PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwe cartoon doet iran flippen



observer
27-08-07, 21:10
Een Zweedse krant heeft een spotprent geplaatst met de islamitische profeet Mohammed in de hoofdrol. Iran is er op zijn zachtst gezegd niet blij mee, en heeft een klacht ingediend tegen het land Zweden. Het streng islamitische regime van de hoofdstad Teheran heeft de Zweedse vervangend gezant op het matje van Buitenlandse Zaken geroepen.

Op de spotprent is het hoofd van Mohammed te zien. Alleen zit zijn hoofd bevestigd op het lichaam van een hond. En dat vindt de Iraanse regering een grove belediging van de profeet.

Bijna twee jaar geleden was de hele moslimwereld in rep en roer vanwege enkele Deense spotprenten. Er werd zelfs een beloning uitgeloofd voor degene die cartoonist wist te onthoofden. http://images.fok.nl/upload/070827_3926_Mohammed-hond.jpg
af mohammed af is het bijschift

gaap

lihoed
28-08-07, 00:01
Geplaatst door observer
http://images.fok.nl/upload/070827_3926_Mohammed-hond.jpg
af mohammed af is het bijschift

gaap

Valt er nou echt niemand anders te beledigen dan de profeet. Hoe zouden de Christenen zich voelen als er wereldwijd cartoons verschenen met beledigende foto of tekst over Jezus Christus zoals hieronder>
eerlijk antwoorden:

jang0201
28-08-07, 07:05
waar bemoeit iran zich mee. stelletje zeikers!

Slinger
28-08-07, 07:50
Geplaatst door lihoed
Valt er nou echt niemand anders te beledigen dan de profeet. Hoe zouden de Christenen zich voelen als er wereldwijd cartoons verschenen met beledigende foto of tekst over Jezus Christus zoals hieronder>
eerlijk antwoorden:

Eén afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, in dit geval over de maker van deze plaatjes, die hoogstens zichzelf te kijk zet. Hiermee beledig je christenen echt niet.
Ik vind dat ze verschillen met de Deense plaatjes van de gewelddadige Mohammed. Deze raakten wel degelijk een gevoelig punt aan en daarom was men natuurlijk zo kwaad.

jang0201
28-08-07, 08:03
Wat een slechte karikatuurtekening, er is amper een hond in te herkennen. Dat ze zich daarover druk maken in Iran!

observer
28-08-07, 08:10
Geplaatst door lihoed
Valt er nou echt niemand anders te beledigen dan de profeet. Hoe zouden de Christenen zich voelen als er wereldwijd cartoons verschenen met beledigende foto of tekst over Jezus Christus zoals hieronder>
eerlijk antwoorden: ach kijk bevoorbeeld maar south park ofzo (al moet ik zeggen die jezus is wel cool)

weet je ware gelovige is niet te beledigen, die is overtuigd en ook al kan hij de kritiek niet weerleggen dat maakt niet uit.

youssef_amr
28-08-07, 08:35
Geplaatst door lihoed
of deze hieronder:





Waarom moeten we elkaars geloof beledigen, ziek gewoon.


Jezus is ook voor de moslims een profeet, en hem beledigen betekent dat je een profeet van Allah beledigd... haal die tekeningen liever weg.

Bar
28-08-07, 08:56
Geplaatst door youssef_amr
Jezus is ook voor de moslims een profeet, en hem beledigen betekent dat je een profeet van Allah beledigd... haal die tekeningen liever weg.

Christus is geen profeet voor de christenen.

Cheetah
28-08-07, 09:15
Geplaatst door lihoed
Valt er nou echt niemand anders te beledigen dan de profeet. Hoe zouden de Christenen zich voelen als er wereldwijd cartoons verschenen met beledigende foto of tekst over Jezus Christus zoals hieronder>
eerlijk antwoorden:

Je hoort ze er niet over dus dat zal denk ik best wel meevallen.

Charlus
28-08-07, 09:41
Geplaatst door Cheetah

Geplaatst door lihoed
Valt er nou echt niemand anders te beledigen dan de profeet. Hoe zouden de Christenen zich voelen als er wereldwijd cartoons verschenen met beledigende foto of tekst over Jezus Christus zoals hieronder>
eerlijk antwoorden:
Je hoort ze er niet over dus dat zal denk ik best wel meevallen.
Ja, dat ging ook door mijn hoofd toen ik op het plaatje klikte. Een klacht aan het adres van maroc.nl wegens haatzaaierij of een DDoS-attack lijken me het minste. Maar wat niet is...

JobHopper
28-08-07, 10:14
Geplaatst door lihoed
Valt er nou echt niemand anders te beledigen dan de profeet. Hoe zouden de Christenen zich voelen als er wereldwijd cartoons verschenen met beledigende foto of tekst over Jezus Christus zoals hieronder>
eerlijk antwoorden:

Nou...eeeh: Heb jij rellen gezien ? (http://www.nu.nl/news/1207227/24/%20Krant_in_Maleisi%EB_tijdelijk_verbo%3Cbr%20/%3Eden_om_prent_Jezus.html)

Cherry Bo
28-08-07, 11:03
Geplaatst door lihoed
Valt er nou echt niemand anders te beledigen dan de profeet. Hoe zouden de Christenen zich voelen als er wereldwijd cartoons verschenen met beledigende foto of tekst over Jezus Christus zoals hieronder>
eerlijk antwoorden:

Boeit niemand!

Dit filmpje hieronder is ook 'erg', moet je 'ns met de profeet proberen.

Überhaupt zó uitgedost over straat lopen:


:hihi:

super ick
28-08-07, 11:25
Geplaatst door Cherry Bo
Boeit niemand!

Dit filmpje hieronder is ook 'erg', moet je 'ns met de profeet proberen.

Überhaupt zó uitgedost over straat lopen:

[:hihi:

Andere cultuur ander geloof, andere normen. Simpel.
Aan geluiden uit Iran hecht ik maar niet teveel waarde. Die kunnen morgen een woedende demonstratie organiseren waarbij verschillende ambassades in vlammen op gaan vanwege het uitsterven van de korenwolf. Allemaal politiek.
Morgen laten ze weer een paar homo's publikelijk bungelen en zijn de mensen alles weer vergeten.

Cherry Bo
28-08-07, 11:59
Geplaatst door super ick


Morgen laten ze weer een paar homo's publikelijk bungelen en zijn de mensen alles weer vergeten.


Juist.

Iranese folklore!

IbnRushd
28-08-07, 12:02
Geplaatst door Cherry Bo
Boeit niemand!

Dit filmpje hieronder is ook 'erg', moet je 'ns met de profeet proberen.

Überhaupt zó uitgedost over straat lopen:


:hihi:

Een commentaar onder het filmpje:

i hope on the judgement day you will be crucified

angkor
28-08-07, 12:06
Tegen elkaar opbieden waar het gaat om bizarre karikaturen over de profeet Mohammed en de Christusfiguur is nogal ongezond.
Er wordt daarmee alleen maar gezegd: ik kan er wel tegen, DUS jullie moeten er ook maar tegen kunnen = ik ben beter dan jullie, DUS verander maar in mijn richting.

Zo werkt communicatie niet tussen mensen.
Daarom heb ik de extra links weggehaald.

angkor/beheer

knuppeltje
28-08-07, 12:24
Geplaatst door IbnRushd
Een commentaar onder het filmpje:

i hope on the judgement day you will be crucified

Iran is in wezen zo hypocriet als maar zijn kan.
Volgens de koran is het afbeelden van levende wezens verboden.
Maar de grootste krant van Theran- waar Ahmadinedjad hoofdredakteur was, heeft al jaren een afbeelding van Mohammed op zijn paard als logo in zijn website staan.
In Iran werd Mohammed al minimaal vanaf 1300 veelvuldig afgebeeld- ze hebben daar een heel rijke traditie in, is nog steeds in deverse musea over de hele wereld te zien.
In Istanboel ligt in het Tokapi-museum een plukje baardhaar en een in goud gevatte verstandskies die aan de profeet zouden hebben toebehoord.
Ach, tis maar net hoe de wind waait hè.

Witte78
28-08-07, 12:28
Geplaatst door angkor
Tegen elkaar opbieden waar het gaat om bizarre karikaturen over de profeet Mohammed en de Christusfiguur is nogal ongezond.
Er wordt daarmee alleen maar gezegd: ik kan er wel tegen, DUS jullie moeten er ook maar tegen kunnen = ik ben beter dan jullie, DUS verander maar in mijn richting.


Er is naar mijn mening niets mis mee een bepaalde moraal boven een andere te plaatsen. Vind je zelf ook niet dat rellen om een cartoon moreel gezien lager op de ladder staat dan simpelweg op een normale manier je afkeuging kenbaar maken?

Het probleem is echter dat er veel wordt gegeneraliseerd, maar dat heeft niet direct te maken met het afkeuren van die rellen. Ook een moslim hoort die rellen af te keuren, zo niet dan zie ik dat individu inderdaad als iemand met een slechtere moraal op dat gebied.

Charlus
28-08-07, 12:28
Geplaatst door angkor
<...> ik kan er wel tegen, DUS jullie moeten er ook maar tegen kunnen = ik ben beter dan jullie, DUS verander maar in mijn richting.<...>
Compact geformuleerd, dat wel, maar niet helemaal zuiver. "Ik" moet voor de gemiddelde Christen staan, want me dunkt dat ongelovigen "er" sowieso wel tegen kunnen. Christenen beweren volgens mij niet dat ze beter zijn dan moslims, noch dat moslims veranderen moeten in de richting van Christenen. Ik zie verder niet zo goed in waarom het deel voor de "=" niet zou deugen, want eigenlijk staat daar:
Christenen kunnen er wel tegen, DUS moslims moeten er ook maar tegen kunnen. Daarmee ben jij het niet eens?

observer
28-08-07, 13:17
Geplaatst door angkor
Tegen elkaar opbieden waar het gaat om bizarre karikaturen over de profeet Mohammed en de Christusfiguur is nogal ongezond.
Er wordt daarmee alleen maar gezegd: ik kan er wel tegen, DUS jullie moeten er ook maar tegen kunnen = ik ben beter dan jullie, DUS verander maar in mijn richting.

Zo werkt communicatie niet tussen mensen.
Daarom heb ik de extra links weggehaald.

angkor/beheer op zich lastig discusieren als je niet kan zien waarover


Volgens de koran is het afbeelden van levende wezens verboden. in principe is een karikatuur ook geen afbeelding van een levend wezen, bedoel heb je kenny of cartman wel eens op straat gezien (alhoewel als het minder dan 20 graden is zie je wel veel kenny';s)

Cherry Bo
28-08-07, 13:54
Geplaatst door observer


op zich lastig discusieren als je niet kan zien waarover




Even op YouTube 'Jesus will survive' intikken.

Cherry Bo
28-08-07, 14:37
Geplaatst door IbnRushd
Een commentaar onder het filmpje:

i hope on the judgement day you will be crucified

Dat kan.

Vooralsnog heb ik geen ambassades zien branden of fatwa's uitgesproken horen worden over de acteur of de maker van het filmpje, sterker nog, hun namen staan er gewoon bij.

IbnRushd
28-08-07, 15:12
Geplaatst door Cherry Bo
Dat kan.

Vooralsnog heb ik geen ambassades zien branden of fatwa's uitgesproken horen worden over de acteur of de maker van het filmpje, sterker nog, hun namen staan er gewoon bij.

Ik kan me ook niet herinneren dat er ambassades in de fik zijn gestoken vanwege het filmpje submission.

Bij de cartoonrellen spelen meer factoren een rol. Op dit forum is 't geloof ik 't eea al uitvoerig gezegd. Vaker dan één keer is 't trouwens niet meer gebeurd.

Ten slotte bestaan er tal sites waarin de islam dmv spotprenten belachelijk wordt gemaakt. Heb jij moslims zien demonstreren?

Freesaf2
28-08-07, 15:43
Geplaatst door lihoed
Valt er nou echt niemand anders te beledigen dan de profeet. Hoe zouden de Christenen zich voelen als er wereldwijd cartoons verschenen met beledigende foto of tekst over Jezus Christus zoals hieronder>
eerlijk antwoorden:


Het zou ze geen Fok kunnen schelen!

observer
28-08-07, 15:44
Geplaatst door IbnRushd
Een commentaar onder het filmpje:

i hope on the judgement day you will be crucified en zo hoort het ook van elkaar afblijven en dat soort zaken aan opperwezens overlaten