PDA

Bekijk Volledige Versie : Saoediërs slaan dienstmeisjes dood



dodi_vega
25-08-07, 22:50
Saoediërs slaan dienstmeisjes dood


JAKARTA - Bont en blauw geslagen met riemen en elektriciteitskabels belandde de 27-jarige Indonesische Tari in een ziekenhuis in Saoedi-Arabië.

De dienstmeisjes werden bont en blauw geslagen. Ook haar landgenoten Rukmini (25), Siti (32) en Susmyati (28) werden zo zwaar mishandeld dat ze naar het ziekenhuis moesten. De laatste twee overleden nog dezelfde nacht.

Maar voordat het gruwelijke bericht hun familie in Indonesië bereikte, gingen er twee weken voorbij. Tari vertelde hoe ze door hun werkgever en zes familieleden werden aangevallen en afgeranseld. Ze zouden met zwarte magie de zieke zoon van de familie hebben gedood. Tari is woensdag door de politie van haar ziekenhuisbed gelicht en is sindsdien spoorloos.

Haar echtgenoot protesteert samen met activisten van Migrant Care bij de Saoedische ambassade in Jakarta tegen de onmenselijke behandeling van buitenlandse dienstmeisjes. Alleen de afgelopen maand al zijn vijftien Indonesische meisjes in dienst van Saoedische families overleden, meestal na mishandeling door hun werkgever. Honderden anderen vluchten maandelijks in paniek van hun werkplek, volledig uitgeput door de ellenlange werkdagen, ondervoeding, uitbuiting, mishandeling en verkrachting.

Indonesië telt zo’n 2,7 miljoen migrantarbeiders, voornamelijk in Maleisië en Saoedi-Arabië. Als ongeschoolde hulp in de huishouding of op plantages zijn ze zeer kwetsbaar. Toch vertrekken dagelijks duizenden naar het buitenland, aangetrokken door de relatief hoge lonen.

Indonesië is er blij mee. President Yudhoyono roemt de migranten als ‘buitenlandse valutahelden’ omdat ze jaarlijks miljarden dollars overmaken. Speciaal daarvoor is een staatsbedrijf opgericht voor de ‘promotie en bescherming van migrantarbeiders’.

De uitgebuite en mishandelde migrantarbeiders, zoals Tari, hebben er nog weinig baat bij, oordeelt Migrant Care. Nog steeds wachten honderden gevluchte migrantarbeidsters bij de Indonesische ambassades vergeefs op schadevergoeding of betaling van achterstallig loon.

chessmatazz
25-08-07, 23:01
ja alleenstaande vrouwen zijn daar vaak de pineut
ik las ook ooit een artikel in de metro of spits over marokkaanse meisjes die onder valse voorwendselen naar arabische landen werden gelokt en eenmaal aangekomen meteen de prostitutie in moesten

als we vrouwen dan toch zo waardevol vinden laten we dan tegen dat soort dingen optreden inplaats van nachtenlange discussies te houden over hoofddoekjes of een vrouw achter het stuur

knuppeltje
26-08-07, 09:27
Dan te denken dat zij menen de echte moslims zijn, de enigen en de braven, ondertussen gebeurt dit soort mishandelingen daar wel op grote schaal. Net zoals de tijdelijke huwelijke met heel jonge importbruiden, die na een tijdje weer gedumt worden.

Freesaf2
28-08-07, 15:52
Geplaatst door dodi_vega
Tari is woensdag door de politie van haar ziekenhuisbed gelicht en is sindsdien spoorloos.

Doet me denken aan Beverly hills cop 1. Eddy wordt door een ruit gegooid en hij wordt dan gearresteerd.
Hij vraagt: Wat if they trow my ass out of a moving car. I get arrested for Jaywalking??

M@riska
28-08-07, 16:24
Smerig tuig.

DieSter
28-08-07, 16:38
Geplaatst door dodi_vega
Saoediërs slaan dienstmeisjes dood


JAKARTA - Bont en blauw geslagen met riemen en elektriciteitskabels belandde de 27-jarige Indonesische Tari in een ziekenhuis in Saoedi-Arabië.

De dienstmeisjes werden bont en blauw geslagen. Ook haar landgenoten Rukmini (25), Siti (32) en Susmyati (28) werden zo zwaar mishandeld dat ze naar het ziekenhuis moesten. De laatste twee overleden nog dezelfde nacht.

Maar voordat het gruwelijke bericht hun familie in Indonesië bereikte, gingen er twee weken voorbij. Tari vertelde hoe ze door hun werkgever en zes familieleden werden aangevallen en afgeranseld. Ze zouden met zwarte magie de zieke zoon van de familie hebben gedood. Tari is woensdag door de politie van haar ziekenhuisbed gelicht en is sindsdien spoorloos.

Haar echtgenoot protesteert samen met activisten van Migrant Care bij de Saoedische ambassade in Jakarta tegen de onmenselijke behandeling van buitenlandse dienstmeisjes. Alleen de afgelopen maand al zijn vijftien Indonesische meisjes in dienst van Saoedische families overleden, meestal na mishandeling door hun werkgever. Honderden anderen vluchten maandelijks in paniek van hun werkplek, volledig uitgeput door de ellenlange werkdagen, ondervoeding, uitbuiting, mishandeling en verkrachting.

Indonesië telt zo’n 2,7 miljoen migrantarbeiders, voornamelijk in Maleisië en Saoedi-Arabië. Als ongeschoolde hulp in de huishouding of op plantages zijn ze zeer kwetsbaar. Toch vertrekken dagelijks duizenden naar het buitenland, aangetrokken door de relatief hoge lonen.

Indonesië is er blij mee. President Yudhoyono roemt de migranten als ‘buitenlandse valutahelden’ omdat ze jaarlijks miljarden dollars overmaken. Speciaal daarvoor is een staatsbedrijf opgericht voor de ‘promotie en bescherming van migrantarbeiders’.

De uitgebuite en mishandelde migrantarbeiders, zoals Tari, hebben er nog weinig baat bij, oordeelt Migrant Care. Nog steeds wachten honderden gevluchte migrantarbeidsters bij de Indonesische ambassades vergeefs op schadevergoeding of betaling van achterstallig loon.

El Betrool Betrool.... De zwarte nullen zijn al op hun hoofd geplaatst, nu moeten ze er alleen nog zelf achter komen.

Joesoef
28-08-07, 17:22
Geplaatst door DieSter
El Betrool Betrool.... De zwarte nullen zijn al op hun hoofd geplaatst, nu moeten ze er alleen nog zelf achter komen.


Zelf maar aangepast?

DieSter
28-08-07, 17:44
Geplaatst door Joesoef
Zelf maar aangepast?

Ja man, onder hen zitten ook goede mensen, dus om iedereen over een kam te scheren is makkelijk maar niet eerlijk,

youssef_amr
29-08-07, 11:21
Geplaatst door knuppeltje
Dan te denken dat zij menen de echte moslims zijn, de enigen en de braven, ondertussen gebeurt dit soort mishandelingen daar wel op grote schaal. Net zoals de tijdelijke huwelijke met heel jonge importbruiden, die na een tijdje weer gedumt worden.

Wat hebben deze barbaren met islam te maken? De grootste vijanden van islam komen ook uit saudie arabie.
Abu lahab
musailama alkadaab
abu jahl
abu lulua
.. en kan er nog een helleboel bedenken.

Abu lahab was zelfs zo een grote vijand van de islam dat hij in de koraan vervloekt wordt.
Terwijl de metgezellen van de profeet uit heel de wereld komen:
-Bilaal (een van de beste vrienden van de profeet) was een Creoolse uit afrika.
-Salmaan alfaarisi (ook een van de beste vrienden van de profeet) een pers uit Perzie.
-Suhaib aroemie (ook een van de metgezellen van de profeet) een Romein.

lees ook de koraan, vers 13 van surat alhodjoraat

13. O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend.

wanneer ga je die twee hersencellen nou eens gebruiken, wil je dan altijd in domheid leven met je kortzichtige vooroordelen. Peace out.

Charlus
29-08-07, 11:47
Geplaatst door youssef_amr

Geplaatst door knuppeltje
Dan te denken dat zij menen de echte moslims zijn, de enigen en de braven, ondertussen gebeurt dit soort mishandelingen daar wel op grote schaal. Net zoals de tijdelijke huwelijke met heel jonge importbruiden, die na een tijdje weer gedumt worden.
Wat hebben deze barbaren met islam te maken?<...>
Wie zich in alle oprechtheid een moslim noemt, is een moslim.

knuppeltje
29-08-07, 11:59
Geplaatst door Charlus
Wat hebben deze barbaren met islam te maken?<...>
Wie zich in alle oprechtheid een moslim noemt, is een moslim. Jouw mening daarover doet er niet toe. [/QUOTE]

Sorry meester. :confused:

Charlus
29-08-07, 12:09
Geplaatst door knuppeltje
Sorry meester. :confused:
Ik had het toch niet tegen jou? "Jouw mening daarover doet er niet toe" heb ik maar verwijderd. Stond zo onaardig.

knuppeltje
29-08-07, 12:47
Geplaatst door Charlus
Ik had het toch niet tegen jou? "Jouw mening daarover doet er niet toe" heb ik maar verwijderd. Stond zo onaardig.

Ja meester. :stout:

youssef_amr
29-08-07, 13:44
Geplaatst door Charlus
Wat hebben deze barbaren met islam te maken?<...>
Wie zich in alle oprechtheid een moslim noemt, is een moslim. [/QUOTE]

Ik heb even geen zin in woordenspelletjes:

Een moslim: ben je wanneer je de getuigenis hebt afgelegd. En niet wie zich in alle oprechtheid moslim noemt, uit welke duim heb je dat nou weer gezogen. Tegenwoordig denkt iedereen die een paar kreten op straat heeft gehoord dat hij of zij kennis heeft van de islam.

Islam met zijn voorschriften en gedragsregels heeft niks te maken met deze barbarendaad. (zou jij natuurlijk wel willen) ga dus even iemand anders met jouw smerige rassentheorie en bekrompen hokjesgedachten lastigvallen.

Charlus
29-08-07, 14:06
Geplaatst door youssef_amr

Geplaatst door Charlus
Wie zich in alle oprechtheid een moslim noemt, is een moslim.
Ik heb even geen zin in woordenspelletjes:

Een moslim: ben je wanneer je de getuigenis hebt afgelegd. En niet wie zich in alle oprechtheid moslim noemt, uit welke duim heb je dat nou weer gezogen.<...>
Een mens is nooit te oud om te leren. Wie zich in alle oprechtheid moslim noemt, doet dat mede omdat hij/zij getuigenis heeft afgelegd. Zo goed?

<...>Islam met zijn voorschriften en gedragsregels heeft niks te maken met deze barbarendaad.<...>
Maar we zijn het er over eens dat de daders zeer wschnl. moslims zijn? Of weet je zeker dat ze geen getuigenis hebben afgelegd?

<...>ga dus even iemand anders met jouw smerige rassentheorie en bekrompen hokjesgedachten lastigvallen.
De bekrompen hokjesgeest vind ik hier even minder interessant. Op welke smerige rassentheorie doel je? Ik heb hier voor zover ik weet nog niet een rassentheorie in welke vorm dan ook ontvouwd. Ik vermoed dan ook dat jij die o zo handige stelling "niet 100% positief over de Islam = racist" onderschrijft.

youssef_amr
29-08-07, 14:25
Een mens is nooit te oud om te leren. Wie zich in alle oprechtheid moslim noemt, doet dat mede omdat hij/zij getuigenis heeft afgelegd. Zo goed?
Juist



Maar we zijn het er over eens dat de daders zeer wschnl. moslims zijn? Of weet je zeker dat ze geen getuigenis hebben afgelegd?
A. ik kan jou dezelfde vraag stellen, weet je zeker dat ze wel een getuigenis hebben afgelegd.
B. Iemand die zegt dat hij/zij een moslim(a) is hoeft niet te betekenen dat deze volgens de islam handelt. Ik kan hetzelfde zeggen over de priesters die kinderen verkrachten, over rabijnen die genocide prediken en over een zogenaamde democraat die verkiezingen vervalst.



De bekrompen hokjesgeest vind ik hier even minder interessant. Op welke smerige rassentheorie doel je? Ik heb hier voor zover ik weet nog niet een rassentheorie in welke vorm dan ook ontvouwd. Ik vermoed dan ook dat jij die o zo handige stelling "niet 100% positief over de Islam = racist" onderschrijft. [/B]

Ik heb het over deze rassentheorie voordat je neus heftig begint te bloeden.



Dan te denken dat zij menen de echte moslims zijn, de enigen en de braven [/B]

en straks ga je natuurlijk beweren dat je hiermee niet naar de saudiers verwijst...zucht... om moe van te worden

super ick
29-08-07, 14:35
Geplaatst door youssef_amr
Wie zich in alle oprechtheid een moslim noemt, is een moslim.

ga dus even iemand anders met jouw smerige rassentheorie en bekrompen hokjesgedachten lastigvallen. [/B][/QUOTE]

148. Allah houdt niet van het uiten van beledigende taal in het openbaar, behalve door iemand, die onrecht wordt aangedaan; en Allah is Alhorend, Alwetend.

Aït Ayt
29-08-07, 14:35
Geplaatst door youssef_amr
Islam met zijn voorschriften en gedragsregels heeft niks te maken met deze barbarendaad. (zou jij natuurlijk wel willen) ga dus even iemand anders met jouw smerige rassentheorie en bekrompen hokjesgedachten lastigvallen.

het is nu eenmaal zo dat wanneer er iemand in noord-afrika/midden-oosten/centraal-azië betrokken is bij een geweldsdaad er dan gekeken wordt naar diens geloof.. :moe:

youssef_amr
29-08-07, 14:40
Geplaatst door super ick
ga dus even iemand anders met jouw smerige rassentheorie en bekrompen hokjesgedachten lastigvallen.

148. Allah houdt niet van het uiten van beledigende taal in het openbaar, behalve door iemand, die onrecht wordt aangedaan; en Allah is Alhorend, Alwetend. [/B][/QUOTE]

ik weet het, ik ben te veel aan het integreren in deze samenleving. Bedankt voor deze attentheid.
Ik zal me voortaan wat islamitischer proberen op te stellen.

DieSter
29-08-07, 14:52
Iemand die de getuigenis aflegt is een moslim.

Charlus
29-08-07, 15:05
Geplaatst door youssef_amr

Geplaatst door Charlus
Maar we zijn het er over eens dat de daders zeer wschnl. moslims zijn? Of weet je zeker dat ze geen getuigenis hebben afgelegd?
A. ik kan jou dezelfde vraag stellen, weet je zeker dat ze wel een getuigenis hebben afgelegd.
B. Iemand die zegt dat hij/zij een moslim(a) is hoeft niet te betekenen dat deze volgens de islam handelt. Ik kan hetzelfde zeggen over de priesters die kinderen verkrachten, over rabijnen die genocide prediken en over een zogenaamde democraat die verkiezingen vervalst.
Met B. heb je natuurlijk een punt. Met A. iets minder want wees eens eerlijk: twijfel jij er serieus aan dat ze getuigenis hebben afgelegd?
Niet duidelijk is wat precies "volgens de Islam handelen" is. Volgens mij bestaat daar geen algehele consensus over, voorzichtig uitgedrukt.
Eerder schreef je dat wat zij gedaan hebben niets met de Islam te maken heeft, dat geloof ik eigenlijk ook wel. Aan de andere kant is slavernij toegestaan binnen de Islam, maar dan gebonden aan regels. Tot in de dood afranselen zonder goede reden is waarschijnlijk niet de bedoeling.

<...>Ik heb het over deze rassentheorie voordat je neus heftig begint te bloeden.<..>
Dan te denken dat zij menen de echte moslims zijn, de enigen en de braven
Dat was Knuppeltje. Knuppeltje de racist, tjonge. Maar, eventjes voor K. in de bres springend, waarom volgt hier racisme uit? Misschien heb je verkeerd geciteerd.

<...>en straks ga je natuurlijk beweren dat je hiermee niet naar de saudiers verwijst...zucht... om moe van te worden
Misschien voelt Knuppeltje zich geroepen. Ik geef toe dat ik je niet goed meer kan volgen. Als Knuppeltje wél verwijst naar de saoediërs, dan volgt daar het bestaan van een smerige rassentheorie uit?

youssef_amr
29-08-07, 15:05
Geplaatst door DieSter
Iemand die de getuigenis aflegt is een moslim.

Ook goedenmiddag!

youssef_amr
29-08-07, 15:32
Geplaatst door Charlus
A. ik kan jou dezelfde vraag stellen, weet je zeker dat ze wel een getuigenis hebben afgelegd.
B. Iemand die zegt dat hij/zij een moslim(a) is hoeft niet te betekenen dat deze volgens de islam handelt. Ik kan hetzelfde zeggen over de priesters die kinderen verkrachten, over rabijnen die genocide prediken en over een zogenaamde democraat die verkiezingen vervalst.


Met B. heb je natuurlijk een punt. Met A. iets minder want wees eens eerlijk: twijfel jij er serieus aan dat ze getuigenis hebben afgelegd?
Niet duidelijk is wat precies "volgens de Islam handelen" is. Volgens mij bestaat daar geen algehele consensus over, voorzichtig uitgedrukt.
Eerder schreef je dat wat zij gedaan hebben niets met de Islam te maken heeft, dat geloof ik eigenlijk ook wel. Aan de andere kant is slavernij toegestaan binnen de Islam, maar dan gebonden aan regels. Tot in de dood afranselen zonder goede reden is waarschijnlijk niet de bedoeling.


Akkoord, ik denk ook dat het waarchijnlijk moslims zijn. Maar ik weet wel zeker dat dit onislamitisch gedrag is.
Met de opkomst van de islam rond de 7e eeuw wordt een andere boodschap over slavernij verkondigd op het Arabisch Schiereiland. Het vrijkopen van een slaaf werd door de profeet Mohammed salaa laahu alaihi wasalam als een zeer nobele daad beschouwd en soms zelfs verplicht gesteld. De eerste muezzin was een vrijgekochte slaaf.

Het houden van slaven was indertijd niet verboden. Net als dat in de Bijbel en in parabels van Jezus gesproken wordt over slaven en meesters, zo spreekt de Koran binnen deze tijdsgeest over dit begrip. Profeet Mohammed salla laahu alaihi wasalam schreef wel voor dat slaven, al zijn zij 'bezit', toch goed behandeld moesten worden.




Dat was Knuppeltje. Knuppeltje de racist, tjonge. Maar, eventjes voor K. in de bres springend, waarom volgt hier racisme uit? Misschien heb je verkeerd geciteerd.

Misschien voelt Knuppeltje zich geroepen. Ik geef toe dat ik je niet goed meer kan volgen. Als Knuppeltje wél verwijst naar de saoedie's, dan volgt daar het bestaan van een smerige rassentheorie uit?

correct; ik, en niet alleen ik, vind het toekennen van een misdaad aan een hele bevolkingsgroep een smerige rassentheorie. Ik hoop voor jou niet dat jij nu zo gewend bent aan deze manier van denken dat het ineens 'normaal' aan het worden is.

knuppeltje
29-08-07, 16:38
Geplaatst door Charlus
A. ik kan jou dezelfde vraag stellen, weet je zeker dat ze wel een getuigenis hebben afgelegd.
B. Iemand die zegt dat hij/zij een moslim(a) is hoeft niet te betekenen dat deze volgens de islam handelt. Ik kan hetzelfde zeggen over de priesters die kinderen verkrachten, over rabijnen die genocide prediken en over een zogenaamde democraat die verkiezingen vervalst.
Met B. heb je natuurlijk een punt. Met A. iets minder want wees eens eerlijk: twijfel jij er serieus aan dat ze getuigenis hebben afgelegd?
Niet duidelijk is wat precies "volgens de Islam handelen" is. Volgens mij bestaat daar geen algehele consensus over, voorzichtig uitgedrukt.
Eerder schreef je dat wat zij gedaan hebben niets met de Islam te maken heeft, dat geloof ik eigenlijk ook wel. Aan de andere kant is slavernij toegestaan binnen de Islam, maar dan gebonden aan regels. Tot in de dood afranselen zonder goede reden is waarschijnlijk niet de bedoeling.
[/QUOTE]
Dat was Knuppeltje. Knuppeltje de racist, tjonge. Maar, eventjes voor K. in de bres springend, waarom volgt hier racisme uit? Misschien heb je verkeerd geciteerd.

Misschien voelt Knuppeltje zich geroepen. Ik geef toe dat ik je niet goed meer kan volgen. Als Knuppeltje wél verwijst naar de saoediërs, dan volgt daar het bestaan van een smerige rassentheorie uit? [/QUOTE]

Nou geroepen om tussen dat gekissebis van jullie te komen eigelijk liever niet. :stout:
Maar allee. Met die opmerking van mij over die doodslag- beschuldig ik nog steeds geen bevolkingsgroep, en wie meer leest over SA die weet ook dat die huwelijken met jonge importbruiden die na een tijdje weer verstoten worden op grote schaal voorkomt.
Maar ook dat is nog steeds geen bevolkingsgroep ergens van beschuldigen, wel een groep uit die bevolking van SA- namelijk die plegers.
En voor alle idioten hier- ER ZIJN GEEN MENSENRASSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Daarom is die zogenaamde rassentheorie ook volstrekt verwerpelijk. Je zult mij dan ook nooit over mensenrassen horen praten, alleen achterlijken doen dat.

super ick
30-08-07, 08:07
Geplaatst door youssef_amr
Akkoord, ik denk ook dat het waarchijnlijk moslims zijn. Maar ik weet wel zeker dat dit onislamitisch gedrag is.
Met de opkomst van de islam rond de 7e eeuw wordt een andere boodschap over slavernij verkondigd op het Arabisch Schiereiland. Het vrijkopen van een slaaf werd door de profeet Mohammed salaa laahu alaihi wasalam als een zeer nobele daad beschouwd en soms zelfs verplicht gesteld. De eerste muezzin was een vrijgekochte slaaf.

Het houden van slaven was indertijd niet verboden. Net als dat in de Bijbel en in parabels van Jezus gesproken wordt over slaven en meesters, zo spreekt de Koran binnen deze tijdsgeest over dit begrip. Profeet Mohammed salla laahu alaihi wasalam schreef wel voor dat slaven, al zijn zij 'bezit', toch goed behandeld moesten worden.




correct; ik, en niet alleen ik, vind het toekennen van een misdaad aan een hele bevolkingsgroep een smerige rassentheorie. Ik hoop voor jou niet dat jij nu zo gewend bent aan deze manier van denken dat het ineens 'normaal' aan het worden is.

Eigenlijk zie je in grote lijnen hetzelfde gebeuren als voorheen met de Christenen.
In Nederland stonden de Christenen bekend om hun vingertje. (pas op) Kijk maar naar Andries Knevel.
Iedereen vertellen hoe het moet, zij wisten het. Het staat geschreven.
Zo werkt het ook met veel moslims. Zij weten het. Het staat geschreven. De Islam is het beste geloof, het enige geloof. Superlatieven schieten tekort.
Wat is het gevolg, ook net als vroeger. Mensen gaan er daardoor extra kritisch naar kijken. DAn blijken er precies dezelfde misstanden voor te komen als elders. Het gevolg is dat de mensen een houding krijgen van: ZIe je, die moslims weten het zo goed. Moet je kijken.

Als mensen die geloven zich in de eerste plaats opstellen als mensen en niet als een aparte groep profileren worden zij ook niet als een aparte groep bekeken en beoordeelt.

youssef_amr
30-08-07, 10:33
Geplaatst door super ick
Eigenlijk zie je in grote lijnen hetzelfde gebeuren als voorheen met de Christenen.
In Nederland stonden de Christenen bekend om hun vingertje. (pas op) Kijk maar naar Andries Knevel.
Iedereen vertellen hoe het moet, zij wisten het. Het staat geschreven.
Zo werkt het ook met veel moslims. Zij weten het. Het staat geschreven. De Islam is het beste geloof, het enige geloof. Superlatieven schieten tekort.
Wat is het gevolg, ook net als vroeger. Mensen gaan er daardoor extra kritisch naar kijken. DAn blijken er precies dezelfde misstanden voor te komen als elders. Het gevolg is dat de mensen een houding krijgen van: ZIe je, die moslims weten het zo goed. Moet je kijken.

Als mensen die geloven zich in de eerste plaats opstellen als mensen en niet als een aparte groep profileren worden zij ook niet als een aparte groep bekeken en beoordeelt.

Ik denk niet dat je de islam met christendom kunt vergelijken of de kerk met moskee, er zijn daar gewoon teveel verschillen en de betekenis van de islam in de samenleving is gewoon niet te vergelijken met de betekenis van de kerk in de samenleving. Misschien wordt het eens tijd dat je dit eens goed uitzoekt. De islam heeft ook richtlijnen hoe om te gaan met allerlei verschillen in jouw samenleving en hoe adviezen uit te brengen. Wat ik de moslims (en daarmee ook mijzelf) wel kwalijk neem is de mate van uitleggen van het de islam aan zowel de moslims als de niet moslims. Hiermee kweek je een goede verstandhouding en begrip voor elkaar, en zo wordt islam minder gezien als "dat rare geloof".

Je hebt het er ook over dat je je eerst als mens moet profileren voordat je je als moslim profileert. Dit snap ik niet helemaal; zijn moslims geen mensen, en is het niet zo dat iedereen zijn eigen identiteit en/of religie heeft, welke hij/ zij aanhangt.

En nu komen we bij de kern van het verhaal. Ik ken mijn religie de islam, en ik heb er het volste vertrouwen in dat moslims in vrede kunnen leven naast andere religies die ook in vrede willen leven. Ik ken ook mijn geschiedenis en de geschiedenis van mijn religie. Zie geschiedenis van Andalusie toen de islam daar heerste; was daar geen tolerantie tussen verschillende godsdiensten die naast elkaar leefden (christenen joden en moslims). Dit is iets van mijn religie waar ik trots op ben. Ook bij de verovering van Palestina op de kruisvaarders heeft de islam rechtvaardig gehandeld zonder daarbij christenen die er al lang leefden te vervolgen. Dit is niet iets dat ik kan zeggen over de verovering van andalusie op de moslims door de christenen. Denk daarbij aan de vervolging van moslims en joden. Denk daarbij aan kerkelijke inquisitie. En ik hoef niet eens zover terug te gaan in de geschiedenis, denk daarbij aan de holocost. Dit betekent niet dat dit allemaal van het christendom komt. Maar hier een conclusie trekken dat Europa geen andere culturele invalshoek tolereert dan de hunne is zeker niet misplaatst. Ik hoor nergens anders in de wereld, aanpassen, integreren, inburgeren.. etc behalve in Europa.
Ik zeg niet dat de moslims heilige boontjes zijn of dat de christenen altijd de boosdoeners zijn. Maar een beetje zelfkritiek zou niet verkeerd zijn als je echt een debat wilt.

super ick
30-08-07, 14:15
Geplaatst door youssef_amr
Ik denk niet dat je de islam met christendom kunt vergelijken of de kerk met moskee, er zijn daar gewoon teveel verschillen en de betekenis van de islam in de samenleving is gewoon niet te vergelijken met de betekenis van de kerk in de samenleving. Misschien wordt het eens tijd dat je dit eens goed uitzoekt. De islam heeft ook richtlijnen hoe om te gaan met allerlei verschillen in jouw samenleving en hoe adviezen uit te brengen. Wat ik de moslims (en daarmee ook mijzelf) wel kwalijk neem is de mate van uitleggen van het de islam aan zowel de moslims als de niet moslims. Hiermee kweek je een goede verstandhouding en begrip voor elkaar, en zo wordt islam minder gezien als "dat rare geloof".

Je hebt het er ook over dat je je eerst als mens moet profileren voordat je je als moslim profileert. Dit snap ik niet helemaal; zijn moslims geen mensen, en is het niet zo dat iedereen zijn eigen identiteit en/of religie heeft, welke hij/ zij aanhangt.

En nu komen we bij de kern van het verhaal. Ik ken mijn religie de islam, en ik heb er het volste vertrouwen in dat moslims in vrede kunnen leven naast andere religies die ook in vrede willen leven. Ik ken ook mijn geschiedenis en de geschiedenis van mijn religie. Zie geschiedenis van Andalusie toen de islam daar heerste; was daar geen tolerantie tussen verschillende godsdiensten die naast elkaar leefden (christenen joden en moslims). Dit is iets van mijn religie waar ik trots op ben. Ook bij de verovering van Palestina op de kruisvaarders heeft de islam rechtvaardig gehandeld zonder daarbij christenen die er al lang leefden te vervolgen. Dit is niet iets dat ik kan zeggen over de verovering van andalusie op de moslims door de christenen. Denk daarbij aan de vervolging van moslims en joden. Denk daarbij aan kerkelijke inquisitie. En ik hoef niet eens zover terug te gaan in de geschiedenis, denk daarbij aan de holocost. Dit betekent niet dat dit allemaal van het christendom komt. Maar hier een conclusie trekken dat Europa geen andere culturele invalshoek tolereert dan de hunne is zeker niet misplaatst. Ik hoor nergens anders in de wereld, aanpassen, integreren, inburgeren.. etc behalve in Europa.
Ik zeg niet dat de moslims heilige boontjes zijn of dat de christenen altijd de boosdoeners zijn. Maar een beetje zelfkritiek zou niet verkeerd zijn als je echt een debat wilt.

Volgens mij praten wij langs elkaar heen.
Ik zeg dat ik paralellen zie tussen gedrag van bepaalde gelovigen, ongeacht welk geloof welke pretenderen het bij het rechte eind te hebben.
Het is dan altijd even slikken als men erop gewezen wordt dat in de 'eigen groep', als ik dat ff snel zo noemen mag, evenveel misstanden voorkomen als in de groep waarnaar deze lieden het vingertje heffen.
Het feit dat je vijf keer per dag bidt wil nog niet zeggen dat je anderen ook goed behandeld.
Daarom zeg ik dat je als mens geboren wordt en in 1e plaats dus ook mens bent, ongeacht je geloof.
Zei er een profeet niet: 'Heb je naasten lief gelijk jezelf"? Dat zegt op zich toch genoeg? Met dit ene zinnetje wordt het leven voor iedereen aangenamer.