PDA

Bekijk Volledige Versie : Integratie gedefinieerd door Malcolm X

Ansari
15-08-07, 19:01
Nog steeds van toepassing vandaag de dag, alhoewel misschien in een andere vorm. Het lijkt dat iedereen nu dat woordje heeft ingeslikt met wat voor betekenis dan ook. Malcolm X oftewel El Hajj Malik El Shabazz zei hierover:
[b]
The word “integration” was invented by a Northern liberal. The word has no real meaning. I ask you: in the racial sense in which it’s used so much today, whatever “integration” is supposed to mean, can it precisely be defined? The truth is that “integration” is an image, it’s a foxy Northern liberal’s smokescreen that confuses the true wants of the American black man. Here in these fifty racist and neo-racist states of North America, this word “integration” has millions of white people confused, and angry, believing wrongly that the black masses want to live mixed up with the white man. That is the case only with the relative handful of these “integration” –mad Negroes. [The autobiography of Malcolm X, p. 277]

mark61
15-08-07, 19:16
Hij was idd. beheurlijk het noorden kwijt. Zwart racisme helpt niet tegen wit racisme, al lijkt het misschien evenwichtig.

Ansari
15-08-07, 19:28
Waar wordt uberhaubt 'zwart racisme' goedgekeurd? Waar het hier om draait is dat "integratie" een beeld is dat verzonnen is door de koloniale heersers die nu nog steeds wordt gebruikt. Niemand kan het precies definieeren gezien het beeld van integratie verschilt per persoon. Vraag Wilders, Elian, de VVD en de SP over hun visie m.b.t. integratie en je zult 4 totaal tegenstrijdige visies vinden.

En het feit dat het woordje alleen constant gebruikt wordt in relatie tot allochtonen, geeft maar weer eens hard aan dat er sinds de jaren 60 [en al ver daarvoor] niets is veranderd.

Vraag aan die witte Nederlandsers in hun dure wijken in hun dure villa's in Wassenaar e.d. om te integreren, samen te wonen en een kopje thee te drinken met allochtonen, en niet aan ons! Ik heb er geen behoefte aan om daarmee constant lastig gevallen te worden.

mulan
15-08-07, 19:38
Ik zie hier geen zwart racisme in. Integratie in de VS op dat moment ? Het lef dat te vragen maakte hem denk ik kwaad. Terecht.

Olive Yao
15-08-07, 21:38
Geplaatst door Ansari
Nog steeds van toepassing vandaag de dag, alhoewel misschien in een andere vorm.

(...) believing wrongly that the black masses want to live mixed up with the white man. That is the case only with the relative handful of these “integration”–mad Negroes.
Mooi. Dus blijven ze voortaan fijn in Afrika.

Bofko
16-08-07, 00:20
Geplaatst door Ansari
Here in these fifty racist and neo-racist states of North America, this word “integration” has millions of white people confused, and angry, believing wrongly that the black masses want to live mixed up with the white man.

Geplaatst door Ansari
Nog steeds van toepassing vandaag de dag

Deze stelling zal tot de jaren 60 geklopt hebben. Daarna niet meer.
Die 'black mass' differentieerde. Er is een succesvolle zwarte middenklasse ontstaan die de zwarte gettos ontvlucht is. Deze zwarte middenklasse vluchtten naar de blanke wijken en gedroegen zich 'blank' . Het gaat uiteindelijk niet om ras, maar om armoe. Het ontvluchten daarvan

Dezelfde ontwikkeling zie je nu in Nederland. Succesvolle allochtonen vertrekken uit de zwarte wijken naar de blanke wijken.Die willen dus wel degelijk mixen.Bovendien blijken blanken weinig moeite te hebben met succesvolle autochtonen.Van beide kanten doet kleur er dan niet meer zo toe.

Het is een achterhaalde,op een marxistische leest geschoeide gedachte van Malcolm X. In het marxisme had je arbeider versus kapitalist.
De uitgebuitene versus de uitbuiter. Totdat in de jaren 20 Henry Ford voor de arbeider in de VS een eigen autootje betaalbaar maakte. Toen bleek dat ook de arbeider niets liever dan een kapitalist wilde zijn.

mark61
16-08-07, 07:06
Geplaatst door mulan
Ik zie hier geen zwart racisme in. Integratie in de VS op dat moment ? Het lef dat te vragen maakte hem denk ik kwaad. Terecht.

Niet hierin. Maar lees es wat over hem.

In the years between his adoption of the Nation of Islam in 1952, and his split with the organization in 1964, he espoused the Nation's teachings, including referring to whites as "devils" who had been created in a misguided breeding program by a black scientist, and predicting the inevitable (and imminent) return of blacks to their natural place at the top of the social order.

http://en.wikipedia.org/wiki/Malcolm_X#Nation_of_Islam

Ik bedoel, helpt dat? Gelukkig ging het ook weer over:

"I realized racism isn't just a black and white problem. It's brought bloodbaths to about every nation on earth at one time or another. Brother, remember the time that white college girl came into the restaurant — the one who wanted to help the Muslims and the whites get together — and I told her there wasn't a ghost of a chance and she went away crying? Well, I've lived to regret that incident. In many parts of the African continent I saw white students helping black people. Something like this kills a lot of argument. I did many things as a [black] Muslim that I'm sorry for now. I was a zombie then — like all [black] Muslims — I was hypnotized, pointed in a certain direction and told to march. Well, I guess a man's entitled to make a fool of himself if he's ready to pay the cost. It cost me 12 years. That was a bad scene, brother. The sickness and madness of those days — I'm glad to be free of them."

ibid = ook daaro.

mark61
16-08-07, 07:10
Geplaatst door Ansari
Waar wordt uberhaubt 'zwart racisme' goedgekeurd? Waar het hier om draait is dat "integratie" een beeld is dat verzonnen is door de koloniale heersers die nu nog steeds wordt gebruikt.

Je mag ook zelf een antwoord geven op de vraag. Je mag ook zeggen hoe het dan moet. Het tegendeel van integratie is segregatie, zoveel is zeker.

Koloniale heersers wilden zeer zeker geen 'integratie', misschien met uitzondering van de Fransen, hoewel die voor assimilatie gingen. Dat maakt mensen in ex-Franse ex-kolonies zo vreemd.

mark61
16-08-07, 07:11
Geplaatst door mulan

In de VS op dat moment was het het positieve antwoord op de segregatie in het Zuiden.