PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Pedopoliticus' vecht weigering universiteit aan



tr_imparator
26-08-07, 23:09
'Pedopoliticus' vecht weigering universiteit aan

Uitgegeven: 26 augustus 2007 23:32
Laatst gewijzigd: 26 augustus 2007 23:33

AMSTERDAM - De secretaris van de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit (PNVD), ook wel 'pedopartij' genoemd, wil nog steeds pedagogiek studeren.

Norbert de Jonge heeft een advocaat een bezwaarschrift aan de Universiteit Leiden laten sturen, laat hij zondagavond weten. "Ik wil zover gaan als juridisch mogelijk is." De Universteit Leiden weigerde De Jonge tweeënhalve maand geleden toe te laten voor de studie orthopedagogiek, dat het grootbrengen van jongeren met een ontwikkelingsstoornis als onderwerp heeft.


De universiteit wil De Jonge niet toelaten omdat hij zich openlijk als pedofiel presenteert. Het bestuur verwacht dat de komst van de politicus het vertrouwensklimaat binnen de universiteit ernstig aantast, vooral bij de faculteit pedagogiek.

Bezwarencommissie

De Jonge stapt eerst naar de bezwarencommissie van de universiteit zelf. "De advocaat zal het besluit aanvechten", zegt hij. "Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens kan het einde zijn."

Pedofiel

De Radboud Universiteit Nijmegen stuurde De Jonge vorig jaar juni weg bij dezelfde opleiding omdat hij te kennen gaf dat hij pedofiel was. De bezwarencommissie vond de beëindiging van de inschrijving terecht. Hij stapte toen naar het College van beroep voor het hoger onderwijs, dat ook oordeelde dat de universiteit hem inderdaad mocht uitschrijven.

"Ik ben destijds niet geweigerd om mijn denkbeelden of gevoelens, maar omdat ik niet zou passen bij de veronderstelde katholieke aard van die universiteit", zegt De Jonge. "Die redenering gaat niet op in Leiden. En als Leiden zegt: we blijven erbij, dan gaan we waarschijnlijk niet naar het College van beroep voor het onderwijs, maar naar de gewone rechter"

Religieuze indoctrinatie

De PNVD maakte onlangs bekend zich te willen profileren als partij die zich verzet tegen de religieuze indoctrinatie van kinderen. De partij wil af van de bijnaam 'pedopartij', omdat zij zegt zich druk te maken om meer zaken dan alleen het legaliseren van seksuele omgang met kinderen ouder dan 12.


nu.nl

Julien
27-08-07, 00:07
Hoe haal je het in je hoofd om als uitgesproken pedofiel met kinderen te willen werken?
Oprotten met die gast.

ronald
27-08-07, 00:59
Men zegt dat als je in april bent geboren dan is je horoscoop ram en je planeer Mars. De rode Mars is de planeet van het bloed. In je natuur zit iets bloeddorstig en om dat ten goede te keren is het goed om bv slachter te worden.
Misschien moet hij er aan denken iets in de gerontologie te gaan doen of studeren voor Holle Bolle Gijs in de Efteling?

Freesaf2
28-08-07, 15:53
Geplaatst door Julien
Hoe haal je het in je hoofd om als uitgesproken pedofiel met kinderen te willen werken?
Oprotten met die gast.

Ik snap wel dat een uitgesproken pedofiel met kinderen WIL werken. Laten we allen hopen dat het hem nooit zal lukken.