PDA

Bekijk Volledige Versie : Europese ex-moslims tekenen verklaring op 11/9



Slinger
04-09-07, 22:01
http://www.planet.nl/upload_mm/e/0/c/1804339645_1999998433_ex.jpg

Europese ex-moslims tekenen verklaring op 11/9

Gepubliceerd op dinsdag 04 september 2007, Planet Internet

De voorzitters van de comités van ex-moslims van Nederland, Duitsland, Engeland, Denemarken, Finland, Noorwegen en Zweden grijpen dinsdag 11 september aan om gezamenlijk aandacht voor hun zaak te vragen. In Den Haag zullen ze een 'Europese verklaring van tolerantie' ondertekenen.

Daarin komen ze op voor het recht voor moslims om van geloof te veranderen of de islam niet langer aan te hangen. De ex-moslims hebben voor de symbolische datum gekozen om 'een vuist te maken tegen terreur en intolerantie van radicale moslims', zo lieten ze weten. De bijeenkomst is omgeven met veiligheidsmaatregelen, omdat de comités te maken hebben met ernstige bedreigingen.

Ehsan Jami
De voorman van het Nederlandse comité van ex-moslims, de Iraans-Nederlandse Ehsan Jami, werd begin augustus mishandeld in Voorburg. Ook kreeg hij meerdere doodsbedreigingen. Sindsdien wordt Jami, die namens de PvdA in de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg zit, streng beveiligd. Een 17-jarige man uit Leidschendam heeft inmiddels bekend dat hij Jami destijds een trap en een klap heeft gegeven.

Jami heeft volgens zijn woordvoerster het initiatief genomen om de verklaring te ondertekenen. Behalve Jami is ook onder anderen de Iraans-Duitse Mina Ahadi van het Duitse comité van ex-moslims daarbij aanwezig. Zij was eerder dit jaar in Duitsland initiatiefnemer van de campagne 'Wir haben abgeschworen'. Een en ander inspireerde Jami om in Nederland eenzelfde comité op te zetten.

mark61
05-09-07, 07:53
Dom om te koppelen aan 11/9. Hoe krijgen ze het voor elkaar om elke keer weer zo iets doms te doen.

Slinger
05-09-07, 08:19
Geplaatst door mark61
Dom om te koppelen aan 11/9. Hoe krijgen ze het voor elkaar om elke keer weer zo iets doms te doen.

Dat is toc niet zo gek? Ze willen een vuist maken tegen terreur en intolerantie van radicale moslims. Daar staat 11/9 toch symbool voor.

illmatik
05-09-07, 09:07
Het verschil is dat deze aanslag in ieder geval is aangekondigd.

knuppeltje
05-09-07, 09:09
Geplaatst door illmatik
Het verschil is dat deze aanslag in ieder geval is aangekondigd.

Ook al slachtoffer?

illmatik
05-09-07, 09:13
Geplaatst door knuppeltje
Ook al slachtoffer?

Meervoud: slachtoffers. Deze mensen zijn ten prooi gevallen aan hun eigen kortzichtigheid, arrogantie en zucht naar gespannen verhoudingen.

knuppeltje
05-09-07, 09:39
Geplaatst door illmatik
Meervoud: slachtoffers. Deze mensen zijn ten prooi gevallen aan hun eigen kortzichtigheid, arrogantie en zucht naar gespannen verhoudingen.

De vraag was aan u gericht.

illmatik
05-09-07, 09:46
Geplaatst door knuppeltje
De vraag was aan u gericht.

Had ik 'm sarcastisch en retorisch opgevat, had je er nu geen serieuze draai aan gegeven.

knuppeltje
05-09-07, 09:51
Geplaatst door illmatik
Had ik 'm sarcastisch en retorisch opgevat, had je er nu geen serieuze draai aan gegeven.

Weet jij niet.

mark61
05-09-07, 11:16
Geplaatst door Slinger
Dat is toc niet zo gek? Ze willen een vuist maken tegen terreur en intolerantie van radicale moslims. Daar staat 11/9 toch symbool voor.

Wat heeft niet meer geloven te maken met wat een paar idioten doen? Ze vallen van hun geloof af omdat er 3 man een beroep doen op hun geloof bij hun daden?

Dat geloof je toch zelf niet?

1973Tanger
05-09-07, 11:32
Geplaatst door Slinger
http://www.planet.nl/upload_mm/e/0/c/1804339645_1999998433_ex.jpg

Europese ex-moslims tekenen verklaring op 11/9

Gepubliceerd op dinsdag 04 september 2007, Planet Internet

De voorzitters van de comités van ex-moslims van Nederland, Duitsland, Engeland, Denemarken, Finland, Noorwegen en Zweden grijpen dinsdag 11 september aan om gezamenlijk aandacht voor hun zaak te vragen. In Den Haag zullen ze een 'Europese verklaring van tolerantie' ondertekenen.

Daarin komen ze op voor het recht voor moslims om van geloof te veranderen of de islam niet langer aan te hangen. De ex-moslims hebben voor de symbolische datum gekozen om 'een vuist te maken tegen terreur en intolerantie van radicale moslims', zo lieten ze weten. De bijeenkomst is omgeven met veiligheidsmaatregelen, omdat de comités te maken hebben met ernstige bedreigingen.

Ehsan Jami
De voorman van het Nederlandse comité van ex-moslims, de Iraans-Nederlandse Ehsan Jami, werd begin augustus mishandeld in Voorburg. Ook kreeg hij meerdere doodsbedreigingen. Sindsdien wordt Jami, die namens de PvdA in de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg zit, streng beveiligd. Een 17-jarige man uit Leidschendam heeft inmiddels bekend dat hij Jami destijds een trap en een klap heeft gegeven.

Jami heeft volgens zijn woordvoerster het initiatief genomen om de verklaring te ondertekenen. Behalve Jami is ook onder anderen de Iraans-Duitse Mina Ahadi van het Duitse comité van ex-moslims daarbij aanwezig. Zij was eerder dit jaar in Duitsland initiatiefnemer van de campagne 'Wir haben abgeschworen'. Een en ander inspireerde Jami om in Nederland eenzelfde comité op te zetten.

Die gasten zijn gek. Dit is pure provocatie. Willen ze Bush volgen in zijn onbegonnen strijd tegen de islam. Achteraf dan niet raar opkijken als je de bal krijgt teruggekaatst. Ik geloof ook niet meer in de PVDA. Moet ik dat dan aan de grote klok gaan hangen en bestrijden? Pure provocatie lijkt me.

knuppeltje
05-09-07, 11:45
Geplaatst door 1973Tanger
Die gasten zijn gek. Dit is pure provocatie. Willen ze Bush volgen in zijn onbegonnen strijd tegen de islam. Achteraf dan niet raar opkijken als je de bal krijgt teruggekaatst. Ik geloof ook niet meer in de PVDA. Moet ik dat dan aan de grote klok gaan hangen en bestrijden? Pure provocatie lijkt me.

Huh- dat laatste?

III
05-09-07, 12:18
Geplaatst door mark61
Dom om te koppelen aan 11/9. Hoe krijgen ze het voor elkaar om elke keer weer zo iets doms te doen.

Bijzonder kortzichtig als je ervan uitgaat dat 9/11 een inside job was.
Welk bewijs voeren deze mensen aan om dat te legitimeren?
Of heulen ze met de vijand?

Slinger
05-09-07, 12:39
Geplaatst door 1973Tanger
Die gasten zijn gek. Dit is pure provocatie. Willen ze Bush volgen in zijn onbegonnen strijd tegen de islam. Achteraf dan niet raar opkijken als je de bal krijgt teruggekaatst. Ik geloof ook niet meer in de PVDA. Moet ik dat dan aan de grote klok gaan hangen en bestrijden? Pure provocatie lijkt me.

Het gaat helemaal niet om de strijd van Bush. Het gaat erom zich te distantiëren van het werk van radicale moslims zoals Bin Laden.

Sallahddin
05-09-07, 13:23
Geplaatst door Slinger
Het gaat helemaal niet om de strijd van Bush. Het gaat erom zich te distantiëren van het werk van radicale moslims zoals Bin Laden.

Hi: Sli:

Niemand weet echt hoe het zit met die verdacht 9_11 , Bin Laden & Al Qaeda verhaal ... = wij krijgen alleen maar de top van het ijsberg te zien , meer niet = wij kunnen dus geen gegronde conclusies trekken .... = they just fuck with our minds , hearts & souls , excusez _le _mot = THE echte X_files .. :lol: ..... = macht & dominatie = "TRUTH" is the main victim !!!!


Ik ben geen "liefhebber" van complottheorieen , maar toch ???... er zijn er van die historish blaadzijden & gebeurtenissen die niet anders verklaard kunnen worden als je geen rekening houdt met de complottheorie_optie_gegeven (Kennedy_moord....) + geschiedenis wordt nog steeds ge_herschreven door de overwinaars : "...we're an empire now_we create our own reality .." , zei's een adviseur van Bush junior!!!! :engel:

Ach... je bent toch bekend met de gebruikelijke leugens : over Irak massavernietiginswapens... blablabla... en nu Iran nog die wordt bedreigd met massale_air_strikes ....vanwege haar nucleaire programma die DE bedreiging van de wereld vrede wordt geacht , terwijl Iran die energie slechts voor vreedzame doeleinden zou gebruiken +vitaal voor eigen energie gebruik : vitaal voor de economie :politiek vitaal : qua soevereniteit ....en Israel die maar over een heel arsenal van nucleaire wapens beschikt.... = de "waarheid" is zoek !!!


P.S.: ik sta versteld van deze en andere acties van die zgn ex_moslims , ik weet niet wat ik erover moet denken : ik denk meer dat individuele _terre_à_terre_opportunnistish_of_toch_wel_onweten d_naief_motieven DE achterliggende oorzaken ervan dat die gasten van die verdachte comités gaan inrichten ... = geen echte "heldhaftig_idealistish_nobel_ strijd " voor ... je weetwel... de bekende dekmantels en blablabla.... Bush ging ze voor om dat te gebruiken : zgn vrijheid; mensen_rechten .....blablabla...


Wij als zelfbewuste moslims , keuren vanzelfsprekende alle soorten terroristishe aanslagen van alle kanten (staats_terrorisme van Israel , bijv., van de VS.... van zgn fanatieke moslims....),

maar men moet de echte oorzaken van die zgn terrorisme pakken tegelijk met de veiligheids_securitaire_ politioneel _ aanpak , niet alleen de symptomen er van : echte oorzaken: westerse imperialisme(ideologish, militair, politiek, economish , cultureel...), westerse dictaat & paternalisme, ongelijkheden tussen rijk en arme landen , armoede (moet ik wel de rest van deze al eerder geschreven post herschrijven want was gedeeltelijk weggevallen : ik ben en de draad kwijt en het kost me dus dubbel en meer tijd , shit... :lol: maar ja... kan niet anders)....achterstand, gebrek aan onderwijs .....(Bin Laden & co. zijn DE uitzondering op de regel , want waren rijk , hoogopgeleid ...hier moet je een studie aanwijden aan de achterliggende motieven , mechanismen, ideologie ... die er achter zitten =kan je niet "conventioneel" verklaren .... ) = meestaal een reactie

= and then AGAIN : there's a very thin line between what some poeple call TERRORISM and ... JUSTICE + terrorisme is meer een ethish_moreel vraagstuk+er moet er en internationaal objectief integer neutraal .... als dat mogelijk is ...:lol: ... helder_duidelijk DEFINITIE van terrorisme komen = vrijheidstrijders worden , "begrijpelijk" , als terroristen bestempeld door de bezetters of imperialistish macht in kwestie waartegen die een legetiem verzetstrijd ... leveren : de IRA bijv. was een terroristish_organisatie in de ogen van de UK , Hamas (ook onterecht!) in de ogen van Israeli's , Hizballah,....


Bovendien, wij , als zelfbewuste moslims keuren vazelfsprekend , alle soorten terroristishe misdaden (van die van Israel staats_terrorisme , v.d.VS , ... tot & met die van die zgn fanatiek_moslims die meestaal een reactie is op onderdrukking, imperialisme :militair, politiek, ideologish, economish, cultureel ....),

daaroom lijkt het mij zeer verdacht dat die zgn ex_moslims JUIST de 9_11 ge_misbruiken voor eigendoeleinden eigenlijk = zenden op die manier dubbelzinnige signalen uit naar de buitenwereld , zo van : kijk's : wij veroordelen deze "baarbaarse misdaden" , EN mededaaroom zijn wij uit de Islam gestapt = niet alleen die fanatieken maar VOORAAL Islam de schuld krijgt van die gebeurtenissen in Amerika= Islam is THe one to blame = vandaar hun zgn "idealistish_nobel_heldhaftig"_strijd tegen de Islam ZELF = they just gotta be honnest 'bout it , & not hide behind some trees that cover the whole forest = & then ... & only then , maybe i'd have some kind of "respect" for them , but they don't have enough guts, balls , or moral courage ... or even intelectuall , moral, spiritual tools for that !!!!


Die zgn ex_moslims phenomeen is wel een diepgaand objectief studie "waardig" & schuldig = individueel bekeken in de juiste contexten : locaal sociaal_economish , en ook qua individueel achtergrond _educatie_onderwijs_opvoeding ; de psychish individueel kant van de zaak ook inlichten ...+ internationaal Islam_hostiel milieu sinds de "gefabriceerd" 9_11 tenminste ...al die factoren moeten in rekening worden gehouden en gebracht....

Ik denk dat het weinig tot niks met eigen individueel overtuiging gaat , maar meer met eigen individueel opportunnistish ambities , en drang naar een pathologish 'roem_faam_bekendheid"=patholgish" erkenning" door de ander ... zelfs ten koste van eigen zgn geloof (al zou die geloof eigenlijk weinig tot geen rol spelen in hun eigen "eerder" leven ...):

Naiviteit, cultuur_schok, onwetendheid , intelectueel _leegte, geest_armoede ... zijn wel mogelijke factoren !

Maar, ik denk dat de individueel psychologie DE doorslaggevend aantwoord kan geven , wij laten het aan die mogelijk eventueel integer objectief neutraal studie ... als dat wel mogelijk is :lol: , wat ik zeer betwijfel = over die modern _laboratorium_ratten _cobayes= die zgn ex_moslimls !!!


Je krijgt dus deze...!


Moet weg voor onbepaalde tijd (kan wel je reaktie lezen misschien , maar geen aantwoord op geven , ... het ga je goed!)!


Ciao!






Take care!

super ick
05-09-07, 14:15
Geplaatst door Slinger
Het gaat helemaal niet om de strijd van Bush. Het gaat erom zich te distantiëren van het werk van radicale moslims zoals Bin Laden.

Nee het gaat erom dat ze de Islam als godsdienst hebben afgezworen.
9-11 heeft daar niets mee te maken. Ze proberen te teren op goedkope sentimenten.

Sallahddin
05-09-07, 14:46
Geplaatst door super ick
Nee het gaat erom dat ze de Islam als godsdienst hebben afgezworen.
9-11 heeft daar niets mee te maken. Ze proberen te teren op goedkope sentimenten.


Toch min of meer mee ééns , anders bijna nooit :lol:

Ciao, amigo!

super ick
05-09-07, 15:29
Geplaatst door Sallahddin
Toch min of meer mee ééns , anders bijna nooit :lol:

Ciao, amigo!

Tja zo zie je, diep van binnen willen we toch allemaal hetzelfde? :p

knuppeltje
05-09-07, 16:16
Geplaatst door super ick
Tja zo zie je, diep van binnen willen we toch allemaal hetzelfde? :p

Slijmbal. :ego:

super ick
05-09-07, 17:39
Geplaatst door knuppeltje
Slijmbal. :ego:

Moslimbasher. :kalasniko

mark61
05-09-07, 18:11
Geplaatst door knuppeltje
Slijmbal. :ego:

Loodgieter :ego:

knuppeltje
05-09-07, 18:18
Geplaatst door mark61
Loodgieter :ego:

Durven jullie wel met z'n tweeèn? :schreeuw:

mark61
05-09-07, 18:25
Geplaatst door knuppeltje
Durven jullie wel met z'n tweeèn? :schreeuw:

Slachtofferrol :ego:

knuppeltje
05-09-07, 18:29
Geplaatst door mark61
Slachtofferrol :ego:

Is me aangeboren, en ik cultiveer het zo veel als ik het maar kan!!!!! :confused:

super ick
06-09-07, 08:28
Geplaatst door knuppeltje
Is me aangeboren, en ik cultiveer het zo veel als ik het maar kan!!!!! :confused:

Aangeboren nog wel.

Het zou kunnen. De mens evolueerd tenslotte. Alleen het tijdsbestek lijkt mij wel een beetje kort.
Aan de andere kant het weer gaat ook sneller dan de geleerden dachten. :maf3:

knuppeltje
06-09-07, 10:08
Geplaatst door super ick
Aangeboren nog wel.

Het zou kunnen. De mens evolueerd tenslotte. Alleen het tijdsbestek lijkt mij wel een beetje kort.
Aan de andere kant het weer gaat ook sneller dan de geleerden dachten. :maf3:

Ik ben ook veel sneller dan een hoop geleerden hier. :fpimp:

super ick
06-09-07, 12:01
Geplaatst door knuppeltje
Ik ben ook veel sneller dan een hoop geleerden hier. :fpimp:

In het land der blinden........... :D