PDA

Bekijk Volledige Versie : Fundamentalisten betalen voor moord op Taslima Nasrin



Olive Yao
18-08-07, 19:45
Prijs op hoofd van schrijfster

In India heeft een islamitische groepering een prijs van 11.000 dollar gezet op het hoofd van de schrijfster Taslima Nasreen (°1962). De fundamentalisten beloven de som aan eender wie Nasreen kan "doden of onthoofden". Nasreen verblijft regelmatig in West-Bengalen, nadat ze in haar thuisland Bangladesh al met de dood werd bedreigd. "Taslima beledigt de islam in haar boeken en wie haar om het leven brengt, heeft recht op een vergoeding", zo schrijft de leider van de beweging All India Ibtehad Council in een perscommuniqué. De doodsbedreiging zal slechts worden opgeheven wanneer Nasreen "excuses aanbiedt, haar boeken verbrandt én uit India vertrekt", zo voegde hij eraan toe. Nasreen vluchtte in 1994 uit Bangladesh, waar ze in 2002 ook tot een jaar gevangenisstraf werd veroordeeld voor haar roman Llaja, waarin ze schreef over de vervolging van de hindoe-gemeenschap door de islamitische meerderheid. Het boek lokte heel wat geladen manifestaties uit. India weigert haar intussen het staatsburgerschap. De schrijfster, voorvechtster van vrouwenrechten én vrije meningsuiting, leeft nu afwisselend in Zweden, de Verenigde Staten en India. Het AFP-bericht staat in de Khaleej Times.

De papieren man (http://papierenman.blogspot.com/2007/03/prijs-op-het-hoofd-van-schrijfster.html)


Indian Muslim group calls for beheading of writer

AFP, Khaleej Times 17 March 2007

LUCKNOW, India - An Indian Muslim group has offered a 500,000 rupee (11.319 dollar) bounty for the beheading of controversial Bangladeshi author Taslima Nasreen. The president of the All India Ibtehad Council said on Friday he had declared the reward for anyone who carried out the “quatal” or ”extermination” of the “notorious woman.”

“Taslima has put Muslims to shame in her writing. She should be killed and beheaded and anyone who does this will get a reward from the council,” Taqi Raza Khan said in a statement received in the northern city of Lucknow.

The council, based in Bareilly town also in Uttar Pradesh state, is a splinter group of the influential All India Muslim Personal Law Board.

Khan said the only way the bounty would be lifted was if Nasreen ”apologises, burns her books and leaves”.

Nasreen has incensed conservative Muslims for writing a novel ”Lajja” or “Shame” depicting the life of a Hindu family facing the ire of Muslims in Bangladesh. The book is banned in Muslim-majority Bangladesh along with her autobiographical works on grounds of being anti-Islamic.

The author was forced to flee her homeland in 1994 after radical Muslims decried her writings as blasphemous and demanded her execution. She is seeking permanent residence or citizenship in India.

Khan’s bounty was not a fatwa, as he was not a senior enough cleric to issue Islamic decrees. But it drew swift condemnation from one of South Asia’s most powerful Muslim seminaries.

Clergy of the Sunni seminary Dar-ul Uloom in Deoband in Uttar Pradesh, a state with a large Muslim population, said the call to behead Nasreen was “un-Islamic” and that clergy should not issue such “fatwas.”
“Unnecessary edicts increase friction in society and people of other religions start treating Islam as a barbaric religion,” Mufti Arif, who sits on the board of the fatwa committee of Dar-ul Uloom, told AFP by telephone.

But Arif backed Khan’s call for 45-year-old Nasreen’s expulsion from India.

There was no immediate comment from Nasreen who has lived in self-exile in Europe and the United States, but has lately been living in India.
Nasreen has been spending most of her time in Kolkata, state capital of the eastern state of West Bengal which shares the same language and much of the culture of Bangladesh. But she has also faced problems in India. In 2004, an Indian Muslim cleric offered a reward of 20,000 rupees to anyone who ”blackened” her face, an action considered a grave insult.

Following the threat, Indian police have given her security.

Earlier this week, the writer made an impassioned plea to her ”second home” India to grant her citizenship. “I have been banished from my country. India is my second home. I have been granted a six-month visa but citizenship is being repeatedly refused to me,” the author said. “If I can’t live in my own country, and if I have to stay close to home where I can speak my mother tongue, write in my own language, India is the second option. Where else will I go?” she asked.

The writer said she will soon make a fresh application for citizenship. The Indian government has not commented on her request for citizenship.

Khaleej Times (http://www.khaleejtimes.com/DisplayArticleNew.asp?xfile=data/subcontinent/2007/March/subcontinent_March677.xml&section=subcontinent&col=)


Een bericht van gelijke strekking staat vandaag op de voorpagina van Trouw.

Olive Yao
18-08-07, 20:16
van Taslima Nasrins website (http://taslimanasrin.com/index2.html):


'If any religion allows the persecution of the people of different faiths, if any religion keeps women in slavery, if any religion keeps people in ignorance, then I can't accept that religion.'

'Humankind is facing an uncertain future. The probability of new kinds of rivalry and conflict looms large. In particular, the conflict is between two different ideas, secularism and fundamentalism. I don't agree with those who think the conflict is between two religions, namely Christianity and Islam, or Judaism and Islam. After all there are fundamentalists in every religious community. I don't agree with those people who think that the crusades of the Middle Ages are going to be repeated soon. Nor do I think that this is a conflict between the East and the West. To me, this conflict is basically between modern, rational, logical thinking and irrational, blind faith. To me, this is a conflict between modernity and anti-modernism. While some strive to go forward, others strive to go backward. It is a conflict between the future and the past, between innovation and tradition, between those who value freedom and those who do not.'

mark61
18-08-07, 20:26
Varkens. Geen ander woord voor.

Olive Yao
18-08-07, 20:31
Geplaatst door mark61
Varkens. Geen ander woord voor.
Vind je het geen belediging van dieren om hun namen te misbruiken voor mensen?

knuppeltje
18-08-07, 22:10
Geplaatst door Olive Yao
Vind je het geen belediging van dieren om hun namen te misbruiken voor mensen?

Schijnt door sommige moslims ook wel eens te zijn gebeurd voor bepaalde mensen, die haalden daar vlot het nieuws mee.

mark61
18-08-07, 22:28
Geplaatst door Olive Yao
Vind je het geen belediging van dieren om hun namen te misbruiken voor mensen?

Jawel. Twas euh symbolisch :nerveus: Moet ook wat.

tr_imparator
18-08-07, 23:08
Geplaatst door Olive Yao
Vind je het geen belediging van dieren om hun namen te misbruiken voor mensen?


Hij islamiseert. :hihi:



lol..,.

AdamRon
18-08-07, 23:29
Geplaatst door Olive Yao
Vind je het geen belediging van dieren om hun namen te misbruiken voor mensen?

Dat is een goeie.
Je mag toch Varkens gebruiken als het niet anders kan.
Hmmm.. ik heb het toch ergens gelezen.. maar waar ???

nijght
20-08-07, 01:19
ik vind jullie echt triest!!! jammer dat het zo moet ,alleen vraag ik me af of iemand van julie(laffards) het jodendom durven aan te vallen???
als je de tora vertaalt kun je wel s hartstilstand van krijgen, maar er is niemand die kritiek mag uiten. waarom vraag ik me af??
waar grenst uw vrijheid om zich te mogen uiten? durf je iets over joden en hun onderdrukking? machtsmisbruik?..........te schrijven.
stelletje idioten dat jullie zijn om varkens boven de mens te stellen.

Olive Yao
20-08-07, 01:43
Geplaatst door nijght
ik vind jullie echt triest!!! jammer dat het zo moet ,alleen vraag ik me af of iemand van julie(laffards) het jodendom durven aan te vallen???
als je de tora vertaalt kun je wel s hartstilstand van krijgen, maar er is niemand die kritiek mag uiten. waarom vraag ik me af??
waar grenst uw vrijheid om zich te mogen uiten? durf je iets over joden en hun onderdrukking? machtsmisbruik?..........te schrijven.
stelletje idioten dat jullie zijn om varkens boven de mens te stellen.
Maak je geen zorgen, niight, ik ken de text van de tora en ik lever er kritiek op, en ook op Israël. Zo is de joodse god naar mijn mening van oorsprong een oorlogsgod, die de krachten van het volk zonder land moest mobiliseren om land te veroveren. Het boek Numeri heette oorspronkelijk "Boek van de oorlogen van de Heer". De religieus-etnische zuiveringen die sinds 60 jaar plaatsvinden in en om Israël zijn bezongen door Mozes en andere profeten.

Zo goed?

O ja, nog iets. Waarom denk je dat ik in het hoofdartikel (de eerste post in de topic) die ene passage in rood heb gezet?

Welkom op het forum trouwens.

Joesoef
20-08-07, 07:26
Geplaatst door Olive Yao
Maak je geen zorgen, niight, ik ken de text van de tora en ik lever er kritiek op, en ook op Israël. Zo is de joodse god naar mijn mening van oorsprong een oorlogsgod, die de krachten van het volk zonder land moest mobiliseren om land te veroveren. Het boek Numeri heette oorspronkelijk "Boek van de oorlogen van de Heer". De religieus-etnische zuiveringen die sinds 60 jaar plaatsvinden in en om Israël zijn bezongen door Mozes en andere profeten.

Zo goed?

O ja, nog iets. Waarom denk je dat ik in het hoofdartikel (de eerste post in de topic) die ene passage in rood heb gezet?

Welkom op het forum trouwens.



Rustig, rustig, is een mps-je. Gewoon in de negeer-kliko-bak

Freesaf2
20-08-07, 11:09
Geplaatst door nijght
ik vind jullie echt triest!!! jammer dat het zo moet ,alleen vraag ik me af of iemand van julie(laffards) het jodendom durven aan te vallen???
als je de tora vertaalt kun je wel s hartstilstand van krijgen, maar er is niemand die kritiek mag uiten. waarom vraag ik me af??
waar grenst uw vrijheid om zich te mogen uiten? durf je iets over joden en hun onderdrukking? machtsmisbruik?..........te schrijven.
stelletje idioten dat jullie zijn om varkens boven de mens te stellen.

Hu?

Er wordt genoeg geuit over Joden op dit forum. Lees eerst wat posts voordat je gaat schreeuwen.

Zo'n berichtje maakt mij trouwens wel weer blij dat ik hier in NL zit. Ee zijn zo te zien weer zat landen waar je voor uitspraken zoals je hier in elk topic wel leest aan het kruis genageld wordt.