PDA

Bekijk Volledige Versie : Sura 8 12-17

paddy
23-08-07, 13:23
Elke dag zien wij mensen rondlopen die het bloed van hun broeder kunnen drinken; andere mensen verafschuwen geweld en wijzen het resoluut af.

Sura 8 12-17
Ik zal mijn terreur in het hart van de ongelovigen laten voelen, steek ze in de nek en snij de top van hun vingers...De ongelovigen zullen de straf van het vuur krijgen. Uiteindelijk zijn ze niet doodgegaan door jullie, het is Allah die ze omgebracht heeft.

Deze is geen relaas van een oude vergeten veldslag; het lijkt meer op een richtlijn voor elke dag (er zijn islamieten die het zo zien...).

HOE GAAN DE VREDELIVENDEN ONDER DE ISLAMIETEN MET DEZE SURA OM? Paddy

chessmatazz
26-08-07, 09:41
heeft God dit werkelijk gezegd of was het Mohammed?

sjee wat haatdragend zeg!!!

dan kan je maar beter moslim worden als ze zulke dingen met je doen als je geen moslim bent

Lavendel20
21-09-07, 18:59
Geplaatst door paddy
Elke dag zien wij mensen rondlopen die het bloed van hun broeder kunnen drinken; andere mensen verafschuwen geweld en wijzen het resoluut af.

Sura 8 12-17
Ik zal mijn terreur in het hart van de ongelovigen laten voelen, steek ze in de nek en snij de top van hun vingers...De ongelovigen zullen de straf van het vuur krijgen. Uiteindelijk zijn ze niet doodgegaan door jullie, het is Allah die ze omgebracht heeft.

Deze is geen relaas van een oude vergeten veldslag; het lijkt meer op een richtlijn voor elke dag (er zijn islamieten die het zo zien...).

HOE GAAN DE VREDELIVENDEN ONDER DE ISLAMIETEN MET DEZE SURA OM? Paddy

Veel verzen in de Koran zijn neergedaalt na of voor gebeurtenissen die zich hebben afgespeeld. Eeuwen geleden dus. Het betekent niet dat de moslims datgene nu ook moeten toepassen.Juist niet. Er dient slechts alleen lering uitgetrokken te worden. Er zijn erg veel moslims, met name moslims die de arabische niet beheersen(en dat zijn er erg veel), letterlijk nemen.