PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikanen kopen hun goedkope baby's in Guatemala



Coolassprov MC
02-09-07, 08:44
American couples are flocking to the hotels of Guatemala City, but not to see the country's ancient Mayan remains nor the capital's more limited modern charms. Instead they are flying south in droves in the hope of embracing a bouncing new addition to their families - a baby, priced at about $30,000 (£15,000).

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2007/09/02/wguat102.xml

Mark
02-09-07, 14:53
om er bloedkoeken van te maken? :duivel:

ronald
02-09-07, 15:01
Geplaatst door Mark
om er bloedkoeken van te maken? :duivel:

Nee...wij Joden hebben daar patent op.

Maar wel een beetje ambivalente business. Aan de ene kant heb je de enorme bureaucratie en aan de andere kant de zwerfkinderen die worden misbruikt, mishandelt en verwaarloosd. Wanneer men die bureaucratie zal verminderen komen dit soort praktijken ook minder voor. Je hebt natuurlijk ook genoeg moeders die het als babyproducent wel doen. Ook dit zal dan afnemen.

Mark
02-09-07, 15:13
Geplaatst door ronald
Nee...wij Joden hebben daar patent op.

Maar wel een beetje ambivalente business. Aan de ene kant heb je de enorme bureaucratie en aan de andere kant de zwerfkinderen die worden misbruikt, mishandelt en verwaarloosd. Wanneer men die bureaucratie zal verminderen komen dit soort praktijken ook minder voor. Je hebt natuurlijk ook genoeg moeders die het als babyproducent wel doen. Ook dit zal dan afnemen.

ja kijk het is met die derde wereld babies net als met de slavernij van vroeger...

ok het is even vervelend, maar de generaties erna moeten blij zijn dat ze in een rijk land worden geboren.

ronald
02-09-07, 15:33
Geplaatst door Mark
ja kijk het is met die derde wereld babies net als met de slavernij van vroeger...

ok het is even vervelend, maar de generaties erna moeten blij zijn dat ze in een rijk land worden geboren.


Dat is een beetje overtrokken. De geadopteerde kinderen die ik ken uit India, Colombia, Ethiopie...dat is zeer klein op schaal. Bovendien hebben ze weinig affiniteit met hun geboorteland. Dat kun je ook niet van ze eisen. Zelfs al zou je je moeder weten te achterhalen. Dan blijven nog over de "ongewenste" babies a la China of voorheen Chouchescu's "kinderthehuizen". Je schaamt je hier toch ook dood dat dat daar maar "blijft liggen"?
Dat "derde wereldhulp" gericht op kinderen ver achterblijft, is een schaamte van het Westen.

DieSter
02-09-07, 15:55
Geplaatst door Mark
ja kijk het is met die derde wereld babies net als met de slavernij van vroeger...

ok het is even vervelend, maar de generaties erna moeten blij zijn dat ze in een rijk land worden geboren.

nogwel generaties erna....wat een overmoed zeg.....

mark61
02-09-07, 16:00
Blijft me altijd verbazen dat babies van ver lekkerder zijn. Ze zullen in de VS toch ook zat loskruipende babies hebben.

ronald
02-09-07, 16:06
Geplaatst door mark61
Blijft me altijd verbazen dat babies van ver lekkerder zijn. Ze zullen in de VS toch ook zat loskruipende babies hebben.


Nou lekkerder, kom nou...dat is de enorme bureaucratie die over de ruggen gaat van die kinderen. Weet je hoe lang dat wel niet duurt? Ben je getrouwd...tig jaar geprobeerd kinderen te krijgen tig jaar wachten....en dan misschien. Op de een of andere manier is men hier in Nederland ook gemakkelijker met kinderen uit andere landen toe te laten als adoptiekinderen. En dat duurt volgens officiele weg ook al lang. Ben je ooit in een van deze landen in een weeshuis van "achtergelaten" kinderen geweest waar ze je vragen of je ze mee wilt nemen?

mark61
02-09-07, 16:27
Geplaatst door ronald
Nou lekkerder, kom nou...dat is de enorme bureaucratie die over de ruggen gaat van die kinderen. Weet je hoe lang dat wel niet duurt? Ben je getrouwd...tig jaar geprobeerd kinderen te krijgen tig jaar wachten....en dan misschien. Op de een of andere manier is men hier in Nederland ook gemakkelijker met kinderen uit andere landen toe te laten als adoptiekinderen.

Jah dat verbaast me dan verder nog. Hoe je zo een baby in NL kan importeren, no questions asked.

Als een allo in NL zijn EIGEN kind wil importeren vereist dat vreselijk gedoe; inboorlingen kunnen rustig gestolen kinderen laten registreren. Bizar vind ik dat.

DieSter
02-09-07, 16:31
Geplaatst door mark61
Jah dat verbaast me dan verder nog. Hoe je zo een baby in NL kan importeren, no questions asked.

Als een allo in NL zijn EIGEN kind wil importeren vereist dat vreselijk gedoe; inboorlingen kunnen rustig gestolen kinderen laten registreren. Bizar vind ik dat.

Dat heeft te maken met "conditionering", geimporteerde kinderen van allochtonen worden geconditioneerd door de allochtonen zelf, en die van de ïnboorlingen worden geconditioneerd door de inboorlingen....iets met normen en waarden bij brengen denk ik dat het te maken heeft of zoiets in die geest.

Coolassprov MC
03-09-07, 07:29
Geplaatst door Mark
ja kijk het is met die derde wereld babies net als met de slavernij van vroeger...

ok het is even vervelend, maar de generaties erna moeten blij zijn dat ze in een rijk land worden geboren.

Van jou mogen ze geld toe gaan geven?

Mark
03-09-07, 08:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Van jou mogen ze geld toe gaan geven?

Nee maar wel klusjes in het huis, hun gezicht nederig naar de grond als ze tegen je praten enzo... zich realiserend hoe blij en gelukkig ze mogen zijn om uit hun ellendige thuisland weg te zijn :)