeeld. En als daar vervuiling in zit, dan krijgen ze daar zelf op den duur de moeilijkheden mee. Er blijkt dan regelmatig dat het niet waar is. Dat kan een pijnlijk proces zijn.

Maar als het in de autochtone wereld gebeurt, dan zijn het moslims die daar de dupe van zijn, omdat ze zwaar in de minderheid zijn, en vaak zeer afhankelijk van de autochtone wereld zijn. dat is het verschil. Als moslims denken dat ik een varken en een meergodendienaar ben, dan heb ik daar geen last van. Als autochtonen dat denken over moslims, dan worden ze overal afgepoeierd.

knuppeltje
20-08-07, 18:43
Geplaatst door Maarten
En varkens! Kijk.. had El Moumni toch weer gelijk met dat Europeanen honden en varkens waren..
Daar moet je niet over vallen, maar dat zien als aanvulling op ons zelfbeeld.
Je kunt best op een marktplein gaan staan, en roepen: Ik ben Hond! Ik ben Varken!
Je zult zien dat de sfeer meteen beter wordt.

Misschien moet het een trend worden. Overal hoor je het dan. In de tram, en in de winkel, en vanuit de lerarenkamer, of vanuit een achterste rij in de Tweede kamer tijdens een wetsvoorstel: Ik ben Varken!

Kan toch zijn dat ze dan met een dwangbuis komen. :hihi: