PDA

Bekijk Volledige Versie : Debat Wilders



super ick
06-09-07, 17:19
Debat 2e kamer Geert Wilders over het verbod op de Koran (http://www.dumpert.nl/mediabase/25728/9109c3a4/wilders_dienst_verlanglijstje_in.html)

Maarten
06-09-07, 18:51
Waar besteden ze eigenlijk tijd aan in die 2e Kamer?

Julien
06-09-07, 19:11
Wilders.. een aanfluiting voor het nederlandse parlement. Hij voert geen discussie, geeft geen argumenten.. alleen oneliners en onderbuikgevoelens.
En inderdaad, waar hebben ze het in godsnaam over in het NATIONALE PARLEMENT? :rolleyes: Hebben ze niks beters te doen dan elke keer over de godsdienst van 7% van de Nederlanders te praten?

knuppeltje
06-09-07, 19:17
Geplaatst door Maarten
Waar besteden ze eigenlijk tijd aan in die 2e Kamer?

Bij de Casema hebben ze daarvoor een appart kanaal om dat te zien. :stout:

super ick
06-09-07, 20:30
Geplaatst door knuppeltje
Bij de Casema hebben ze daarvoor een appart kanaal om dat te zien. :stout:

Toch verbaas ik me er over dat er 1.000.000 Nederlanders op hem stemmen.
Op 1 of andere manier ervaren die mensen toch iets dat ze daartoe aanzet?
Dat is toch al snel de helft van de mensen uit de kansenwijken van de grote en middelgrote steden.
Laat de huidige politiek hier geen steken vallen? De mensen switchten van Fortuyn naar Maorijnissen. Die moeten zich volkomen genegeerd voelen.

Maarten
06-09-07, 20:50
Geplaatst door Julien

En inderdaad, waar hebben ze het in godsnaam over in het NATIONALE PARLEMENT? :rolleyes: Hebben ze niks beters te doen dan elke keer over de godsdienst van 7% van de Nederlanders te praten?
Nee. Als een politieke partij daar zijn spreektijd aan wil besteden, en ook nog gekozen is om dat te doen, dan kun je daar democratisch gezien weinig tegenin brengen.
Het doet er ook niet toe hoeveel mensen daar tegen zijn, want politiek is er juist voor dit soort keuzen.

Maar je kunt wel kijken naar de kwaliteit van de discussies van de TK in zijn totaliteit. En dan zie je dus dat er erg veel tijd besteed wordt aan het feit dat een minister "knettergek" is verklaard. Worden ze betaald om daar hun tijd in te steken?
Kijk, het doet er helemaal niet toe, wat je vindt wat wenselijk is daar. De TK wordt geacht een verzameling van bizarre tegenstellingen te zijn. Er is zelfs een verbod van vervolging voor wat de leden in de TK zeggen. Ga je dan hard zeuren over etiquette? En waar besteedt je de kostbare tijd níet aan?
Ik had als minister gewoon gezegd: Yeah Wilders, fuck you too, en we gaan nou weer over tot de orde van de dag..
Je hoeft toch niet bang te zijn, dat dit soort verrruwing daar cultuur wordt, want niemand daar houdt ervan.

knuppeltje
06-09-07, 20:56
Geplaatst door super ick
Toch verbaas ik me er over dat er 1.000.000 Nederlanders op hem stemmen.
Op 1 of andere manier ervaren die mensen toch iets dat ze daartoe aanzet?
Dat is toch al snel de helft van de mensen uit de kansenwijken van de grote en middelgrote steden.
Laat de huidige politiek hier geen steken vallen? De mensen switchten van Fortuyn naar Maorijnissen. Die moeten zich volkomen genegeerd voelen.

Tis eerder zo dat bij die mensen een steek los zit- dan dat de politiek er een laat vallen

Maarten
06-09-07, 21:03
Geplaatst door super ick
Toch verbaas ik me er over dat er 1.000.000 Nederlanders op hem stemmen.
Op 1 of andere manier ervaren die mensen toch iets dat ze daartoe aanzet?
Dat is toch al snel de helft van de mensen uit de kansenwijken van de grote en middelgrote steden.
Het moet een proteststem zijn, of gewoon domheid. Wilders doet namelijk helemaal niets aan de problemen die hij signaleert.
Het volk roept: er moet iets gebeuren! Maar Wilders doet ook niet anders dan dat roepen.
Maar feit blijft, dat het er erg veel zijn, ja.

Vandaag liet ik een vrouw met hoofddoek voorgaan bij de kassa. Ze had maar éen artikel. En dus vielen er een paar vriendelijke woorden, en wat reacties. Maar het viel vooral op hoe typisch Nijmeeegs het was wat ze allemaal zei, en het was voor haar de normaalste zaak van de wereld.
Maar het was een beetje stil om me heen. Ik geloof dat niemand verwacht had, dat er zoiets onder een traditionele hoofddoek vandaan kon komen. Gewoon net als de rest dus. Ik weet niet of dat nou een teleurstelling of een opluchting was. Maar op die manier wordt het Wilders-effect dus wel minder. Mensen weten gewoon niks, en daar komt ook die angst vandaan.

Maarten
06-09-07, 21:11
Geplaatst door knuppeltje
Tis eerder zo dat bij die mensen een steek los zit- dan dat de politiek er een laat vallen
Geert Mak: de handelaren in angst.
De oplossing blijft gewoon: omgaan met moslims. Dan raak je een boel bullshit kwijt. Tuurlijk loop je tegen dingen aan. Maar je moet gewoon wennen aan verschillen.
En ik heb eigenlijk liever Marokkanen dan Turken.

knuppeltje
06-09-07, 21:50
Geplaatst door Maarten
Geert Mak: de handelaren in angst.
De oplossing blijft gewoon: omgaan met moslims. Dan raak je een boel bullshit kwijt. Tuurlijk loop je tegen dingen aan. Maar je moet gewoon wennen aan verschillen.
En ik heb eigenlijk liever Marokkanen dan Turken.

Dat laatste is weer heel racistisch, en voor iemand die zich zelf zo hoog verheven acht boven de heffe van het volk uiterst verwerpelijk

Charlus
06-09-07, 21:56
Geplaatst door Maarten
<...>En ik heb eigenlijk liever Marokkanen dan Turken.
Alweer een onderschrift met potentie, maar ik houd het toch maar bij New Order.
Eerder heb ik de volgende tekst al eens op het forum gekwakt, maar hier vind ik 'm beter van toepassing.
In de koran, jaja en in de bijbel, wordt nogal wat gepropageerd dat haaks staat op de Nederlandse wetgeving, dus onwettigheid op zich is geen beletsel voor wie een religie wil stichten.
Wie denkbeelden vervat in een religie, mag alles (laten) publiceren waar je anders een proces aan je broek voor zou krijgen. De Staat der Nederlanden erkent de boeken van de religies van het boek blijkbaar als het woord van god, want gewone stervelingen zouden toch echt voor de rechter gedaagd worden.
In principe heeft Wilders gelijk (dus volledig afgezien van zijn werkelijke agenda, de ideeën van zijn navolgers en wat je verder nog zou kunnen bedenken), maar dan zou hij ook de bijbel moeten laten verbieden. Beide boeken stellen de man boven de vrouw, om maar iets te noemen, en dat mag niet volgens de grondwet.

Maarten
07-09-07, 02:21
Geplaatst door knuppeltje
Dat laatste is weer heel racistisch, en voor iemand die zich zelf zo hoog verheven acht boven de heffe van het volk uiterst verwerpelijk
Jij moet meer aan je ballen denken. Iedereen heeft het recht voorkeuren te hebben.
Enkel beginners in tolerantie kwaken jouw onzin.
Ik ben minder dol op Turken. Ik vind ze onduidelijker, en ze sluiten zich teveel op, vind ik.
Voorkeuren voor culturen mag je zeker hebben. En je mag zeker gillen over kutculturen. (gaat niet over de Turkse)
Stomme kaaskoppen, snappen niks.. :ego:

Maarten
07-09-07, 02:24
Geplaatst door Charlus

In principe heeft Wilders gelijk...
Ja, materiaal voor onderschriften genoeg hier..

Misschien moet je je steentje gaan bijdragen. Boekverbrandingen zijn eigenlijk niet zo ecologisch verantwoordt meer. Moet je niet iets uitvinden, dat meer van deze tijd is? Composteren van boeken bijvoorbeeld?

lihoed
07-09-07, 02:55
Geplaatst door Maarten
Geert Mak: de handelaren in angst.
De oplossing blijft gewoon: omgaan met moslims. Dan raak je een boel bullshit kwijt. Tuurlijk loop je tegen dingen aan. Maar je moet gewoon wennen aan verschillen.
En ik heb eigenlijk liever Marokkanen dan Turken.

You couldn t be more correct.

Thanks !

M@riska
07-09-07, 05:11
Geplaatst door Maarten
Het moet een proteststem zijn, of gewoon domheid. Wilders doet namelijk helemaal niets aan de problemen die hij signaleert.
Het volk roept: er moet iets gebeuren! Maar Wilders doet ook niet anders dan dat roepen.
Maar feit blijft, dat het er erg veel zijn, ja.

Vandaag liet ik een vrouw met hoofddoek voorgaan bij de kassa. Ze had maar éen artikel. En dus vielen er een paar vriendelijke woorden, en wat reacties. Maar het viel vooral op hoe typisch Nijmeeegs het was wat ze allemaal zei, en het was voor haar de normaalste zaak van de wereld.
Maar het was een beetje stil om me heen. Ik geloof dat niemand verwacht had, dat er zoiets onder een traditionele hoofddoek vandaan kon komen. Gewoon net als de rest dus. Ik weet niet of dat nou een teleurstelling of een opluchting was. Maar op die manier wordt het Wilders-effect dus wel minder. Mensen weten gewoon niks, en daar komt ook die angst vandaan.


Ik heb een vriendin die een gezichssluier draagt. Hier nieuwe buren moesten in het begin niks van haar weten. Toen ze eenmaal buiten aan de praat raakten omdat hun kinderen samen speelden kwam die nieuwe buurvrouw erachter dat er een hele leuke vrouw achter die sluier zat. Nu komt ze dagelijks op de koffie, zo leuk gewoon.

jang0201
07-09-07, 05:17
Wilders heeft groot gelijk gehad gisteren tijdens het debat. En terecht dat hij minister Vogelaar knettergek noemde :D Dit kost de partij van de allochtonen weer zetels.

lihoed
07-09-07, 06:18
Geplaatst door M@riska
Ik heb een vriendin die een gezichssluier draagt. Hier nieuwe buren moesten in het begin niks van haar weten. Toen ze eenmaal buiten aan de praat raakten omdat hun kinderen samen speelden kwam die nieuwe buurvrouw erachter dat er een hele leuke vrouw achter die sluier zat. Nu komt ze dagelijks op de koffie, zo leuk gewoon.

Komt ze met of zonder sluier op de koffie?

lihoed
07-09-07, 06:23
Geplaatst door jang0201
Wilders heeft groot gelijk gehad gisteren tijdens het debat. En terecht dat hij minister Vogelaar knettergek noemde :D Dit kost de partij van de allochtonen weer zetels.

Ga jij dit jaar naar de brugklas? Stupid moron, waarom heeft ie gelijk volgens jou of hebben die Marokkanen op je smoeltje geslagen.

M@riska
07-09-07, 07:53
Geplaatst door lihoed
Komt ze met of zonder sluier op de koffie?


Zonder natuurlijk. Is een leuke en gezellige hollandse vrouw.

Charlus
07-09-07, 08:09
Geplaatst door M@riska

Geplaatst door lihoed
Komt ze met of zonder sluier op de koffie?
Zonder natuurlijk. Is een leuke en gezellige hollandse vrouw.
De toevoeging 'hollandse' lijkt me overbodig, tenzij je daarmee iets speciaals wilt benadrukken. Het is waar dat de verst doorgedraaide fanatici onder de moslima's in Nederland (vandaar 'Nederlands' en niet 'Hollands') de bekeerlingen zijn.

Charlus
07-09-07, 08:54
Geplaatst door lihoed

Geplaatst door Maarten
Geert Mak: de handelaren in angst.
De oplossing blijft gewoon: omgaan met moslims. Dan raak je een boel bullshit kwijt. Tuurlijk loop je tegen dingen aan. Maar je moet gewoon wennen aan verschillen.
En ik heb eigenlijk liever Marokkanen dan Turken.
You couldn t be more correct.

Thanks !
Volgens mijn vrouw, zelf gediplomeerd allochtoon, zijn alle Turken en Marokkanen racisten. Ik hoor ook uit andere hoeken gelijksoortige geluiden wat mede samenhangt met het feit dat onze kinderen op een multi-culti school zitten.
Misschien dat de diep gevoelde overtuiging over de superioriteit van de Islam tav. andere religies verband houdt. Superioriteitswaan op een bepaald gebied infecteert vaak de rest van het denken, helemaal wanneer hij de kern vormt van het onderschreven geloof. Ik verzin het allemaal terwijl ik het opschrijf.
Iets serieuzer: het valt mij wel elke keer op dat racisme wordt gezien als typisch voor witte autochtonen, waarbij 'donkere allochtonen' uitsluitend slachtoffers zijn, zelf tat. zo onschuldig als de morgendauw waar het racisme betreft. En als soms racisme onontkoombaar geconstateerd wordt, dan zijn natuurlijk West-Europeanen ook dááraan op de een of ander manier wel schuldig.
Mijn vrouw heeft een betrekkelijk lichte huidskleur, en (ook) in haar land geldt: hoe lichter hoe mooier. Heel donkere mensen worden toch als een tikje gebrekkig gezien. Ik noem haar wel eens 'racista'.
Donkere voetballers in Nederland gaan als ze succesvol blijken onmiddelijk over tot de aanschaf van een zo blond mogelijke vriendin. Ik kan me nog een topic met Coolassprov herinneren waarin hij gewag maakt van blonde dames die avances bij hem maakten (al dan niet verzonnen), dit ihkv. "niet zomaar vrouwen zitten achter mij aan, maar blonde vrouwen, als jullie dat maar goed in jullie oren knopen".

knuppeltje
07-09-07, 09:07
Geplaatst door Maarten
Jij moet meer aan je ballen denken. Iedereen heeft het recht voorkeuren te hebben.
Enkel beginners in tolerantie kwaken jouw onzin.
Ik ben minder dol op Turken. Ik vind ze onduidelijker, en ze sluiten zich teveel op, vind ik.
Voorkeuren voor culturen mag je zeker hebben. En je mag zeker gillen over kutculturen. (gaat niet over de Turkse)
Stomme kaaskoppen, snappen niks.. :ego:

Wees maar niet bezorgd over die atrebuten van mij, ben ik zelf ook niet, maar helemaal duidelijk is het mij niet wat die dingen aan deze discussie bijdragen.
Je blijft weer gewoon simplistiesch door zwetsen.
En dat voor zo'n erudiet persoon als jij. :stout:

illmatik
07-09-07, 09:10
Geplaatst door Charlus
[B]Volgens mijn vrouw, zelf gediplomeerd allochtoon,

Waarschijnlijk zo'n geïmporteerde chick uit het Oostblok.

M@riska
07-09-07, 09:13
Geplaatst door Charlus
Zonder natuurlijk. Is een leuke en gezellige hollandse vrouw.
De toevoeging 'hollandse' lijkt me overbodig, tenzij je daarmee iets speciaals wilt benadrukken. Het is waar dat de verst doorgedraaide fanatici onder de moslima's in Nederland (vandaar 'Nederlands' en niet 'Hollands') de bekeerlingen zijn. [/QUOTE]


Lijkt me niet helemaal overbodig aangezien de meeste hollanders haar bespugen en bespotten. ;)

mark61
07-09-07, 09:26
Geplaatst door Charlus
Volgens mijn vrouw, ... dit ihkv. "niet zomaar vrouwen zitten achter mij aan, maar blonde vrouwen, als jullie dat maar goed in jullie oren knopen".

Ik zou wel willen weten wat het woord 'racisme' precies betekent, want tegenwoordig betekent het in de wandeling geloof ik van alles. De enige betekenis die ik nog meen waar te nemen is 'Iets Heel Erg Slechts'.

Turken worden, in Turkije althans, extreem nationalistisch opgevoed door de staat, wat komt door existentiële onzekerheid van de staat. Turkije is, zoals zoveel landen, gegrondvest op het concept 'natie'; dat zou dan iets moeten zijn met Turks spreken en moslim zijn, al is vooral dat laatste niet evident. Daar hoort dan een Nationaal Tehuis bij; alleen zijn de Turken zich er stiekem pijnlijk van bewust dat ze allochtonen in eigen huis zijn. In feite is elk volk arbitrair gevestigd op een bepaald stukje aardkloot, waar daarvoor al iemand anders woonde. Dat geldt eigenlijk alleen niet voor Nederland :hihi:

Vermeende superioriteitsgevoelens zijn dan ook vrijwel zonder uitzondering minderwaardigheidscomplexen. Wat men in westerse context racisten noemt zijn doorgaans in hun eigen omgeving volledige minkukels, zie ook in Nederland :hihi:

De superioriteit van de islam is het enige wat je over houdt als je in de wereldgeschiedenis wordt weggevaagd door een vreemde overmacht. In Turkije was dat al het verhaal sinds de 17e eeuw, toen bleek dat het Osmaanse rijk niet meer oppermachtig was.

Of als je emigreert en in het ontvangende land niet met open armen wordt ontvangen, en onderaan de sociale ladder staat. Vind je het vreemd? Ik niet.

Er is een contingent Marokkanen dat neerkijkt op subsahara-Afrikanen c.q. zwarte Nederlanders, al zijn veel Marokkanen zwart. Thuiskomen met een neger is dan net zo bar als thuiskomen met een kafir. Maar hoe groot dat is weet ik niet. Check marokko.nl :hihi:

Enfin, dat wit beter is dan zwart is een concept dat wereldwijd bestaat. Waarschijnlijk omdat wit 'rijk' betekent: je hoeft niet de zon in om je brood te verdienen. Het kastenstelsel in India is in essentie racistisch en daar heeft het westen niets mee te maken.
Middenamerikaanse indianen verwachtten Blanke Goden. Ze kregen griep en massamoord, maar dat terzijde.
In Afrika werden lichte volkeren altijd al meer gewaardeerd, nog voor de blanken kwamen. Al was er toen al contact met Arabieren, dus ik weet niet precies hoe dat zit.
Ik geloof niet dat China dermate (geestelijk) gekoloniseerd is geweest dat het de blanken zijn die maken dat Chinese vrouwen zich nu massaal laten verbouwen tot iets dat op een Europeaanse lijkt.

Het kolonialisme heeft natuurlijk wel een rol gespeeld in het promoten van white is beautiful. Afijn, je kan er eindeloos over blijven doorleuteren.

Max Stirner
07-09-07, 09:28
Geplaatst door M@riska
Ik heb een vriendin die een gezichssluier draagt. Hier nieuwe buren moesten in het begin niks van haar weten. Toen ze eenmaal buiten aan de praat raakten omdat hun kinderen samen speelden kwam die nieuwe buurvrouw erachter dat er een hele leuke vrouw achter die sluier zat. Nu komt ze dagelijks op de koffie, zo leuk gewoon.


Wat een ontroerend verhaal.....

Maar pas goed op dat je geen vrienden met je homo-buurman wordt, tolerantie kent zijn grenzen.

mark61
07-09-07, 09:30
Geplaatst door Maarten
Jij moet meer aan je ballen denken. Iedereen heeft het recht voorkeuren te hebben.
Enkel beginners in tolerantie kwaken jouw onzin.
Ik ben minder dol op Turken. Ik vind ze onduidelijker, en ze sluiten zich teveel op, vind ik.
Voorkeuren voor culturen mag je zeker hebben. En je mag zeker gillen over kutculturen. (gaat niet over de Turkse)
Stomme kaaskoppen, snappen niks.. :ego:

Voorkeuren voor complete volkeren, en vooral antipathieën tegen complete volkeren, zijn onzin. Een volk bestaat uit heel diverse individuen.

Een onduidelijke Turk. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Je bedoelt, je kent ze niet en je snapt ze niet?

Dus van jou mag je wel kutmarokkanen roepen?

mark61
07-09-07, 09:32
Geplaatst door illmatik
Waarschijnlijk zo'n geïmporteerde chick uit het Oostblok.

Want? Jij importeert zelf ook chicks?

mark61
07-09-07, 09:32
Geplaatst door Max Stirner
Wat een ontroerend verhaal.....

Maar pas goed op dat je geen vrienden met je homo-buurman wordt, tolerantie kent zijn grenzen.

Is een leuke en gezellige koffieleut. If only she knew...

Max Stirner
07-09-07, 10:01
Geplaatst door mark61
Is een leuke en gezellige koffieleut. If only she knew...


Ja maar ja. Mag niet van God, doe je nix an.

illmatik
07-09-07, 10:02
Geplaatst door mark61
Want? Jij importeert zelf ook chicks?

Slechts export. Probeer een tegenligger van de Europese slavernij te bewerkstelligen.

illmatik
07-09-07, 10:04
Geplaatst door Max Stirner
Wat een ontroerend verhaal.....

Maar pas goed op dat je geen vrienden met je homo-buurman wordt, tolerantie kent zijn grenzen.

Ach joh, die nichten hebben toch niks interessants te melden.

mark61
07-09-07, 10:06
Geplaatst door Max Stirner
Ja maar ja. Mag niet van God, doe je nix an.

In de Koran staat nieks over koffie drinken met nichten. Niet over koffie en niet over nichten.

mark61
07-09-07, 10:06
Geplaatst door illmatik
Slechts export. Probeer een tegenligger van de Europese slavernij te bewerkstelligen.

Je exporteert blondjes naar Doebai? :duim:

mark61
07-09-07, 10:07
Geplaatst door illmatik
Ach joh, die nichten hebben toch niks interessants te melden.

Mariska ook niet, dus das een basis voor een genoeglijke koffiekout.

wytze
07-09-07, 10:07
Geplaatst door super ick
Toch verbaas ik me er over dat er 1.000.000 Nederlanders op hem stemmen.
Op 1 of andere manier ervaren die mensen toch iets dat ze daartoe aanzet?
Dat is toch al snel de helft van de mensen uit de kansenwijken van de grote en middelgrote steden.
Laat de huidige politiek hier geen steken vallen? De mensen switchten van Fortuyn naar Maorijnissen. Die moeten zich volkomen genegeerd voelen.


je suggereert hier dat de meeste wilders stemmers in de gemengde wijken wonen. Dat is volgens mij voor een groot deel onjuist.

Volgens mij zitten de meeste wilders stemmers in blanke wijken met veel angst en vooroordelen, vanwege idd een gebrek aan contact met moslims.

Max Stirner
07-09-07, 10:15
Geplaatst door illmatik
Ach joh, die nichten hebben toch niks interessants te melden.


Die gesluierde kippen zijn boeiende persoonlijkheden ....

illmatik
07-09-07, 10:20
Geplaatst door Max Stirner
Die gesluierde kippen zijn boeiende persoonlijkheden ....

Dat blijkt dus.

@ mark61: misschien moet je eens in gesprek met Mariska. Je komt nog voor verrassingen te staan.

mark61
07-09-07, 10:20
Geplaatst door wytze
je suggereert hier dat de meeste wilders stemmers in de gemengde wijken wonen. Dat is volgens mij voor een groot deel onjuist.

Volgens mij zitten de meeste wilders stemmers in blanke wijken met veel angst en vooroordelen, vanwege idd een gebrek aan contact met moslims.

Uit het Nationaal Kiezersonderzoek 2006 - uitgevoerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek en politicologen van diverse Nederlandse universiteiten - blijkt dat de Partij voor de Vrijheid (PVV) relatief gezien de grootste aanhang heeft in het zuiden en oosten van het land. Dat schrijft dagblad Trouw vandaag in een tweetal artikelen gewijd aan de opkomst van Geert Wilders. Daaruit blijkt ook dat Wilders met zijn harde taal meer jongeren (tot 34 jaar) trekt dan ouderen.

De PVV kreeg bij de laatste Kamerverkiezingen opvallend veel stemmen van plattelandbewoners en van inwoners uit Limburg en de oostelijke provincies. Van alle Nederlanders stemden 7% van de mannen op de PVV, tegen 4% van de vrouwen. Verder valt op dat een groot deel van zijn aanhang een relatief lage opleiding heeft en geen religie (geloof) aanhangt. Ook stemde 7% van de alleenstaanden op Wilders, tegen 4% van de gehuwden. Van de niet-westerse allochtonen stemde 2% op Wilders, tegen 5% autochtonen. :hihi: Daarmee heeft de partij van Wilders overigens niet de laagste steun van niet-westerse allochtonen, want de ChristenUnie had slechts 1% steun onder die groep.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/74537

Max Stirner
07-09-07, 10:23
Geplaatst door mark61
In de Koran staat nieks over koffie drinken met nichten. Niet over koffie en niet over nichten.


Dan is koffie dus ook verboden.

Max Stirner
07-09-07, 10:27
Geplaatst door illmatik
Dat blijkt dus.



Domme vrouwen zijn alleen boeiend als ze blond zijn.

:student:

mark61
07-09-07, 10:30
Geplaatst door illmatik
Dat blijkt dus.

@ mark61: misschien moet je eens in gesprek met Mariska. Je komt nog voor verrassingen te staan.

Straks denkt ze dat ik homo ben :nerveus:

mark61
07-09-07, 10:31
Geplaatst door Max Stirner
Dan is koffie dus ook verboden.

Dat is het in de begintijd (van de koffie) wel geweest. Fatwa's enzo. Maar toen soefi's het konden gebruiken om tijdens hun nachtelijke bidsessies niet in slaap te vallen is dat weer gladgestreken.

Max Stirner
07-09-07, 10:33
Geplaatst door mark61
Maar toen soefi's het konden gebruiken om tijdens hun nachtelijke bidsessies niet in slaap te vallen is dat weer gladgestreken.


Daar kan je ook homo's voor gebruiken.

:roker:

mark61
07-09-07, 10:35
Geplaatst door Max Stirner
Daar kan je ook homo's voor gebruiken.

:roker:

Das slecht voor de concentratie. Hoewel er dus boeken vol homo-erotische edoch vrome poëzie bestaan. Al schrikken ze hier een beetje van het idee.

illmatik
07-09-07, 10:52
Geplaatst door Max Stirner
Domme vrouwen zijn alleen boeiend als ze blond zijn.

:student:

Kneus.

Charlus
07-09-07, 10:56
@Mark61.
Daar zit veel in wat je schreef (je initiële reaktie op mijn post). Verhelderend ook.

Geplaatst door illmatik

Geplaatst door Charlus
Volgens mijn vrouw, zelf gediplomeerd allochtoon,
Waarschijnlijk zo'n geïmporteerde chick uit het Oostblok.
Als een duvel uit een doosje. Volg je nog steeds mijn bijdragen? Onbegrijpelijk.
Geïmporteerd zeker, maar niet uit het Oostblok. Uit Marokko alleen wordt al meer geïmporteerd dan uit het Oostblok.

IND2006 (http://www.ind.nl/nl/Images/Cijfers%20MVV_tcm5-130083.pdf)

Top 10 landen van herkomst MVV aanvragen.

Turkije 4.330 11%
China 3.981 10%
Marokko 3.008 7%
India 2.865 7%
Suriname 2.298 6%
Indonesie 1.256 3%
Pakistan 1.072 3%
Brazilie 1.025 3%
Rusland 976 2%
Thailand 870 2%
Overig 18.751 46%
Tot en met december 2006 40.432 100%
Mijn vrouw valt in de categorie 'Overig'. Chinezen vormen een substantiële hap, in het voorlopige overzicht van 2007 zijn ze zelfs koplopers. Toch ontbreken zij volledig in het publieke debat en wordt hen als groep geen rol van betekenis toebedeeld bij maatschappelijke problemen.

super ick
07-09-07, 11:04
Geplaatst door Maarten

Vandaag liet ik een vrouw met hoofddoek voorgaan bij de kassa.

Voorkeursbehandeling??

mark61
07-09-07, 11:06
Geplaatst door Charlus
Mijn vrouw valt in de categorie 'Overig'. Chinezen vormen een substantiële hap, in het voorlopige overzicht van 2007 zijn ze zelfs koplopers. Toch ontbreken zij volledig in het publieke debat en wordt hen als groep geen rol van betekenis toebedeeld bij maatschappelijke problemen.

Ik heb me er toevallig recentelijk in verdiept voor mijn werk, en Chinezen zijn met ca. 100.000 de vierde groep immigranten. Maar ze zijn zo heterogeen dat er niet veel algemeens van te zeggen valt. Afkomstig van overal ter wereld, niet speciaal de Volksrepubliek. Dat zijn de recente immigranten, studenten vnl. In 1948 stelde de Volksrepubliek een emigratieverbod in. Chinezen afkomstig uit Suriname en Indonesië zijn over het algemeen dermate geïntegreerd dat er niet veel over op te merken valt. Hoogopgeleid; de Surinaamse overwegend van een minderheid in China (Hakka). Daarbij nog Hong Kong, Maleisië en nog zo wat.

De zogezegd niet-geïntegreerden houden zich zo onzichtbaar dat zelfs hun problemen nauwelijks opvallen. 'Probleem' is in NL pas als de witten er last van hebben :hihi:

mark61
07-09-07, 11:07
Geplaatst door super ick
Voorkeursbehandeling??

Hij dacht, dan heb ik een wapenfeit te melden op maroc.nl. Vertelde er alleen niet bij dat de goede vrouw gillend wegholde toen ie een verhandeling begon over Israel.

Max Stirner
07-09-07, 11:59
Geplaatst door illmatik
Kneus.


:jammer:

M@riska
07-09-07, 13:09
Geplaatst door Max Stirner
Wat een ontroerend verhaal.....

Maar pas goed op dat je geen vrienden met je homo-buurman wordt, tolerantie kent zijn grenzen.


Dank je voor de waardevolle waarschuwing. ;)

super ick
07-09-07, 13:10
Geplaatst door mark61
Hij dacht, dan heb ik een wapenfeit te melden op maroc.nl. Vertelde er alleen niet bij dat de goede vrouw gillend wegholde toen ie een verhandeling begon over Israel.

Ik heb gehoord dat ze hem om 20.00 uur eruit hebben gezet omdat het sluitingstijd was.
Is hij buiten nog even door gegaan.
Niemand luisterde maar dat kwam omdat ze hem niet begrepen. Teleurgesteld is hij huiswaarts gekeerd, pissig om zoveel onwetendheid en domheid.

super ick
07-09-07, 13:20
Geplaatst door Max Stirner
:jammer:

Valt me vies tegen Max.
Krijg je een inhoudelijke, goed onderbouwde opinie reageer je zo!

Maarten
07-09-07, 13:40
Geplaatst door illmatik

Ik kan het goed vinden met illmatik of eerlijke mensen.
Ik luister ook goed naar illmatik of naar mensen met een goed geweten.

super ick
07-09-07, 13:44
Geplaatst door Maarten
Ik kan het goed vinden met illmatik of eerlijke mensen.


Lees het nog eens. :gniffel:

Maarten
07-09-07, 13:59
Geplaatst door mark61
Voorkeuren voor complete volkeren, en vooral antipathieën tegen complete volkeren, zijn onzin. Een volk bestaat uit heel diverse individuen.

Een onduidelijke Turk. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Je bedoelt, je kent ze niet en je snapt ze niet?

Dus van jou mag je wel kutmarokkanen roepen?
Nee hoor.. net zo goed als je voorkeuren voor mensen kunt hebben, kun je dat ook voor culturen hebben. En die mogen zelfs sterk zijn.
Er bestaat ook geen enkel leerstuk in westerse filosofie, dat daar tegen is.
Je mag ook gewoon bepaalde culturen kut vinden. Niks mis mee, zolang je weet dat het over je eigen persoonlijke voorkeuren gaat.

Een heel ander verhaal is de kwaliteit waarmee je andere culturen beoordeelt, of de mate waarin je persoonlijke kwaliteiten gaat determineren aan de cultuur waar iemand uit komt. Je moet gewoon geen oordelen uitspreken over zaken waar je niets van weet. Er is wel vrijheid van meningsuiting, maar bijvoorbeeld de uitspraak dat Marokkanen of de Marokkaanse cultuur kut zijn, grenst al aan laster of racisme.
Maar verder ben je volkomen vrij om culturen, ook bijvoorbeeld bepaalde bedrijfsculturen volkomen kut te vinden.

Verder heb ik inderdaad niet zoveel met bepaalde Turkse culturen, die ik hier aantref. Maar kut noem ik het zeker niet. Ik heb er blijkbaar niet zoveel feeling voor, dat is alles. Overigens ben ik groot fan van Turkse muziek en oude bouwkunst. En ik heb zeker begrip voor je betoog in EU-verband, dat Turken al sinds 1920 hun best doen om aan te sluiten bij Europa. Don't worry. En elke Turk krijgt voor mij z'n kans, net als iedereen. Maar ik vind ze wel afhoudender dan Arabieren. Dat is logisch, gezien de uitgebreide eigen wereld, die ze hier hebben.

Koala64
07-09-07, 14:03
Geplaatst door Max Stirner
Wat een ontroerend verhaal.....

Maar pas goed op dat je geen vrienden met je homo-buurman wordt, tolerantie kent zijn grenzen.
Valt mee hoor, veel moslims gaan prima om met homosexuelen.
Maar valt me wel op dat autochtonen die moslim worden vaak doorslaan.

Maarten
07-09-07, 14:08
Geplaatst door super ick
Voorkeursbehandeling??
Ja, voorkeursbehandeling voor mensen met éen artikel, terwijl jij met een volle bak voor de kassa staat.
Goed stukje Nederlandse cultuur. Meteen delen met moslims dus ook.
Daar kwam dus een bedankje van, met uitleg hoe druk ze het had.
En klaarblijkelijk was het voor iedereen opvallend, dat er een gewone Nijmeegse onder die hoofddoek zat, ook al was die allochtoon. Dat was dus grappig.
Kijk, we hebben hier wel veel theoretische ideeen over gelijkheid, maar het schort aan de praktische beleving ervan.

Charlus
07-09-07, 14:12
Geplaatst door Maarten
<...>Een heel ander verhaal is de kwaliteit waarmee je andere culturen beoordeelt, of de mate waarin je persoonlijke kwaliteiten gaat determineren aan de cultuur waar iemand uit komt. Je moet gewoon geen oordelen uitspreken over zaken waar je niets van weet.<...>
Duuuuus......, als jij je oordeel uitspreekt over een andere cultuur dan moet dat oordeel wel kloppen omdat jij vindt dat je alles van die cultuur weet. Je op deze manier al toegepaste feilloze oordeelkundig vermogen doet vervolgens de rest.

Maarten
07-09-07, 14:13
Geplaatst door mark61

De zogezegd niet-geïntegreerden houden zich zo onzichtbaar dat zelfs hun problemen nauwelijks opvallen. 'Probleem' is in NL pas als de witten er last van hebben :hihi:
Zeg dat wel. We weten hier zo goed als niks van de Chinezen die hier al lang zitten.
Vaak is het een verschil van dag en nacht, met wat we hier gewend zijn. En de problemen daar zijn helemaal een verhaal apart. We know nothing.

Charlus
07-09-07, 14:21
Geplaatst door super ick

Geplaatst door Maarten
Ik kan het goed vinden met illmatik of eerlijke mensen.
Lees het nog eens. :gniffel:
Maarten zal het er wel om doen, humor dus. Ik kan me niet voorstellen dat hij serieus twijfelt aan de eerlijkheid van illmatik. Da's namelijk een heel eerlijke jongen.

mark61
07-09-07, 14:23
Geplaatst door Maarten
Zeg dat wel. We weten hier zo goed als niks van de Chinezen die hier al lang zitten.
Vaak is het een verschil van dag en nacht, met wat we hier gewend zijn. En de problemen daar zijn helemaal een verhaal apart. We know nothing.

Wij weten best. Racketeering, triades, huiselijk geweld. Wij niet zo geïnteresseerd.

Maarten
07-09-07, 14:25
Geplaatst door mark61
Hij dacht, dan heb ik een wapenfeit te melden op maroc.nl.
Nee, hij dacht geheel on-topic aan het wilders effect, en hoe de angsten in leven gehouden worden door het gebrek aan uitwisseling.

Hij liet ook zien, dat je verder komt door het toepassen van de beroemde Nederlandse normen en waarden op moslims, dan met het gekrakeel over hoe die de moslims door de strot wurmt..
Gewoon een voorbeeldje van hoe dingen wél werken. Mag jij best overbodig vinden hoor.

Het vermelden ervan mag je ook overbodig vinden. Maar ik vond het wel een aardig gegeven, dat er een ijselijke stilte kon vallen, als je gewoon iets heel normaals deed, maar dan met een traditionele moslima, en wat het effect daarvan was. Ik denk dat er goed gerealiseerd werd, dat we veel gelijkheidsideeen hebben, maar daar in praktijk geen werk van maken.

Maarten
07-09-07, 14:29
Geplaatst door super ick
Lees het nog eens. :gniffel:

Ik discussieer ook graag met super ick of mensen die dingen begrijpen.



Had jij die Julien-commotie gemist hier, of hoe zit dat?

Maarten
07-09-07, 14:41
Geplaatst door Charlus
Duuuuus......, als jij je oordeel uitspreekt over een andere cultuur dan moet dat oordeel wel kloppen omdat jij vindt dat je alles van die cultuur weet. Je op deze manier al toegepaste feilloze oordeelkundig vermogen doet vervolgens de rest.
Jij maakt graag van alles een probleem he?
Van bijna álle soorten van geventileerde oordelen wordt verwacht, dat er tenminste een beetje moeite gedaan is om de boel behoorlijk te beoordelen.
Maar verder dwingt niets of niemand je om te houden van of te haten wat je wil, of om te vinden dat je ergens iets mee kunt of niet.
Ik heb liever Marokkanen dan Turken. En wie vind dat je in dit soort zaken politiek correct moet zijn, komt vermoedelijk niet ver, nóch met Marokkanen, nóch met Turken. Het leven is interactie hoor, niet een optelsom van correcte moraal.
Gek, dat je over dit soort basiszaken nog moet lullen in Nederland..
Wat hebben we hier nou eigenlijk geleerd van dat multi-cultigedoe?
Allemaal verhalen over wat moet, en waarom. Maar wat niet van binnenuit komt, werkt gewoon niet.

Maarten
07-09-07, 14:50
Geplaatst door Charlus

Maarten zal het er wel om doen, humor dus. Ik kan me niet voorstellen dat hij serieus twijfelt aan de eerlijkheid van illmatik. Da's namelijk een heel eerlijke jongen.

Er is hier vorige week een hele deining geweest over Julien, die het had over terroristen die "moslims of onschuldige burgers" doden..
Daar is dus flink over gegrapt, en dat kwam in verschillende topics terug.
Vandaar mijn opmerking, en de varianten er op. Het is inderdaad humor.
Maar zelfs de mensen die het julien-gedoe gezien hebben, zitten nou weer te zeiken, dat is alles.
Deze site heeft altijd al vol gezeten met mensen die niks anders willen dan een partij zeiken.

Maarten
07-09-07, 15:01
Geplaatst door mark61
Wij weten best. Racketeering, triades, huiselijk geweld. Wij niet zo geïnteresseerd.
Ja, de geruchten waren altijd negatief, maar van de werkelijkheid wisten we niets, en wilden we ook niets weten.
Het antwoord was geloof ik: "nou eenmaal een andere cultuur..".
het lijkt er dus inderdaad op, dat we pas met een beschavingsoffensief tegen moslims begonnen, sinds we zelf last van dingen kregen. Maar ik weet toch niet of dat wel waar is. Er was hier veel weerzin tegen wat er gezien werd van de positie van vrouwen in de NL-moslimculturen.
En over Chinezen hier was gewoon nooit concreet nieuws..

mark61
07-09-07, 15:09
Geplaatst door Maarten
Ik heb liever Marokkanen dan Turken.

Tis de generalisatie die zo zot is. Hoeveel Marokkanen en Turken ken jij intiem, helemaal? En zich dan een oordeel aanmatigen over 120 miljoen man, vrouw en kind :confused:

mark61
07-09-07, 15:12
Geplaatst door Maarten
Nee, hij dacht geheel on-topic aan het wilders effect,

Ik weet niet wat daar in de woeste binnenlanden van Zoetlimburg allemaal gebeurt, maar hier in Leiden wordt niemand warm of koud van een hoofddoekje of 2 in de supermarkt. Sterker nog, je zal moeite moeten doen om een cassière zonder te vinden.'

Het wachten is op een Wilders-kassa, met een rij van een half uur erachter.

Ik maak me meer zorgen over wanneer de NOS zich gaat verwaardigen een gehoofddoekte nieuwslezeres in te voeren. Zou het 2037 worden? Of toch iets voor de 22e eeuw?

mark61
07-09-07, 15:14
Geplaatst door Maarten
Ja, de geruchten waren altijd negatief, maar van de werkelijkheid wisten we niets, en wilden we ook niets weten.
Het antwoord was geloof ik: "nou eenmaal een andere cultuur..".
het lijkt er dus inderdaad op, dat we pas met een beschavingsoffensief tegen moslims begonnen, sinds we zelf last van dingen kregen. Maar ik weet toch niet of dat wel waar is. Er was hier veel weerzin tegen wat er gezien werd van de positie van vrouwen in de NL-moslimculturen.
En over Chinezen hier was gewoon nooit concreet nieuws..

Tsja het zal dat textiel wezen. Chinese vrouwen zien er niet zo graphic onderdrukt uit. Je hebt er veel minder van, dat scheelt alvast een stuk. Pomp 900.000 Chinezen NL in en je moet es zien.

mark61
07-09-07, 15:16
Geplaatst door Maarten
Maar ik vind ze wel afhoudender dan Arabieren.

Ze doen niet Aardig tegen je. Aha.

Maarten
07-09-07, 18:27
Geplaatst door mark61
Tis de generalisatie die zo zot is. Hoeveel Marokkanen en Turken ken jij intiem, helemaal? En zich dan een oordeel aanmatigen over 120 miljoen man, vrouw en kind :confused:
Jij moet eens leren een onderscheid te maken tussen het persoonlijke óordeel over een cultuur (wat sowieso al heel moeilijk is, als je dat al zou willen, en waar je behoorlijk wat van een cultuur vanaf moet weten), en gewoon de persoonlijke vóorkeur voor een cultuur, ongeacht hoeveel je er van weet! Gewoon omdat je lul nou eenmaal die kant op staat! Dat MAG verder iedereen, en daar heeft ook verder niemand een zak mee te maken!
Ik snap die regentenmentaliteit helemaal niet. Ik bedoel, wat dacht je mensen precies te kunnen voorschrijven?!

Iemand moet makkelijk kunnen zeggen: Turken? Nah.. ik heb er soms mee te maken, maar ik snap eigenlijk geen donder van die jongens. Ze zijn me te macho en teveel op hun eigen dingen gericht.. En eentje als buurman is prima, maar je moet niet in dat groepsgedoe terecht komen...

Is dit waar? Doet er niet toe. Klopt het met de realiteit bij Turken? Doet er ook al niet toe. Is dit een goede benadering van Turkse cultuur(en)? Daar gaat het niet over. Iemand geeft gewoon een persoonlijke impressie, en daar is niets mis mee. Het bepaalt ook helemaal niet de omgang met Turken.
Ik ben blij, dat ik uit Zuid-Limburg kom. Daar snappen ze dit soort dingen tenminste nog. En we hebben hier minder problemen dan in de randstad.

Maarten
07-09-07, 18:30
Geplaatst door mark61
Ze doen niet Aardig tegen je. Aha.
Nee, ik vind de eerlijkheid van de antwoorden moeilijker te peilen. Ik vind Marokkanen directer.
En THANK GOD dat ik helemaal zelf mag bepalen wat ik prettiger vind, zonder dat ik meteen bezig moet zijn met welke cultuur nou de grootste heeft naar objectieve maatstaven.

Maarten
07-09-07, 18:36
Geplaatst door mark61
Ik weet niet wat daar in de woeste binnenlanden van Zoetlimburg allemaal gebeurt, maar hier in Leiden wordt niemand warm of koud van een hoofddoekje of 2 in de supermarkt. Sterker nog, je zal moeite moeten doen om een cassière zonder te vinden.'

Hoofddoek genoeg hier, maar dat is het punt helemaal niet. Het punt is de gescheidenheid van de werelden, overigens óok in de supermarkt.

Charlus
07-09-07, 22:38
Geplaatst door Maarten

Geplaatst door mark61
Wij weten best. Racketeering, triades, huiselijk geweld. Wij niet zo geïnteresseerd.
Ja, de geruchten waren altijd negatief, maar van de werkelijkheid wisten we niets, en wilden we ook niets weten.
Het antwoord was geloof ik: "nou eenmaal een andere cultuur..".
het lijkt er dus inderdaad op, dat we pas met een beschavingsoffensief tegen moslims begonnen, sinds we zelf last van dingen kregen. Maar ik weet toch niet of dat wel waar is. Er was hier veel weerzin tegen wat er gezien werd van de positie van vrouwen in de NL-moslimculturen.
En over Chinezen hier was gewoon nooit concreet nieuws..
We zijn een beschavingsoffensief begonnen tegen moslims, niet tegen Chinezen want die hangen hun vuile was niet demonstratief aan de buitenlijn op. Toen ik de onopgemerkte Chinezen opmerkte adhv. het IND-staatje, vroeg ik mij af wanneer en in welke context iemand over moslims gerelateerd aan Chinezen zou beginnen. Het valt me nog mee dat je toegeeft niet alles van de Chinese cultuur te weten.

Charlus
07-09-07, 22:53
Geplaatst door Maarten

Geplaatst door mark61
Tis de generalisatie die zo zot is. Hoeveel Marokkanen en Turken ken jij intiem, helemaal? En zich dan een oordeel aanmatigen over 120 miljoen man, vrouw en kind :confused:
Jij moet eens leren een onderscheid te maken tussen het persoonlijke óordeel over een cultuur (wat sowieso al heel moeilijk is, als je dat al zou willen, en waar je behoorlijk wat van een cultuur vanaf moet weten), en gewoon de persoonlijke vóorkeur voor een cultuur, ongeacht hoeveel je er van weet!<...>
Gelukkig ben ik dus niet de enige die nog dingen te leren heeft. En, wat is je oordeel over de Nederlandse cultuur? Heeft de Nederlandse cultuur je voorkeur boven andere culturen of verkies je bv. de Marokkaanse boven de Nederlandse?

Maarten
08-09-07, 00:00
Geplaatst door Charlus
Het valt me nog mee dat je toegeeft niet alles van de Chinese cultuur te weten.
Ook over moslimculturen pretendeer ik niet veel te weten. Van de Chinese nauwelijks iets.

En als ik nogal zeker ben over moslims in Nederland, en over wat de problemen zoal zijn, dan komt dat vooral van wat ik er menselijkerwijs van begrijp. Blijkt helemaal aan te sluiten bij wat ik hier jarenlang heb kunnen lezen. En als je eenmaal snapt hoe dat ongeveer zit, dan snap je ook hoe onvoorstelbaar groot de hoeveelheid onzin is in de NL-debatten over Islam, moslims, Arabieren, Marokkanen te horen en te zien geweest is, bijna op dagelijkse basis. Overigens ook op maroc.nl door vele autochtonen. Omgekeerd signaleren veel marocs terecht grote hoeveelheden hypocrisie hier. Ik begrijp dus vooral goed hoe ziek ze van Nederland worden. Ik geef ze geen ongelijk.

Maarten
08-09-07, 00:03
Geplaatst door Charlus
En, wat is je oordeel over de Nederlandse cultuur? Heeft de Nederlandse cultuur je voorkeur boven andere culturen of verkies je bv. de Marokkaanse boven de Nederlandse?

Verkies jij eigenlijk het rondlullen, of het ergens over na denken?..
Ik zie die motor anders nog niet zo opstarten bij jou.

Joesoef
08-09-07, 08:36
Ben even de naam vergeten van die persoonlijkheidstoornis. Wilders is tegen omdat hij dan ergens tegen kan zijn, hij is alleen uit op het effect, niet de boodschap.

Op zich best grappig.

jang0201
08-09-07, 14:15
Minister Vogelaar had de uitspraak dat Nederland een joods-christelijke-islamitsche traditie zal krijgen, nooit mogen zeggen. De islam heeft geen traditie in Nederland en zal het ook NOOIT krijgen. Deze minister van de partij van de allochtonen is inderdaad 'knettergek'.

IbnRushd
08-09-07, 14:25
Geplaatst door jang0201
Minister Vogelaar had de uitspraak dat Nederland een joods-christelijke-islamitsche traditie zal krijgen, nooit mogen zeggen. De islam heeft geen traditie in Nederland en zal het ook NOOIT krijgen. Deze minister van de partij van de allochtonen is inderdaad 'knettergek'.

Dat heeft ze niet gezegd. Dit is haar uitspraak (volgens ad.nl): dat Nederland op lange termijn wel eens kan uitgroeien tot een land met een jood-christelijk-islamitische traditie.

Wanneer was er eigenlijk sprake van 'joodse traditie' in NL?

Maarten
08-09-07, 14:34
Geplaatst door jang0201
Minister Vogelaar had de uitspraak dat Nederland een joods-christelijke-islamitsche traditie zal krijgen, nooit mogen zeggen. De islam heeft geen traditie in Nederland en zal het ook NOOIT krijgen. Deze minister van de partij van de allochtonen is inderdaad 'knettergek'.

Je hebt gelijk. Op een goede dag wordt je wakker, en dan blijken al die moslims ineens in rook opgelost.. :rolleyes:

Maarten
08-09-07, 15:00
Geplaatst door IbnRushd
Dat heeft ze niet gezegd. Dit is haar uitspraak (volgens ad.nl): dat Nederland op lange termijn wel eens kan uitgroeien tot een land met een jood-christelijk-islamitische traditie.

Wanneer was er eigenlijk sprake van 'joodse traditie' in NL?
Een goede opmerking.
Europa had een christelijke traditie, geen joods-christelijke traditie.
De term werd weer ingevoerd door toedoen van de israel lobby.
Joden waren altijd een kleine minderheid in Europa, en daar kun je dus geen typering voor Europa in het algemeen aan ontlenen.

Maar christendom is op zich joods van oorsprong, en er zijn heel veel verbanden.
Als je dus spreekt van Christendom, dan zitten daar automatisch heel veel joodse zaken bij.
Maar de term joods-christelijk, waarbij het joodse dus weer een accent krijgt, werd eigenlijk enkel gebruikt om er de gemeenschappelijke zaken van beide religies mee aan te duiden, met name in stukken die daar over gingen. Die term kwam je dus niet veel tegen.

Het is dus echt een trucje van de Israel-aanhang geweest, om dat als algemene karakteristiek van Europa naar voren te schuiven, om dan via de geaccentueerde culturele verbondenheid meer garanties voor steun voor de Israelische politiek te krijgen.

En moet je nagaan.. Herzl verklaarde nog geen 100 jaar geleden dat Europa dermate antisemitisch was, dat joden niet anders konden, dan een goed heenkomen naar elders zoeken. Het resultaat is Israel. En de aanhangers daarvan lopen nou weer hard te roepen, dat Europa vooral ook joodse wortels in zijn traditie heeft. :fparty:
Diezelfde aanhang verkondigt een dag later weer, dat Europa vooral een traditie van het uitmoorden van joden heeft.. :hihi:

knuppeltje
08-09-07, 17:37
Geplaatst door Maarten
Een goede opmerking.
Europa had een christelijke traditie, geen joods-christelijke traditie.
De term werd weer ingevoerd door toedoen van de israel lobby.
Joden waren altijd een kleine minderheid in Europa, en daar kun je dus geen typering voor Europa in het algemeen aan ontlenen.

Maar christendom is op zich joods van oorsprong, en er zijn heel veel verbanden.
Als je dus spreekt van Christendom, dan zitten daar automatisch heel veel joodse zaken bij.
Maar de term joods-christelijk, waarbij het joodse dus weer een accent krijgt, werd eigenlijk enkel gebruikt om er de gemeenschappelijke zaken van beide religies mee aan te duiden, met name in stukken die daar over gingen. Die term kwam je dus niet veel tegen.

Het is dus echt een trucje van de Israel-aanhang geweest, om dat als algemene karakteristiek van Europa naar voren te schuiven, om dan via de geaccentueerde culturele verbondenheid meer garanties voor steun voor de Israelische politiek te krijgen.

En moet je nagaan.. Herzl verklaarde nog geen 100 jaar geleden dat Europa dermate antisemitisch was, dat joden niet anders konden, dan een goed heenkomen naar elders zoeken. Het resultaat is Israel. En de aanhangers daarvan lopen nou weer hard te roepen, dat Europa vooral ook joodse wortels in zijn traditie heeft. :fparty:
Diezelfde aanhang verkondigt een dag later weer, dat Europa vooral een traditie van het uitmoorden van joden heeft.. :hihi:

Je lult weer behoorlijk uit je nek. Israel bestaat pas sinds 1947.

lihoed
08-09-07, 17:47
Geplaatst door knuppeltje
Je lult weer behoorlijk uit je nek. Israel bestaat pas sinds 1947.

Je probeert je zin wat langer te maken met de zin je lult weer behoorlijk uit je nek te plaatsen.
Leg eens uit waarom die uit zijn nek lult dan.

knuppeltje
08-09-07, 17:49
Geplaatst door lihoed
Je probeert je zin wat langer te maken met de zin je lult weer behoorlijk uit je nek te plaatsen.
Leg eens uit waarom die uit zijn nek lult dan.

Omdat daarvoor al eeuwen in Nederland een florerende joodse gemeenschap bestond..

lihoed
08-09-07, 17:59
Geplaatst door knuppeltje
Omdat daarvoor al eeuwen in Nederland een florerende joodse gemeenschap bestond..

Misschien heb je gelijk maar in zijn tekst zit ook heel veel waarheid.

knuppeltje
08-09-07, 18:05
Geplaatst door lihoed
Misschien heb je gelijk maar in zijn tekst zit ook heel veel waarheid.

Jawel, maar dat heeft meestal niets direct met het onderwerp te maken.
Het is meest bij elkaar geharkte bladvulling.

Joesoef
08-09-07, 18:20
Geplaatst door knuppeltje
Omdat daarvoor al eeuwen in Nederland een florerende joodse gemeenschap bestond..


De joden waren toen net zo geliefd als de moslims nu. Wat dat betreft is er een traditie.

lihoed
08-09-07, 18:25
Geplaatst door Joesoef
De joden waren toen net zo geliefd als de moslims nu. Wat dat betreft is er een traditie.

knuppeltje
08-09-07, 18:30
Geplaatst door Joesoef
De joden waren toen net zo geliefd als de moslims nu. Wat dat betreft is er een traditie.

Dat kwam pas later.

Julien
08-09-07, 18:40
Geplaatst door Joesoef
De joden waren toen net zo geliefd als de moslims nu. Wat dat betreft is er een traditie.

Het ligt wat genuanceerder. In bijvoorbeeld Toscane en de rest van Italië zijn joden nooit vervolgd of stelselmatig gediscrimineerd. In Frankrijk zijn er verschillende joodse ministers en zelfs een joodse premier (destijds het staatshoofd) geweest.

Ik denk niet dat de situatie van de joden in Europa voor WO2 te vergelijken is met die van moslims (Marokkanen, Turken) op dit moment. Als je al wil vergelijken, vergelijk het dan met de Latino's in de VS, de Malinezen in Marokko en de Afghanen in Iran.

knuppeltje
08-09-07, 18:42
Geplaatst door Julien
Het ligt wat genuanceerder. In bijvoorbeeld Toscane en de rest van Italië zijn joden nooit vervolgd of stelselmatig gediscrimineerd. In Frankrijk zijn er verschillende joodse ministers en zelfs een joodse premier (destijds het staatshoofd) geweest.

Ik denk niet dat de situatie van de joden in Europa voor WO2 te vergelijken is met die van moslims (Marokkanen, Turken) op dit moment. Als je al wil vergelijken, vergelijk het dan met de Latino's in de VS, de Malinezen in Marokko en de Afghanen in Iran.

Weet hij veel.

Joesoef
08-09-07, 19:14
Geplaatst door knuppeltje
Weet hij veel.

De joden waren niet zo geliefd in europa.......

knuppeltje
08-09-07, 19:32
Geplaatst door Joesoef
De joden waren niet zo geliefd in europa.......

Maar dat wil nog niet zeggen dat er niet florerende joodse gemeenschappen waren.

Aït Ayt
09-09-07, 11:00
Geplaatst door knuppeltje
Omdat daarvoor al eeuwen in Nederland een florerende joodse gemeenschap bestond..

waarom denk je dat de joden naar nederland trokken :rolleyes:

knuppeltje
09-09-07, 11:16
Geplaatst door Aït Ayt
waarom denk je dat de joden naar nederland trokken :rolleyes:

Das al weer zo lang geleden, die kan ik het niet meer vragen.

wytze
09-09-07, 12:30
Geplaatst door Julien


Ik denk niet dat de situatie van de joden in Europa voor WO2 te vergelijken is met die van moslims (Marokkanen, Turken) op dit moment.
.



nou, als ik naar Amsterdam kijk doet de moslimgemeenschap me vaak denken aan de joden van voor de 2e wereldoorlog.
volgens mij kan je die situatie best met elkaar vergelijken.

Maarten
09-09-07, 13:10
Geplaatst door knuppeltje
Je lult weer behoorlijk uit je nek. Israel bestaat pas sinds 1947.
Ja, en ik was ook industriele revolutie vergeten, die van de 14e eeuw was.. :hihi:
Jongen, waar waren we zonder jou.. :hihi:


Geeft verder niet hoor, ik ben vooral geinteresseerd in de staat van ontbinding van het Europese denken over joodse en Arabische zaken, en daar lever je weer een mooi voorbeeld van.

Julien
09-09-07, 13:28
Geplaatst door wytze
nou, als ik naar Amsterdam kijk doet de moslimgemeenschap me vaak denken aan de joden van voor de 2e wereldoorlog.
volgens mij kan je die situatie best met elkaar vergelijken.

'voor WO2' had 'tijdens WO2' moeten zijn..
Maar je hebt gelijk dat de joodse verzuiling van vroeger lijkt op de islamitische verzuiling van nu.

Joesoef e.a. hadden het echter over de jodenvervolging(en) en antisemitisme. En dat is echt onvergelijkbaar met de islamo/ Marokkanen-fobie van nu. Dat zou je wel kunnen vergelijken met buitenlanderhaat die je in zoveel andere landen hebt. Zoals in de VS met de latino's.

Maarten
09-09-07, 13:29
Geplaatst door Joesoef
De joden waren toen net zo geliefd als de moslims nu. Wat dat betreft is er een traditie.
Die traditie is er zeker.
Denk ook aan de rechts-extremisten, die nu het joodse Israel weer steunen. Die herkennen zich in de aanpak.

Maar het gaat volgens mij gewoon om een algemene menselijke neiging tot cultureel ellebogenwerk. Survival of the fittest van culturen. Bijproduct van mogelijk elke beschaving. Zichzelf op de borst kloppen, en anderen demoniseren. Dat gaat ook hand in hand met behartiging van de eigen belangen en groepsbelangen. En zondebokdenken heeft vele voordelen.

Julien
09-09-07, 13:40
Geplaatst door Maarten
Die traditie is er zeker.
Denk ook aan de rechts-extremisten, die nu het joodse Israel weer steunen. Die herkennen zich in de aanpak.


Dit klopt niet. De radicale rechts-extremisten zijn fanatiek anti-joods en anti-Israel. Ze steunen openlijk de Hamas en zijn het eens met Ahmadinejad. Ze hebben vaak een grotere hekel aan joden, dan aan moslims. Denk bijvoorbeeld aan het bezoek van de rechts-extremistische Haider aan Sadam Hoessein.

wytze
09-09-07, 14:22
Geplaatst door Julien


Joesoef e.a. hadden het echter over de jodenvervolging(en) en antisemitisme. En dat is echt onvergelijkbaar met de islamo/ Marokkanen-fobie van nu. Dat zou je wel kunnen vergelijken met buitenlanderhaat die je in zoveel andere landen hebt. Zoals in de VS met de latino's.



ik ben het toch meer met Joesoef eens dat de islamofobie van nu meer op het antisemitisme lijkt, dan op algemene buitenlanderhaat.
de hetze van nu is met name op moslims en de islam gericht, niet op migranten in het algemeen.

wytze
09-09-07, 14:22
Geplaatst door Julien
Dit klopt niet. De radicale rechts-extremisten zijn fanatiek anti-joods en anti-Israel. Ze steunen openlijk de Hamas en zijn het eens met Ahmadinejad. Ze hebben vaak een grotere hekel aan joden, dan aan moslims. Denk bijvoorbeeld aan het bezoek van de rechts-extremistische Haider aan Sadam Hoessein.


dit ben ik wel met je eens.

knuppeltje
09-09-07, 14:38
Geplaatst door Maarten
Ja, en ik was ook industriele revolutie vergeten, die van de 14e eeuw was.. :hihi:
Jongen, waar waren we zonder jou.. :hihi:


Als die al van de 14e eeuw was zou ik um ook al vergeten zijn .

Maarten
09-09-07, 14:40
Geplaatst door Julien
Dit klopt niet. De radicale rechts-extremisten zijn fanatiek anti-joods en anti-Israel. Ze steunen openlijk de Hamas en zijn het eens met Ahmadinejad. Ze hebben vaak een grotere hekel aan joden, dan aan moslims. Denk bijvoorbeeld aan het bezoek van de rechts-extremistische Haider aan Sadam Hoessein.

Er is een veel grotere groep ultra-rechts, waar een heel ander verhaal voor geldt.
De hele rechtergroep in de EU steunt Israel, en hoe rechtser hoe fanatieker. Neem van Baalen of Wilders. Echte fanaten.
Er zijn ook rechtsextremisten (ex-nazi) die dienst nemen bij het IDF.
Typisch rechtse industrieeen zoals de wapenindustrie of de terro-business (ook goed voor miljarden) zijn dol op Israel.

De grootste groep ultra- en extreem rechtsen vind je tegenwoordig bij de Israel-aanhang. Dat zijn er veel meer dan die ex-nazi's. En het is compleet met nieuwe vormen van racisme, en ook weer inclusief de verhalen over de noodzaak van harde aanpak, mede uit naam van de hoogstaande beschaving.
Het is ook heel goed aantoonbaar. De ideen, inclusief methoden van aanpak, staan weer haaks op de (VN) regels die we maakten, als reactie op extreem-rechts.
Het nieuwe extreem-rechts zit in een nieuw jasje, en wordt niet meer als zodanig herkend. Je komt het dus ook niet tegen in de onderzoeken naar extreem-rechts. Dat wordt keurig afgebakend. Niemand durft daar zijn handen aan te branden.

Maarten
09-09-07, 14:43
Geplaatst door knuppeltje
Als die al van de 14e eeuw was zou ik um ook al vergeten zijn .
Israel is van 1948, niet van 1947. Bovendien heeft de uitroeping van de staat Israel niks te maken, met waar het over ging hier. Als er dus iemand weer hopeloos uit zijn nek lult, dan ben jij het wel weer.

knuppeltje
09-09-07, 15:00
Geplaatst door Maarten
Israel is van 1948, niet van 1947. Bovendien heeft de uitroeping van de staat Israel niks te maken, met waar het over ging hier. Als er dus iemand weer hopeloos uit zijn nek lult, dan ben jij het wel weer.

In 1947 stemde de Verenigde Naties in met het opdelen van het mandaatsgebied, een deel voor de joden.
Inderdaad riep Ben Gurion de onafhankelijk uit.
Maar in 1947 was daar dus al overbeslist. maar ouder is de staat israel dus niet, en daar ging het even om.

Julien
09-09-07, 15:13
Geplaatst door wytze
ik ben het toch meer met Joesoef eens dat de islamofobie van nu meer op het antisemitisme lijkt, dan op algemene buitenlanderhaat.
de hetze van nu is met name op moslims en de islam gericht, niet op migranten in het algemeen.

Probleem is dat de Marokkanenhetze vaak door de islamhetze loopt. Tijdens de antisemitische incidenten in Europa werden joden in ghetto's gezet, werden ze wettelijk 2erangsburgers, vergeleken met dieren en soms zelfs mishandeld. Dit gebeurt niet echt met moslims in Europa op dit moment.
Je hoort namelijk nooit negatieve dingen over Surinaamse of Indische moslims. De discussie gaat bijna altijd over Marokkaanse moslims. Daarom denk ik dat er meer sprake is van een Marokkanenhetze, zoals er in de VS een hetze is tegen Latino's ("ze verdringen het Engels") en in bijv. Iran de Afghanen worden gezien als 'crimineel zooitje'

Julien
09-09-07, 15:19
Geplaatst door Maarten
Er is een veel grotere groep ultra-rechts, waar een heel ander verhaal voor geldt.
De hele rechtergroep in de EU steunt Israel, en hoe rechtser hoe fanatieker. Neem van Baalen of Wilders. Echte fanaten.
Er zijn ook rechtsextremisten (ex-nazi) die dienst nemen bij het IDF.
Typisch rechtse industrieeen zoals de wapenindustrie of de terro-business (ook goed voor miljarden) zijn dol op Israel.

De grootste groep ultra- en extreem rechtsen vind je tegenwoordig bij de Israel-aanhang. Dat zijn er veel meer dan die ex-nazi's. En het is compleet met nieuwe vormen van racisme, en ook weer inclusief de verhalen over de noodzaak van harde aanpak, mede uit naam van de hoogstaande beschaving.
Het is ook heel goed aantoonbaar. De ideen, inclusief methoden van aanpak, staan weer haaks op de (VN) regels die we maakten, als reactie op extreem-rechts.
Het nieuwe extreem-rechts zit in een nieuw jasje, en wordt niet meer als zodanig herkend. Je komt het dus ook niet tegen in de onderzoeken naar extreem-rechts. Dat wordt keurig afgebakend. Niemand durft daar zijn handen aan te branden.

Er lopen nu 2 begrippen door elkaar. Rechts-extremisme (neo-nazisme) en Rechts-conservatisme (neo-cons). De laatsten zijn inderdaad fel pro-Israel en anti-moslims. Maar rechts-extremisten zijn dat echt totaal niet. Baalen en Wilders zijn ook geen rechts-extremisten, Le Pen en Haider wel. En die laatste 2 steunen de moslims in hun haat tegen Israel en de (in hun ogen joodse) VS. Het zijn ook die laatste groep (ook Lonsdalers) die aanslagen plegen en moslims mishandelen.

Maarten
09-09-07, 18:13
Geplaatst door knuppeltje
In 1947 stemde de Verenigde Naties in met het opdelen van het mandaatsgebied, een deel voor de joden.
Inderdaad riep Ben Gurion de onafhankelijk uit.
Maar in 1947 was daar dus al overbeslist. maar ouder is de staat israel dus niet, en daar ging het even om.
Nog daargelaten dat het allemaal geen zak te maken heeft met waar het hier over ging, is er geen sprake van een bestaan van Israel in 1947.
En als je bezig wilt zijn met "er over beslist" moet je bij de Conferentie van San Remo uit 1920 zijn. Jewish Homeland, weet je wel?

En als je in plaats van al dit gemuggezift gewoon kijkt naar de geschiedenis van Israel, dan hoort die voorfase van de staat zelf er gewoon bij. En dan kun je beginnen bij Balfour in 1917, of bij Herzl eind 18e eeuw.

Maarten
09-09-07, 18:28
Geplaatst door Julien
Er lopen nu 2 begrippen door elkaar. Rechts-extremisme (neo-nazisme) en Rechts-conservatisme (neo-cons). De laatsten zijn inderdaad fel pro-Israel en anti-moslims. Maar rechts-extremisten zijn dat echt totaal niet. Baalen en Wilders zijn ook geen rechts-extremisten, Le Pen en Haider wel. En die laatste 2 steunen de moslims in hun haat tegen Israel en de (in hun ogen joodse) VS. Het zijn ook die laatste groep (ook Lonsdalers) die aanslagen plegen en moslims mishandelen.
Dit onderscheid is kunstmatig. Rechts-extremisme is bepaald niet beperkt tot neo-nazi's. Zie ook het Apatheidsregime, Argentijnse Junta e.a. Het gaat over de overeenkomsten.
Vergelijk overigens Einstein in de New yrk Times van 1918, die de latere premier Begin van Israel in álle opzichten vergelijkbaar vond met de fascisten.

Het gaat over denkstijlen en redeneringen over bepaalde groepen en methoden van aanpak, waarbij allerlei elementaire menselijke rechten ontzegd worden, gemengd met racistische geluiden..
Jij vergist je gewoon in het gepresenteerde beeld. De huidige rechts-extremisten zijn bepaald geen idioten, en weten donders goed hoe de associatie met het oude extreem-rechts te vermijden. Of dacht je dat van Baalen niet wist hoe daar hier over gedacht werd?
Extreem rechts propageert zichzelf vooral, door te suggereren de hoeder van de ware beschaving te zijn, die zich tegen de barbarij moet wapenen. (dat was ook het gepresenteerde motief bij hitler, de junta, enz) Het gaat tegenwoordig dus vooral om kéurige presentaties, waarbij dan de leugens verteld worden over hoe de zaken in elkaar zouden zitten.

Joesoef
09-09-07, 18:52
Geplaatst door Julien
'voor WO2' had 'tijdens WO2' moeten zijn..
Maar je hebt gelijk dat de joodse verzuiling van vroeger lijkt op de islamitische verzuiling van nu.

Joesoef e.a. hadden het echter over de jodenvervolging(en) en antisemitisme. En dat is echt onvergelijkbaar met de islamo/ Marokkanen-fobie van nu. Dat zou je wel kunnen vergelijken met buitenlanderhaat die je in zoveel andere landen hebt. Zoals in de VS met de latino's.


Dat neem je terug, nergens had ik het over de 2e wereldoorlog. Ik sprak over vroeger, niet over de jodenvervolging.

Lekker joch ben jij.....

Joesoef
09-09-07, 18:55
Geplaatst door Julien
Probleem is dat de Marokkanenhetze vaak door de islamhetze loopt. Tijdens de antisemitische incidenten in Europa werden joden in ghetto's gezet, werden ze wettelijk 2erangsburgers, vergeleken met dieren en soms zelfs mishandeld. Dit gebeurt niet echt met moslims in Europa op dit moment.
Je hoort namelijk nooit negatieve dingen over Surinaamse of Indische moslims. De discussie gaat bijna altijd over Marokkaanse moslims. Daarom denk ik dat er meer sprake is van een Marokkanenhetze, zoals er in de VS een hetze is tegen Latino's ("ze verdringen het Engels") en in bijv. Iran de Afghanen worden gezien als 'crimineel zooitje'


Wilders heeft het over de achterlijke islam, fortuin deed dat ook. Alleen een verbod op de Marokkaanse koran?

Charlus
09-09-07, 19:18
Niet zo egoïstisch de slachtofferrol naar de Marokkanen trekken, jongens. Turken zijn er ook nog. Eerlijk delen.
Ik vraag me af in hoeverre hard te maken is dat iemand als Fortuyn bezwaren had tegen Marokkanen en niet alleen tegen bepaalde Islamitische uitingen, en dat op een andere manier dan mensen die anders beweren op de automatische piloot weg te zetten als naïeveling of erger (neo-nazi, fascist, racist, ook-zo-eentje).

Julien
09-09-07, 20:42
Geplaatst door Joesoef
Dat neem je terug, nergens had ik het over de 2e wereldoorlog. Ik sprak over vroeger, niet over de jodenvervolging.

Lekker joch ben jij.....

Volgens jou heeft Europa een traditie van joden haat. Ik neem aan dat de jodenvervolging uit WO2 daar een onderdeel van is?


Wilders heeft het over de achterlijke islam, fortuin deed dat ook. Alleen een verbod op de Marokkaanse koran?
Wilders is inderdaad een islamofoob. Maar dat is niet de hele maatschappij. De meerderheid in het parlement is juist uiterst genuanceerd over de islam. Daarom kun je de huidige situatie van de moslims niet vegelijken met die van joden vroeger.

Julien
09-09-07, 20:52
Geplaatst door Charlus
Niet zo egoïstisch de slachtofferrol naar de Marokkanen trekken, jongens. Turken zijn er ook nog. Eerlijk delen.
Ik vraag me af in hoeverre hard te maken is dat iemand als Fortuyn bezwaren had tegen Marokkanen en niet alleen tegen bepaalde Islamitische uitingen, en dat op een andere manier dan mensen die anders beweren op de automatische piloot weg te zetten als naïeveling of erger (neo-nazi, fascist, racist, ook-zo-eentje).

Als het in Nederland over moslims gaat, gaat het haast bijna altijd over Marokkanen. Over problemen met Turkse, Surinaamse of Bosnische moslims hoor je bijna nooit.

Ik denk dat er wel degelijk een hetze richting Marokkanen is in Nederland. Maar aan de andere kant zitten de Marokkanen (in tegenstelling tot Turken, surinamers, Bosniërs etc.) wel vaak in een slachtofferrol.

Het 'grappige' is dat de Marokkanen in Frankrijk weer veel minder bekritiseerd worden. Daar zijn de Algerijnse jongeren de pispaal. In Duitsland zijn het weer de Turken (terwijl ze in Nederland nauwelijks voor problemen zorgen), in de UK zijn het Pakistanen, in Spanje zijn het de Latino's, in Italië de Somaliërs, en in de VS de Mexicanen.

In islamitische landen zie je overigens dezelfde situatie. Daar noemt men de zwarte Malinezen uitschot. In Iran zijn Afghaanse jongeren 'tuig' die voor overlast zorgen.
Er is dus geen sprake van een duidelijke -fobie tegen een bepaald volk zoals dat vroeger wel was tegen de joden.

Joesoef
09-09-07, 20:59
Geplaatst door Snotneus
Volgens jou heeft Europa een traditie van joden haat. Ik neem aan dat de jodenvervolging uit WO2 daar een onderdeel van is?



Probeer je nu langzaam iets in mijn schoenen te schuiven? Had ik het over haat? Nee.

Wat zij joesoef ook alweer "niet zo geliefd" En dat was gewoon zo.

Julien
09-09-07, 21:23
Geplaatst door Joesoef
Probeer je nu langzaam iets in mijn schoenen te schuiven? Had ik het over haat? Nee.

Wat zij joesoef ook alweer "niet zo geliefd" En dat was gewoon zo.

Het citaat van jou waar ik op reageerde, was:


De joden waren toen net zo geliefd als de moslims nu. Wat dat betreft is er een traditie.

Dus je vindt dat de moslims nu in dezelfde situatie leven als de joden vroeger. Dat sprak ik dus tegen. Ik snap dus niet waar jij een probleem mee hebt?

Tomas
09-09-07, 21:26
Don't mention the war.

Joesoef
09-09-07, 21:30
Geplaatst door Duplospeler
Het citaat van jou waar ik op reageerde, was:



Dus je vindt dat de moslims nu in dezelfde situatie leven als de joden vroeger. Dat sprak ik dus tegen. Ik snap dus niet waar jij een probleem mee hebt?


Snotneus. Je begrijpt er echt geen ene donder van.

Julien
09-09-07, 23:35
Geplaatst door Joesoef
Snotneus. Je begrijpt er echt geen ene donder van.

:moe: door te schelden laat je zien dat je zwak staat.

Je quote is duidelijk. Hoe bedoel je het dan anders?

tr_imparator
09-09-07, 23:39
Geplaatst door Charlus
Turken zijn er ook nog.


:zwaai:

tr_imparator
09-09-07, 23:43
Vogelaar heeft gewoon gelijk. Op den duur zal Nederland met de 1 miljoen moslims die er leven een mix-traditie erop nahouden. Maar dat is niet moeilijk te beseffen. Het is moeilijk te beseffen om vergeleken te worden met moslims. 'Zij zijn alles, wat wij niet ziijn en zullen zijn'.

Duidelijk, lijkt mij.

Rourchid
10-09-07, 00:29
Geplaatst door Maarten

I.Ook over moslimculturen pretendeer ik niet veel te weten. II.Van de Chinese nauwelijks iets.


I.
De Islam is geen cultuur maar is van een religieuze orde.

II.

http://www.kampie.info/images/vlaggen/vlag_china.gif
Vraag en antwoord (1)

Hebben de sterren op de Chinese vlag een betekenis?

Ilja Schreinemakers, Eindhoven

De Chinese vlag werd voor het eerst gebruikt op 1 oktober 1949 (stichting van de volksrepubliek China. De sterren van de vlag bestaan uit één grote ster die de Communistische Partij voorstelt en vier kleinere sterren. De vier kleine sterren op de vlag duiden op de vier klassen van de samenleving : de arbeiders, de boeren, de burgers en de patriottische kapitalisten. De rode kleur van de vlag staat voor het communisme, en ook voor het geluk.

Vraag en antwoord (2)

Waarom eten Chinezen met eetstokjes?

Maartje van Nesselrooy, Utrecht

Chinezen ontdekten 5000 jaar geleden dat het voedsel sneller te koken was als het vooraf in kleine reepjes werd gesneden. Omdat kleine stukjes makkelijker werden gegeten met stokjes, werd het mes vanzelf overbodig aan tafel. Hierbij komt dat Confucius (een belangrijke Chinese filosoof, geboren in 551 v. Chr.) ooit zei : 'De fatsoenlijke en degelijke man blijft ver uit de buurt van het slachthuis en de keuken. En hij laat geen messen toe op zijn tafel.' Zo komt het dat de mensen in China nu nog eten met eetstokjes, in plaats van mes en vork. Het is gewoon veel gemakkelijker!

Vraag en antwoord (3)

Wat is een achternaam die in China veel voorkomt?

Joël van Lith, Bergen

De meest voorkomende achternaam in China is Li, en omdat er zoveel Chinezen zijn die deze achternaam hebben, is dit meteen de meest voorkomende achternaam in de hele wereld. In totaal hebben 96 miljoen mensen deze naam, dat is ongeveer 7,4% van de Chinese bevolking. De namen Wáng en Zhang komen ook erg veel voor in China.
Dan nog iets : de beroemdste man met de achternaam Li is waarschijnlijk Li Xiaolong (= Lee Bruce).

Vraag en antwoord (4)

Komt spaghetti oorsponkelijk uit China?

Korneel Claassen, Boxmeer

China en Italië zijn het er niet over eens, voor hen is het belangrijk om te weten wie de spaghetti, of noedels, als eerste uitgevonden heeft. Chinese onderzoekers hebben in 2005 aan de bovenloop van de Gele Rivier een pot met dunne bamisliertjes van zo'n 4000 jaar oud gevonden. Dit is eeuwen ouder dan de historische deegrecepten die tot nu toe bekend zijn. Het lijkt er dus op dat de Chinezen gewonnen hebben. Waarschijnlijk nam Marco Polo het recept van mie mee toen hij terugkeerde naar Italië van zijn reis naar China.

Vraag en antwoord (5)

Hoe en wanneer is het buskruit uitgevonden?

Jolanda Meertens, Rossum

Dan moet je eerst weten dat Taoïsme een religie is in China. In oude tijden geloofden de aanhangers van deze religie, de Taoïsten, dat je onsterfelijk kon worden door 'het kruid der onsterfelijkheid' in te nemen. Omdat ze het kruid niet konden vinden, gingen ze dat zelf maken. Door het mengen van salpeter, houtskool en zwavel hadden de Taoïsten bij toeval het buskruit gemaakt. De eerste beschijving van hoe je buskruit moet maken staat in 'Het boek der Pillen (Danjing)' uit het begin van de zevende eeuw. Dus rond 600 konden de Chinezen al buskruit maken.

Vraag en antwoord (6)

Wonen er in China ook Islamieten?

Fatima Mounadi, Rotterdam

Ja, zeker! De bevolking van China kun je verdelen in verschillende etnische groepen. De grootste groep, ongeveer 92% zijn de Hàn-Chinezen. Genoemd naar de machtige Hàn-dynastie (Hànchao 206 v.c.-221 n.c.). Als we het over de Chinezen en de Chinese taal hebben, bedoelen we dan ook de Hàn-chinezen en hun taal. De resterende 8% bestaat uit 55 verschillende bevolkingsgroepen. Daarvan zijn er twee die de Islam als geloof hebben : de Hui's die hoofdzakelijk in het autonome gebied Ningxià wonen en de Oeigoeren die voornamelijk in het autonome gebied Xinjiang wonen.

Uit Zhōngwhén? Hǎoxué! (CHINEES? 'n Makkie! - Tin Chau Tsui)

Joesoef
10-09-07, 06:32
Geplaatst door Julien
:moe: door te schelden laat je zien dat je zwak staat.

Je quote is duidelijk. Hoe bedoel je het dan anders?



Knuppeltje plaatste dit:

Geplaatst door knuppeltje
Omdat daarvoor al eeuwen in Nederland een florerende joodse gemeenschap bestond..

Waarop ik reageerde:

Geplaatst door Joesoef
De joden waren toen net zo geliefd als de moslims nu. Wat dat betreft is er een traditie.

Vervolgens haalt sjuultje er van alles bij:

Geplaatst door Julien
'voor WO2' had 'tijdens WO2' moeten zijn..
Maar je hebt gelijk dat de joodse verzuiling van vroeger lijkt op de islamitische verzuiling van nu.

Joesoef e.a. hadden het echter over de jodenvervolging(en) en antisemitisme. En dat is echt onvergelijkbaar met de islamo/ Marokkanen-fobie van nu. Dat zou je wel kunnen vergelijken met buitenlanderhaat die je in zoveel andere landen hebt. Zoals in de VS met de latino's.

Vervolgens gaat sjuultje verder:

Geplaatst door Julien
Volgens jou heeft Europa een traditie van joden haat. Ik neem aan dat de jodenvervolging uit WO2 daar een onderdeel van is?



Nergens heeft soef het over haat, nergens over de jodenvervolging, soef heeft het over vroeger, de vroeger uit de zin van knuppeltje die sloeg op "al eeuwen" .




Je bent een snotneus, groen als gras en nat achter de oren.

Ik heb het over de Joden vroeger in Nederland en jij schuift gelijk de jodenvervolging in mij mik.
Als jij denkt dat het geen jij doet discussieren is dan wens ik je veel succes in je journalistieke carriere. De kans dat ik ooit iets van jou zal vernemen is nihil aangezien ik geen Telegraaf, Sun of Bild lees. verders pas ik mn surfscript aan zodat ik jou kinderachtige geneuzel niet hoef te lezen.
leve de virtuele kliko.

mark61
10-09-07, 07:12
Geplaatst door Rourchid
I.
De Islam is geen cultuur maar is van een religieuze orde.

De islam is een godsdienst, geen orde. 'Islamitische cultuur' is ook weer geen onzinwoord omdat het een godsdienst is die vrijwel elk aspect van het leven beheerst en veel invloed heeft op niet-Arabische volkeren.


de Hui's die hoofdzakelijk in het autonome gebied Ningxià wonen en de Oeigoeren die voornamelijk in het autonome gebied Xinjiang wonen.

Er zijn ook islamitische Han-Chinezen en verder nog andere etnische minderheden als bijv. de Kazachen die de islam aanhangen.

Julien
10-09-07, 12:40
Geplaatst door Joesoef
Je bent een snotneus, groen als gras en nat achter de oren.

Ik heb het over de Joden vroeger in Nederland en jij schuift gelijk de jodenvervolging in mij mik.
Als jij denkt dat het geen jij doet discussieren is dan wens ik je veel succes in je journalistieke carriere. De kans dat ik ooit iets van jou zal vernemen is nihil aangezien ik geen Telegraaf, Sun of Bild lees. verders pas ik mn surfscript aan zodat ik jou kinderachtige geneuzel niet hoef te lezen.
leve de virtuele kliko.

:rolleyes: Schelden gaat maar door. Ben je ongesteld ofzo? Alsof jij nu op een normale manier aan het discussiëren bent??

Al zou ik fout zitten, hoef je nog niet gelijk zo te reageren. Maar als je beweert dat de situatie van de joden vroeger zo slecht was (--> "Europese traditie") dan neem ik aan dat je het ook over de jodenvrvolgingen hebt. En niet over de joodse kookkunst :moe:

knuppeltje
10-09-07, 12:55
Geplaatst door Joesoef
Knuppeltje plaatste dit:


Waarop ik reageerde:


Vervolgens haalt sjuultje er van alles bij:


Vervolgens gaat sjuultje verder:



Nergens heeft soef het over haat, nergens over de jodenvervolging, soef heeft het over vroeger, de vroeger uit de zin van knuppeltje die sloeg op "al eeuwen" .




Je bent een snotneus, groen als gras en nat achter de oren.

Ik heb het over de Joden vroeger in Nederland en jij schuift gelijk de jodenvervolging in mij mik.
Als jij denkt dat het geen jij doet discussieren is dan wens ik je veel succes in je journalistieke carriere. De kans dat ik ooit iets van jou zal vernemen is nihil aangezien ik geen Telegraaf, Sun of Bild lees. verders pas ik mn surfscript aan zodat ik jou kinderachtige geneuzel niet hoef te lezen.
leve de virtuele kliko.

Gij zult mijn naam niet oneerbiedig gebruiken. :fpotver:

super ick
10-09-07, 13:03
Geplaatst door knuppeltje
Gij zult mijn naam niet oneerbiedig gebruiken. :fpotver:

Waarom wordt er zoveel gesproken OVER knuppels en niet MET?

knuppeltje
10-09-07, 13:05
Geplaatst door super ick
Waarom wordt er zoveel gesproken OVER knuppels en niet MET?

Moet ik dat altijd willen? :fpimp:

Maarten
10-09-07, 13:19
Geplaatst door knuppeltje
Moet ik dat altijd willen? :fpimp:

Maroc.nl heeft altijd al volgezeten met autochtonen, die vooral iets anders wilden, dan dat er met ze gepraat werd.
Dat heeft er voor gezorgd, dat de discussies ook niet opschoten.
Iedereen moest zonodig van alles kwijt, inplaats van constructief wezen.
Daarmee is maroc.nl indicatief voor Nederland zelf, waar de debatten ook al voor geen meter opschieten.
Het niveau waarop de dingen vaak blijven hangen is echt erbarmelijk. En dat is dan wel het visitekaartje van het peil van de Nederlandse cultuur. Blijkbaar kunnen we hier niet meer, dan wat rondkloten.

super ick
10-09-07, 14:44
Geplaatst door Maarten
Blijkbaar kunnen we hier niet meer, dan wat rondkloten.

Zei de aanvoerder der rondkloters.

Maarten
10-09-07, 15:49
Geplaatst door super ick
Zei de aanvoerder der rondkloters.
... aldus een medeveroorzaker van de puinhopen van rechts..

knuppeltje
10-09-07, 17:26
Geplaatst door Maarten
Maroc.nl heeft altijd al volgezeten met autochtonen, die vooral iets anders wilden, dan dat er met ze gepraat werd.
Dat heeft er voor gezorgd, dat de discussies ook niet opschoten.
Iedereen moest zonodig van alles kwijt, inplaats van constructief wezen.
Daarmee is maroc.nl indicatief voor Nederland zelf, waar de debatten ook al voor geen meter opschieten.
Het niveau waarop de dingen vaak blijven hangen is echt erbarmelijk. En dat is dan wel het visitekaartje van het peil van de Nederlandse cultuur. Blijkbaar kunnen we hier niet meer, dan wat rondkloten.

Daarom zijn we dan oop superblij dat jij er bent.

super ick
10-09-07, 18:24
Geplaatst door Maarten
... aldus een medeveroorzaker van de puinhopen van rechts..

Niet uit gaan leggen, niet uit gaan leggen, pleasssssse :fuckit:

knuppeltje
10-09-07, 18:58
Geplaatst door super ick
Niet uit gaan leggen, niet uit gaan leggen, pleasssssse :fuckit:

Laat die jongen nou eindelijk ook eens wat zeggen. :confused:

Rourchid
10-09-07, 19:06
Geplaatst door mark61

De islam is een godsdienst, geen orde.


En godsdienst is van een religieuze orde en aangezien de Islam een godsdienst is, is de Islam van een religieuze orde.

Geplaatst door mark61

'Islamitische cultuur' is ook weer geen onzinwoord omdat het een godsdienst is die vrijwel elk aspect van het leven beheerst en veel invloed heeft op niet-Arabische volkeren.

Dan heb je het over beschaving (civilisatie). Cultuur kent zich door een gedeelde taal en geschiedenis.

Geplaatst door mark61

Er zijn ook islamitische Han-Chinezen en verder nog andere etnische minderheden als bijv. de Kazachen die de islam aanhangen.


Het gaat (hiervoor) om de beschijving van gebieden waar de Islam van oudsher voorkomt onder het overgrote gedeelte van de bevolking.
Kazachen, die er vaak uitzien als Chinezen, wonen in Kazachstan en dat ligt in de vml Sovjet-Unie.



http://www.wild-natures.com/picture/map_kazakhstan_ethnic_groups.png