PDA

Bekijk Volledige Versie : Osama bin Laden heeft baard gekleurd



Marsipulami
07-09-07, 23:46
Osama bin Laden heeft baard gekleurd

http://assets.rug.be/img_art/site/images/273AD47E-3780-495F-867F-B1DC10FA45CB.JPG


De Arabische nieuwszender Al Jazeera heeft de video-opname van Osama bin Laden vrijdagavond uitgezonden. Osama bin Landen zegt erin dat "Amerika zwak is, ook al lijkt het machtig".

Het was voor het eerst in drie jaar dat de leider van al-Qaida nog eens in een opname te zien was. Opvallend is dat Bin Laden een pikzwarte baard heeft, terwijl drie jaar geleden de leider van al-Qaida een grijze baard had.

De Verenigde Staten hebben de video geanalyseerd. Ze gaan er van uit dat het wel degelijk Osama bin Laden is en dat hij dus nog steeds leeft.

Osama bin Laden houdt de Amerikanen voor dat ze zich tot de islam moeten bekeren, als ze willen dat de oorlog in Irak ophoudt.

Bin Laden uit op de dertig minuten durende video geen duidelijke dreigementen. Ook roept hij niet rechtstreeks op tot het plegen van aanslagen. Wel heeft hij het een aantal keer over 11 september en doceert hij de Amerikanen over de weigering van hun leiders om de oorlog in Irak te beëindigen, hoewel het verzet tegen de oorlog in de VS steeds groter wordt.

"Er zijn twee manieren om er een eind aan te maken. De eerste is dat wij dat doen, door het geweld en het moorden op te voeren. Dat is onze plicht en dat is wat onze broeders doen. De tweede is dat jullie dat doen. Ik nodig jullie uit om de islam te omarmen", zegt Bin Laden, wiens voorheen vrijwel volledig grijze baard op de video zwart is.

Als de Amerikanen zich eenmaal tot de islam gaan bekeren, zo betoogt Bin Laden, zullen de grote bedrijven die achter de oorlog zitten beseffen dat het volk niet meer in het democratische systeem gelooft en op zoek is naar een alternatief, te weten de islam. En om de Amerikanen op hun schreden te doen terugkeren zullen de bedrijven hun wens inwilligen en de oorlog stopzetten, meent hij.

Bekijk de boodschap van Bin Laden bij BBC (mms://a877.v373749.c37374.g.vm.akamaistream.net/7/877/37374/1.0/clipdownloads.bbc.co.uk/windowsmedia-acl/news/media_acl/mps/fix/news/world/video/118000/bb/118003_16x9_bb.wmv)

Marsipulami
07-09-07, 23:56
Bijknippen van de baard



Vraag: Ik heb een vraag over de baard. Ik weet dat de baard met rust gelaten moet worden en niet bijgeknipt. Maar er zijn sommige mensen die hun baard laten groeien en die er dan eng uitzien. Onze Imam heeft ons verteld dat dit niet de Soennah is, de baard zo lang laten groeien dat het eng eruit gaat zien. Sommige mensen hebben alleen een sikje, haar op hun bovenlip en hun kin, en zij zijn alims en imams. Kunt u me alstublieft helpen omtrent dit probleem?

Antwoord: In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

Alle lof zij Allah.

De Soennah van de Boodschapper van Allah (vrede en zegening van Allah zij met hem) duidt aan dat het verplicht is om de baard te laten groeien en dat het haraam is om het te scheren of af te knippen. Het is overgeleverd in al-Sahihayn (de twee Sahih's - Boekhari en Moslim) dat de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) zei: "Knip de snor bij en laat de baard groeien; wees anders dan de moeshrikin." (Al-Boekhari, al-Libaas, 5442, Moslim, al-Taharah, 382)

Er zijn vele ahadith die hetzelfde zeggen als dit, waar we uit afleiden dat het verplicht is om de baard met rust te laten en het te laten groeien, en dat het haraam is om het te scheren of eraf te knippen. Degene die claimt dat het laten groeien van de baard slechts een Soennah is waarvoor een persoon beloond kan worden en niet bestrafd wanneer men het niet doet spreekt de sahih ahadith tegen.

De hadith die zegt dat de Profeet (vrede en zegening van Allah zi met hem) zijn baard bijknipte in de breedte en in de lengte is een onjuiste hadith. Maar waar we op moeten letten, is dat Islam de religie van schoonheid is, zoals overgeleverd in de hadith: "(Een man zei): 'Wat als een man graag heeft dat zijn kleren en schoenen er goed uitzien?' De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) zei: 'Allah is Mooi, en Hij houdt van schoonheid'" (Overgeleverd in Sahih Moslim, al-Imaan, 131.) De Profeet (vrede en zegening zij met hem) beval (een van zijn metgezellen) om grijs haar te veranderen, toen hij zei; "Verander dit grijze haar, maar vermijdt zwart" (Overgeleverd in Sahih Moslim, Kitaab al-Libaas wa'l-Zienah 2102)

De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) raadde iedereen aan het haar te kammen, en hij zei "Wie van jullie haar heeft, laat hem het verzorgen" (Abou Dawoed, Kitaab al-Tarajjoel, 3632). Al Albaani zei in Sahih Soenan Abi Dawoed: 'Het is een hassan hadith' (Hadith nummer 3509). Al-Haafiz ibn Hajar zei: "Ibn Battaal zei: 'Het kammen betekent het netjes maken van het hoofdhaar en de baard, en het verzorgen met olie'" Dit is de Soennah van de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) en hij zei: "Wie zich afkeert van mijn Soennah heeft niks met mij te maken" (Overgeleverd in Sahih Bokhari, al-Nikaah, 4675)

Men moet zich realiseren dat de schoonheid waar we het hier over hebben de Shar'i of Islamitische schoonheid (schoonheid zoals gedefinieerd in de Islam), en niet de zogenaamde schoonheid waardoor zieke geesten worden aangetrokken - schoonheid gebaseerd op de mode van de koffaar en het uiterlijk van corrupte mensen, zoals mannelijke en vrouwelijke acteurs en zangers, of modellen.

Als gevolg, toen sommigen misleid waren door deze immorele westerse vrouwen, die hun wenbrauwen epileren of tekenen, die hun nagels lang maken (zoals wilde dieren) or die tattoeages aanbrengen, denkende dat dit schoonheid is, hebben vele Moslim vrouwen hen ge-imiteerd in deze zaken, hoewel ze verboden waren in de Shari'ah. Het punt hier is dat het niet van belang is wat de westerse of oosterse mode is, maar dat de Shari'ah, die het dragen van parfum (voor mannen) aanmoedigt, schoon blijven, netjes kleden, kammen van de haren, en het veranderen van grijs haar en andere vormen van schoonheid, gevolgd moet worden en geaccepteerd moet worden als datgene wat voorgeschreven is in de Islam. Allah is de Bron van Kracht, en Hij weet het het beste.

Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com

chessmatazz
08-09-07, 00:49
toch best een ijdeltuit die Osama nu ik het zo lees en zie ...

misschien dat hij een lekker Pathaans herderinnetje aan de haak heeft geslagen ...

(geef hem eens ongelijk ...)

Aït Ayt
08-09-07, 11:14
Geplaatst door Marsipulami
Osama bin Laden heeft baard gekleurd

http://assets.rug.be/img_art/site/images/273AD47E-3780-495F-867F-B1DC10FA45CB.JPG


lijkt op een dubbelganger

DieSter
08-09-07, 13:57
Geplaatst door Aït Ayt
lijkt op een dubbelganger

Lijkt op een pop.

chessmatazz
08-09-07, 14:00
Osama word jonger en niet ouder ...

Joesoef
08-09-07, 18:26
Onderdeel van een vermoming. Osama zit gewoon in de states tussen de daklozen, vuilnis op halen als dag besteding.

lihoed
08-09-07, 18:38
Dat King George Bush is herkozen tot president heeft ie te danken aan Bin laden in een van zijn boodschappen net voor de verkiezingen in de States zij hij tegen het Amerikaanse volk om niet op Bush te stemmen wat averechts werkte.
Nu weer deze shit net voor 11 september.

Down with USA.

chessmatazz
08-09-07, 19:48
wanneer haal je dat pedoplaatje nou een keer weg man?

lihoed
08-09-07, 19:55
Geplaatst door chessmatazz
wanneer haal je dat pedoplaatje nou een keer weg man?

m

chessmatazz
08-09-07, 20:04
die komt langs als je dat in mijn gezicht zegt pedofiel ...

lihoed
08-09-07, 20:20
Geplaatst door chessmatazz
die komt langs als je dat in mijn gezicht zegt pedofiel ...

Val me niet lastig dan val ik jou ook niet lastig.

chessmatazz
08-09-07, 20:23
Geplaatst door lihoed
Val me niet lastig dan val ik jou ook niet lastig.


dat moet je helemaal zelf weten knul ...

maar je hebt dat plaatje er opzet en dan kan je nou eenmaal reacties verwachten ...

lihoed
08-09-07, 20:26
Geplaatst door chessmatazz
dat moet je helemaal zelf weten knul ...

maar je hebt dat plaatje er opzet en dan kan je nou eenmaal reacties verwachten ...

Ik vind niets mis aan het plaatje, ik wilde hem trouwens veranderen omdat ik een andere heb maar die past er niet op.

Godafezz.

lihoed
08-09-07, 20:28
Geplaatst door lihoed

beachboy
08-09-07, 23:34
Geplaatst door chessmatazz
dat moet je helemaal zelf weten knul ...

maar je hebt dat plaatje er opzet en dan kan je nou eenmaal reacties verwachten ...

Lihoud is homo ik zweer het je.

1973Tanger
08-09-07, 23:43
Geplaatst door lihoed
Ik vind niets mis aan het plaatje, ik wilde hem trouwens veranderen omdat ik een andere heb maar die past er niet op.

Godafezz.

Ik wil je niet aanvallen, maar je kunt beter dat plaatje z.s.m verwijderen. Het is niet goed voor je imago. Helemaal niet op een islamitische site. Het wekt blijkbaar toch ergenis op en is niet netjes tegenover vrouwelijke bezoekers. :denk:

chessmatazz
08-09-07, 23:47
Geplaatst door beachboy
Lihoud is homo ik zweer het je.

daar hoef je niet om te zweren ...

beachboy
09-09-07, 00:07
Geplaatst door lihoed
Ik vind niets mis aan het plaatje, ik wilde hem trouwens veranderen omdat ik een andere heb maar die past er niet op.

Godafezz.

Je wordt gewoon opgewonden van dat poppetje man.

lihoed
09-09-07, 01:42
Geplaatst door chessmatazz
daar hoef je niet om te zweren ...

Nog een opmerking en ik roep Hitler terug in het leven om je naar de gasdouche te sturen, Jood.

lihoed
09-09-07, 01:44
Geplaatst door 1973Tanger
Ik wil je niet aanvallen, maar je kunt beter dat plaatje z.s.m verwijderen. Het is niet goed voor je imago. Helemaal niet op een islamitische site. Het wekt blijkbaar toch ergenis op en is niet netjes tegenover vrouwelijke bezoekers. :denk:

Come on man !

chessmatazz
09-09-07, 01:55
Geplaatst door beachboy
Lihoud is homo ik zweer het je.

daar hoef je niet om te zweren ...

lihoed
09-09-07, 02:09
Geplaatst door chessmatazz
daar hoef je niet om te zweren ...

Je zus heeft me net verlaten en heb er stiekem opgenomen.

chessmatazz
09-09-07, 02:16
weer zo'n ziek plaatje zeker ...

lihoed
09-09-07, 02:17
Geplaatst door chessmatazz
weer zo'n ziek plaatje zeker ...

Hahahahah, vuile jood.

chessmatazz
09-09-07, 02:20
Geplaatst door lihoed
Hahahahah, vuile jood.

kameraad ...

lihoed
09-09-07, 02:22
Geplaatst door chessmatazz
kameraad ...

Feyenoord, Feyenoord, Feyenoord.

Kameraden hand in hand...

kan je niet zeggen van die Ajaxieden.

chessmatazz
09-09-07, 02:25
ik haat Ajax ...

Rotterdam ...

ja toch?

niet dan?

echt wel!

lihoed
09-09-07, 02:30
Geplaatst door chessmatazz
ik haat Ajax ...

Rotterdam ...

ja toch?

niet dan?

echt wel!

voor wie ben je dan?

chessmatazz
09-09-07, 02:34
Geplaatst door lihoed
voor wie ben je dan?

Feyenoord, Feyenoord, Feyenoord.

lihoed
09-09-07, 02:38
Geplaatst door chessmatazz
Feyenoord, Feyenoord, Feyenoord.

Oke dan. die foto van Malcolm X vond ik oke maar Luther martin die zich King noemt vind ik een watje.

chessmatazz
09-09-07, 02:41
Geplaatst door lihoed
Oke dan. die foto van Malcolm X vond ik oke maar Luther martin die zich King noemt vind ik een watje.

doe het hem maar eens na ...

lihoed
09-09-07, 02:46
Geplaatst door chessmatazz
doe het hem maar eens na ...

Even serieus, waar kom jij vandaan uit Israel?

chessmatazz
09-09-07, 02:49
nee man ...

hoe kom je daarbij?

lihoed
09-09-07, 02:50
Geplaatst door chessmatazz
nee man ...

hoe kom je daarbij?

Een paar maanden terug zei je dat je half Iraans en half Joods was als ik me niet vergis.

chessmatazz
09-09-07, 02:52
Geplaatst door lihoed
Een paar maanden terug zei je dat je half Iraans en half Joods was als ik me niet vergis.

een paar maanden terug was ik ook geen Jood ...

lihoed
09-09-07, 02:55
Geplaatst door chessmatazz
it wasn't me ...

Waar kom je vandaan uit Nederland?

chessmatazz
09-09-07, 03:02
Geplaatst door lihoed
Waar kom je vandaan uit Nederland?

we zijn toch in Nederland?

lihoed
09-09-07, 03:04
Geplaatst door chessmatazz
een paar maanden terug was ik ook geen Jood ...

Jezus de heer heeft me verteld dat ie helemaal om niemand geeft dus hij zal niet over je waken.

chessmatazz
09-09-07, 03:09
Geplaatst door lihoed
Jezus de heer heeft me verteld dat ie helemaal om niemand geeft dus hij zal niet over je waken.

vond je die andere signature leuker?

lihoed
09-09-07, 03:14
Geplaatst door chessmatazz
wees blij dat ik die signatuur heb veranderd ...

daarom deed je zeker eventjes normaal?

welterusten ...

Come on man, it s just a joke.

niets raakt mij vriend, ik heb ergere dingen meegemaakt in mijn leven.
signature van jou lig ik echt niet wakker van.

welterusten.

chessmatazz
09-09-07, 03:16
is cool, respect!

Julien
09-09-07, 03:19
Wat zit iedereen te zeuren over de avatar van lihoed?

Ben ik de enige ofzo die er wel de lol van inziet? :gechoquee

chessmatazz
09-09-07, 03:21
Geplaatst door Julien
Wat zit iedereen te zeuren over de avatar van lihoed?

Ben ik de enige ofzo die er wel de lol van inziet? :gechoquee

zet dan een lekker wijf neer ofzo ...

Charlus
09-09-07, 12:56
Geplaatst door chessmatazz
<...>
zet dan een lekker wijf neer ofzo ...
Bij voorkeur een Marokkaans lekker wijf.

chessmatazz
09-09-07, 13:04
of nie?

beachboy
09-09-07, 19:23
Geplaatst door lihoed
Come on man, it s just a joke.

niets raakt mij vriend, ik heb ergere dingen meegemaakt in mijn leven.
signature van jou lig ik echt niet wakker van.

welterusten.

Nu begrijp ik waarom je zo gefrustreerd reageert op alles.Je bent misbruikt door je grote broer of die leuke buurjongen.

Aït Ayt
09-09-07, 19:48
Geplaatst door Charlus
Bij voorkeur een Marokkaans lekker wijf.

wat ben je toch lomp..
een marokkaanse schoonheid noem je een dame!

lihoed
09-09-07, 20:15
Geplaatst door beachboy
Nu begrijp ik waarom je zo gefrustreerd reageert op alles.Je bent misbruikt door je grote broer of die leuke buurjongen.

BZZZZZZZ, wrong.

Soms word ik kwaad op wat ik hoor op de straat, Allochtoon ik hoor het woord te vaak en het stoort me vaak vandaar dit gevoel, word gevoerd door vele.
De straat is overspoelt met jongere multiculturele met dezelfde visie op weg naar hogere posities, niet te stoppen door de wet of de politici,wat ik zie het is geen fixie het zijn feiten we laten het blijken. Ze sluiten me buiten er word niet naar me geluisterd dus ik voel me anders. Ik ben een Rotterdamse Nederlandse buitenlander bewandel m' n pad strak. Ik ben niet af te leiden.
Fuck de media de maatschappij, meiden die bij me komen slijmen.
Maar zeg me: Hoe zou jij overleven als je leeft in een wereld vervloekt met een zegen.

ronald
09-09-07, 20:21
Geplaatst door lihoed

Maar zeg me: Hoe zou jij overleven als je leeft in een wereld vervloekt met een zegen.


Oh gewoon....gewoon door blijven ademen. Alles went.

chessmatazz
09-09-07, 20:36
Geplaatst door lihoed
BZZZZZZZ, wrong.

Soms word ik kwaad op wat ik hoor op de straat, Allochtoon ik hoor het woord te vaak en het stoort me vaak vandaar dit gevoel, word gevoerd door vele.
De straat is overspoelt met jongere multiculturele met dezelfde visie op weg naar hogere posities, niet te stoppen door de wet of de politici,wat ik zie het is geen fixie het zijn feiten we laten het blijken. Ze sluiten me buiten er word niet naar me geluisterd dus ik voel me anders. Ik ben een Rotterdamse Nederlandse buitenlander bewandel m' n pad strak. Ik ben niet af te leiden.
Fuck de media de maatschappij, meiden die bij me komen slijmen.
Maar zeg me: Hoe zou jij overleven als je leeft in een wereld vervloekt met een zegen.

door je eigen pad te durven bewandelen en niet die van anderen ...

beachboy
09-09-07, 20:38
Geplaatst door lihoed
BZZZZZZZ, wrong.

Soms word ik kwaad op wat ik hoor op de straat, Allochtoon ik hoor het woord te vaak en het stoort me vaak vandaar dit gevoel, word gevoerd door vele.
De straat is overspoelt met jongere multiculturele met dezelfde visie op weg naar hogere posities, niet te stoppen door de wet of de politici,wat ik zie het is geen fixie het zijn feiten we laten het blijken. Ze sluiten me buiten er word niet naar me geluisterd dus ik voel me anders. Ik ben een Rotterdamse Nederlandse buitenlander bewandel m' n pad strak. Ik ben niet af te leiden.
Fuck de media de maatschappij, meiden die bij me komen slijmen.
Maar zeg me: Hoe zou jij overleven als je leeft in een wereld vervloekt met een zegen.

Tuurlijk is dat lastig,maar je lost dit niet op door tegen alles aan te schoppen.Dat maakt het gevoel van onmacht alleen maar groter.Je moet in je zelf blijven geloven.Ik weet niet hoe oud je bent,maar als je nog jong bent zou ik helemaal ervoor gaan.Laat je zien en probeer positief te blijven,dan krijg je meestal ook positiviteit terug.Het is makkelijker gezegd dan gedaan.3 stappen vooruit en weer 1 terug en uiteindelijk kom je bij je eindpunt

lihoed
09-09-07, 20:40
m

beachboy
09-09-07, 20:46
Geplaatst door lihoed
m dat is precies wat ik bedoel,je bent zwaar gefrustreerd man

naam
10-09-07, 08:37
Geplaatst door beachboy
dat is precies wat ik bedoel,je bent zwaar gefrustreerd man

Neehee, hij heeft jeuk aan zijn kruis. Daar zou jij ook gestoord van worden. :rood:

beachboy
10-09-07, 19:16
Geplaatst door naam
Neehee, hij heeft jeuk aan zijn kruis. Daar zou jij ook gestoord van worden. :rood:

Ik zou vragen of ik in zijn broek mag kijken om te zien wat het probleem is.

DieSter
10-09-07, 19:54
http://www.youtube.com/watch?v=uEl2mC6DcOU : :zwaai: :usa:

naam
10-09-07, 21:13
Geplaatst door beachboy
Ik zou vragen of ik in zijn broek mag kijken om te zien wat het probleem is.

Hij is atheist, die hebben geen moraal en zijn van god los.
Weinig respect ook voor de mensen zonder platjes.

:wijs: