PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Homo' roepen naar politieagent is niet strafbaar



Marsipulami
21-08-07, 18:58
Roepen van 'homo' naar agent niet strafbaar
Uitgegeven: 21 augustus 2007 16:45

AMSTERDAM - Een Utrechter die 'homo' naar een politieagent had geroepen, is dinsdag vrijgesproken. De rechtbank in Den Bosch oordeelde dat het een 'neutrale' manier is om een groep in de samenleving aan te duiden.

Hij voegde er aan toe dat het anders is als er woorden aan toegevoegd worden als 'vieze' of 'vuile'. De 19-jarige man deed zijn uitlating tijdens nieuwjaarsnacht in Den Bosch. De agent voelde zich in zijn eer en goede naam aangetast en deed aangifte.



Volgens de rechter heeft homoseksualiteit echter niets te maken met iemands eer of goede naam. Dat de aangever een agent in functie is, geeft de uitlating 'homo' evenmin een beledigend karakter, luidde het oordeel. "Een politieagent hoeft niet meer dan anderen te tolereren, maar ook niet minder."

(c) Novum

Invidia
21-08-07, 19:20
Wat een mietje zeg, gaat ie daar moeilijk over doen. Over korte lontjes gesproken.

Julien
21-08-07, 22:08
:hihi: Nederlandse politie zijn dan ook mietjes idd

Als dit met de Franse politie was gebeurd, was die man gelijk in elkaar geslagen :D

Cheetah
22-08-07, 14:28
Geplaatst door Julien
:hihi: Nederlandse politie zijn dan ook mietjes idd

Als dit met de Franse politie was gebeurd, was die man gelijk in elkaar geslagen :D

Als dat hier was gebeurd, zat die zelfde agent nu vast voor poging tot moord.

H.P.Pas
22-08-07, 14:34
Geplaatst door Marsipulami
[. "Een politieagent hoeft niet meer dan anderen te tolereren, maar ook niet minder."

(c) Novum

Ik denk niet, dat die rechter daar gelijk in heeft.

mark61
22-08-07, 17:57
Geplaatst door H.P.Pas
Ik denk niet, dat die rechter daar gelijk in heeft.

Tis een opvatting. Niet de mijne. Maar 'gezag' :nerveus: heeft zo'n rottige naam tegenwoordig.


De rechtbank in Den Bosch oordeelde dat het een 'neutrale' manier is om een groep in de samenleving aan te duiden.

Dit vind ik echt een stompzinnige opmerking. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Cherry Bo
22-08-07, 18:36
Geplaatst door mark61

Dit vind ik echt een stompzinnige opmerking.

Ik ook.

In die context moet 'vieze' en 'vuile homo' ook kunnen.
Die bestaan ook.
Die hebben zich niet gewassen.

knuppeltje
22-08-07, 18:50
Geplaatst door Cherry Bo
Ik ook.

In die context moet 'vieze' en 'vuile homo' ook kunnen.
Die bestaan ook.
Die hebben zich niet gewassen.

Alleen had die agent zich misschien toevallig wel gewassen, en om hem ging het.