PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouwen het gelukkigst in Islamitische landen



Coolassprov MC
19-08-07, 10:34
But of the ten places with the highest correlation between being female and satisfied, nine are mainly Muslim: Afghanistan, Iran, Egypt, Turkey, the United Arab Emirates, Bangladesh, Palestine, Jordan and Morocco.

http://www.economist.com/world/international/displaystory.cfm?story_id=9481510

Cheetah
19-08-07, 11:32
Ik vraag mij af waar zij dat op gebasseerd hebben.

mark61
19-08-07, 11:54
Tis overtuigend bewezen: Afghaanse vrouwen zijn de happieste van de wereld :duim:

Witte78
19-08-07, 12:01
Geplaatst door mark61
Tis overtuigend bewezen: Afghaanse vrouwen zijn de happieste van de wereld :duim:

Alle vrouwen die blijk geven niet happy te zijn worden gestenigd. Gevolg is een vrouwen tekort en een enorm gefrustreerde mannelijke bevolking. Maar de vrouwen zijn wel happy ;).

knuppeltje
19-08-07, 13:39
Geloven jullie nu echt niet meer in sprookjes? :fpotver:

AdamRon
19-08-07, 15:13
Geplaatst door Witte78
Alle vrouwen die blijk geven niet happy te zijn worden gestenigd. Gevolg is een vrouwen tekort en een enorm gefrustreerde mannelijke bevolking. Maar de vrouwen zijn wel happy ;).

Deze gefrusteerde mannelijke bevolking weten wel andere wegen te bewandelen wanneer er een tekort aan vrouwen zijn...

bandiet

knuppeltje
19-08-07, 16:24
Geplaatst door AdamRon
Deze gefrusteerde mannelijke bevolking weten wel andere wegen te bewandelen wanneer er een tekort aan vrouwen zijn...

bandiet

Ow, vertel eens.

mulan
19-08-07, 16:47
Huh..dat kan helemaal niet. Gelukkig terzijde ...sinds wanneer zijn vrouwen in Islamitische landen niet ongelukkig?

Iglo
19-08-07, 22:52
Geplaatst door Coolassprov MC
But of the ten places with the highest correlation between being female and satisfied, nine are mainly Muslim: Afghanistan, Iran, Egypt, Turkey, the United Arab Emirates, Bangladesh, Palestine, Jordan and Morocco.

http://www.economist.com/world/international/displaystory.cfm?story_id=9481510 Als je de moeite had genomen om de inhoud te lezen, dan had je gezien dat de topic-titel niet uit de inhoud volgt..

Joesoef
19-08-07, 22:57
Echte Moslimas mogen niet praten met vreemden :student:

mark61
19-08-07, 23:07
Geplaatst door mulan
Huh..dat kan helemaal niet. Gelukkig terzijde ...sinds wanneer zijn vrouwen in Islamitische landen niet ongelukkig?

Zeg luister es, het is absurd om te beweren dat vrouwen in Afghanistan momenteel tot de gelukkigste ter wereld behoren. Ten eerste kan je daar geen enquetes uitvoeren, ten tweede liggen sociaal wenselijke antwoorden in de lijn der verwachting.

De belangrijkste indicatie dat vrouwen daar niet gelukkig zijn is dat er veel 'oorlogsweduwen' zijn met kinderen, die onder de Talibaan niet mochten werken, en zich nu nog geen inkomen kunnen verschaffen. Nog los van verbod op onderwijs en wat al niet. Tis zeker dat ze nu vrijelijk toegang hebben tot goedkope opium.

Ik zou verder niet beweren dat vrouwen of mannen in dit of dat land gelukkiger zijn dan anderen.

Olive Yao
19-08-07, 23:08
Religion and happiness

The fruits, and sorrows, of faith

The Economist July 12 2007

Belief clearly affects people's state of mind, but don't ask how

WHATEVER else they profess, most world religions say happiness is not as simple as it seems; earthly pleasures can easily prove to be a chimera, and true felicity is said to lie in overcoming selfish impulses, or in devoted service to others and to God. Where religions often disagree is on the result of this spiritual effort. Some speak of self-annihilation, others of union with God, others of a very personal sort of reward.

The Koran puts it simply. “Happiness in this life, and in the hereafter” is promised to “those who believe and lead a righteous life”—there is no other way. In the Christian tradition, there is much talk of joy and sorrow being intertwined: you can't have one without the other. Christian monastics cultivate a state known as charmolypi, joy-sorrow: tears for the woes of the world, and gratitude for God's mercy.

But on a more earthly level, sociologists agree that the practice of a faith and broad happiness with life do seem to be related, though nobody has much idea why. “We don't know whether people go to church because they are happy, or whether they are happy because they go to church,” says Andrew Clark, an economist who helped conduct a survey of 30,000 Europeans in 21 countries.

But if religion is a significant factor in making people satisfied, it should presumably show up somewhere in a global investigation of well-being, like the Gallup survey mentioned elsewhere on these pages. Dalia Mogahed, who oversees Gallup's research on Muslim opinion, has made some stark observations about that poll. There are, she notes, many Muslim countries where men and women alike are fed up with life. But of the ten places with the highest correlation between being female and (relatively) satisfied, nine are mainly Muslim: Afghanistan, Iran, Egypt, Turkey, the United Arab Emirates, Bangladesh, Palestine, Jordan and Morocco. Ms Mogahed says this reflects the travails of being a Muslim man as much as any blessings of being female. In traditional lands, where men expect to be breadwinners, many suffer the trauma of being jobless or doing hard, ill-paid work. Another factor, she thinks, is that one big source of female and child poverty in the West - single motherhood - hardly exists in Muslim societies.

Some may find such conclusions too complacent about the fate of Muslim women. Margot Badran, an American scholar of feminism in Islamic countries, says that in most of them there is a palpable sense of grievance among women. “But that doesn't imply that they are miserable, or consumed by victimhood - it just tells us we need a more nuanced picture of life than any simple spectrum of happiness can capture.”

mark61
20-08-07, 00:55
Ms Mogahed woont vast in Kandahar.

Olive Yao
20-08-07, 00:57
Geplaatst door mark61
Ms Mogahed woont vast in Kandahar.
Ik vind dat hele artikel slecht. Je hoeft niet de moeite te nemen te vertellen wat jij ervan denkt, ik kan het raden.

mark61
20-08-07, 01:02
Geplaatst door Olive Yao
Ik vind dat hele artikel slecht. Je hoeft niet de moeite te nemen te vertellen wat jij ervan denkt, ik kan het raden.

Dat wist ik, dus doe ik het ook niet :)

Olive Yao
20-08-07, 01:19
Geplaatst door mark61
Dat wist ik, dus doe ik het ook niet :)
Eigenlijk was mijn post ook al overbodig :blij:

observer
20-08-07, 08:59
Geplaatst door mark61
Tis overtuigend bewezen: Afghaanse vrouwen zijn de happieste van de wereld :duim: persoonlijk vermoed ik dat ze in darfur nog gelukkiger zijn, immers ze hebben de zelfde armoede, dezelfde onderdrukking en als bonus nog heel veel sex zelfs als ze niet weten dat ze zin hebben

Qaiys
20-08-07, 10:19
Dat een islamitische vrouw gelukkig kan zijn, moet wel op een misverstand berusten.

haha..alles wat niet past binnen de vooroordelen van een westerling wordt aan de kant en onder de mat geschoven.

knuppeltje
20-08-07, 10:39
Geplaatst door Qaiys
Dat een islamitische vrouw gelukkig kan zijn, moet wel op een misverstand berusten.

haha..alles wat niet past binnen de vooroordelen van een westerling wordt aan de kant geschoven onder de mat geschoven.

Zo is dat, stelletje hypocrieten zijn het. :ego:

Charlus
20-08-07, 11:36
Geplaatst door Qaiys
Dat een islamitische vrouw gelukkig kan zijn, moet wel op een misverstand berusten.
haha..alles wat niet past binnen de vooroordelen van een westerling wordt aan de kant geschoven onder de mat geschoven.
Alle westerlingen zijn van mening dat geen enkele Islamitische vrouw gelukkig is? Het ging in het artikel trouwens niet om islamitische vrouwen, maar om vrouwen die in bepaalde landen wonen.
Iemand met wie ik jaaaren geleden eens in de kroeg was, vroeg zich af of vrouwen in "van die landen" misschien gelukkiger zijn dan vrouwen in Westerse landen omdat eerstgenoemden weten waar ze aan toe zijn. Zekerheid is belangrijk. Vrouwen in (bv.) Europa zwalken maar een beetje en weten niet wat ze willen en belangrijker: weten niet wat goed voor ze is. Hij was wel net gedumpt door zijn vriendin, misschien had dat er iets mee te maken.
Niet zo heel lang geleden een gesprek gehad met een jonge, in Nederland studerende Iraniër. Zijn mening over Nederlandse vrouwen: altijd ontevreden, altijd zeuren.
Op TV enkele interviews gezien met vrouwen in, ik meen, SA. Ze verklaarden zonder uitzondering tevreden te zijn. Ze logen dat ze barstten natuurlijk, maar bleven toch bewonderenswaardig hardnekkig tevredenheid uitstralen.

Freesaf2
20-08-07, 11:40
Weer eens een onzin topic titel van Cool.

Er staat nergens dat vrouwen het gelukkist zijn in Islamitische landen. Als je het goed leest staat er het volgende.

Ze proberen het verschil in happyness te meten tussen Mannen en Vrouwen. Wat het artikel zegt is dat daar waarschijnlijk de man een stuk minder gelukkig is, waardoor het verschil kleiner is.

naam
20-08-07, 11:41
Geplaatst door Charlus
Alle westerlingen zijn van mening dat geen enkele Islamitische vrouw gelukkig is? Het ging in het artikel trouwens niet om islamitische vrouwen, maar om vrouwen die in bepaalde landen wonen.
Iemand met wie ik jaaaren geleden eens in de kroeg was, vroeg zich af of vrouwen in "van die landen" misschien gelukkiger zijn dan vrouwen in Westerse landen omdat eerstgenoemden weten waar ze aan toe zijn. Zekerheid is belangrijk. Vrouwen in (bv.) Europa zwalken maar een beetje en weten niet wat ze willen en balangrijker: weten niet wat goed voor ze is. Hij was wel net gedumpt door zijn vriendin, misschien had dat er iets mee te maken.
Niet zo heel lang geleden een gesprek gehad met een jonge, in Nederland studerende Iraniër. Zijn mening over Nederlandse vrouwen: altijd ontevreden, altijd zeuren.
Op TV enkele interviews gezien met vrouwen in, ik meen, SA. Ze verklaarden zonder uitzondering tevreden te zijn. Ze logen dat ze barstten natuurlijk, maar bleven toch bewonderenswaardig hardnekkig tevredenheid uitstralen.

Tis net als bij de EO jongerendag. Daar is iedereen ook altijd zo gelukkig en blij. :jumping:

observer
20-08-07, 13:53
als je niet weet wat je mist of een lage basis hebt is tevredenheid iets heel anders

als ik mijn vrouw elke dag sla is een dag zonder slaag een goede

als ik mijn vrouw nooit sla is elke klap er 1 teveel

voor een kind die in een fabriek in china de hele dag moet werken is spelen een feest

onze kinderen weten soms van gekkigheid niet meer wat te doen

in een land als afghanistan waar onder de taliban vrouwen die naar school gingen of buitenshuis werkten vermoord werden lijkt elke verbetering al snel op het paradijs

Coolassprov MC
20-08-07, 20:17
Geplaatst door Freesaf2
Weer eens een onzin topic titel van Cool.


Dat je het niet aanstaat, wil nog niet zeggen dat het ''onzin'' is.


Geplaatst door Freesaf2


Er staat nergens dat vrouwen het gelukkist zijn in Islamitische landen. Als je het goed leest staat er het volgende.

Niet jokken!; het citaat dat ik aanhaalde zegt dat de grootste korrelatie tussen vrouw-zijn en gelukkig zijn te vinden is in 9 islamitische landen!



Geplaatst door Freesaf2



Ze proberen het verschil in happyness te meten tussen Mannen en Vrouwen. Wat het artikel zegt is dat daar waarschijnlijk de man een stuk minder gelukkig is, waardoor het verschil kleiner is.

???

H.P.Pas
20-08-07, 21:29
Geplaatst door Coolassprov MC

???

Zo is het precies. Met moeilijke woorden als 'korrelatie' moet je altijd oppassen.

Een mogelijke hypothese op grond van dit onderzoek zou zijn, dat mannen in Islamtische landen meer tot zelfbeklag neigen dan elders.

Een waarschijnlijker hypothese is, dat het onderzoek van geen kanten deugt; ik zie tenminste niet zo snel, hoe je 'geluk' betrouwbaar zou kunnen meten.

mark61
21-08-07, 00:06
Geplaatst door Qaiys
Dat een islamitische vrouw gelukkig kan zijn, moet wel op een misverstand berusten.

haha..alles wat niet past binnen de vooroordelen van een westerling wordt aan de kant en onder de mat geschoven.

Wat lul je nou? Doe mij ff de CBS van Afghanistan waaruit blijkt dat die vrouwen de hele dag zitten te schuddebuiken van het tevreden zijn

Je gaat tekeer tegen iets dat niemand zegt. Die vakantie heeft geen ruk geholpen.

mark61
21-08-07, 00:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Niet jokken!; het citaat dat ik aanhaalde zegt dat de grootste korrelatie tussen vrouw-zijn en gelukkig zijn te vinden is in 9 islamitische landen!




???

Tis duidelijk hogere wiskunde voor jou.

Qaiys
21-08-07, 02:19
Geplaatst door mark61
Wat lul je nou? Doe mij ff de CBS van Afghanistan waaruit blijkt dat die vrouwen de hele dag zitten te schuddebuiken van het tevreden zijn

Je gaat tekeer tegen iets dat niemand zegt. Die vakantie heeft geen ruk geholpen.

Niet zo gepikeerd zijn gozertje en het is nergens voor nodig om persoonlijk te worden. Gewoon het artikel lezen en je krijgt je antwoord.

Coolassprov MC
21-08-07, 07:37
Geplaatst door H.P.Pas
Zo is het precies. Met moeilijke woorden als 'korrelatie' moet je altijd oppassen.

Een mogelijke hypothese op grond van dit onderzoek zou zijn, dat mannen in Islamtische landen meer tot zelfbeklag neigen dan elders.

Een waarschijnlijker hypothese is, dat het onderzoek van geen kanten deugt; ik zie tenminste niet zo snel, hoe je 'geluk' betrouwbaar zou kunnen meten.

Als je het had gekund, had je de bron aangevallen; dan was het helemaal een makkie voor je.

Coolassprov MC
21-08-07, 07:39
Geplaatst door Qaiys
Dat een islamitische vrouw gelukkig kan zijn, moet wel op een misverstand berusten.

haha..alles wat niet past binnen de vooroordelen van een westerling wordt aan de kant en onder de mat geschoven.

Was niet het gehele bombarderen, belegeren, binnenvallen en het bezetten van Afghanistan gemotiveerd door feminitische doelen?

:usa:


Geplaatst door mark61
Doe mij ff de CBS van Afghanistan waaruit blijkt dat die vrouwen de hele dag zitten te schuddebuiken van het tevreden zijn

mark61
21-08-07, 07:51
Geplaatst door Qaiys
Niet zo gepikeerd zijn gozertje en het is nergens voor nodig om persoonlijk te worden. Gewoon het artikel lezen en je krijgt je antwoord.

Het antwoord op jouw gebral dat iedereen zo graag wil dat moslima's ongelukkig zijn?

mark61
21-08-07, 07:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je het had gekund, had je de bron aangevallen; dan was het helemaal een makkie voor je.

Kan je nou echt niks anders bedenken? Je begrijpt je eigen topic niet; zag iets over 'vrouwen', 'islam' en 'gelukkig' en dacht: dat moet ik hebben.

Hoe je geluk kan meten, laat staan vergelijken, en dan in een land als
Afghanistan, tis mij een raadsel. Maar vertel dan?

mark61
21-08-07, 07:54
Geplaatst door Coolassprov MC
Was niet het gehele bombarderen, belegeren, binnenvallen en het bezetten van Afghanistan gemotiveerd door feminitische doelen?

:usa:

Nee. Lees een krant ofzo.

Coolassprov MC
21-08-07, 07:59
Geplaatst door mark61
Nee. Lees een krant ofzo.

Wel waar.

Coolassprov MC
21-08-07, 08:00
Geplaatst door mark61
Kan je nou echt niks anders bedenken? Je begrijpt je eigen topic niet; zag iets over 'vrouwen', 'islam' en 'gelukkig' en dacht: dat moet ik hebben.

Hoe je geluk kan meten, laat staan vergelijken, en dan in een land als
Afghanistan, tis mij een raadsel. Maar vertel dan?

K o r r e l a t i e.

Geluk is relatief.

mark61
21-08-07, 08:01
Geplaatst door Coolassprov MC
K o r r e l a t i e.

Geluk is relatief.

Precies. Dat heb je net van Pas geleerd zeker. Dus laat je topickop aanpassen

Coolassprov MC
21-08-07, 08:15
Geplaatst door mark61
Precies. Dat heb je net van Pas geleerd zeker. Dus laat je topickop aanpassen

Jij en Pas zouden er goed aan doen om het enige citaat dat ik uit het artikel heb aangehaald te lezen.

Arrogantie brengt je nog geen gelijk.


Geplaatst door mark61
Dus laat je topickop aanpassen

De keuze van de topic-titel is mijn verantwoordelijkheid en niet die van jullie.

Een correctere titel zou zijn:

''Vrouwen relatief het gelukkigst in Islamitische landen.''

Of:

'Islamitische vrouwen wereldwijd relatief het gelukkigste'';

Alsof dat wel het NOS Journaal zou halen.

mark61
21-08-07, 08:36
Geplaatst door Coolassprov MC
Jij en Pas zouden er goed aan doen om het enige citaat dat ik uit het artikel heb aangehaald te lezen.

Arrogantie brengt je nog geen gelijk.



De keuze van de topic-titel is mijn verantwoordelijkheid en niet die van jullie.

Een correctere titel zou zijn:

''Vrouwen relatief het gelukkigst in Islamitische landen.''

Of:

'Islamitische vrouwen wereldwijd relatief het gelukkigste'';

Alsof dat wel het NOS Journaal zou halen.

Je vergeet 'relatief' te definiëren.

Leg nou nog es uit hoe je 'gelukkig' definieert. Ik ziet Afghanen en Afghaansen al met elkaar discussiëren wie er gelukkiger is. Ik weet niet eens of jij gelukkiger bent dan ik, laat staan me zussie.

Charlus
21-08-07, 09:18
Afgezien van dit alles, hiermee opende Coolassprov:

But of the ten places with the highest correlation between being female and satisfied, nine are mainly Muslim: Afghanistan, Iran, Egypt, Turkey, the United Arab Emirates, Bangladesh, Palestine, Jordan and Morocco.
Satisfied laat zich eerder met tevreden dan met gelukkig vertalen. Tevreden is veel beperkter dan gelukkig. Tevreden neigt naar "zich neerleggen bij de omstandigheden in de wetenschap dat het zoveel slechter had gekund".

Coolassprov MC
21-08-07, 10:40
Geplaatst door Charlus
Satisfied laat zich eerder met tevreden dan met gelukkig vertalen. Tevreden is veel beperkter dan gelukkig. Tevreden neigt naar "zich neerleggen bij de omstandigheden in de wetenschap dat het zoveel slechter had gekund".

Je kunt het vertalen zoals je wilt; iedere definitie geven die je wilt en hieraan iedere interpretatie hangen die je wilt.

Coolassprov MC
21-08-07, 10:42
Geplaatst door mark61
Je vergeet 'relatief' te definiëren.

Leg nou nog es uit hoe je 'gelukkig' definieert. Ik ziet Afghanen en Afghaansen al met elkaar discussiëren wie er gelukkiger is. Ik weet niet eens of jij gelukkiger bent dan ik, laat staan me zussie.

Kern van de zaak is dat het niet aan jou, aan mij of de rest van het westen is, om te bepalen dat mensen in de derde wereld zielig zijn; zoals de oorlog in Afghanistan is gestart om feministische motieven.

Witte78
21-08-07, 10:55
Geplaatst door Coolassprov MC
Kern van de zaak is dat het niet aan jou, aan mij of de rest van het westen is, om te bepalen dat mensen in de derde wereld zielig zijn; zoals de oorlog in Afghanistan is gestart om feministische motieven.

Wat een kolder, we moeten iedereen dus maar laten stikken? Volgens jouw stelling kunnen wij ook niet bepalen of palestijenen ongelukkig zijn. Wellicht zijn ze dolgelukkig met hun bezetters, gewoon laten gaan dus.

Slinger
21-08-07, 10:56
Geplaatst door Coolassprov MC
Kern van de zaak is dat het niet aan jou, aan mij of de rest van het westen is, om te bepalen dat mensen in de derde wereld zielig zijn; zoals de oorlog in Afghanistan is gestart om feministische motieven.

Als we algemeen menselijke normen hanteren zien we dat de positie van vrouwen onder de Taliban onaanvaardbaar was. Daar kunnen wij in het westen dus best een mening over hebben, en daar naar handelen ook.

Qaiys
21-08-07, 10:58
Geplaatst door mark61
Het antwoord op jouw gebral dat iedereen zo graag wil dat moslima's ongelukkig zijn?

Doe een poging om beter te lezen wat er staat, daar kom je verder mee dan domme vragen te stellen.

Qaiys
21-08-07, 11:17
Geplaatst door Slinger
Als we algemeen menselijke normen hanteren zien we dat de positie van vrouwen onder de Taliban onaanvaardbaar was. Daar kunnen wij in het westen dus best een mening over hebben, en daar naar handelen ook.

Die zogenaamde algemene normen van je zijn niets anders dan leugentjes die gebruikt worden wanneer het je uitkomt om westerse misdaden goed te praten.

Er is denk ik geen grotere leugen dan de de leugen dat Westerlingen geven om de positie van vrouwen in afghanistan en dat een doelen van de oorlog in Afghanistan was om deze te verbeteren.

Als je echt om menselijke normen gaf en deze gehanteerd zou willen hebben dan zou je ook niet de misdaden tegen de palestijnen vergoeilijken.

H.P.Pas
21-08-07, 11:23
Geplaatst door Coolassprov MC
Jij en Pas zouden er goed aan doen om het enige citaat dat ik uit het artikel heb aangehaald te lezen.



Ik heb het artikel niet alleen gelezen, ik heb zelfs, (net als Naam en Freesav) begrepen wat er staat.
Snotneus.


Geplaatst door Coolassprov MC
K o r r e l a t i e.


Here we go:


Hoe korreleert 'vrouwzijn' met 'geluk'?

Land A:

Alle mannen hebben een geluk van 100 GeH ( = gelukseenheden).
Alle vrouwen hebben een geluk van 100 GeH

geen korrelatie.

Land B:

Alle mannen hebben een geluk van 95 GeH
Alle vrouwen hebben een geluk van 100 GeH

Zwakke positieve korrelatie.

Land C:

Alle mannen hebben een geluk van 2 GeH
Alle vrouwen hebben een geluk van 20 GeH

Sterke positieve korrelatie.

Land D:

Alle mannen hebben een geluk van 90 GeH
Alle vrouwen hebben een geluk van 30 GeH

Sterke negatieve korrelatie.



Geplaatst door Coolassprov MC
But of the ten places with the highest correlation between being female and satisfied, nine are mainly Muslim: Afghanistan, Iran, Egypt, Turkey, the United Arab Emirates, Bangladesh, Palestine, Jordan and Morocco.

http://www.economist.com/world/international/displaystory.cfm?story_id=9481510

Wat kunnen we hier uithalen ?
Vrouwen zijn dus in islamitische landen gelukkiger dan mannen (of mannen ongelukkiger dan vrouwen, hoe je het wilt zien).

Meer niet.
Dat hebben twee prikkers voor mij je ook al vergeefs proberen duidelijk te maken.
Schreeuwlelijkje.

Witte78
21-08-07, 11:31
Die mannen zijn gewoon zwaar ongelukkig omdat ze alleen maar burkas te zien krijgen.

Charlus
21-08-07, 11:54
@H.P.Pas.
Ik zie niet in waarom de tevredenheid van mannen in de betreffende landen ineens in beeld zou moeten komen.
Er is een positieve korrelatie tussen vrouw zijn en tevreden zijn. Volgens mij luidt de conclusie grofweg (aangenomen dat de onderzoekers de mate van tevredenheid van de vrouwen op een correcte manier boven tafel hebben weten te krijgen): in die landen beschouwen de vrouwen zichzelf vaker als tevreden dan het geval is bij vrouwen in bv. Nederland. Maw. als je de eerste de beste willekeurige vrouw in Iran vraagt of ze tevreden is, dan heb je een grotere kans op een positief antwoord dan het geval zou zijn bij eenzelfde experiment in Nederland.
Als mijn conclusie niet klopt, hoor ik graag waarom.

Coolassprov MC
21-08-07, 12:04
Geplaatst door H.P.Pas
...
Snotneus.
....
Schreeuwlelijkje.

:o

mark61
21-08-07, 12:04
Geplaatst door Coolassprov MC
Kern van de zaak is dat het niet aan jou, aan mij of de rest van het westen is, om te bepalen dat mensen in de derde wereld zielig zijn; zoals de oorlog in Afghanistan is gestart om feministische motieven.

Nope, maar wie beweerde dat dan in the first place? Alleen jij en Schapie toch?

Witte78
21-08-07, 12:05
Geplaatst door Charlus
@H.P.Pas.
Ik zie niet in waarom de tevredenheid van mannen in de betreffende landen ineens in beeld zou moeten komen.
Er is een positieve korrelatie tussen vrouw zijn en tevreden zijn. Volgens mij luidt de conclusie grofweg (aangenomen dat de onderzoekers de mate van tevredenheid van de vrouwen op een correcte manier boven tafel hebben weten te krijgen): in die landen beschouwen de vrouwen zichzelf vaker als tevreden dan het geval is bij vrouwen in bv. Nederland. Maw. als je de eerste de beste willekeurige vrouw in Iran vraagt of ze tevreden is, dan heb je een grotere kans op een positief antwoord dan het geval zou zijn bij eenzelfde experiment in Nederland.
Als mijn conclusie niet klopt, hoor ik graag waarom.

Ik moet bekennen dat ik ook niet uit de tekst opmaak of "relatief" nu ten opzichte van mannen, of ten opzichte van de rest van de vrouwlijke wereld bevolking is. Ik nijg te lezen dat het ten opzichte van de rest is en niet ten opzichte van mannen.

Coolassprov MC
21-08-07, 12:05
Geplaatst door Witte78
Die mannen zijn gewoon zwaar ongelukkig omdat ze alleen maar burkas te zien krijgen.

Misschien zullen ze nog ongelukkiger worden door hetgeen ze onder die burqas aantreffen.

mark61
21-08-07, 12:05
Geplaatst door Qaiys
Doe een poging om beter te lezen wat er staat, daar kom je verder mee dan domme vragen te stellen.

Jij plaatst een nogal domme, irrelevante one-liner en ik moet me gaan verdiepen in. Tis goed met je :hihi:

mark61
21-08-07, 12:06
Geplaatst door Witte78
Ik moet bekennen dat ik ook niet uit de tekst opmaak of "relatief" nu ten opzichte van mannen, of ten opzichte van de rest van de vrouwlijke wereld bevolking is. Ik nijg te lezen dat het ten opzichte van de rest is en niet ten opzichte van mannen.

Tis idd. een warrig artikel. De schrijver wist het zelf blijkbaar niet zeker.

Slinger
21-08-07, 12:08
Geplaatst door Qaiys
Die zogenaamde algemene normen van je zijn niets anders dan leugentjes die gebruikt worden wanneer het je uitkomt om westerse misdaden goed te praten.

Er is denk ik geen grotere leugen dan de de leugen dat Westerlingen geven om de positie van vrouwen in afghanistan en dat een doelen van de oorlog in Afghanistan was om deze te verbeteren.

Als je echt om menselijke normen gaf en deze gehanteerd zou willen hebben dan zou je ook niet de misdaden tegen de palestijnen vergoeilijken.

Sterker nog, onze Nederlandse militairen zijn in Uruzguan om westerse waarden als vrijheid, verdraagzaamheid en respect voor minderheden te verdedigen. Je kunt de waarde van een maatschappij afmeten aan de manier waarop met haar minderheden wordt omgegaan.

Coolassprov MC
21-08-07, 12:12
Geplaatst door Slinger
...de positie van vrouwen onder de Taliban onaanvaardbaar was.

Volgens dit artikel boffen die vrouwen in vergelijking met de mannen.

Coolassprov MC
21-08-07, 12:13
Geplaatst door Slinger
...westerse waarden als vrijheid, verdraagzaamheid en respect voor minderheden te verdedigen...

Dat gaat in Irak en Palestina aardig volgens plan?

mark61
21-08-07, 12:20
Geplaatst door Coolassprov MC
Volgens dit artikel boffen die vrouwen in vergelijking met de mannen.

Ik weet niet wat jij allemaal in dat kattebelletje leest, maar dit staat er alvast niet in. Lastig als je met een topic komt dat je zelf niet begrijpt.

Maar, toegegeven, het is ook een warrig verhaal.

Slinger
21-08-07, 12:23
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat gaat in Irak en Palestina aardig volgens plan?

In Israël lukt het inderdaad op dit moment aardig om de Joden te beschermen tegen de Arabieren.
Ik geeft toe dat het in Irak (nog) niet goed gaat. Vooral de bloeddorst van de soennieten tegen andere gelovigen als sjiïeten en Jezidi's is moeilijk in te tomen.

H.P.Pas
21-08-07, 13:00
Geplaatst door Coolassprov MC
:o :fplet:

H.P.Pas
21-08-07, 13:32
Geplaatst door Witte78
Ik moet bekennen dat ik ook niet uit de tekst opmaak of "relatief" nu ten opzichte van mannen, of ten opzichte van de rest van de vrouwlijke wereld bevolking is. Ik nijg te lezen dat het ten opzichte van de rest is en niet ten opzichte van mannen.

Dan lees je verkeerd:


of the ten places with the highest correlation between being female and (relatively) satisfied, nine are mainly Muslim: Afghanistan, Iran, Egypt, Turkey, the United Arab Emirates, Bangladesh, Palestine, Jordan and Morocco. Ms Mogahed says this reflects the travails of being a Muslim man as much as any blessings of being female.

Korrelatie kan bestaan tussen twee variabelen; in dit geval tussen
being female en being satisfied.
@Charlus: 'being female' kan twee waarden hebben: 'ja' en 'nee'.
'Nee' is (exotische uitzonderingen daargelaten) equivalent aan 'being male'. Daar komen dus 'die mannen ineens vandaan'.

In het voorbeeld van Charlus: (tevredenheid van vrouwen in Nederland vs vrouwen in Afghanistan) wordt tevredenheid (van vrouwen)
gekorreleerd aan geografie; dat is wat anders als in het artikel staat.

super ick
21-08-07, 13:38
Geplaatst door mark61
Tis overtuigend bewezen: Afghaanse vrouwen zijn de happieste van de wereld :duim:

Haha ik moet aan Hans Teeuwen denken: Wordt u onderdrukt? Ehh, dat moet ik aan mijn man vragen.

super ick
21-08-07, 13:43
Geplaatst door Charlus
Alle westerlingen zijn van mening dat geen enkele Islamitische vrouw gelukkig is? Het ging in het artikel trouwens niet om islamitische vrouwen, maar om vrouwen die in bepaalde landen wonen.
Iemand met wie ik jaaaren geleden eens in de kroeg was, vroeg zich af of vrouwen in "van die landen" misschien gelukkiger zijn dan vrouwen in Westerse landen omdat eerstgenoemden weten waar ze aan toe zijn. Zekerheid is belangrijk. Vrouwen in (bv.) Europa zwalken maar een beetje en weten niet wat ze willen en belangrijker: weten niet wat goed voor ze is. Hij was wel net gedumpt door zijn vriendin, misschien had dat er iets mee te maken.
Niet zo heel lang geleden een gesprek gehad met een jonge, in Nederland studerende Iraniër. Zijn mening over Nederlandse vrouwen: altijd ontevreden, altijd zeuren.
Op TV enkele interviews gezien met vrouwen in, ik meen, SA. Ze verklaarden zonder uitzondering tevreden te zijn. Ze logen dat ze barstten natuurlijk, maar bleven toch bewonderenswaardig hardnekkig tevredenheid uitstralen.

M.a.w. aan de ketting leggen, net lang genoeg zodat ze vanuit de keuken de w.c. kunnen bereiken.
Alle narigheid is toch begonnen toen ze ook stemrecht kregen? Even later wilden ze zelfs ook klaarkomen.
Ik geef je groot gelijk, vrouwen hebben vastigheid nodig. Al die mogelijkheden maken ze onzeker en ongelukkig. Gaan ze alleen van zeuren.

Zo dit topic kan dus ook weer dicht. We zijn eruit.

Coolassprov MC
21-08-07, 13:49
Geplaatst door Slinger

...Irak (nog) niet goed gaat.

Je meent het!

Qaiys
21-08-07, 13:50
Geplaatst door mark61
Jij plaatst een nogal domme, irrelevante one-liner en ik moet me gaan verdiepen in. Tis goed met je :hihi:

Ah de wanhoopssmilies worden uit de kast gehaald. Wel eens aan gedacht dat ik het over het artikel heb? Goed lezen is werkelijk niet aan jouw besteed.

Qaiys
21-08-07, 13:55
Geplaatst door Slinger
Sterker nog, onze Nederlandse militairen zijn in Uruzguan om westerse waarden als vrijheid, verdraagzaamheid en respect voor minderheden te verdedigen. Je kunt de waarde van een maatschappij afmeten aan de manier waarop met haar minderheden wordt omgegaan.

Ja en sinterklaas bestaat ook.

Nederland is daar om Amerika's kont te likken, dat weet elke sukkel.

knuppeltje
21-08-07, 14:11
Geplaatst door Qaiys
Ja en sinterklaas bestaat ook.

Nederland is daar om Amerika's kont te likken, dat weet elke sukkel.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, dat weet ook elke sukkel.
Magoed- het lukt niet erg best.

Slinger
21-08-07, 14:12
Geplaatst door Qaiys
Ja en sinterklaas bestaat ook.

Nederland is daar om Amerika's kont te likken, dat weet elke sukkel.


Nederland is een land in oorlog. In Afghanistan zijn Nederlandse soldaten aanwezig. Ze vechten daar tegen de Taliban-moordenaars. Daarbij wagen ze hun leven en er zijn ook daadwerkelijk soldaten gesneuveld. En jij hier in Nederland laat blijken dat je aan de andere kant staat en valt ze in de rug aan. En dat noemt mij een sukkel! Jij bent een sukkel: iemand die volop profiteert van Nederland, maar geen enkele loyaliteit kent. Je bent niet alleen een sukkel maar veel erger nog: namelijk een landverrader.

Qaiys
21-08-07, 14:12
Geplaatst door knuppeltje
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, dat weet ook elke sukkel.
Magoed- het lukt niet erg best.

Wat lukt niet goed? Sinterklaas zijn kont likken of amerikas kont likken?

knuppeltje
21-08-07, 14:17
Geplaatst door Qaiys
Wat lukt niet goed? Sinterklaas zijn kont likken of amerikas kont likken?

Laat het ons maar bij die opbouw houden.

Charlus
21-08-07, 14:26
@H.P.Pas.
Ja, klopt. Komt ook overeen met de "conclusies" in het artikel.

Ms Mogahed says this reflects the travails of being a Muslim man as much as any blessings of being female. In traditional lands, where men expect to be breadwinners, many suffer the trauma of being jobless or doing hard, ill-paid work. Another factor, she thinks, is that one big source of female and child poverty in the West - single motherhood - hardly exists in Muslim societies.
Dus mannen relatief ontevreden (moeten tat. kostwinner zijn met alle stress van dien) en vrouwen relatief tevreden (eenoudergezin bestaat niet, zekerheid).

H.P.Pas
21-08-07, 14:38
Geplaatst door Qaiys

.. dat weet elke sukkel.

Bewijst dat iets ? :vreemd:

super ick
21-08-07, 14:58
Geplaatst door Qaiys
Ja en sinterklaas bestaat ook.

Nederland is daar om Amerika's kont te likken, dat weet elke sukkel.

Nederland is nog trouwer dan Engeland.
Als we criteria als waarden en recht als maatstaf moeten nemen dan kan Nederland wel in driekwart van de wereld gaan zitten.

mark61
21-08-07, 15:09
Geplaatst door Qaiys
Ah de wanhoopssmilies worden uit de kast gehaald. Wel eens aan gedacht dat ik het over het artikel heb? Goed lezen is werkelijk niet aan jouw besteed.

Ja, best wel. Maar dat artikel is al daas.

Some may find such conclusions too complacent about the fate of Muslim women.

Dit is het enige, voorzichtig geformuleerde uit dat artikel waar jij jouw post op zou kunnen baseren. Je reageert daarentegen alsof er iets heel anders staat.

Coolassprov MC
21-08-07, 15:47
Geplaatst door Qaiys
..., dat weet elke sukkel.

Niet iedere sukkel; blijkt maar weer eens.

Freesaf2
24-08-07, 13:19
Geplaatst door Witte78
Ik moet bekennen dat ik ook niet uit de tekst opmaak of "relatief" nu ten opzichte van mannen, of ten opzichte van de rest van de vrouwlijke wereld bevolking is. Ik nijg te lezen dat het ten opzichte van de rest is en niet ten opzichte van mannen.


Dalia Mogahed, who oversees Gallup's research on Muslim opinion

Ms Mogahed says this reflects the travails of being a Muslim man as much as any blessings of being female. In traditional lands, where men expect to be breadwinners, many suffer the trauma of being jobless or doing hard, ill-paid work.

Ms Mogahed, blijkbaar hoofd research van dit onderzoek geeft aan dat de teveredenheid ten opzichte van de man gemeten wordt.