PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël wil geen VN-vergadering over Palestijnen in EP



IbnRushd
15-08-07, 13:34
Israël wil geen VN-vergadering over Palestijnen in EP

woensdag 15 augustus 2007


BRUSSEL (BELGA) - Israël heeft het Europese Parlement gevraagd om geen onderdak te verlenen voor een bijeenkomst van een VN-comité dat zich buigt over de rechten van het Palestijnse volk. Het panel zou volgens de Israëlische vertegenwoordiging bij de EU "totaal bevooroordeeld en anti-Israëlisch" zijn.

Het zogenaamde Committee on the Exercise of the Inalienable Rights of the Palestinian People van de Verenigde Naties wil eind augustus een tweedaagse conferentie organiseren in de gebouwen van het EP in Brussel. In een brief aan parlementsvoorzitter Hans-Gert Poettering vroeg ambassadeur Ran Curiel vorige week om de bijeenkomst te verhinderen. De activiteiten van het in 1975 opgerichte VN-comité zijn volgens woordvoerder Sagi Karni van de Israëlische ambassade "niet compatibel met de Europese inspanningen om het vredesproces in het Midden-Oosten te bevorderen".

De Israëlische ambassadeur haalt aan dat het Europese Parlement twee jaar geleden al eens weigerde om een gelijkaardige bijeenkomst onderdak te verlenen, volgens hem nadat het VN-comité had opgeroepen tot sancties tegen Israël. Een woordvoerder van Poettering wijst erop dat het aan de leiders van de politieke fracties in het Europese halfrond toekomt om vergaderzalen ter beschikking te stellen. Malta en Cyprus zijn de enige EU-lidstaten met een zitje in het VN-comité. (HOA)

Bron: Knack.be (via nieuwsfeit.nl)

Slinger
15-08-07, 13:40
Geplaatst door IbnRushd
Israël wil geen VN-vergadering over Palestijnen in EP

woensdag 15 augustus 2007


BRUSSEL (BELGA) - Israël heeft het Europese Parlement gevraagd om geen onderdak te verlenen voor een bijeenkomst van een VN-comité dat zich buigt over de rechten van het Palestijnse volk. Het panel zou volgens de Israëlische vertegenwoordiging bij de EU "totaal bevooroordeeld en anti-Israëlisch" zijn.

Het zogenaamde Committee on the Exercise of the Inalienable Rights of the Palestinian People van de Verenigde Naties wil eind augustus een tweedaagse conferentie organiseren in de gebouwen van het EP in Brussel. In een brief aan parlementsvoorzitter Hans-Gert Poettering vroeg ambassadeur Ran Curiel vorige week om de bijeenkomst te verhinderen. De activiteiten van het in 1975 opgerichte VN-comité zijn volgens woordvoerder Sagi Karni van de Israëlische ambassade "niet compatibel met de Europese inspanningen om het vredesproces in het Midden-Oosten te bevorderen".

De Israëlische ambassadeur haalt aan dat het Europese Parlement twee jaar geleden al eens weigerde om een gelijkaardige bijeenkomst onderdak te verlenen, volgens hem nadat het VN-comité had opgeroepen tot sancties tegen Israël. Een woordvoerder van Poettering wijst erop dat het aan de leiders van de politieke fracties in het Europese halfrond toekomt om vergaderzalen ter beschikking te stellen. Malta en Cyprus zijn de enige EU-lidstaten met een zitje in het VN-comité. (HOA)

Bron: Knack.be (via nieuwsfeit.nl)

Waarom moet dat in het gebouw van ons Europees parlement. Heeft de VN zelf geen ruimte? Anders is er vast nog wel iets in de één van de Arabische hoofsteden.

Coolassprov MC
15-08-07, 14:54
Geplaatst door Slinger
Waarom moet dat in het gebouw van ons Europees parlement. Heeft de VN zelf geen ruimte? Anders is er vast nog wel iets in de één van de Arabische hoofsteden.

Is dat de zaak van Israel?

Slinger
15-08-07, 14:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Is dat de zaak van Israel?

Waarom niet?

Coolassprov MC
15-08-07, 15:01
Geplaatst door Slinger
Waarom niet?

Waarom wel?

knuppeltje
15-08-07, 15:15
Geplaatst door Coolassprov MC
Is dat de zaak van Israel?

Komt moeilijk m'n strot uit, maar je hebt volkomen gelijk.

Slinger
15-08-07, 15:17
Geplaatst door Coolassprov MC
Waarom wel?

Van mij, als Europese kiezer en belastingbetaler, mogen ze. En ik ben niet de enige...

Coolassprov MC
15-08-07, 15:31
Geplaatst door Slinger
Van mij, als Europese kiezer en belastingbetaler, mogen ze. En ik ben niet de enige...

''Jullie'' hebben ook de Israelische politici ''gekozen'' die zich bemoeien met de beslissingen van Europa?

Slinger
15-08-07, 15:33
Geplaatst door Coolassprov MC
''Jullie'' hebben ook de Israelische politici ''gekozen'' die zich bemoeien met de beslissingen van Europa?

Wij hebben vertrouwen in de democratische keuze van het Israëlische volk.

Coolassprov MC
15-08-07, 15:45
Geplaatst door Slinger
Wij hebben vertrouwen in de democratische keuze van het Israëlische volk.

Als democratie een persoon was in de vorm van een vrouw, had ze je, iedere keer dat je het woord in de mond nam, aangeklaagd voor verkrachting.

ronald
15-08-07, 15:56
Geplaatst door Slinger
Van mij, als Europese kiezer en belastingbetaler, mogen ze. En ik ben niet de enige...


Het is natuurlijk een lachertje. Malta en Cyprus (met haar eeuwig niet opgeloste conflict binnen haar staat. Zou zij haar eigen oplossing voorstellen?) zijn de enige twee Europese leden van dat commite.
Afghanistan, Belarus, Cuba, Cyprus, Guinea, Guyana, India, Indonesia, Lao People's Democratic Republic, Madagascar, Malaysia, Mali, Malta, Namibia, Nigeria, Pakistan, Senegal, Sierra Leone, South Africa, Tunisia, Turkey and Ukraine zijn alle leden. Deze worden "geobserveerd door de volgende 26 landen: Algeria, Bangladesh, Bulgaria, China, Ecuador, Egypt, Iraq, Jordan, Kuwait, Lebanon, Libyan Arab Jamahiriya, Mauritania, Morocco, Nicaragua, Niger, Qatar, Sri Lanka, Syrian Arab Republic, United Arab Emirates, Venezuela, Viet Nam, Yemen, African Union, League of Arab States, Organization of the Islamic Conference and Palestine.


...raar...ik zie Israel nergens. Even kijken wat ze allenaal te zeggen hebben en even kijken of dat allemaal in overeenstemming is met wat Europa voorstaat in dit conflict. Al was het alleen maar om de argwaan weg te werken dat er associatie is tussen het Commite en de EU.

Coolassprov MC
15-08-07, 16:00
Geplaatst door ronald
...raar...ik zie Israel nergens. Even kijken wat ze allenaal te zeggen hebben en even kijken of dat allemaal in overeenstemming is met wat Europa voorstaat in dit conflict. Al was het alleen maar om de argwaan weg te werken dat er associatie is tussen het Commite en de EU.

Je snapt het niet helemaal; het heb niks met politiekEuropa te maken; het is slechts een huisvestings-issue.

Coolassprov MC
15-08-07, 16:01
Geplaatst door IbnRushd

Een woordvoerder van Poettering wijst erop dat het aan de leiders van de politieke fracties in het Europese halfrond toekomt om vergaderzalen ter beschikking te stellen

Discussie gesloten.

ronald
15-08-07, 16:02
Geplaatst door Coolassprov MC
Je snapt het niet helemaal; het heb niks met politiekEuropa te maken; het is slechts een huisvestings-issue.

Nee natuurlijk niet. Ik schreef ook "al was het alleen maar om de argwaan weg te werken". De Eu heeft duidelijk een andere kijk.

Coolassprov MC
15-08-07, 16:04
Geplaatst door ronald
Nee natuurlijk niet. Ik schreef ook "al was het alleen maar om de argwaan weg te werken". De Eu heeft duidelijk een andere kijk.

Wat vermoed je dan?

ronald
15-08-07, 16:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat vermoed je dan?


Ik niet. Israel. Ze gaan er waarschijnlijk van uit dat de leden van de lidstaten van dat commite en de observerende leden eenzelfde politiek voeren als hun eigen land. En dat zoals je hebt kunnen begrijpen uit de woorden van de Israelische ambassadeur.

Coolassprov MC
15-08-07, 16:13
Geplaatst door ronald
Ik niet. Israel. Ze gaan er waarschijnlijk ervan uit dat de leden van de lidstaten van dat commite en de observerende leden eenzelfde politiek voeren als hun eigen land. En dat zoals je hebt kunnen begrijpen uit de woorden van de Israelische ambassadeur.

Wat Israel wantrouwt zal me een worst wezen; het is niet rationeel.

Dat Israel via achterkamertjes haar wil oplegt aan jan en alleman; dat maakt wantrouwend.

ronald
15-08-07, 16:20
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat Israel wantrouwt zal me een worst wezen; het is niet rationeel.

Dat Israel zich via achterkamertjes haar wil oplegt aan jan en alleman; dat maakt wantrouwend.


Dat maken ze zelf wel uit en aangezien het een isue betreft wat haar wel aangaat is het simpel. Veel zaken in het MO zijn niet rationeel. Het is van Israel uit gezien daarentegen wel reeel.
Hoe bedoel je "achterkamertjeS" ... hebben anderen er ook een dan? Zal beslist wel. Sommigen zijn zo groot, daar heb je een balzaal voor nodig denk ik. Ik vind Israel hierin heel open en duidelijk.

Coolassprov MC
15-08-07, 16:59
Geplaatst door ronald
Dat maken ze zelf wel uit en aangezien het een isue betreft wat haar wel aangaat is het simpel. Veel zaken in het MO zijn niet rationeel. Het is van Israel uit gezien daarentegen wel reeel.
Hoe bedoel je "achterkamertjeS" ... hebben anderen er ook een dan? Zal beslist wel. Sommigen zijn zo groot, daar heb je een balzaal voor nodig denk ik. Ik vind Israel hierin heel open en duidelijk.

Kinderachtig om zich te bemoeien met het eventuele beschikbaar stellen van een vergaderzaal in een vreemd land duizenden kilometers verderop aan een of ander VN-comitee dat nooit zoden aan de dijk zal zetten.

Laat maar weer eens zien hoe kinderachtig die Zionnetjes zijn.

observer
15-08-07, 17:19
Geplaatst door ronald
Het is natuurlijk een lachertje. Malta en Cyprus (met haar eeuwig niet opgeloste conflict binnen haar staat. Zou zij haar eigen oplossing voorstellen?) zijn de enige twee Europese leden van dat commite.
Afghanistan, Belarus, Cuba, Cyprus, Guinea, Guyana, India, Indonesia, Lao People's Democratic Republic, Madagascar, Malaysia, Mali, Malta, Namibia, Nigeria, Pakistan, Senegal, Sierra Leone, South Africa, Tunisia, Turkey and Ukraine zijn alle leden. Deze worden "geobserveerd door de volgende 26 landen: Algeria, Bangladesh, Bulgaria, China, Ecuador, Egypt, Iraq, Jordan, Kuwait, Lebanon, Libyan Arab Jamahiriya, Mauritania, Morocco, Nicaragua, Niger, Qatar, Sri Lanka, Syrian Arab Republic, United Arab Emirates, Venezuela, Viet Nam, Yemen, African Union, League of Arab States, Organization of the Islamic Conference and Palestine.


...raar...ik zie Israel nergens. Even kijken wat ze allenaal te zeggen hebben en even kijken of dat allemaal in overeenstemming is met wat Europa voorstaat in dit conflict. Al was het alleen maar om de argwaan weg te werken dat er associatie is tussen het Commite en de EU. op malta na zit er geen staat tussen die niet een twijfelachtige reputatie heeft lekker stel

Coolassprov MC
15-08-07, 17:24
Geplaatst door observer
op malta na zit er geen staat tussen die niet een twijfelachtige reputatie heeft lekker stel

Het is maar wie die reputaties opmaakt, no?

Israel zelf is Ongeslagen Wereldkampioen VN-beginselen-Aan-De-Laars-Lappen; meer VN-resoluties aan de laars gelapt dan alle andere VN-resoluties Aan-De-Laars-Laplanden bijelkaar!

knuppeltje
15-08-07, 17:40
Geplaatst door Coolassprov MC
Het is maar wie die reputaties opmaakt, no?

Israel zelf is Ongeslagen Wereldkampioen VN-beginselen-Aan-De-Laars-Lappen; meer VN-resoluties aan de laars gelapt dan alle andere VN-resoluties Aan-De-Laars-Laplanden bijelkaar!

Yep.

Coolassprov MC
15-08-07, 18:34
Geplaatst door knuppeltje
Yep.

Klinkt ''Aan-De-Laars-Lapland'' niet een klein beetje Hebreeuws?

knuppeltje
15-08-07, 18:51
Geplaatst door Coolassprov MC
Klinkt ''Aan-De-Laars-Lapland'' niet een klein beetje Hebreeuws?

Kweet nie, meer iets heel stoms denk. :stout:

mark61
15-08-07, 20:22
Ambassadeur moet klep houden.

ronald
15-08-07, 20:26
Geplaatst door Coolassprov MC
Het is maar wie die reputaties opmaakt, no?

Israel zelf is Ongeslagen Wereldkampioen VN-beginselen-Aan-De-Laars-Lappen; meer VN-resoluties aan de laars gelapt dan alle andere VN-resoluties Aan-De-Laars-Laplanden bijelkaar!


Ik kan me die houding van Israel wel voorstellen als het allemaal van dat soort Commitees moet hebben.

ronald
15-08-07, 20:27
Geplaatst door Coolassprov MC
Klinkt ''Aan-De-Laars-Lapland'' niet een klein beetje Hebreeuws?


Geen enkele lettergreep. Niemand draagt daar ook laarzen heb ik opgemerkt. Of veel te warm of veel te drassig.

ronald
15-08-07, 20:28
Geplaatst door mark61
Ambassadeur moet klep houden.

Nou ja zeg... je klinkt wel erg totalitair.

Maarten
15-08-07, 22:58
Geplaatst door IbnRushd
De activiteiten van het in 1975 opgerichte VN-comité zijn volgens woordvoerder Sagi Karni van de Israëlische ambassade "niet compatibel met de Europese inspanningen om het vredesproces in het Midden-Oosten te bevorderen".

Dit is strategisch knap. Er zit een groot gat tussen de Europese politiek en de VN-beginselen. En precies op dat punt spelen ze nou in. En Europa kan niet ineens gaan omturnen, en wordt nou eigenlijk gepresst om stelling tegen de VN te nemen. Die jongens weten wat ze doen.

knuppeltje
15-08-07, 23:05
Kunnen we ze niet een jaar of tien boycotten omdat ze alle VN resosuties niet uitvoeren?
Over platbombarderen zals als Irak praten we dan weer wel.

Maarten
15-08-07, 23:11
Geplaatst door knuppeltje
Kunnen we ze niet een jaar of tien boycotten omdat ze alle VN resosuties niet uitvoeren?

Niet zo gehaast he? Ze doen het pas 40 jaar.

En ze veroorzaken wel toestanden, die erger zijn dan onder de ergste Arabische dictator, maar het is tenminste een eerlijke democratie die het doet.

knuppeltje
15-08-07, 23:28
Geplaatst door Maarten
Niet zo gehaast he? Ze doen het pas 40 jaar.

En ze veroorzaken wel toestanden, die erger zijn dan onder de ergste Arabische dictator, maar het is tenminste een eerlijke democratie die het doet.

Ik wil best m'n gemak een beetje houden als jij dat wilt, maar voor mij is het daar geen democratie- maar een verkapte theocratie, in de bible-belt ook denk.

ronald
16-08-07, 00:36
Geplaatst door knuppeltje
Kunnen we ze niet een jaar of tien boycotten omdat ze alle VN resosuties niet uitvoeren?
Over platbombarderen zals als Irak praten we dan weer wel.


"We" ??? Europa heeft de afgelopen 100 jaar wel laten zien of ze wel of geen kloten heeft. Niet dus.

ronald
16-08-07, 00:37
Geplaatst door knuppeltje
Ik wil best m'n gemak een beetje houden als jij dat wilt, maar voor mij is het daar geen democratie- maar een verkapte theocratie, in de bible-belt ook denk.


Last van slavenmentaliteit?

Maarten
16-08-07, 02:42
Geplaatst door knuppeltje
Ik wil best m'n gemak een beetje houden als jij dat wilt, maar voor mij is het daar geen democratie- maar een verkapte theocratie, in de bible-belt ook denk.
en om een lang verhaal kort te maken: De israelische overheid fungeert al 40 jaar ook voor de palestijnen als overheid, door de beangrijkste bestuurszaken te beheersen. Maar palestijnen hebben geen stemrecht. En 40 jaar is lang. Kortom, door de langdurige bezetting, die ook nog op annexatie gericht is, is daar helemaal geen democratie meer. Onbedoeld bijeffect van die situatie.

De enige daadwerkelijk democratisch gelegitimeerde overheid in dat gebied zou in feite die van Hamas zijn. Geinig niet?
Uitgerekend die mogen van ons niet.

Coolassprov MC
16-08-07, 07:40
Heeft iemand Slinger gezien?

Slinger is ineens spoorloos binnen deze topic.

mark61
16-08-07, 07:57
Geplaatst door ronald
Nou ja zeg... je klinkt wel erg totalitair.

:hihi: Dat je niet anti-semitisch zegt... :nerd:

Slinger
16-08-07, 08:23
Geplaatst door Coolassprov MC
Heeft iemand Slinger gezien?

Slinger is ineens spoorloos binnen deze topic.

Wat wil je nog van me weten? Ik had beslist dat ik aan dit topic niet meer mee hoef te doen want alles wat ik over dit onderwerp wilde zeggen heb ik gezegd.

Coolassprov MC
16-08-07, 09:54
Geplaatst door Slinger
Wat wil je nog van me weten? Ik had beslist dat ik aan dit topic niet meer mee hoef te doen want alles wat ik over dit onderwerp wilde zeggen heb ik gezegd.

Geldt ook voor mij.

Onzin dat Israel zich bemoeit met de toewijzing van vergaderzalen op andere continenten.

Laat zien hoe kansloos desperaat ze zijn.

illmatik
16-08-07, 10:05
Geplaatst door knuppeltje
Kunnen we ze niet een jaar of tien boycotten omdat ze alle VN resosuties niet uitvoeren?
Over platbombarderen zals als Irak praten we dan weer wel.

lol, schattig die naïviteit van je.

Slinger
16-08-07, 10:05
Geplaatst door Coolassprov MC
Geldt ook voor mij.

Onzin dat Israel zich bemoeit met de toewijzing van vergaderzalen op andere continenten.

Laat zien hoe kansloos desperaat ze zijn.

Twee meningen in twee zinnen. Mijn mening heb ik al aangegeven.

knuppeltje
16-08-07, 10:39
Geplaatst door ronald
"We" ??? Europa heeft de afgelopen 100 jaar wel laten zien of ze wel of geen kloten heeft. Niet dus.


Volkomen mee eens.

knuppeltje
16-08-07, 10:40
Geplaatst door ronald
Last van slavenmentaliteit?

Wie?

knuppeltje
16-08-07, 10:58
Geplaatst door Maarten
en om een lang verhaal kort te maken: De israelische overheid fungeert al 40 jaar ook voor de palestijnen als overheid, door de beangrijkste bestuurszaken te beheersen. Maar palestijnen hebben geen stemrecht. En 40 jaar is lang. Kortom, door de langdurige bezetting, die ook nog op annexatie gericht is, is daar helemaal geen democratie meer. Onbedoeld bijeffect van die situatie.

De enige daadwerkelijk democratisch gelegitimeerde overheid in dat gebied zou in feite die van Hamas zijn. Geinig niet?
Uitgerekend die mogen van ons niet.

Hamas is als enigste in heel de regio via zuivere verkiezing aan een grote meerderheid gekomen. Zij mogen ons meer dan wij hun denk, en dat is heel tragisch. Met vijanden sluit je verdragen en met vrienden ga je vissen- wat zou het belangrijkste zijn.
Terwijl de PLO in al die jaren een grote corrupte bende was- zorgde Hamas voor een goed werkend onderwijs en scholing etc etc in de Gaza.
Maar mede om de status quo te kunnen handhaven is Israels politiek er altijd een geweest van verdeel en heers.
Voor de lafaards is het niet eens genoeg om te weten dat ze een van de sterkste legers ter wereld hebben, zo sterk dat ze daar de hele regio mee onder controle kunnen houden, zo vast zitten ze in hun slachtofferrol.
Door alle luidruchtige steun- oa van grote broer, blijft dat een beetje uit beeld, maar zielig is het wel.

ronald
16-08-07, 16:25
Geplaatst door mark61
:hihi: Dat je niet anti-semitisch zegt... :nerd:


Hoezo? Heb ik iets gemist? Welke link legde je dan tussen die Israelische ambassadeur die ambshalve een uitspraak deed met zijn jood-zijn?

Maarten
16-08-07, 16:43
Geplaatst door knuppeltje
Hamas is als enigste in heel de regio via zuivere verkiezing aan een grote meerderheid gekomen. Zij mogen ons meer dan wij hun denk, en dat is heel tragisch. Met vijanden sluit je verdragen en met vrienden ga je vissen- wat zou het belangrijkste zijn.
Terwijl de PLO in al die jaren een grote corrupte bende was- zorgde Hamas voor een goed werkend onderwijs en scholing etc etc in de Gaza.
Maar mede om de status quo te kunnen handhaven is Israels politiek er altijd een geweest van verdeel en heers.
Voor de lafaards is het niet eens genoeg om te weten dat ze een van de sterkste legers ter wereld hebben, zo sterk dat ze daar de hele regio mee onder controle kunnen houden, zo vast zitten ze in hun slachtofferrol.
Door alle luidruchtige steun- oa van grote broer, blijft dat een beetje uit beeld, maar zielig is het wel.
Klopt in grote lijnen wel ongeveer.
Maar het grote schandaal in de zaak zit niet daar maar hier..
De echte strijd vindt niet daar plaats maar hier in de politiek of media.
Bijvoorbeeld proberen een VN-commissie buiten de deur te houden..
Het echte strijdtoneel, de echte frontlinie, die zit hier. De zaak wordt hier uitgevochten, niet daar.

Maarten
16-08-07, 16:50
Geplaatst door mark61
:hihi: Dat je niet anti-semitisch zegt... :nerd:
Gelovigen uit alle richtingen vergeten hun leer wel eens.
Dat antisemitisme, dat is een soort Darwin-item, maar dan omgekeerd. Het bestaan ervan is onder de huidige omstandigheden helemaal niet meer te bewijzen, maar het moet en zal waar zijn. Ze gaan dood voor het geloof er in.

ronald
16-08-07, 16:54
Geplaatst door Maarten
Gelovigen uit alle richtingen vergeten hun leer wel eens.
Dat antisemitisme, dat is een soort Darwin-item, maar dan omgekeerd. Het bestaan ervan is onder de huidige omstandigheden helemaal niet meer te bewijzen, maar het moet en zal waar zijn. Ze gaan dood voor het geloof er in.

:fpiraat:

Voor sommigen niet nee. O.a. 1-oogkleppers. De vertroebeling van het begrip is hoofdzakelijk het gevolg van rechtpraten wat krom is.

mark61
16-08-07, 17:05
Geplaatst door ronald
Hoezo? Heb ik iets gemist? Welke link legde je dan tussen die Israelische ambassadeur die ambshalve een uitspraak deed met zijn jood-zijn?

'totalitair' is een reactie van dezelfde hysterie.

ronald
16-08-07, 17:10
Geplaatst door mark61
'totalitair' is een reactie van dezelfde hysterie.


Ach...als je wilt dat iemand z'n bek moet houden terwijl hij zijdelings partij is, dan vind ik dat vrij totalitair ja. Zeker wanneer het politieke onderwerpen betreffen.

knuppeltje
16-08-07, 17:21
Geplaatst door ronald
Ach...als je wilt dat iemand z'n bek moet houden terwijl hij zijdelings partij is, dan vind ik dat vrij totalitair ja. Zeker wanneer het politieke onderwerpen betreft.

Iemand die vraagt om een conferentie over rechten van mensen niet toe te staan- kan inderdaad beter z'n bek houden.

ronald
16-08-07, 17:26
Geplaatst door knuppeltje
Iemand die vraagt om een conferentie over rechten van mensen niet toe te staan- kan inderdaad beter z'n bek houden.


Ik zie dat je niet veel van snapt.

Maarten
16-08-07, 17:36
Had ik het er nog niet over, dat de joodse identiteit zonder een consept van antisemitisme weer een poot minder om op te staan heeft.

En je zult toch maar door iedereen gepamperd en geaccepteerd worden.. brrrr.. Geen wonder dat er gerebelleerd wordt. Wie wordt er nou vrolijk van een Europees goedkeuringsmerk? je hebt gewoon het recht om kut gevonden te worden, net als iedereen dat wordt.
Net alsof je in een ziekenhuis ligt, en iedereen je maar bloemen blijft sturen, terwijl je niks mankeert, en het ook niet uitmaakt wat je allemaal uitvreet..
Dan wil je nog maar een ding: eerlijk gehaat worden.
Het verwende kindsyndroom kan toegevoegd worden aan de lijst van redenen om naar het bestaan van antisemitisme te verlangen..

ronald
16-08-07, 17:44
Geplaatst door Maarten
Had ik het er nog niet over, dat de joodse identiteit zonder een consept van antisemitisme weer een poot minder om op te staan heeft.

En je zult toch maar door iedereen gepamperd en geaccepteerd worden.. brrrr.. Geen wonder dat er gerebelleerd wordt. Wie wordt er nou vrolijk van een Europees goedkeuringsmerk? je hebt gewoon het recht om kut gevonden te worden, net als iedereen dat wordt.
Net alsof je in een ziekenhuis ligt, en iedereen je maar bloemen blijft sturen, terwijl je niks mankeert, en het ook niet uitmaakt wat je allemaal uitvreet..
Dan wil je nog maar een ding: eerlijk gehaat worden.
Het verwende kindsyndroom kan toegevoegd worden aan de lijst van redenen om naar het bestaan van antisemitisme te verlangen..


Last van masochistische waanideeen die je tracht te transporteren op anderen in de werkelijke wereld?

Maarten
16-08-07, 17:46
Geplaatst door knuppeltje
Iemand die vraagt om een conferentie over rechten van mensen niet toe te staan- kan inderdaad beter z'n bek houden.
Niet doen jongen, niet doen.. Ga jij de strijd voeren op de plek waar de tegenpartij je die aanwijst? Dan bepaalt dat de plek waar het front ligt. Je kunt veel beter eens gaan kijken, wat zich daar in de gelederen af speelt, dan kom je veel meer tegen wat rammelt. De dorst naar het antisemitisme daar is bijvoorbeeld een stuk interessanter. Dan hoef je je tenminste niet bezig te houden met de dingen die je allang weet, en daar debatten over te houden met lui die dat niet eens willen.

knuppeltje
16-08-07, 17:47
Geplaatst door ronald
Ik zie dat je niet veel van snapt.

Wat snap je niet?
Dat Plestijnen ook mensen zijn?

ronald
16-08-07, 17:51
Geplaatst door knuppeltje
Wat snap je niet?
Dat Plestijnen ook mensen zijn?

Ik zie nu dat je er nog minder dan minst van snapt.

knuppeltje
16-08-07, 18:25
Geplaatst door ronald
Ik zie nu dat je er nog minder dan minst van snapt.

Tja, ze kunnen niet allemaal zo slim zijn.

ronald
16-08-07, 18:27
Geplaatst door knuppeltje
Tja, ze kunnen niet allemaal zo slim zijn.


"Ze"? ... ik had het over jou. Je hebt, zie ik ook een grote fantasie.

knuppeltje
16-08-07, 23:17
Geplaatst door ronald
"Ze"? ... ik had het over jou. Je hebt, zie ik ook een grote fantasie.

O daar ligt het niet aan. :blowen:

ronald
17-08-07, 01:25
Geplaatst door Maarten
Niet doen jongen, niet doen.. Ga jij de strijd voeren op de plek waar de tegenpartij je die aanwijst? Dan bepaalt dat de plek waar het front ligt. Je kunt veel beter eens gaan kijken, wat zich daar in de gelederen af speelt, dan kom je veel meer tegen wat rammelt. De dorst naar het antisemitisme daar is bijvoorbeeld een stuk interessanter. Dan hoef je je tenminste niet bezig te houden met de dingen die je allang weet, en daar debatten over te houden met lui die dat niet eens willen.



Welke sukkel had het over dorst naar antisemitisme? Je ziet weer spoken merk ik. Waar die holocaust allemaal niet goed voor is.

Maarten
17-08-07, 15:16
Geplaatst door ronald
Welke sukkel had het over dorst naar antisemitisme? Je ziet weer spoken merk ik. Waar die holocaust allemaal niet goed voor is.
Antisemitisme is tegenwoordig absoluut geen groot gevaar meer, terwijl het veronderstelde bestaan ervan op een heleboel vlakken voordelen voor joden heeft, met name die in Israel. identiteit, afweren van kritiek, het krijgen van steun, bevestiging van ideologie, reden voor landroof, troefkaart in de politiek en in discussies.. Antisemitisme is een soort economisch goed geworden, waar veel vraag naar is in de joodse wereld. Antisemitisme is profijtelijke business geworden.
En waar antisemitisme nadelen heeft, blijkt altijd weer de vraag of het eigenlijk wel om antisemitisme gaat, en blijkt vooral van niet.
Antisemitisme is tegenwoordig vooral een joods uithangbord. Leuk studieobject voor culturele antropologen,psychologen en strategen.

ronald
17-08-07, 15:29
Geplaatst door Maarten
Antisemitisme is tegenwoordig absoluut geen groot gevaar meer, terwijl het veronderstelde bestaan ervan op een heleboel vlakken voordelen voor joden heeft, met name die in Israel. identiteit, afweren van kritiek, het krijgen van steun, bevestiging van ideologie, reden voor landroof, troefkaart in de politiek en in discussies.. Antisemitisme is een soort economisch goed geworden, waar veel vraag naar is in de joodse wereld. Antisemitisme is profijtelijke business geworden.
En waar antisemitisme nadelen heeft, blijkt altijd weer de vraag of het eigenlijk wel om antisemitisme gaat, en blijkt vooral van niet.
Antisemitisme is tegenwoordig vooral een joods uithangbord. Leuk studieobject voor culturele antropologen,psychologen en strategen.


Het zij zo. Ik kan zelf wel bepalen wanneer iets antisemitisch is of niet. Alleen vraag ik me af waarom jij er zo graag misbruik van maakt? Jij trekt te pas en te onpas dat uithangbord naar buiten. Of te wel...je ziet te vaak spoken. Kijk alleen maar hier in dit geval.

Maarten
17-08-07, 16:11
Geplaatst door ronald
Het zij zo. Ik kan zelf wel bepalen wanneer iets antisemitisch is of niet. Alleen vraag ik me af waarom jij er zo graag misbruik van maakt? Jij trekt te pas en te onpas dat uithangbord naar buiten. Of te wel...je ziet te vaak spoken. Kijk alleen maar hier in dit geval.

In jouw geval, bedoel je. Schoolvoorbeeld. Zit ie weer klem in de discussies (elders), gaat ie dus over antisemitisme gillen. Hij kan niet zonder.

Hier boven ook.. Ik signaleer het verschijnsel.. En wie gaat er weer proberen er een psychische afwijking van te maken? Ronald natuurlijk.

Over het topic zelf ook. De strategie is duidelijk. Wie heeft er weer niets zinnigs over te melden? Ronald natuurlijk. Ik mag dat wel hoor, dat gezeik van jou, zolang je maar niet pretendeert dat je ergens over gaat.

Verder behoor je tot de laatsten, die op een evenwichtige manier kunnen bepalen of er sprake kan zijn van antisemitisme. Je mag er best over babbelen hoor, maar ik leen me daar niet voor met jou.

ronald
17-08-07, 16:48
Geplaatst door Maarten
In jouw geval, bedoel je. Schoolvoorbeeld. Zit ie weer klem in de discussies (elders), gaat ie dus over antisemitisme gillen. Hij kan niet zonder.

Hier boven ook.. Ik signaleer het verschijnsel.. En wie gaat er weer proberen er een psychische afwijking van te maken? Ronald natuurlijk.

Over het topic zelf ook. De strategie is duidelijk. Wie heeft er weer niets zinnigs over te melden? Ronald natuurlijk. Ik mag dat wel hoor, dat gezeik van jou, zolang je maar niet pretendeert dat je ergens over gaat.

Verder behoor je tot de laatsten, die op een evenwichtige manier kunnen bepalen of er sprake kan zijn van antisemitisme. Je mag er best over babbelen hoor, maar ik leen me daar niet voor met jou.


Misschien lees je het hele topic vanaf het begin eens door en let eens goed waarop ik steeds reageer. Je sulkkelgehalte is sinds elders ook niet verbeterd. Jouw reacties zijn alleen maar manipulaties. Is je met de paplepel ingegeven dat is ook wel duidelijk.

Maarten
17-08-07, 20:01
Geplaatst door ronald
Misschien lees je het hele topic vanaf het begin eens door en let eens goed waarop ik steeds reageer. Je sulkkelgehalte is sinds elders ook niet verbeterd. Jouw reacties zijn alleen maar manipulaties. Is je met de paplepel ingegeven dat is ook wel duidelijk.

Ronald, er zitten heel veel interessante kanten aan de Israelelische kwestie, zoals de politiek, strategie, omvang van de misdaad, culturele bijproducten, belangen, enz.. Maar daartoe hoort niet je gewauwel over mij. En aangezien je discussietechniek ook nog brandhout is, vind ik je niet interessant.

Misschien moet je een tijdje op vakantie, naar Gaza of zo. Daarna begrijp je misschien iets beter wat hoofdzaken zijn.

IbnRushd
29-08-07, 19:11
Omstreden VN-conferentie in Brussel gaat door

Uitgegeven op woensdag 29 augustus 2007 om 18:44:30


(Novum/AP) - Ondanks protesten van europarlementariërs en Israël begint donderdag in Brussel een VN-conferentie over de rechten van Palestijnen. Het officiële onderwerp van de conferentie is het bereiken van vrede tussen de Palestijnen en Israël.

Israël ziet de organiserende VN-commissie als uitvloeisel van de resolutie uit 1975 van de Algemene Vergadering die zionisme gelijkstelde aan racisme. De resolutie werd in 1991 ingetrokken. Sommige europarlementariërs steunen de oproep van Israël om de conferentie af te gelasten. Ze zeggen dat de leiders van de politieke partijen in het parlement de conferentie hebben goedgekeurd zonder eerst de benodigde parlementaire organen te raadplegen.

De Israëlische EU-gezant, Ran Curiel, verzocht parlementsvoorzitter Hans-Gert Pöttering vorige week om de conferentie tegen te houden. Dit werd geweigerd omdat het Europees Parlement naar eigen zeggen slechts de ruimte voor de conferentie beschikbaar stelt. Maar een paar jaar geleden nog wees het parlement een verzoek van de VN-commissie voor conferentieruimte af, omdat de commissie opriep tot boycots en sancties tegen Israël.

nieuws.nl

Maarten
29-08-07, 22:02
Merci! :duim:

Maar als die commissie dus weer gaan praten over sancties of boycots, dan gaat de EU mogelijk haar relatie met de VN weer op het spel zetten?
Zijn we bezig een beetje een federatie van schurkenstaten aan het worden of zo?

Sancties, vooral tegen degenen, die consequenties willen verbinden aan langdurige schendingen van Landrechten en Mensenrechten?

En dan te bedenken dat dit soort gedrag komt door stemgedrag van mensen, die vanwege normen en waarden conservatief stemmen..
Achterlijke cultuur, dat Europa.