PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook Amerika windt zich op over Muskens



Marsipulami
25-08-07, 21:17
Ook Amerika windt zich op over Muskens


(Bron: Nederlands Dagblad)
LOUISVILLE (RKnieuws.net) - Ook in de Verenigde Staten is discussie ontstaan over de oproep van bisschop Muskens om God voortaan Allah te noemen. Een van de meest vooraanstaande evangelicale leiders van Amerika, dr. R. Albert Mohler, is het fundamenteel met Muskens oneens. Mohler is voorzitter van het Southern Baptist Theological Seminary, een predikantenopleiding van de Zuidelijke Baptisten.
Het gaat al direct fout tussen Muskens en hem, schrijft hij op zijn weblog. ,,De vooronderstelling achter de oproep om de christelijke God Allah te noemen, is dat die twee dezelfde zijn’’, aldus Mohler. Dit veroorzaakt volgens hem aan beide kanten grote problemen. Christenen zien God namelijk als de vader van Jezus, terwijl moslims de gedachte aan een god die kinderen heeft blasfemisch vinden. ,,Al bij de wortels verschilt de islam dus fundamenteel met de belangrijkste waarheidsclaim van christenen.’’

Muskens deed zijn uitspraken vorige week op televisie. Hij vindt, omdat ’God’ en ’Allah’ hetzelfde betekenen, dat christenen best Allah kunnen gaan zeggen. In Indonesië, waar Muskens gewerkt heeft, gebeurt dat immers ook.

Mohler is het daar niet mee eens. Volgens Mohler is Muskens’ uitspraak on-Bijbels, omdat Jezus zelf zijn discipelen beveelt te dopen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. ,,Als je dit bevel serieus neemt, lost dat de hele zaak direct op: een christen kan niet dopen in de naam van Allah.’’

De zaak leeft breed in Amerika, ook in rooms-katholieke kring. Katholiek Nieuwsblad -columnist Kees Heesters, die als politiek filosoof in Baltimore werkt, meldt dat Muskens’ uitspraak in de pers uitvoerig wordt geciteerd en bediscussieerd.

Ook hij is het overigens niet met Muskens eens. De bisschop heeft als doel christenen en moslims dichter bij elkaar te brengen, maar dat is volgens Heesters sowieso een kansloos streven. ,,Mensen zullen altijd iets vinden om oorlog met elkaar te voeren. Er is dus geen enkele reden om serieus een naamsverandering te overwegen.’’

chessmatazz
25-08-07, 23:45
Allah is gewoon het Arabische woord voor God

de christenen in Arabische landen noemen God ook gewoon Allah

knuppeltje
26-08-07, 10:39
Geplaatst door chessmatazz
Allah is gewoon het Arabische woord voor God

de christenen in Arabische landen noemen God ook gewoon Allah

Je denkt toch niet zeker dat die Belg dat snapt.

Slinger
26-08-07, 12:11
Geplaatst door Marsipulami
Ook Amerika windt zich op over Muskens


(Bron: Nederlands Dagblad)
LOUISVILLE (RKnieuws.net) - Ook in de Verenigde Staten is discussie ontstaan over de oproep van bisschop Muskens om God voortaan Allah te noemen. Een van de meest vooraanstaande evangelicale leiders van Amerika, dr. R. Albert Mohler, is het fundamenteel met Muskens oneens. Mohler is voorzitter van het Southern Baptist Theological Seminary, een predikantenopleiding van de Zuidelijke Baptisten.
Het gaat al direct fout tussen Muskens en hem, schrijft hij op zijn weblog. ,,De vooronderstelling achter de oproep om de christelijke God Allah te noemen, is dat die twee dezelfde zijn’’, aldus Mohler. Dit veroorzaakt volgens hem aan beide kanten grote problemen. Christenen zien God namelijk als de vader van Jezus, terwijl moslims de gedachte aan een god die kinderen heeft blasfemisch vinden. ,,Al bij de wortels verschilt de islam dus fundamenteel met de belangrijkste waarheidsclaim van christenen.’’

Muskens deed zijn uitspraken vorige week op televisie. Hij vindt, omdat ’God’ en ’Allah’ hetzelfde betekenen, dat christenen best Allah kunnen gaan zeggen. In Indonesië, waar Muskens gewerkt heeft, gebeurt dat immers ook.

Mohler is het daar niet mee eens. Volgens Mohler is Muskens’ uitspraak on-Bijbels, omdat Jezus zelf zijn discipelen beveelt te dopen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. ,,Als je dit bevel serieus neemt, lost dat de hele zaak direct op: een christen kan niet dopen in de naam van Allah.’’

De zaak leeft breed in Amerika, ook in rooms-katholieke kring. Katholiek Nieuwsblad -columnist Kees Heesters, die als politiek filosoof in Baltimore werkt, meldt dat Muskens’ uitspraak in de pers uitvoerig wordt geciteerd en bediscussieerd.

Ook hij is het overigens niet met Muskens eens. De bisschop heeft als doel christenen en moslims dichter bij elkaar te brengen, maar dat is volgens Heesters sowieso een kansloos streven. ,,Mensen zullen altijd iets vinden om oorlog met elkaar te voeren. Er is dus geen enkele reden om serieus een naamsverandering te overwegen.’’

Ja, zo beschouwd is de christelijke God inderdaad een heel andere dan de islamitische Allah. Waarom zou je ze geforceerd onder één noemer willen brengen. Laat iedereen mooi zijn eigen manier van geloven en zijn eigen godsbeeld hanteren.

Sallahddin
27-08-07, 13:34
Geplaatst door Slinger
Ja, zo beschouwd is de christelijke God inderdaad een heel andere dan de islamitische Allah. Waarom zou je ze geforceerd onder één noemer willen brengen. Laat iedereen mooi zijn eigen manier van geloven en zijn eigen godsbeeld hanteren.

Precies!

Die Muskens wordt en oud en dement , zie ik :lol:, no offense: slaat nergens op wat die zegt : Allah is 1 (1 in 1, om duidelijker te zijn , plat gezegd!) , in tegenstelling tot die God_verzinsel , excusez_le_mot , van post_Jezus _era_ christenen : 3 in 1 !!!! :kotsen: : sorry!

Oorspronkelijk is God van christenen, joden en ....moslims ......, 1 en hetzelfde , alleen menselijke toevoegingen , "veraad" en veranderingen van de oorspronkelijke boodschappen van en het jodendom en het christendom , hadden dat fundamenteel veranderd en getravestiet =

Allah is wel de God van iedereen , maar vooraal niet die van de huidig christendom die FUNDAMENTEEL in strijd is met het idee van God bij moslims = dat christenen Allah zouden noemen , en dus de christelijk idee van God met die van Allah laten "fusieren" is niet alleen tegenstrijdig, maar ook een leugen :

Bovendien, Jezus is slechts een mens en profeet , een groot profeet waar wij moslims heilig in geloven en in de rest van de profeten uiteraard en nogmaals , dus geen "zoon" van God ; Hashalillah =belachelijk !

Jezus werd niet gekruizigd of vermoord , maar werd verwaard met een ander die werd gekruizigd in zijn plaats : God dus Allah had vervolgens Jezus= een van de profeten van Allah , "naar de hemel laten herrijzen " ......

Moslims geloven ook dat Jezus terug op aarde zal komen ... aan het einde van de tijd om.......jawel, Islam te laten helpen overheersen op deze planeet , geloof ik!





En ... uitendelijk: "...jij je geloof en ik de mijne..."

P.S.: je ziet wel dat er gigantish enorm fundamenteel verschillen tussen de HUIDIG christendom en Islam , vooraal qua het idee van God , dus beiden totaal verschillende ideen van God te laten overeenkomen is tenminste niet logish , maar ook zeer tegenstrijdig = die Muskens is niet goed bij zijn hoofd !:lol:, no offense!

Slinger
27-08-07, 13:55
Geplaatst door Sallahddin
Precies!

Die Muskens wordt en oud en dement , zie ik :lol:, no offense: slaat nergens op wat die zegt : Allah is 1 (1 in 1, om duidelijker te zijn , plat gezegd!) , in tegenstelling tot die God_verzinsel , excusez_le_mot , van post_Jezus _era_ christenen : 3 in 1 !!!! :kotsen: : sorry!

Oorspronkelijk is God van christenen, joden en ....moslims ......, 1 en hetzelfde , alleen menselijke toevoegingen , "veraad" en veranderingen van de oorspronkelijke boodschappen van en het jodendom en het christendom , hadden dat fundamenteel veranderd en getravestiet =

Allah is wel de God van iedereen , maar vooraal niet die van de huidig christendom die FUNDAMENTEEL in strijd is met het idee van God bij moslims = dat christenen Allah zouden noemen , en dus de christelijk idee van God met die van Allah laten "fusieren" is niet alleen tegenstrijdig, maar ook een leugen :

Bovendien, Jezus is slechts een mens en profeet , een groot profeet waar wij moslims heilig in geloven en in de rest van de profeten uiteraard en nogmaals , dus geen "zoon" van God ; Hashalillah =belachelijk !

Jezus werd niet gekruizigd of vermoord , maar werd verwaard met een ander die werd gekruizigd in zijn plaats : God dus Allah had vervolgens Jezus= een van de profeten van Allah , "naar de hemel laten herrijzen " ......

Moslims geloven ook dat Jezus terug op aarde zal komen ... aan het einde van de tijd om.......jawel, Islam te laten helpen overheersen op deze planeet , geloof ik!





En ... uitendelijk: "...jij je geloof en ik de mijne..."

P.S.: je ziet wel dat er gigantish enorm fundamenteel verschillen tussen de HUIDIG christendom en Islam , vooraal qua het idee van God , dus beiden totaal verschillende ideen van God te laten overeenkomen is tenminste niet logish , maar ook zeer tegenstrijdig = die Muskens is niet goed bij zijn hoofd !:lol:, no offense!

Hoe weet jij dat een ander werd gekruisigd in zijn plaats? Daar moet je wel een hele goede contemporaine bron voor hebben, om dat aannemelijk te maken. Ik zal er maar niet naar vragen want daar heb ik geen goede ervaringen mee.
Overigens denk ik toch dat de islam een afsplitsing is van het christendom, een soort christelijke sekte dus, aangezien er in de eerste eeuwen van het christendom juist in het verspreidingsgebied van de latere islam veel christenen voorkwamen die niet in de drieëenheid geloofden. Het christendom is weer een afsplitsing van het Jodendom, zodat het misschien toch niet zo gek is om te beweren dat de drie godsdiensten één en de zelfde God aanbidden.

Sallahddin
27-08-07, 15:04
Geplaatst door Slinger
Hoe weet jij dat een ander werd gekruisigd in zijn plaats? Daar moet je wel een hele goede contemporaine bron voor hebben, om dat aannemelijk te maken. Ik zal er maar niet naar vragen want daar heb ik geen goede ervaringen mee.
Overigens denk ik toch dat de islam een afsplitsing is van het christendom, een soort christelijke sekte dus, aangezien er in de eerste eeuwen van het christendom juist in het verspreidingsgebied van de latere islam veel christenen voorkwamen die niet in de drieëenheid geloofden. Het christendom is weer een afsplitsing van het Jodendom, zodat het misschien toch niet zo gek is om te beweren dat de drie godsdiensten één en de zelfde God aanbidden.


Staat allemaal in de Koran duidelijk vermeld wat ik zei over Jezus (without even the shadow of a doubt or misinterpretation ...=duidelijker kan haast niet , geloof ik en Hashalillah!), de groot profeet en ... mens, waar wij heilig in geloven nogmaals en in de rest van de profeten dus !


Islam is DE vervanger en verbetering van het het , plat gezegd, "vervalste" christendom !

Het oorspronkelijk christendom is ook de verbetering van het jodendom ..... met behoud van de Tora..........

Geen tijd meer !

Take care!

Slinger
27-08-07, 15:38
Geplaatst door Sallahddin
Staat allemaal in de Koran duidelijk vermeld wat ik zei over Jezus (without even the shadow of a doubt or misinterpretation ...=duidelijker kan haast niet , geloof ik en Hashalillah!), de groot profeet en ... mens, waar wij heilig in geloven nogmaals en in de rest van de profeten dus !


Islam is DE vervanger en verbetering van het het , plat gezegd, "vervalste" christendom !

Het oorspronkelijk christendom is ook de verbetering van het jodendom ..... met behoud van de Tora..........

Geen tijd meer !

Take care!

Kun je me ook zeggen waar dat staat in de koran? Helaas is de koran zes eeuwen later ontstaan dan het Nieuwe Testament. Het is dus een veel minder betrouwbare bron.

Sallahddin
27-08-07, 20:12
Geplaatst door Slinger
Kun je me ook zeggen waar dat staat in de koran? Helaas is de koran zes eeuwen later ontstaan dan het Nieuwe Testament. Het is dus een veel minder betrouwbare bron.


Hi, Slinger , doe maar niet zo naief hoor : even kort, simpel en plat gezegd:

_I_Kijk , het staat in veel plaatsen in de Koran (gek dat je dat niet weet!) verspreid = doe maar's zelf moeite voor, want ik heb alleen de Arabish origineel exemplaar , geen vertalingen.... !

_II_Hetzelfde God van het jodendom en dus ook van het later christendom , is ook de God van de Islam (=VERVANGEND _laatste en universeel boodschap!)!

De huidige versies en van het jodendom en van het christendom zijn niet meer betrouwbaar , alleen de authentiek_niet_te_vervalsen_ Koran (Gods beloofte in de Koran!) blijft over : geloof dit of de Koran wel of niet , het is je eigen zaak , niemand die zou je dwingen om anders te gaan denken , maar je kan wel eigen research doen.....

Take care!

Slinger
27-08-07, 20:15
Geplaatst door Sallahddin
Hi, Slinger , doe maar niet zo naief hoor : even kort, simpel en plat gezegd:

_I_Kijk , het staat in veel plaatsen in de Koran (gek dat je dat niet weet!) verspreid = doe maar's zelf moeite voor, want ik heb alleen de Arabish origineel exemplaar , geen vertalingen.... !

_II_Hetzelfde God van het jodendom en dus ook van het later christendom , is ook de God van de Islam (=VERVANGEND _laatste en universeel boodschap!)!

De huidige versies en van het jodendom en van het christendom zijn niet meer betrouwbaar , alleen de authentiek_niet_te_vervalsen_ Koran (Gods beloofte in de Koran!) blijft over : geloof dit of de Koran wel of niet , het is je eigen zaak , niemand die zou je dwingen om anders te gaan denken , maar je kan wel eigen research doen.....

Take care!

Nou, dat is jammer, ik heb inmiddels heel wat stukken uit de koran gelezen maar passages als jij beschrijft, dus over de dood van Jezus, ben ik nog nooit tegen gekomen. Wel heb ik het vaak van moslims gehoord, maar waar zoiets in de koran staat hebben ze mij nooit verteld.

Het punt is dat ik best wil aannemen dat de bijbel niet betrouwbaar is, maar niet uit een boek dat zeshonderd jaar later geschreven is en dat duidelijk leunt op de bijbel voor wat betreft verschillende verhalen.

Koala64
27-08-07, 20:50
Geplaatst door Sallahddin
Staat allemaal in de Koran duidelijk vermeld wat ik zei over Jezus (without even the shadow of a doubt or misinterpretation ...=duidelijker kan haast niet , geloof ik en Hashalillah!), de groot profeet en ... mens, waar wij heilig in geloven nogmaals en in de rest van de profeten dus !


Islam is DE vervanger en verbetering van het het , plat gezegd, "vervalste" christendom !

Het oorspronkelijk christendom is ook de verbetering van het jodendom ..... met behoud van de Tora..........

Geen tijd meer !

Take care!

Dus nieuwer is beter. Dus New Age is weer de opvolger van de Islam?
Zoiets?
:D

youssef_amr
28-08-07, 09:19
Geplaatst door Slinger
Nou, dat is jammer, ik heb inmiddels heel wat stukken uit de koran gelezen maar passages als jij beschrijft, dus over de dood van Jezus, ben ik nog nooit tegen gekomen. Wel heb ik het vaak van moslims gehoord, maar waar zoiets in de koran staat hebben ze mij nooit verteld.

Het punt is dat ik best wil aannemen dat de bijbel niet betrouwbaar is, maar niet uit een boek dat zeshonderd jaar later geschreven is en dat duidelijk leunt op de bijbel voor wat betreft verschillende verhalen.

Hier een citaat uit surat Marjam (maria):

30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."

32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.

35. Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.

36. "Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."

37. Doch (sommige) partijen verschillen (hierover) onderling van mening; maar wee de ongelovigen bij hun aanwezigheid op de grote Dag.

38. Hoe helder zal hun horen en hun zien zijn op die Dag wanneer zij tot Ons zullen komen. Waarlijk, de onrechtvaardigen zijn in duidelijke dwaling.

39. En waarschuw hen voor de Dag der Smart wanneer het oordeel zal worden geveld. Thans zijn zij achteloos en geloven niet.

40. Wij zijn het, Die de aarde en alles wat zich daarop bevindt zullen erven en tot Ons zullen zij worden teruggebracht.

41. En vermeld Abraham in het Boek. Hij was een waarheidslievend profeet.

42. Toen hij tot zijn vader zeide: "O mijn vader, waarom aanbidt gij hetgeen hoort noch ziet, noch u op enigerlei wijze kan baten?"

43. "O mijn vader, er is inderdaad kennis tot mij gekomen die niet tot u is gekomen, volg mij daarom, ik zal u naar een pad leiden dat effen en recht is."

44. "O mijn vader, dien Satan niet want Satan is weerspannig tegen de Barmhartige;"

45. "O mijn vader, ik vrees dat de straf van de Barmhartige u zal treffen en dat gij dan een gezel van Satan zult worden,"

46. Antwoordde hij: "Verzaakt gij mijn goden, o Abraham? Indien gij niet ophoudt, zal ik u zeker uitbannen. Laat mij een tijd met rust."

47. Abraham zeide: "Vrede zij met u. Ik zal mijn Heer om vergiffenis voor u smeken. Hij is mij inderdaad genadig."

48. "En ik zal mij verre houden van u en van hetgeen gij nevens Allah aanroept, en ik zal tot mijn Heer bidden; waarschijnlijk zal ik in mijn gebed tot mijn Heer niet worden teleurgesteld."

49. Toen hij zich van hen en van hetgeen zij nevens Allah aanbaden, had losgemaakt, schonken Wij hem Isaäc en Jacob en maakten elk hunner profeet.

50. En Wij schonken hun Onze barmhartigheid en een verheven en goede naam.

51. En vermeld Mozes in het Boek. Voorwaar hij was een uitverkorene, boodschapper en profeet.

52. Wij riepen hem van de rechter zijde van de Berg (Sinaï), en deden hem tot Ons naderen om met hem te spreken.

53. En Wij schonken hem, door Onze barmhartigheid zijn broeder Aäron als profeet en helper.

54. En gedenk Ismaël in het Boek. Hij was getrouw aan zijn belofte En hij was (eveneens) een boodschapper - profeet.

55. Hij placht zijn volk gebeden en aalmoezen aan te bevelen en zijn Heer had welbehagen in hem.

56. En vermeld Idries in het Boek Hij was een waarheidslievend profeet.

57. En Wij verhieven hem tot een hoge plaats.

58. Dezen zijn het over wie Allah Zijn zegeningen heeft uitgestort; namelijk de profeten van het nageslacht van Adam en van degenen die Wij met Noach droegen (in de ark) en van het nageslacht van Abraham en Israël; en zij behoren tot degenen die Wij leidden en uitverkoren. Toen de tekenen van de Weldadige hun werden voorgelezen vielen zij buigend en wenend neder.

59. Hen volgden de bozen op, die het gebed verwaarloosden, en hun hartstochten gehoor gaven. Weldra zullen zij hun ondergang tegemoet gaan.

60. Maar zij die berouw hebben en geloven en goede werken verrichten, zullen het paradijs binnengaan en zij zullen geenszins schade lijden.

61. Tuinen der eeuwigheid, dat is een belofte van het Onzienlijke, welke de Barmhartige aan Zijn dienaren heeft gedaan. Voorwaar, Zijn belofte zal zeker worden vervuld.

62. Zij zullen daarin geen ijdel gesprek horen: slechts "vrede", en 's morgens en 's avonds zullen zij hun levensonderhoud ontvangen.

63. Aldus is het paradijs dat Wij als erfenis geven aan Onze dienaren, die rechtvaardig zijn.

64. "Wij (engelen) dalen slechts neder op bevel van uw Heer. Aan Hem behoort al hetgeen vóór ons is en al hetgeen achter ons is en al hetgeen er tussen ligt; en uw Heer vergeet nimmer."

65. Hij is de Heer der hemelen en der aarde en al hetgeen hier tussen is. Dien Hem derhalve en wees volhardend in Zijn aanbidding. Kent gij Zijn gelijke?

66. En de mens zegt: "Zal ik wanneer ik dood ben, dan tot leven worden terug gebracht?"

67. Herinnert de mens zich dan niet dat Wij hem voorheen hebben geschapen toen hij nog niets was?

68. En bij uw Heer, Wij zullen hen en de duivelen zeker verzamelen: dan zullen Wij hen op de knieën rondom de hel plaatsen.

69. Dan zullen Wij zeker uit elke groep diegenen onder hen uitkiezen die het opstandigst waren tegen de Weldadige.

70. En voorzeker, Wij weten het best wie onder hen het meest verdienen daarin te branden.

71. Er is niemand onder u of hij zal er toe komen - dit is een door uw Heer vastgesteld besluit.

72. Dan zullen Wij de rechtvaardigen redden en de bozen op hun knieën daarin achterlaten.

73. En wanneer Onze duidelijke tekenen aan hen worden voorgehouden zeggen de ongelovigen tot de gelovigen: "Welke van de twee partijen neemt de beste plaats in en welke is beter als kring?"

74. Hoevele geslachten hebben Wij niet vóór hen verdelgd, die een groter bezit hadden en een beter uiterlijk!

75. Zeg: "De Weldadige geeft degenen die dwalen uitstel totdat zij zullen zien hetgeen waarmee zij worden bedreigd, - zij het de kastijding of het Uur - daarna zullen zij weten wie de slechtste plaats inneemt en wie zwakkere strijdkrachten heeft.

76. En Allah vermeerdert leiding voor degenen die leiding volgen. De blijvende goede werken geven een betere beloning en (vormen) de beste toevlucht bij uw Heer.

77. Hebt gij hem dan gezien die Onze tekenen verwerpt en zegt: "Mij zullen zeker rijkdommen en kinderen worden geschonken?"

78. Heeft hij toegang tot het Onzienlijke gehad of heeft hij een belofte uit de hand van de Weldadige ontvangen?

79. Neen, hetgeen hij zegt tekenen Wij aan en Wij zullen de straf voor hem vermeerderen.

80. En Wij zullen al hetgeen waarover hij spreekt erven en hij zal alleen tot Ons komen.

81. Zij hebben andere goden naast Allah genomen, opdat dezen een bron van macht voor hen mogen zijn.

82. Stellig niet! Integendeel zij (de afgoden) zullen hun aanbidding ontkennen en hun tegenstanders blijken te zijn.

83. Ziet gij niet dat Wij duivelen over de ongelovigen hebben losgelaten om hen aan te sporen?

84. Wees daarom niet gehaast tegenover hen, Wij zullen voor hen de juiste (vergelding) voorbereiden.

85. Ten dage waarop Wij de godvrezenden in groepen zullen verzamelen tot de Barmhartige.

86. Zullen Wij de schuldigen als een dorstige kudde naar de hel drijven.

87. Zij zullen geen voorspraak hebben behalve degenen die van de Weldadige een belofte hebben ontvangen.

88. En zij zeggen: "De Barmhartige heeft zich een zoon genomen."

89. Gij hebt voorzeker een lastering uitgesproken.

90. De hemelen dreigen vaneen te scheuren, en de aarde te splijten en de bergen in stukken te vallen.

91. Daar zij aan de Barmhartige een zoon hebben toegekend.

92. Terwijl de Barmhartige te verheven is om een zoon te hebben.

93. Er is niemand in de hemelen en op de aarde die niet als een dienaar tot de Barmhartige zal komen.

94. Voorwaar, Hij kent hen en heeft hen allen precies geteld.

95. En op de Dag der Opstanding zal elk hunner alleen tot Hem komen.

96. Degenen die geloven en goede daden doen - aan hen zal de Barmhartige liefde betonen.

97. Aldus hebben Wij hem (de Koran) gemakkelijk voor uw tong gemaakt, opdat gij er mede goede tijdingen aan de godvruchtigen moogt geven en een twistziek volk er door moogt waarschuwen.

98. En hoevele geslachten hebben Wij vóór hen niet vernietigd? Kunt gij een enkeling hunner zien of een voetstap van hen horen?

Wortel
28-08-07, 09:31
Allah is wel de God van iedereen , maar vooraal niet die van de huidig christendom die FUNDAMENTEEL in strijd is met het idee van God bij moslims = dat christenen Allah zouden noemen , en dus de christelijk idee van God met die van Allah laten "fusieren" is niet alleen tegenstrijdig, maar ook een leugen :

Je raaskalt en je leest klaarblijkelijk niets van wat anderen hier inhoudelijk over schrijven. Magoed, Ik heb nu ook geen tijd.

Charlus
28-08-07, 11:15
Geplaatst door Slinger
<...>Het christendom is weer een afsplitsing van het Jodendom, zodat het misschien toch niet zo gek is om te beweren dat de drie godsdiensten één en de zelfde God aanbidden.
Op het gevaar af iets naar voren te brengen dat al eerder te berde is gebracht...
De god van het Christendom heeft een zoon gekregen en wordt gezien als drie-eenheid. Voor allah geldt dit alles niet. Er is dus niet één god. Tenminste twee opperwezens bestaan waarvan eentje kinderloos.

Slinger
28-08-07, 11:35
Geplaatst door youssef_amr
Hier een citaat uit surat Marjam (maria):

30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."

32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.

35. Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.

36. "Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."

37. Doch (sommige) partijen verschillen (hierover) onderling van mening; maar wee de ongelovigen bij hun aanwezigheid op de grote Dag.

38. Hoe helder zal hun horen en hun zien zijn op die Dag wanneer zij tot Ons zullen komen. Waarlijk, de onrechtvaardigen zijn in duidelijke dwaling.

39. En waarschuw hen voor de Dag der Smart wanneer het oordeel zal worden geveld. Thans zijn zij achteloos en geloven niet.

40. Wij zijn het, Die de aarde en alles wat zich daarop bevindt zullen erven en tot Ons zullen zij worden teruggebracht.

41. En vermeld Abraham in het Boek. Hij was een waarheidslievend profeet.

42. Toen hij tot zijn vader zeide: "O mijn vader, waarom aanbidt gij hetgeen hoort noch ziet, noch u op enigerlei wijze kan baten?"

43. "O mijn vader, er is inderdaad kennis tot mij gekomen die niet tot u is gekomen, volg mij daarom, ik zal u naar een pad leiden dat effen en recht is."

44. "O mijn vader, dien Satan niet want Satan is weerspannig tegen de Barmhartige;"

45. "O mijn vader, ik vrees dat de straf van de Barmhartige u zal treffen en dat gij dan een gezel van Satan zult worden,"

46. Antwoordde hij: "Verzaakt gij mijn goden, o Abraham? Indien gij niet ophoudt, zal ik u zeker uitbannen. Laat mij een tijd met rust."

47. Abraham zeide: "Vrede zij met u. Ik zal mijn Heer om vergiffenis voor u smeken. Hij is mij inderdaad genadig."

48. "En ik zal mij verre houden van u en van hetgeen gij nevens Allah aanroept, en ik zal tot mijn Heer bidden; waarschijnlijk zal ik in mijn gebed tot mijn Heer niet worden teleurgesteld."

49. Toen hij zich van hen en van hetgeen zij nevens Allah aanbaden, had losgemaakt, schonken Wij hem Isaäc en Jacob en maakten elk hunner profeet.

50. En Wij schonken hun Onze barmhartigheid en een verheven en goede naam.

51. En vermeld Mozes in het Boek. Voorwaar hij was een uitverkorene, boodschapper en profeet.

52. Wij riepen hem van de rechter zijde van de Berg (Sinaï), en deden hem tot Ons naderen om met hem te spreken.

53. En Wij schonken hem, door Onze barmhartigheid zijn broeder Aäron als profeet en helper.

54. En gedenk Ismaël in het Boek. Hij was getrouw aan zijn belofte En hij was (eveneens) een boodschapper - profeet.

55. Hij placht zijn volk gebeden en aalmoezen aan te bevelen en zijn Heer had welbehagen in hem.

56. En vermeld Idries in het Boek Hij was een waarheidslievend profeet.

57. En Wij verhieven hem tot een hoge plaats.

58. Dezen zijn het over wie Allah Zijn zegeningen heeft uitgestort; namelijk de profeten van het nageslacht van Adam en van degenen die Wij met Noach droegen (in de ark) en van het nageslacht van Abraham en Israël; en zij behoren tot degenen die Wij leidden en uitverkoren. Toen de tekenen van de Weldadige hun werden voorgelezen vielen zij buigend en wenend neder.

59. Hen volgden de bozen op, die het gebed verwaarloosden, en hun hartstochten gehoor gaven. Weldra zullen zij hun ondergang tegemoet gaan.

60. Maar zij die berouw hebben en geloven en goede werken verrichten, zullen het paradijs binnengaan en zij zullen geenszins schade lijden.

61. Tuinen der eeuwigheid, dat is een belofte van het Onzienlijke, welke de Barmhartige aan Zijn dienaren heeft gedaan. Voorwaar, Zijn belofte zal zeker worden vervuld.

62. Zij zullen daarin geen ijdel gesprek horen: slechts "vrede", en 's morgens en 's avonds zullen zij hun levensonderhoud ontvangen.

63. Aldus is het paradijs dat Wij als erfenis geven aan Onze dienaren, die rechtvaardig zijn.

64. "Wij (engelen) dalen slechts neder op bevel van uw Heer. Aan Hem behoort al hetgeen vóór ons is en al hetgeen achter ons is en al hetgeen er tussen ligt; en uw Heer vergeet nimmer."

65. Hij is de Heer der hemelen en der aarde en al hetgeen hier tussen is. Dien Hem derhalve en wees volhardend in Zijn aanbidding. Kent gij Zijn gelijke?

66. En de mens zegt: "Zal ik wanneer ik dood ben, dan tot leven worden terug gebracht?"

67. Herinnert de mens zich dan niet dat Wij hem voorheen hebben geschapen toen hij nog niets was?

68. En bij uw Heer, Wij zullen hen en de duivelen zeker verzamelen: dan zullen Wij hen op de knieën rondom de hel plaatsen.

69. Dan zullen Wij zeker uit elke groep diegenen onder hen uitkiezen die het opstandigst waren tegen de Weldadige.

70. En voorzeker, Wij weten het best wie onder hen het meest verdienen daarin te branden.

71. Er is niemand onder u of hij zal er toe komen - dit is een door uw Heer vastgesteld besluit.

72. Dan zullen Wij de rechtvaardigen redden en de bozen op hun knieën daarin achterlaten.

73. En wanneer Onze duidelijke tekenen aan hen worden voorgehouden zeggen de ongelovigen tot de gelovigen: "Welke van de twee partijen neemt de beste plaats in en welke is beter als kring?"

74. Hoevele geslachten hebben Wij niet vóór hen verdelgd, die een groter bezit hadden en een beter uiterlijk!

75. Zeg: "De Weldadige geeft degenen die dwalen uitstel totdat zij zullen zien hetgeen waarmee zij worden bedreigd, - zij het de kastijding of het Uur - daarna zullen zij weten wie de slechtste plaats inneemt en wie zwakkere strijdkrachten heeft.

76. En Allah vermeerdert leiding voor degenen die leiding volgen. De blijvende goede werken geven een betere beloning en (vormen) de beste toevlucht bij uw Heer.

77. Hebt gij hem dan gezien die Onze tekenen verwerpt en zegt: "Mij zullen zeker rijkdommen en kinderen worden geschonken?"

78. Heeft hij toegang tot het Onzienlijke gehad of heeft hij een belofte uit de hand van de Weldadige ontvangen?

79. Neen, hetgeen hij zegt tekenen Wij aan en Wij zullen de straf voor hem vermeerderen.

80. En Wij zullen al hetgeen waarover hij spreekt erven en hij zal alleen tot Ons komen.

81. Zij hebben andere goden naast Allah genomen, opdat dezen een bron van macht voor hen mogen zijn.

82. Stellig niet! Integendeel zij (de afgoden) zullen hun aanbidding ontkennen en hun tegenstanders blijken te zijn.

83. Ziet gij niet dat Wij duivelen over de ongelovigen hebben losgelaten om hen aan te sporen?

84. Wees daarom niet gehaast tegenover hen, Wij zullen voor hen de juiste (vergelding) voorbereiden.

85. Ten dage waarop Wij de godvrezenden in groepen zullen verzamelen tot de Barmhartige.

86. Zullen Wij de schuldigen als een dorstige kudde naar de hel drijven.

87. Zij zullen geen voorspraak hebben behalve degenen die van de Weldadige een belofte hebben ontvangen.

88. En zij zeggen: "De Barmhartige heeft zich een zoon genomen."

89. Gij hebt voorzeker een lastering uitgesproken.

90. De hemelen dreigen vaneen te scheuren, en de aarde te splijten en de bergen in stukken te vallen.

91. Daar zij aan de Barmhartige een zoon hebben toegekend.

92. Terwijl de Barmhartige te verheven is om een zoon te hebben.

93. Er is niemand in de hemelen en op de aarde die niet als een dienaar tot de Barmhartige zal komen.

94. Voorwaar, Hij kent hen en heeft hen allen precies geteld.

95. En op de Dag der Opstanding zal elk hunner alleen tot Hem komen.

96. Degenen die geloven en goede daden doen - aan hen zal de Barmhartige liefde betonen.

97. Aldus hebben Wij hem (de Koran) gemakkelijk voor uw tong gemaakt, opdat gij er mede goede tijdingen aan de godvruchtigen moogt geven en een twistziek volk er door moogt waarschuwen.

98. En hoevele geslachten hebben Wij vóór hen niet vernietigd? Kunt gij een enkeling hunner zien of een voetstap van hen horen?

Ja, deze Soera heb ik wel eens gelezen. Het belangrijkste dat er in staat dat het onwaar is dat God zich een zoon heeft genomen. De koran reageert hier duidelijk op de leerstellingen van de christenen. Het is een bewering. Maar een bewering kan iedereen doen, het is nog geen bewijs. Bovendien: de bewering van Salahadin dat bij de kruisiging van Jezus een verwisseling had plaatsgevonden, kan ik ook in dit korangedeelte niet terug vinden. En dat zou volgens hem nog wel een waarheid zijn: "beyond a shadow of a doubt".

Charlus
28-08-07, 11:50
Geplaatst door Slinger
Ja, deze Soera heb ik wel eens gelezen. Het belangrijkste dat er in staat dat het onwaar is dat God zich een zoon heeft genomen. De koran reageert hier duidelijk op de leerstellingen van de christenen. Het is een bewering. Maar een bewering kan iedereen doen, het is nog geen bewijs.<...>
Heb je eigenlijk zelf wel gelezen wat hierboven staat? De koran beweert dat god geen zoon heeft maar jij, wel goed maar niet gek, neemt alleen genoegen met keihard bewijs dat Jezus niet de zoon van god is. Wat in bijbel en koran staat is gewoon allebei waar, afhankelijk van wat iemand, en hier komt de grote klapper... gelooft.

youssef_amr
28-08-07, 12:25
Geplaatst door Slinger
Ja, deze Soera heb ik wel eens gelezen. Het belangrijkste dat er in staat dat het onwaar is dat God zich een zoon heeft genomen. De koran reageert hier duidelijk op de leerstellingen van de christenen. Het is een bewering. Maar een bewering kan iedereen doen, het is nog geen bewijs. Bovendien: de bewering van Salahadin dat bij de kruisiging van Jezus een verwisseling had plaatsgevonden, kan ik ook in dit korangedeelte niet terug vinden. En dat zou volgens hem nog wel een waarheid zijn: "beyond a shadow of a doubt".

Ik heb hieronder surat An-Nisa (vrouwen) geplakt, lees vers 157,
sorry dat ik alles heb meegeplakt maar je moet eigenlijk de hele sura lezen.... en gebruik je hersens... denk na.


147. Waarom zou Allah u straffen, als gij dankbaar zijt en gelooft? Allah is Waarderend, Alwetend.

148. Allah houdt niet van het uiten van beledigende taal in het openbaar, behalve door iemand, die onrecht wordt aangedaan; en Allah is Alhorend, Alwetend.

149. Of gij een goede daad openlijk verricht of deze verbergt, of een kwaad vergeeft, Allah is voorzeker de Inschikkelijke, de Almachtige.

150. Waarlijk, degenen die Allah en Zijn boodschappers verwerpen en onderscheid wensen te maken tussen Allah en Zijn boodschappers, zeggende: "Wij geloven in sommige en niet in andere," zij willen een tussenweg volgen.

151. Dezen zijn inderdaad de ongelovigen en Wij hebben voor de ongelovigen een vernederende straf bereid.

152. En degenen, die in Allah en al Zijn boodschappers geloven en geen onderscheid tussen wie dan ook, maken, dezen zijn het, wie Hij spoedig hun beloning zal geven; Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

153. De mensen van het Boek vragen u een Boek uit de hemel op hen te doen nederdalen. Zij vroegen Mozes meer dan dit, zij zeiden: "Toon ons Allah openlijk." Toen trof hen de bliksem wegens hun overtreding. Daarna, hoewel duidelijke tekenen tot hen gekomen waren, namen zij toch het (gouden) kalf (ter aanbidding) aan, doch Wij vergaven hun dat. En Wij bekleedden Mozes met duidelijk gezag.

154. Wij verhieven de berg hoog boven hen tijdens het verbond met hen en Wij zeiden: "Gaat de poort ootmoedig binnen" en: "Overtreedt niet inzake de Sabbath". En Wij sloten met hen een vast verbond.

155. Om hun schending van hun verbond en de verwerping van Allah's tekenen en het ten onrechte doden van de profeten en omdat ze zeggen: "Onze harten zijn gesluierd" - neen, Allah heeft deze wegens hun ongeloof verzegeld, derhalve geloven zij slechts weinig;

156. Om hun ongeloof en het uiten van een kwaadaardige laster tegen Maria;

157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.

159. Er is niemand onder de mensen van het Boek die er niet in zal geloven vóór zijn dood. En op de Dag der Opstanding zal hij (Jezus) getuige tegen hen zijn, -

160. En wegens de onrechtvaardigheid van de Joden en hun weerhouden van Allah's weg, verboden Wij hen de reine dingen die ben (voordien) waren toegestaan.

161. En om het nemen van rente, ofschoon het hun was verboden en het onrechtvaardig opslokken van 's mensen rijkdommen, hebben Wij voor degenen onder hen die niet geloven een pijnlijke straf bereid.

162. Maar degenen hunner, die een grondige kennis bezitten en de gelovigen, geloven in hetgeen u is geopenbaard en hetgeen vóór u werd nedergezonden; en degenen, die het gebed houden en degenen, die de Zakaat betalen en degenen, die in Allah en de laatste Dag geloven, dezen zullen Wij zeker een grote beloning geven.

163. Waarlijk, Wij hebben u de openbaring gezonden, zoals Wij Noach en de profeten na hem openbaring zonden en Wij gaven een openbaring aan Abraham en Ismaël en Izaäk en Jacob en de stammen; en aan Jezus, Job, Jonas, Aäron en Salomo en Wij gaven David een psalmen.

164. Wij zonden boodschappers, welke Wij reeds hebben genoemd en boodschappers welke Wij u niet hebben genoemd en Allah sprak openlijk tot Mozes.

165. Boodschappers, brengende blijde tijding en waarschuwende, dat de mensen geen tegenwerping tegen Allah zullen maken nadat de boodschappers (waren gekomen). En Allah is Almachtig, Alwijs.

166. Maar Allah getuigt dat, hetgeen Hij u heeft nedergezonden, Hij dit heeft nedergezonden met Zijn kennis en de engelen getuigen eveneens en Allah is als getuige toereikend.

167. Zij, die verwerpen en (anderen) van Allah's weg afhouden, zijn zeker ver afgedwaald.

168. Waarlijk degenen, die niet geloven en die onrechtvaardig handelen, Allah zal hen niet vergeven, noch zal Hij hun een andere weg wijzen,

169. Dan de weg der hel, waarin zij voor een lange tijd zullen vertoeven. Dat is voor Allah gemakkelijk.

170. O mensdom, de boodschapper is inderdaad met waarheid van uw Heer gekomen, gelooft daarom; het zal beter voor u zijn. Maar als gij niet gelooft, voorwaar, aan Allah behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is Alwetend, Alwijs.

171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in één)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende.

172. Voorzeker, de Messias zal het nooit versmaden, een dienaar van Allah te zijn, noch zullen de nabijzijnde engelen dit doen en wie het versmaadt Hem te aanbidden, en hoogmoedig is, Hij zal hen toch allen tot Zich roepen.

173. Maar degenen die geloven en goede werken verrichten, zal Hij hun beloning ten volle geven en meer dan dat uit Zijn overvloed, maar degenen die versmaadden en hoogmoedig waren, zal Hij met een pijnlijke straf straffen; zij zullen buiten Allah vriend, noch helper voor zich vinden.

174. O, gij mensen, een duidelijk bewijs is inderdaad van uw Heer tot u gekomen en Wij hebben een helder licht tot u nedergezonden.

175. Daarom, zij die in Allah geloven en aan Hem vasthouden zal Hij zeker tot Zijn barmhartigheid en genade toelaten en hen op het rechte pad tot Zich voeren.

176. Zij vragen om een uitspraak. Zeg: "Allah geeft Zijn uitspraak betreffende "Kalalah": Indien een man sterft en geen kind achterlaat en hij heeft een zuster, dan moet zij de helft van hetgeen hij nalaat ontvangen en hij zal van haar erven (alles) indien zij geen kind heeft. Maar als er twee zusters zijn, dan moeten zij twee derde van hetgeen hij nalaat ontvangen. En als er meer zijn - zowel mannen als vrouwen - dan zal de man evenveel als het aandeel van twee vrouwen ontvangen. Allah legt u dit uit, opdat gij niet zult afdwalen; Allah heeft kennis van alle dingen.

super ick
28-08-07, 12:34
Geplaatst door Charlus
Heb je eigenlijk zelf wel gelezen wat hierboven staat? De koran beweert dat god geen zoon heeft maar jij, wel goed maar niet gek, neemt alleen genoegen met keihard bewijs dat Jezus niet de zoon van god is. Wat in bijbel en koran staat is gewoon allebei waar, afhankelijk van wat iemand, en hier komt de grote klapper... gelooft.

Of niet :D

Slinger
28-08-07, 12:44
Geplaatst door Charlus
Heb je eigenlijk zelf wel gelezen wat hierboven staat? De koran beweert dat god geen zoon heeft maar jij, wel goed maar niet gek, neemt alleen genoegen met keihard bewijs dat Jezus niet de zoon van god is. Wat in bijbel en koran staat is gewoon allebei waar, afhankelijk van wat iemand, en hier komt de grote klapper... gelooft.

Ja, maar het is zo dat de koran hier reageert op een leerstelling van het christelijk geloof die heel sterke wortels heeft in de bijbel. En dat wordt hier zo maar in één zinnetje, zonder onderbouwing afgedaan. Dat vind ik niet sterk van de korantekst.
Bovendien, gaat het er mij om na te gaan waar de bewering dat Jezus niet aan het kruis gestorven is, maar dat er een verwisseling had plaatsgevonden, op is gebaseerd. Zoals gezegd, dat heb ik niet in de koran gevonden, ook niet in dit fragment, hoewel Salahadin wel heeft beweerd dat dat in de koran staat.

Slinger
28-08-07, 12:49
Geplaatst door youssef_amr
Ik heb hieronder surat An-Nisa (vrouwen) geplakt, lees vers 157,
sorry dat ik alles heb meegeplakt maar je moet eigenlijk de hele sura lezen.... en gebruik je hersens... denk na.


147. Waarom zou Allah u straffen, als gij dankbaar zijt en gelooft? Allah is Waarderend, Alwetend.

148. Allah houdt niet van het uiten van beledigende taal in het openbaar, behalve door iemand, die onrecht wordt aangedaan; en Allah is Alhorend, Alwetend.

149. Of gij een goede daad openlijk verricht of deze verbergt, of een kwaad vergeeft, Allah is voorzeker de Inschikkelijke, de Almachtige.

150. Waarlijk, degenen die Allah en Zijn boodschappers verwerpen en onderscheid wensen te maken tussen Allah en Zijn boodschappers, zeggende: "Wij geloven in sommige en niet in andere," zij willen een tussenweg volgen.

151. Dezen zijn inderdaad de ongelovigen en Wij hebben voor de ongelovigen een vernederende straf bereid.

152. En degenen, die in Allah en al Zijn boodschappers geloven en geen onderscheid tussen wie dan ook, maken, dezen zijn het, wie Hij spoedig hun beloning zal geven; Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

153. De mensen van het Boek vragen u een Boek uit de hemel op hen te doen nederdalen. Zij vroegen Mozes meer dan dit, zij zeiden: "Toon ons Allah openlijk." Toen trof hen de bliksem wegens hun overtreding. Daarna, hoewel duidelijke tekenen tot hen gekomen waren, namen zij toch het (gouden) kalf (ter aanbidding) aan, doch Wij vergaven hun dat. En Wij bekleedden Mozes met duidelijk gezag.

154. Wij verhieven de berg hoog boven hen tijdens het verbond met hen en Wij zeiden: "Gaat de poort ootmoedig binnen" en: "Overtreedt niet inzake de Sabbath". En Wij sloten met hen een vast verbond.

155. Om hun schending van hun verbond en de verwerping van Allah's tekenen en het ten onrechte doden van de profeten en omdat ze zeggen: "Onze harten zijn gesluierd" - neen, Allah heeft deze wegens hun ongeloof verzegeld, derhalve geloven zij slechts weinig;

156. Om hun ongeloof en het uiten van een kwaadaardige laster tegen Maria;

157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.

159. Er is niemand onder de mensen van het Boek die er niet in zal geloven vóór zijn dood. En op de Dag der Opstanding zal hij (Jezus) getuige tegen hen zijn, -

160. En wegens de onrechtvaardigheid van de Joden en hun weerhouden van Allah's weg, verboden Wij hen de reine dingen die ben (voordien) waren toegestaan.

161. En om het nemen van rente, ofschoon het hun was verboden en het onrechtvaardig opslokken van 's mensen rijkdommen, hebben Wij voor degenen onder hen die niet geloven een pijnlijke straf bereid.

162. Maar degenen hunner, die een grondige kennis bezitten en de gelovigen, geloven in hetgeen u is geopenbaard en hetgeen vóór u werd nedergezonden; en degenen, die het gebed houden en degenen, die de Zakaat betalen en degenen, die in Allah en de laatste Dag geloven, dezen zullen Wij zeker een grote beloning geven.

163. Waarlijk, Wij hebben u de openbaring gezonden, zoals Wij Noach en de profeten na hem openbaring zonden en Wij gaven een openbaring aan Abraham en Ismaël en Izaäk en Jacob en de stammen; en aan Jezus, Job, Jonas, Aäron en Salomo en Wij gaven David een psalmen.

164. Wij zonden boodschappers, welke Wij reeds hebben genoemd en boodschappers welke Wij u niet hebben genoemd en Allah sprak openlijk tot Mozes.

165. Boodschappers, brengende blijde tijding en waarschuwende, dat de mensen geen tegenwerping tegen Allah zullen maken nadat de boodschappers (waren gekomen). En Allah is Almachtig, Alwijs.

166. Maar Allah getuigt dat, hetgeen Hij u heeft nedergezonden, Hij dit heeft nedergezonden met Zijn kennis en de engelen getuigen eveneens en Allah is als getuige toereikend.

167. Zij, die verwerpen en (anderen) van Allah's weg afhouden, zijn zeker ver afgedwaald.

168. Waarlijk degenen, die niet geloven en die onrechtvaardig handelen, Allah zal hen niet vergeven, noch zal Hij hun een andere weg wijzen,

169. Dan de weg der hel, waarin zij voor een lange tijd zullen vertoeven. Dat is voor Allah gemakkelijk.

170. O mensdom, de boodschapper is inderdaad met waarheid van uw Heer gekomen, gelooft daarom; het zal beter voor u zijn. Maar als gij niet gelooft, voorwaar, aan Allah behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is Alwetend, Alwijs.

171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in één)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende.

172. Voorzeker, de Messias zal het nooit versmaden, een dienaar van Allah te zijn, noch zullen de nabijzijnde engelen dit doen en wie het versmaadt Hem te aanbidden, en hoogmoedig is, Hij zal hen toch allen tot Zich roepen.

173. Maar degenen die geloven en goede werken verrichten, zal Hij hun beloning ten volle geven en meer dan dat uit Zijn overvloed, maar degenen die versmaadden en hoogmoedig waren, zal Hij met een pijnlijke straf straffen; zij zullen buiten Allah vriend, noch helper voor zich vinden.

174. O, gij mensen, een duidelijk bewijs is inderdaad van uw Heer tot u gekomen en Wij hebben een helder licht tot u nedergezonden.

175. Daarom, zij die in Allah geloven en aan Hem vasthouden zal Hij zeker tot Zijn barmhartigheid en genade toelaten en hen op het rechte pad tot Zich voeren.

176. Zij vragen om een uitspraak. Zeg: "Allah geeft Zijn uitspraak betreffende "Kalalah": Indien een man sterft en geen kind achterlaat en hij heeft een zuster, dan moet zij de helft van hetgeen hij nalaat ontvangen en hij zal van haar erven (alles) indien zij geen kind heeft. Maar als er twee zusters zijn, dan moeten zij twee derde van hetgeen hij nalaat ontvangen. En als er meer zijn - zowel mannen als vrouwen - dan zal de man evenveel als het aandeel van twee vrouwen ontvangen. Allah legt u dit uit, opdat gij niet zult afdwalen; Allah heeft kennis van alle dingen.

Ok, het staat dus wel in de koran, in deze soera:


157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

Maar ik vind het toch een beetje mager. Eigenlijk wordt met één zinntje, zonder nadere onderbouwing, het hart van het christelijk geloof weggesneden.

Sallahddin
28-08-07, 13:50
Geplaatst door Slinger
Ok, het staat dus wel in de koran, in deze soera:



Maar ik vind het toch een beetje mager. Eigenlijk wordt met één zinntje, zonder nadere onderbouwing, het hart van het christelijk geloof weggesneden.

"
_I_Tevreden nu , meneer Slinger ???= "The truth does hurt!" , ik voel wel met je mee , je wordt samen met miljoenen mensen nog steeds belazerd .... tot en met de 21ste eeuw , en misschien nog verder, wie weet ??? = de mensen zijn dwazen!, de christelijk kerk gaat maar door met die leugens ("zgn drieeenheid" hashalillah ....)


_II_ je vindt het toch een beetje mager ??? :

Ga maar verder de Koran lezen en je zal ongetwijfeld veel andere Koran feiten rondom de persoon van Jezus en diens boodschap treffen , ....hoe deze laatste werd "vervalst" ....(geldt ook voor de joden , het jodendom ....) je moet er wel moeite voor doen dan: nogmaals , ik beschik zelf niet over vertalingen van de Koran , vraag het maar aan onze vriend Youssef _amr (hartelijk dank , vriend!) , als die tijd voor heeft ....!

De Koran vernietigt de fundamenten van het huidig christendom = blijft niets over van !

Jezus had geen vader ..... Adam had EN geen vader EN geen moeder =werd geschappen zonder vader en zonder moeder ook nog ! = Allah zegt : "wees" en het wordt!


Kijk, er is een zeer bekend moslim_specialist van de Bijbel ( a muslim scholar too: born in India in 1918, i guess, & south_Africa citizen starting from his 9th year of age...!) , die deze zaken betreffende Jezus , de vermeende kruiziging , ... de Bijbel ....bestudeerde... heeft boeken, veel video's , dvd's ....gepubliceerd over zijn bijbelstudies, zijn algemeen bekend live_debatten erover met zeer bekend christelijkse Amerikkaanse pastoren, ....die kan je allemaal vinden , geloof ik , op google search , onder de naam: Ahmed Deedat !

De inmiddels overleden Ahmed Deedat (2 jr geleden, geloof ik!) is , was een autoriteit op de bovenvermelde zaken!





P.S.: Dank u wel Youssef_Amr!!! .....= ik had echt geen tijd om dat allemaal uit te zoeken + heb geen Koran vertalingen en ik kon dus vervolgens absoluut niet de Koran zelf gaan vertalen, of die desbetreffende stukjes dan , althans : dat kan absoluut niet! + de vermelde Koran feiten over Jezus zijn algemeen bekend en vanzelfsprekend voor moslims bovendien = ik ben verbaasd dat Slinger dat niet ééns weet , terwijl Islam dagelijks aan "de voorpagina staat" sinds de gefabriceerd 9_11= ligt niet aan mij hoor! :hihi: , no kidding!

Wortel
28-08-07, 14:04
De Koran vernietigt de fundamenten van het huidig christendom = blijft niets over van !

Dit soort uitspraken maken de Islam juist tot een godsdienst die de wereld in tweeën splijt. Juist door dit uitspraken, die op geen enkele manier recht doen aan de wordingsgeschiedenis van zowel Qur'an als Bijbel, worden de dingen nodeloos onder hoogspanning gezet.
Ik vind die uitspraken, in hun spierballentaal, zum kotzen, eerlijk gezegd.


Jezus had geen vader ..... Adam had EN geen vader EN geen moeder =werd geschappen zonder vader en zonder moeder ook nog ! = Allah zegt : "wees" en het wordt!

Dogmatische kretologie die er blijk van geeft niets te willen begrijpen van wat er met deze geloofstaal werkelijk gezegd wil zijn.

Leer liever de Qur'an serieus nemen op deze manier:

"Roep op tot de weg van uw Heer met wijsheid en schone vermaning" soera 16: 125

en deze:

"En ge zijt van hoogstaand karakter"
soera 68: 4

Sallahddin
28-08-07, 14:32
Geplaatst door Wortel
Dit soort uitspraken maken de Islam juist tot een godsdienst die de wereld in tweeën splijt. Juist door dit uitspraken, die op geen enkele manier recht doen aan de wordingsgeschiedenis van zowel Qur'an als Bijbel, worden de dingen nodeloos onder hoogspanning gezet.
Ik vind die uitspraken, in hun spierballentaal, zum kotzen, eerlijk gezegd.



Dogmatische kretologie die er blijk van geeft niets te willen begrijpen van wat er met deze geloofstaal werkelijk gezegd wil zijn.

Leer liever de Qur'an serieus nemen op deze manier:

"Roep op tot de weg van uw Heer met wijsheid en schone vermaning" soera 16: 125

en deze:

"En ge zijt van hoogstaand karakter"
soera 68: 4


Ho, ho ,ho ,... hold ur horses , cowboy, no offense :

Ik deed niets anders dan sommige Koran ONBETWISTE feiten (waarover werd nooit betwist ook nog!) , vanzelfsprekendheden ...citeren , betreffend Jezus, de groot profeet en mens nogmaals , waar wij , moslims, heilig in geloven en ook in de rest van de profeten , zonder enig ondersheid .... of denk je dat wij de Koran moeten gaan "wijzigen" (Hashalillah!) conform de wensen van de kerk, het westen , wat of wie dan ook , om iederren te kunnen behagen en tevreden te kunnen stellen ???

Mooi niet hoor : over de waarheid mogen wij niet hypocriet (over niets anders ook eigenlijk niet= over onbetwiste waarheden , fundamenten, islam beginselen .... !)politiek_correct doen, of compromissen sluiten ... , net als de kerk eerder en meermalen deed (beginnend met de Romeinen, ..... en latest en not the last : met joden : die al dan niet terecht vrij spreken van de vermeende "moord" of "kruiziging " van Jezus.....) = Take it or leave it = Islam is not negociable = Truth is not negociable = geen spierentaal of ander , gewoon nuchter en redelijk attitude en cold constatering !


Take care!

Slinger
28-08-07, 14:44
Geplaatst door Sallahddin
"
_I_Tevreden nu , meneer Slinger ???= "The truth does hurt!" , ik voel wel met je mee , je wordt samen met miljoenen mensen nog steeds belazerd .... tot en met de 21ste eeuw , en misschien nog verder, wie weet ??? = de mensen zijn dwazen!, de christelijk kerk gaat maar door met die leugens ("zgn drieeenheid" hashalillah ....)


_II_ je vindt het toch een beetje mager ??? :

Ga maar verder de Koran lezen en je zal ongetwijfeld veel andere Koran feiten rondom de persoon van Jezus en diens boodschap treffen , ....hoe deze laatste werd "vervalst" ....(geldt ook voor de joden , het jodendom ....) je moet er wel moeite voor doen dan: nogmaals , ik beschik zelf niet over vertalingen van de Koran , vraag het maar aan onze vriend Youssef _amr (hartelijk dank , vriend!) , als die tijd voor heeft ....!

De Koran vernietigt de fundamenten van het huidig christendom = blijft niets over van !

Jezus had geen vader ..... Adam had EN geen vader EN geen moeder =werd geschappen zonder vader en zonder moeder ook nog ! = Allah zegt : "wees" en het wordt!


Kijk, er is een zeer bekend moslim_specialist van de Bijbel ( a muslim scholar too: born in India in 1918, i guess, & south_Africa citizen starting from his 9th year of age...!) , die deze zaken betreffende Jezus , de vermeende kruiziging , ... de Bijbel ....bestudeerde... heeft boeken, veel video's , dvd's ....gepubliceerd over zijn bijbelstudies, zijn algemeen bekend live_debatten erover met zeer bekend christelijkse Amerikkaanse pastoren, ....die kan je allemaal vinden , geloof ik , op google search , onder de naam: Ahmed Deedat !

De inmiddels overleden Ahmed Deedat (2 jr geleden, geloof ik!) is , was een autoriteit op de bovenvermelde zaken!





P.S.: Dank u wel Youssef_Amr!!! .....= ik had echt geen tijd om dat allemaal uit te zoeken + heb geen Koran vertalingen en ik kon dus vervolgens absoluut niet de Koran zelf gaan vertalen, of die desbetreffende stukjes dan , althans : dat kan absoluut niet! + de vermelde Koran feiten over Jezus zijn algemeen bekend en vanzelfsprekend voor moslims bovendien = ik ben verbaasd dat Slinger dat niet ééns weet , terwijl Islam dagelijks aan "de voorpagina staat" sinds de gefabriceerd 9_11= ligt niet aan mij hoor! :hihi: , no kidding!

Nee tevreden ben ik niet. Je moet niet vergeten dat de bijbel een verzameling boeken is die eeuwen omspant. De bijbelse boodschap kwam tot stand gedurende honderden jaren van openbaring. De koran is eigenlijk een momentopname van het geloof van één(?) of meer personen. Al je daar dan een soort commentaar op de bijbel geleverd ziet worden, dan is dat niet wat ik versta onder bewijs. De opmerking dat degenen die dachten dat Jezus was gekruisigd in 'verwarring' waren, komt op mij wel erg gemakkelijk over. Er wordt niets aangehaald waarop deze opmerking gebaseerd is. Je zou toch verwachten dat oude geschriften aangehaald of een degelijke onderbouwing gegeven zou worden, maar niets van dat alles, we moeten het zo maar geloven. Op grond van enkele van deze zinnetjes concluderen dat de bijbel een vervalsing is, dat lijkt me veel te kort door de bocht.
Salahadin ik nodig jouw uit om gedeeltes uit de bijbel te lezen, bijvoorbeeld de vier evangeliën. Dan vind je van de hand van vier verschillende mensen verslagen van de gebeurtenissen rondom Jesus die redelijk overeen komen. Misschien zul je dan inzien dat deze verslagen door een paar zinnen in de koran niet omvet zijn te stoten.

Wortel
28-08-07, 15:09
Ik deed niets anders dan sommige Koran ONBETWISTE feiten (waarover werd nooit betwist ook nog!) , vanzelfsprekendheden ...citeren , betreffend Jezus, de groot profeet en mens nogmaals , waar wij , moslims, heilig in geloven en ook in de rest van de profeten , zonder enig ondersheid .... of denk je dat wij de Koran moeten gaan "wijzigen" (Hashalillah!) conform de wensen van de kerk, het westen , wat of wie dan ook , om iederren te kunnen behagen en tevreden te kunnen stellen ???

Het gaat er niet om iedereen te willen behagen en de Qur'an te wijzigen om politiek of anderszins correct te zijn. Het gaat erom dat we "over en weer" elkaars taal en dus ook elkaars geloofstaal moeten leren verstaan om op zijn minst te begrijpen wat een ander daarmee wil aanduiden. Spierballentaal als hierboven snijdt die wegen naar elkaar af. Overigens wordt dergelijke spierballentaal ook elders genoeg gesproken om de Islam op de korrel te nemen. Dat werkt net zomin.

Dat er je op een zeker moment op het punt van "agree to disagree" komt, is gegeven met de diversiteit van het leven. Maar met een verkeerd begrijpen van een andermans geloofstraditie, die geloofstraditie onderuit willen halen lijkt mij niet de weg.


Mooi niet hoor : over de waarheid mogen wij niet hypocriet (over niets anders ook eigenlijk niet= over onbetwiste waarheden , fundamenten, islam beginselen .... !)politiek_correct doen, of compromissen sluiten ... , net als de kerk eerder en meermalen deed (beginnend met de Romeinen, ..... en latest en not the last : met joden : die al dan niet terecht vrij spreken van de vermeende "moord" of "kruiziging " van Jezus.....) = Take it or leave it = Islam is not negociable = Truth is not negociable = geen spierentaal of ander , gewoon nuchter en redelijk attitude en cold constatering !

Deze stijl van redeneren ken ik maar al te goed van de "zwarte-kousenkerken". Drie keer raden wat daar "non-negotiable" is. Ik hoop dat dat ijveren voor de waarheid, naar een woord van de evangelist Johannes, een mens werkelijk vrij maakt, maar daarover heb ik meer dan gerede twijfel.

Sallahddin
29-08-07, 13:42
Geplaatst door Wortel
Het gaat er niet om iedereen te willen behagen en de Qur'an te wijzigen om politiek of anderszins correct te zijn. Het gaat erom dat we "over en weer" elkaars taal en dus ook elkaars geloofstaal moeten leren verstaan om op zijn minst te begrijpen wat een ander daarmee wil aanduiden. Spierballentaal als hierboven snijdt die wegen naar elkaar af. Overigens wordt dergelijke spierballentaal ook elders genoeg gesproken om de Islam op de korrel te nemen. Dat werkt net zomin.

Dat er je op een zeker moment op het punt van "agree to disagree" komt, is gegeven met de diversiteit van het leven. Maar met een verkeerd begrijpen van een andermans geloofstraditie, die geloofstraditie onderuit willen halen lijkt mij niet de weg.



Deze stijl van redeneren ken ik maar al te goed van de "zwarte-kousenkerken". Drie keer raden wat daar "non-negotiable" is. Ik hoop dat dat ijveren voor de waarheid, naar een woord van de evangelist Johannes, een mens werkelijk vrij maakt, maar daarover heb ik meer dan gerede twijfel.


:student: Amen! :fplet:

DieSter
29-08-07, 15:10
"Ook Amerika windt zich op over Muskens",


Nou nou wat een krantekop zeg,
Alsof een zuidelijke baptistische preker heel Amerika vertegenwoordigt op dezelfde manier dat "heel nederland zich opwindt over Muskens", volgens deze krant dan...

Heel veel amerikanen haten prekers omdat het vaak varkens zijn die met het geloof een aardig centje verdienen door oma's portomonee leeg te preken.

Ik ken een verhaal van iemand die een keer in een kerk zat en zag hoe een preker opeens zei :"now i know someone here has a 50 dollar bill in their purse", en na een tijdje stond dit oude vrouwtje op om het 50je te overhandigen....en dit gebeurde in de jaren 50/60 in een arme staat...die criminelen zaten na de preek gewoon achterin de kerk verscholen van de massa aan het zuipen...prekers, wat een grap.

naam
29-08-07, 18:22
Geplaatst door Sallahddin
:student: Amen! :fplet:


Dus niet mijn geloof is beter dan de jouwe? :engel:

Sallahddin
29-08-07, 20:16
Geplaatst door naam
Dus niet mijn geloof is beter dan de jouwe? :engel:


Ooit van ironie of sarcasme gehoord, boy???


En.... inderdaad:
Er kan alleen maar 1 geloof de ware zijn (ook "mathematish" gezien hoor :lol: ), hoe je het ook wendt of keert , simpel en plat gezegd!

Dat zeg ik telkens & weer , niet om te provoceren of wat dan ook , maar omdat ik "hart" voor de medemens heb , en de "waarheid" niet kan achterhouden ... blablabla ... en ook voor het principe....

En... uitendelijk : "...jij je geloof en ik de mijne ..." , geen dwang in het geloof ....


Ciao, amigo!

naam
29-08-07, 20:23
Geplaatst door Sallahddin
Ooit van ironie of sarcasme gehoord, boy???


En.... inderdaad:
Er kan alleen maar 1 geloof de ware zijn (ook "mathematish" gezien hoor !:lol:), hoe je het ook wendt of keert , simpel en plat gezegd!

Dat zeg ik telkens & weer , niet om te provoceren of wat dan ook , maar omdat ik "hart" voor de medemens heb , en de "waarheid" niet kan achterhouden ... blablabla ... en ook voor het principe....

En... uitendelijk : "...jij je geloof en ik de mijne ..." , geen dwang in het geloof ....


Ciao, amigo!

Ja boy, alleen je ironie komt niet over, je sarcasme wel.

Waarom kan er maar een geloof de ware zijn mathematisch gezien dan?

Sallahddin
29-08-07, 20:25
Geplaatst door DieSter
"Ook Amerika windt zich op over Muskens",


Nou nou wat een krantekop zeg,
Alsof een zuidelijke baptistische preker heel Amerika vertegenwoordigt op dezelfde manier dat "heel nederland zich opwindt over Muskens", volgens deze krant dan...

Heel veel amerikanen haten prekers omdat het vaak varkens zijn die met het geloof een aardig centje verdienen door oma's portomonee leeg te preken.

Ik ken een verhaal van iemand die een keer in een kerk zat en zag hoe een preker opeens zei :"now i know someone here has a 50 dollar bill in their purse", en na een tijdje stond dit oude vrouwtje op om het 50je te overhandigen....en dit gebeurde in de jaren 50/60 in een arme staat...die criminelen zaten na de preek gewoon achterin de kerk verscholen van de massa aan het zuipen...prekers, wat een grap.

Het gaat hier niet over "preachers" , boy : u don't seem to get it, do u ??? try to get to the subject first =step 1 !

En... step 2 : stick to the subject when u do get step 1 , right???


P.S.: niet iedereen over 1 kam scheren : gevaarlijk al dan niet bewust denkfout :generaliseren = deze laatste is de basis "denkfout" van racisme , fascisme .... fill in the blanks ... to rehearse :lol: , no offense!


Take care!

Marsipulami
30-08-07, 00:32
157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,




"[22] Want Joden blijven tekenen eisen, en Grieken wijsheid verlangen. [23] Maar wij verkondigen een gekruisigde Christus, voor Joden een aanstoot, voor heidenen een dwaasheid, [24] maar voor hen die geroepen zijn, Joden zowel als Grieken, Gods kracht en Gods wijsheid. [25] De dwaasheid van God is namelijk wijzer dan de mensen, en de zwakheid van God is sterker dan de mensen.
[26] Denk* maar aan uw eigen roeping, broeders en zusters. Naar menselijke maatstaf waren daar niet veel geleerden bij, niet veel machtigen, niet velen van hoge afkomst. [27] Nee, wat voor de wereld dwaas is, heeft God uitgekozen om de wijzen te beschamen; wat voor de wereld zwak is, heeft God uitgekozen om het sterke te beschamen; [28] wat voor de wereld van geringe afkomst is en onbeduidend, heeft God uitgekozen; wat niets betekent koos Hij uit, om teniet te doen wat wel iets betekent, [29] opdat tegenover God* geen mens zich zou beroemen op zichzelf. [30] Dankzij Hem bent u in Christus Jezus, die van Godswege onze wijsheid* is geworden, onze gerechtigheid, onze heiliging en verlossing." (1Kor 1, 22-32)

De profeet Mohamed stierf als een rijk en machtig man door iedereen gerespecteerd en gevreesd. De profeet Jezus stierf als een onschuldig lam dat ter slachtbank werd geleid. Machteloos en door de wereld bespot en verworpen stierf Jezus een slavendood aan het kruis. De islam is een godsdienst voor overwinnaars. Het christendom een godsdienst voor verliezers.

Maarten
30-08-07, 01:47
Die Mohler is al net zo geschift als die prikkers hier..

Islam refereert bij Allah uitdrukkelijk aan het christelijke en joodse geloof, en laat er geen misverstand over bestaan, dat het om éen en dezelfde God gaat. De halve Bijbel staat in de Koran. Moslims kunnen niet anders dan aannemen, dat het om dezelfde God gaat.

Christenen en joden kunnen aan de Koran zien, dat dezelfde God bedoeld is, en moeten dus aannemen, dat in Islam dezelfde god vereerd moet worden.

Ze erkennen verder elkaars boek niet, maar dat geeft geen probleem om de gemeenschappelijke God dezelfde naam te geven. (het zou kunnen, als iemand dat wil.)
Ze verschillen over wat God kan, zoals het krijgen van een zoon. Maar dat geeft nog steeds geen probleem bij het geven van een gemeenschappelijke naam.

Ik ben geen voorstander van een gemeenschappelijke naam (kun je ook niet afdwingen), maar al die theoretische bezwaren hierboven, van wie dan ook, zijn larie. Gewoon erg slecht nadenken.

Wortel
30-08-07, 08:22
De profeet Mohamed stierf als een rijk en machtig man door iedereen gerespecteerd en gevreesd. De profeet Jezus stierf als een onschuldig lam dat ter slachtbank werd geleid. Machteloos en door de wereld bespot en verworpen stierf Jezus een slavendood aan het kruis.

Zeker...


De islam is een godsdienst voor overwinnaars. Het christendom een godsdienst voor verliezers.

...Maar of Constantijn de Grote of Mansoer al Hallaadj je dit zo na zullen zeggen weet ik niet.

Marsipulami
30-08-07, 08:59
Geplaatst door Maarten
Moslims kunnen niet anders dan aannemen, dat het om dezelfde God gaat.

Als ze dat niet zouden doen dan zeggen ze impliciet dat er méér dan één God is. En dat is natuurlijk een terugval naar de pre-ïslamitische en
pre-christelijke geloofsvoorstellingen waarbij elke stam zijn eigen godheid had dewelke zijn stam steunde in oorlogen tegen andere stammen. Anno 2007 zou dat dan de islamitische stam tegen christelijke of nog andersgezinde stammen zijn. Het was een geniaal inzicht van de profeet Mohamed om de ka'aba op te kuisen en de éne onzichtbare God te verkondigen. Dat monotheïstische geloofsinzicht droeg in hoge mate bij aan het beëindigen van de stammenoorlogen op het Arabische schiereiland.



Ze erkennen verder elkaars boek niet,

Voor christenen is dat minder erg dan voor moslims. Terwijl de islam de godsdienst van een boek is, is het christendom de godsdienst van een persoon, nl. Christus. God heeft in zijn ondoorgrondelijke wijsheid wat fouten en tegenstrijdigheden laten noteren in de bijbel opdat christenen die de bijbel bestuderen verder zou leren kijken dan hun neus lang is en om hen alzo te behoeden voor een hersenloos fundamentalisme.



Ze verschillen over wat God kan, zoals het krijgen van een zoon.

Het zoonschap van Christus heeft ook in het christendom een overdrachtelijke betekenis. Als moslims beweren dat God geen zoon kan hebben (in letterlijke biologische zin) dan kunnen christenen dat alleen maar beamen. Het is goed dat moslims christenen waarschuwen voor overdreven antropomorfisme in godsvoorstellingen.


What's next ?

super ick
30-08-07, 09:00
Geplaatst door Maarten
Die Mohler is al net zo geschift als die prikkers hier..

Islam refereert bij Allah uitdrukkelijk aan het christelijke en joodse geloof, en laat er geen misverstand over bestaan, dat het om éen en dezelfde God gaat. De halve Bijbel staat in de Koran. Moslims kunnen niet anders dan aannemen, dat het om dezelfde God gaat.

Christenen en joden kunnen aan de Koran zien, dat dezelfde God bedoeld is, en moeten dus aannemen, dat in Islam dezelfde god vereerd moet worden.

Ze erkennen verder elkaars boek niet, maar dat geeft geen probleem om de gemeenschappelijke God dezelfde naam te geven. (het zou kunnen, als iemand dat wil.)
Ze verschillen over wat God kan, zoals het krijgen van een zoon. Maar dat geeft nog steeds geen probleem bij het geven van een gemeenschappelijke naam.

Ik ben geen voorstander van een gemeenschappelijke naam (kun je ook niet afdwingen), maar al die theoretische bezwaren hierboven, van wie dan ook, zijn larie. Gewoon erg slecht nadenken.

O, o een nieuwe profeet. Heb je hier OOK al verstand van joh? Jij bent toch een mutitalent zeg. En zo bescheiden ook. Mijn complimenten hoor.

Charlus
30-08-07, 10:42
Geplaatst door Marsipulami

Ze verschillen over wat God kan, zoals het krijgen van een zoon.
Het zoonschap van Christus heeft ook in het christendom een overdrachtelijke betekenis. Als moslims beweren dat God geen zoon kan hebben (in letterlijke biologische zin) dan kunnen christenen dat alleen maar beamen. Het is goed dat moslims christenen waarschuwen voor overdreven antropomorfisme in godsvoorstellingen.<...>
Een overdrachtelijke betekenis? Omdat jij dat zegt? Er zijn genoeg Christenen die daar heel anders over denken.
Hoe dan ook heeft god gelijktijdig verschillend gehandeld, nl. Jezus op de wereld zetten als de zoon der mensen via een onbevlekte ontvangenis ter verlossing van de mensheid én Jezus op de wereld zetten als "gewone" profeet. Twee opperwezens dus die niet samenvallen.

Marsipulami
30-08-07, 10:56
Geplaatst door Charlus

Het zoonschap van Christus heeft ook in het christendom een overdrachtelijke betekenis. Als moslims beweren dat God geen zoon kan hebben (in letterlijke biologische zin) dan kunnen christenen dat alleen maar beamen. Het is goed dat moslims christenen waarschuwen voor overdreven antropomorfisme in godsvoorstellingen.<...>
Een overdrachtelijke betekenis? Omdat jij dat zegt? Er zijn genoeg Christenen die daar heel anders over denken.
Hoe dan ook heeft god gelijktijdig verschillend gehandeld, nl. Jezus op de wereld zetten als de zoon der mensen via een onbevlekte ontvangenis ter verlossing van de mensheid én Jezus op de wereld zetten als "gewone" profeet. Twee opperwezens dus die niet samenvallen.

Hmm, onbevlekte ontvangenis gaat over de erfzonde. Ik denk dat je het geloofspunt van de maagdelijke geboorte bedoelt en aanvoert als argument om te stellen dat Jezus zoon van God is. De koran affirmeert echter eveneens de maagdelijke geboorte van Jezus.

SOERAT AAL 'IMRAAN

" Toen de engelen zeiden: 'O Marjam, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de masieh, 'Isa, de zoon van Marjam. Hij zal in het tegenwoordige leven en het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid van God zijn. In de wieg en als volwassene zal hij tot de mensen spreken en hij zal een van de rechtschapenen zijn.' Zij zei: 'Mijn Heer, hoe zou ik een kind krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft.' Hij zei:'Zo is het. God schept wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, dan zegt Hij er slechts tegen:'Wees!' en het is.' En Hij zal hem het boek, de Taura en de Indjiel onderwijzen."

Charlus
30-08-07, 11:22
Geplaatst door Marsipulami

Geplaatst door Charlus

Het zoonschap van Christus heeft ook in het christendom een overdrachtelijke betekenis. Als moslims beweren dat God geen zoon kan hebben (in letterlijke biologische zin) dan kunnen christenen dat alleen maar beamen. Het is goed dat moslims christenen waarschuwen voor overdreven antropomorfisme in godsvoorstellingen.<...>
Een overdrachtelijke betekenis? Omdat jij dat zegt? Er zijn genoeg Christenen die daar heel anders over denken.
Hoe dan ook heeft god gelijktijdig verschillend gehandeld, nl. Jezus op de wereld zetten als de zoon der mensen via een onbevlekte ontvangenis ter verlossing van de mensheid én Jezus op de wereld zetten als "gewone" profeet. Twee opperwezens dus die niet samenvallen.
Hmm, onbevlekte ontvangenis gaat over de erfzonde. Ik denk dat je het geloofspunt van de maagdelijke geboorte bedoelt en aanvoert als argument om te stellen dat Jezus zoon van God is. De koran affirmeert echter eveneens de maagdelijke geboorte van Jezus.<...>
De maagdelijke geboorte is bijzaak, evenals of ik werkelijk vind dat Jezus de zoon van god is (wat overigens voor mij als ongelovige een curieuze mening zou zijn). Ik denk wel dat de meeste Christenen en ook het N.T. een zeer diepgaande band tussen god en Jezus veronderstellen, eentje die onze opvatting van het zoon-vader familieverband zelfs te boven gaat. Daarin verschillen Islam en Christendom fundamenteel.
Zo dan:

Vereenvoudigd
Hoe dan ook heeft god gelijktijdig verschillend gehandeld, nl. Jezus op de wereld zetten als de zoon der mensen ter verlossing van de mensheid én Jezus op de wereld zetten als "gewone" profeet. Twee opperwezens dus die niet samenvallen.

Marsipulami
30-08-07, 12:43
Ik denk wel dat de meeste Christenen en ook het N.T. een zeer diepgaande band tussen god en Jezus veronderstellen, eentje die onze opvatting van het zoon-vader familieverband zelfs te boven gaat.

Je stelt nu zelf dat christenen het zoonschap van Jezus in overdrachtelijke zin verstaan. Het gaat over de intieme band tussen Jezus en God. Dat mysterie probeert men te duiden door te grijpen naar beelden waarmee men vertrouwt is in het dagelijkse leven zoals het beeld van een vader zoon relatie.

Sallahddin
30-08-07, 13:28
Geplaatst door Maarten
Die Mohler is al net zo geschift als die prikkers hier..

Islam refereert bij Allah uitdrukkelijk aan het christelijke en joodse geloof, en laat er geen misverstand over bestaan, dat het om éen en dezelfde God gaat. De halve Bijbel staat in de Koran. Moslims kunnen niet anders dan aannemen, dat het om dezelfde God gaat.

Christenen en joden kunnen aan de Koran zien, dat dezelfde God bedoeld is, en moeten dus aannemen, dat in Islam dezelfde god vereerd moet worden.

Ze erkennen verder elkaars boek niet, maar dat geeft geen probleem om de gemeenschappelijke God dezelfde naam te geven. (het zou kunnen, als iemand dat wil.)
Ze verschillen over wat God kan, zoals het krijgen van een zoon. Maar dat geeft nog steeds geen probleem bij het geven van een gemeenschappelijke naam.

Ik ben geen voorstander van een gemeenschappelijke naam (kun je ook niet afdwingen), maar al die theoretische bezwaren hierboven, van wie dan ook, zijn larie. Gewoon erg slecht nadenken.


Plat & simpel gezegd weer :

Er is maar 1 God die en het jodendom en het christendom en de Islam boodschappen had geopenbaard : de God van alle drie de monotheistishe Godsdiensten is maar 1 en hetzelfde in OORSPRONG althans !

Toen mensen zelf gingen knoeien met en de Tora en de Bijbel .... + historishe feiten en socio_economish_politiek omstandigheden ++++ ....veranderden vervolgens FUNDAMENTEEL de oorspronkelijke boodschappen van het jodendom , die werd gedeeltelijk vervangen en verbeterd door het oorspronkelijk christendom met behoud van de Tora!

Hetzelfde verhaal dus geldt voor het christendom voor de bovenvermelde redenen en ander ook nog (raadpleeg de geschiedenis van de Kerk , die is veel zeggend!), en die werd dus later VERVANGEN door de laatste boodschap = de Islam , zo simpel ligt dat :

Het jodendom en het christendom hebben eigenlijk geen recht van bestaan meer , om het zo hard en kil uit te drukken , maar :

dit allemaal wetend , geldt toch uitendelijk het volgende :

"...jij je geloof en ik de mijne ..." "...er is geen dwang in het geloof..."............


P.S.: heeft dus veel te maken met nadenken , godsdiensten_vergelijkingen , geschiedenis , geloof ook in sterker mate ......


Ga maar vooraal lekker door met je "grootheidswaanzin" ( misplaatst arrogantie en idiotie eigenlijk!) en mentaal prostitutie , Maarten , gesteund & gepimpt door je "mentaal pervers & en aan minderwaardigheidscomplex lijdend zielig audience " = wie houdt je tegen??? =Applaus !!!! :lol:

Sallahddin
30-08-07, 13:56
Geplaatst door Marsipulami
De profeet Mohamed stierf als een rijk en machtig man door iedereen gerespecteerd en gevreesd. De profeet Jezus stierf als een onschuldig lam dat ter slachtbank werd geleid. Machteloos en door de wereld bespot en verworpen stierf Jezus een slavendood aan het kruis. De islam is een godsdienst voor overwinnaars. Het christendom een godsdienst voor verliezers.


Wat een flauwekul allemaal weer :

Schaam je je niet zulke soort desinformatie , geschiedsvervalsing ... door te zetten , met je bekend _gebruikelijk (je handtekening geworden!) zoete schijnheilig en hypocriet rhetoriek waar zelfs geen doof_blind er in trapt ???

Het is algemeen bekend dat de profeet van de Islam een zeer arm leven had geleid( by choice!) , ondanks de rijkdommen die moslims later konden verzamelen : hij had nooit gegeten tot dat die verzadigd werd bijv. , ook ondanks de later relatief rijkdommen .....


Bovendien , Had de profeet van de Islam z'n fair_share van ellende , honger , onderdrukking ....= beproevingen .... en meer , wel gehad !

Trouwens, elk ander profeet in de geschiedenis ontsnapte er niet aan de benodigde beproevingen ...

Wij geloven in ieder van al die profeten zonder enig onderscheid : je parallel schijnheilig logica leidt tot onderscheid maken tussen de profeten , zo van : wie heeft het meest geleden??? =die is beter = criteria die slaat nergens op = alleen God mag bepalen wat de "juiste" of ander of geen criteria is, niet jij !

Voor ons , zijn al die profeten dus allemaal even belangrijk en even gelijkwaardig ; Jezus, Mozes , Mohammed, Abraham.....


P.S.: ik wil dus niet terug komen op je ander schijnheilig & ironish rhetoriek , zo van de islam is de godsdienst van overwinaars ....blablablab .... Islam is de laatste ware boodschap voor de heel mensheid ( THE one & only : dit is geen spierballen taal , meneer wortel , maar de waarheid!) , en alleen in die zin is die de godsdienst van overwinaars = de heel mensheid = die erin wil of kan geloven !!!!

De rest laat ik buiten beschouwing : vermeende "kruiziging" van Jezus , diens "slaven_dood ' = correctie= God had Jezus naar de hemel laten herrijzen (je moet je schamen om deze termen en kwalificaties te gebruiken ten aanzien van een groot profeet en mens = Jezus ) !

Sallahddin
30-08-07, 14:22
Geplaatst door Marsipulami
_I_ Als ze dat niet zouden doen dan zeggen ze impliciet dat er méér dan één God is. En dat is natuurlijk een terugval naar de pre-ïslamitische en
pre-christelijke geloofsvoorstellingen waarbij elke stam zijn eigen godheid had dewelke zijn stam steunde in oorlogen tegen andere stammen. Anno 2007 zou dat dan de islamitische stam tegen christelijke of nog andersgezinde stammen zijn. Het was een geniaal inzicht van de profeet Mohamed om de ka'aba op te kuisen en de éne onzichtbare God te verkondigen. Dat monotheïstische geloofsinzicht droeg in hoge mate bij aan het beëindigen van de stammenoorlogen op het Arabische schiereiland.




_II_ Voor christenen is dat minder erg dan voor moslims. Terwijl de islam de godsdienst van een boek is, is het christendom de godsdienst van een persoon, nl. Christus. God heeft in zijn ondoorgrondelijke wijsheid wat fouten en tegenstrijdigheden laten noteren in de bijbel opdat christenen die de bijbel bestuderen verder zou leren kijken dan hun neus lang is en om hen alzo te behoeden voor een hersenloos fundamentalisme.




_III_ Het zoonschap van Christus heeft ook in het christendom een overdrachtelijke betekenis. Als moslims beweren dat God geen zoon kan hebben (in letterlijke biologische zin) dan kunnen christenen dat alleen maar beamen. Het is goed dat moslims christenen waarschuwen voor overdreven antropomorfisme in godsvoorstellingen.


What's next ?

_I_ Islam boodschap is veel verder dan alleen het verkondigen van het bestaan van 1 God , en Arabish_stammen_oorlogen te beeindigen !!! :giechel: = je gaat door met de islam caricaturiseren en reduceren tot wat die niet is , net als meest westerse orientalisten of Islamologen dat doen = Islam heeft veels te verheven doelen , en nog steeds tot het einde van de tijd , anders kan die zich niet beschouwen als DE laatste universeel boodschap voor de heel mensheid dus = Islam kwam niet slechts voor Arabieren,kwam niet voor arabish-eenheid, arabisme of arabish_nationalisme , nee absoluut niet , wel tegen alle soorten nationalisme, ethnicisme , racisme , verslaving , alienatie ....: geen onderscheid tussen mensen in Islam op basis van:ras, ethniciteit, huidskleur , nationaliteit ......), brilljant mens die je bent (!!!!

Alleen al de eerste "corner_stone" van islam :" I witness that there's NO God but Allah , & Mohammed is his prophet " is ALLES zeggend , kan heel boeken erover schrijven : ik geef je dan deze compilatie of resume of wat het ook mag wezen:

There's only 1 God (not 3 in 1) that created all life on earth & everywhereelse in the universe ....everything & anything, anywhere & everywhere = the first meaning of the word God = creator !

The second : there's only 1 God to worship :

To worship God in islam means not only the religious part of worship : prayers , "rituals" ... but also everythingelse in the life of a human being : hard work is worship of God, enjoy the positive & good sides of life is worship of God , .... fight for justice ... is worship of God , ... even "go to bed" with your own spouse is a worship of God ...

Kortom: all good deeds en postive aspects of life are worship of God !

But most importantely , the meaning of : " there's no God but Allah" = God is also the source of ethics, morality, jurisdiction , ... in all aspects of life : private, political , social , economical ....

Mohammed is his prophet is abvious : when u believe in this part too , it means u accept the fact that Mohammed is his prophet , & u take everything from God & his prophet = da's de criteria for being a good muslim , u reject anythingelse that is in contradiction with that fundamental-cornerstone: politically, economically, socially , ...

de rest is verslaving en alienatie van de mens, en vooraal veraad van : "...there's NO God but Allah..."! : moeilijk voor je in twee zinnen te snappen ... : ik laat het bij deze !

_II_ dat principe van blijkbare tegenstrijdigheden voortkomend uit de ondoorgrondelijk wijsheid van God , tref je ook in Islam ; maar dat kan je verder niet helpen in het "oplossen" van of "aantwoorden" vinden voor de zeer afwijkende post_Jezus_tijdperk_ menselijke toevoegingen en concepten als de zgn drieenheidverzinsel, de "vermeende kruiziging van Jezus .....


_III_ wat ben je zo kortzichtig , met een zeer selectief optiek:

In de Koran staat dat God nergens of op niemand of op wat dan ook lijkt ... de menselijk imagination & knowledge ....te boven gaat : vandaar het verbod ook op afbeeldingen !

Dus, als de Koran zegt dat God geen zoon heeft , dan wordt meestaal daarmee bedoelt dat God geen zoon heeft op welk manier dan ook = sinds God niet op mensen lijkt tenminste , dan is de letterlijk _biologish_ betekenis al bij voorbaat uitgesloten (niet alleen letterlijk _op_een_menselijk_"biologish" _manier _ maar_ook_niet_op wel_manier_dan _ook , mr.Einstein!) !

Dus God heeft geen zoon, op welke manier dan ook , laat staan op de menselijk letterlijk biologish manier , comprende ????(de letterlijk_biologish betekenis blijft nogmaals al bij voorbaat buiten beschouwing ...)!

Bovendien, Jezus als "God_mens" afbeeldingen in het christendom zijn HET voorbeeld dat christenen hun eigen geloof op zo'n belachelijk en schameteloos manier hadden getravestiet en verraden ....= de zgn menswording van "God"= perversiteit ten top = DE afwijking_uitvinding bij uitstek van de heel geschiedenis , wordt op rekening gebracht van christenen waar Jezus geen veraantwoordelijkheid of schuld erin heeft of draagt = Jezus as a human being & prophet has nothing to do with it ....


Ik laat het bij deze !

THINK... do not let others do that for u, smart boy !!!

Take care !

Maarten
30-08-07, 14:38
Geplaatst door Sallahddin
Plat & simpel gezegd weer :

Er is maar 1 God die en het jodendom en het christendom en de Islam boodschappen had geopenbaard : de God van alle drie de monotheistishe Godsdiensten is maar 1 en hetzelfde in OORSPRONG althans !

Toen mensen zelf gingen knoeien met en de Tora en de Bijbel .... + historishe feiten en socio_economish_politiek omstandigheden ++++ ....veranderden vervolgens FUNDAMENTEEL de oorspronkelijke boodschappen van het jodendom , die werd gedeeltelijk vervangen en verbeterd door het oorspronkelijk christendom met behoud van de Tora!

Hetzelfde verhaal dus geldt voor het christendom voor de bovenvermelde redenen en ander ook nog (raadpleeg de geschiedenis van de Kerk , die is veel zeggend!), en die werd dus later VERVANGEN door de laatste boodschap = de Islam , zo simpel ligt dat :

Het jodendom en het christendom hebben eigenlijk geen recht van bestaan meer , om het zo hard en kil uit te drukken , maar :

dit allemaal wetend , geldt toch uitendelijk het volgende :

"...jij je geloof en ik de mijne ..." "...er is geen dwang in het geloof..."............


P.S.: heeft dus veel te maken met nadenken , godsdiensten_vergelijkingen , geschiedenis , geloof ook in sterker mate ......


Ga maar vooraal lekker door met je "grootheidswaanzin" ( misplaatst arrogantie en idiotie eigenlijk!) en mentaal prostitutie , Maarten , gesteund & gepimpt door je "mentaal pervers & en aan minderwaardigheidscomplex lijdend zielig audience " = wie houdt je tegen??? =Applaus !!!! :lol:

En stel nou eens even, dat het allemaal waar is wat je zegt. Ik bedoel, je moet er ook nog moslim voor zijn, en ook nog eens een behoorlijk eenkennige moslim, en ook nog eens niet veel weten van christendom en jodendom, maar OK.. Stél dat je gelijk hebt!..

Dan gaat het in álle godsdiensten nog stééds over éen en dezelfde God!
Kortom: wat daar hierboven allemaal over beweerd wordt, is allemaal larie.
Er is geen enkel probleem om die God dezelfde naam te geven, tenminste voor wie dat zou willen.

Jij voegt hierboven weer nieuwe onzin toe, waar gelovigen uit allerlei richtingen waarschijnlijk over staan te bulderen van het lachten.. Je zegt dat de God in de verschillende richtingen slechts "in oorsprong" dezelfde is.
Die stelling is helemaal in strijd met Islam, en met de rest! God is namelijk éen en ondeelbaar, alomtegenwoordig, almachtig, alwetend, enz enz enz..
Sallahddin staat Allah hier een beetje op te delen.. :hihi:
Beetje wakker blijven jongen:
niet Allah, maar de Gódsdiensten zijn de zaken, die "IN OORSPRONG" dezefde zijn, maar verder in uitwerkingverschillen !!

Religieus gezien is wat je zegt echt godslasterlijk. Er zijn zeker tijden geweest, waarin je van een Imam een aframmeling zou krijgen, als je zoiets stond te beweren.

Mijn kritiek op moslims over Islam is nogal eens, dat moslims zo'n puinhoop van hun eigen leerstukken maken. Wienig discipline om echt stil te staan bij de leerstukken, en veel gelul uit de nek! Mijn kritiek komt meestal niet vanuit christendom, maar vooral vanuit Islam zelf. De helft van de tijd heb ik het gevoel voor Imam te moeten spelen, gewoon omdat de jongens niks weten, en onzin staan te blaten.

super ick
30-08-07, 15:21
Ook Amerika windt zich op over Muskens

Muskens......Muskens, who the fuck is Muskens?

Geneuzel.

Maarten
30-08-07, 15:23
Geplaatst door Sallahddin

:D

je gaat door met de islam caricaturiseren en reduceren tot wat die niet is , net als meest westerse orientalisten of Islamologen dat doen
O ja, doen die dat?..
Laten we eens even gaan kijken, wat al die idioten maar ál te goed kennen vanuit hun eigen godsdienst, en wat ze volgens jou dus ineens niet meer zouden weten, als het over Islam gaat..


Islam heeft veels te verheven doelen , en nog steeds tot het einde van de tijd , anders kan die zich niet tot de laatste universeel boodschap voor de heel mensheid dus = Islam kwam niet slechts voor Arabieren
Yeah yeah.. Christendom heeft precies hetzelfde soort leerstuk.. Peuters leren dat al..


Alleen al de eerste "corner_stone" van islam : I witness that there's NO God but Allah
Revolutionair hoor.. Mozes (Musa) kwam daar al mee.
En daar is in christendom en jodendom nog nooit verandering in gekomen, ook niet in het Nieuwe Testament, en ook daarna in praktijk niet.

Alleen zijn er moslims, die geen donder van Christendom weten, die schijnen te denken, dat God opgedeeld wordt in christendom door de komst van Jezus. Die gillen dus over meergodengodsdienst.. Dat wordt in christendom heel vermakelijk gevonden.


& Mohammed is his prophet
Ja ja.. dat weten we.. Moslims zien Mohammed als degene die de boodschap bracht. No problem.


is ALLES zeggend , kan heel boeken erover schrijven : ik geef je dan deze compilatie of resume of wat het ook mag wezen:

Aha, nou gaan we dus de specifieke Islamitische dingen krijgen.. dingen waar wij christenen nog wat van kunnen opsteken.. OK..

There's only 1 God (not 3 in 1) that created all life on earth & everywhereelse in the universe ....everything & anything, anywhere & everywhere = the first meaning of the word God !
Leuk om zo’n fundamenteel joods-christelijk leerstuk uit de mond van een moslim te horen.

En over “3 in 1”: er bestaat in christendom niet zoiets als 3 goden, die met de staafmixer tot éen geboetseerd worden. Moslims denken dit, door een wat al te simplistische lezing van de Koran. Op zich is er wel wat aan de hand, maar die gekke moslims schijnen te denken, dat het dus om meerdere goden gaat. Komt ervan, als je je nergens in verdiept.


The second : there's only 1 God to worship

Leuk om zo’n fundamenteel joods-christelijk leerstuk uit de mond van een moslim te horen.


To worship in islam means not only the religious part of worship : prayers , "rituals" ... but also everythingelse in the life of a human being : hard work is worship of God, enjoy the positive & good sides of life is worship of God , .... fight for justice ... is worship of God , ... even "go to bed" with your own spouse is a worship of God ...

Leuk om zo’n fundamenteel joods-christelijk leerstuk uit de mond van een moslim te horen.


Kortom: all good deeds en postive aspects of life are worship of God !

Leuk om zo’n fundamenteel joods-christelijk leerstuk uit de mond van een moslim te horen.


But most importantely , the meaning of : " there's no God but Allah" = God is also the source of ethics, morality, jurisdiction , ... in all aspects of life : private, political , social , economical
Leuk om zo’n fundamenteel joods-christelijk leerstuk uit de mond van een moslim te horen.


Mohammed is his prophet is abvious : when u believe in this part too , it means u accept the fact that Mohammed is his prophet , & u take everything from God & his prophet = da's de criteria for being a good muslim , u reject anythingelse that is in contradiction with that fundamental
Yeah yeah.. Alweer zo’n typisch leerstuk uit de joods-christelijke godsdiensten, maar nu in de Islamvariant..
:slapen:

In christendom kom je precies hetzelfde tegen, waar Christus als de brenger of vertegenwoordiger van de ware leer zegt:
"Ik ben de Weg, de Waarheid, en het Leven."

Voorlopig was het dus nog niet zo spannend of leerzaam over Islam, want in Christendom wordt je namelijk doodgegooid met dit soort zaken.
En jij denkt dat al die Islamologen enzo niets weten of snappen?

Ik zou zeggen: ga maar lekker door met het bestuderen van Islam, misschien begrijp je dan uiteindelijk iets van christendom..

Maarten
30-08-07, 16:17
Geplaatst door Sallahddin
de letterlijk_biologish betekenis blijft nogmaals al bij voorbaat buiten beschouwing ...
Dat is helemaal niet waar.

Er wordt in de Koran zó gehamerd op de logica, dat God niet net als een mens een zoon kan hebben, dat juist de vraag rijst, of het niet allemaal om die biologie gaat?
Het is namelijk volkomen wiedes, dat God niet net als mensen nakomelingen kan hebben.
Theoretisch kan het overigens wel, want God is almachtig, nietwaar?
De Koran lijkt zichzelf hier tegen te spreken: God die verklaart, dat hij bepaalde dingen niet kan. Beetje vreemd he?
Waarom zou God geen mens kunnen scheppen, als zijn zoon?
Ik kan dus niet uitsluiten, dat er bij de Koranteksten iets mis is gegaan.

Maar de grote vraag is dus, of niet ál die Aya's in feite betrekking hebben op de biologie?
Ik heb het een keer grondig zitten bekijken. Het lijkt er inderdaad op, dat er méer bedoeld is dan enkel de biologie. Maar helemaal duidelijk is dat niet. Eigelijk moet er naar de Arabische teksten gekeken worden. Maar dan nog is de vraag of huidige Arabieren (=feilbare mensen) wel kunnen uitmaken, wat er precies bedoeld wordt?

Dan is de vraag wáar de Koran precies tegen was? Heel goed mogelijk, dat er indertijd een opvatting in christendom bestond, die heel letterlijk Christus als zoon zag, dus helemaal los van de rest. Dan ging het dus om een uitermate materialistische opvatting van het leerstuk.
Nogmaals, ik kan niet uitsluiten, dat Christus inderdaad de lichamelijk geschapen zoon was, maar het heeft helemaal geen zin om daar met moslims over te ruzien, omdat de ware betekenis van Christus niet zat in zijn fysieke lichaam, maar in wat hij geestelijk in essentie was.

Verder heb ik een probleem met moslims, die erg materialistisch zijn bij het lezen van hun eigen teksten. De Koran zegt heel duidelijk, dat sommige teksten letterlijk bedoeld zijn, en andere overdrachtelijk. En dat de lezer zelf maar moet uitmaken wat het is.
Maar in de argumentaties van moslims, zie ik ze dit zelden doen. Je ziet nauwelijks bespiegelingen over hoe je een tekst moet zien, en zelfs veel schroom om dat te doen. Altijd weer zie je gehamer op letterlijke teksten, met de vermaning dat je moet geloven wat er staat. Dit is precies waarom christenen nogal wantrouwend zijn tegenover moslims. De Koran lijkt ze ook een vrijheid te geven, waar niet veel gebruik van gemaakt wordt.
Veel te vaak staat niet de betekenis van een Aya centraal, maar het feit dat het een voorschrift is. Dat wordt als veel te dogmatisch ervaren.

Geplaatst door Sallahddin

de zgn menswording van "God"= perversiteit ten top
Dat ligt er maar aan hoe je dat ziet..
Moslims hebben er een beeld bij alsof God, die aanwezig is van hier tot aan de Andromedanevel, zichzelf even samengeperst heeft tot de persoon van Christus. Dat zou inderdaad bespottelijk zijn. Noem dat pervers ja.

Anderzijds geloven Moslims, dat de eenheid van Mohammed met God zo groot is geweest, dat die hele eeuwige boodschap, die al bestond voor het begin der tijden, even via Mohammed in perfecte vorm op aarde terecht kwam. En die perfecte eenheid met God wrdt door moslims helemaal geen probleem gevonden. Ineens kan het dus allemaal wél..

Moslims haasten zich dan wel met verklaringen, verhalen, en uitleg, maar accepteren weer niet, dat christenen die óok bij Christus hebben!
Het is dus vrij komisch allemaal. Maar moslims scoren er echt geen punten mee bij christenen. Er wordt echt gevonden, dat veel moslims een bende van de leerstukken maken.

Sallahddin
30-08-07, 20:47
Geplaatst door Maarten



Mijn kritiek op moslims over Islam is nogal eens, dat moslims zo'n puinhoop van hun eigen leerstukken maken. Wienig discipline om echt stil te staan bij de leerstukken, en veel gelul uit de nek! Mijn kritiek komt meestal niet vanuit christendom, maar vooral vanuit Islam zelf. De helft van de tijd heb ik het gevoel voor Imam te moeten spelen, gewoon omdat de jongens niks weten, en onzin staan te blaten.

Ten eerste dit terzijde :

Simpel en plat gezegd weer :

_1_ Allah is 1, die van het huidig christendom is 3 in 1 (Allah is ook de God van het OORSPRONKELIJK christendom, maar de later versies van deze laatste waren "besmet" met Griekse en Romeinse mythologieen, menselijke toevoegingen ....) , hoe kan je dat met elkaar verenigen ????

_2_Waaroom ga je mijn eigen woorden of verdraaien , dus een ander betekenis aan geven dan ik had in gedachten , uit context halen, bagataliseren of juist letterlijk nemen , terwijl die figuurlijk of metaforish bedoeld waren:

Als ik zeg dat God maar 1 is in die tegenwoordig fundamenteel verschillende min of meer monotheistish geloven of religies : let op op elk afzonderlijk woord en nuance : EN WEL

(hoe kan je het huidig christendom serieus monotheistish noemen , terwijl die die zgn belachelijk drieeenheid verzinsel hardnekkig vast aan blijft houden!)

in OORSPRONG , dan bedoel ik dat figuurlijk= in die religies in hun oorspronkelijkheid , maar daar is geen sprake van in de later versies ervan : groot voorbeeld : drieenheid in het huidig christendom die stamt uit de Griekse of Romeinse mythology , niet van het oorspronkelijk versie van de boodschap van Jezus !!!!

Anderzijds , ga ik even reageren op je ongeloofelijk misplaats "grootheidswaanzin= minderwaardigheidscomplex of weet ik veel wat nog : ga je maar laten na kijken ...", arrogantie en paternalisme..... : je bent niet goed snik , jongen : kijk 's even heel rustig naar je bovenvermeld citaat !!!!!! : je beweert Islam beter te kennen dan moslims , en het gevoel voor "Imam" te willen spelen ook nog ??? :fparty: : arrogantie & pretentie zijn zeker geen tekenen van wijsheid of intelligentie !!!!

Even een paar feiten op rij zetten voor je , islam_kenner bij uitstek (je verschilt niet veel van die domme arrogante westerse orientalisten en zgn islamologen ...): wat voor islam_studies had je wel genoten , research ... alvorens ik verder ga ???

"Imam" zijn is geen functie , ieder moslim kan Imam zijn (voorwaarden:basis kennis van Islam , Koran gedeeltelijk of volledig uit hoofd kennen ...), in de zin van dat die moslims op het dagelijks gebed in de Moskee of elders kan leiden : meestaal puur religieus eenvoudig taak = there're no men of God in islam , & no religious hierearchy or autority ...ieder moslim die voldoet aan de eisen en voorwaarden van scholar ("religieuze wetenschappen " beheersen =a sea of knowledge ; Islam goed en precies kennen, Koran , hadiths van de profeet .....)!= je kan als moslim de "gevestigde religieuze autoriteiten" challengen , naar huis helpen sturen, weigeren te gehoorzamen, , tegen aan vechten als het echt niet anders kan, als je ziet dat die afwijkend gedrag of ander gaan tonen ten opzichte van de geboden, beginselen, gesst, natuur ... van islam , of die ge_misbruiken .... lang verhaal en onderwerp weer!)))

In Islam, kan je een arts zijn biv. , en tegelijkertijd part_time Imam zijn als je tijd voor hebt , de trend van mensen die full_time _imam_ zijn , is niet wenselijk alleen als het nodig is : moslims moeten gaan werken en bezigheden zoeken voor hun brood , deze laatse uitsluitend uit religieuze taken halen is niet wenselijk , voor begrijpelijke redenen : macht_strijd!

VEEL Imams zijn dus eenvoudig mensen die niet echt veel van eigen geloof weten , maar net genoeg om mensen de nodig eenvoudig adviezen te geven over puur religieuze zaken = maar die kunnen meestaal zeker niet als bronnen van islam kennis worden geacht ...!

Maar , Islam is vooraal niet alleen een religie, maar een allesomvattend manier van leven : prive, politiek, sociaal, economish, ... jawel: bestaat er geen scheiding tussen religie en staat in islam bijv.= westerse secularisme is niet van toepassing op islam , qua geschiedenis, natuur, geest , beginselen , dynamiek .... van islam = Islam is het heel leven en het hiernamaals = ook een manier van "doodgaan" : "...work for ur life as if u would live for ever , & work for ur after_life as if u would die tomorrow ...", .... "... do not miss or forget ur fair_share in life ..."

Imam is niet echte de geschikt Islam_kenner of representant : je moet veel meer in huis hebben om dat te worden= Islam_kenner : je moet eerst oprecht moslim zijn !

Arabish beheersen (de taal van de origineel Koran !) en diens "wetenschappen" leren kennen en beheersen : grammatica, rhetoriek, welbespraaktheid ... prose, poezie....., op letterkundig niveau ....

Bekend zijn met de "religieuze wetenschappen" als FIKh; Balagha ............................."religieuze wetenschappen" van uitleg & interpretatie van Koran , context, historie , geschiedenis van Islam ....

Ach... de lijst is lang !


P.S.: Islam is veels te verheven boven je zielig pretentieus petje , jongen , neem het van mij aan : great muslim scholars of today & in the past , spend their entire lives in Islam_studies without being able to study all aspects of it , & they never pretend to know everything about it like ur "highnest" do :lol: : they always finish their studies with words like : Allah Aaalam (God knows better!) , or if i'm not mistaken ....

Grow_up , u shameless ignorant creature !

Ciao!

"

Sallahddin
30-08-07, 22:07
Geplaatst door Maarten
Dat is helemaal niet waar.

Er wordt in de Koran zó gehamerd op de logica, dat God niet net als een mens een zoon kan hebben, dat juist de vraag rijst, of het niet allemaal om die biologie gaat?
Het is namelijk volkomen wiedes, dat God niet net als mensen nakomelingen kan hebben.
Theoretisch kan het overigens wel, want God is almachtig, nietwaar?
De Koran lijkt zichzelf hier tegen te spreken: God die verklaart, dat hij bepaalde dingen niet kan. Beetje vreemd he?
Waarom zou God geen mens kunnen scheppen, als zijn zoon?
Ik kan dus niet uitsluiten, dat er bij de Koranteksten iets mis is gegaan.

Maar de grote vraag is dus, of niet ál die Aya's in feite betrekking hebben op de biologie?
Ik heb het een keer grondig zitten bekijken. Het lijkt er inderdaad op, dat er méer bedoeld is dan enkel de biologie. Maar helemaal duidelijk is dat niet. Eigelijk moet er naar de Arabische teksten gekeken worden. Maar dan nog is de vraag of huidige Arabieren (=feilbare mensen) wel kunnen uitmaken, wat er precies bedoeld wordt?

Dan is de vraag wáar de Koran precies tegen was? Heel goed mogelijk, dat er indertijd een opvatting in christendom bestond, die heel letterlijk Christus als zoon zag, dus helemaal los van de rest. Dan ging het dus om een uitermate materialistische opvatting van het leerstuk.
Nogmaals, ik kan niet uitsluiten, dat Christus inderdaad de lichamelijk geschapen zoon was, maar het heeft helemaal geen zin om daar met moslims over te ruzien, omdat de ware betekenis van Christus niet zat in zijn fysieke lichaam, maar in wat hij geestelijk in essentie was.

Verder heb ik een probleem met moslims, die erg materialistisch zijn bij het lezen van hun eigen teksten. De Koran zegt heel duidelijk, dat sommige teksten letterlijk bedoeld zijn, en andere overdrachtelijk. En dat de lezer zelf maar moet uitmaken wat het is.
Maar in de argumentaties van moslims, zie ik ze dit zelden doen. Je ziet nauwelijks bespiegelingen over hoe je een tekst moet zien, en zelfs veel schroom om dat te doen. Altijd weer zie je gehamer op letterlijke teksten, met de vermaning dat je moet geloven wat er staat. Dit is precies waarom christenen nogal wantrouwend zijn tegenover moslims. De Koran lijkt ze ook een vrijheid te geven, waar niet veel gebruik van gemaakt wordt.
Veel te vaak staat niet de betekenis van een Aya centraal, maar het feit dat het een voorschrift is. Dat wordt als veel te dogmatisch ervaren.

Dat ligt er maar aan hoe je dat ziet..
Moslims hebben er een beeld bij alsof God, die aanwezig is van hier tot aan de Andromedanevel, zichzelf even samengeperst heeft tot de persoon van Christus. Dat zou inderdaad bespottelijk zijn. Noem dat pervers ja.

Anderzijds geloven Moslims, dat de eenheid van Mohammed met God zo groot is geweest, dat die hele eeuwige boodschap, die al bestond voor het begin der tijden, even via Mohammed in perfecte vorm op aarde terecht kwam. En die perfecte eenheid met God wrdt door moslims helemaal geen probleem gevonden. Ineens kan het dus allemaal wél..

Moslims haasten zich dan wel met verklaringen, verhalen, en uitleg, maar accepteren weer niet, dat christenen die óok bij Christus hebben!
Het is dus vrij komisch allemaal. Maar moslims scoren er echt geen punten mee bij christenen. Er wordt echt gevonden, dat veel moslims een bende van de leerstukken maken.


_I_ dit zijn van die theologish none_sense en flauwekul die nergens naartoe leiden: je doet het lijken alsof moslims altijd de koran letterlijk of "materialistish".... lezen,zoals je zelf zegt, dat zegt veel over je islam_kennis : in islam heb je nauwekeurig_precies_en_speciaal_onderworpen_"religieuze wetenschappen" voor Koran_uitleg en interpretatie=(= er bestaat niks in de Koran als "...de lezer moet het zelf uitmaken ...zoals jezelf zo gek beweert.." ) , ook qua context .... koran_text is natuurlijk niet altijd letterlijk (wat zit je van die onbenullige constateringen te doen ten gunste van je pleidoi ...), al zijn er nog altijd van die onverklaarbare verzen en zo... die worden pas begrepen naarmate de mens zich ontwikkelt en meer kennis vergaart (wetenschappelijk,....)....= de Koran is voor alle tijden en mensen .....en , niet iedereen kan zomaar de Koran uitleggen of interpreteren = je moet aan keiharde eisen, voorwaarden en criteria voldoen = da's geen kook_boek hoor!

De Islam en dus Koran zijn zeer duidelijk over de kwestie van de zgn "drieenheid" _verzinsel weer , en wijst categorish af dat Jezus de zoon (op welke manier dan ook!) van God zou zijn = ONBETWISTBAAR feit , waar nooit en ook nooit over betwist werd door enig integer of zelfs minder integer moslim_scholar van betekenis , niet nu, gisteren en ook niet in de toekomst = staat vast =kan je niet omheen wat je ook doet of zegt== het is niet een kwestie van tegenstrijdigheid, zo van: als God alles kan , dan kan die zeker een eigen zoon scheppen = nee, het is een kwestie van : God is veels te verheven om dat te willen doen , geloof ik : God had de mens uit materie en gees geschappen =(= God "blies wat in die materie met zijn geest" , en dat werd mens : geen letterlijk betekenis gaan uitzoeken , jongen : de manier waarop, de natuur van de geest, laat staan God's geest ... zijn te verheven boven onze menselijk gering en beperkt kennis of imagination ....= en dat maakt de mens nog niet tot zoon van God , plat gezegd, zo waarroom zou er behoefte zijn aan het creeren van eigen zoon door God =slaat nergens op ....) !

In de Koran staat dat het geval van Jezus als mens en profeet , die werd geschappen zonder vader , is precies als die van Adam die zonder vader of moeder werd geschappen : God zegt "wees" en het wordt , klaar , basta : je kan mij niet meeslepen met je filosofish_theologish_none_sense ....


Voor de rest ... zit je maar "te lullen" , excusez_le _mot als een kip zonder kop (niet letterlijk hoor , wel figuurlijk :lol: ), dat het verder niet de moeite waard is door te gaan ....

P.S.: ik heb het over de visie van Islam , zo veel mogelijk , en als ik me niet vergis, en het kan mij dus niet schelen wat christenen er van vinden = daar gaat het niet om en dat laat mij koud =het christendom EN het jodendom zijn er niet meer = bestaan niet meer = worden vervangen door de Islam = ik heb het over de Koran ONBETWISTE feiten....punt uit ! en ...".... jij je geloof en ik de mijne ..." , geen dwang in het geloof !


Take care!

Maarten
30-08-07, 22:28
Geplaatst door Sallahddin Anderzijds , ga ik even reageren op je ongeloofelijk misplaats "grootheidswaanzin= minderwaardigheidscomplex of weet ik veel wat nog : ga je maar laten na kijken ...", arrogantie en paternalisme..... : je bent niet goed snik , jongen : kijk 's even heel rustig naar je bovenvermeld citaat !!!!!! : je beweert Islam beter te kennen dan moslims , en het gevoel voor "Imam" te willen spelen ook nog ??? :fparty: : arrogantie & pretentie zijn zeker geen tekenen van wijsheid of intelligentie !!!!

Enkel bij moslims kom je de arrogantie en de domheid tegen, dat je een godsdienst kunt hebben, vol met leerstukken die in de oudere godsdiensten al bestonden, en dan denken iets volstrekt unieks in handen te hebben, waar anderen dan moslims niets vanaf weten.

Meestal hoor je dat soort onzin van jongens die net een jaartje begonnen zijn of zo, of hun neus nog nooit buiten de deur van hun eigen toko gehad hebben.


jawel: bestaat er geen scheiding tussen religie en staat in islam bijv.= westerse secularisme is niet van toepassing op islam
Ga gerust ergens een staat inrichten met alle regels uit de Koran en de Hadith, en binnen een paar maanden is de helft van de bevolking van de honger omgekomen..
Maar dat weet jij niet, want jij hebt geen flauw idee hoe een staat werkt.

work for ur life as if u would live for ever , & work for ur after_life as if u would die tomorrow

Kan zijn, dat die spreuk uit India komt. Of anders hadden de joden ‘m wel..


Imam is niet echte de geschikt Islam_kenner of representant : je moet veel meer in huis hebben om dat te worden= Islam_kenner : je moet eerst oprecht moslim zijn !

Correctie, je moet echt gelóven. En voor je weet waar dat allemaal over gaat, zou ik er niet een te grote mond over hebben.


Arabish beheersen (de taal van de origineel Koran !) en diens "wetenschappen" leren kennen en beheersen : grammatica, rhetoriek, welbespraaktheid ... prose, poezie....., op letterkundig niveau ....

Bekend zijn met de "religieuze wetenschappen" als FIKh; Balagha ............................."religieuze wetenschappen" van uitleg & interpretatie van Koran , context, historie , geschiedenis van Islam ....

Ach... de lijst is lang !

Ik weet het.. de kans om van Islam per ongeluk een soort meergodengodsdienst te maken, is vrij groot, als er al a priori zoveel ontzag bestaat voor door mensen gecreëerde dingen rond Islam. Dat is een probleempje met een aantal moslims: ze vereren hun godsdienst (met al zijn toeters en bellen) in plaats van Allah.

Verder vind ik het altijd wel grappig als moslims eerst gaan afgeven op christenen, omdat die zo met de teksten rotzooien, en er zelf dingen bij gaan schrijven, en vervolgens de lofzang gaan zingen over alles wat er door moslims over Islam geschreven is, hoe ouder hoe heiliger.. grinnik..

P.S.: Islam is veels te verheven boven je zielig pretentieus petje , jongen , neem het van mij aan : great muslim scholars of today & in the past , spend their entire lives in Islam_studies without being able to study all aspects of it , & they never pretend to know everything about it like ur "highnest" do :lol: : they always finish their studies with words like : Allah Aaalam (God knows better!) , or if i'm not mistaken ....
:slapen:
Ja ja, in álle godsdiensten denken ze daar zo over.
En als jij je nou gewoon eens goed met het leven zelf bezig gaat houden, in plaats van te proberen respect voor Islam te kweken, door ontzag daarvoor op te kloppen, dan wordt misschien nog ooit net zo knap als die scolars.

En in de wetenschap, die overigens in de christelijke wereld ontwikkeld is, weten ze beter dan wie dan ook, wat ze allemaal níet weten. Daar hebben ze tenminste goede methoden ontwikkeld over hoe je iets kunt weten, en hoeveel onzekerheid daar over is.
Overal waar ze echt iets weten (ook in Islam) hebben ze er niet zo’n grote mond over als jij.


Grow_up , u shameless ignorant creature !
Hou je liever bezig met de inhoud van je godsdienst, dan het reclamebord er voor te spelen.

Overal waar mensen echte kennis hebben, kunnen mensen met elkaar praten, ongeacht de (vorm van de) godsdienst die ze aanhangen.

naam
30-08-07, 22:29
Geplaatst door Sallahddin
_
P.S.: ik heb het over de visie van Islam , zo veel mogelijk , en als ik me niet vergis, en het kan mij dus niet schelen wat christenen er van vinden = daar gaat het niet om en dat laat mij koud =het christendom EN het jodendom zijn er niet meer = bestaan niet meer = worden vervangen door de Islam = ik heb het over de Koran ONBETWISTE feiten....punt uit ! en ...".... jij je geloof en ik de mijne ..." , geen dwang in het geloof !


Take care!

Het zijn geen feiten, maar vooronderstellingen, uitgangspunten die je gelooft. Een andere godsdienst kan andere uitgangspunten hebben.
Deze uitgangspunten (jouw feiten) worden gewoon af en toe betwist, dat gebeurt nu bijvoorbeeld.

Sallahddin
30-08-07, 23:05
Geplaatst door naam
Het zijn geen feiten, maar vooronderstellingen, uitgangspunten die je gelooft. Een andere godsdienst kan andere uitgangspunten hebben.
Deze uitgangspunten (jouw feiten) worden gewoon af en toe betwist, dat gebeurt nu bijvoorbeeld.

Voor de duidelijkheid :

Dit is een principieel discussie, niks anders : en het gaat er niet om of ik de "ideaal" reclame_bord voor islam ben (dat pretendeer ik niet , ik ben juist ver ,heel verweg van die Islam_ideaal , en ik probeer de kloof tussen mij en die ideaal zo veel mogelijk te dichten , en da's mijn eigen zaak en daar gaat het om hier ook niet...."

Even terug:

Het zijn wel ONBETWISTE en vanzelfsprekende feiten voor moslims dan : "with not even the shadow of a doubt or misinterpretation...nogmaals ): anderzijds :

daar ben ik het met je ééns over het feit dat niet_moslims die moslim_feiten niet hoeven te delen , daaroom zeg ik : "....jij je geloof en ik de mijne..." , en ... er is geen dwang in het geloof !

Maar, als je te maken krijgt met mensen als die Maarten die beweren het beter te weten dan moslims over islam notabene, dat moslims meestaal dom zijn wat betreft hun leerstukken .... blablabla... en hun eigen boek niet behoorlijk kunnen lezen of altijd maar letterlijk nemen , wat absoluut idioot is , en van die onbenullig desinformatie en gebrek aan islam_kennis laten zien terwijl die het tegenovergestelde beweren , dan kan ik echt niet redelijk mee discussieren , al doe ik toch mijn best er voor !

Wat moet je met zulke arrogante tragi_hilarish_ idioten :fparty: ??? daar gaat het om : en daaroom kom ik me niet meer inhouden :

Ik probeer mijn visie (die is eigenlijk niet van mij , maar die van islam die ik tot mijne maak!)absoluut niet op te leggen , integendeel : ik leg het gewoon uit , en daar geloof ik heilig in : het zijn van die FUNDAMENTELE zaken waar ik nooit van gedachten kan veranderen wat dat betreft (=dat kan je nooit doen met fundamenten!) , maar toch , ben ik bereid erover te discussieren en uit te leggen .... voor de rest , .....maar niet met idioten die aan ego_trips doen, of aan mentaal_strip_tease of mentaal_prostitutie of mentaal_ masturbatie doen , gesteund en gepimpt door hun eigen pervers en achterlijke supporters met maroc.nl als stage = pervers orgie = daar ben hier er niet voor , en daar wil niet aan mee doen = walgelijk :kotsen2:!

Kunnen die beter ergens anders doen !





I'm fed up with this shit & none_sense ! i'm gone !

Bye!

Take care!

Maarten
31-08-07, 00:22
Geplaatst door Saladin dit zijn van die theologish none_sense en flauwekul die nergens naartoe leiden
Je bedoelt, dat je niet snapt waar het over gaat, en ook niet wat er over gezegd wordt.


je doet het lijken alsof moslims altijd de koran letterlijk of "materialistish".... lezen,zoals je zelf zegt, dat zegt veel over je islam_kennis : in islam heb je nauwekeurig_precies_en_speciaal_onderworpen_"religieuze wetenschappen" voor Koran_uitleg en interpretatie
Net als in alle godsdiensten, ja.. Maar dat zegt nog niet veel over jou. En het Boek is aan jou gericht, niet aan allerlei verheven geleerden in Verweggistan. Ik zie moslims teveel daar naar verwijzen, maar zelf bang zijn om zelf te denken over die teksten.


er bestaat niks in de Koran als "...de lezer moet het zelf uitmaken ...zoals jezelf zo gek beweert..

3. Al-Imraan
7. Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

En denk vooral niet, dat er staat dat je hard naar “de geleerden” moet hollen.
De Koran is niet neergezonden voor een bus vol geleerden, maar voor de gelovigen.
En als je dus iets niet snapt, moet je zelf hard gaan werken. En in dit vers staat hóe.
Kijk naar het laatste stuk: “niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben”.
Kortom, de Koranteksten zeggen geen bal, totdat jij er in slaagt er betekenis aan toe te kennen. Die betekenis kan dan letterlijk zijn (onoverdrachtelijk) of zinnebeeldig (figuurlijk, metaforisch enz.) En om dit te kunnen, moet je helemaal optimaal zijn. Je gevoel moet goed zijn, en je kennis, oftewel je leerhouding: je moet weten wat je weet, en wat je niet weet, en hoe je überhaupt iets te weten komt, kortom: een goed geweten.
En pas wanneer je snapt wat er staat, en waarom het er staat, dan kun je ook geloven in wat er staat.

De hele Aya zegt eigenlijk: neem een echte goede eerlijke leerhouding aan, en zorg dat je op een goede manier kennis op doet.
Dit is niet anders, dan wat je op een gewone school moet doen, waar hetzelfde voor geldt.
Er staat ook een paar keer in de Koran, dat je je verstand moet gebruiken.
Er staat ook dat de Koran neergezonden werd in het Arabisch, zodat mensen het in hun eigen taal konden lezen.
En de Koran geeft een levensopdracht, heel persoonlijk aan elke gelovige.

Er bestaat dus absoluut niet zoiets als afschuiven op geleerden.
Moslims die voortdurend hard roepen hoe geweldig Islam is, maar die voor alles naar de geleerden moeten hollen, of enkel roepen hoe geweldig die zijn, die zijn helemaal niet met Islam bezig.
Er wordt wel verwezen naar zij die “vast gegrondvest zijn in kennis”, en dat kunnen geleerden zijn, maar als je zelf niet deelneemt, heb je ook niks aan die kerels. Die kerels kunnen ook fouten maken, of het net even over wat anders hebben, dan waar jij mee bezig bent. Ze kunnen hooguit hulp zijn, maar nooit vervanger. Ik geloof dus niet erg in de moslims die hard gillen over de geleerden. Wordt er liever zelf eentje.

niet iedereen kan zomaar de Koran uitleggen of interpreteren = je moet aan keiharde eisen, voorwaarden en criteria voldoen = da's geen kook_boek hoor!
Die eisen stonden bijvoorbeeld hier boven. Die leggen een grote nadruk op de eigen verantwoordelijkheid.

En je kunt beter lering trekken uit je eigen verhaal, dat in Islam alles met alles te maken heeft. Alle moslims die proberen om van Islam iets bijzonders te maken, dat helemaal los staat van de rest, of van anderen zijn idioot bezig. Zie die Aya hierboven die net zo goed slaat op het leren over de godsdienst, als het leren over wat dan ook. Die scheidslijn bestaat helemaal niet zo. Ook de scheidslijn tussen de godsdiensten is er minder dan je denkt.


De Islam en dus Koran zijn zeer duidelijk over de kwestie van de zgn "drieenheid" _verzinsel weer , en wijst categorish af dat Jezus de zoon (op welke manier dan ook!) van God zou zijn = ONBETWISTBAAR feit , waar nooit en ook nooit over betwist werd door enig integer of zelfs minder integer moslim_scholar van betekenis , niet nu, gisteren en ook niet in de toekomst = staat vast =kan je niet omheen wat je ook doet of zegt

Aha.. dus de Koran stelt, dat enkel mensen zonen kunnen hebben (of beesten, als je dezelfde term voor hun nakomelingen gebruikt). Dan bedoelt de Koran dus in alle gevallen waarin er het woord Zoon staat: de biologische nakomeling. En niets anders.

En in de Aya hierboven komt het woord Zinnebeeldig voor. Dat woord, ongetwijfeld ook in het Arabisch, kan veel betekenen, ook figuurlijk, overdrachtelijk, metaforisch enz..
Gek genoeg zegt de Koran, terwijl er veel Aya’s over die Zoon zijn, nergens dat een zinnebeeldige betekenis van het begrip Zoon óok niet mogelijk is. Dat zou wel zo handig geweest zijn. Het zou ook een paar duizend jaar van ruzies daar over gescheeld hebben. Het had er makkelijk kunnen staan. Maar het staat er niet.


het is niet een kwestie van tegenstrijdigheid, zo van: als God alles kan , dan kan die zeker een eigen zoon scheppen = nee, het is een kwestie van : God is veels te verheven om dat te willen doen , geloof ik : God had de mens uit materie en gees geschappen =(= God "blies wat in die materie met zijn geest" , en dat werd mens : geen letterlijk betekenis gaan uitzoeken , jongen : de manier waarop, de natuur van de geest, laat staan God's geest ... zijn te verheven boven onze menselijk gering en beperkt kennis of imagination ....= en dat maakt de mens nog niet tot zoon van God , plat gezegd, zo waarroom zou er behoefte zijn aan het creeren van eigen zoon door God =slaat nergens op ....) !
Oh een bedoeling kan er zeker geweest zijn: de mens bleek niet genoeg te begrijpen, door enkel die teksten. Vergelijk de geschiedenis van de joden, die steeds maar fouten bleven maken.

Verde mogen moslims best vinden wat ze vinden van die Zoon hoor. Ik ga daar niet over, en vind het ook niet zo nodig om er godsdiensttwisten over te beginnen.
Maar toch is je logica niet zo sterk: Waarom zou God te verheven zijn om een zoon te zenden, als hij ook niet te verheven is om de tekst te zenden? Dat deed hij toch ook maar. Bovendien is er band met God mogelijk, dus zo onbereikbaar is hij ook niet..


In de Koran staat dat het geval van Jezus als mens en profeet , die werd geschappen zonder vader , is precies als die van Adam die zonder vader of moeder werd geschappen : God zegt "wees" en het wordt , klaar , basta : je kan mij niet meeslepen met je filosofish_theologish_none_sense ....
Dat zegt nog steeds niet, dat hij niet in staat zou zijn een zoon te scheppen..

Ik zit niet veel te filosoferen of te theologiseren hoor. Ik zit net het omgekeerde te doen. Ik zit net tegen moslims te vertellen, dat ze best mogen vinden dat Allah geen zoon kan hebben, omdat het in die teksten staat, maar ik vertel ze wel, dat ze niet al te hard filosofisch uit hun nek moeten lullen, dat het godsonmogelijk is dat Allah geen zoon kan hebben, omdat ze dat niet kunnen weten! Ze mogen het enkel geloven op grond van die tekst, maar meer niet. Ik zeg dus tegen moslims: prima, maat ga er niet te hard over lullen, want dan krijg je de religie tegen je, die stelt dat Allah álles kan.

Ik denk dat de tegenstelling heel relatief is. Moslims geloven namelijk wel dat er een tíjdelijke link kan zijn, waarbij een perfecte band tussen Allah en Mohammed zorgde voor een perfecte Koran op aarde. Maar moslims proberen dan aan te tonen, dat er niet permanént zo’n band geweest kan zijn via de persoon van Christus, en dat die daarom “zoon” genoemd werd.
Het is echt een beetje moeilijk hoor, om van het éen te geloven dat het 100% waar is, en van het andere te geloven dat het per definitie onmogelijk zou zijn.
Je kunt er natuurlijk hard over blijven gillen, maar meer dan dat lukt niet.
Het is overigens maar de vraag of het verschil wel veel uitmaakt voor het echte begrip van de religie? Jij denkt dat het verschil dus immens is. Ik denk dat het niet zoveel uit maakt.


Voor de rest ... zit je maar "te lullen" , excusez_le _mot als een kip zonder kop (niet letterlijk hoor , wel figuurlijk :lol: ), dat het verder niet de moeite waard is door te gaan ....
Grinnik.. ik ben een taaie op dit gebied. Ik claim niet zoveel kennis hoor. Maar ik claim wel, dat niet zomaar de eerste de beste moslim me de les kan lezen over Islam, omdat hij nu eenmaal moslim is.
Ik veeg bijvoorbeeld de vloer aan met de stelling, dat iemand door geboorte moslim is, en sla ‘m met de Koran op zijn kop, totdat ie snapt dat enkel de echte gelovige een moslim in de zin van de Koran is. Moslims mogen het overigens best vinden hoor.. Daar zijn redenen voor, en christenen doen het ook zo. Maar echt religieus gezien is geloof helemaal niet iets dat je gerealiseerd hebt, doordat je geboren werd. Je krijgt de aanleg als mens wel mee. Maar je bent echt niet per definitie moslim. Geloof is nu eenmaal een grote opdracht, en je moet veel leren voor je dat goed gerealiseerd krijgt.
En ik ben misschien verre van perfect hoor, maar mij vertelt niet zo maar iedere moslim-bengel wat over Islam. Ik wil eerst zien of ie wat snapt?
En als ik een Aya goed snap (ook van binnenuit), en ik zie een moslim er een hocus-pocus van maken, dan ben ik de moslim, en hij niet..
Grinnik.. kijk uit hoor.. mij kom je vaker tegen..


P.S.: ik heb het over de visie van Islam , zo veel mogelijk , en als ik me niet vergis, en het kan mij dus niet schelen wat christenen er van vinden = daar gaat het niet om en dat laat mij koud =het christendom EN het jodendom zijn er niet meer = bestaan niet meer = worden vervangen door de Islam = ik heb het over de Koran ONBETWISTE feiten....punt uit ! en ...".... jij je geloof en ik de mijne ..." , geen dwang in het geloof !
Maar nou nog wat snappen van Islam..
Ik ben er vrij zeker van, dat een moslim die Islam goed begrijpt, christendom ook goed kan begrijpen. Godsdienst heeft namelijk maar éen essentie. Daar kunnen vele vormen van zijn.
En enkel als mensen snappen waar het over gaat, kun je het nog eens gaan hebben over welke teksten beter zijn.
Maar dat gekrakeel er over vooraf is echt geen stuiver waard. Eerst wat snappen, dan er over lullen.

Orakel
31-08-07, 00:36
Geplaatst door Marsipulami
Ook Amerika windt zich op over Muskens


In Amerika zijn ze nie goed bij hun hoofd. Twee keer een infaniele massamoordernaar als president kiezen, maar zich wel op een geforceerde en thetrale wijze verontwaardigd uitlaten over een uitspraak van een Muskens in Nederland.

Een land waar mensen 2 banen moeten draaien om de torenhoge hypotheek te moeten betalen, maar doodgegooid worden met creditcards en leas-tractors op persoonlijke naam, waar mensen volgegoten worden met allerhande medicijnen, maar iedere dag vette troep buiten de deur eten met als gevolg van die aangespoelde potvissen in het dagelijks straatbeeld.
Laat ze eerst es een fatsoenlijke ziektekostenstelsel opzetten en dan pas moralistisch zeiken over een ander.

Maarten
31-08-07, 01:13
Geplaatst door Sallahddin en het gaat er niet om of ik de "ideaal" reclame_bord voor islam ben
Ik zeg tegen iemand, dat ie zich gedraagt als een reclamebord voor Islam, als ie zonder dat er veel aanleiding voor is, en zonder te kijken naar wat er aan de hand is, meteen begint te vertellen:
De Koran is perfect. Er is maar een god. Er is geen zoon. Alles wat er staat is waar. Alles is eeuwenlang onveranderd. De Bijbel is gemanipuleerde troep. Enz enz.
Zo iemand is niet bezig religie te bedrijven, of bij te dragen aan zijn opdracht, maar zit gewoon te gillen.


....jij je geloof en ik de mijne..." , en ... er is geen dwang in het geloof !

Ga je teksten beter lezen jongen, en zorg dat je ze begrijpt.
De Profeet zei dit pas na áfloop van het gesprek, nadat moeite gedaan was het eens te worden!
Maar idioten zoals jij gaan enkel over hun eigen dingen gillen, en nokken dan af met deze spreuken.
Ik geloof dat jij eens flink aangepakt moet worden over Islam, anders wordt dat niks meer met jou. (grinnik)
Nogmaals: begin bij het echt begrijpen van dingen, vanuit de best mogelijke leerhouding, die je maar kunt verzinnen.

En de Aya “Er is geen dwang in het geloof” slaat niet zozeer op de behandeling van ongelovigen of andersgelovigen, of over gedoe bij meningsverschillen, maar volgens mij op de aard van het ware geloof zelf. Het geeft aan, dat er op het hele terrein van het echte geloof niet meer zoiets bestaat als dwang. Het voorschift is ontzettend wezenlijk, maar tegelijk eigenlijk erg praktisch. Zolang je nog het gevoel hebt, dat je jezelf moet dwingen in het geloof, mankeert er nog wat aan. Dan moet je gewoon wat anders gaan doen. :D
Het voorschrift zegt eigenlijk, dat je de kern van het geloof al in jezelf hebt zitten.

Maar, als je te maken krijgt met mensen als die Maarten die beweren het beter te weten dan moslims over islam notabene, dat moslims meestaal dom zijn wat betreft hun leerstukken .... blablabla... en hun eigen boek niet behoorlijk kunnen lezen of altijd maar letterlijk nemen , wat absoluut idioot is , en van die onbenullig desinformatie en gebrek aan islam_kennis laten zien terwijl die het tegenovergestelde beweren , dan kan ik echt niet redelijk mee discussieren , al doe ik toch mijn best er voor !
Ik heb geen idee hoe moslims de Koran lezen. Maar ik zie wel een neiging om er eerder verplichte kost in te zien, dan om een proces in gang te zetten tot het werkelijk begrijpen daarvan. Ik zie moslims niet veel spelen met die teksten, om er op een goede manier betekenis aan toegekend te krijgen. Dat mag geloof ik niet. Of het is al snel heiligschennis. Iedereen wordt geloof ik geacht om te snappen wat er staat.
Ik zie dus nogal eens een soort materialisme met de teksten: het staat er, dus het zal wel.


Ik probeer mijn visie (die is eigenlijk niet van mij , maar die van islam die ik tot mijne maak!)absoluut niet op te leggen , integendeel : ik leg het gewoon uit , en daar geloof ik heilig in
En ik kijk eigenlijk, of je ze wel toepast, en geef je op je flikker als je dat niet doet.
Je hoeft me niet te vertellen dat het jouw visie niet is, maar die van Islam, want dat is volstrekt duidelijk. Tenminste voor mij wel. Maar ik merk, dat het allemaal nog behoorlijk theorie voor je is. Daar is niks mis mee hoor. Maar godsdienst moet op een zinnige manier waargemaakt worden. Ik moet dus een beetje lachen, als ik jou bezig zie.

het zijn van die FUNDAMENTELE zaken waar ik nooit van gedachten kan veranderen wat dat betreft (=dat kan je nooit doen met fundamenten!)

Maar wat wel kan, is dat je ze zelf beter begrijpt.

Ik heb helemaal de waarheid niet in pacht hoor, en pretendeer dat ook allemaal niet. Godsdienst kan op een heleboel manieren waarachtige dingen produceren. Ik ben niet de Ayatollah van Islam hoor. Maar omgekeerd zie ik wel de rotzooi. En mij vertel je niks: als ik gekloot zie, dan zie ik dat.

maar toch , ben ik bereid erover te discussieren en uit te leggen .... voor de rest , .....maar niet met idioten die aan ego_trips doen, of aan mentaal_strip_tease of mentaal_prostitutie of mentaal_ masturbatie doen , gesteund en gepimpt door hun eigen pervers en achterlijke supporters met maroc.nl als stage = pervers orgie = daar ben hier er niet voor , en daar wil niet aan mee doen = walgelijk :kotsen2:!

Kunnen die beter ergens anders doen !

Het lijkt wel, alsof je bijna niks anders kunt, dan je leer roepen. Een leer moet je internaliseren. Echt snappen, en dan er vanuit handelen.
Maar jij raakt al in paniek van het eerst het beste antwoord. En die zijn niet slecht hoor. Ik durf te wedden, dat die er over 100 jaar nog op dezelfde manier zijn. Je kunt best wegrennen hoor, maar dan krijg je ze over 20 jaar terug. Dit blijft aan de gang hoor.

Maarten
31-08-07, 01:15
Geplaatst door Sallahddin
daarom zeg ik : "....jij je geloof en ik de mijne..." , en ... er is geen dwang in het geloof !




Kunnen die beter ergens anders doen !

En dat in éen post? :D

Maarten
31-08-07, 01:26
Geplaatst door Orakel
In Amerika zijn ze nie goed bij hun hoofd. Twee keer een infaniele massamoordernaar als president kiezen, maar zich wel op een geforceerde en thetrale wijze verontwaardigd uitlaten over een uitspraak van een Muskens in Nederland.
:hihi:
Orakel scoort weer punten..
Nou wordt het wel steeds makkelijker op doel schieten, als de ene paal in Hengelo staat, en de andere in Den Bosch of in Ohio..
Maar deze was nog niet geschoten..

Sinds Fortuyn de "achterlijke cultuur" uit vond, lijkt het wel of er in de hele westerse wereld met vlaggetjes gezwaaid wordt: Joehoe, hier ben ik!! :strik:


Geplaatst door Orakel

Een land waar mensen 2 banen moeten draaien om de torenhoge hypotheek te moeten betalen, maar doodgegooid worden met creditcards en leas-tractors op persoonlijke naam, waar mensen volgegoten worden met allerhande medicijnen, maar iedere dag vette troep buiten de deur eten met als gevolg van die aangespoelde potvissen in het dagelijks straatbeeld.
Laat ze eerst es een fatsoenlijke ziektekostenstelsel opzetten en dan pas moralistisch zeiken over een ander.

Misschien moeten ze in de VS het arabische woord voor Hypotheek invoeren, dan daalt dat ding meteen flink in waarde, en wordt voor iedereen betaalbaar.

Sallahddin
31-08-07, 14:05
Geplaatst door Maarten
Ik zeg tegen iemand, dat ie zich gedraagt als een reclamebord voor Islam, als ie zonder dat er veel aanleiding voor is, en zonder te kijken naar wat er aan de hand is, meteen begint te vertellen:
De Koran is perfect. Er is maar een god. Er is geen zoon. Alles wat er staat is waar. Alles is eeuwenlang onveranderd. De Bijbel is gemanipuleerde troep. Enz enz.
Zo iemand is niet bezig religie te bedrijven, of bij te dragen aan zijn opdracht, maar zit gewoon te gillen.


Ga je teksten beter lezen jongen, en zorg dat je ze begrijpt.
De Profeet zei dit pas na áfloop van het gesprek, nadat moeite gedaan was het eens te worden!
Maar idioten zoals jij gaan enkel over hun eigen dingen gillen, en nokken dan af met deze spreuken.
Ik geloof dat jij eens flink aangepakt moet worden over Islam, anders wordt dat niks meer met jou. (grinnik)
Nogmaals: begin bij het echt begrijpen van dingen, vanuit de best mogelijke leerhouding, die je maar kunt verzinnen.

En de Aya “Er is geen dwang in het geloof” slaat niet zozeer op de behandeling van ongelovigen of andersgelovigen, of over gedoe bij meningsverschillen, maar volgens mij op de aard van het ware geloof zelf. Het geeft aan, dat er op het hele terrein van het echte geloof niet meer zoiets bestaat als dwang. Het voorschift is ontzettend wezenlijk, maar tegelijk eigenlijk erg praktisch. Zolang je nog het gevoel hebt, dat je jezelf moet dwingen in het geloof, mankeert er nog wat aan. Dan moet je gewoon wat anders gaan doen. :D
Het voorschrift zegt eigenlijk, dat je de kern van het geloof al in jezelf hebt zitten.

Ik heb geen idee hoe moslims de Koran lezen. Maar ik zie wel een neiging om er eerder verplichte kost in te zien, dan om een proces in gang te zetten tot het werkelijk begrijpen daarvan. Ik zie moslims niet veel spelen met die teksten, om er op een goede manier betekenis aan toegekend te krijgen. Dat mag geloof ik niet. Of het is al snel heiligschennis. Iedereen wordt geloof ik geacht om te snappen wat er staat.
Ik zie dus nogal eens een soort materialisme met de teksten: het staat er, dus het zal wel.


En ik kijk eigenlijk, of je ze wel toepast, en geef je op je flikker als je dat niet doet.
Je hoeft me niet te vertellen dat het jouw visie niet is, maar die van Islam, want dat is volstrekt duidelijk. Tenminste voor mij wel. Maar ik merk, dat het allemaal nog behoorlijk theorie voor je is. Daar is niks mis mee hoor. Maar godsdienst moet op een zinnige manier waargemaakt worden. Ik moet dus een beetje lachen, als ik jou bezig zie.

Maar wat wel kan, is dat je ze zelf beter begrijpt.

Ik heb helemaal de waarheid niet in pacht hoor, en pretendeer dat ook allemaal niet. Godsdienst kan op een heleboel manieren waarachtige dingen produceren. Ik ben niet de Ayatollah van Islam hoor. Maar omgekeerd zie ik wel de rotzooi. En mij vertel je niks: als ik gekloot zie, dan zie ik dat.

Het lijkt wel, alsof je bijna niks anders kunt, dan je leer roepen. Een leer moet je internaliseren. Echt snappen, en dan er vanuit handelen.
Maar jij raakt al in paniek van het eerst het beste antwoord. En die zijn niet slecht hoor. Ik durf te wedden, dat die er over 100 jaar nog op dezelfde manier zijn. Je kunt best wegrennen hoor, maar dan krijg je ze over 20 jaar terug. Dit blijft aan de gang hoor.

For the record & voor de laatste keer dan .... voor de vorm reageren :

Get a f... life , freak:




Well, well ... : wat moet ik er van vinden van al deze psycho_shit!!!!!

U're f... insane , i see :lol: = en ... who the f... do u think u're, ignorant freak ???

I 've got only myself to blame for being so stupid to start a discussion , any discussion of any kind for that matter , with a lunatic_weirdo such as yourself !!!

Zo veel ongeloofelijk onwetendheid , misplaatst arrogantie , paternalisme , pretenties .... en allemaal samengeperst in 1 persoon = wao; u're one of a kind , boy : i'm fucky speacheless :lol: : tragi_hilarish Don Quichotte (ik weet niet of ik moet huilen of lachen wat je betreft :denk: = lachen is meer van toepassing dus :lol: !!)!

At the end of the day, i've got only pity for losers such as yourself = what a world !!! :lol:

Ciao, Frankenstein's monster : sorry: got no cure or anythingelse for u for that matter = u're a fucky hopeless mental case = not worth a single sec of my time !!! :moe: :p.... if only i can lay my hands on u :boos: ...u wouldn't even know or realise what hit u :fplet: .... u would then be singing in all human & other tongues ..... u're very fortunate i can't :kotsen: !!!! :D