PDA

Bekijk Volledige Versie : Moderne slavernij op heilige grond



observer
15-08-07, 18:57
De 40-jarige Anista Marie uit Sri Lanka zegt dat ze al tien jaar als slaaf gebruikt wordt door haar werkgever. De werkster belde de Arabische krant Arab News om te vragen of ze gered zou kunnen worden. De vrouw zou al tien jaar onafgebroken in een huis in Riyad, de hoofdstad van Saudi-Arabië, werken. Ook zou ze al acht jaar niet meer uitbetaald zijn.

Wanneer Marie naar huis wil of vragen stelt over haar salaris wordt ze geslagen door de vrouwen die in het huis wonen. Ze weet niet precies waar ze op dit moment is. De vrouw kon Arab News inlichten doordat een familielid het toeliet om te bellen. De krant meldt ook dat de Srilankaanse ambassade contact zal opnemen met de Saudische autoriteiten om de zaak te bespreken.

Coolassprov MC
15-08-07, 19:01
Geplaatst door observer
Riyad

..is niet heilig; noch de grond waar het op staat.

Verder is het geen nieuws dat buitenlandse werk(st)ers ''kwetsbaar'' zijn en prooi vallen voor iedere vorm van misbruik; ook in het M-O.

observer
15-08-07, 19:34
Geplaatst door Coolassprov MC
..is niet heilig; noch de grond waar het op staat.

Verder is het geen nieuws dat buitenlandse werk(st)ers ''kwetsbaar'' zijn en prooi vallen voor iedere vorm van misbruik; ook in het M-O. hmm als het gaat over toegang van niet moslims, of het recht om andere geloven is sa zo heilig als de pest

Coolassprov MC
15-08-07, 19:38
Geplaatst door observer
hmm als het gaat over toegang van niet moslims, of het recht om andere geloven is sa zo heilig als de pest

Hold your horses!

Je kent duidelijk het verschil niet tussen ''heilig land'' en ''heilige grond''.

Dat is jouw probleem; niet het mijne.

observer
15-08-07, 20:45
Geplaatst door Coolassprov MC
Hold your horses!

Je kent duidelijk het verschil niet tussen ''heilig land'' en ''heilige grond''.

Dat is jouw probleem; niet het mijne. en riyad thuisbasis van de hoeders van de heiligste plaats van de islam is wat? schijnheilig?

IbnRushd
15-08-07, 21:09
Geplaatst door observer
hmm als het gaat over toegang van niet moslims, of het recht om andere geloven is sa zo heilig als de pest

Je bedoelt vast Mekka al-Mukarrama, de hoofdstad van Mekka: de stad waarin de moskee bevindt en waar de bedevaart wordt gehouden. Riyad is weer een andere provincie. Geen heilige plaats noch heilige grond. Daar zijn naar mijn weten ook niet-moslims welkom.

John61
15-08-07, 21:15
Geplaatst door IbnRushd
Je bedoelt vast Mekka al-Mukarrama, de hoofdstad van Mekka: de stad waarin de moskee bevindt en waar de bedevaart wordt gehouden. Riyad is weer een andere provincie. Geen heilige plaats noch heilige grond. Daar zijn naar mijn weten ook niet-moslims welkom.

Zolang ze maar geen bijbel meenemen.

IbnRushd
15-08-07, 21:16
Geplaatst door John61
Zolang ze maar geen bijbel meenemen.

Daar hadden we het niet over.

Aït Ayt
15-08-07, 21:41
Geplaatst door John61
Zolang ze maar geen bijbel meenemen.

op de compounds in ryad waar de buitenlanders leven vind je alcohol en bijbels in overvloed..

Invidia
15-08-07, 21:50
Islamieten doen toch sowieso niet aan heilig gebeuren, volgens mij is dat iets voor katholieken.

mark61
16-08-07, 07:31
Geplaatst door Invidia
Islamieten doen toch sowieso niet aan heilig gebeuren, volgens mij is dat iets voor katholieken.

Zeker nooit in Marokko geweest :haha:

observer
16-08-07, 08:44
kreeg gisteren nog een rare aanbieding

dubay tijdens de ramadan...

Coolassprov MC
16-08-07, 08:52
Geplaatst door observer
en riyad thuisbasis van de hoeders van de heiligste plaats van de islam is wat? schijnheilig?

Leg dat schijnheilige eens uit?

Ps.

Bij mijn weten zijn Makkah en Madinah autonoom gebied.

observer
16-08-07, 12:14
Geplaatst door Coolassprov MC
Leg dat schijnheilige eens uit?

Ps.

Bij mijn weten zijn Makkah en Madinah autonoom gebied. het zijn toch de saudies die daar de dienst uitmaken

nou simpel als mekka heilig is en riyad (waar het mishandelen van slaven blijkbaar gebeurd) alles gebeurd wat onheilig is..

Freesaf2
16-08-07, 12:55
Het M-O heeft een lange en rijke traditie als het gaat om gebruik van slaven.

Oh, wacht. Dat hebben ze natuurlijk van Amerika afgekeken. Stom van mij, natuurlijk weer westerse invloeden.

Toch vreemd dat ze het beeindigen van de slavernij dan weer niet afkijken.

Coolassprov MC
16-08-07, 13:30
Geplaatst door observer
het zijn toch de saudies die daar de dienst uitmaken

nou simpel als mekka heilig is en riyad (waar het mishandelen van slaven blijkbaar gebeurd) alles gebeurd wat onheilig is..

Wat is nu het doel van jouw discussie?

En geef je toe dat je titel niet klopt?

Freesaf2
16-08-07, 13:39
Geplaatst door Coolassprov MC
En geef je toe dat je titel niet klopt?

Dit vind ik echt een briljante opmerking.
:giechel: :jumping: :giechel: :jumping: :giechel: :jumping:

Cool die iemand aanvalt omdat de titel van een topic niet klopt.

:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

observer
16-08-07, 15:14
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat is nu het doel van jouw discussie?

En geef je toe dat je titel niet klopt? zolang er nog gemiddeld 50x per maand iemand over de rooie gaat omdat de amerikanen zich op heilige grond bevinden ie sa lijkt me dat niet

de stelling dat slechts het kleine deel heilig is is van jou, en aan jou

Coolassprov MC
16-08-07, 15:53
Geplaatst door observer
zolang er nog gemiddeld 50x per maand iemand over de rooie gaat omdat de amerikanen zich op heilige grond bevinden ie sa lijkt me dat niet

de stelling dat slechts het kleine deel heilig is is van jou, en aan jou

Het wordt me langzaam duidelijk dat het je niet gaat om dat arme vermiste SriLankaanse meisje. :duim:

Coolassprov MC
16-08-07, 15:53
Weet je wat ''moderne slavernij'' is?

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3362879#post3362879

observer
16-08-07, 21:28
Geplaatst door Coolassprov MC
Het wordt me langzaam duidelijk dat het je niet gaat om dat arme vermiste SriLankaanse meisje. :duim: dat meisje is een van de vele die lijden onder een systeem wat elk beschaafd land al lang geleden heeft afgeschaft

het is wel grappig dat jij het hebt over niet gaan over, lees je eigen posts

jij hebt geen moer te stellen met de palestijnen of de bevolking van irak, je wil alleen je haat tegen het westen en israel tonen

hoe leeg kun je zijn