PDA

Bekijk Volledige Versie : Slavinkjes en stierenstront.



Column van de week
17-08-07, 22:41
Slavinkjes en stierenstront

Ik keek het met lede ogen aan: de oprichting van een comité dat moest opkomen voor moslims die geen moslim meer willen zijn is verworden tot een comité dat vooral kritiek moet uiten op moslims die moslim willen blijven. Zoals ik vooraf al had verwacht, want een speciaal comité voor ongelovigen of bekeerlingen (wat ex-moslims dus zijn), dat is natuurlijk idioot en voegt niets toe aan een samenleving die al lang en breed seculier is.

Ehsan Jami, snotneus uit Iran die in 1994 hier is aangekomen en sinds een blauwe maandag student van iets in de politieke richting, heeft ondertussen nationale roem gekregen met wat onnozel gebral en ondoordachte opmerkingen over religiezaken waar hij totaal geen verstand van blijkt te hebben. Het hele islamdebat lijkt desondanks naar zijn hand gezet te worden. Gesteund in de rug door notoire islamhater en beroepsfrusti Afshin Ellian, wervelt mede door Jami de anti-Islamwind als nooit tevoren in Nederland. Jami voor, Jami na, Nederland is in de greep van deze leugenaar die een paar mishandelingen in scène heeft gezet en na een paar valse aangiften bij de politie als een bedreigde diersoort bescherming kreeg. In het kielzog hiervan zag de enige politicus met maar één standpunt op zijn politieke agenda, Geert Wilders, kans om nog maar eens dat ene standpunt op zijn politiek kompas uit te dragen, door te roepen dat de Koran verboden moet worden omdat hij gelijkenissen ziet met het nazihandboek ‘Mein Kampf’.

Ondertussen gaat Jami door met het gijzelen van zijn partij – de PvdA – en zich vooral te profileren als een loopjongen van hogere kwaden. Jami denkt in alle commotie dat de wereld ondertussen enkel om hem draait. Op zijn jonge leeftijd – de stakker is 22 jaar jong – is het verleidelijk om toe te geven aan de verbale strelingen van mensen die je denkt te bewonderen en is het best te snappen waarom hij een koers uitdraagt die in de kern gewaarborgd wordt door samenlevingspsychopaten Afshin Ellian, Leon de Winter en vooral de conservatieve hoek van de VVD. Met name Ellian lijkt, na het Ayaan-exit door een achterdeur die gepresenteerd werd als een voordeur, een nieuwe protégé te hebben gevonden voor uiting van zijn anti-islamgevoelens, die eigenlijk de wortel hebben in haat tegen de politieke elite van Iran. Ellian’s persoonlijke problemen en frustraties zijn ondertussen een Nederlands probleem geworden. Goh, wat laat dit land zich iedere keer weer makkelijk misleiden.

Ik riep al eens eerder dat Ayaan Hirshi Ali (of Magan) niet degene is die verantwoordelijk gehouden dient te worden voor alle commotie die zij veroorzaakte. Ondertussen heb ik de indruk dat vooral in de achterkamers van Wassenaar en Bloemendaal aan Zee het nodige gebeurt en er zich veel complotdynamiek ontwikkelt, welke vervolgens als het leed van een jonge Iraniër met een religieus trauma wordt gepresenteerd aan slavinkjes-etend Nederland. Dat Ellian slechts zijn door het Iraanse sji’isme ingegeven frustraties als hoofdverantwoordelijke gezien dient te worden, lijkt voor veel mensen uitgesloten. Of misschien ook wel niet. Misschien zijn veel mensen niet eens geïnteresseerd in wie nou de Judas is – in welk perspectief dan ook – omdat Jami nou eenmaal datgene roept wat gehoord moet worden: een herhaling van het scenario van de B-film, genaamd ‘Ayaan Hirshi Ali’. Want menigeen denkt namelijk nog steeds dat de moslims in Nederland dé vijand zijn. Een groep mensen, die uit is op omtovering tot een islamitisch kalifaat van Nederland, een aanstelling van een kalief in de polder, met een sultan aan het hoofd van iedere provincie. Wat men vergeet is dat áls dit al een streven is van Nederlandse moslims, ‘ons’ dit niet eens lukt in een land waar de meerderheid moslim is. Laat staan in een land waar we ‘maar’ met 1 miljoen zijn, en nog eens immens verdeeld ook. Stomme, voorbarige angst, dus. We krijgen in dit aspect veel te veel krediet.

Nee, die constateringen zijn eigenlijk ook helemaal niet belangrijk. Het is nou eenmaal wat het is: Jami lijkt als een slap Ayaan-aftreksel op te treden als uitdrager van de anti-islamitische ‘Ellian-agenda’ – die ontstaan is in het sji’itische Iran van de jaren ’80 en dus in de verste verte niet eens aansluit op de Nederlandse ‘interne’ verhoudingen - en lijkt daarbij te kiezen voor een snelle politieke carriere door een breuk met de PvdA te forceren door Wouter Bos door het slijk te halen en de adviezen van de enige 2 PvdA-politici die nog contact met hem hebben – Jeroen Dijsselbloem en Aleid Wolfsen – in de wind te slaan. Waarbij gezegd mag worden dat alleen Wolfsen nog enige nuance weet aan te brengen en het ondertussen ook wel gehad lijkt te hebben met Jami. Van Jeroen Dijsselbloem weten we allemaal wel ondertussen dat ook hij bij de verkeerde partij zit en in het spoor van Jami net zo goed maar beter de conservatieve kring van de VVD kan gaan vertegenwoordigen, zodat ook hij niet langer voor zijn anti-islamitische geaardheid twee gezichten moet blijven opzetten en lekker uit de kast kan komen. Dat zal niet alleen voor hem maar ook in de Kamer heel erg bevrijdend werken.

Nee, wat telt is het gevolg dat hieraan gegeven wordt. Enerzijds de lakse houding van de PvdA, die vooralsnog weigert daadkrachtig op te treden tegen leden die uit het gareel lopen en allesbehalve de partijstandpunten uitdragen. Anti-islamitisch handelen is naar mijn weten niet onderdeel van de partijagenda van de PvdA en als de partijtop niet snel actie onderneemt, voorzie ik een nog grotere toestroom van moslims naar de SP, omdat in de beleving van veel moslims de SP het dichtst in de buurt komt van een politieke partij die voor de moslimgemeenschap positief is. Nee, bij de SP moeten we dus juist niet zijn als het aankomt op landelijke politiek. Nee, de SP staat in de kern – met de hele voorgeschiedenis van die partij in mijn achterhoofd - nog dichter bij een partij zoals de PVV, dan dat deze zal opkomen voor moslimbelangen in Nederland. Hoezeer Wouter Bos ook aan het draaikonten is en hoezeer een passieve houding de overhand lijkt te nemen binnen de partijtop, moslims moeten vooral niet naar de SP overstappen. Maar hoe langer Wouter Bos aan het draaikonten blijft en hoe langer een passieve houding de overhand lijkt te nemen binnen de partijtop, des te eerder een leegloop van moslims uit de PvdA realiteit zal worden, omdat de PvdA zich simpelweg niet voor haar electoraat durft uit te spreken. De PvdA dient niet te vergeten dat zelfs in de moskee nu wordt overlegd over welke partij het beste is om op te stemmen of om lid van te zijn. En ik kan je verzekeren, die oudjes van de 1e generatie moslims zijn nog altijd gevoelig voor wat imams ondertussen in koor lijken te roepen: stem blanco, maar vertrouw de PvdA niet, ook al hebben ze een Marokkaan als staatssecretaris.

Nee, de partijtop dient zich te realiseren dat zij zich moet uitspreken: of je steunt Jami in zijn loopjongensactiviteit door de anti-islamagenda van Ellian en Co te helpen uitdragen (wat je dus doet door je onvoorwaardelijke steun voor Jami uit te spreken) of je neemt er duidelijk stelling tegen -- en neemt daarbij het risico dat Jami dan uit de partij stapt maar voor lief. Maar één ding is duidelijk: zoals de PvdA zich presenteert bij het publiek (waaronder moslims) hoort Jami daar niet in thuis. Ehsan Jami dient óf te vertrekken uit de PvdA, óf de PvdA dient haar ware gezicht te tonen door duidelijk een keus te maken. Zoals velen menen dat islam en democratie niet samengaan, gaat een politieke partij die moslimkiezers heeft niet samen met iemand die moslims in hun kern en in hun voorstelling van de ultieme waarde van het uitdragen van de islam (de profeet Mohammed, vrede zij met hem) te pas en te onpas beledigt.

Anderzijds is er ook nog de houding van vele moslims, ten opzichte van Jami. Afgezien van de 3 heren die Jami schijnen te hebben aangevallen voor de ingang van een supermarkt, heb ik verder weinig tot geen verweer of veroordeling gehoord uit de moslimhoek. Ja, dat politiek correcte gelul a la Samira Abbos of Achmed Larouz. Je kent het wel, van die yoghurtmoslims die vooral bang zijn om de indruk te wekken dat ze iets te fundamentalistisch zijn (lees: iets te gelovig, wat op vloeken lijkt de laatste jaren) en vooral hun best doen om als een ok-persoon over te komen. Met dat laatste is niks mis, zij het dat je zoiets vooral doet met behoud van je eigen zelf en je vooral niet gaat gedragen als iemand die je helemaal niet bent. Zoals Ehsan Jami ondertussen doet, want ex-moslim is hij evenmin als dat ik ex-jood ben.

zie vervolg in reactie.

Column van de week
17-08-07, 22:51
Vervolg

Overigens, niet dat ik de fysieke aanval op Jami goedkeur, want dat is het andere uiterste van domheid. Na de taferelen met Theo van Gogh en Mohammed B. had ik gehoopt dat moslims in Nederland vooral zouden hebben geleerd van hoe je anti-islamisme juist niet moet tegengaan. En Jami verdient gewoonweg die voldoening niet. Ik weet zeker dat Jami er zelf amper om maalt, omdat deze gebeurtenis juist alleen maar hem nog meer in het zadel heeft geholpen. Ik verzoek bij deze dus aan iedere moslim in Nederland die Jami tegen het lijf loopt en pisnijdig is op hem, om hem vooral geen haar te krenken. Sterker nog, loop op hem af en betuig je medelijden met hem, omdat hijzelf niets meer is dan het intellectueel schandknaapje van een stel fascisten die met hun anti-islamagenda maar gedaan probeert te krijgen wat zij willen: de moslimgemeenschap dusdanig ontwrichten dat deze de basis van wat die gemeenschap bindt – de islam - op grond van de te zaaien twijfel gaat verlaten.

Verder zijn alle parodieën op dit hele verhaal natuurlijk om te huilen. Ene Hassan Bahara bijvoorbeeld, die vanuit zijn wanhopige zucht naar literaire roem denkt met satire een punt te maken door de profeet Mohammed (vrede zij met hem) nog maar eens te beschuldigen van allerlei smakeloze gewoonten (die vooral Hollands lijken te zijn), zoals pedofilie en het seksueel misbruiken van jonge kinderen. Bahara zelf denkt hiermee een punt te maken door te stellen dat hij slechts wilde zien in hoeverre hij aandacht zou krijgen als hij ook iets anti-islamitisch zou roepen. Met de wetenschap dat Bahara een boek heeft geschreven dat binnenkort moet uitkomen (of misschien zelfs al is uitgebracht) betwijfel ik zijn intenties ten zeerste maar snap ik de hele (commerciële!) actie natuurlijk wel. Blijft natuurlijk het laatste stukje over: Hassan Bahara die leugens vertelt over de profeet Mohammed om promotie voor zijn boek te bewerkstelligen. Want lang niet iedereen zal de smakeloze parodie van Hassan snappen. Ook sommige lagen in de Nederlandse moslimbevolking bevat slavinkjes-eters. Je zou de oorzaak bijna in het eten gaan zoeken, al lijkt Hassan Bahara geen liefhebber van slavinkjes maar Hollandse stierenstront.

Terug naar Jami: na zijn gesprek met Mark Rutte lijkt het hek van de dam. Eindeloze kritiek op de PvdA, dat deze partij gegijzeld zou zijn door de moslimkiezer en dat deze partij geen daadkracht meer vertoont, zal naar mijn idee alleen maar kunnen leiden tot een vertrek van Jami uit de PvdA. Dat de partij vooralsnog geen daadkracht vertoont ben ik volledig met Jami eens, want de PvdA durft maar geen stelling te nemen tegen Jami. Eerstvolgende halte voor Jami lijkt logischerwijs natuurlijk de VVD, want ik vraag me nu ergens ook wel weer af waarom Jami zelf bij de PvdA blijft zitten. Zelfs de PVV van Geert Wilders zou een optie kunnen zijn, ware het niet dat de kern van die partij iets te anti-allochtoon is om een praatgrage Iraanse snotneus als Jami toe te laten. En als ze dat al doen, zou het waarschijnlijk gaan om een tijdelijk lidmaatschap. Nee, Jami laat zich hier niet voor strikken, denk ik, ondanks de raakvlakken. En Geert Wilders zit al helemaal niet te wachten op ambitieuze allochtonen, die in zijn ogen niet in de politiek thuishoren maar op de wc’s van autochtone huizen, om als schoonmaker dienst te doen.

Daarbij zit het grote geld bij de VVD, die hem kan sponsoren in zijn poging een carriere na te jagen zoals Ayaan Hirshi Ali/Magan heeft gedaan. In ruil daarvoor zal Jami, die nooit moslim is geweest, voorlopig een comité leiden dat voor het recht op ongodsdienstigheid zegt op te komen, maar in feite niets anders dan een anti-moslimbeweging is.

Maar ook de VVD moet goed uitkijken. Jami is geen Ayaan en andersom. Hoezeer ik ook een hekel heb aan Ayaan, vanwege haar leugens over de islam, acht ik haar intelligenter dan Ehsan Jami. Alles wat zij zegt is namelijk goed doordacht en tot in den treure ge- en beoefend. Jami daarentegen, kraamt maar oeverloos dingen uit en lijkt niet na te denken over zijn woorden. Hij maakt een uiterst instabiele indruk en lijkt steeds meer af te stevenen op een exit a la Singh-Varma (ex-GroenLinks): compleet gestoord, in de steek gelaten door vrienden en kennissen (en zelfs familie).

Tenzij de (conservatieve hoek van de) VVD voor een tweede keer zal kiezen voor de xenofobe agenda die zij volgden met Ayaan als boegbeeld. Jami droomt ondertussen natuurlijk van een internationale carriere zoals Ayaan die heeft bereikt en ziet in zichzelf een soort kruisvaarder, trendsetter, filosoof, hervormer en weet ik veel wat nog meer allemaal. Concreet is ie natuurlijk niet verder gekomen dan wat interviews en bemoeienissen van Kamerleden maar verder heeft hij nog niets gerealiseerd. Een comité met wat vage aanmeldinkjes van mensen die vooral passief lid willen zijn en het streven een boek uit te brengen. That’s it. Jami heeft totaal geen intellectuele inhoud en al helemaal geen ‘politieke munitie’ waarmee hij zich kan onderscheiden in de politiek. Een bestaan in de marge lijkt nog meer mogelijk dan ook maar een baan als notulist bij een PvdA-vergadering.

Medelijden met de intellectuele elite in Nederland heb ik weer wel. Na het vertrek van Ayaan durfden linkse critici ineens hun mond open te doen en op te komen voor de moslimgemeenschap (die zelf maar verbaasd om zich heen bleef kijken en schouderophalend doorliep). De rechterkant werd overschreeuwd met argumenten over hoe Ayaan ‘ons allen’ in het ootje had genomen en dat de dingen die zij riep totaal geen consistentie bevatten. Ja, vrouwenmishandeling was op de kaart gezet. Vervolgens durfden autochtone vrouwen ook naar de politie te stappen om te klagen over het agressieve gedrag van hun man, nadat die iets teveel bier naar binnen sloeg. Om maar aan te geven hoezeer vrouwenmishandeling van alle tijden en alle culturen is en ik zeer zeker niet het stempel van ‘vrouwonvriendelijk’ op de islam accepteer. Integendeel, juist. Maar verder?! Verder lijkt niemand zich te bekommeren om de waarheid, welke luidt dat geloofsvrijheid ligt verankerd in niet alleen de Nederlandse wetgeving maar ook in de islam, en nog wel als een kernwaarde.

Even kort ter verduidelijking over hoe de islam zich daartoe verhoudt:
Moslims, maar bovenal niet-moslims die zich buigen over dit onderwerp, dienen zich te realiseren dat de geloofsvrijheid in de islam gegarandeerd en gewaarborgd is in de Koran. Er staan tenslotte hier meer dan 200 verzen in die over vrijheid van godsdienstigheid gaan. De bekendste is ‘Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen dat onbreekbaar is.’ (Vers Al-Baqara, 256).

Bijna iedereen die zich sinds de opkomst van Ehsan Jami en zijn extremistische ex-moslimbeweging over geloofsvrijheid buigt, lijkt hieraan voorbij te gaan. In een gesprek tussen Herman Philipse (beroepsatheïst en tevens het ex-liefje van Ayaan Hirshi Ali) en Willem Breedveld (journalist) – op een radio-uitzending van Stand.nl café - kwam min of meer de werkelijke doelstelling bij monde van Philipse van dit comité dan ook naar voren: geloofsafvalligheid onder dwang onder de massa te brengen, desnoods middels wetgeving. Er zou in feite dus geen comité voor ex-moslims opgericht moeten worden, maar een comité voor gelovigen aangezien laatstgenoemden de groep is die hier middels een puik stukje omgekeerde psychologie opgedrongen krijgt dat iedere vorm van geloofsbelijdenis in principe achterlijk is en losgelaten dient te worden.

Het was trouwens Herman Philipse die opmerkte dat artikel 6 van de Nederlandse grondwet – het artikel dat godsdienstvrijheid waarborgt – geen uitvoeringswetgeving heeft. Onder het mom van het steunen van de vrijheid op ongodsdienstigheid lijkt Philipse zich dan ook slechts te profileren als een kruisvaarder van het extremistisch atheïsme, die zo snel mogelijk naar een systeem van neutraliteit als staatsgodsdienst wil, waarbij die neutraliteit aan iedere burger wordt opgelegd. Desnoods gaat dat middels de elementen die je enkel in een politiestaat verwacht.

Zoals eerder aangegeven, staat in het vers De Koe van de Koran geloofsvrijheid gewaarborgd, alsmede nog meerdere Koranverzen die dit aangeven, waarbij gezegd mag worden dat er nergens in de Koran iets staat aangegeven op het mogen doden of fysiek aanvallen van iemand die de islam als religie de rug toekeert, toestaat. Het enige negatief vooruitzicht dat gesteld wordt voor iemand die afvallig is, is zijn/haar afrekening door God in het Hiernamaals. Wel nu, mensen die toch al niet geloven in de Openbaringen van God, daarvan kan ik me niet voorstellen dat zij bij voorbaat al wakker liggen van de toorn van Allah swt.

Herman Philipse, in het dagelijks leven filosofisch docent aan de universiteit van Utrecht en overtuigd atheïst, lijkt dit comité te willen misbruiken voor zijn extremistische atheïstenagenda, en zodoende nog meer zijn overtuiging aan de man te brengen. Immers, in de ogen van religiehatend Nederland is de moslimgemeenschap de laatste die nog ‘verlicht’ dient te worden en de beweging van Jami komt daarbij als geroepen. Jami op zijn beurt, verwelkomt deze steun met open armen en ziet niet in dat de gebruikelijke hyena’s in dit spectrum hem slechts gebruiken voor andere doeleinden waarbij Jami op het eind slechts als collateral damage zal worden achtergelaten.

De redeneringen van onder meer Afshin Ellian, Paul Cliteur, Leon de Winter en dus ook beroepsxenofoob Herman Philipse volgend, is het dus niet zo dat er dwang zit in het belijden van religie, maar is het zo dat zij liever hebben dat mensen gedwongen worden om afvallig te zijn en hun religie niet meer belijden, opdat er een nieuwe superstaat van atheïsten gesticht wordt en neutraliteit als staatsgodsdienst aan iedere burger wordt opgelegd middels politiestaat-achtige taferelen. In plaats van een religiepolitie krijg je dan een atheïsmepolitie, die razzia’s zal houden in wijken waar grote groepen gelovigen geconcentreerd leven en die dan in vrachttreinen zullen worden afgevoerd naar een nog nader te definiëren locatie, waar zij professioneel zullen worden verwerkt tot bruikbare halffabrikaten voor het restant van de (ongelovige) samenleving.

Medelijden ook met slavinkjes-etend Nederland, dat als een kudde op hol geslagen hyena’s een nieuw mikpunt heeft gevonden om met de anti-islamitische benen achteraan te hollen. Zodra Jami zijn nut heeft gehad zal ook hij onder die anti-islamitische benen gelopen worden en aan de kant geschoven worden, want de weg is dan opnieuw geplaveid nadat Ayaan de positie van ‘The Big anti-moslim-Kahuna’ heeft achtergelaten voor links Nederland om te bekritiseren. Haar ‘intellectuele’ verdedigers op papier, Leon de Winter en Afshin Ellian, die hadden en hebben immers niet de ballen om zo publiekelijk als dat zij deed haar werk voort te zetten en middels populistentaal ook animo aan te boren in de dommere ‘regionen’ van het land. Nee, voor dat extremistisch werk is nu Ehsan Jami geronseld, die zich nu dus als een verbale bomgordel laat profileren en overal de verhoudingen maar weer eens op scherp zet met zijn onnozele maar vooral beledigende uitspraken. Dat ik dit van iemand als Geert Wilders moet aanhoren, vond ik nog tot daar aan toe, die dooie cavia op zijn hoofd zorgde nog voor enige komedie. Maar nu ook nog eens van een allochtoon, die als een ongelofelijk dom mannetje claimt moslim te zijn geweest en zich laat spannen voor een karretje dat over hem heen zal rijden zodra dat karretje klaar is met hem en de anti-islambagage op die kar is afgeleverd. En hij ondertussen maar denken dat ie carriere aan het maken is. Allemaal prima en wel, maar niet over de rug van de Nederlandse moslimgemeenschap, die het al moeilijk zat heeft met problemen die er werkelijk toedoen. Zoals de eeuwig durende tweedeling op de arbeidsmarkt, die ondanks alle pseudo-positieve berichten maar nog steeds niet wil ophouden te bestaan. Die het eigen kroost moet behoeden voor kwade ronselaars uit exotische oorden, om handelingen uit naam van de Islam te verrichten maar die tegelijkertijd zo onislamitisch zijn. Die de eigen kroost moet weghouden bij de talloze coffeeshops, hoerenhuizen en andere opleidingscentra voor criminelen, en maar hopen dat het kind het geduld kan opbrengen voor en het nut inziet van het voltooien van een simpele HBO-opleiding.

De moslimgemeenschap heeft – na de idiote actie van Mohammed B. en de doldwaze avonturen van Samir A. met allerlei professor Barabas-achtige laboratoriumproducten – al genoeg aan het hoofd, dan ook nog eens opgezadeld te moeten worden met het oeverloos, ongenuanceerd maar vooral beledigende gelul van een kinderbijslagproduct zoals Ehsan Jami, die zelf nog nat achter de oren, vierkant wordt uitgelachen door de mensen die hij waarschijnlijk ziet als mensen die hem oprecht steunen. De moslimgemeenschap heeft ook meer aan het hoofd dan het moeten aanhoren van de in het kielzog van Jami opererende anti-moslimhyena’s, die nu wederom ruim baan krijgen om moslims maar weer eens te pas en te onpas uit te maken voor rotte vis en ons te beschuldigen van intolerantie jegens mensen die geen moslim (meer) willen zijn. Zelden is een onderwerp zo vaak besproken in Nederland wat de moslims alhier juist níet bezighoudt.

Toen Theo van Gogh werd vermoord riepen vele moslims, waaronder ik, dat we op onze knieën hebben gebeden dat de dader geen moslim zou zijn. De rest is geschiedenis. Als de sociale verhoudingen – door figuren als Ehsan Jami maar vooral ook figuren als Afshin Ellian en op de achtergrond Leon de Winter – nog meer op scherp blijven worden gezet, dan zal het handgemeen voor de ingang van de supermarkt niet blijven bij een tand door de lip slaan, maar zal de afloop – vrees ik – vele malen dramatischer aflopen. Jammer voor Jami, hopen de mensen waarvan hij denkt dat deze aan zijn kant staan, waarschijnlijk nog het meest op een soortgelijke dramatische wending.

Nogmaals, ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat dit niet gebeurt. Ik bid namelijk niet voor de veiligheid van Jami – want die zal mij verder worst wezen – maar ik bid voor wijsheid voor iedere moslim die zich aangesproken voelt door alle uitspraken die over de islam en al haar ‘heiligheden’ worden gedaan, opdat geen enkele moslim zich laat verleiden tot het geven van een reactie die de minste moeite kost. Ehsan Jami verdient dat namelijk niet. Die verdient het om in de steek gelaten te worden door de mensen die hem nu nog publiekelijk steunen en ik zal met plezier belasting afdragen om de bijstandsuitkering die hij dan zal ontvangen te helpen bekostigen, want een bestaan in de marge voorspel ik Jami nog het meest en gun ik hem meer dan een exit als zogenaamde martelaar.

En wij moslims? Wij zullen hoogstwaarschijnlijk weer hier en daar moeten uitleggen waar de Islam wél voor staat en dat geweld in de islam in principe is verboden en zullen verder schouderophalend maar toch lachend over ‘de domheid van die Hollandse massa’ overgaan tot de orde van de dag. Want wij, van de moslimgemeenschap, hebben eigenlijk wel belangrijkere zaken aan ons hoofd dan een eeuwenoude islamhaat die zelf al op losse schroeven staat dankzij de belachelijke argumenten die worden aangedragen in iedere discussie tegen en/of over de islam.

Copyright:
M.R. Jabri
Publicist

mark61
18-08-07, 08:54
Bij de SP moet je niet wezen voor islamvriendelijkheid.

illmatik
18-08-07, 10:47
Geplaatst door mark61
Bij de SP moet je niet wezen voor islamvriendelijkheid.

Dat staat er toch ook? Of plaats je een extra bevestiging?

Hawa
18-08-07, 13:45
Wat een lap tekst, van die Labri.

Mohammed vzmh zou zijn hoofd gaan schudden,die lieve profeet had het nieteens zo makkelijk, dan in onze leven,zoveel jaren verder in die reeks an geloven en stammen.
We moeten ons zo langzamerhand echt wel schamen, echt schamen,

Maar doen we schamen dan!

Nee!

Tekst!

Tekst.

mark61
18-08-07, 14:34
Geplaatst door illmatik
Dat staat er toch ook? Of plaats je een extra bevestiging?

Ik vond het ook zoveel lezen... :loens:

Excuus!

Wide-O
18-08-07, 17:01
Toen Theo van Gogh werd vermoord riepen vele moslims, waaronder ik, dat we op onze knieën hebben gebeden dat de dader geen moslim zou zijn.

Ironisch genoeg had ik datzelfde gevoel (als niet-moslim) bij de "Oklahoma Bomber" a.k.a. Timothy McVeigh. Ook toen werd er meteen gespeculeerd dat het "moslims" zouden zijn, en ik dacht nog: ik hoop dat dat niet waar is (ik doet niet aan bidden :ego: ). Nou ja, niet dat het veel uitmaakte voor de slachtoffers en zo :cheefbek:

Da's 12 jaar geleden ondertussen, en ook toen al bestond die gespannen sfeer, blijkbaar. Bleek het toch weer te gaan over Waco... Nou ja, of niet, ook daar bestaan weer tig conspiracy theories over.

Mo, op zich vind ik je stuk niet slecht. Soms glij je wel eens af naar de wat plattere taal die nu eenmaal eigen lijkt te zijn aan het medium ("ex-liefje", "snotneus" etc). Ik denk ook dat je het fenomeen Jabri overschat (ik zou graag een poll doen in NL om te zien hoeveel mensen weten waar het bij benadering over zou gaan)...

Is hij nou een tweede Ayaan, of wordt hij tot een tweede Ayaan gemaakt ? Just asking.

mark61
18-08-07, 18:25
Geplaatst door Wide-O
het fenomeen Jabri

Een zogeheten neo-freudiaanse verspreking :haha:

Hij wordt het gemaakt, is nog niet droog achter de oren. Als ik hem was zou ik schemerlampen gaan ontwerpen.

illmatik
18-08-07, 18:50
Geplaatst door Wide-O
Is hij nou een tweede Ayaan, of wordt hij tot een tweede Ayaan gemaakt ? Just asking.

Zet m'n geld op 't laatste. Hoe pijnlijk het is om toe te geven, Ayaan had wel iets meer inhoud dan Jami.

Wide-O
18-08-07, 19:08
Geplaatst door mark61
Een zogeheten neo-freudiaanse verspreking :haha:

Hij wordt het gemaakt, is nog niet droog achter de oren. Als ik hem was zou ik schemerlampen gaan ontwerpen.

O shit, dit heet afgaan geloof ik :nerveus: Sorry Mohammed, ik bedoelde dus de heer Jami...

Remind me not to run for president just yet :moeilijk:

Wide-O
18-08-07, 19:15
Geplaatst door illmatik
Zet m'n geld op 't laatste. Hoe pijnlijk het is om toe te geven, Ayaan had wel iets meer inhoud dan Jami.

Onnodig te zeggen dat ik bedoelde "langs beide kanten". De man is geen issue, er wordt een issue van gemaakt. On all fronts.

Overigens ben ik het met je oneens, in die zin dat ik geen van beide tot nu toe heb kunnen betrappen op inhoud. En ik vond Ayaan enger ook, maar da's persoonlijk, denk ik. Heel veel haat, en geen boodschap. Dat gezichtje toen bij Witteman, brrr...

Ik heb dit tot nu toe slechts langs de zijlijn gevolgd, en vaag genoteerd dat er iets most gedaan worden over ex-moslims. Waarom ook niet, denk je dan.

Toen ik later las dat de profeet dan weer nodig beledigd moest worden, had ik zoiets van: oh dear, not again. Last van me dimmietjude zeg maar.

illmatik
18-08-07, 20:23
Tis je vergeven. :hihi:


Geplaatst door Wide-O
Onnodig te zeggen dat ik bedoelde "langs beide kanten". De man is geen issue, er wordt een issue van gemaakt. On all fronts.

En als je er dan toch mee wilt bemoeien, dan het liefst zoveel mogelijk tegen de stroming in, denk ik dan maar. Alhoewel ik denk dat iedereen ondertussen wel een beetje genoeg heeft van deze shit. Ook Jami zelf, die enkel door genoemde 'hogere kwaden' nog gepushed lijkt te worden om door te gaan.


Overigens ben ik het met je oneens, in die zin dat ik geen van beide tot nu toe heb kunnen betrappen op inhoud. En ik vond Ayaan enger ook, maar da's persoonlijk, denk ik. Heel veel haat, en geen boodschap. Dat gezichtje toen bij Witteman, brrr...

Die haat is al meer inhoud dan het gezwam van Jammetje.


Ik heb dit tot nu toe slechts langs de zijlijn gevolgd, en vaag genoteerd dat er iets most gedaan worden over ex-moslims. Waarom ook niet, denk je dan.

Toen ik later las dat de profeet dan weer nodig beledigd moest worden, had ik zoiets van: oh dear, not again. Last van me dimmietjude zeg maar.

Carefull, now. Anders ga ik je als mede-verantwoordelijke zien.

mark61
18-08-07, 20:24
Geplaatst door Wide-O
O shit, dit heet afgaan geloof ik :nerveus: Sorry Mohammed, ik bedoelde dus de heer Jami...

Remind me not to run for president just yet :moeilijk:

Ik hoort net dat Karl Rove vrij is :vreemd:

Maarten
19-08-07, 14:07
Geplaatst door Jabri
Ik heb helemaal geen zin in kritiek op Jabri, maar als je wil knokken moet je het wel op een goeie manier doen, en ik heb wel een paar opmerkingen..

De oprichting van een comité dat moest opkomen voor moslims die geen moslim meer willen zijn is verworden tot een comité dat vooral kritiek moet uiten op moslims die moslim willen blijven.
Dit is echt onvermijdelijk. Iedereen die een bepaalde wereld ontvlucht doet dit. En mensen hebben er ook het volste recht op, als ze dit willen. Het bindmiddel is net, het gezamenlijk te boven komen van de frustraties, en het leren uiten van waar je tegen bent. Dit levert altijd forse uitlatingen op. Het is een vorm van paternalisering om daarin te willen sturen. Christenen gingen tekeer tegen de kerk. Feministen gingen tekeer tegen de mannenwereld (waar ze zelf in zaten). Als er dus een probleem is, dan zit dat ergens anders in. Slechte intro.

Zoals ik vooraf al had verwacht, want een speciaal comité voor ongelovigen of bekeerlingen (wat ex-moslims dus zijn), dat is natuurlijk idioot en voegt niets toe aan een samenleving die al lang en breed seculier is.
Ook dit is paternalisme. Mensen maken zelf wel uit of ze het nodig vinden om zich te organiseren, en of daar wel behoefte aan is, gezien wat er al bestaat in de samenleving. Alweer een hele slechte intro.
Het weerspiegelt precies het idee dat veel mensen van moslims hebben: als die ergens tegen zijn, dan walsen ze ook meteen over alles heen, zonder nog goed naar dingen te kijken. Het stimuleert het idee, dat individuen tegen Islam beschermd moeten worden.


Ehsan Jami.. heeft ondertussen nationale roem gekregen
De echte vraag is dus, waarom de media er zoveel aandacht aan besteden? Dat is echt niet normaal hoor. Nederland kent heel wat grotere belangen, dan wat een willekeurige figuur zegt. Er is sprake van obscessie en fixatie op dit soort dingen.

Afshin Ellian
De club waar Ellian deel van uit maakt, is de grootste vijand van moslims in Nederland. En dan bedoel ik moslims niet als gelovigen maar als mens of als staatsburger. De schade die de Ellian-club met zeer discutabele methoden aan die groep toebrengt is aanzienlijk. Als die met Jami gaan aanpappen, en Jami distantieert zich daar niet onmiddelijk van, dan laat Jami zien, dat het hem niet gaat om “bevrijding” van moslims, maar om het naaien van moslims.

valse aangiften
Als hier twijfel over bestaat, wordt het stuk er niet beter op.

Ik riep al eens eerder dat Ayaan Hirshi Ali (of Magan) niet degene is die verantwoordelijk gehouden dient te worden voor alle commotie die zij veroorzaakte. Ondertussen heb ik de indruk dat vooral in de achterkamers van Wassenaar en Bloemendaal aan Zee het nodige gebeurt en er zich veel complotdynamiek ontwikkelt,

Je moet gewoon kijken naar wie er belang bij heeft, in de politiek, EN in de media (lekker spahnnund..)

Enerzijds de lakse houding van de PvdA, die vooralsnog weigert daadkrachtig op te treden tegen leden die uit het gareel lopen en allesbehalve de partijstandpunten uitdragen.
Laks is te beoordelend. Een partij maakt zelf wel uit wat haar belang hierin is. Maar iedereen mag z'n conclusies trekken: Als Jami zijn standpunten onder PvdA-vlag kan blijven voortzetten, dan zijn het blijkbaar PvdA-standpunten, ook al zegt Bos wat anders. Jami krijgt namelijk een boel extra aandacht, doordat hij deel van de PvdA is. Of straks, omdat hij deel van de VVD is. Als hij niet deel van een partij is, is hij niet meer dan een belangengroepje.

Anti-islamitisch handelen is naar mijn weten niet onderdeel van de partijagenda van de PvdA

Sterker nog is misschien te zeggen, dat religiekritiek in het algemeen helemaal geen onderdeel van politiek is, als daar geen beleid over gemaakt wordt. De kiezer is in de afgelopen jaren al op grote schaal misleid door geroep door rechts vanwege electorale redenen. De politiek suggereert dan een aanpak te willen, maar is zelf degene die moet gaan aanpakken. Als er dus geen zinnig beleid over is, dan worden de kiezers eigenlijk bedrogen.

Nee, de SP staat in de kern – met de hele voorgeschiedenis van die partij in mijn achterhoofd - nog dichter bij een partij zoals de PVV, dan dat deze zal opkomen voor moslimbelangen in Nederland.

Dit soort opmerkingen illustreert hoe Islam, ondanks de goede kanten ervan, vooral ook veel idioterie veroorzaakt. 95% van de moslimbelangen, voor zover die met de politiek in Nederland van doen hebben, hebben helemaal níets te maken met Islam. De hoofdmoot wordt bepaald door typisch linkse doelen: spreiding van macht en inkomen, opkomen voor de onderlaag in de samenleving, gelijke rechten, gelijke kansen, enz.

Onder moslims zijn er allerlei idioten die confessioneel stemmen, omdat daar tenminste nog een religieus kantje aan zit. En uiterst tevreden over hun principiele keuze hebben ze dan gestemd voor een partij, die allesbehalve moslimbelangen op de agenda heeft staan.
Geldt ook voor VVD-stemmers. Weliswaar kunnen er hele respectabele redenen zijn om VVD te stemmen, maar als die moslims nou beginnen te vinden dat al het gedoe na Fortuyn en 911 een slechte zaak is, of dat ze nou zelf last beginnen te krijgen, dan kunnen ze beter naar hun stemgedrag gaan kijken. Ze zijn medeverantwoordelijk voor de puinhopen van Balkenende.

Hoezeer Wouter Bos ook aan het draaikonten is en hoezeer een passieve houding de overhand lijkt te nemen binnen de partijtop, moslims moeten vooral niet naar de SP overstappen.
En de moslimpartij, die er zou moeten zijn vanwege typisch islamitische belangen, is er ook niet.
De hele alinea maakt dus de indruk, dat moslims vinden, dat hen alles maar aangedragen moet worden, en zijn ook nog beledigd, als er niet met typisch islamitische belangen rekening gehouden wordt.

Maar hoe langer Wouter Bos aan het draaikonten blijft en hoe langer een passieve houding de overhand lijkt te nemen binnen de partijtop, des te eerder een leegloop van moslims uit de PvdA realiteit zal worden, omdat de PvdA zich simpelweg niet voor haar electoraat durft uit te spreken.

Het grootste deel van dat electoraat is niet-moslim. En PvdA-politiek is evenmin gericht op de behartiging van álle belangen van het electoraat, laat staan een bepaald deel daarvan. Ik lees hier een soort morele chantage, waar helemaal geen basis voor is. Het is geweeklaag met dreiging.

De PvdA dient niet te vergeten dat zelfs in de moskee nu wordt overlegd over welke partij het beste is om op te stemmen of om lid van te zijn. En ik kan je verzekeren, die oudjes van de 1e generatie moslims zijn nog altijd gevoelig voor wat imams ondertussen in koor lijken te roepen: stem blanco, maar vertrouw de PvdA niet, ook al hebben ze een Marokkaan als staatssecretaris.
Grinnik.. links heeft zich op alle mogelijke manieren ingezet voor die groep, en ook nog onder veel kritiek van rechts, en ook nog met de kans dat het traditionele electoraat, namelijk de wijkbewoners, daar de balen van kregen. Er is ongelofelijk veel tijd gaan zitten in de specifieke problemen rond allochtonen, mede omdat de communicatie veel moeilijker is, en de oplossing voor problemen vaak ook complex is. Links koos daar ook niet voor vanwege electoraal belang, maar vanuit een principieel standpunt over medemenselijkheid. En nogmaals: daar is heel veel werk van gemaakt.

Intussen heb je dus idiote Imams, die adviseren om vooral blanco te stemmen.. Sorry hoor, echte papkereltjes, die enkel in hun eigen straatje kijken. Net kleine verwende kinderen, die enkel bekijken of het wel het beste is wat ze krijgen. Totaal ontbreken van neiging tot medeverantwoordelijkheid voor de eigen positie.
(Doet me denken aan joden over Israel, die enkel naar hun eigen belang kijken, en die het verder worst is wat er verder aan verantwoordelijkheden speelt.)
Moslims zijn nogal eens goed in het roepen van “wij hebben recht”, maar kijken blijkbaar totaal niet naar wie er aan bijdraagt, dat ze dat recht ook daadwerkelijk krijgen. (weer de analogie met israel, dat voortdurend een beroep op normen doet, maar geen enkele boodschap heeft aan het stelsel, dat er voor zorgt dat ze krijgen wat ze willen.)

Nee, de partijtop dient zich te realiseren dat zij zich moet uitspreken: of je steunt Jami in zijn loopjongensactiviteit door de anti-islamagenda van Ellian en Co te helpen uitdragen (wat je dus doet door je onvoorwaardelijke steun voor Jami uit te spreken) of je neemt er duidelijk stelling tegen -- en neemt daarbij het risico dat Jami dan uit de partij stapt maar voor lief.
Nee, als Jawi door gaat, en de PvdA wil er niet mee geassocieerd worden, dan moeten ze hem er uit flikkeren, als hij geen partijstandpunten verkondigt. Stelling nemen tegen, is niet genoeg. Weliswaar is religie geen politiek onderwerp, maar al het gedoe rond moslims in totaliteit wel, en het bepaalt in hoge mate de agenda. Hier kun je niet zo maar afstand nemen, en hem dan door laten gaan. En je kunt ook niet zeggen, dat het om een prive-onderwerp gaat.

islam (de profeet Mohammed, vrede zij met hem) te pas en te onpas beledigt.

Toch blijft de partij vrij om daar voor te kiezen. Als buitenstaander kun je eigenlijk niet meer zeggen dan: OK, als Jami dit blijft doen, dat is het blijkbaar onderdeel van PvdA-beleid. Daar kun je een lang verhaal kort mee maken. Je somt dan de klachten over Jami op, en zegt dan: Shouf: dit is het geluid waar de PvdA-organisatie ruimte voor biedt. En dan kan iedereen zijn conclusies trekken.

Olive Yao
19-08-07, 17:41
Jabri:

Ik keek het met lede ogen aan: de oprichting van een comité dat moest opkomen voor moslims die geen moslim meer willen zijn is verworden tot een comité dat vooral kritiek moet uiten op moslims die moslim willen blijven.
Nee, kritiek op het moslimse godgeloof, niet op moslims die dat willen blijven.
Maar het comité had zich beter kunnen beperken tot waarborging van de vrijheid van levensbeschouwing onder moslims, dat vind ik ook.


Zoals ik vooraf al had verwacht, want een speciaal comité voor ongelovigen of bekeerlingen (wat ex-moslims dus zijn), dat is natuurlijk idioot en voegt niets toe aan een samenleving die al lang en breed seculier is.
Veel moslims onderling zijn niet seculier. In Europa schieten zulke comités van moslims als paddestoelen uit de grond omdat er blijkbaar behoefte is aan extra waarborging van hun vrijheid van levensbeschouwing.


Ehsan Jami, snotneus uit Iran die in 1994 hier is aangekomen en sinds een blauwe maandag student van iets in de politieke richting, heeft ondertussen nationale roem gekregen met wat onnozel gebral en ondoordachte opmerkingen over religiezaken waar hij totaal geen verstand van blijkt te hebben.
Op zo’n zinvolle zin kun je antwoorden:
“M. R. Jabri, een strontvlieg uit Marokko die sinds een blauwe maandag carrière maakt met wartaal over een heel scala aan onderwerpen die zijn doperwtbevattingsvermogen mijlen te boven gaan”.


Het hele islamdebat lijkt desondanks naar zijn hand gezet te worden.
Het oervervelende gezeur rondom Jami en Wilders is over een paar weken weer over.
Omgekeerd, dat Jabri het islamdebat reduceert tot dit gezeur laat zien dat hij er ook niets van weet.


Gesteund in de rug door notoire islamhater en beroepsfrusti Afshin Ellian, wervelt mede door Jami de anti-Islamwind als nooit tevoren in Nederland.
Laten we ons richten op terechte kritiek. Gewetensvraag, Jabri: bestaat er volgens jou terechte kritiek op concrete elementen, vormen en uitingen van het moslimse godgeloof? Zo ja, welke?


Jami voor, Jami na, Nederland is in de greep van deze leugenaar die een paar mishandelingen in scène heeft gezet en na een paar valse aangiften bij de politie als een bedreigde diersoort bescherming kreeg.
Verderop schrijft Jabri:


Overigens, niet dat ik de fysieke aanval op Jami goedkeur, want dat is het andere uiterste van domheid.
Dit is een tegenspraak: als de mishandeling in scène gezet is en de aangifte vals is, valt er geen fysieke aanval af te keuren.


In het kielzog hiervan zag de enige politicus met maar één standpunt op zijn politieke agenda, Geert Wilders, kans om nog maar eens dat ene standpunt op zijn politiek kompas uit te dragen, door te roepen dat de Koran verboden moet worden omdat hij gelijkenissen ziet met het nazihandboek ‘Mein Kampf’.
Een dictator sluit politieke tegenstanders op in een concentratiekamp.
Wat doen sommige goden met mensen die niet in hen geloven?

Olive Yao
19-08-07, 17:43
Jabri:

Ondertussen gaat Jami door met het gijzelen van zijn partij – de PvdA – en zich vooral te profileren als een loopjongen van hogere kwaden. Jami denkt in alle commotie dat de wereld ondertussen enkel om hem draait. Op zijn jonge leeftijd – de stakker is 22 jaar jong – is het verleidelijk om toe te geven aan de verbale strelingen van mensen die je denkt te bewonderen en is het best te snappen waarom hij een koers uitdraagt die in de kern gewaarborgd wordt door (...)
Inderdaad, Jami zou er goed aan doen veel toontjes lager te zingen.


(…) samenlevingspsychopaten Afshin Ellian, Leon de Winter en vooral de conservatieve hoek van de VVD. Met name Ellian lijkt, na het Ayaan-exit door een achterdeur die gepresenteerd werd als een voordeur, een nieuwe protégé te hebben gevonden voor uiting van zijn anti-islamgevoelens, die eigenlijk de wortel hebben in haat tegen de politieke elite van Iran. Ellian’s persoonlijke problemen en frustraties zijn ondertussen een Nederlands probleem geworden. Goh, wat laat dit land zich iedere keer weer makkelijk misleiden.

Ik riep al eens eerder dat Ayaan Hirshi Ali (of Magan) niet degene is die verantwoordelijk gehouden dient te worden voor alle commotie die zij veroorzaakte. Ondertussen heb ik de indruk dat vooral in de achterkamers van Wassenaar en Bloemendaal aan Zee het nodige gebeurt en er zich veel complotdynamiek ontwikkelt, welke vervolgens als het leed van een jonge Iraniër met een religieus trauma wordt gepresenteerd aan slavinkjes-etend Nederland. Dat Ellian slechts zijn door het Iraanse sji’isme ingegeven frustraties als hoofdverantwoordelijke gezien dient te worden, lijkt voor veel mensen uitgesloten. Of misschien ook wel niet. Misschien zijn veel mensen niet eens geïnteresseerd in wie nou de Judas is – in welk perspectief dan ook – omdat Jami nou eenmaal datgene roept wat gehoord moet worden: een herhaling van het scenario van de B-film, genaamd ‘Ayaan Hirshi Ali’.
We laten ons niet misleiden door Jabri’s afleidingsmanoeuvre:
Het gaat niet om het karakter en de motieven van bovenstaande personen, maar om het inhoudelijke debat. Door op deze personen te focussen ontduikt Jabri dat debat.


Want menigeen denkt namelijk nog steeds dat de moslims in Nederland dé vijand zijn. Een groep mensen, die uit is op omtovering tot een islamitisch kalifaat van Nederland, een aanstelling van een kalief in de polder, met een sultan aan het hoofd van iedere provincie. Wat men vergeet is dat áls dit al een streven is van Nederlandse moslims, ‘ons’ dit niet eens lukt in een land waar de meerderheid moslim is. Laat staan in een land waar we ‘maar’ met 1 miljoen zijn, en nog eens immens verdeeld ook. Stomme, voorbarige angst, dus. We krijgen in dit aspect veel te veel krediet.
Hier reduceert Jabri het debat tot een karikatuur, weer een discussiefout.


Nee, die constateringen zijn eigenlijk ook helemaal niet belangrijk. Het is nou eenmaal wat het is: Jami lijkt als een slap Ayaan-aftreksel op te treden als uitdrager van de anti-islamitische ‘Ellian-agenda’ – die ontstaan is in het sji’itische Iran van de jaren ’80 en dus in de verste verte niet eens aansluit op de Nederlandse ‘interne’ verhoudingen - en lijkt daarbij te kiezen voor een snelle politieke carriere door een breuk met de PvdA te forceren door Wouter Bos door het slijk te halen en de adviezen van de enige 2 PvdA-politici die nog contact met hem hebben – Jeroen Dijsselbloem en Aleid Wolfsen – in de wind te slaan. Waarbij gezegd mag worden dat alleen Wolfsen nog enige nuance weet aan te brengen en het ondertussen ook wel gehad lijkt te hebben met Jami. Van Jeroen Dijsselbloem weten we allemaal wel ondertussen dat ook hij bij de verkeerde partij zit en in het spoor van Jami net zo goed maar beter de conservatieve kring van de VVD kan gaan vertegenwoordigen, zodat ook hij niet langer voor zijn anti-islamitische geaardheid twee gezichten moet blijven opzetten en lekker uit de kast kan komen. Dat zal niet alleen voor hem maar ook in de Kamer heel erg bevrijdend werken.
Ik vind die affaire Jami absurd. Maar wat is nou de grootste plens olie op het vuur geweest? Dat een stelletje stomkoppen hem in elkaar geslagen heeft. Daarom is dit geëscaleerd.

Lees wat Jabri daarover schrijft:


Overigens, niet dat ik de fysieke aanval op Jami goedkeur, want dat is het andere uiterste van domheid. Na de taferelen met Theo van Gogh en Mohammed B. had ik gehoopt dat moslims in Nederland vooral zouden hebben geleerd van hoe je anti-islamisme juist niet moet tegengaan. En Jami verdient gewoonweg die voldoening niet. Ik weet zeker dat Jami er zelf amper om maalt, omdat deze gebeurtenis juist alleen maar hem nog meer in het zadel heeft geholpen. Ik verzoek bij deze dus aan iedere moslim in Nederland die Jami tegen het lijf loopt en pisnijdig is op hem, om hem vooral geen haar te krenken. Sterker nog, loop op hem af en betuig je medelijden met hem, omdat hijzelf niets meer is dan het intellectueel schandknaapje van een stel fascisten die met hun anti-islamagenda maar gedaan probeert te krijgen wat zij willen: de moslimgemeenschap dusdanig ontwrichten dat deze de basis van wat die gemeenschap bindt – de islam - op grond van de te zaaien twijfel gaat verlaten.
Nee Jabri. De principiële reden om Jami niet in elkaar te slaan is niet om islamkritiek te vermijden, maar dat mishandeling verkeerd is, de staat een geweldsmonopolie heeft en Jami vrijheid van meningsuiting heeft - de grenzen waarvan bepaald worden door de rechter en de wetgever (en niet door Mohammed of de handhavingstruc van “heiligheid”).


een stel fascisten die met hun anti-islamagenda
Weer probeert Jabri kritiek op concrete elementen, vormen en uitingen van het moslimse godgeloof in een kwaad daglicht te stellen, nu weer als “fascisme”.

Olive Yao
19-08-07, 17:53
Jami:

Nee, wat telt is het gevolg dat hieraan gegeven wordt. Enerzijds de lakse houding van de PvdA, die vooralsnog weigert daadkrachtig op te treden tegen leden die uit het gareel lopen en allesbehalve de partijstandpunten uitdragen. Anti-islamitisch handelen is naar mijn weten niet onderdeel van de partijagenda van de PvdA en als de partijtop niet snel actie onderneemt, voorzie ik een nog grotere toestroom van moslims naar de SP, omdat in de beleving van veel moslims de SP het dichtst in de buurt komt van een politieke partij die voor de moslimgemeenschap positief is. Nee, bij de SP moeten we dus juist niet zijn als het aankomt op landelijke politiek. Nee, de SP staat in de kern – met de hele voorgeschiedenis van die partij in mijn achterhoofd - nog dichter bij een partij zoals de PVV, dan dat deze zal opkomen voor moslimbelangen in Nederland. Hoezeer Wouter Bos ook aan het draaikonten is en hoezeer een passieve houding de overhand lijkt te nemen binnen de partijtop, moslims moeten vooral niet naar de SP overstappen. Maar hoe langer Wouter Bos aan het draaikonten blijft en hoe langer een passieve houding de overhand lijkt te nemen binnen de partijtop, des te eerder een leegloop van moslims uit de PvdA realiteit zal worden, omdat de PvdA zich simpelweg niet voor haar electoraat durft uit te spreken. De PvdA dient niet te vergeten dat zelfs in de moskee nu wordt overlegd over welke partij het beste is om op te stemmen of om lid van te zijn. En ik kan je verzekeren, die oudjes van de 1e generatie moslims zijn nog altijd gevoelig voor wat imams ondertussen in koor lijken te roepen: stem blanco, maar vertrouw de PvdA niet, ook al hebben ze een Marokkaan als staatssecretaris.

Nee, de partijtop dient zich te realiseren dat zij zich moet uitspreken: of je steunt Jami in zijn loopjongensactiviteit door de anti-islamagenda van Ellian en Co te helpen uitdragen (wat je dus doet door je onvoorwaardelijke steun voor Jami uit te spreken) of je neemt er duidelijk stelling tegen -- en neemt daarbij het risico dat Jami dan uit de partij stapt maar voor lief. Maar één ding is duidelijk: zoals de PvdA zich presenteert bij het publiek (waaronder moslims) hoort Jami daar niet in thuis. Ehsan Jami dient óf te vertrekken uit de PvdA, óf de PvdA dient haar ware gezicht te tonen door duidelijk een keus te maken. Zoals velen menen dat islam en democratie niet samengaan, gaat een politieke partij die moslimkiezers heeft niet samen met iemand die moslims in hun kern en in hun voorstelling van de ultieme waarde van het uitdragen van de islam (de profeet Mohammed, vrede zij met hem) te pas en te onpas beledigt.

(…)

Terug naar Jami: na zijn gesprek met Mark Rutte lijkt het hek van de dam. Eindeloze kritiek op de PvdA, dat deze partij gegijzeld zou zijn door de moslimkiezer en dat deze partij geen daadkracht meer vertoont, zal naar mijn idee alleen maar kunnen leiden tot een vertrek van Jami uit de PvdA. Dat de partij vooralsnog geen daadkracht vertoont ben ik volledig met Jami eens, want de PvdA durft maar geen stelling te nemen tegen Jami.
Sleutelwoorden zijn hier: belangen, principes, aanspraken.

Een politieke partij vertegenwoordigt belangen van mensen. Om op een goede manier met die belangen om te gaan, moet een politieke partij zich laten leiden door goed uitgewerkte principes. Die principes dienen om te motiveren welke aanspraken mensen wat betreft hun belangen hebben.

Tot de principes van de PvdA behoren vrijheid van levensbeschouwing, vrijheid van meningsuiting en de soort discussie die in een democratische maatschappij wenselijk is, en seculariteit.

Kritiek op concrete elementen, vormen en uitingen van het moslimse godgeloof past daarbij, zonder enig probleem.

Dat is de kern van de zaak. Jabri verliest dat uit het oog omdat hij focust op Jami. Dat moet hij juist niet doen. Hij doet hetzelfde als degenen waar hij kritiek op levert. In effect misbruikt hij Jami als afleidingsmanoeuvre of als stroman om islamkritiek in een kwaad daglicht te stellen.


Nee, de SP staat in de kern – met de hele voorgeschiedenis van die partij in mijn achterhoofd - nog dichter bij een partij zoals de PVV, dan dat deze zal opkomen voor moslimbelangen in Nederland.
Welke belangen? Gerechtvaardigde belangen?
Welke standpunten van de SP komen overeen met die van de PVV?
Jabri stelt dit alleen, maar motiveert het niet, dus is het holle retoriek.


Hoezeer Wouter Bos ook aan het draaikonten is (…) Maar hoe langer Wouter Bos aan het draaikonten blijft (…)
In 2006 dreigde het CDA een grote verkiezingsnederlaag te leiden tegen de PvdA. Het CDA besloot tot een aanval op Wouter Bos persoonlijk. Dat hadden ze afgekeken van de USA. De republikeinen drongen Kerry een imago op. Net zo drong het CDA Wouter Bos een imago op. Dat had de PvdA kunnen zien aankomen, maar die sufferds zaten te slapen. Bos heeft nu een imago dat het CDA hem heeft opgedrongen. Veel mensen zijn daarin getrapt, ook Jabri dus.

Intelligente politiek is genuanceerd, maar nuances zijn niet populistisch. Dat werkt tegen Bos (en voor iemand als Verdonk).

Olive Yao
19-08-07, 17:58
Jabri:

Anderzijds is er ook nog de houding van vele moslims, ten opzichte van Jami. Afgezien van de 3 heren die Jami schijnen te hebben aangevallen voor de ingang van een supermarkt, heb ik verder weinig tot geen verweer of veroordeling gehoord uit de moslimhoek. Ja, dat politiek correcte gelul a la Samira Abbos of Achmed Larouz. Je kent het wel, van die yoghurtmoslims die vooral bang zijn om de indruk te wekken dat ze iets te fundamentalistisch zijn (lees: iets te gelovig, wat op vloeken lijkt de laatste jaren) en vooral hun best doen om als een ok-persoon over te komen. Met dat laatste is niks mis, zij het dat je zoiets vooral doet met behoud van je eigen zelf en je vooral niet gaat gedragen als iemand die je helemaal niet bent. Zoals Ehsan Jami ondertussen doet, want ex-moslim is hij evenmin als dat ik ex-jood ben.
Je kunt beter politiek correct lullen dan helemaal niets inhoudelijks zeggen zoals Jabri.


iets te fundamentalistisch zijn (lees: iets te gelovig (…))
Gelovig is helemaal niet gelijk aan fundamentalistisch. Je kunt in een god geloven en verre blijven van fundamentalisme (in de gezaghebbende betekenis van die term).


Verder zijn alle parodieën op dit hele verhaal natuurlijk om te huilen. Ene Hassan Bahara bijvoorbeeld, die vanuit zijn wanhopige zucht naar literaire roem (...)
Wat is een loffelijker motief: literaire roem of zakkenvullen en een dure auto?


(…) denkt met satire een punt te maken door de profeet Mohammed (vrede zij met hem) nog maar eens te beschuldigen van allerlei smakeloze gewoonten (die vooral Hollands lijken te zijn), zoals pedofilie en het seksueel misbruiken van jonge kinderen. Bahara zelf denkt hiermee een punt te maken door te stellen dat hij slechts wilde zien in hoeverre hij aandacht zou krijgen als hij ook iets anti-islamitisch zou roepen. Met de wetenschap dat Bahara een boek heeft geschreven dat binnenkort moet uitkomen (of misschien zelfs al is uitgebracht) betwijfel ik zijn intenties ten zeerste maar snap ik de hele (commerciële!) actie natuurlijk wel. Blijft natuurlijk het laatste stukje over: Hassan Bahara die leugens vertelt over de profeet Mohammed om promotie voor zijn boek te bewerkstelligen. Want lang niet iedereen zal de smakeloze parodie van Hassan snappen. Ook sommige lagen in de Nederlandse moslimbevolking bevat slavinkjes-eters. Je zou de oorzaak bijna in het eten gaan zoeken, al lijkt Hassan Bahara geen liefhebber van slavinkjes maar Hollandse stierenstront.
Weer niets inhoudelijks. Wel inhoudelijk:

What do we really know about Mohammed? (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=199123)


Eerstvolgende halte voor Jami lijkt logischerwijs natuurlijk de VVD, want ik vraag me nu ergens ook wel weer af waarom Jami zelf bij de PvdA blijft zitten. Zelfs de PVV van Geert Wilders zou een optie kunnen zijn, ware het niet dat de kern van die partij iets te anti-allochtoon is om een praatgrage Iraanse snotneus als Jami toe te laten. En als ze dat al doen, zou het waarschijnlijk gaan om een tijdelijk lidmaatschap. Nee, Jami laat zich hier niet voor strikken, denk ik, ondanks de raakvlakken. En Geert Wilders zit al helemaal niet te wachten op ambitieuze allochtonen, die in zijn ogen niet in de politiek thuishoren maar op de wc’s van autochtone huizen, om als schoonmaker dienst te doen.
Op zo’n alinea kun je antwoorden:
“Als de AEL van de grond gekomen was zou de ijdel zwetsende marokkaanse strontvlieg Jabri zeker wel zijn toegelaten. Juist daarom is de AEL niet van de grond gekomen. Dat is bemoedigend.”


Daarbij zit het grote geld bij de VVD, die hem kan sponsoren in zijn poging een carriere na te jagen zoals Ayaan Hirshi Ali/Magan heeft gedaan.
Op zo’n zinvolle zin kun je antwoorden:
“Ook Jabri heeft zijn zakken gevuld en rijdt in een dure auto, waar hij op een foto trots naast poseert en waarvan de versnellingspook als verlengstuk van zijn piemel fungeert.”


In ruil daarvoor zal Jami, die nooit moslim is geweest, voorlopig een comité leiden dat voor het recht op ongodsdienstigheid zegt op te komen, maar in feite niets anders dan een anti-moslimbeweging is.
Ja. Die vermenging van doelstellingen is inderdaad niet goed.


Maar ook de VVD moet goed uitkijken. Jami is geen Ayaan en andersom. Hoezeer ik ook een hekel heb aan Ayaan, vanwege haar leugens over de islam, acht ik haar intelligenter dan Ehsan Jami. Alles wat zij zegt is namelijk goed doordacht en tot in den treure ge- en beoefend. Jami daarentegen, kraamt maar oeverloos dingen uit en lijkt niet na te denken over zijn woorden. Hij maakt een uiterst instabiele indruk en lijkt steeds meer af te stevenen op een exit a la Singh-Varma (ex-GroenLinks): compleet gestoord, in de steek gelaten door vrienden en kennissen (en zelfs familie).

Tenzij de (conservatieve hoek van de) VVD voor een tweede keer zal kiezen voor de xenofobe agenda die zij volgden met Ayaan als boegbeeld. Jami droomt ondertussen natuurlijk van een internationale carriere zoals Ayaan die heeft bereikt en ziet in zichzelf een soort kruisvaarder, trendsetter, filosoof, hervormer en weet ik veel wat nog meer allemaal. Concreet is ie natuurlijk niet verder gekomen dan wat interviews en bemoeienissen van Kamerleden maar verder heeft hij nog niets gerealiseerd. Een comité met wat vage aanmeldinkjes van mensen die vooral passief lid willen zijn en het streven een boek uit te brengen. That’s it. Jami heeft totaal geen intellectuele inhoud en al helemaal geen ‘politieke munitie’ waarmee hij zich kan onderscheiden in de politiek. Een bestaan in de marge lijkt nog meer mogelijk dan ook maar een baan als notulist bij een PvdA-vergadering.
Dat weet ik allemaal niet, in je jeugd wil je nou eenmaal vaak de hemel bestormen, Jami is niet de enige, maar nogmaals, laat hem een toontje lager zingen.


Ayaan (…) Alles wat zij zegt is namelijk goed doordacht (…)
:confused:

Olive Yao
19-08-07, 18:03
Jabri:

Medelijden met de intellectuele elite in Nederland heb ik weer wel.
Over wie heeft hij het? Het merendeel van de intellectuele elite heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan deze absurde affaire. Daarin strijkt Jabri intussen dapper zijn tweede viooltje mee met zijn meelijwekkende gezwets.


Na het vertrek van Ayaan durfden linkse critici ineens hun mond open te doen en op te komen voor de moslimgemeenschap (die zelf maar verbaasd om zich heen bleef kijken en schouderophalend doorliep). De rechterkant werd overschreeuwd met argumenten over hoe Ayaan ‘ons allen’ in het ootje had genomen en dat de dingen die zij riep totaal geen consistentie bevatten. Ja, vrouwenmishandeling was op de kaart gezet. Vervolgens durfden autochtone vrouwen ook naar de politie te stappen om te klagen over het agressieve gedrag van hun man, nadat die iets teveel bier naar binnen sloeg. Om maar aan te geven hoezeer vrouwenmishandeling van alle tijden en alle culturen is en ik zeer zeker niet het stempel van ‘vrouwonvriendelijk’ op de islam accepteer. Integendeel, juist. Maar verder?! Verder lijkt niemand zich te bekommeren om de waarheid, welke luidt dat geloofsvrijheid ligt verankerd in niet alleen de Nederlandse wetgeving maar ook in de islam, en nog wel als een kernwaarde.

Even kort ter verduidelijking over hoe de islam zich daartoe verhoudt:
Moslims, maar bovenal niet-moslims die zich buigen over dit onderwerp, dienen zich te realiseren dat de geloofsvrijheid in de islam gegarandeerd en gewaarborgd is in de Koran. Er staan tenslotte hier meer dan 200 verzen in die over vrijheid van godsdienstigheid gaan. De bekendste is ‘Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen dat onbreekbaar is.’ (Vers Al-Baqara, 256).

Bijna iedereen die zich sinds de opkomst van Ehsan Jami en zijn extremistische ex-moslimbeweging over geloofsvrijheid buigt, lijkt hieraan voorbij te gaan.

(…)

Zoals eerder aangegeven, staat in het vers De Koe van de Koran geloofsvrijheid gewaarborgd, alsmede nog meerdere Koranverzen die dit aangeven, waarbij gezegd mag worden dat er nergens in de Koran iets staat aangegeven op het mogen doden of fysiek aanvallen van iemand die de islam als religie de rug toekeert, toestaat. Het enige negatief vooruitzicht dat gesteld wordt voor iemand die afvallig is, is zijn/haar afrekening door God in het Hiernamaals. Wel nu, mensen die toch al niet geloven in de Openbaringen van God, daarvan kan ik me niet voorstellen dat zij bij voorbaat al wakker liggen van de toorn van Allah swt.
Zolang een god zich op mensen wreekt omdat ze niet in hem geloven door ze in de hel te gooien bestaat er geen vrijheid van godgeloof. Het gaat in de eerste plaats om de god, en die garandeert vrijheid van godgeloof niet.

Hier op aarde is het ook niet gegarandeerd. Dat het in de koran staat is geenszins voldoende garantie. Er staat ook veel in de koran dat die garantie ondermijnt, bijvoorbeeld de opvatting van de god als ene absolute hoogste, die dus ook boven mensen staat die niet in hem geloven. De koran vestigt geen maatschappelijke instituten die vrijheid van levensbeschouwing waarborgen. Een van de belangrijkste daarvan is seculariteit, die o. a. betekent dat de voorschriften van een god geen gemeenschapswetten zijn.

En seculariteit is bij Jabri waarschijnlijk niet in goede handen, blijkens wat hij hieronder over neutraliteit schrijft.


Wel nu, mensen die toch al niet geloven in de Openbaringen van God, daarvan kan ik me niet voorstellen dat zij bij voorbaat al wakker liggen van de toorn van Allah swt.
Dat doe ik inderdaad niet, als ik in de hel kom bel ik de brandweer, maar daar gaat het niet om!
Het gaat om wat er in de koran staat, niet of niet-moslims dat geloven.
(Weer een verdraaiing van Jabri).


In een gesprek tussen Herman Philipse (beroepsatheïst en tevens het ex-liefje van Ayaan Hirshi Ali) en Willem Breedveld (journalist) – op een radio-uitzending van Stand.nl café - kwam min of meer de werkelijke doelstelling bij monde van Philipse van dit comité dan ook naar voren: geloofsafvalligheid onder dwang onder de massa te brengen, desnoods middels wetgeving. Er zou in feite dus geen comité voor ex-moslims opgericht moeten worden, maar een comité voor gelovigen aangezien laatstgenoemden de groep is die hier middels een puik stukje omgekeerde psychologie opgedrongen krijgt dat iedere vorm van geloofsbelijdenis in principe achterlijk is en losgelaten dient te worden.
Zolang Jabri zelf geen blijk geeft van helder denken kan hij moeilijk ontkennen dat het wenselijk dat mensen daar kennis van nemen. Of heeft hij belang bij obscurantisme?


Het was trouwens Herman Philipse die opmerkte dat artikel 6 van de Nederlandse grondwet – het artikel dat godsdienstvrijheid waarborgt – geen uitvoeringswetgeving heeft. Onder het mom van het steunen van de vrijheid op ongodsdienstigheid lijkt Philipse zich dan ook slechts te profileren als een kruisvaarder van het extremistisch atheïsme, die zo snel mogelijk naar een systeem van neutraliteit als staatsgodsdienst wil, waarbij die neutraliteit aan iedere burger wordt opgelegd. Desnoods gaat dat middels de elementen die je enkel in een politiestaat verwacht.
Neutraliteit van specifieke gemeenschapsruimtes is een regel van secularisme, een verkeersregel voor levensbeschouwingen dus.
In een dictatuur hangt het portret van de dictator overal. Tempels staan in het teken van een religie, onze gemeenschapsruimtes staan in het teken van onze gemeenschap.
Deze regel geldt inderdaad voor alle burgers, ook voor moslims.


van het extremistisch atheïsme, die zo snel mogelijk naar een systeem van neutraliteit als staatsgodsdienst wil
Neutraliteit is geen godsdienst en ook geen atheïsme – Jabri spreekt wartaal waar hij het allebei noemt, het is geen van beide.

Neutraliteit laat ruimte voor godgeloof. "Harde" tegenstanders van godgeloof pleiten juist tegen neutraliteit.

Als neutraliteit godgeloof bedreigt, impliceert dat, dat godgeloof moet domineren om zich te handhaven. Dat betekent weer dat mensen alleen godgeloven als ze aan de macht van godgeloof onderworpen zijn. Dus als Jabri neutraliteit afwijst, spreekt hij zijn eigen standpunt tegen dat er geen dwang in islam is.


Herman Philipse, in het dagelijks leven filosofisch docent aan de universiteit van Utrecht en overtuigd atheïst, lijkt dit comité te willen misbruiken voor zijn extremistische atheïstenagenda, en zodoende nog meer zijn overtuiging aan de man te brengen. Immers, in de ogen van religiehatend Nederland is de moslimgemeenschap de laatste die nog ‘verlicht’ dient te worden
Haat is een emotie. Herman Philipse’s Atheïstisch manifest bevat daarentegen rationele argumenten, waar niets extremistisch aan is, en zolang je ze niet begrijpt snap je je eigen godgeloof niet, want daar gaan ze over.
Weer geeft Jabri een volkomen onjuiste voorstelling van zaken.


en de beweging van Jami komt daarbij als geroepen. Jami op zijn beurt, verwelkomt deze steun met open armen en ziet niet in dat de gebruikelijke hyena’s in dit spectrum hem slechts gebruiken voor andere doeleinden waarbij Jami op het eind slechts als collateral damage zal worden achtergelaten.

(…)

Medelijden ook met slavinkjes-etend Nederland, dat als een kudde op hol geslagen hyena’s een nieuw mikpunt heeft gevonden om met de anti-islamitische benen achteraan te hollen. Zodra Jami zijn nut heeft gehad zal ook hij onder die anti-islamitische benen gelopen worden en aan de kant geschoven worden, want de weg is dan opnieuw geplaveid nadat Ayaan de positie van ‘The Big anti-moslim-Kahuna’ heeft achtergelaten voor links Nederland om te bekritiseren. Haar ‘intellectuele’ verdedigers op papier, Leon de Winter en Afshin Ellian, die hadden en hebben immers niet de ballen om zo publiekelijk als dat zij deed haar werk voort te zetten en middels populistentaal ook animo aan te boren in de dommere ‘regionen’ van het land. Nee, voor dat extremistisch werk is nu Ehsan Jami geronseld, die zich nu dus als een verbale bomgordel laat profileren en overal de verhoudingen maar weer eens op scherp zet met zijn onnozele maar vooral beledigende uitspraken. Dat ik dit van iemand als Geert Wilders moet aanhoren, vond ik nog tot daar aan toe, die dooie cavia op zijn hoofd zorgde nog voor enige komedie. Maar nu ook nog eens van een allochtoon, die als een ongelofelijk dom mannetje claimt moslim te zijn geweest en zich laat spannen voor een karretje dat over hem heen zal rijden zodra dat karretje klaar is met hem en de anti-islambagage op die kar is afgeleverd. En hij ondertussen maar denken dat ie carriere aan het maken is.
Jabri maakt Jami veel groter dan hij is. Hij doet mee met de mensen waar hij kritiek op levert, maar dan omgekeerd.


De redeneringen van onder meer Afshin Ellian, Paul Cliteur, Leon de Winter en dus ook beroepsxenofoob Herman Philipse volgend, is het dus niet zo dat er dwang zit in het belijden van religie, maar is het zo dat zij liever hebben dat mensen gedwongen worden om afvallig te zijn en hun religie niet meer belijden, opdat er een nieuwe superstaat van atheïsten gesticht wordt en neutraliteit als staatsgodsdienst aan iedere burger wordt opgelegd middels politiestaat-achtige taferelen. In plaats van een religiepolitie krijg je dan een atheïsmepolitie, die razzia’s zal houden in wijken waar grote groepen gelovigen geconcentreerd leven en die dan in vrachttreinen zullen worden afgevoerd naar een nog nader te definiëren locatie, waar zij professioneel zullen worden verwerkt tot bruikbare halffabrikaten voor het restant van de (ongelovige) samenleving.
Zonder zijn intelligentie zou de diersoort mens zou niet overleefd hebben. Helder denken is van onoverschatbaar belang.
Beheersing van macht is conditio sine qua non in iedere samenleving.
Dit is universeel.

Dit zijn wezenlijke elementen ook in de islamdiscussie. Daar gaat het om, niet om de bullshit die Jabri uitkraamt. Weer verdraait hij het.


(…)

Allemaal prima en wel, maar niet over de rug van de Nederlandse moslimgemeenschap, die het al moeilijk zat heeft met problemen die er werkelijk toedoen. Zoals de eeuwig durende tweedeling op de arbeidsmarkt, die ondanks alle pseudo-positieve berichten maar nog steeds niet wil ophouden te bestaan. Die het eigen kroost moet behoeden voor kwade ronselaars uit exotische oorden, om handelingen uit naam van de Islam te verrichten maar die tegelijkertijd zo onislamitisch zijn. Die de eigen kroost moet weghouden bij de talloze coffeeshops, hoerenhuizen en andere opleidingscentra voor criminelen, en maar hopen dat het kind het geduld kan opbrengen voor en het nut inziet van het voltooien van een simpele HBO-opleiding.

De moslimgemeenschap heeft – na de idiote actie van Mohammed B. en de doldwaze avonturen van Samir A. met allerlei professor Barabas-achtige laboratoriumproducten – al genoeg aan het hoofd, dan ook nog eens opgezadeld te moeten worden met het oeverloos, ongenuanceerd maar vooral beledigende gelul van een kinderbijslagproduct zoals Ehsan Jami, die zelf nog nat achter de oren, vierkant wordt uitgelachen door de mensen die hij waarschijnlijk ziet als mensen die hem oprecht steunen. De moslimgemeenschap heeft ook meer aan het hoofd dan het moeten aanhoren van de in het kielzog van Jami opererende anti-moslimhyena’s, die nu wederom ruim baan krijgen om moslims maar weer eens te pas en te onpas uit te maken voor rotte vis en ons te beschuldigen van intolerantie jegens mensen die geen moslim (meer) willen zijn. Zelden is een onderwerp zo vaak besproken in Nederland wat de moslims alhier juist níet bezighoudt.
Zeker, allochtonen (niet met name moslims) hebben een achterstand en worden vaak gediscrimineerd.
En zeker, de meeste moslims zijn mensen als ik met globaal dezelfde voorkeuren die echt niet op fundamentalisme zitten te wachten.
Zeker, het moet voor moslims onaangenaam zijn dat hun godgeloof in zo’n kwaad daglicht staat.
En zeker, Jami en Wilders blijven wellicht wel binnen grenzen van vrijheid van meningsuiting, maar de media zijn dom met hun overmatige aandacht voor deze absurde schandaaltjes.

Maar Jabri maakt de fout door dit alles op een hoop te gooien met islamkritiek. Dit is het kernpunt van mijn kritiek op Jabri.


Toen Theo van Gogh werd vermoord riepen vele moslims, waaronder ik, dat we op onze knieën hebben gebeden dat de dader geen moslim zou zijn. De rest is geschiedenis. Als de sociale verhoudingen – door figuren als Ehsan Jami maar vooral ook figuren als Afshin Ellian en op de achtergrond Leon de Winter – nog meer op scherp blijven worden gezet, dan zal het handgemeen voor de ingang van de supermarkt niet blijven bij een tand door de lip slaan, maar zal de afloop – vrees ik – vele malen dramatischer aflopen. Jammer voor Jami, hopen de mensen waarvan hij denkt dat deze aan zijn kant staan, waarschijnlijk nog het meest op een soortgelijke dramatische wending.

Nogmaals, ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat dit niet gebeurt. Ik bid namelijk niet voor de veiligheid van Jami – want die zal mij verder worst wezen – maar ik bid voor wijsheid voor iedere moslim die zich aangesproken voelt door alle uitspraken die over de islam en al haar ‘heiligheden’ worden gedaan, opdat geen enkele moslim zich laat verleiden tot het geven van een reactie die de minste moeite kost. Ehsan Jami verdient dat namelijk niet. Die verdient het om in de steek gelaten te worden door de mensen die hem nu nog publiekelijk steunen en ik zal met plezier belasting afdragen om de bijstandsuitkering die hij dan zal ontvangen te helpen bekostigen, want een bestaan in de marge voorspel ik Jami nog het meest en gun ik hem meer dan een exit als zogenaamde martelaar.

En wij moslims? Wij zullen hoogstwaarschijnlijk weer hier en daar moeten uitleggen waar de Islam wél voor staat en dat geweld in de islam in principe is verboden en zullen verder schouderophalend maar toch lachend over ‘de domheid van die Hollandse massa’ overgaan tot de orde van de dag. Want wij, van de moslimgemeenschap, hebben eigenlijk wel belangrijkere zaken aan ons hoofd dan een eeuwenoude islamhaat die zelf al op losse schroeven staat dankzij de belachelijke argumenten die worden aangedragen in iedere discussie tegen en/of over de islam.
Hier staat opnieuw dat kritiek op het moslimse godgeloof per definitie onjuist en onterecht is, en dat moslims daar enerzijds terecht verontwaardigd over zijn maar zich er anderzijds voor moeten afsluiten.

Is dit misschien een kernoorzaak van de slechte verhoudingen tussen moslims en niet-moslims, welhaast overal in de wereld?


(...) door alle uitspraken die over de islam en al haar ‘heiligheden’ worden gedaan (...)
“Heilig” levert geen enkel argumentatief privilege.


(...) en vooral hun best doen om als een ok-persoon over te komen (...)
Jabri komt nu als de ko-persoon over.


Copyright:
M.R. Jabri
Publicist
Het nut van zijn publicaties is dat fouten geschikt zijn om van te leren.

illmatik
19-08-07, 18:46
Geplaatst door Olive Yao


Kan lastig zijn soms, weten wanneer je tussen de regels door moet lezen.

Olive Yao
19-08-07, 18:58
Geplaatst door illmatik
Kan lastig zijn soms, weten wanneer je tussen de regels door moet lezen.
Dan was het nog lastiger om die regels weg te laten en wat ertussen staat op te schrijven. Misschien kan Jabri dat alsnog doen, of iemand anders?

Maarten
19-08-07, 19:00
Geplaatst door Olive Yao

Ik merk dat ik uit de zaak principieel niet goed uitkom. Je kunt er allerlei visies op hebben. Er zijn allerlei gevallen waarbij de partijdiscipline de doorslag geeft, of waarbij je juist denkt: mag iemand niet buiten de partij om zijn eigen meningsvorming organiseren? Mensen hoeven absoluut geen eenheidsworst binnen een partij te zijn.

In feite luidt het antwoord: de partij maakt het zelf uit, op grond van zijn eigen afwegingen en doelstellingen. De partij bepaalt, wat in het belang van de partij is, of wat schadelijk voor de partij is. Daar zijn het politieke partijen voor. Die mogen in alle geuren en kleuren bestaan, en dat is een uitdrukkelijk grondrecht. En de kiezer maakt dan uit wat ze ervan vinden.

Mijn kritiek op Jabri is dus eigenlijk, dat hij er veel teveel bijsleept. Je kunt er wel eindeloos over aan de gang blijven, maar uiteindelijk ga je daarmee toch op de stoel van de pvdA zitten.

Maar als ik bij de PvdA zat, zou ik zeggen: er is al zoveel gedonder over moslims geweest, en de kwestie is ook zó'n hot item, dat het schadelijk voor de PvdA is om tolerant te zijn voor andersdenkenden binnen de partij. Het kan schadelijk zijn voor verhoudingen binnen de partij, en voor de verhouding met moslims, vooral ook moslims waarmee samengewerkt moet worden bij de verwezenlijking van de doelstellingen van de partij. Kortom: Jami is stil, of vliegt er uit. Zoiets..

illmatik
19-08-07, 19:16
Geplaatst door Olive Yao
Dan was het nog lastiger om die regels weg te laten en wat ertussen staat op te schrijven. Misschien kan Jabri dat alsnog doen, of iemand anders?

Ik denk dat niemand jouw kijk op het geheel kan benaderen, dan jijzelf. Welk je ook hebt gedaan. Dan komt het weer aan op het tussen de regels door kunnen lezen (en ook schrijven). Tis natuurlijk een nutteloze discussie, een mening met een mening bestrijden.


Geplaatst door Maarten
Kortom: Jami is stil, of vliegt er uit. Zoiets..

Was de PvdA ook maar zo duidelijk.

Charlus
19-08-07, 21:58
Geplaatst door Olive Yao

Nee, de SP staat in de kern – met de hele voorgeschiedenis van die partij in mijn achterhoofd - nog dichter bij een partij zoals de PVV, dan dat deze zal opkomen voor moslimbelangen in Nederland.
Welke belangen? Gerechtvaardigde belangen?
Welke standpunten van de SP komen overeen met die van de PVV?<...>
Zoals te doen gebruikelijk stelt Jabri allochtonen gelijk aan moslims. Over allochtonen schreef de SP in 1983:

SP1983 (http://www.devrijegedachte.nl/constandse/dossier/gastnawo2.htm)
De Socialistiese Partij heeft dan ook na veel onderzoek en studie gemeend met de volgende oplossing te moeten komen, in het belang van zowel de betreffende buitenlanders als de Nederlandse bevolking.
Zowel voor de buitenlanders, als voor de met hen wonende en werkende Nederlanders, is het van het grootste belang de "vlees-noch-vis-situatie'' om te zetten in een toestand waarvan iedereen weet wie en wat hij is. En waarvan iedereen weet wat hem te wachten staat. En wel als volgt: óf na verloop van een aantal jaren - wij denken aan twee jaar - de Nederlandse nationaliteit aannemen, óf na verloop van de bovengenoemde tijd terugkeren naar het vaderland. Voor de mensen die op vrijwillige basis terugkeren, moet een dusdanige regeling worden getroffen dat het mogelijk wordt om in eigen land weer een bestaan op te bouwen. Wij denken aan f 75.000,- voor iedereen die hier een arbeidsplaats achterlaat, aangevuld met een redelijk percentage aan sociale premies, welke hij of zij hier in Nederland betaald heeft. Voor werklozen ook f 75.000,- plus eventueel (al naar gelang de sociale uitkering die hij of zij al heeft gehad) ook een percentage van de sociale premies die hij of zij betaald heeft. Bovendien moet al het mogelijke gedaan worden om die mensen weer voor te bereiden op hun terugkeer. Wij denken aan speciale kursussen, zowel voor de ouders als voor de kinderen, zoals daar zijn taal, geschiedenis en godsdienst, kortom een heel kultureel pakket. Eventueel met leerkrachten uit hun eigen land.
Die buitenlanders welke Nederlander willen worden, zullen ook speciale kursussen moeten krijgen, waarbij voorrang zal moeten hebben de Nederlandse taal en vervolgens Nederlandse zeden en gewoonten. In ieder geval zullen zij, zoals een gemiddelde Nederlander ook, op de hoogte moeten zijn met wat hun rechten en plichten zijn.<...>
Een deel van de aanbevelingen van de SP is inmiddels mede door toedoen van de PvdA in wetgeving omgezet. Het inburgeringsexamen Buitenland (WIB) zonder welke de immigrant in spé Nederland niet eens binnenkomt en het later daaropvolgende inburgeringsexamen in Nederland. Wie dat examen niet haalt, kan zich niet laten naturaliseren tot Nederlander.

Maarten
19-08-07, 23:26
Geplaatst door illmatik

Was de PvdA ook maar zo duidelijk.
Bos slaagt er zelden in de zaken in zijn voordeel uit te spelen.
Bos zou misschien kunnen scoren met dit:

Moslims hebben herhaaldelijk aangegeven zich zwaar beledigd te voelen door kritiek op Islam. En toegegeven moet worden, dat zij in de afgelopen jaren bedolven zijn geworden onder lawines van kritiek, waar naast begrijpelijke kritiek ook zeer veel ongenuanceerde kritiek tussen gezeten heeft. En dat is tot op de dag van vandaag zo.
De PvdA vind het in verband met de goede samenwerking met moslims daarom niet wenselijk om mee te doen in die trend.
Het gaat om een exeptionele situatie, waarbij de verhoudingen flink verstoord zijn, en herstel van die verhouding is een eerste prioriteit. En wie vindt van niet, wil ook geen eenheid of samenwerking in dit land.

Nederland is altijd een land van godsdienstkritiek geweest, en dat moet zo blijven. De PvdA heeft daar niet zelden een voortrekkersrol in gespeeld. Maar nog los van het feit dat de de druk op moslims en islam immens is geweest, en er veel teveel over de hoofden van moslims heen is gewerkt in plaats van met moslims, is religiekritiek slechts ten dele een politieke kwestie. Zaken waarover beleid kan worden gemaakt, zoals misstanden, vallen natuurlijk wel onder de politiek, helemaal los van de vraag of een religie die mede veroorzaakt? De PvdA is altijd een voortrekker geweest in de strijd tegen sociale misstanden, en blijft dat ook zijn, ongeacht of de misstanden zich in autochtone of in allochtone kringen voordoen.

Maar kritiek op het geloof in een godsdienst op zich is geen politiek item. Het gaat om een ideologische strijd op cultureel-religieus vlak, en dat is niet te vertalen in politiek beleid. De PvdA is ondanks al zijn kritiek op zaken in de christelijke wereld ook nooit tegen Christendom zelf geweest, en heeft nu ook geen behoefte aan een kruistocht tegen Islam zelf.
Politieke partijen die aan de kiezer suggereren dat er via de politiek een strijd gevoerd kan worden tegen een reliegie zelf, misleiden de kiezers ook, omdat ze behalve hun geroep ook helemaal niets presteren op dat terrein. Neem Wilders, die vermoedelijk vooral bewerkstelligd heeft, dat allerlei twijfelende moslims weer helemaal voor hun moslim-zijn gaan staan.

De PvdA vind alles best, en gunt iedereen zijn vrijheid om voor of tegen Islam te zijn, ook binnen de partij. De PvdA is a-religieus, en wenst aan zijn doelen te werken, en niet onderdeel van een godsdienstrijd te worden. Het zich uiten over de godsdienst is normaal helemaal geen probleem binnen de PvdA, maar rond Moslims zijn er zoveel kwesties die het beleid raken, waarbij de scheidslijnen parallel lopen aan die van de godsdienstkritiek, dat de PvdA de kritiek graag tot werkbare properties terugbrengt. Wie meer wil, kan dat in alle vrijheid doen, maar dan zonder band met de PvdA.

mark61
20-08-07, 00:01
Geplaatst door Maarten
Bos slaagt er zelden in de zaken in zijn voordeel uit te spelen.
Bos zou misschien kunnen scoren met dit:

Bos ken niks. Wilde zo graag de Blair van de lage landen zijn, maar heeft bij god geen idee waarvoor hij staat.

Staat iig wel voor Nederlandse troepen in Irak en Afghanistan. Daar stemde geloof ik iedereen voor behalve de SP. Hoewel ik daar ook wel eens vaag instemmende geluiden van hoorde.

Wat moet een fatsoenlijk mens met de Nederlandse politiek?

Bofko
20-08-07, 07:41
Geplaatst door mark61

Wat moet een fatsoenlijk mens met de Nederlandse politiek?

Zit je in een politieke crisis ? :D

mark61
20-08-07, 07:48
Geplaatst door Bofko
Zit je in een politieke crisis ? :D

Permanent :hihi:

illmatik
20-08-07, 08:26
Geplaatst door Maarten
De PvdA vind alles best, en gunt iedereen zijn vrijheid om voor of tegen Islam te zijn, ook binnen de partij. De PvdA is a-religieus, en wenst aan zijn doelen te werken, en niet onderdeel van een godsdienstrijd te worden. Het zich uiten over de godsdienst is normaal helemaal geen probleem binnen de PvdA, maar rond Moslims zijn er zoveel kwesties die het beleid raken, waarbij de scheidslijnen parallel lopen aan die van de godsdienstkritiek, dat de PvdA de kritiek graag tot werkbare properties terugbrengt. Wie meer wil, kan dat in alle vrijheid doen, maar dan zonder band met de PvdA.

Da's leuk bedacht, Maart. Maar islamitische stemmers maken over het algemeen dat onderscheid niet. Moslims zullen hoogstwaarschijnlijk kiezen voor een partij die het dichtst in de buurt komt van hetgeen zij voor staan. Of in ieder geval iets wat daarop lijkt. Bij moslims werkt dat onderbuikje net zo hard en zullen ze een partij die zo terughoudend is op een soortgelijk verhaal als 'Jami-de PvdA' echt toch wel aanrekenen dat er geen standpunt wordt ingenomen. Jij en ik weten dat de PvdA vooral geen moslimpartij is, maar het is wel óók de partij van de meeste Nederlandse moslims.

Daarbij, zoals jij weergeeft dat de PvdA vooral niet voor een strijd tegen de vestiging van een religie is - of wat dan ook in die hoedanigheid - daarmee draag je nog meer valide argumenten aan dat Jami dient op te donderen naar de rechterkant van het politiek spectrum. Hij wil immers, gesteund door de genoemde 'intellectuele elite', de strijd toch echt wel aangaan met het Nederlands-islamitisch blok. Dan pas je, op basis van de recente politieke geschiedenis, toch echt meer bij een sekte zoals de VVD. Of misschien zelfs de PVV.


Geplaatst door Olive Yao
Jabri maakt de fout door dit alles op een hoop te gooien met islamkritiek. Dit is het kernpunt van mijn kritiek op Jabri.

Jouw kritiek wordt in feite van tafel geveegd door de bijkomstigheid dat de huidige heisa om de Islam - in Nederland - nauwelijks als kritiek gezien kan worden, maar slechts als azijnpisserij benaderd dient te worden. Kritisch redeneren is meer dan de zaken enkel negatief benaderen of de grond in te boren. Daar veranderen een paar activistische strontvliegjes a la Ehsan Jam of zelfs Olive Yao niets aan. Maar wel leuk geprobeerd, om 'het kritisch zijn' proberen te gijzelen tot slechts die azijnpisserij.

Het artikel in de openingspost zou je ook als azijnpisserij kunnen benaderen. Maar dat doet niets af aan het feit dat de 'frustraties' zoals beschreven niet leven bij sommige mensen. Daarbij geldt nog het gebrek aan oog voor sarcasme en een gezonde dosis cynisme en het eindeloos zout leggen op een paar slakken, courtesy of Olive Yao.

illmatik
20-08-07, 08:44
Geplaatst door mark61
Wat moet een fatsoenlijk mens met de Nederlandse politiek?

Very good question. Je wordt zelfs onfatsoenlijk door die NL-politics.

mark61
20-08-07, 08:44
Geplaatst door illmatik
Da's leuk bedacht, Maart. Maar islamitische stemmers maken over het algemeen dat onderscheid niet. Moslims zullen hoogstwaarschijnlijk kiezen voor een partij die het dichtst in de buurt komt van hetgeen zij voor staan.

Zuerst kommt das Fressen, und dann die Moral. Anders was er wel een grote moslimpartij geweest. Maar er is in feite niks dat moslims in politieke zin verbindt, behalve hun sociaal-economische status. 'Geslaagde' moslims stemmen GroenLinks en VVD.

illmatik
20-08-07, 08:47
Geplaatst door mark61
'Geslaagde' moslims stemmen GroenLinks en VVD.

Wat een uiterst 'klassistische' uitspraak. :hihi:

mark61
20-08-07, 09:04
Geplaatst door illmatik
Wat een uiterst 'klassistische' uitspraak. :hihi:

Ja joh :hihi: Maar tis niet anders. OK i'll throw in D66.

Bofko
20-08-07, 09:24
Geplaatst door illmatik
Very good question. Je wordt zelfs onfatsoenlijk door die NL-politics.

En daarbuiten ? Geldt hetzelfde dunkt mij.
Nou, dan kom je al gauw bij de uitspraak: ' Geen enkele politicus deugt'

Dan wordt het misschien tijd het referentiekader m.b.t de politiek wat te verschuiven. Blijkbaar is het samengaan van wijsheid en belangenvertegenwoordiging in vele gevallen principieel onmogelijk.

En we verwachten wijsheid van een politicus. Teveel denk ik dan.

Hawa
20-08-07, 16:30
En daarbuiten ? Geldt hetzelfde dunkt mij.
Nou, dan kom je al gauw bij de uitspraak: ' Geen enkele politicus deugt'

Dan wordt het misschien tijd het referentiekader m.b.t de politiek wat te verschuiven. Blijkbaar is het samengaan van wijsheid en belangenvertegenwoordiging in vele gevallen principieel onmogelijk.

En we verwachten wijsheid van een politicus. Teveel denk ik dan.

Jamaar. Het is al een jaar te stil in de politiek. Het nieuwe kabinet Balkenende vier, heeft niks bijgedragen aan het debat.
We horen Bos niet, Balkenende niet, Rouvoet niet,niemand zegt een waardige woord t.o.v. b.v. Wilders, die hele krietiek op de islam, daar hoor je niemand over.
Ze stoppen alles in de doofpot, is mijn idee.
Waar gaat het eigenlijk over in Nederland,over werk, over ziektekosten,over bejaardenoorden die niet functioneren(mensen moeten verder weg geholpen worden in hun dementie).
Over de jongeren: het bier,de breasers,de drugs, het overlast geven aan burgers van die jongeren, die altijd jongeren zijn, zoals elke generatie jong is geweest.
En die Jami, met zijn comittee...Zet ook geen zoden aan Dijk. Alleen in de beveiliging is er nog wel werk. Genoeg werk in de beveiliging.
En in de beveiliging worden de Marokkanen gedropt.(of niet soms).
Islam is een groot geloof, daar vallen veel mensen onder die niet zelfde denken, en doen. Daar kunnen we toch niks aan veranderen.
Als je vrij wilt zijn, dan mag je vrij zijn, maar anderen, ook andere geloven maken zich altijd schuldig aan slechtpraten, in de gaten houden, beschimpen,uitschelden,en zo gaan we maar door.
Het is niks nieuws. Als je b.v. in Irak bent geboren als een christen, dan krijg je van de koerden ook scheldpraktijken, zoals ze hier doen in Nederland. (van ik maak je kapot, je bent een Hoer, en je bent een christenhond,en weten je wel te vinden).
We zijn alemaal mensen, en we willen het goede doen, en we studeren, en we werken, en het is niet voor iedereen weggelegd,ook voor de Amerikaanse burgers al niet, die een huis hebben, maar eigenlijk helemaal geen huis. Ze werken zich dood in twee banen, en dan nog komen ze niet van die onderdrukkings praktijken af.
In Irak is alles nar de Haaien, daar vermoord men elkaar,en welke andere landen zijn wel niet precies hetzelfde.
We wonen in Nederland. Hebben we iets te klagen dan? Moeten we klagen en zeiken over Jami. En Jami voelt zich bedreigt door die klappen.
Vrouwen krijgen klappen, vrouwen en meisjes worden op het balkon neergepleurd, die mogen niks, die moeten de waarde van hun stam vertegenwoordigen.
Gelijk!
Ja gelijk hebben ze om hun dochters te gaan beschermen, al die godvergeten klote ogen, kleden je uit als vrouw, en als je er onbedekt bij loopt, dan ben je een hoer...Lekker makkelijk.
En de mannen en hun jongens mogen dus wel alles en de vrouwen mogen niks.
In Nederland weten we wel dat mannen en vrouwen samen zijn.
Nederlandse vrouwen hoeven geen hoofdoekjes te dragen, die Nederlandse mannen en vrouwen gaan gewoon met elkaar om.
Maar die moslims kunnen dat niet eens. Ze moeten gescheiden blijven en die Jami, vervloekt nu onze profeet Moahmmed,en noemt hem een barbaar,een vreselijke man.
En dat mag dus niet,dan kan je een fatwa aan je broek krijgen, en die godverkloten moslims, zoals die MB, die Theo heeft vermoord, snapt zelf al niks van zijn eigen geloof islam.
Moslims die hier van de leer trekken, geen handen willen geven, helemaal in die zwarte doeken, die maar in die moskee zitten te vogelen, daar kan je niks mee aanvangen. Die maken iedereen die anders denkt al slecht, maar dat is geen islam geloof, dat is een sektarische geloof, waarmen denkt dat die wel fascisme bezigt.
Tegenwoordige in Nederlandse recht, mag je geen fuck-vinger meer opsteken voor een hermandat,dan kan je vervolgt worden.
Maar als je de profeet beledigt mag dus wel, en zet aan tot hatgevoelens, vooral onder die sektaristen, die nog nooit de islam hebben bestudeert, zoals de bibble berg nog nooit die christendom heeft bestudeerd, zoals in Irak, waar de mensen onder de dictator Saddam Hoessein,nog in vrede konden leven, met een behoorlijke adder onder de grasprieten,waar je lekker wordt gemarteld,en dan je dood.
Moet het hier in Nederland, die denken, en rede, en vrijheden in vandel heeft staan, over laten aan zielepieten, die niks bijdragen aan de Nederlandse maatschappij? En maar zieken, over afvalligen!!
Jami heeft eigenlijk wel gelijk. Als je niet wilt zoals ik doe, dan maak ik je profeet ter schande, zoals HAA ook al heeft gedaan.
Ik heb altijd onze profeet Mohammed,vrede zij met hem,verdedigt, maar als anderen mijn idee, aan zijn vrijheidsgronden, torpederen, en de vrouwen en de meisjes maar kastijden, dan mag dat.
En volgens mij mag dat ook volgens profeet Mohammed,Hij heeft goede dingen vertelt, en uitgelegd, maar die stammen willen toch al niet, dus is die islam ten dode opgeschreven,vooral in die vrijheden,voor zijn ouma volk, Mar Soedan, is niet Mali en Mali is geen Palestina, en Indonesie is niet Saoedie Arabie, en Egypte wil geen Syrie zijn...
Het is allemaal en pot nat, en we moeten met zijn allen er uit komen, en elkaar geen pijn gaan doen, maar die pijn, dat schelden, aan waarden en normen is allang zoek...
Schaamteloos zijn al die volkeren die denken, dat ze Allah, of God zelve zijn, en die politiek vaart er wel bij, die hebben nog steeds die vazallen, die marionetten staan, waar de volkeren,geen behoefte aan hebben.
Vrede! Is het woord aan ons allen.....
Maar het volk wil geen vrede, het volk is jaloers, is godsdienstwaanzinnige,die willen een ramp, na een andere ramp koers....
God/ Allah/Jaweh...Boedhha, en al die andere profeten en goden, laat ons met rust......
Vooral aan al die mensen die slecht praten, slecht denken, en denken dat toch de wereld wel ten onder gaat...
NEE....TENONDER BEN JEZELF, OMDAT JE NIET DENKT, OMDAT JE DENKT DAT JE BETER BENT HOE BETER BENT NOOIT BETER BENT
IK BEN FLAUW VAN DIE DISCUSSIE FALUW VAN DIE SLUIERS FLAUW VAN DIE MANNEN EN VROUWEN DIE DENKEN DAT JE ZONDER EEN HOER BENT EN MET EEN SLUIER EEN FASCIST
ACHWAT....POOTAARDAPPELN....SPRUITJES EN COUS COUS IS HEMELSE VRETEN MAAR DAT IS LEVEN
LEVEN MET ETEN EN BEETJE GELD DAT JE KNDEREN NAAR SCHOOL KUNNEN, ZONDER ENIGE GEBREK AAN ......JA WAH GELOOF....
GELOOF ZIT IN JE EIGEN DOEMDENKEN.....EN MOAHMMED HEFT VREDE MET ELKAAR ALLANG VERTELT....MAAR DE CLAN...DE STAM WIL NIKS WETEN, ALLEEN HUN WET IS HEILIG, ZELFDE AAN DE MAFFIA WET, DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Maarten
20-08-07, 18:10
Geplaatst door illmatik
Da's leuk bedacht, Maart. Maar islamitische stemmers maken over het algemeen dat onderscheid niet.
PvdA heeft meer problemen dan moslims. Het ligt onder vuur van zowel links als rechts. Er is imagoslapte. Rechts krijgt voortdurend de kans over de puinhopen van paars te zaniken. En links vindt dat de PvdA niet socialistisch genoeg is. En de pvdA regeert met Balkenende, en dat is sowieso al een zwaktebod. De PvdA voelt zich uit de autochtone markt gerangeerd, en dat is veel ernstiger. Daar schreef ik dus vooral voor.

Stel Bos had bij de formatie (of voorafgaand aan de verkiezingen) gezegd:
Regeren met het CDA? Kan prima. Maar dan wel zonder Balkenende.
Wie zulke grote blunders maakt als inzake Irak, die hoort helemaal niet in de politiek thuis. Wie bijval geeft aan zulke grote risico's voor het leven van miljoenen mensen, met zo'n voorspelbare kans op de chaos die er ook blijkt te ontstaan, die moet van het politieke toneel verdwijnen. Het gaat hier om een van de meest kapitale fouten sinds WO II, en dat laat zich niet meer onttrekken aan de leerstukken van de ministeriele verantwoordelijkheid.
Als het CDA dan liever kiest voor het regeren met extreem-rechts, dan voor het inwisselen van Balkenende, dan is dat verder voor de verantwoordelijkheid van degenen die CDA stemmen.

Als de PvdA op deze manier duidelijker en principieler geweest was, hadden ze mogelijk veel meer stemmen gekregen. Maar ze durven niet. En Bos durft eigenlijk bijna niks.

illmatik
21-08-07, 10:30
Geplaatst door Bofko
Dan wordt het misschien tijd het referentiekader m.b.t de politiek wat te verschuiven. Blijkbaar is het samengaan van wijsheid en belangenvertegenwoordiging in vele gevallen principieel onmogelijk.

Wat een walgelijke belangen hebben we dan als elementen van een samenleving. :hihi:


Geplaatst door Maarten
PvdA heeft meer problemen dan moslims.

Ik snap best dat de PvdA meer aan het hoofd heeft dan 'ons' moslims. Is ook prima verder.


Als de PvdA op deze manier duidelijker en principieler geweest was, hadden ze mogelijk veel meer stemmen gekregen. Maar ze durven niet. En Bos durft eigenlijk bijna niks.

Dat is nu net het grootste bezwaar in deze tijden. De meeste moslims stemmen nou eenmaal op die partij, tis niet anders. Als er dan geluiden a la Jami uit die hoek komen, is het niet gek dat moslims een standpunt verwachten van diezelfde partij. Het enige dat Jami m.i. boven water heeft gebracht is dus die lafheid van de PvdA om een standpunt in te nemen mbt de 'moslim issues', waarmee het steeds weer geconfronteerd wordt. Je steunt die verknipte Iraniër, of niet. Maar geef een duidelijk signaal af, dan weten mensen waar ze aan toe zijn. En géén signaal afgeven, zal ook stemmen/leden kosten.

super ick
21-08-07, 12:36
Geplaatst door Maarten
Ik merk dat ik uit de zaak principieel niet goed uitkom. Je kunt er allerlei visies op hebben. Er zijn allerlei gevallen waarbij de partijdiscipline de doorslag geeft, of waarbij je juist denkt: mag iemand niet buiten de partij om zijn eigen meningsvorming organiseren? Mensen hoeven absoluut geen eenheidsworst binnen een partij te zijn.

In feite luidt het antwoord: de partij maakt het zelf uit, op grond van zijn eigen afwegingen en doelstellingen. De partij bepaalt, wat in het belang van de partij is, of wat schadelijk voor de partij is. Daar zijn het politieke partijen voor. Die mogen in alle geuren en kleuren bestaan, en dat is een uitdrukkelijk grondrecht. En de kiezer maakt dan uit wat ze ervan vinden.

Mijn kritiek op Jabri is dus eigenlijk, dat hij er veel teveel bijsleept. Je kunt er wel eindeloos over aan de gang blijven, maar uiteindelijk ga je daarmee toch op de stoel van de pvdA zitten.

Maar als ik bij de PvdA zat, zou ik zeggen: er is al zoveel gedonder over moslims geweest, en de kwestie is ook zó'n hot item, dat het schadelijk voor de PvdA is om tolerant te zijn voor andersdenkenden binnen de partij. Het kan schadelijk zijn voor verhoudingen binnen de partij, en voor de verhouding met moslims, vooral ook moslims waarmee samengewerkt moet worden bij de verwezenlijking van de doelstellingen van de partij. Kortom: Jami is stil, of vliegt er uit. Zoiets..

Al ben ik geen fan van links, ik heb wel begrip voor de uitspraken van Pronk. Hij zegt percies hetzelfde als ik in mijn topic over links al gezegd heb.
Voorheen was de PvdA een partij die voor iets stond. Een bepaalde visie had. Kon je je daarin vinden dan stemde je erop.
Nu wordt er zorgvuldig gewikt en gewogen wat de kiezer zou willen horen en worden daar de uitlatingen aan aangepast. Geneuzel in het midden angst om stemmen te verliezen.

Beiden hebben wel gemeen dat Jami eruit vliegt als hij niet vlug inbindt. (ik denk dat hij daar op uit is, staat hij weer op de voorpagina).
In de lijn van Pronk heb ik er nog begrip voor als hij eruit zou vliegen. Hij gaat niet mee in 'de lijn' dus is hij niet op zijn plaats.
In de lijn van wouter is het buitengewoon laf. Hij roept dingen die kiezers kosten, naar de standpunten wordt niet gekeken, dus vliegt hij eruit.

Ik moet denken aan wat je eerder elders schreef. Kijk naar het doel. Wat wil je bereiken?
De PvdA kan er niet op tegen zijn dat moslims kappen met hun geloof. Geen enkele politieke partij is dat. De pvdA zou moeten kijken naar dat doel en deze beginneling moeten begeleiden in de manier waarop hij zijn boodschap uitdraagt.
Dat is ook de reden waaom ik de reactie van Bos zo slecht vond. Hij reageerde uitgebreid op het beledigen van moslims, intussen had hij geeneens contact met Jami opgenomen. In eerste instantie had hij moeten stellen dat deze mishandeling niet door de beugel kon. Hij lag het accent verkeerd (maarja die kiezers he, tijd voor Pronk)

Overigens is het niet moeilijk om door jonge Marokkaantjes in elkaar geslagen te worden. Je hoeft niet eens wat te roepen. Ik kan je binnen een half uur voor minimaal 4 verschillende groepen zetten die je alleen maar iets te lang hoeft aan te kijken en vervolgens op hun reactie een, of geen (verkeerd) antwoord te geven.
Heeft niks met islam te maken of homoseksualiteit of geloofafval. Gewoon menselijk gedrag.
Ga maar na:

Neem een stel voetbalhoolies, zet ze bij een korfbalwedstrijd en ze gaan ook op de vuist. Verbieden we het korfbal en proberen we hetzelfde bij volleybal. Hebben we binnen de kortste keren geen sport meer over.
Een bepaalde catagorie mensen schijnen gewelddadig te worden in goepsverband. Is een psychologisch verschijnsel.
Zo zijn er ook een stel nerds die je vanuit hun auto wel provoceren maar nooit in de supermarkt met hun karretje diverse malen opzettelijk tegen je hielen rijden en vervolgens hun middelvinger opsteken.
Zo'n auto of een groep gelijkgestemden schijnt een gevoel van onaantastbaarheid te geven waaruit dergelijke gedragingen voortvloeien. Raar maar waar.
Ook Marokkanen ontkomen er niet aan. Het schijnt dat het namelijk ook mensen zijn.

Wel zijn er in groepsverband vaak 'aanjagers'. Als je die kunt elimineren (figuurlijk voorlopig nog....:D) dan is de kans groot dat je de meelopers nog in het gareel (lees normaal gedrag) kunt krijgen.
Juist daar ontbreekt het in Nederland nog wel eens aan. Allerlei commissies, vergaderingen, onderzoeken naar de bekende weg en nog is er bv. geen voetbalwet. Terwijl die zo succesvol is in Engeland.
Men heeft blijkbaar de onbedwingbare behoefte het wiel iedere keer opnieuw te willen uitvinden. Of zijn bang voor politiek incorrect te worden versleten terwijl ze niets anders te doen staat dan de feiten te bestrijden. Pak de overtreders hard aan ongeacht waar ze vandaan komen. Rotterdam, Wassenaar of Marokko.

Maarten
21-08-07, 14:04
Geplaatst door super ick
Hij roept dingen die kiezers kosten, naar de standpunten wordt niet gekeken, dus vliegt hij eruit.

Ik moet denken aan wat je eerder elders schreef. Kijk naar het doel. Wat wil je bereiken?

intussen had hij geeneens contact met Jami opgenomen.

Een bijzonder doel is de grootste partij worden om aldoende initiatief bij de formatie te hebben.
Probleem bij (alle) links is, dat ze neigen permanent in de oppositie te zitten.
Het gaat dus niet enkel om het gebruikelijke electorale belang.
Dat rechtvaardigd wel iets. Maar het blijkt alleen niet helemaal zo te werken.

Bos hoefde trouwens geen contact met Jami op te nemen. Als Bos zelf een partijbelang ziet, dan hoeft hij echt niet eerst met gemeentelijke PvdAers te gaan praten. Daar is hij leider voor. Of ben je communist?

Over dat straatgeweld: dat is een grote misstand, en valt onder politiek beleid, maar ik weet er niks zinnigs over te zeggen. Hier heb je dat probleem eigenlijk ook niet zo.

super ick
22-08-07, 11:47
Geplaatst door Maarten
Een bijzonder doel is de grootste partij worden om aldoende initiatief bij de formatie te hebben.
Probleem bij (alle) links is, dat ze neigen permanent in de oppositie te zitten.
Het gaat dus niet enkel om het gebruikelijke electorale belang.
Dat rechtvaardigd wel iets. Maar het blijkt alleen niet helemaal zo te werken.

Bos hoefde trouwens geen contact met Jami op te nemen. Als Bos zelf een partijbelang ziet, dan hoeft hij echt niet eerst met gemeentelijke PvdAers te gaan praten. Daar is hij leider voor. Of ben je communist?

Over dat straatgeweld: dat is een grote misstand, en valt onder politiek beleid, maar ik weet er niks zinnigs over te zeggen. Hier heb je dat probleem eigenlijk ook niet zo.

Inderdaad zitten ze vaak in de oppositie. Dat komt omdat ze hun standpunten brengen vanuit een soort onwrikbare ideologie. Daarom is het moeilijk water bij de wijn doen. Je stapt a.h.w. van je geloof af.

Ik vind het ook een beetje eng. Jij weet ook waar die linkse ideologie toe heeft geleidt.
Als iemand het niet eens is met een linkse politicus dat er direct stemverheffingen en emoties mee gaan spelen. De ander begrijpt het niet, het wordt nogmaals uitgelegd, de ander is dom, onwetend, anders zou hij/zij het wel eens zijn. Kijk maar naar de uitslag van de PvdA op het referendum over Europa. "wij hebben het niet goed uitgelegd". Niet de mensen pruimen het niet. Heel typerend vond ik dat.

Om nog maar eens terug te komen op het doel. Soms zijn rechtse maatregelen een prima oplossing gebleken om een links doel te behalen. Andersom kan natuurlijk ook.

Inmiddels denk ik dat links/rechts een beetje achterhaald is. 85% van Nederland zit een beetje in het midden en houdt er enkele rechtse en linkse standpunten op na.

Er is een onderzoekje gedaan onder SP-kiezers. De meeste brachten een soort proteststem uit, wilden 'iets' anders. Toen er vragen gesteld werden over het partijprogramma rezen ze de haren te berge.
Nu zitten er weer veel van bij Wilders.

Maarten
22-08-07, 12:53
Geplaatst door super ick
Dat komt omdat ze hun standpunten brengen vanuit een soort onwrikbare ideologie.
PvdA? grinnik.. Zie jij ergens een spoor van onwrikbare ideologie? (en pléase, probeer het niet te leggen. Ik wil het echt niet weten, hoe jij hierop komt.)

naam
22-08-07, 14:21
Geplaatst door Maarten
PvdA? grinnik.. Zie jij ergens een spoor van onwrikbare ideologie? (en pléase, probeer het niet te leggen. Ik wil het echt niet weten, hoe jij hierop komt.)

Waarschijnlijk was dat ergens in het verleden. Nu wil de PvdA alleen maar pragmatisch besturen, en dat lukt niet meer zo makkelijk.

De SP houdt zich ook lange tijd wat stil moet ik zeggen. Beter niet zeggen dat iets verkeerds. :auw2:

DieSter
22-08-07, 15:32
Jami hoort uitgeprocedeert te worden, ow wacht, is hij nederlands staatsburger? en zo ja heeft hij dat verkregen na het afgeven op "de islam en moslims" zonder dat die flikker ooit er zich in heeft verdiept?

DieSter
22-08-07, 15:33
Geplaatst door DieSter
Jami hoort uitgeprocedeert te worden, ow wacht, is hij nederlands staatsburger? en zo ja heeft hij dat verkregen na het afgeven op "de islam en moslims" zonder dat die flikker ooit er zich in heeft verdiept?

Ow misschien een nieuwe wet invoeren, verbod op belediging van persoon of groep...

naam
22-08-07, 17:17
Geplaatst door DieSter
Ow misschien een nieuwe wet invoeren, verbod op belediging van persoon of groep...

ow, jij mag Jami best een flikker noemen hoor. :melig:

super ick
22-08-07, 17:53
Geplaatst door Maarten
PvdA? grinnik.. Zie jij ergens een spoor van onwrikbare ideologie? (en pléase, probeer het niet te leggen. Ik wil het echt niet weten, hoe jij hierop komt.)

Ik reageer op jou zin: Het probleem met links is dat ze neigen in de oppositie te zitten. Niet op de PvdA.
Die zijn zelf een beetje de weg kwijt.
Als je dan toch een partij wilt noemen sluit het beter aan bij Groen Links.

super ick
22-08-07, 17:54
Geplaatst door naam
Waarschijnlijk was dat ergens in het verleden. Nu wil de PvdA alleen maar pragmatisch besturen, en dat lukt niet meer zo makkelijk.

De SP houdt zich ook lange tijd wat stil moet ik zeggen. Beter niet zeggen dat iets verkeerds. :auw2:

Nee Jan heeft ff een hernia. SP=Jan dus is het stil.

Hawa
23-08-07, 17:02
Gisteren avond heb ik docu gezien over Kameroen,Nigeria,over het strafrecht.
En voora het mishandelen van kinderen, en het mishandelen van vrouwen.

Vrouwen als rechters. Vrouwen die bepalen dat slaan nooit mag.
En die de mannen pakten, en ook die vrouwen die kinderen afranselen als een duivelin.

Er werd rechtgesproken. En hoe?
Men ging ondervragen, het slachtoffer en de dader.
De eerste was een klein meisje, die een spons moest gaan kopen(meisje van tien) voor een zielige jongeman, die haar vastbond met rode baleinen en haar bruut verkrachtte.
Een kind is een kind, die kan je van alles in de mond leggen, maar dit gebeurde niet hier(zoals in die Schiedamse moordzaak).
Die man van 26, verdedigde zich,in eerste instantie was hij dat niet, maar in latere bekentenissen, vertelde hij dat hij het wel was, maar zo zielig, een wees, en niemand anders op de wereld scheen te zijn voor hem.
Gevangenis straf, voor al die daden die hij heeft gedaan, werkstraf, gevangenisstraf...
Deze jongeman werd terecht gewezen op pedofilie....
Het volgende slachtoffertje was acht jaar oud, bond en blauw geslagen, haar hele lichaam beurs geslagen dmv allerlei atributen zoals een kleerhangertje, door haar tante, die haar onrechtmatig heeft meegenomen.
Droevig. Haar moeder gestorven, haar vader verdwenen.
En die Tante behandelde haar als een slavinnetje.
Ook har Tante is mishandeld, en is niet in orde, maar die rechtspraak,voor die kind,een meisje van acht, wegelopen, door die oeverloze mishandelingen, en dan het gerecht, gevoerd door vrouwen, die ook nog begeleiden, en rechtspreken, en ook na begeleiden..
Voor dit kleine meisje waren er later vel familieleden, die van niks wisten, die gemanipuleerd waren door die tante, en ze zaten allemaal te huilen, en stopten haar in mooie kleren, en waren dus wel familie, die zich ontfermden over haar. OOk de mannen, waren er, die zo lief waren,alles echte mannen, en als een echte familie.
Tante werd verhoord, en tante vertelde dat die kind niet luisterde, en zij boos, en slaan...
Later ging Tante ook in gevang, met al die veroordelingen aan haar,mishandeling, ontvoering, zeg maar vijf jaar cel.
Toen die rechters(vrouwen) har vertelden dat zij haar niet verachtten of haten enzo, begon zij oeverloos te schreien, het was echt tot aan het bot aan toe.
En dan de mannen in die islam.
Die trouwen volgens de islamitische wetten, hoe jong die meisjes ook zijn, maakt niet uit, de wil van de man, is altijd nog heiliger dan een wil van een jong meisje.
Nou die vrouwen, mishandeld,kleren in de fik steken,jaloers en meppen,die mannen voor het gerecht,werden terechtgesteld,dat slaan niet mag,nooit niet, en te nimmer niet.
Die vrouwen veetelden(met moeite moest dit er uit getrokken worden) over die mishandeligingen, die vernederingen, die verkrachtigingen etc.
En dan die mannen.
Die werden op den duur ook zielig, die moesten ook huilen(maar huilen vaan een man is niks) en huilen van en vrouw ook niet,
Je moet vertellen, dat je mishandeld bent, en die man moest dus wel scheiden van zijn vrouw.
Samen naar de islamitische rechtbank.
In die islamitische rechtbank, gingen ze nogal te keer tegen die vrouw(maw als wij nu tegen zijn, wat dan)...
Maar gelukkig kreeg deze vrouw die vrijbrief voor scheiden..
En later werden deze vrouwen door die rechtelijke vrouwen tentoongesteld aan de universiteiten van dat land...
Maw.....deze vrouwen zijn nu vrij...Wie is er onder jullie nu vrij, wie van jullie zit nog onder die zelfde juk....
Vrouwen. Die zijn zelfstandig,die weten hoe de zweep valt, die werken, en zorgen voor haar kinderen, en ze weten ook, dat ze denken, dat als je als(je de maanstonden krijgt, je eerste menstruatie uitgehuwelijkt gaat worden) Een huwelijk heilig is. Maar daar waren ze het wel overeens, het was een aanfluiting. Mannen behandelen hun vrouwen als slaven, ze mogen als ze scheiden niks mee nemen, en dat gaat nooit weer gebeuren.
En toch die vrouwen blijven islamitische vrouwen, alleen ze willen die onderdrukkingen niet meer, en daar heeft die rechtstelsel, van die vrouwen, veel werk aan gedaan, en dat moet in Nederland ook maar een keer gebeuren.
Slaan mag niet, en zal nooit mogen gebeuren.
Zoniet dan moet het recht geschiedden, en de mannen terechtgewezen worden, niet islam, maar die mensen die slechte dingen doen, onderdrukking in vaandel hebben staan, zoals sommige vrouwen doen...
Dan komt het goed, dan val je niet islam aan, maar al die zotte lieden, dat ze denken, dat ze recht hebben op een jong meisje, en haar behandelen als een stuk stront....
En dit gebeurd dus ook in Nederland, die blijf van mijn lijf huizen zitten er vol mee.
Dus vrouwen er is werk aan de winkel, veel werk, maar levert wel een gezonde samenleving op, zonder islam slecht te gaan maken....
Ik hoop dat het goed komt, inscha Allah!

Rourchid
26-08-07, 05:43
Geplaatst door illmatik

Nee, wat telt is het gevolg dat hieraan gegeven wordt. Enerzijds de lakse houding van de PvdA, die vooralsnog weigert daadkrachtig op te treden tegen leden die uit het gareel lopen en allesbehalve de partijstandpunten uitdragen. Anti-islamitisch handelen is naar mijn weten niet onderdeel van de partijagenda van de PvdA en als de partijtop niet snel actie onderneemt, voorzie ik een nog grotere toestroom van moslims naar de SP, omdat in de beleving van veel moslims de SP het dichtst in de buurt komt van een politieke partij die voor de moslimgemeenschap positief is. Nee, bij de SP moeten we dus juist niet zijn als het aankomt op landelijke politiek. Nee, de SP staat in de kern – met de hele voorgeschiedenis van die partij in mijn achterhoofd - nog dichter bij een partij zoals de PVV, dan dat deze zal opkomen voor moslimbelangen in Nederland.



Het nog niet kunnen plaatsnemen van de SP in de stuurhut van het Schip van Staat kadert naar mijn mening niet zozeer in structurele ideologische disharmonie met het CDA en de PvdA maar meer in het nog niet voorbereid zijn op het dragen van regeringsverantwoordelijkheid door de SP.
De overheid als geheel is momenteel nog steeds een cultuuromslag aan het maken van een centralistisch beheerde aanbodgerichte organisatie naar een gedecentraliseerde vraaggestuurde organisatie (top down management -> bottom up management).
Zonder ervaring in het bestieren van een bedrijf met het volume van een middelgrote multinational, terwijl daarentegen de SP in essentie is opgericht om namens de onderklasse als luis in de pels te dienen van o.a. het (internationale) bedrijfsleven, is onderdeel worden van de regering als een te grote risiscofactor gezien waardoor de SP voor dit moment buiten de boot heeft moeten vallen.
Daarenboven is ook de SP geenszins gevrijwaard van gemakzuchtigen die trachten om iedereen die zich niet wil onderwerpen aan de macht van het getal op een welhaast perverse wijze te ontmenslijken.
Op dit forum kan er wel eens kennis genomen van de uitingen van een prikker (justus (http://www.maroc.nl/forums/member.php?action=getinfo&userid=51290)) die zichzelf presenteert met twee afgeronde academische opleidingen, een autochtone achtergrond en helaas een houding om bij de minste geringste kritiek op hemzelf en/of SP-stellingnames aan te komen zetten met het overbekende : aanpassen of oprotten (naar je eigen land).
Nogal een absolutistische mentaliteit en gezien de bijvoorbeeld 'democratische' benadering van rokers door de ex-roker dhr. van Bommel (SP) zal er bij meerdere SP'ers werk gemaakt moeten worden van noodzakelijkerwijs afkicken van neo-stalinistische gewoontes.

Geplaatst door illmatik

Zet m'n geld op 't laatste. Hoe pijnlijk het is om toe te geven, Ayaan had wel iets meer inhoud dan Jami.


Mw. Magan had/heeft natuurlijk wel een betere instrumentaria (drs. politicologie, politieke ervaring en een netwerk) dan dhr. Jami; daarnaast heeft mw. Magan vanwege de nog steeds op grote schaal voorkomende wreedaardige onderdrukking van vrouwen, helaas, nog steeds (een substantiieel gedeelte) van het gelijk aan haar zijde.

Rourchid
26-08-07, 05:45
Geplaatst door Maarten

De club waar Ellian deel van uit maakt, is de grootste vijand van moslims in Nederland. En dan bedoel ik moslims niet als gelovigen maar als mens of als staatsburger. De schade die de Ellian-club met zeer discutabele methoden aan die groep toebrengt is aanzienlijk.


Fout, heel erg fout zelfs.
De club waar dhr. Elliàn (publicist) deel vanuit maakt is de grootste vijand van heel Nederland.

Geplaatst door Maarten

Nee, als Jawi door gaat, en de PvdA wil er niet mee geassocieerd worden, dan moeten ze hem er uit flikkeren, als hij geen partijstandpunten verkondigt.


Zeer goed gezien!!!!
Dhr. Jawi is zo’n groot gevaar voor de wereldvrede dat hij het beste maar door een geducht samenwerkingsverband van Hamas, Hezbollah en Mossad om het leven kan komen bij een ongeluk waar de ware toedracht nooit te achterhalen zal zijn. Immers : opgeruimd staat netjes!!!!

Rourchid
26-08-07, 05:52
Geplaatst door Olive Yao

“M. R. Jabri, een strontvlieg uit Marokko die sinds een blauwe maandag carrière maakt met wartaal over een heel scala aan onderwerpen die zijn doperwtbevattingsvermogen mijlen te boven gaan”.


Hier tracht Olive Yao op vulgaire wijze de discussie te doen verloederen door het inbrengen van een faecale associatie :fuckit2:

Geplaatst door Olive Yao

“Ook Jabri heeft zijn zakken gevuld en rijdt in een dure auto, waar hij op een foto trots naast poseert en waarvan de versnellingspook als verlengstuk van zijn piemel fungeert.”


Hier tracht Olive Yao op vulgaire wijze de discussie te doen verloederen door het inbrengen van een genitale/urinale associatie :fuckit2:

Deswege en m.i. opvoedkundig verantwoord 'spiegelend' :

Wat jij eens zou kunnen doen is naar een suup met groentenafdeling gaan, een knalrood mandje pakken, dit volstouwen met een aantal grote komkommers, door de suup slenteren en iedere vent, die jij een 'lekker ding' vindt met een subtiele hoofdbeweginkjes, schichtig rollende oogjes en schalkse lachjes richting het goedgevulde mandje wijs of duidelijk maken dat je extreem schunnige plannen hebt met de frisgroene komkommers. Heb je oogcontact dan doe je net alsof je betrapt voelt maar dit na een nee-en-tenslotte-toch-ja-spelletje toch niet zo heel erg vindt en uiteindelijk zal er vast wel een vent te vinden zijn waarmee je je samen naar de kassa kan begeven, de komkommers (en eventueel rubbertjes) pint om vervolgens in de beschutting van jouw of zijn huis (hotelletje?) een en ander zeer indringend met elkaar te "bespreken" :maf2:

fransjan
26-08-07, 10:24
Geplaatst door Rourchid
Fout, heel erg fout zelfs.
De club waar dhr. Elliàn (publicist) deel vanuit maakt is de grootste vijand van heel Nederland.

Zeer goed gezien!!!!
Dhr. Jawi is zo�n groot gevaar voor de wereldvrede.....
Pure onzin.

Ellian en Jawi worden beschermd en beveiligd door de Nederlandse overheid al waren het kostbare parels. Dat staat haaks op een groot gevaar zijn.

mark61
26-08-07, 10:29
Geplaatst door Rourchid
Wat jij eens zou kunnen doen ... een en ander zeer indringend met elkaar te "bespreken" :maf2:

Meneer wou onderbouwing voor de stelling dat ie niet goed bij zijn hoofd is :argwaan:

Sallahddin
26-08-07, 13:53
Geplaatst door Column van de week
Vervolg

Overigens, niet dat ik de fysieke aanval op Jami goedkeur, want dat is het andere uiterste van domheid. Na de taferelen met Theo van Gogh en Mohammed B. had ik gehoopt dat moslims in Nederland vooral zouden hebben geleerd van hoe je anti-islamisme juist niet moet tegengaan. En Jami verdient gewoonweg die voldoening niet. Ik weet zeker dat Jami er zelf amper om maalt, omdat deze gebeurtenis juist alleen maar hem nog meer in het zadel heeft geholpen. Ik verzoek bij deze dus aan iedere moslim in Nederland die Jami tegen het lijf loopt en pisnijdig is op hem, om hem vooral geen haar te krenken. Sterker nog, loop op hem af en betuig je medelijden met hem, omdat hijzelf niets meer is dan het intellectueel schandknaapje van een stel fascisten die met hun anti-islamagenda maar gedaan probeert te krijgen wat zij willen: de moslimgemeenschap dusdanig ontwrichten dat deze de basis van wat die gemeenschap bindt – de islam - op grond van de te zaaien twijfel gaat verlaten.

Verder zijn alle parodieën op dit hele verhaal natuurlijk om te huilen. Ene Hassan Bahara bijvoorbeeld, die vanuit zijn wanhopige zucht naar literaire roem denkt met satire een punt te maken door de profeet Mohammed (vrede zij met hem) nog maar eens te beschuldigen van allerlei smakeloze gewoonten (die vooral Hollands lijken te zijn), zoals pedofilie en het seksueel misbruiken van jonge kinderen. Bahara zelf denkt hiermee een punt te maken door te stellen dat hij slechts wilde zien in hoeverre hij aandacht zou krijgen als hij ook iets anti-islamitisch zou roepen. Met de wetenschap dat Bahara een boek heeft geschreven dat binnenkort moet uitkomen (of misschien zelfs al is uitgebracht) betwijfel ik zijn intenties ten zeerste maar snap ik de hele (commerciële!) actie natuurlijk wel. Blijft natuurlijk het laatste stukje over: Hassan Bahara die leugens vertelt over de profeet Mohammed om promotie voor zijn boek te bewerkstelligen. Want lang niet iedereen zal de smakeloze parodie van Hassan snappen. Ook sommige lagen in de Nederlandse moslimbevolking bevat slavinkjes-eters. Je zou de oorzaak bijna in het eten gaan zoeken, al lijkt Hassan Bahara geen liefhebber van slavinkjes maar Hollandse stierenstront.

Terug naar Jami: na zijn gesprek met Mark Rutte lijkt het hek van de dam. Eindeloze kritiek op de PvdA, dat deze partij gegijzeld zou zijn door de moslimkiezer en dat deze partij geen daadkracht meer vertoont, zal naar mijn idee alleen maar kunnen leiden tot een vertrek van Jami uit de PvdA. Dat de partij vooralsnog geen daadkracht vertoont ben ik volledig met Jami eens, want de PvdA durft maar geen stelling te nemen tegen Jami. Eerstvolgende halte voor Jami lijkt logischerwijs natuurlijk de VVD, want ik vraag me nu ergens ook wel weer af waarom Jami zelf bij de PvdA blijft zitten. Zelfs de PVV van Geert Wilders zou een optie kunnen zijn, ware het niet dat de kern van die partij iets te anti-allochtoon is om een praatgrage Iraanse snotneus als Jami toe te laten. En als ze dat al doen, zou het waarschijnlijk gaan om een tijdelijk lidmaatschap. Nee, Jami laat zich hier niet voor strikken, denk ik, ondanks de raakvlakken. En Geert Wilders zit al helemaal niet te wachten op ambitieuze allochtonen, die in zijn ogen niet in de politiek thuishoren maar op de wc’s van autochtone huizen, om als schoonmaker dienst te doen.

Daarbij zit het grote geld bij de VVD, die hem kan sponsoren in zijn poging een carriere na te jagen zoals Ayaan Hirshi Ali/Magan heeft gedaan. In ruil daarvoor zal Jami, die nooit moslim is geweest, voorlopig een comité leiden dat voor het recht op ongodsdienstigheid zegt op te komen, maar in feite niets anders dan een anti-moslimbeweging is.

Maar ook de VVD moet goed uitkijken. Jami is geen Ayaan en andersom. Hoezeer ik ook een hekel heb aan Ayaan, vanwege haar leugens over de islam, acht ik haar intelligenter dan Ehsan Jami. Alles wat zij zegt is namelijk goed doordacht en tot in den treure ge- en beoefend. Jami daarentegen, kraamt maar oeverloos dingen uit en lijkt niet na te denken over zijn woorden. Hij maakt een uiterst instabiele indruk en lijkt steeds meer af te stevenen op een exit a la Singh-Varma (ex-GroenLinks): compleet gestoord, in de steek gelaten door vrienden en kennissen (en zelfs familie).

Tenzij de (conservatieve hoek van de) VVD voor een tweede keer zal kiezen voor de xenofobe agenda die zij volgden met Ayaan als boegbeeld. Jami droomt ondertussen natuurlijk van een internationale carriere zoals Ayaan die heeft bereikt en ziet in zichzelf een soort kruisvaarder, trendsetter, filosoof, hervormer en weet ik veel wat nog meer allemaal. Concreet is ie natuurlijk niet verder gekomen dan wat interviews en bemoeienissen van Kamerleden maar verder heeft hij nog niets gerealiseerd. Een comité met wat vage aanmeldinkjes van mensen die vooral passief lid willen zijn en het streven een boek uit te brengen. That’s it. Jami heeft totaal geen intellectuele inhoud en al helemaal geen ‘politieke munitie’ waarmee hij zich kan onderscheiden in de politiek. Een bestaan in de marge lijkt nog meer mogelijk dan ook maar een baan als notulist bij een PvdA-vergadering.

Medelijden met de intellectuele elite in Nederland heb ik weer wel. Na het vertrek van Ayaan durfden linkse critici ineens hun mond open te doen en op te komen voor de moslimgemeenschap (die zelf maar verbaasd om zich heen bleef kijken en schouderophalend doorliep). De rechterkant werd overschreeuwd met argumenten over hoe Ayaan ‘ons allen’ in het ootje had genomen en dat de dingen die zij riep totaal geen consistentie bevatten. Ja, vrouwenmishandeling was op de kaart gezet. Vervolgens durfden autochtone vrouwen ook naar de politie te stappen om te klagen over het agressieve gedrag van hun man, nadat die iets teveel bier naar binnen sloeg. Om maar aan te geven hoezeer vrouwenmishandeling van alle tijden en alle culturen is en ik zeer zeker niet het stempel van ‘vrouwonvriendelijk’ op de islam accepteer. Integendeel, juist. Maar verder?! Verder lijkt niemand zich te bekommeren om de waarheid, welke luidt dat geloofsvrijheid ligt verankerd in niet alleen de Nederlandse wetgeving maar ook in de islam, en nog wel als een kernwaarde.

Even kort ter verduidelijking over hoe de islam zich daartoe verhoudt:
Moslims, maar bovenal niet-moslims die zich buigen over dit onderwerp, dienen zich te realiseren dat de geloofsvrijheid in de islam gegarandeerd en gewaarborgd is in de Koran. Er staan tenslotte hier meer dan 200 verzen in die over vrijheid van godsdienstigheid gaan. De bekendste is ‘Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen dat onbreekbaar is.’ (Vers Al-Baqara, 256).

Bijna iedereen die zich sinds de opkomst van Ehsan Jami en zijn extremistische ex-moslimbeweging over geloofsvrijheid buigt, lijkt hieraan voorbij te gaan. In een gesprek tussen Herman Philipse (beroepsatheïst en tevens het ex-liefje van Ayaan Hirshi Ali) en Willem Breedveld (journalist) – op een radio-uitzending van Stand.nl café - kwam min of meer de werkelijke doelstelling bij monde van Philipse van dit comité dan ook naar voren: geloofsafvalligheid onder dwang onder de massa te brengen, desnoods middels wetgeving. Er zou in feite dus geen comité voor ex-moslims opgericht moeten worden, maar een comité voor gelovigen aangezien laatstgenoemden de groep is die hier middels een puik stukje omgekeerde psychologie opgedrongen krijgt dat iedere vorm van geloofsbelijdenis in principe achterlijk is en losgelaten dient te worden.

Het was trouwens Herman Philipse die opmerkte dat artikel 6 van de Nederlandse grondwet – het artikel dat godsdienstvrijheid waarborgt – geen uitvoeringswetgeving heeft. Onder het mom van het steunen van de vrijheid op ongodsdienstigheid lijkt Philipse zich dan ook slechts te profileren als een kruisvaarder van het extremistisch atheïsme, die zo snel mogelijk naar een systeem van neutraliteit als staatsgodsdienst wil, waarbij die neutraliteit aan iedere burger wordt opgelegd. Desnoods gaat dat middels de elementen die je enkel in een politiestaat verwacht.

Zoals eerder aangegeven, staat in het vers De Koe van de Koran geloofsvrijheid gewaarborgd, alsmede nog meerdere Koranverzen die dit aangeven, waarbij gezegd mag worden dat er nergens in de Koran iets staat aangegeven op het mogen doden of fysiek aanvallen van iemand die de islam als religie de rug toekeert, toestaat. Het enige negatief vooruitzicht dat gesteld wordt voor iemand die afvallig is, is zijn/haar afrekening door God in het Hiernamaals. Wel nu, mensen die toch al niet geloven in de Openbaringen van God, daarvan kan ik me niet voorstellen dat zij bij voorbaat al wakker liggen van de toorn van Allah swt.

Herman Philipse, in het dagelijks leven filosofisch docent aan de universiteit van Utrecht en overtuigd atheïst, lijkt dit comité te willen misbruiken voor zijn extremistische atheïstenagenda, en zodoende nog meer zijn overtuiging aan de man te brengen. Immers, in de ogen van religiehatend Nederland is de moslimgemeenschap de laatste die nog ‘verlicht’ dient te worden en de beweging van Jami komt daarbij als geroepen. Jami op zijn beurt, verwelkomt deze steun met open armen en ziet niet in dat de gebruikelijke hyena’s in dit spectrum hem slechts gebruiken voor andere doeleinden waarbij Jami op het eind slechts als collateral damage zal worden achtergelaten.

De redeneringen van onder meer Afshin Ellian, Paul Cliteur, Leon de Winter en dus ook beroepsxenofoob Herman Philipse volgend, is het dus niet zo dat er dwang zit in het belijden van religie, maar is het zo dat zij liever hebben dat mensen gedwongen worden om afvallig te zijn en hun religie niet meer belijden, opdat er een nieuwe superstaat van atheïsten gesticht wordt en neutraliteit als staatsgodsdienst aan iedere burger wordt opgelegd middels politiestaat-achtige taferelen. In plaats van een religiepolitie krijg je dan een atheïsmepolitie, die razzia’s zal houden in wijken waar grote groepen gelovigen geconcentreerd leven en die dan in vrachttreinen zullen worden afgevoerd naar een nog nader te definiëren locatie, waar zij professioneel zullen worden verwerkt tot bruikbare halffabrikaten voor het restant van de (ongelovige) samenleving.

Medelijden ook met slavinkjes-etend Nederland, dat als een kudde op hol geslagen hyena’s een nieuw mikpunt heeft gevonden om met de anti-islamitische benen achteraan te hollen. Zodra Jami zijn nut heeft gehad zal ook hij onder die anti-islamitische benen gelopen worden en aan de kant geschoven worden, want de weg is dan opnieuw geplaveid nadat Ayaan de positie van ‘The Big anti-moslim-Kahuna’ heeft achtergelaten voor links Nederland om te bekritiseren. Haar ‘intellectuele’ verdedigers op papier, Leon de Winter en Afshin Ellian, die hadden en hebben immers niet de ballen om zo publiekelijk als dat zij deed haar werk voort te zetten en middels populistentaal ook animo aan te boren in de dommere ‘regionen’ van het land. Nee, voor dat extremistisch werk is nu Ehsan Jami geronseld, die zich nu dus als een verbale bomgordel laat profileren en overal de verhoudingen maar weer eens op scherp zet met zijn onnozele maar vooral beledigende uitspraken. Dat ik dit van iemand als Geert Wilders moet aanhoren, vond ik nog tot daar aan toe, die dooie cavia op zijn hoofd zorgde nog voor enige komedie. Maar nu ook nog eens van een allochtoon, die als een ongelofelijk dom mannetje claimt moslim te zijn geweest en zich laat spannen voor een karretje dat over hem heen zal rijden zodra dat karretje klaar is met hem en de anti-islambagage op die kar is afgeleverd. En hij ondertussen maar denken dat ie carriere aan het maken is. Allemaal prima en wel, maar niet over de rug van de Nederlandse moslimgemeenschap, die het al moeilijk zat heeft met problemen die er werkelijk toedoen. Zoals de eeuwig durende tweedeling op de arbeidsmarkt, die ondanks alle pseudo-positieve berichten maar nog steeds niet wil ophouden te bestaan. Die het eigen kroost moet behoeden voor kwade ronselaars uit exotische oorden, om handelingen uit naam van de Islam te verrichten maar die tegelijkertijd zo onislamitisch zijn. Die de eigen kroost moet weghouden bij de talloze coffeeshops, hoerenhuizen en andere opleidingscentra voor criminelen, en maar hopen dat het kind het geduld kan opbrengen voor en het nut inziet van het voltooien van een simpele HBO-opleiding.

De moslimgemeenschap heeft – na de idiote actie van Mohammed B. en de doldwaze avonturen van Samir A. met allerlei professor Barabas-achtige laboratoriumproducten – al genoeg aan het hoofd, dan ook nog eens opgezadeld te moeten worden met het oeverloos, ongenuanceerd maar vooral beledigende gelul van een kinderbijslagproduct zoals Ehsan Jami, die zelf nog nat achter de oren, vierkant wordt uitgelachen door de mensen die hij waarschijnlijk ziet als mensen die hem oprecht steunen. De moslimgemeenschap heeft ook meer aan het hoofd dan het moeten aanhoren van de in het kielzog van Jami opererende anti-moslimhyena’s, die nu wederom ruim baan krijgen om moslims maar weer eens te pas en te onpas uit te maken voor rotte vis en ons te beschuldigen van intolerantie jegens mensen die geen moslim (meer) willen zijn. Zelden is een onderwerp zo vaak besproken in Nederland wat de moslims alhier juist níet bezighoudt.

Toen Theo van Gogh werd vermoord riepen vele moslims, waaronder ik, dat we op onze knieën hebben gebeden dat de dader geen moslim zou zijn. De rest is geschiedenis. Als de sociale verhoudingen – door figuren als Ehsan Jami maar vooral ook figuren als Afshin Ellian en op de achtergrond Leon de Winter – nog meer op scherp blijven worden gezet, dan zal het handgemeen voor de ingang van de supermarkt niet blijven bij een tand door de lip slaan, maar zal de afloop – vrees ik – vele malen dramatischer aflopen. Jammer voor Jami, hopen de mensen waarvan hij denkt dat deze aan zijn kant staan, waarschijnlijk nog het meest op een soortgelijke dramatische wending.

Nogmaals, ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat dit niet gebeurt. Ik bid namelijk niet voor de veiligheid van Jami – want die zal mij verder worst wezen – maar ik bid voor wijsheid voor iedere moslim die zich aangesproken voelt door alle uitspraken die over de islam en al haar ‘heiligheden’ worden gedaan, opdat geen enkele moslim zich laat verleiden tot het geven van een reactie die de minste moeite kost. Ehsan Jami verdient dat namelijk niet. Die verdient het om in de steek gelaten te worden door de mensen die hem nu nog publiekelijk steunen en ik zal met plezier belasting afdragen om de bijstandsuitkering die hij dan zal ontvangen te helpen bekostigen, want een bestaan in de marge voorspel ik Jami nog het meest en gun ik hem meer dan een exit als zogenaamde martelaar.

En wij moslims? Wij zullen hoogstwaarschijnlijk weer hier en daar moeten uitleggen waar de Islam wél voor staat en dat geweld in de islam in principe is verboden en zullen verder schouderophalend maar toch lachend over ‘de domheid van die Hollandse massa’ overgaan tot de orde van de dag. Want wij, van de moslimgemeenschap, hebben eigenlijk wel belangrijkere zaken aan ons hoofd dan een eeuwenoude islamhaat die zelf al op losse schroeven staat dankzij de belachelijke argumenten die worden aangedragen in iedere discussie tegen en/of over de islam.

Copyright:
M.R. Jabri
Publicist

Min of meer mee ééns , qua de grote lijnen althans:

Nou, nou.... het gaat maar door :

NLers : hebben jullie niks beters te doen???






Die snotneus _jami_ affaire laat weer zien hoe NL zo vulgair, oppervlakkig, hypocriet , boeren_achtig, kortzichtig, schijnheilig .... is wel eigenlijk =

Je gaat toch niet zo veel heiza van maken van het verhaaltje van welk_intelectueel_leeg_geest_armoedig_... loser dan ook (with no imagination whatsoever !) die maar wat roept tegen de islam in naam van die materialistish_schijnheilig_hypocriet_utilitair_pr agmatish_westerse normen & waarden OOK NOG als....vrijh.v.meninsuiting, mensen rechten , tolerantie, .... blablabla ... en een soort superman (woman) of held van gaat maken ??? = die Jami & co. zijn niet ééns origineel (die apen anderen na,o.a.!) , en hebben geen eigen origineel ideen ........= die zijn maar een soort "modern_vampires" die maar leven van het bloed van .... moslims deze keer, metaforish en ironish bedoeld !!!!!!!!!!!!! ,+ die zijn marjonetten en pionnen voor machiavellistish_smerig_politiek_NL , o.a.....

Wat zijn de verdiensten van die losers dat die zo veel publiciteit , .... "valse aanzien" ....blablabla ... verdienen & "genieten" ???= de wereld op z'n kop!

P.S.: Het "vrije" westen en NL dus ook weten dondersgoed (de intelectueel elite althans!) dat die zich in een soort intelectueel_ideologish_spiritueel ... impasse zich bevinden , en kunnen vervolgens daar geen bevredigende of originele aantwoorden of oplossingen voor vinden :

en kan dus het westen de mensheid niks meer bieden (Bertrand Russell's zo brilljant en dapper constatering en profetie !) qua visies van de wereld , de mens, het leven , .... dan die verrotte , mensonwaardig ... seculaire ideologieen en filosofieen ... (die zo miserabel aan de "voeten" van de verheven islam allemaal fallen!) die maar ellende , vernietigingen ; moorden _genociden ....en haat ... hadden veroorzaakt , ondanks de enorm wetenschappelijk , materialistish en technologishe vooruitgang !!!!!!!!!!!

In plaats van auto_kritiek, auto_reevaluatie en analyse ... om het onvermijdelijk fallen van het westen te voorkomen (dat kan maar alleen maar klinish uitgesteld worden!), gaat het westen de makkelijkste weg kiezen : namelijk een nieuwe vijand creeren ,eigen angsten , fallen , "wrong_doings".... erop Islam & moslims deze keer PROJECTEREN , om zich "beter te voelen " , en zich te verloochenen , ...................op die manier = denial = de domme westerse massa wordt natuurlijk weer voor de gek gehouden , op zo'n miserabel manier , door namelijk de manipulaties,Freud's _ psycho_manipulaties_technieken (manipulations of desires & fears instead of needs !)
.... door de smerig machiavellistish politiek en main_stream_media ....

Ik zou zeggen : NLers : look at the mirror first & .... instead = what do u see??? = a lof of uglinees , i'm sure...& only if u can get rid of ur denial= try to find "cures" for ur own "diseases" (spiritual, mental , intelectual, psychological...)first , if u can = not so easy as the common physical ones , even more difficult to cure than AIDS itself ..... 'fore u can pretend to cure those of others !!!

Islam is THE way for the whole mankind , thus for u too, whether u like it or not, despite ur "ugly & in disguise war on Islam"= modern crusades & Inquisitions!!!!! !


Get a life , get real & .... smart , THINK .... do not let others do that for u!!!!



Take care!

Maarten
26-08-07, 16:02
Geplaatst door Rourchid
Fout, heel erg fout zelfs.
De club waar dhr. Elliàn (publicist) deel vanuit maakt is de grootste vijand van heel Nederland.

Inderdaad. Die club verpest zo veel, daar betaalt heel Nederland de prijs voor.
Dat valt nog niet zo op, maar die schade zal een heel lange nawerking hebben.
Verstoorde verhoudingen trek je niet zo maar recht.
En idiote ideeen die er ingepompt worden, raak je ook niet zo maar kwijt.
En ingebrande angsten blijven raar gedrag veroorzaken.

De verlichting heeft vele goede zaken gebracht, maar alles behalve gezond verstand in moslimkwesties.
Moslims denken net zo goed idiote dingen, maar als niet bijgedragen wordt aan de sfeer, dat we in éen land leven, dan moet er ook niet geklaagd worden, dat het daaraan ontbreekt.

fransjan
26-08-07, 17:22
Geplaatst door Maarten
Inderdaad. Die club verpest zo veel, daar betaalt heel Nederland de prijs voor.
Dat valt nog niet zo op, maar die schade zal een heel lange nawerking hebben.
Verstoorde verhoudingen trek je niet zo maar recht.
En idiote ideeen die er ingepompt worden, raak je ook niet zo maar kwijt.
En ingebrande angsten blijven raar gedrag veroorzaken.

De verlichting heeft vele goede zaken gebracht, maar alles behalve gezond verstand in moslimkwesties.
Moslims denken net zo goed idiote dingen, maar als niet bijgedragen wordt aan de sfeer, dat we in éen land leven, dan moet er ook niet geklaagd worden, dat het daaraan ontbreekt.
Het is wel triest dat jullie heilstaat zo afhankelijk is van het zwijgen van bepaalde groepen.

Als het jullie echt zoveel waard is moeten jullie maar financieel over de brug komen.

Ons fysiek elimineren werkt niet goed, daar zijn jullie hopelijk inmiddels wel achter.

Sallahddin
26-08-07, 18:51
Geplaatst door fransjan
Het is wel triest dat jullie heilstaat zo afhankelijk is van het zwijgen van bepaalde groepen.

Als het jullie echt zoveel waard is moeten jullie maar financieel over de brug komen.

Ons fysiek elimineren werkt niet goed, daar zijn jullie hopelijk inmiddels wel achter.

Wat is er aan de hand met je , klein kind , grow_up:
wat is dat jullie / wij_ persoonlijk-gedoe weer : :wow:

In welk fantasie wereld leef je trouwens : wie wil "jullie" fysiek elimineren ??? :lol: : zat je soms naar een maffia_movie te kijken , of had je wat geslikt ,gesnoven, gebruikt.....??? :lol:

Mensen als jij zijn het "logish" product van de main_stream_media, .....=domme massa!


P.S.: het is wel triest dat "jullie" heilstaat zo afhankelijk is van het zwijgen van bepaalde groepen = waar moslims=inquisities _modern_style !

Sallahddin
26-08-07, 19:50
Geplaatst door Maarten



De verlichting heeft vele goede zaken gebracht, maar alles behalve gezond verstand in moslimkwesties.

.

Hi, Maarten, ik ben eventjes terug , hoe gaat't met je ??? (ik zie dat je nog steeds aan het "crusaden" bent , en wel op beiden fronten , inclusief die van je thuisfront = dat kan niet iedereen hoor :fpetaf: !):

Je zou echt veel dingen snappen als je je eigen bovenvermelde citaat nauwekeurig onder de loep neemt :

_I_"Verlichting" (SECULAIRE wel!)heeft veel goede zaken gebracht :

natuurlijk ("democratie, vrijheden ......=valt nog te debatteren over de aarde en natuur +wortels en fundamenten van die verworvenheden =da's een ander onderwerp ", ....wetenschappelijk, materieel en technologish vooruitgang ....) maar ten koste van WAT ??? =(en met WAT heb ik het over datgene wat ook wel belangrijk en vitaal voor de mensen is : zelfkennis, menselijk natuur, geest ...... = aangstaanjagend weinig, de rest is maar gebaseerd op zelf verzonnen mythes en fabeltjes die als DE "wetenschappelijke waarheden" worden gezien : voorbeeld =psychologie van Freud , o.a., die zelfs wordt gebruikt om de domme massa's onder toom te houden , te manipuleren voor politieke _sociaal en economishe doeleinden =Amerika als voorbeeld= dan gaat men terecht zich afvragen tot hoeverre Amerika is werkelijk democratish is , .......ik houd het bij deze voorbeeld voorlopig : zelfkennis van de mens, plat gezegd!

Try to read, on this subject , the brilliant book of the French Nobel prize winner in micro_biology, i guess : Alexis Carrel : Man THE unknown !

_II_Diezelfde verlichting ... heeft "maar alles behalve gezond verstand in moslimkwesties" gebracht :

goed dat je deze zeer CAPITAAL en belangrijk gegeven en feit niet had gemist , want veelzeggend:

Vraag je je niet af hoe dat komt ??? ... dat verlichting .....geen gezond verstand in moslimkwesties had gebracht ???

Weet je niet waaroom al die zgn "verlichte" open_minded _liberaal _geesten.... opééns zo kortzichtig, "obscurantish" ....fanatish , intolerant ..... worden als het over islam & moslims gaat ???


Vraag je je niet af hoe komt dat zgn verlichte rationeel_pragmatish _empiristen :lol: (kan me niet inhouden in de lach te schieten , sorry!), opééns HYSTERISH (=emoties he, irrationeel ...) gaan doen als het om Islam en moslims gaat????

Als je (in principe, in het algemeen = en ik heb het niet over je!)als "verlichte liberaal , minder liberaal ....mens "zo zeker van je zaak bent , hoe komt het dan dat je zo "intolerant" opééns wordt, inquisities modern style gaat instellen , heksen_jachten ..., wel seculaire inquisities deze keer , en wel tegen andersdenkenden ... =tegen moslims bijv., en die gaan beperken in hun vrijheid van godsdienst bijv., en onder ander ???? Vind ja dat allemaal niet tegenstrijdig met je "verlichte liberaal, rationeel , empiristish, minder liberaal , of wat je het ook wilt noemen " _seculaire_"religie" en "bijbel" (je herkent de metaforen , dat weet ik , & u do have imagination as i guess u do...)!

Ik laat het bij deze vragen , dan :

Think 'bout it, ben benieuwd naar je analyse en kijk op de dingen , wat dat betreft !

P.S.: Ik geef je een tip : no offense:

denk's even over de natuur, fundamenten en het feit of al die "verlichte westerse normen en waarden" op solide werkelijke menselijke ethish diepgeankerd universeel fundamenten staan ...., en of die al dan niet slechts materialistish_pragmatish_utilitaire ...."normen en waarden " zijn , die al dan niet afhankelijk zijn van en waaien met de socio_economish omstandigheden _wind mee =schijnheiiligheid & hypocrisie = daar kan je verstandig niet oprekenen ten alle tijden en omstandigheden=zandkastelen ,schematish, kort en plat gezegd!!!!

Take care!

Rourchid
28-08-07, 08:36
Geplaatst door fransjan

Pure onzin.

Ellian en Jawi worden beschermd en beveiligd door de Nederlandse overheid al waren het kostbare parels. Dat staat haaks op een groot gevaar zijn.


Dhr. Elliàn, dhr. Jabri (met br), dhr. Jami (met een m) en dhr. Jawi (met een w).

Met je reactie laat je zien je dat je leesvermogen dringend verbetering behoeft.

Ellian en Jawi staan in mijn prik in twee aparte zinnen and for starters : dhr. Jawi (met een w) is niet bekend binnen het politieke domein.

Het gaat in deze draad om dhr.Jami (met een [m) en de dhr. Jabri (met br) die de auteur is van de verhandeling die het onderwerp van deze draad is.

Dhr. Jawi

Dhr. Jawi is ontstaan in de posting van Maarten en omdat ik vind dat je uiterst zorgvuldig dient te zijn met familienamen en zeker met familienamen van iemand met wie je een politiek meningsverschil heb, ( heb ik Maarten gewezen op zijn verschrijving middels mijn voorstel dhr. Jawi (met een w), die dus niet gekend wordt in het poltieke domein., te laten elimineren door een op zich onmogelijke coalitie van enerzijds Hamas/Hezbollah en anderzijds Mossad : in het echie is het namelijk Hamas/Hezbollah (Palestina) versus Mossad (politiek-zionistische entiteit).

Hoe ik Maarten attendeer op zijn verschrijving is te omschrijven als een plaagstootje met een absurdistisch tintje maar jij hebt kennelijk het vooroordeel dat iedereen die jij ziet als een lidmaat ziet van de Linkse Kerk 0% gevoel heeft voor humor zou hebben, ongeneeslijk verslaafd zou zijn aan het zich zelf 100% serieus nemen en bovenal de neiging zou hebben om zichzelf /haarzelf te willen bewijzen door als het even kan een lidmaat van de Rechtse Kerk volledig te vernietigen en te verbrijzelen.
Een gekend probleem is natuurlijk wel dat indien je bepaalde mensen benadert vanuit de absolutistische niet bij te stellen optiek dat deze door jou benaderde mensen volstrekt psychopatisch/sociopatisch en bovenal primitieve absolutisten zouden zijn, terwijl ze daarentegen 'normaal' zijn, je op een gegeven zelf alle kwaadaardig trekjes gaat vertonen die je in illusionaire werkelijkheid absusievelijk aan de door jou verkeerd benaderde (c.q. verkeerd ingeschatte) mensen toeschrijft (ooops!).

Dhr. Elliàn

Dhr. Elliàn (opniemaker) waar jij eveneens aan refereert (in je prik), bestaat, in tegenstelling tot dhr. Jaw met een w), wèl echt in het politieke domein en dhr. Elliàn met zijn zelfbeeld van een soort heldhaftig roepende in een woestijn vergeven van domme massamensen, profileert zich regematig publiekelijk middels het Nederland waarschuwen voor de instroom van Moslims die volgens dhr. Elliàn de nieuwe nazi's zijn en die - o jee, o jee - de afschuwelijkste plannen hebben met onze Nederlandse beschaving.

Inderdaad dient Nederland gevrijwaard te blijven van het opleven en eventueel uitdijen van het (neo)nazisme maar de maatschappijvisie van dhr. Elliàn en zijn troepen is dat zij als een soort hyperfatalisten naar het axioma leven dat zo'n 90% van de mensheid zo primitief is dat zij net zoals in de jaren 30 van de vorige eeuw en masse achter nazisme aan zouden kunnen gaan hobbelen.
Het elitarisme dat beleden wordt door dhr. Elliàn gaat er vanuit dat zo'n 10 % (uitverkorenen) van de bevolking een elite vormt die de overgebleven 90% (tokkies) bestuurt en de uitverkorenen hebben het recht om te doen en laten wat ze willen met de tokkies (het is immers voor hun eigen bestwil !).
De hinderlijkste tokkies zijn in de ogen van dhr. Elliàn (en overigens ook in de ogen van aspirant-elitairist dhr. Jami) uitraard de Moslims ; maar ook dhr.Wilders (PVV) en zijn aanhang worden beschouwd als tokkies (populisten) door dhr.Elliàn en het elitaristisch clubje waartoe hij behoort.


Persoonbescherming

De nasleep van de laaghartige moord op dhr. Fortuyn (LPF) heeft de aanvelingen van de commisie Haak opgeleverd waarin duidelijk aangeven is dat in de in de aanloop naar de laagharitge moord vanwege het op dat moment nog niet kunnen maken van de optelsom van meerdere factoren, de overheid als geheel nalatigheden verweten kunnen worden maar in de Nederlandse traditie die honderden jaren geen smerige politieke moord overkomen was, is er niemand als verantwoordelijke aan te wijzen omdat niemand bij de overheid zich een smerige poltieke moord kon voorstellen en wat de overheid ervan geleerd heeft is om bij ogenschijnlijk heel weining risco het zekere voor het onzekere te nemen zodat hoe wrang dit ook moge klinken de laaghartige moord op dhr. Fortuyn (LPF) bijdraagt aan de vooruitgang : aan de ene kant worden bedreigingen nu veel serieuzer genomen dan vroeger (en niet alleen van politici etc.) en aan de andere kant wordt des te duidelijker hoe het laf en ongrijpbaar dreigen met geweld (incl. moord) de samenleving ontwricht dit laatste ook in de zin dat de schade aangerricht door bedreigingen groter is dan het kostenplaatje.


Geplaatst door fransjan

Dat staat haaks op een groot gevaar zijn.


Dhr. Jami
De dhr. Jami is inmiddels voorzien van een veilig schuiladres en waar dhr. Jami zelf aangegeven heeft vanwege bedregingen zijn HBO-opleiding bestuurskunde voorlopig stopgezet gezette hebben, wordt hem nu de mogelijkheid geboden zijn studie te hervatten. Nederland diploma-land zal ongetwijfeld zo en dan een uitzondering maken om ongediplomeerden tot de rangen van de wat hoger opgeleiden toe te laten maar dat zijn uitzonderingen en bezijden dat een diploma een grotere kans op werk geeft, zeker in het veld van bedrijfskundigen waar de concurrentie steeds moordender wordt daar bedrijven streven naar plattere structuren en kortere lijnen (c.q. overtollig management dissen); bereidt een studie je voor op het echte leven waar je geacht wordt om als het even kan je broek zelf op te houden. Je leert namelijk niet voor de school maar voor het leven zoals al in de klassiek oudheid gesteld werd : Non scholae, sed vitae discimus (Seneca, Epistulae 106, 12).

Rourchid
28-08-07, 08:51
Geplaatst door mark61
Meneer wou onderbouwing voor de stelling dat ie niet goed bij zijn hoofd is :argwaan:
Mijn vraag om het onderbouwen dat ik verwarder ben dan zelfs Algerijnen doe ik een andere draad waarvan ik in deze prik niet eens de link neerzet omdat ik dat irrelevant vind.

Dat jij het onderbouwen dat ik niet goed bij mijn hoofd (c.q. verwarder dan zelfs Algerijnen) ben, meeneemt uit een andere draad naar deze draad en dit onderbouwen dan in je eigen verbeelding denkt te doen door een citaat van een prik (in deze draad) uit het verband te rukken, geeft alleen maar dat je bij het op de vlucht slaan voor je eigen frustraties aan het eind van een doodlopende weg bent gekomen.

Als je overigens een puntje tegen mij zou scoren dan scoor je natuurlijk wel een puntje tegen iemand die verwarder is dan zelfs Algerijnen en tegen zo een iemand een puntje scoren is niet bepaald een indrukwekkende prestatie.

Maar zelfs een puntje scoren tegen iemand die verwarder is dan zelfs Algerijnen wil je telkens maar niet lukken waardoor je des te beter met je eigen uitingen aangeeft wat je zelf nou echt voorstelt.

mark61
29-08-07, 07:44
Geplaatst door Rourchid
Mijn vraag om het onderbouwen dat ik verwarder ...voorstelt.

:haha: wat dacht je dan van deze post?

Maarten
29-08-07, 08:38
Geplaatst door Rourchid


Dhr. Jawi

Dhr. Jawi is ontstaan in de posting van Maarten en omdat ik vind dat je uiterst zorgvuldig dient te zijn met familienamen en zeker met familienamen van iemand met wie je een politiek meningsverschil heb, ( heb ik Maarten gewezen op zijn verschrijving middels mijn voorstel dhr. Jawi (met een w), die dus niet gekend wordt in het poltieke domein., te laten elimineren door een op zich onmogelijke coalitie van enerzijds Hamas/Hezbollah en anderzijds Mossad : in het echie is het namelijk Hamas/Hezbollah (Palestina) versus Mossad (politiek-zionistische entiteit).

Waarvan acte!

Aiaiai...
Ik had uw oproep ter eliminatie van dhr. Jawi per abuis gemist. Ik zal deze zelf ter hand nemen.. Ik zit dermate verzeild tussen de bollah's en de ssad's, en bovendien is het terroristentijdperk, dus ik moet nou toch minstens een zelfgecreeerde virtuele persoonlijkheid kunnen elimineren..

Toch zie ik in Jawi weer een bewijs, dat ik doorgaans voor driekwart in de goede hoek zit.. Dat blijft meegenomen..
Maar momentje even...

Ja, Jawi is weg. :droef: Het ws m'n eerste..

Resteert Algerijnen, die na deze discussie mogelijk verwarder zijn, dan ooit..

Rourchid
02-09-07, 06:52
Geplaatst door Maarten
Resteert Algerijnen, die na deze discussie mogelijk verwarder zijn, dan ooit..
Alle heisa rond dhr. Jami heeft wederom aangetoond dat de beschaafde rechtse partij de VVD nog steeds een tweedeling kent.

Enerzijds is er dhr. Rutte (VVd-fractievoorzitter TK) die de min. van Financiën zowat gesommeerd heeft om heel chic en aardig belangstelling te tonen voor het heldhaftige martelaarsschap van dhr. Jami. Anderszijds heeft VVD-coryfee dhr. Wiegel de min. van Financiën aangespoord dhr. Jami en geestverwanten uit de Pvda te verwijderen.

Het zal dus nog wel enige tijd duren voordat de VVD zodanig gezuiverd is van opportunistische elementen zoals dhr. Rutte dat te langen leste het traject naar een Regering van Nationale Eenheid ingeslagen kan worden.

DieSter
07-09-07, 17:23
Geplaatst door Rourchid
dat te langen leste het traject naar een Regering van Nationale Eenheid ingeslagen kan worden.


Een gemeenschappelijke vijand doet dat in een keer....Nederland heeft gewoon een vijand nodig die het niet kan schelen of je nou Turks Marokkaans, terrorist, extremist of wat dan ook bent. Natuurlijk moet deze vijand dusdanig groot zijn dat die een daadwerkelijke bedreiging vormt.

Hawa
07-09-07, 18:43
Alle heisa rond dhr. Jami heeft wederom aangetoond dat de beschaafde rechtse partij de VVD nog steeds een tweedeling kent.

Enerzijds is er dhr. Rutte (VVd-fractievoorzitter TK) die de min. van Financiën zowat gesommeerd heeft om heel chic en aardig belangstelling te tonen voor het heldhaftige martelaarsschap van dhr. Jami. Anderszijds heeft VVD-coryfee dhr. Wiegel de min. van Financiën aangespoord dhr. Jami en geestverwanten uit de Pvda te verwijderen.

Het zal dus nog wel enige tijd duren voordat de VVD zodanig gezuiverd is van opportunistische elementen zoals dhr. Rutte dat te langen leste het traject naar een Regering van Nationale Eenheid ingeslagen kan worden.

Het is wel een heisa,zoals overal heisa over is.
Het slaat nergens op. En ik weet, die PVV en VVD, zijn meestal eens, maar toch...
Minister Vogelaar, (een vrouw,asjemenouw), die wil toch dat die geloven op een oorkussen leunen...En nu is minister Vogelaar: ""Harstikke Knettergek""...ze kan zo de Goelagarchipel in..

Zo gaat maar door met al die zotte lieden.
Het enigste bericht, van Abu Taleb, dat er makkelijker geleend kan worden bij de banken, voor een zelfstnadige bedrijf, treft hier wederom geen zoden aan de Dijk.

De berichtgevigingen zijn ar slecht, en overal en nergens snoert het kooord de Keel van meninge Nederlanders,ongeacht kleur,of ras en hun cultuur.
We zijn allemaal Nederlanders, we onderschrijven de grondwet, maar de politiek moet iets meer doen.
De politiek kraakt zichzelf al af. Minister Pronk: zijn uitspraak.
Over Balenende: ""Een Leugenaar, een rasechte leugenaar""..
Dit is gewoonweg politieke propaganda, en hier pas ik voor.
Al die gezeik. Is toch niet normaal man....
Ze kunnen er stuk voor stuk wat van.,
en die moraal dan
en die verhaal dan
en die doofpot pan
die Balkenende beoefende is sekte
reeks
Christenhond die Bush
Ga nar hoes den
Ik ben Balkenende fan
Stoof de mens dan
maak ze af dan
snijdt die vingers eraf dan
maak geen water man
doe de stekker in je scheer man
doe de sneer dan

En wij dansen de moraal, Man
we hebben een geloof, Dan
Christelijke beginselen Man
Joden en het geld Man
We kunnen er echt iets van...
ONDERDRUK DE KOERS,
ONDERDRUK DE VROUW
MAAK DE VROUWEN ROUW
WEES NIET RROUW
DOE DIE LIP
EN DIE KONT
EN DIE KOP
IN DE LASER SHOP...

iK DE MAN DAN
DIE ER NIKS KAN
MAAK DE VROUW MAN
DIE ER NIKS KAN

ZIE DIE SLUIER DAN..PRAATIE DAN

MAAK mij vogel
ik vlieg.
Maak mij Spin,
in web.
Maak mij Aap
die is sociaal Man.

Maak mij Dier\maak mij heilig maak mij vrij\
Mens....
Ik heb...
en ik heb....
en ik stik.
Irak!
Iran!
Kongos!
Zuid-Afrika!
Zuid_Amerika!
Europa!
Midden-Oosten!
Azie!
Ruslans!
China!

Maak mij gek dan, doe de preek dan, maak de vlek nog veel groter Dan.
Onbevlekt ontvangen Dan.
Is dat spiraal Dan.
Ik word er Gek van.
:gefeli:

broodjeaap
08-09-07, 19:46
Geplaatst door Hawa

Het is wel een heisa,zoals overal heisa over is.
De berichtgevigingen zijn ar slecht, en overal en nergens snoert het kooord de Keel van meninge Nederlanders,ongeacht kleur,of ras en hun cultuur.
We zijn allemaal Nederlanders, we onderschrijven de grondwet, maar de politiek moet iets meer doen.
Ik word er Gek van.


O, maar die grondwet onderschrijven we ook, omdat los van die grondwet in de maatschappij het geweldsrecht heerst/ zou heersen. Politici zijn daarom ook geen filosofen: dit aannemen zou de plaats en de rangorde van het denken in de werkelijkheid miskennen.

knuppeltje
08-09-07, 20:11
Geplaatst door Hawa
Alle heisa rond dhr. Jami heeft wederom aangetoond dat de beschaafde rechtse partij de VVD nog steeds een tweedeling kent.

Enerzijds is er dhr. Rutte (VVd-fractievoorzitter TK) die de min. van Financiën zowat gesommeerd heeft om heel chic en aardig belangstelling te tonen voor het heldhaftige martelaarsschap van dhr. Jami. Anderszijds heeft VVD-coryfee dhr. Wiegel de min. van Financiën aangespoord dhr. Jami en geestverwanten uit de Pvda te verwijderen.

Het zal dus nog wel enige tijd duren voordat de VVD zodanig gezuiverd is van opportunistische elementen zoals dhr. Rutte dat te langen leste het traject naar een Regering van Nationale Eenheid ingeslagen kan worden.

Het is wel een heisa,zoals overal heisa over is.
Het slaat nergens op. En ik weet, die PVV en VVD, zijn meestal eens, maar toch...
Minister Vogelaar, (een vrouw,asjemenouw), die wil toch dat die geloven op een oorkussen leunen...En nu is minister Vogelaar: ""Harstikke Knettergek""...ze kan zo de Goelagarchipel in..

Zo gaat maar door met al die zotte lieden.
Het enigste bericht, van Abu Taleb, dat er makkelijker geleend kan worden bij de banken, voor een zelfstnadige bedrijf, treft hier wederom geen zoden aan de Dijk.

De berichtgevigingen zijn ar slecht, en overal en nergens snoert het kooord de Keel van meninge Nederlanders,ongeacht kleur,of ras en hun cultuur.
We zijn allemaal Nederlanders, we onderschrijven de grondwet, maar de politiek moet iets meer doen.
De politiek kraakt zichzelf al af. Minister Pronk: zijn uitspraak.
Over Balenende: ""Een Leugenaar, een rasechte leugenaar""..
Dit is gewoonweg politieke propaganda, en hier pas ik voor.
Al die gezeik. Is toch niet normaal man....
Ze kunnen er stuk voor stuk wat van.,
en die moraal dan
en die verhaal dan
en die doofpot pan
die Balkenende beoefende is sekte
reeks
Christenhond die Bush
Ga nar hoes den
Ik ben Balkenende fan
Stoof de mens dan
maak ze af dan
snijdt die vingers eraf dan
maak geen water man
doe de stekker in je scheer man
doe de sneer dan

En wij dansen de moraal, Man
we hebben een geloof, Dan
Christelijke beginselen Man
Joden en het geld Man
We kunnen er echt iets van...
ONDERDRUK DE KOERS,
ONDERDRUK DE VROUW
MAAK DE VROUWEN ROUW
WEES NIET RROUW
DOE DIE LIP
EN DIE KONT
EN DIE KOP
IN DE LASER SHOP...

iK DE MAN DAN
DIE ER NIKS KAN
MAAK DE VROUW MAN
DIE ER NIKS KAN

ZIE DIE SLUIER DAN..PRAATIE DAN

MAAK mij vogel
ik vlieg.
Maak mij Spin,
in web.
Maak mij Aap
die is sociaal Man.

Maak mij Dier\maak mij heilig maak mij vrij\
Mens....
Ik heb...
en ik heb....
en ik stik.
Irak!
Iran!
Kongos!
Zuid-Afrika!
Zuid_Amerika!
Europa!
Midden-Oosten!
Azie!
Ruslans!
China!

Maak mij gek dan, doe de preek dan, maak de vlek nog veel groter Dan.
Onbevlekt ontvangen Dan.
Is dat spiraal Dan.
Ik word er Gek van.
:gefeli:

Hawa, blijf het op deze manier doen, het is echt proza. :fpetaf:

super ick
09-09-07, 09:56
Geplaatst door DieSter
Een gemeenschappelijke vijand doet dat in een keer....Nederland heeft gewoon een vijand nodig die het niet kan schelen of je nou Turks Marokkaans, terrorist, extremist of wat dan ook bent. Natuurlijk moet deze vijand dusdanig groot zijn dat die een daadwerkelijke bedreiging vormt.

Israel een optie?????????