PDA

Bekijk Volledige Versie : Mullah Omar spreekt jihad uit tegen buitenlanders in Afghanistan



Marsipulami
18-08-07, 20:19
Mullah Omar spreekt jihad uit tegen buitenlanders in Afghanistan

Een zeldzame foto van Mullah Omar.Aan de vooravond van de viering van de onafhankelijkheid van Afghanistan heeft Mullah Omar een oproep gelanceerd aan alle Afghanen om alle buitenlanders in Afghanistan op te jagen. De gevluchte talibanleider deed dat in een brief aan de pers in Kaboel.

"De vijanden van de islam en van de onafhankelijkheid van ons land hebben een satanische propaganda gelanceerd onder het motto van democratie en vrijheid. Ze proberen de Afghanen te verdelen en dit voor hun eigen voordeel", luidt de geschreven boodschap, getekend door Mullah Omar. Die boodschap was gericht aan de persagentschappen ter gelegenheid van de 88ste verjaardag van de onafhankelijkheid van het Aziatische land. Ze kon nog niet als authentiek geverifieerd worden door een onafhankelijke bron.

Vorig jaar riep de talibanleider naar aanleiding van de dezelfde gebeurtenis de ex-taliban ook al op om een jihad, heilige oorlog, te voeren tegen de nieuwe indringers van Afghanistan.

Sinds de terroristische aanslagen in de VS van 11 september 2001 behoort Mullah Omar, net als al-Qaida-boegbeeld Osama bin Laden, tot de meest gezochte terroristen ter wereld. Beiden zouden zich ophouden in het onherbergzame grensgebied tussen Pakistan en Afghanistan. (afp/dm)

Olive Yao
18-08-07, 20:28
Mullah Omar was ook al een vijand van de islam toen hij nog aan de macht was en de afghaanse bevolking terroriseerde met zijn achterlijke godgeloofspsychopatie.

AdamRon
18-08-07, 23:40
Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld?..
Of mag dat allemaal..

Als ik hetzelfde doe in mijn eigen land word ik uitgemaakt voor rasist.....

AdamRon
18-08-07, 23:50
Geplaatst door Marsipulami
Mullah Omar spreekt jihad uit tegen buitenlanders in Afghanistan

Vorig jaar riep de talibanleider naar aanleiding van de dezelfde gebeurtenis de ex-taliban ook al op om een jihad, heilige oorlog, te voeren tegen de nieuwe indringers van Afghanistan.



Volgens mijn beste weten betekend het woord Jihad in de Koran inderdaad een Heilige Oorlog, maar word verwezen naar een innerlijke strijd met jezelf, om met jezelf in het reine te komen voor Allah..
(verbeter mij als ik het fout heb)

Maar deze geloofsfanaten misbruiken en verkrachten de Koran voor hun eigen doeleinden, ze gaan daarbij over lijken (iets wat niet mag).. ze moorden zelfs mede moslims uit daarvoor.

Vreemde wereld

Marsipulami
18-08-07, 23:57
Afghanistan werd door de Amerikanen platgebombardeerd naar aanleiding van de aanslag op de WTC torens in 2001. De argumentatie voor het beginnen van deze oorlog was dat een mogelijke mededader genaamd OBL zich in dat land zou bevinden. Helaas heeft men betrokkene na zes jaar oorlog en vele duizenden doden later nog steeds niet kunnen vinden. Is het dan zo abnormaal dat de Afghanen buitenlandse militairen liever zien vertrekken ?

Julien
19-08-07, 02:13
Geplaatst door Marsipulami
Is het dan zo abnormaal dat de Afghanen buitenlandse militairen liever zien vertrekken ?

Wat abnormaal is dat in de praktijk onschuldige buitenlanders worden gekidnapped en vermoord door fascisten als deze mullah Omar. Kijk maar naar die Zuid-Koreanen, mensen die geen vlieg kwaad doen en uit christelijke overtuiging het Afghaanse volk wou helpen. De Taliban zijn mietjes dat ze deze mensen pakken.

Freesaf2
20-08-07, 11:20
Geplaatst door Marsipulami
Afghanistan werd door de Amerikanen platgebombardeerd naar aanleiding van de aanslag op de WTC torens in 2001. De argumentatie voor het beginnen van deze oorlog was dat een mogelijke mededader genaamd OBL zich in dat land zou bevinden. Helaas heeft men betrokkene na zes jaar oorlog en vele duizenden doden later nog steeds niet kunnen vinden. Is het dan zo abnormaal dat de Afghanen buitenlandse militairen liever zien vertrekken ?

Beetje beperkte redenatie.

1) In Afganistan werden anti-amerika terroristen actief getraind met steun van de Taliban. Inval was niet alleen voor OBL. Was het een 'normale' regering geweest dan had die OBL zelf opgepakt aangezien terrorisme bijna overal strafbaar.
2) Het zijn niet zo zeer de 'Afganen' die willen dat ze vetrekken, maar het restant van de Taliban. Gek he, als je al 6 jaar wordt opgejaagd dat je ze dan weg wil hebben. Ok gek he dat er weinig Afganen staan te springen om je te helpen daarmee nadat je ze jarenlang hebt onderdrukt.

knuppeltje
20-08-07, 11:34
Geplaatst door AdamRon
Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld?..
Of mag dat allemaal..

Als ik hetzelfde doe in mijn eigen land word ik uitgemaakt voor rasist.....

Kweenie, volgens Al Sawt hier- is Europa tot in de ziel intolerant.
Kzou maar oppassen.