PDA

Bekijk Volledige Versie : Sfeermakerij

Ali Eddaoudi
17-08-07, 08:33
Sfeermakerij

De media staat er bol van, de Iraanse oprichter van het comitÚ voor ex-moslims is in elkaar geslagen en wordt sinds kort zelfs beveiligd. De laatste weken was het rondom dit comitÚ erg stil en de storm leek overgewaaid. Totdat enkele niet al te intelligente jongemannen, vermoedelijk met een islamitische achtergrond, die kennelijk niks van actie en reactie hebben begrepen zich lieten leiden door hun emotie van het moment, Jahmi tegenkwamen bij een lokale supermarkt in Voorburg. Gedreven door hun boosheid vergaten zij dat hun volgende daad ernstige gevolgen zou hebben voor hun medemoslims en dat zij de acceptatie van moslims ernstig in het geding brachten en zelfs het doelwit van hun agressie, dhr Jahmi, in het gelijk stelde! Zij sloegen Jahmi op de grond. Nu wil ik niets ervan bagatelliseren en vind ik net zoals iedere weldenkende Nederlander dat deze jongeren zich aan een strafbaar feit hebben schuldig gemaakt. Dat staat vast wat mij betreft. Wat deze jongens in hun woede niet konden overzien, was de grote ophef die ontstond rondom deze gebeurtenis. Zelf baarde de onzorgvuldigheid waar we daarna mee geconfronteerd werden, mij grote zorgen. Allerlei mensen die in de diverse media roepen dat het om radicale islamitische jongeren gaat en de Iraanse rechtsgeleerde Ellian beweerde zelfs dat dit een voorbode zou zijn voor een aanslag op een tram of metro. Een voorspelling die niet alleen onzinnig is, maar zeer schadelijk voor de samenleving. Hij is misschien wel net zo schadelijk als de gedachtengang van die jongeren waar hij over spreekt. Ellian is een fanaat van het eerste uur en grijpt iedere mogelijkheid aan om de moslims de grond in te boren. Daar wil ik geen millimeter aan toegeven en daarom zou het de media sieren als ze wat meer moslims tegenover dit soort gevaarlijke, bekrompen en fundamentalistische liberalen plaatsen. Dan kunnen de mensen zich nog enigszins verdedigen en Nederland tonen dat de waarheid ver van hetgeen deze man beweert, ligt.
Dan het gegeven dat de voorzitter van het comitÚ om zijn afvalligheid zou zijn aangevallen. Ik kan u verzekeren dat een gemiddelde moslim er helemaal niet wakker van ligt wat iemand wel of niet gelooft. Anders wordt het wanneer hij de profeet voor een crimineel uitmaakt. Dit is zeer kwetsend en moet ook niet kunnen als we beweren dat we beschaafd met elkaar om willen gaan. Hij wil het gesprek aangaan met moslims, maar beledigt wel hun profeet. Of hij praat Ayaan Hirschi Ali na en roept dat de islam en dus de moslims achterlijk zijn. Allemaal zaken waarmee hij aandacht krijgt voor zichzelf en zijn comitÚ. Maar inhoudelijk mis ik van alles. In een, overigens zeer beschaafd, televisiedebat heb ik ook wel eens met deze jongeman te maken gehad. Jahmi, die door zijn ouders eerder een christelijke en athe´stische achtergrond heeft, wilde bijvoorbeeld enkel provoceren door de islam meteen achterlijk te noemen. Ik heb keurig netjes duidelijk gemaakt dat hij zichzelf en het debat tekort doet als hij op deze wijze blijft opereren. Het feit dat enkele jongeren zo dom zijn hem aan te vallen, getuigt van het feit dat niet om praktiserende islamitische jongeren gaat. En zeker niet om jongeren die georganiseerd zijn. Het is geen radicalisering, maar een uiting van frustratie in combinatie met een klein beetje trots dat ze moslim zijn. Als iemand Jahmi wilde doden, dan was hij al maanden een zeer makkelijke prooi voor mensen die deze plannen hadden. Moslims zitten er dus niet mee dat een 22-jarige jongen roept dat hij geen moslim meer wil zijn. Bovendien zijn ze zo onderhand wel immuun geworden voor de aanvallen op hun religie en toebehoren.
Het aandikken van dergelijke gebeurtenissen en achteraf beveiligen van mensen zegt veel meer over de sfeer waarin wij leven, dan over de islam. U gelooft bovendien toch niet dat deze jongeren deze jongeman wilden doden? Volgens Afshin Ellian was er afgelopen zaterdag bijna een politieke moord gepleegd, als dit geen sfeermakerij is?
Laten we bij de feiten blijven en een ieder die de ander bedreigd, mishandeld en of het leven zuur maakt, blijven aanpakken en op zijn gedrag aanspreken. Want van georganiseerde islamitische terreur in Nederland is zeer zeker geen sprake en ik hoop dat dit ook nooit zo zal zijn!

Ali Eddaoudi
Copyright: Nioweb 16 augustus 2007

Shemharosh
02-10-07, 14:01
een "arabische" gezegde gaat als volgt:Wie in een glazenhuis woont moet zijn buren niet met stenen bekogelen!!!!....als "moslims" zichzelf als ubermenschen beschouwen en niet-moslims uitschelden en voor alles en nog wat en ze zelfs uitmoorden,hun eigen broers en zusters zelfs,dan moeten die moslims niet gaan zeuren als iemand wat terug gooit......maar dat is het hele verhaal:"Moslims" wonen in een afvalplastic hutjes onder de hete zon van een harde realiteit die ze maar niet onder ogen willen zien,en die hutjes vliegen om bij iedere zuchtje,hoe luchtig dan ook!!!!

Ga is ff lezen op arabische websites als Aljazeera&Co en kijk wat daar de joden de chrisetenen en de rest van de mensheid over zich heen krijgt aan pis en kots....snap niet waarom zulke websites nog niet aangegeven wegens rascisme en mensenhaat!!!!daarbij stellen de GRAPJES van een Hersi Ali of die van die puber helemaal niks voor!!!!