PDA

Bekijk Volledige Versie : Brits leger vindt dat ze zich onmiddelijk moeten terugtrekken uit Irak



Coolassprov MC
19-08-07, 09:20
http://news.independent.co.uk/world/middle_east/article2876541.ece

Senior military commanders have told the Government that Britain can achieve "nothing more" in south-east Iraq, and that the 5,500 British troops still deployed there should move towards withdrawal without further delay.

nijght
19-08-07, 14:24
terugtrekken? en waar willen ze nou weer rotzooi uithalen.
de oorlogindustrie houdt westerseconomie in stand,denk je dat dit het einde is? geloof me binnenkort buigt de westers denktank over wat anders

Olive Yao
19-08-07, 21:54
Geplaatst door nijght
terugtrekken? en waar willen ze nou weer rotzooi uithalen.
de oorlogindustrie houdt westerseconomie in stand, denk je dat dit het einde is? geloof me binnenkort buigt de westers denktank over wat anders
Ik zag laatst een staatje dat ik nu niet terug kan vinden. Uit mijn hoofd waren de voormalige Sovjet Unie en China de grootste wapenhandelaars in de afgelopen decennia. Tjechië stond ook hoog.
Maar t is maar een staatje, en t is maar mijn geheugen.

Wie kopen die wapens trouwens, en waarvoor gebruiken ze ze?

nijght
20-08-07, 00:45
voor de duidelijkheid,ik ben neutraal.
dat amerika de meeste wapens produceert en verhandelt is een feit waar wij niet omheen kunnen, aan wie ze verkopen dat weten we ook (grootendeels) beginnen met eigen leger,gevolgd door bondgenoten en daarna vriendjes die veel dollars hebben en niet weten wat ze mee moeten doen.
china mag de wereld overspoelen met alles en nog wat ,maar wapensmaken duurt nog een decenia( er rijden nog amerikkaanse tanks uit de jaren 30-40 in hun kazernes rond)
rusland ok is een groot wapenleverancier (kalis.. skuds,migs en t tankseries meer hebben ze niet of wilen\mogen niet verkopen)
ander oosteuropees landen verkopen meer politie uitrusting om brood van te kunnen kopen.

Olive Yao
20-08-07, 01:06
Geplaatst door nijght
voor de duidelijkheid,ik ben neutraal.
dat amerika de meeste wapens produceert en verhandelt is een feit waar wij niet omheen kunnen, aan wie ze verkopen dat weten we ook (grootendeels) beginnen met eigen leger,gevolgd door bondgenoten en daarna vriendjes die veel dollars hebben en niet weten wat ze mee moeten doen.
china mag de wereld overspoelen met alles en nog wat ,maar wapensmaken duurt nog een decenia( er rijden nog amerikkaanse tanks uit de jaren 30-40 in hun kazernes rond)
rusland ok is een groot wapenleverancier (kalis.. skuds,migs en t tankseries meer hebben ze niet of wilen\mogen niet verkopen)
ander oosteuropees landen verkopen meer politie uitrusting om brood van te kunnen kopen.
Ik van mijn kant verafschuw westerse wapenhandel ook, hoor.
Ik zal proberen dat staatje terug te vinden, ik vond het verrassend.