PDA

Bekijk Volledige Versie : Bevrijdingssoldaten; mishandelen, martelen en slachten van Irakezen ''normaal''



Coolassprov MC
04-09-07, 18:02
Newly released documents regarding crimes committed by United States soldiers against civilians in Iraq and Afghanistan detail a pattern of troops failing to understand and follow the rules that govern interrogations and deadly actions. The documents, released today by the American Civil Liberties Union ahead of a lawsuit, total nearly 10,000 pages of courts-martial summaries, transcripts and military investigative reports about 22 cases. They show repeated examples of troops believing they were within the law when they killed local citizens. The killings include the drowning of a man soldiers pushed from a bridge into the Tigris River as punishment for breaking curfew, and the suffocation during interrogation of a former Iraqi general believed to be helping insurgents. In the suffocation, soldiers covered the man’s head with a sleeping bag, then wrapped his neck with an electrical cord for a “stress position” they said was an approved technique.

http://www.nytimes.com/2007/09/04/world/middleeast/04ACLU.html?_r=1&oref=slogin&ref=world&pagewanted=print

DieSter
04-09-07, 19:10
Geplaatst door Coolassprov MC
Newly released documents regarding crimes committed by United States soldiers against civilians in Iraq and Afghanistan detail a pattern of troops failing to understand and follow the rules that govern interrogations and deadly actions. The documents, released today by the American Civil Liberties Union ahead of a lawsuit, total nearly 10,000 pages of courts-martial summaries, transcripts and military investigative reports about 22 cases. They show repeated examples of troops believing they were within the law when they killed local citizens. The killings include the drowning of a man soldiers pushed from a bridge into the Tigris River as punishment for breaking curfew, and the suffocation during interrogation of a former Iraqi general believed to be helping insurgents. In the suffocation, soldiers covered the man’s head with a sleeping bag, then wrapped his neck with an electrical cord for a “stress position” they said was an approved technique.

http://www.nytimes.com/2007/09/04/world/middleeast/04ACLU.html?_r=1&oref=slogin&ref=world&pagewanted=print

Wellicht zul jij jezelf door verdriet vernietigen over hetgeen ze achterlaten (de gevolgen van hun daden en keuzes)

Waarlijk Wij hebben wat op aarde is tot een siraad voor haar(de aarde) laten zijn, zodat Wij hen testen wie van hen het beste is in werken...

En Wij zullen waarlijk alhetgeen op haar(de aarde) is tot een dorrevlakte maken.

Koran Hoofdstuk de grot 18:5-9


En nu willen ze naar Mars, een planeet die eruit ziet als de aarde in de toekomst...een dorre vlakte.
De mens is overmoedig, net als de overmoedige oermens en zij die hem volgden in hun begeerte naar "beter" en het onbekende gebied introkken niet beseffend dat zij het gebied van een machtig beest betraden...en moesten rennen voor hun leven toen dat beest ze opmerkte en hen achterna ging...doden zijn er gevallen wiens schreeuw niets batte tegen hun lot toen het bezegeld werd door de scherpe tanden van het beest....En de overlevenden die een grot vonden en plannen gingen maken hoe het beest te overwinnen hadden niks aan hem die de schuld maar gaf aan de leider en zijn groep, omdat hij vond dat zij de schuld waren dat zij in deze situatie zaten.... Men moet de prijs willen betalen. En blijkbaar willen sommigen die prijs wel betalen en sommigen zijn onwetend dat er een prijs zal moeten worden betaald...maar om te denken dat wij ALLES wel kunnen temmen en overmeesteren is hooghartig.

DieSter
04-09-07, 20:19
Geplaatst door DieSter
.....te denken dat wij ALLES wel kunnen temmen en overmeesteren is hooghartig.

Dit kan alleen De Almachtige zelf.....de vraag is hoe en met wie Hij verder wil....

mark61
05-09-07, 08:01
Basra views: British pull back
Two Basra residents explain their support for the withdrawal of British troops to the airport outside the city - and their opposition to a total withdrawal.

NAJA, BASRA, TEACHER
I am happy the British troops are leaving the centre of Basra. It's better that they are outside the city, not inside.


Iraqi forces now run the base at the Basra Palace

That way they can support the police or ordinary people if they need help. For example, in special cases like an uprising, or different parties fighting, then the British could come and protect people.

I think people living near Basra Palace will feel much better. There has been a lot of shelling nearby and many people have been injured.

I hope it will mean less noise at night.

In the summer we sleep on the roofs of houses because there is no power - so no air conditioning. It is very hot here in Basra, with a lot of humidity.

When British forces leave an area, there are fewer clashes


Military aircraft are always flying at night; planes and especially helicopters. There is so much noise we cannot sleep.

The security situation is better than two months ago. Then, there were a lot of clashes between the British forces and Sadr's men. It was dangerous even to go shopping.

Now it's better. When British forces leave an area, there are fewer clashes.

But I don't want them to go completely. The Iraqi police and army are not strong enough yet.

They don't have enough weapons and they don't know how to use the weapons they have.

The government needs to train them more, but it doesn't have the money.



AHMED, BASRA
The withdrawal will have no effect on the general security of the city, because the troops are not moving far. It's only 15km (seven miles) away.

It was suggested to the British that they only patrol with the Iraqi police force, that way it looks like they are supporting the Iraqis and it doesn't upset people so much.

If they leave now, or in the next few months - that would be a defeat


When the British patrol, people's mobile telephones are disconnected within a radius of 150 yards. That's not popular; and it takes hours for the network to be restored.

After every raid carried out by the British army, there is a complaint about theft. But who do you trust when there is no witness? The householder, or the army?

I don't think the Iraqi army will be able to provide security when the British go.

Neither police nor the army are equipped with proper weapons.

No-one disputes the fact that some of the wrong people are in the security forces; people who are loyal to tribes or to parties rather than the government.

But even if they had the right people, they could not match the power of the militia.

It has been important that the British have been here - important that they were ready to help.

I think they should stay until routine government business is in working order. Then we could ask them to leave and they would go with honour.

If they leave now, or in the next few months - that would be a defeat. That would mean they leave the country in a mess.


Ahmed lives in Basra but he was interviewed in London, where he is currently staying.

Gek dat dit helemaal niet gemeld werd hier. Britten op weg naar de uitgang, Ozzies to follow.

Coolassprov MC
05-09-07, 08:58
Geplaatst door mark61


Gek dat dit helemaal niet gemeld werd hier. Britten op weg naar de uitgang, Ozzies to follow.

Minstens twee weken geleden kwam ik met een artikel over de Britse terugtrekking.

super ick
05-09-07, 13:51
Geplaatst door Coolassprov MC
Minstens twee weken geleden kwam ik met een artikel over de Britse terugtrekking.

DieSter
05-09-07, 18:27
Geplaatst door super ick
Hoe is het met je contactadvertentie? Loopt het een beetje???

http://www.dating.nl/singles/Nederland/Zuid-Holland/Gouda/coolassprov/

Hoezo moet dit naar voren gebracht worden?

Chantage of zoiets?

mark61
05-09-07, 18:28
Geplaatst door DieSter
Hoezo moet dit naar voren gebracht worden?

Chantage of zoiets?

Rustig maar, hijs hetero :fparty:

Coolassprov MC
06-09-07, 06:32
Geplaatst door super ick
Hoe is het met je contactadvertentie? Loopt het een beetje???

http://www.dating.nl/singles/Nederland/Zuid-Holland/Gouda/coolassprov/

Altijd iemand nodig voor de keuken; als je nog wat weet..Waarom begin je er niet gelijk een discussie-draad over; zoals grote vriend Julia?

M@riska
06-09-07, 06:56
Geplaatst door DieSter
Hoezo moet dit naar voren gebracht worden?

Chantage of zoiets?


Er komt verder niks normaals uit hem dus hij moet toch iets?

Zo te zien brengt Coolass een hoop gevoelens bij hem los aangezien hij op zijn naam gaat lopen zoeken.

Of zou hij hem 'toevallig' zijn tegengekomen?

Wat een loser. :haha:

Coolassprov MC
06-09-07, 06:58
Geplaatst door M@riska
Er komt verder niks normaals uit hem dus hij moet toch iets?

Zo te zien brengt Coolass een hoop gevoelens bij hem los aangezien hij op zijn naam gaat lopen zoeken.

Of zou hij hem 'toevallig' zijn tegengekomen?

Wat een loser. :haha:

Hij hoopte dat ik homo zou zijn; jammer voor hem!

Ik ga zeker ook niet meer in op zijn aanbod om ''eens een keertje koffie te gaan drinken''!!!

M@riska
06-09-07, 06:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Hij hoopte misschien dat ik homo zou zijn; jammer voor hem!

Ik ga zeker ook niet meer in op zijn aanbod om ''eens een keertje koffie te gaan drinken''!!!


Ja, het blijkt wel waar SuperDick opuit is. :kotsen:

Coolassprov MC
06-09-07, 07:07
Geplaatst door M@riska
Ja, het blijkt wel waar SuperDick opuit is. :kotsen:

ik wil hem toch bedanken dat ie mij eraan heeft herinnerd; nu heb ik alles daar gewist!!!

M@riska
06-09-07, 07:13
Geplaatst door Coolassprov MC
ik wil hem toch bedanken dat ie mij eraan heeft herinnerd; nu heb ik alles daar gewist!!!



Dat zal hij erg jammer vinden. :hihi:

super ick
06-09-07, 08:33
Geplaatst door DieSter
Hoezo moet dit naar voren gebracht worden?

Chantage of zoiets?

Nee hoor dan deed ik het stiekum.

Maarehh waarom quote jij die link eigenlijk? Ik heb mijn bericht verwijderd en jij loopt er zo mee te wapperen.

super ick
06-09-07, 08:36
Geplaatst door Coolassprov MC
Altijd iemand nodig voor de keuken; als je nog wat weet..Waarom begin je er niet gelijk een discussie-draad over; zoals grote vriend Julia?

Nee dat vind ik te ver gaan.
Ik keek naar een reactie van jou, of een naamgenoot, ik dacht op de NOS ofzo. Ik wilde meer berichten zoeken maar die stonden er niet en dan kom je in een zoekmachine. Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen.
Sorry hoor ik haal de link weg.
Te flauw voor woorden.

super ick
06-09-07, 08:37
Geplaatst door M@riska
Er komt verder niks normaals uit hem dus hij moet toch iets?

Zo te zien brengt Coolass een hoop gevoelens bij hem los aangezien hij op zijn naam gaat lopen zoeken.

Of zou hij hem 'toevallig' zijn tegengekomen?

Wat een loser. :haha:

Heb jij het niet te druk met homo's haten?

M@riska
06-09-07, 09:02
Geplaatst door super ick
Heb jij het niet te druk met homo's haten?


Ik heb niet van zulke mensen in mijn directe omgeving. ;)

Charlus
06-09-07, 10:06
Geplaatst door M@riska

Geplaatst door super ick
Heb jij het niet te druk met homo's haten?
Ik heb niet van zulke mensen in mijn directe omgeving. ;)
Waarom schrijf je dat?
1. Je denkt dat er geen homo's in je directe omgeving zijn. Opm. ze zijn er wel alleen je weet het niet.
2. Alle homo's in je directe omgeving zijn door jou uit de weg geruimd.
3. Je directe omgeving vat jij op als uitsluitend je familie in de eerste graad, maar zelfs dan is homoseksualiteit niet uitgesloten. De statistiek garandeert zulks.
4. Homo's kunnen haten is niet afhankelijk van de aanwezigheid van homo's in de directe leefomgeving. Wordt moslimbashing op dit forum niet vaak juist toegeschreven aan mensen die geen moslims in hun directe omgeving hebben?

super ick
06-09-07, 11:55
Geplaatst door M@riska
Ik heb niet van zulke mensen in mijn directe omgeving. ;)

Dat weet je niet.
Maar als die gedachte jou gelukkig maakt.......

Je zal ongetwijfeld wel eens geholpen zijn door de mensen die je haat.
In de gezondheidszorg zijn ze bv. oververtegenwoordigd.

Het getuigd wel van kortzichtigheid om mensen te haten vanwege de seksuele voorkeur.

Gelukkig zijn homo's over het algemeen tolerant. Anders moest je nog met bewaking over straat.

M@riska
06-09-07, 12:57
Geplaatst door super ick
Dat weet je niet.
Maar als die gedachte jou gelukkig maakt.......

Je zal ongetwijfeld wel eens geholpen zijn door de mensen die je haat.
In de gezondheidszorg zijn ze bv. oververtegenwoordigd.

Het getuigd wel van kortzichtigheid om mensen te haten vanwege de seksuele voorkeur.

Gelukkig zijn homo's over het algemeen tolerant. Anders moest je nog met bewaking over straat.


Dat haten heb jij er van gemaakt.

Kun je zien hoe snel de mens is met zijn oordeel.

M@riska
06-09-07, 13:01
Geplaatst door Charlus
Ik heb niet van zulke mensen in mijn directe omgeving. ;)

Waarom schrijf je dat?
1. Je denkt dat er geen homo's in je directe omgeving zijn. Opm. ze zijn er wel alleen je weet het niet.

Buurman 2 deuren verderop is homo. Als jij dat een directe omgeving vindt, ok. Best een aardige man, goeiemorgen enz. Maar vrienden mee zijn, néh.



2. Alle homo's in je directe omgeving zijn door jou uit de weg geruimd.


:moe:



3. Je directe omgeving vat jij op als uitsluitend je familie in de eerste graad, maar zelfs dan is homoseksualiteit niet uitgesloten. De statistiek garandeert zulks.

Kan je garanderen dat we geen poten in de fam hebben. ;)


4. Homo's kunnen haten is niet afhankelijk van de aanwezigheid van homo's in de directe leefomgeving. Wordt moslimbashing op dit forum niet vaak juist toegeschreven aan mensen die geen moslims in hun directe omgeving hebben?

Geen idee, interreseerd me ook niet echt. ;)

super ick
06-09-07, 13:02
Geplaatst door M@riska
Dat haten heb jij er van gemaakt.

Kun je zien hoe snel de mens is met zijn oordeel.

Bevestig het dan ook niet keer op keer.

knuppeltje
06-09-07, 13:17
Geplaatst door M@riska
Buurman 2 deuren verderop is homo. Als jij dat een directe omgeving vindt, ok. Best een aardige man, goeiemorgen enz. Maar vrienden mee zijn, néh.





:moe:




Kan je garanderen dat we geen poten in de fam hebben. ;)



Geen idee, interreseerd me ook niet echt. ;)


Hahaaaaa- eindelijk eens echte humor. :schreeuw:

mark61
06-09-07, 13:30
Geplaatst door M@riska
Buurman 2 deuren verderop is homo. Als jij dat een directe omgeving vindt, ok. Best een aardige man, goeiemorgen enz. Maar vrienden mee zijn, néh.





:moe:




Kan je garanderen dat we geen poten in de fam hebben. ;)



Geen idee, interreseerd me ook niet echt. ;)

Wat ben jij grappig

*Nadia*
06-09-07, 14:16
Geplaatst door super ick
Bevestig het dan ook niet keer op keer.


Ga jij er vanuit dat ze homos haten?

super ick
06-09-07, 17:06
Geplaatst door *Nadia*
Ga jij er vanuit dat ze homos haten?

Als het bevestigd wordt wel ja. Ik kan dan niet anders meer. Kotssmileys plaatsen.
Onsmakelijke termen gebruiken.
etc.

DieSter
06-09-07, 18:35
Geplaatst door super ick
Als het bevestigd wordt wel ja. Ik kan dan niet anders meer. Kotssmileys plaatsen.
Onsmakelijke termen gebruiken.
etc.

Weet je dat veel homosexuelen bij het Amerikaanse Corps Mariniers zitten? het is een soort van "geheime ontmoetings plek" voor homo's...Ik bedoel ja in zoverre heeft homosexualiteit met het onderwerp van deze thread te maken.

super ick
06-09-07, 20:20
Geplaatst door DieSter
Weet je dat veel homosexuelen bij het Amerikaanse Corps Mariniers zitten? het is een soort van "geheime ontmoetings plek" voor homo's...Ik bedoel ja in zoverre heeft homosexualiteit met het onderwerp van deze thread te maken.

Dus het stikt van de homo's in Irak?

DieSter
07-09-07, 15:44
Geplaatst door super ick
Dus het stikt van de homo's in Irak?

Ja, velen van de Latino's bij de Marines zijn homo...

DieSter
07-09-07, 15:44
Geplaatst door super ick
Dus het stikt van de homo's in Irak?

Ja, velen van de Latino's bij de Marines zijn homo...

super ick
08-09-07, 13:29
Geplaatst door DieSter
Ja, velen van de Latino's bij de Marines zijn homo...

Zijn Latino's dan vatbaarder voor die ziekte?

knuppeltje
08-09-07, 13:49
Geplaatst door super ick
Zijn Latino's dan vatbaarder voor die ziekte?

Ziekte? :fuckit2:

DieSter
08-09-07, 13:49
Geplaatst door super ick
Zijn Latino's dan vatbaarder voor die ziekte?

Om als latino homo zijnde bij de Marine Corps te gaan? blijkbaar wel...

M@riska
08-09-07, 14:16
Geplaatst door super ick
Zijn Latino's dan vatbaarder voor die ziekte?


Je geeft zelf toe dat het een ziekte betreft?

DieSter
08-09-07, 16:41
http://www.youtube.com/watch?v=XX-KjkdDozQ

Een van de vetste nummers ooit.

(Verboden in Marokko by the way)

knuppeltje
08-09-07, 17:30
Geplaatst door M@riska
Je geeft zelf toe dat het een ziekte betreft?

En daar ben jij het mee eens zeker?

super ick
08-09-07, 23:50
Geplaatst door M@riska
Je geeft zelf toe dat het een ziekte betreft?

Als je het niet kunt volgen ga dan de was maar doen.

Coolassprov MC
10-09-07, 08:14
Geplaatst door M@riska
Je geeft zelf toe dat het een ziekte betreft?

Niet ieder afwijking is een ziekte. Homo's verspeidden ziektes; maar dat is wat anders.

super ick
10-09-07, 09:17
Geplaatst door Coolassprov MC
Niet ieder afwijking is een ziekte. Homo's verspeidden ziektes; maar dat is wat anders.

Ik geef je helemaal gelijk. Homo's, in de hoedanigheid van mens, verspreiden ziektes. Mensen verspreiden ziektes, dus homo's ook.

knuppeltje
10-09-07, 09:48
Geplaatst door super ick
Als je het niet kunt volgen ga dan de was maar doen.


Jaja- alweer meteen zo'n ouderwetse rolbevestigende opmerking, geen wonder dat je de stijk vergeet. :stout:

super ick
10-09-07, 10:50
Geplaatst door knuppeltje
Jaja- alweer meteen zo'n ouderwetse rolbevestigende opmerking, geen wonder dat je de stijk vergeet. :stout:

Wat is er ouderwets aan de was doen? :jeweetog: