PDA

Bekijk Volledige Versie : opnieuw homo's belaagd in Amsterdam



Nelis70
27-08-07, 11:56
Opnieuw homo's belaagd in Amsterdam
Uitgegeven: 26 augustus 2007 18:52
Laatst gewijzigd: 26 augustus 2007 19:19

AMSTERDAM - Bij twee verschillende incidenten zijn dit weekeinde in Amsterdam homo's belaagd. Jongeren scholden homoseksuelen uit en bedreigden hen.

Daarbij vielen geen gewonden. De politie heeft in totaal drie mannen en een vrouw aangehouden, maakte een woordvoerster zondag bekend. Drie homoseksuelen liepen in de nacht van vrijdag op zaterdag op de Singel, toen een 19-jarige man en een 20-jarige vrouw hen begonnen uit te schelden. Anderen voegden zich bij het agressieve tweetal en er ontstond een oploop. De drie homo's wisten weg te rennen en belden de politie. Agenten hielden de man en de vrouw later aan in de Kalverstraat.

Regulierdwarsstraat

Bij het tweede incident liepen drie homoseksuelen door de Reguliersdwarsstraat, een homo-uitgaansgebied. Twee mannen in een auto begonnen hen zonder enige aanleiding te bedreigen en volgden hen. Zelfs toen de drie in hun auto stapten en naar het huis van een van hen reden, kwamen de mannen hen achterna. Het drietal durfde niet uit te stappen en belde de politie. Die arresteerde de twee mannen van 19 en 24 jaar later op de Nieuwe Leeuwarderweg.

Mishandeld

De afgelopen maanden deden zich opvallend veel gevallen van antihomogeweld voor in Amsterdam. Zo werden tijdens het festival We Are Amsterdam Pride begin augustus bij twee verschillende incidenten homo's mishandeld. Een 34-jarige Ierse man raakte daarbij zelfs zwaargewond. Belangenorganisatie COC stelde eerder dat het 'ouderwetse potenrammen' weer terug lijkt te zijn.

Rechtbank

De rechtbank in Amsterdam veroordeelde eerder deze maand nog een 19-jarige man tot zes maanden cel, waarvan drie maanden voorwaardelijk, en een taakstraf van 180 uur. Hij had eind juni in de Reguliersdwarsstraat een homostel mishandeld.

InSennia
27-08-07, 14:31
:haha:

Snik, snik.

Koala64
27-08-07, 15:07
Geplaatst door InSennia
:haha:

Snik, snik.

Vind je dit normaal dan.

InSennia
27-08-07, 15:30
Geplaatst door Koala64
Vind je dit normaal dan.


Ik vind het lachwekkend. :haha:

Opeens worden er elk weekend in dezelfde straat in Amsterdam homo's ''mishandeld''. En de Regulierdwarsstraat zit vol van de agenten. Dus ik geloof dit soort dingen niet meer. Ik kan er alleen maar om lachen. :haha:

super ick
27-08-07, 18:46
Geplaatst door InSennia
:haha:

Snik, snik.

Ziek :boer:

Koala64
27-08-07, 19:13
Geplaatst door InSennia
Ik vind het lachwekkend. :haha:

Opeens worden er elk weekend in dezelfde straat in Amsterdam homo's ''mishandeld''. En de Regulierdwarsstraat zit vol van de agenten. Dus ik geloof dit soort dingen niet meer. Ik kan er alleen maar om lachen. :haha:
Ik wou dat je gelijk had, maar het lijkt er steeds minder op.

super ick
27-08-07, 22:54
Geplaatst door Koala64
Ik wou dat je gelijk had, maar het lijkt er steeds minder op.

Nee hoor.
Er is niets aan de hand. Media en politie liegen.

lihoed
28-08-07, 01:24
Geplaatst door super ick
Nee hoor.
Er is niets aan de hand. Media en politie liegen.

Ik vertrouw de politie voor geen cent. Ik leerde vroeger op school altijd dat de politie je vriend was maar daar klopt helemaal niets van en zeker niet hier in Rotterdam waar ik twee keer onterecht in de politiecel moest overnachten voor misdaden die ik niet heb gepleegd.
Totdat de volgende ochtend de hoofdagent meneer Verkade binnen wandeld en zijn hand toereikt naar mij en zich verontschuldigd over de aanhouding.
Motto van de politie:KICKING ASS FIRST AND ASKING QUESTIONS LATER.
Mijn motto: FUCK THE POLICE.

ronald
28-08-07, 01:42
Geplaatst door lihoed
Ik vertrouw de politie voor geen cent. Ik leerde vroeger op school altijd dat de politie je vriend was maar daar klopt helemaal niets van en zeker niet hier in Rotterdam waar ik twee keer onterecht in de politiecel moest overnachten voor misdaden die ik niet heb gepleegd.
Totdat de volgende ochtend de hoofdagent meneer Verkade binnen wandeld en zijn hand toereikt naar mij en zich verontschuldigd over de aanhouding.
Motto van de politie:KICKING ASS FIRST AND ASKING QUESTIONS LATER.
Mijn motto: FUCK THE POLICE.



...de volgende dag???... mag je blij wezen...in sommige landen komen ze na een paar jaar en laten in de tussentijd je medecelgenoten jou f.....
Zo heeft Nederland zijn nadelen he, ze maken je hier crimineel.

lihoed
28-08-07, 02:36
Geplaatst door ronald
...de volgende dag???... mag je blij wezen...in sommige landen komen ze na een paar jaar en laten in de tussentijd je medecelgenoten jou f.....
Zo heeft Nederland zijn nadelen he, ze maken je hier crimineel.

Je medecelgenoten je even fffen, je hebt hier niet te maken met een kaasje dat ronald heet.

super ick
28-08-07, 11:56
Geplaatst door lihoed
Ik vertrouw de politie voor geen cent. Ik leerde vroeger op school altijd dat de politie je vriend was maar daar klopt helemaal niets van en zeker niet hier in Rotterdam waar ik twee keer onterecht in de politiecel moest overnachten voor misdaden die ik niet heb gepleegd.
Totdat de volgende ochtend de hoofdagent meneer Verkade binnen wandeld en zijn hand toereikt naar mij en zich verontschuldigd over de aanhouding.
Motto van de politie:KICKING ASS FIRST AND ASKING QUESTIONS LATER.
Mijn motto: FUCK THE POLICE.

Zonder wat meer achtergrondinformatie is dit een verhaal waar geen enkele waarde aan gehecht kan worden.

Waar wel waarde aan gehacht kan worden is dat de volgende dag de fout keurig bekend wordt en je een handreiking krijgt.
Direct fout bekennen door bevoegd gezag. Dat is een vorm van beschaving waar menig land een puntje aan kan zuigen.

InSennia
28-08-07, 14:16
Geplaatst door super ick
Zonder wat meer achtergrondinformatie is dit een verhaal waar geen enkele waarde aan gehecht kan worden.

Waar wel waarde aan gehacht kan worden is dat de volgende dag de fout keurig bekend wordt en je een handreiking krijgt.
Direct fout bekennen door bevoegd gezag. Dat is een vorm van beschaving waar menig land een puntje aan kan zuigen.

In Marokko worden homo's niet bedreigd en mishandeld. Ze genieten meer rechten dan de normale burger. Ik zou zeggen koop een enkeltje Casablanca ofso en GET LOST!

Julien
28-08-07, 14:37
Geplaatst door InSennia
Ik vind het lachwekkend. :haha:

Opeens worden er elk weekend in dezelfde straat in Amsterdam homo's ''mishandeld''. En de Regulierdwarsstraat zit vol van de agenten. Dus ik geloof dit soort dingen niet meer. Ik kan er alleen maar om lachen. :haha:

Ik denk toch niet dat die homo's die mishandelingen faken :wat?!: die hebben het al zwaar genoeg met naar de politie stappen en toegeven dat ze homo's zijn.

super ick
28-08-07, 15:45
Geplaatst door InSennia
In Marokko worden homo's niet bedreigd en mishandeld. Ze genieten meer rechten dan de normale burger. Ik zou zeggen koop een enkeltje Casablanca ofso en GET LOST!

Lees nog eens terug waar ik op reageer voordat je dadelijk weer de plank mis slaat.