PDA

Bekijk Volledige Versie : Telefonisch bijwonen van de vrijdag preek....

khaliloeka
08-05-02, 15:13
Er zijn veel mensen die tegenwoordig niet of nauwelijks de mogelijkheid hebben om het vrijdag gebed (elzjoemoe3a), of door werk,school of wat anders.

Voor deze mensen die het wel belangerijk vinden om op zn minst de preek (Elkhotba,ook in het nederlands!!!) bij te wonen, is er nu een oplossing.

Graag zou ik willen weten of er daadwerkelijk behoefte naar is.

Mocht dit zo zijn, stuur dan a.u.b. een mailtje naar [email protected]

Alvast bedankt en assalamoe alaykoem.

DESPERADO
12-05-02, 20:29
salaam aleiKom.....

Telefonisch bijwoneN, dat klinkt wel grappig...... maaR is dat wel mogelijk, ik bedoel Van wordt het geaccepteeRd..?? krijg je daar net zo veel hassanaats voor als je daad werkelijk in de moskee aanwezig bent...??

khaliloeka
13-05-02, 08:57
Beste Desparado,

Om te beginnen bedankt voor je reactie.

Het is een feit dat er heel veel broeders en zusters zijn die het vrijdagpreek en gebed het liefst gewoon in de moskee willen bijwonen.
Hier word je dan ook net als iedereen die het vrijdag gebed bijwoont, voor beloont door Allah.

Voor de mensen die verhinderd zijn om dit vrijdaggebed in de moskee bij te wonen, en toch op zn minst de preek niet willen missen, daar bestaat een oplossing voor.
Of je dan dezelfde beloning krijgt (elhasanat), als iemand die dan naar de moskee gaat weet ik niet...maar wat ik wel weet is dat Allah jou niet alleen beloont om wat je doet, maar vooral om waarom je het doet ....(de intensie !!)

'Innama ela3maloe binniejaat, wa innama likoellie imri in maanawa'

Dus, antwoord op jouw vraag is:

Als je naar de moskee gaat is dat natuurlijk het beste, maar kun je niet , maar je vind de preek te belangerijk om te missen, zoek dan naar een oplossing daarvoor.

Of je dan ook beloont wordt, dat is aan Allah..( Hij is de enige die hier in kan oordelen).

Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie.

Asslamoe alaikoem.

Lezenswaard H.
19-05-02, 14:12
Geplaatst door khaliloeka
Beste Desparado,

Om te beginnen bedankt voor je reactie.

Het is een feit dat er heel veel broeders en zusters zijn die het vrijdagpreek en gebed het liefst gewoon in de moskee willen bijwonen.
Hier word je dan ook net als iedereen die het vrijdag gebed bijwoont, voor beloont door Allah.

Voor de mensen die verhinderd zijn om dit vrijdaggebed in de moskee bij te wonen, en toch op zn minst de preek niet willen missen, daar bestaat een oplossing voor.
Of je dan dezelfde beloning krijgt (elhasanat), als iemand die dan naar de moskee gaat weet ik niet...maar wat ik wel weet is dat Allah jou niet alleen beloont om wat je doet, maar vooral om waarom je het doet ....(de intensie !!)

'Innama ela3maloe binniejaat, wa innama likoellie imri in maanawa'

Dus, antwoord op jouw vraag is:

Als je naar de moskee gaat is dat natuurlijk het beste, maar kun je niet , maar je vind de preek te belangerijk om te missen, zoek dan naar een oplossing daarvoor.

Of je dan ook beloont wordt, dat is aan Allah..( Hij is de enige die hier in kan oordelen).

Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie.

Asslamoe alaikoem.

Assalaam u'alaikum,

Een daad wordt door Allah, de Meest Verhevene, geaccepteerd als het aan twee voorwaardes voldoet. Te weten:

-Ikhlaas, hetgeen betekent, dat het puur voor Allah moet zijn
-en het moet volgens de Sunnah van Zijn Boodschapper (sallallahu 'alaihi wa sallam) zijn.

Dus je kan Ikhlaas hebben, maar als het niet volgens de Sunnah is, dan is het een Bid'a (toevoeging, vernieuwing) en deze wordt nooit geaccepteerd.

Wees dus allen gewaarschuwd, dat je niets toevoegt aan de volmaakte Religie van Allah,

'Abdulwahid

khaliloeka
21-05-02, 10:03
Abdelwahid, bedankt voor deze toelichting.

Zjazekoemoe llahoe 3ana gairan.