PDA

Bekijk Volledige Versie : Libanezen belaagden vluchtelingen met scherp en martelden overlevenden



Coolassprov MC
15-08-07, 19:35
In one incident recounted by displaced locals in Baddawi, and documented by the Shahed centre, Nahr al-Bared resident Nayef Salah Saleh attempted to drive a van with 25 civilians out of the camp. Witnesses claim that Army snipers shot and killed Saleh, causing the van to lose control and come to a stop. When Muntaha Abu Khalil, pregnant four months, opened the door she too fell in a storm of gunfire. The Army then surrounded the van and detained many of its occupants, including three children. The children, including Amer Bahij Abdallah, 16, say they were then tortured. Abdallah recalled that "my face was covered with a black cloth, and I was punched, beaten and given electrical shocks to force me to give information about Fatah al-Islam." He said he had nothing to do with the group. Since the fighting in the north began, hundreds of Palestinians claim to have been arrested and beaten at Army checkpoints throughout the country. One Palestinian aid worker from Tripoli in Lebanon, who spoke anonymously to IPS, said that "about ten soldiers beat me up at a checkpoint because I was joking with a friend.

http://www.ipsnews.net/print.asp?idnews=38871

observer
15-08-07, 20:45
je punt is?

bedoel zonder amerikanen en israeli wat is de zin van dit al?

Coolassprov MC
16-08-07, 06:37
Geplaatst door observer
bedoel zonder amerikanen en israeli wat is de zin van dit al?

Als je persoonlijk wilt gaan worden, kun je ook een PM sturen.

Slinger
16-08-07, 07:30
Geplaatst door Coolassprov MC
In one incident recounted by displaced locals in Baddawi, and documented by the Shahed centre, Nahr al-Bared resident Nayef Salah Saleh attempted to drive a van with 25 civilians out of the camp. Witnesses claim that Army snipers shot and killed Saleh, causing the van to lose control and come to a stop. When Muntaha Abu Khalil, pregnant four months, opened the door she too fell in a storm of gunfire. The Army then surrounded the van and detained many of its occupants, including three children. The children, including Amer Bahij Abdallah, 16, say they were then tortured. Abdallah recalled that "my face was covered with a black cloth, and I was punched, beaten and given electrical shocks to force me to give information about Fatah al-Islam." He said he had nothing to do with the group. Since the fighting in the north began, hundreds of Palestinians claim to have been arrested and beaten at Army checkpoints throughout the country. One Palestinian aid worker from Tripoli in Lebanon, who spoke anonymously to IPS, said that "about ten soldiers beat me up at a checkpoint because I was joking with a friend.

http://www.ipsnews.net/print.asp?idnews=38871

Die Palestijnen hadden beter in Palestina kunnen blijven, daar werden ze tenminste niet gemarteld. Overigens is het interessant te horen dat er ook checkpoints buiten de westoever bestaan.

Coolassprov MC
16-08-07, 07:36
Geplaatst door Slinger
Die Palestijnen hadden beter in Palestina kunnen blijven, daar werden ze tenminste niet gemarteld.

Als jullie ze niet haden verjaagd, waren ze misschien gebleven?


Geplaatst door Slinger
Overigen is het interessant te horen dat er ook checkpoints buiten de westoever bestaan.

Leuk voor je.

naam
16-08-07, 07:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Als jullie ze niet haden verjaagd, waren ze misschien gebleven?



Leuk voor je.

Ik heb ze niet verjaagd. :D

Slinger
16-08-07, 08:00
Geplaatst door Coolassprov MC
Als jullie ze niet haden verjaagd, waren ze misschien gebleven?



Leuk voor je.

Niemand is weggejaagd. Ze kozen er zelf voor om te vertrekken. Overigens, als de Arabische landen Israël niet hadden aangevallen was er van het hele vluchtelingenprobleem geen sprake geweest.

Coolassprov MC
16-08-07, 08:47
Geplaatst door naam
Ik heb ze niet verjaagd. :D

Je voelt je wel aangesproken?

Coolassprov MC
16-08-07, 08:48
Geplaatst door Slinger
Niemand is weggejaagd. Ze kozen er zelf voor om te vertrekken. Overigens, als de Arabische landen Israël niet hadden aangevallen was er van het hele vluchtelingenprobleem geen sprake geweest.

Dat sprookje wordt tegenwoordig nog slechts door blinde extremisten geloofd.

Slinger
16-08-07, 09:15
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat sprookje wordt tegenwoordig nog slechts door blinde extremisten geloofd.

Het zijn feiten. Jij ontkent ze omdat ze jou niet goed uitkomen.

knuppeltje
16-08-07, 09:34
Geplaatst door Slinger
Het zijn feiten. Jij ontkent ze omdat ze jou niet goed uitkomen.

Totaal uit de bocht.
Afgezien van het feit dat de verdringing al ongeveer sinds 1850 is begonnen. is dat op gruwelijke schaal na de stichting van de staat veder gegaan tot en met heden toe.
Een van de smerigste Israelische wetten is de wet op de grondpolitiek van 1948 die nog steeds geldt, je reinste smerige appartheispolitiek.

Coolassprov MC
16-08-07, 09:35
Geplaatst door Slinger
Het zijn feiten.

Dat waren ze 60jaar geleden niet; en nu ook niet.


Geplaatst door Slinger
Jij ontkent ze omdat ze jou niet goed uitkomen.

Niemand verlaat huis en haard zomaar.

Jouw sprookje is een belediging voor het intellect.

naam
16-08-07, 10:02
Geplaatst door Coolassprov MC
Je voelt je wel aangesproken?

Nou, eigenlijk niet, vroeg me af wie jullie zijn.

Coolassprov MC
16-08-07, 10:49
Geplaatst door naam
Nou, eigenlijk niet, vroeg me af wie jullie zijn.

Blijven opletten; misschien kom je er wel achter?

Slinger
16-08-07, 11:43
Geplaatst door knuppeltje
Totaal uit de bocht.
Afgezien van het feit dat de verdringing al ongeveer sinds 1850 is begonnen. is dat op gruwelijke schaal na de stichting van de staat veder gegaan tot en met heden toe.
Een van de smerigste Israelische wetten is de wet op de grondpolitiek van 1948 die nog steeds geldt, je reinste smerige appartheispolitiek.

't Is wel jammer dat je al die leugens bent gaan geloven.

knuppeltje
16-08-07, 11:57
Geplaatst door Slinger
't Is wel jammer dat je al die leugens bent gaan geloven.

Google eens even naar die wet uit 1948, dat kun je gewoon vinden als je op zoek gaat naar de grondwet in Israel.
kom daarna maar eens terug.

observer
16-08-07, 12:11
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je persoonlijk wilt gaan worden, kun je ook een PM sturen. niet nodig ik zie dat buiten de topictitel ongeveer de rest al weer over israel gaat

btw als je het over apartheid wil hebben moet je ook eens kijken hoe de palestijnen die in de landen van hun bloedbroeders wonen worden behandeld

van marteling en discriminatie in libanon tot uitbuiting in de golf

pre intifada werkte grote aantallen palestijnen in israel nu voor minder geld in de golf

vooruitgang?

Coolassprov MC
16-08-07, 12:24
Geplaatst door Slinger
't Is wel jammer dat je al die leugens bent gaan geloven.

Jammer voor jou zijn het leugens die jij als feiten aanneemt; geef mij eens een naam of authoriteit die jou bevestigd.

Coolassprov MC
16-08-07, 12:27
Geplaatst door observer
niet nodig ik zie dat buiten de topictitel ongeveer de rest al weer over israel gaat

Je wilt een irelevante discussie over mijn motieven die jij bovendien niet kunt doorgronden.


Geplaatst door observer
btw als je het over apartheid wil hebben moet je ook eens kijken hoe de palestijnen die in de landen van hun bloedbroeders wonen worden behandeld

Zie deze topic die ik plaatste; en zie hoe mensen als jij de eerste zijn die mij tegenspreken als ik dit soort onderwerpen aanhaal.


Geplaatst door observer
van marteling en discriminatie in libanon tot uitbuiting in de golf


Dat is geheim noch taboe voor mij; je blaft tegen de verkeerde boom.


Geplaatst door observer
pre intifada werkte grote aantallen palestijnen in israel nu voor minder geld in de golf

vooruitgang?

Irrelevant mbt dit onderwerp.

naam
16-08-07, 12:28
Geplaatst door Coolassprov MC
Blijven opletten; misschien kom je er wel achter?

Misschien. handiger is het meteen te benoemen.

Nederlanders kunnen het niet zijn, dat ben jij ook. Anders had je "het" wel wij genoemd.

Coolassprov MC
16-08-07, 12:35
Geplaatst door naam
Misschien. handiger is het meteen te benoemen.

Nederlanders kunnen het niet zijn, dat ben jij ook. Anders had je "het" wel wij genoemd.

Ga geschiedenislessen nemen.

knuppeltje
16-08-07, 12:41
Geplaatst door Coolassprov MC
Ga geschiedenislessen nemen.

Hoeveel vraag jij daarvoor? :stout:

Freesaf2
16-08-07, 13:32
Halve prijs, je krijgt namelijk ook maar alles van 1 kant te horen

knuppeltje
16-08-07, 13:40
Geplaatst door Freesaf2
Halve prijs, je krijgt namelijk ook maar alles van 1 kant te horen

Daarin is die dan niet alleen.

Coolassprov MC
16-08-07, 14:25
Geplaatst door knuppeltje
Hoeveel vraag jij daarvoor? :stout:

Ik geef geen les aan kleuters; wat ze ook betalen.

naam
16-08-07, 15:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Ga geschiedenislessen nemen.

Jij bent volgens mij gewoon een Nederlander, dus wie bedoel je dan met jullie??

Alle buitenlanders?

Coolassprov MC
16-08-07, 16:08
Geplaatst door naam
Jij bent volgens mij gewoon een Nederlander, dus wie bedoel je dan met jullie??

Het is maar wat je ''gewoon'' noemt.

Wat ben jij dan?


Geplaatst door naam
Alle buitenlanders?

De Zionisten van 1948 en hun hedendaagse simpathysanten/geestesgenoten; zoals Slinger; die over zichzelf in meervoud praat.

naam
17-08-07, 07:39
Geplaatst door Coolassprov MC
Het is maar wat je ''gewoon'' noemt.

Wat ben jij dan?



De Zionisten van 1948 en hun hedendaagse simpathysanten/geestesgenoten; zoals Slinger; die over zichzelf in meervoud praat.

Ook Nederlander, ok ik snap hem.

Gisteren nog een documentaire gezien over de ontruiming van een nederzetting. Best shocking.

Coolassprov MC
17-08-07, 09:34
Geplaatst door naam
Ook Nederlander, ok ik snap hem.

Ik ben een geboren Marokkaan.


Geplaatst door naam
Gisteren nog een documentaire gezien over de ontruiming van een nederzetting. Best shocking.

Heb je dan ook zo'n moeite om je tranen binnen te houden?