PDA

Bekijk Volledige Versie : ex-moslims onderling slaags



IbnRushd
18-08-07, 12:33
Afvallige moslims onderling slaags

zaterdag 18 augustus 2007

DEN HAAG - Tussen de twee initiatiefnemers van het comité van ex-moslims is ruzie ontstaan. Loubna Berrada zegt dat Ehsan Jami zich niet aan afspraken houdt. Ook heeft hij met zijn kritische uitspraken over de islam ook haar onnodig in gevaar gebracht. Jami zegt dat Berrada nooit lid is geweest van het comité van ex-moslims.

Berrada, lid van de VVD, was in het voorjaar betrokken bij de voorbereidingen van het comité van ex-moslims. Ze stapte al snel op omdat zij het niet eens was met de aanpak van Jami. De PvdA'er bekritiseerde de islam en noemde de profeet Mohammed een verschrikkelijke man. Deze maand poogde Berrada weer aansluiting te vinden bij het comité, maar werd zij niet meer toegelaten.

Volgens Jami kan Berrada nooit lid zijn geweest van het comité, omdat het toen nog niet was opgericht. Inmiddels is dat wel gebeurd en is Jami voorzitter, zei zijn woordvoerster gisteren.

Ook de rechtsgeleerde en columnist Afshin Ellian, medestander van Jami, mengde zich gisteren in de discussie. Ellian noemt Berrada een 'onbetrouwbaar' persoon, die Jami in een kwaad daglicht probeert te stellen. Volgens hem wil Berrada 'gewoon aandacht in de media en een mooie baan'. Berrada haalt hier haar schouders over op. "Als ik zo onbetrouwbaar ben, waarom heeft Ellian mij dat dan niet eerder gezegd?"

Bron: pzc.nl (via nieuwsfeit.nl)


Wat een zooitje zeg... :cheefbek:

knuppeltje
18-08-07, 12:49
Geplaatst door IbnRushd
Afvallige moslims onderling slaags

zaterdag 18 augustus 2007

DEN HAAG - Tussen de twee initiatiefnemers van het comité van ex-moslims is ruzie ontstaan. Loubna Berrada zegt dat Ehsan Jami zich niet aan afspraken houdt. Ook heeft hij met zijn kritische uitspraken over de islam ook haar onnodig in gevaar gebracht. Jami zegt dat Berrada nooit lid is geweest van het comité van ex-moslims.

Berrada, lid van de VVD, was in het voorjaar betrokken bij de voorbereidingen van het comité van ex-moslims. Ze stapte al snel op omdat zij het niet eens was met de aanpak van Jami. De PvdA'er bekritiseerde de islam en noemde de profeet Mohammed een verschrikkelijke man. Deze maand poogde Berrada weer aansluiting te vinden bij het comité, maar werd zij niet meer toegelaten.

Volgens Jami kan Berrada nooit lid zijn geweest van het comité, omdat het toen nog niet was opgericht. Inmiddels is dat wel gebeurd en is Jami voorzitter, zei zijn woordvoerster gisteren.

Ook de rechtsgeleerde en columnist Afshin Ellian, medestander van Jami, mengde zich gisteren in de discussie. Ellian noemt Berrada een 'onbetrouwbaar' persoon, die Jami in een kwaad daglicht probeert te stellen. Volgens hem wil Berrada 'gewoon aandacht in de media en een mooie baan'. Berrada haalt hier haar schouders over op. "Als ik zo onbetrouwbaar ben, waarom heeft Ellian mij dat dan niet eerder gezegd?"

Bron: pzc.nl (via nieuwsfeit.nl)


Wat een zooitje zeg... :cheefbek:

Ut zijn ook net mensen hè. :)

Wortel
18-08-07, 13:24
Als je werkelijk iets wilt veranderen doe je er ook wijzer aan ver bij de al te directe publiciteit vandaan te blijven. En over die 'coaching' door Ellian heb ik geloof ik al eens eerder hier iets geschreven.

mark61
18-08-07, 14:42
Geplaatst door IbnRushd
Wat een zooitje zeg... :cheefbek:

Oh oh wat een leedvermaak maar weer. Ik ben trots op je.

Het sneue is dat euh niet-ex-moslims, moslims zal ik maar zeggen, er ondanks de luidkeels beleden oemma-gedachte net zo'n zooitje van maken als ze moeten samenwerken.

Dus haal die grijns maar van je gezicht.

IbnRushd
18-08-07, 14:54
Geplaatst door mark61
Oh oh wat een leedvermaak maar weer. Ik ben trots op je.

Waarom ben je trots op me?


Geplaatst door mark61

Het sneue is dat euh niet-ex-moslims, moslims zal ik maar zeggen, er ondanks de luidkeels beleden oemma-gedachte net zo'n zooitje van maken als ze moeten samenwerken.

Och, dat is vaak geprobeerd. Maar zie, vanwege de grote verschillen tussen bepaalde stromingen schoot 't weinig op. Zelf bemoei ik er helemaal niet mee. Als ik maar mijn geloof kan belijden.

En al was er iets goed georganiseerd, dan is de aandacht van bv media alsnog moeilijk te krijgen.


Geplaatst door mark61

Dus haal die grijns maar van je gezicht.

Welke grijns? Kun je door mn beeldscherm zien ofso?

mark61
18-08-07, 15:05
Geplaatst door IbnRushd
Waarom ben je trots op me?

Misschien was het ironisch? :hihi:


Och, dat is vaak geprobeerd. Maar zie, vanwege de grote verschillen tussen bepaalde stromingen schoot 't weinig op. Zelf bemoei ik er helemaal niet mee. Als ik maar mijn geloof kan belijden.

En al was er iets goed georganiseerd, dan is de aandacht van bv media alsnog moeilijk te krijgen.

Ik zou me meer zorgen maken over het onvermogen van de oemma zich te organiseren dan van de euh ex-oemma om zich te organiseren.

Wanneer was er iets gelukt dat de media misten? Vertegenwoordiging bij de overheid, politieke partij, omroep....


Welke grijns? Kun je door mn beeldscherm zien ofso?

Ik hoorde je grinniken :student:

IbnRushd
18-08-07, 15:22
Geplaatst door mark61

Ik zou me meer zorgen maken over het onvermogen van de oemma zich te organiseren dan van de euh ex-oemma om zich te organiseren.

Wanneer was er iets gelukt dat de media misten? Vertegenwoordiging bij de overheid, politieke partij, omroep....

Eén oemmah? Dat is vrij onmogelijk. Of bedoel je een 'oemmah' in NL? Tja, volgens mij is er wel iets, NMR (Nederlandse Moslim Raad), maar ze zijn amper hoorbaar, naar mijn gevoel.

't Gaat vooral om een goed gefundeerde kritiek. Bijvoorbeeld een column. Zo las ik ergens in een topic dat een column van Orakel in een reeks kranten geweigerd is, terwijl anderen die meedoen aan islambashing alle ruimte krijgen, ook al zijn ze van een laag niveau.



Geplaatst door mark61

Ik hoorde je grinniken :student:

't was eerst een scheefbek, daarna een kleine glimlach.

Olive Yao
18-08-07, 20:05
Geplaatst door IbnRushd
Wat een zooitje zeg... :cheefbek:
Ja, en Jami zou er verstandig aan doen om een toontje lager te zingen.

illmatik
18-08-07, 20:27
Geplaatst door IbnRushd
't Gaat vooral om een goed gefundeerde kritiek. Bijvoorbeeld een column. Zo las ik ergens in een topic dat een column van Orakel in een reeks kranten geweigerd is, terwijl anderen die meedoen aan islambashing alle ruimte krijgen, ook al zijn ze van een laag niveau.

Als je eens wist, hoeveel beschaafde, goed gefundeerde artikelen worden geweigerd ... :jammer:

mark61
18-08-07, 20:29
Geplaatst door Olive Yao
Ja, en Jami zou er verstandig aan doen om een toontje lager te zingen.

Ik heb hem net ingeschreven voor de cursus lampekappenmondschilderen, maar dat weet ie nog niet

tr_imparator
18-08-07, 20:50
Ik zap de laatste tijd vaker, soms met ogen dicht.


Ben blij dat er op MTV soms een ander liedje te horen valt. :blowen:

Olive Yao
18-08-07, 20:53
Geplaatst door tr_imparator
Ik zap de laatste tijd vaker, soms met ogen dicht.


Ben blij dat er op MTV soms een ander liedje te horen valt. :blowen:
Met je ogen dicht? Wil je de clips niet zien dan? :stout:

Over muziek gesproken, check dis out:

DJ Biglia (http://www.djbiglia.com/home.html)

ik ben op zoek naar een programma om streaming audio te downloaden, weet iemand iets?