PDA

Bekijk Volledige Versie : Steun (ex-)moslims



A. Haselhoef
11-09-07, 00:15
STEUN (EX-)MOSLIMS

Het comité voor ex-moslims wordt op 11 september 2007 opgericht om (ex-)moslims te helpen en hen te bevrijden van de last die zij zouden dragen omdat zij moslim zijn geweest. Het is echter jammer dat het merendeel van de sympathisanten van dit comité zelf nooit moslims zijn geweest en het dan ook de vraag is hoe zij als niet-ervaringsdeskundigen (ex-)moslims zouden willen helpen.

Ook is het voor mij nog niet helemaal helder of de oprichter van dit comité zelf ooit moslim is geweest omdat zijn moeder christen , zijn vader niet godsdienstig en hij in Nederland opgegroeid is en hierdoor sinds zijn 9 e levensjaar weinig tot niets van de Iraanse Sjiitische Islam via zijn gescheiden ouders heeft meegekregen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ehsan_Jami

http://www.voorburg.pvda.nl/download.do/id/100026941/cd/true/


Echter Islam-haters en hun aanhang grijpen elke keer de mogelijkheid aan om fantasten en hun fantasieverhalen op te blazen om zo moslims in Nederland in een kwaad daglicht te stellen en hierdoor bevolkingsgroepen tegen elkaar uit te spelen.

Voordat de katholieken hun schuilkerken in pakhuizen in Nederland mochten verlaten en openlijk voor hun godsdienst mochten uitkomen eind 18e eeuw konden niet-moslims al 1000 jaar openlijk hun geloof belijden in de Islamitische landen.Het bewijs hiervoor dat Islam het recht op godsdienstvrijheid eerbiedigt is in elke Islamitisch land te vinden door het bestaan van eeuwenoude monumenten van prachtige kathedralen, tempels en synagogen.
Het recht op vrijheid van godsdienst en van het recht om niet te geloven is terug te vinden in verschillende verzen van de Koran waaronder:

"Er is geen dwang in de godsdienst."(hoofdstuk 2 vers 256)

"Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil." (hoofdstuk 18 vers 29)

Hoewel ik dus twijfels heb over de integriteit van het comité en de bedoelingen van de notoire Islam-haters die dit comité als een zeepbel hebben opgepompt, onderschrijf ik en ondersteun ik het recht van (ex-)moslims om te geloven of niet te geloven en veroordeel ik uit mijn hart (ex-)moslims en niet-moslims die met agressie of (verbaal) geweld andersdenkenden proberen te kwetsen of te kleineren.


Abdullah Haselhoef

(Oud voorzitter Contact Groep Islam &

Oud voorzitter Nederlandse Moslim Raad)

Olive Yao
11-09-07, 00:42
Sterk, Abdullah Haselhoef. Je uit kritiek op het comité, en toch ben je in staat tot deze steunbetuiging.
Karaktervol en waardig.

mulan
11-09-07, 06:58
Goh dus die kleuter van een Jami zette zich af tegen iets wat hij in eerste instantie niet eens was. Wat een held.

Charlus
11-09-07, 08:38
Geplaatst door mulan
Goh dus die kleuter van een Jami zette zich af tegen iets wat hij in eerste instantie niet eens was. Wat een held.
Analoog hieraan zou een vrouw die een steuncomité voor verkrachte vrouwen wil oprichten daartoe alleen moreel gerechtigd zijn als ze zelf ooit verkracht is geweest. Steunbetuigers aan dat comité moeten ook allemaal zelf slachtoffer zijn.

illmatik
11-09-07, 08:50
Geplaatst door Charlus
Analoog hieraan zou een vrouw die een steuncomité voor verkrachte vrouwen wil oprichten daartoe alleen moreel gerechtigd zijn als ze zelf ooit verkracht is geweest. Steunbetuigers aan dat comité moeten ook allemaal zelf slachtoffer zijn.

Er is een ongelofelijke peabrain nodig om met deze vergelijking te kunnen komen.

Charlus
11-09-07, 08:57
Wat je zegt ben je zelf.

A. Haselhoef
11-09-07, 10:03
Geplaatst door Charlus
Analoog hieraan zou een vrouw die een steuncomité voor verkrachte vrouwen wil oprichten daartoe alleen moreel gerechtigd zijn als ze zelf ooit verkracht is geweest. Steunbetuigers aan dat comité moeten ook allemaal zelf slachtoffer zijn.

De vermomming waaronder Hirsi Ali en Ehsan Jami onder opereren is dat zij opkomen als bevrijders van de moslims. Dit is goed als zij hun bevrijding zouden opzetten SAMEN MET en IN de groep zoals het COC en de feministen voor hun eigen achterban dit hebben gedaan.

Nu strijden zij 'voor' hun 'achterban' maar met wie tezamen?

AH

Coolassprov MC
11-09-07, 10:07
Geplaatst door A. Haselhoef
De vermomming waaronder Hirsi Ali en Ehsan Jami onder opereren is dat zij opkomen als bevrijders van de moslims. Dit is goed als zij hun bevrijding zouden opzetten SAMEN MET en IN de groep zoals het COC en de feministen voor hun eigen achterban dit hebben gedaan.

Nu strijden zij 'voor' hun 'achterban' maar met wie tezamen?

AH

Kan iemand een moslima noemen die AHA dankbaar was?

knuppeltje
11-09-07, 10:10
Geplaatst door Coolassprov MC
Kan iemand een moslima noemen die AHA dankbaar was?

Ach koele- mensen die tevreden zijn die hoor je maar zelden, de silent majorety?

knuppeltje
11-09-07, 10:16
Geplaatst door A. Haselhoef
De vermomming waaronder Hirsi Ali en Ehsan Jami onder opereren is dat zij opkomen als bevrijders van de moslims. Dit is goed als zij hun bevrijding zouden opzetten SAMEN MET en IN de groep zoals het COC en de feministen voor hun eigen achterban dit hebben gedaan.

Nu strijden zij 'voor' hun 'achterban' maar met wie tezamen?

AH

Met wie streden die feministen dan samen?
Die kregen van niemand meer tegenwerking dan van hun zusters uit conservatieve hoek.
Vrouwen worden de arbeidsmarkt opgeschopt, was juist een van de kreten uit die hoek.

Coolassprov MC
11-09-07, 10:17
Geplaatst door knuppeltje
Ach koele- mensen die tevreden zijn die hoor je maar zelden, de silent majorety?

Wie heeft het over tevreden mensen?

Charlus
11-09-07, 10:45
Geplaatst door A. Haselhoef

Geplaatst door Charlus
Analoog hieraan zou een vrouw die een steuncomité voor verkrachte vrouwen wil oprichten daartoe alleen moreel gerechtigd zijn als ze zelf ooit verkracht is geweest. Steunbetuigers aan dat comité moeten ook allemaal zelf slachtoffer zijn.
De vermomming waaronder Hirsi Ali en Ehsan Jami onder opereren is dat zij opkomen als bevrijders van de moslims.<...>
Waarom zouden zij een vermomming nodig hebben? In werkelijkheid zijn ze uit op de wereldheerschappij of zelfs afschaffing van de Islam?
Even terugkomend op mijn bericht: regelmatig komt hier en in de media de gedachte naar voren dat Jahmi eigenlijk niet zo'n comité zou mogen oprichten omdat hij zelf geen ervaringsdeskundige is cq. zou zijn. Dat vind ik een vreemde gedachte, vandaar mijn vergelijking.

knuppeltje
11-09-07, 11:08
Geplaatst door Coolassprov MC
Wie heeft het over tevreden mensen?

Dankbare mensen zijn vaak tevreden mensen toch.

Coolassprov MC
11-09-07, 11:16
Geplaatst door knuppeltje
Dankbare mensen zijn vaak tevreden mensen toch.

Geen zin in woordspelletjes, sorry.

Als je een bevestigend antwoord op mijn vraag had, had ik die al kunnen vernemen.

:slapen:

mark61
11-09-07, 11:16
Geplaatst door Coolassprov MC
Kan iemand een moslima noemen die AHA dankbaar was?

Ja hoor.

knuppeltje
11-09-07, 11:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Geen zin in woordspelletjes, sorry.

Als je een bevestigend antwoord op mijn vraag had, had ik die al kunnen vernemen.

:slapen:

Ik kan er ook niets aan doen dat het ook zo is.

catwomen
11-09-07, 12:04
Geplaatst door A. Haselhoef
STEUN (EX-)MOSLIMS

Het comité voor ex-moslims wordt op 11 september 2007 opgericht om (ex-)moslims te helpen en hen te bevrijden van de last die zij zouden dragen omdat zij moslim zijn geweest. Het is echter jammer dat het merendeel van de sympathisanten van dit comité zelf nooit moslims zijn geweest en het dan ook de vraag is hoe zij als niet-ervaringsdeskundigen (ex-)moslims zouden willen helpen.

Ook is het voor mij nog niet helemaal helder of de oprichter van dit comité zelf ooit moslim is geweest omdat zijn moeder christen , zijn vader niet godsdienstig en hij in Nederland opgegroeid is en hierdoor sinds zijn 9 e levensjaar weinig tot niets van de Iraanse Sjiitische Islam via zijn gescheiden ouders heeft meegekregen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ehsan_Jami

http://www.voorburg.pvda.nl/download.do/id/100026941/cd/true/



Voordat de katholieken hun schuilkerken in pakhuizen in Nederland mochten verlaten en openlijk voor hun godsdienst mochten uitkomen eind 18e eeuw konden niet-moslims al 1000 jaar openlijk hun geloof belijden in de Islamitische landen.Het bewijs hiervoor dat Islam het recht op godsdienstvrijheid eerbiedigt is in elke Islamitisch land te vinden door het bestaan van eeuwenoude monumenten van prachtige kathedralen, tempels en synagogen.
Het recht op vrijheid van godsdienst en van het recht om niet te geloven is terug te vinden in verschillende verzen van de Koran waaronder:

"Er is geen dwang in de godsdienst."(hoofdstuk 2 vers 256)

"Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil." (hoofdstuk 18 vers 29)



Abdullah Haselhoef

(Oud voorzitter Contact Groep Islam &

Oud voorzitter Nederlandse Moslim Raad)


In theorie is er een recht op godsdienstvrijheid binnen islaam. Maar de praktijkkan heel anders zijn! Helaas ken ik genoeg voorbeelden waarbij moslims andere gelovigen niet de vrijheid van godsdienst gunnen.

Coolassprov MC
11-09-07, 12:06
Geplaatst door knuppeltje
Ik kan er ook niets aan doen dat het ook zo is. 3

Arme jongen..

A. Haselhoef
11-09-07, 12:27
Geplaatst door catwomen
In theorie is er een recht op godsdienstvrijheid binnen islaam. Maar de praktijkkan heel anders zijn! Helaas ken ik genoeg voorbeelden waarbij moslims andere gelovigen niet de vrijheid van godsdienst gunnen.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens dat dit inderdaad bij sommige mensen dit het geval is.

Maar is dit eigen aan de Islam of is dit eigen aan elke gemeenschap met een sterke sociale groepsstructuur?

Bijvoorbeeld als je op de supporters tribune van Ajax zit en je begint te juichen voor Feijnoord, dan zal je als ex-ajax supporter hoogstwaarschijnlijk ook geen prettige verhaal te vertellen hebben.

Elke groepscultuur zelfs bijvoorbeeld politieke partijen als VVD of SP zullen een ex-vvd'r/sp (wilders/ Yilderem) onheus bejegenen.

Ik veroordeel dit omdat ik vind dat je de keuze van elk individu voor of tegen de groep waar hij deel van uitmaakt(te) dient te respecteren.

catwomen
11-09-07, 12:33
Geplaatst door A. Haselhoef
Ik ben het gedeeltelijk met je eens dat dit inderdaad bij sommige mensen dit het geval is.

Maar is dit eigen aan de Islam of is dit eigen aan elke gemeenschap met een sterke sociale groepsstructuur?

Bijvoorbeeld als je op de supporters tribune van Ajax zit en je begint te juichen voor Feijnoord, dan zal je als ex-ajax supporter hoogstwaarschijnlijk ook geen prettige verhaal te vertellen hebben.

Elke groepscultuur zelfs bijvoorbeeld politieke partijen als VVD of SP zullen een ex-vvd'r/sp (wilders/ Yilderem) onheus bejegenen.

Ik veroordeel dit omdat ik vind dat je de keuze van elk individu voor of tegen de groep waar hij deel van uitmaakt(te) dient te respecteren.

Ik denk niet dat dit door sommige mensen gebeurt.
Het gebeurt op veel grotere schaal en ook overheden maken zich er schuldig aan.
En inderdaad het is mens eigen om de eigen gemeenschap te bevoordelen, deze in een positiever licht te zien, en dat is precies waar ik ook in jouw stuk op reageer. Het positiever beoordelen van de vrijheid van godsdienst binnen islaam, terwijl dit in de praktijk niet altijd zo is. Maw je stelt het positiever voor dan dat het is.

En hoe gelijk waren de andere gelovigen onder islamitisch bestuur. Zo sympathiek vind ik het hele dhimmi gebeuren niet. Als moslim zou IK het niet kunnen accepteren om onder die omstandigheden te leven in een niet moslim land.

A. Haselhoef
11-09-07, 12:47
Geplaatst door catwomen
Ik denk niet dat dit door sommige mensen gebeurt.
Het gebeurt op veel grotere schaal en ook overheden maken zich er schuldig aan.
En inderdaad het is mens eigen om de eigen gemeenschap te bevoordelen, deze in een positiever licht te zien, en dat is precies waar ik ook in jouw stuk op reageer. Het positiever beoordelen van de vrijheid van godsdienst binnen islaam, terwijl dit in de praktijk niet altijd zo is. Maw je stelt het positiever voor dan dat het is.

En hoe gelijk waren de andere gelovigen onder islamitisch bestuur. Zo sympathiek vind ik het hele dhimmi gebeuren niet. Als moslim zou IK het niet kunnen accepteren om onder die omstandigheden te leven in een niet moslim land.

Je hebt gelijk dat ik de positieve zaken van de Islam benoem. Omdat de Islam voor mij een grote schat is, vol met juwelen en wijsheden.

Dat sommige van onze broeders/zusters deze juwelen gebruiken om het licht in ogen van andersdenkenden te doven, zegt niets over de blijvende waarden van deze juwelen, maar zegt alles over hen die de Islam zo toepassen, dat deze in sommige gevallen is verworden tot een eng, bekrompen en achterlijke afspiegeling, van hetgeen wat Islam in werkelijkheid is.

De negativiteit van wat moslims in werkelijkheid met hun geloof doen, heb ik andere postings vaak genoeg benoemt.

In deze posting heb ik mij vanwege de bondigheid slechts willen beperken tot het aspect godsdienstvrijheid die heerste in de Islamitische wereld tot het uitéénvallen van het het Ottomaanse rijk .

Sallahddin
11-09-07, 12:54
Geplaatst door Olive Yao
Sterk, Abdullah Haselhoef. Je uit kritiek op het comité, en toch ben je in staat tot deze steunbetuiging.
Karaktervol en waardig.

Steunbetuiging voor wat eigenlijk , of waarvoor ???

Die zgn ex_moslims zijn niet meer dan hypocriete _machiavellistish_opportunnisten_arrivisten die maar de Islam ge_misbruiken voor politieke doeleinden , eigen agenda of ander = niets origineels dus , "heldhaftig" of "nobel" =lowest of the lowest =scum of the scum = integenstelling tot : la créme de la créme, inderdaad die een bedregen_soort aan het worden is :

Islam heeft er niets mee te maken met deze mascarade en heiza : het is maar de vraag of die zgn ex_moslims OOIT moslims waren in de eerste plaats : zo wie wordt voor de gek gehouden dan ???, juist : kortzichtige "zgn_liberaal_rationeel_ empiristish_my_ass_excusez_le_mot" mensen als jij en de ...domme massa!!!

Ik ben het spuugzat met je "liberaal_seculaire_extremisme" en blind_absoluut_ _ongenuanceerd _haat _jegens _religieus_geloof :

En... u got no imagination whatsoever + no sense of humor , my dear lady : gotta be hard on u , 'cause u're unfair + not very smart !

mark61
11-09-07, 13:01
Geplaatst door Sallahddin
Die zgn ex_moslims zijn niet meer dan hypocriete _machiavellistish_opportunnisten_arrivisten die maar de Islam ge_misbruiken voor politieke doeleinden

Dat weet jij allemaal al weer. Wat is het toch dat iedereen met een boodschap die den moslim onwelgevallig is meteen op alle manieren, fatsoenlijk of onfatsoenlijk, wordt aangevallen? Vooral de 'exen' zijn de grote verraders.

Jammer dat er deze keer niet naar primaten en vrouwelijke geslachtsdelen kan worden verwezen. Verwijzingen naar iemand's sexuele orientatie zag ik al wel.

:duim:

catwomen
11-09-07, 13:21
Geplaatst door A. Haselhoef
Je hebt gelijk dat ik de positieve zaken van de Islam benoem. Omdat de Islam voor mij een grote schat is, vol met juwelen en wijsheden.

Dat sommige van onze broeders/zusters deze juwelen gebruiken om het licht in ogen van andersdenkenden te doven, zegt niets over de blijvende waarden van deze juwelen, maar zegt alles over hen die de Islam zo toepassen, dat deze in sommige gevallen is verworden tot een eng, bekrompen en achterlijke afspiegeling, van hetgeen wat Islam in werkelijkheid is.

De negativiteit van wat moslims in werkelijkheid met hun geloof doen, heb ik andere postings vaak genoeg benoemt.

In deze posting heb ik mij vanwege de bondigheid slechts willen beperken tot het aspect godsdienstvrijheid die heerste in de Islamitische wereld tot het uitéénvallen van het het Ottomaanse rijk .

In islaam zijn veel mooie dingen, maar dat geldt evenzeer voor bijvoorbeeld liberalisme, democratie en ja ook het christendom. Zelf ben ik ervan obvertuigd dat er veel mooie dingen zijn die benadrukt moeten worden, om mensen ervan te overtuigen dat velen uiteindelijk hetzelfde nastreven.

Ik vind het niet juist om 1 stroming positief te benoemen en het negatieve van deze stroming weg te laten en tegelijkertijd wel een negatieve uiting te doen over een andere stroming. Want daar kan dan evengoed van gezegd worden dat sommige aanhangers het mooie in deze stroming teniet doen!

A. Haselhoef
11-09-07, 13:30
Geplaatst door catwomen
In islaam zijn veel mooie dingen, maar dat geldt evenzeer voor bijvoorbeeld liberalisme, democratie en ja ook het christendom. Zelf ben ik ervan obvertuigd dat er veel mooie dingen zijn die benadrukt moeten worden, om mensen ervan te overtuigen dat velen uiteindelijk hetzelfde nastreven.

Ik vind het niet juist om 1 stroming positief te benoemen en het negatieve van deze stroming weg te laten en tegelijkertijd wel een negatieve uiting te doen over een andere stroming. Want daar kan dan evengoed van gezegd worden dat sommige aanhangers het mooie in deze stroming teniet doen!

Voor zover ik mij bewust ben heb ik niet de bedoeling gehad om iets waarde-oordelend gezegd over andere stromingen of levensbeschouwingen. Ik heb mij beperkt tot de Islam en in het bijzonder op het gebied van de godsdienstvrijheid zoals die verankerd is in de Koran.

Sallahddin
11-09-07, 13:37
Geplaatst door A. Haselhoef
STEUN (EX-)MOSLIMS

Het comité voor ex-moslims wordt op 11 september 2007 opgericht om (ex-)moslims te helpen en hen te bevrijden van de last die zij zouden dragen omdat zij moslim zijn geweest. Het is echter jammer dat het merendeel van de sympathisanten van dit comité zelf nooit moslims zijn geweest en het dan ook de vraag is hoe zij als niet-ervaringsdeskundigen (ex-)moslims zouden willen helpen.

Ook is het voor mij nog niet helemaal helder of de oprichter van dit comité zelf ooit moslim is geweest omdat zijn moeder christen , zijn vader niet godsdienstig en hij in Nederland opgegroeid is en hierdoor sinds zijn 9 e levensjaar weinig tot niets van de Iraanse Sjiitische Islam via zijn gescheiden ouders heeft meegekregen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ehsan_Jami

http://www.voorburg.pvda.nl/download.do/id/100026941/cd/true/


Echter Islam-haters en hun aanhang grijpen elke keer de mogelijkheid aan om fantasten en hun fantasieverhalen op te blazen om zo moslims in Nederland in een kwaad daglicht te stellen en hierdoor bevolkingsgroepen tegen elkaar uit te spelen.

Voordat de katholieken hun schuilkerken in pakhuizen in Nederland mochten verlaten en openlijk voor hun godsdienst mochten uitkomen eind 18e eeuw konden niet-moslims al 1000 jaar openlijk hun geloof belijden in de Islamitische landen.Het bewijs hiervoor dat Islam het recht op godsdienstvrijheid eerbiedigt is in elke Islamitisch land te vinden door het bestaan van eeuwenoude monumenten van prachtige kathedralen, tempels en synagogen.
Het recht op vrijheid van godsdienst en van het recht om niet te geloven is terug te vinden in verschillende verzen van de Koran waaronder:

"Er is geen dwang in de godsdienst."(hoofdstuk 2 vers 256)

"Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil." (hoofdstuk 18 vers 29)

Hoewel ik dus twijfels heb over de integriteit van het comité en de bedoelingen van de notoire Islam-haters die dit comité als een zeepbel hebben opgepompt, onderschrijf ik en ondersteun ik het recht van (ex-)moslims om te geloven of niet te geloven en veroordeel ik uit mijn hart (ex-)moslims en niet-moslims die met agressie of (verbaal) geweld andersdenkenden proberen te kwetsen of te kleineren.


Abdullah Haselhoef

(Oud voorzitter Contact Groep Islam &

Oud voorzitter Nederlandse Moslim Raad)


Ach... wij hebben het erover gehad over deze onderwerp, op meermalen manieren: wil ik dus niet in de herhaling vallen :

Maar toch wil ik het volgende even kwijt:

Die zgn ex_moslims kunnen uit de Islam stappen (assuming they were muslims in the first place!), niemand die die tegenhoudt , da's hun eigen probleem , maar dan moeten die hun zgn ex_geloof met respect behandelen net als de rest van de bevolking (niet_moslims dan!)trouwens !

Wat mij buitengewoon irriteert , boos maakt & en "uit mijn tent" lokt , bij wijze van spreken, is dat die mensen (zgn ex_moslims) een soort "carte_blanche" of immuniteit krijgen om de "vloer te kunnen vegen" met Islam & moslims , onder de bekende dekmantels : vr.v.meninsuiting, mensen_rechten, vrijheid, democratie.... blablabla...en dat wel voor politieke doeleinden , eigen agenda of ander = machiavellistish_ laag_smerig _politiek _spel , waarmee Islam niets mee te maken heeft , maar wordt juist deze laatste ge_misbruikt voor de bovengenoemde niet_zo_verheven _maar_wel_down_to_earth_doeleinden _politieke_of_niet!!! :duim:

Kortom , andersdenkenden , inclusief die zgn ex_moslims, moeten ook op hun beurt andermansgeloof met respect behandelen (niet te verwarren met hypocrisie, politiek_correctheid, of geen kritiek uiten ....integendeel juist!), willen die dat die ook worden gerespecteerd , qua eigen geloof , denken ...(politiek, religieus,seculaire, sociaal.., ideologish ...): geen 1 richtingsverkeer dus=elemetaire gegevens

= ik vraag me af waaroom verspillen wij onze tijd aan het telkens weer bevestigen en vermelden van vanzelfsprekenheden en elemetaire feiten en gegevens , alsof wij onze "goede intenties" , "fatsoen" en "loyaliteit" aan de main_stream _seculaire_denken telkens & weer MOETEN benadrukken en bevestigen , in de vrees onder het zwaard van Damocles te vallen , in de vorm van die seculaire inquisities _gedachten_politie_modern_style, en "gebrandmerkt" te worden als "obscurantist" , "extremist" ... of erger

= ik heb niks te bewijzen ... en ook aan wie of wat dan ook (Islam zelf was DE inspiratie voor achterlijk _obscurantistish_middle_eeuwse_Europa , qua die vermelde zgn "verlichte" normen & waarden : namelijk : het recht anders te zijn , en anders te denken, ... vrijheid van geloof en denken , .... geen dwang in het geloof , .... "...jij je geloof en ik de mijne..."...)=

die mensen (zgn ex_moslims) MOETEN respect voor mij en mijn geloof hebben = dat heet vr.v.godsdienst , en dat heet : grondwettelijke rechten van gelijkwaardigheid en gelijkrechten ....en daar moet ik niet voor gaan bedelen of mijn certificaat voor "goed verlichte beschaafd" gedrag voor gaan halen voordat ik van mijn basis gronwettelijke rechten kan genieten= aan die soort "emotioneel_machiavellistish_chantage" , doe ik niet aan mee !


Bovendien, als die zgn ex_moslims zo'n comité verdienen die voor hun zou moeten opkomen en wat u zelf noemt om die te "helpen en bevrijden ??? van de last die die zouden dragen omdat zij "moslim" zijn geweest !!!!!! , wat denkt u zelf van DE moslims die de kop moeten bieden aan allerlei denigrerende, demoniserende, discriminerende ... uitspraken en daden tegen hun personnen als moslims en hun eigen geloof : on a daily basis !!!, en wel mede "DANKZIJ" het tedoen van namelijk die zgn ex_moslims die bovendien die toepasselijk slachtofferrol toebediend krijgen = soort bevoorrechte burgers=belachelijk =de wereld op z'n kop , zeg = omgedraaid moraal.... !!!

NL , die historish gezien een soort "godsdienstverdraagzaamheid_tolerantie reputatie " in de wereld geniet,

(en hier wil ik het niet over hebben over de schijnheiligheid_hypocriete_materialistish_pragmat ish_utilitair_karakter_ervan_zelfs_toen__in_de_mid dle_eeuwen_en_ook_voraal_nu ...daar is een ander onderwerp voor nodig!)

moet zich diep schamen aan deze nieuwe inquisities, heksen_jachten , -gedachten_politie_modern_style_tegen_moslims_en_Is lam , in naam van de bekende dekmantels: vrijheid, mensen_rechten...blablablab....

die zijn niet meer dan dekmantels voor macht & dominatie , en niets en helemaal en ABSOLUUT niets met de "waarheid" , "verlichting" te maken hebben ...= Islam bestaat er al meer dan 14 eeuwen , het westen heeft deze Islam niet NU pas ontdekt : zo wie wordt voor de gek gehouden ???

= het gaat erom dat het westen geen ander "concurrerend" visie van de wereld kan duldden , het gaat erom dat westerse , wat ik zelf noem, DICTATUUR van het secularisme DE monopolie over de "waarheid" wil hebben , eigenlijk over macht en dominatie, want qua "waarheid" is de impotentie, incapaciteit, het falen en fiasco van het westen zeer duidelijk , of zoals Bertrand Russell dat brilliant constateerde : het westen kan de wereld niets meer bieden qua visie van de wereld, de mens, het leven, ..., kortom: qua "waarheid"

, en daaroom wil die die "waarheid" verbergen en een imaginair strijd aangaan met de zgn "achetrlijk " Islam om dat beter te verbergen , terwijl deze zelfde Islam diezelfde westen uit de donkere achterlijke middele_eeuwen uithaalde , en dat diezelfde Islam hopelijk weer datzelfde westen uit z'n onvermijdelijk ondergaan kan redden en uithalen = veels te verheven boven al die dictatuur van het secularisme en alle andere seculaire of geen seculaire dictaturen of ander!!!

P.S.: het is wel duidelijk wat er mee wordt bedoeld of beoogd met de oprichting van een comite voor zgn ex_moslims = namelijk gedreven door en haat tegen Islam en andere down_to_earth_motivaties ... , en tegelijkertijd een soort "verlichtingsmechanisme" van binnenuit willen laten ontketenen=Islam laten "hervormen conform westerse eisen, optiek en perspectief_dictaat ..., in de moslim_gemeenschap , terwijl moslims wel IJTIHAD nodig hebben , niet van die westerse ideologish imperialisme (zgn verlichting!) , die helemaal niet van toepassing op de Islam is qua geschiedenis, beginselen, natuur, geest ....van Islam !


Take care!

catwomen
11-09-07, 13:59
Geplaatst door A. Haselhoef
Voor zover ik mij bewust ben heb ik niet de bedoeling gehad om iets waarde-oordelend gezegd over andere stromingen of levensbeschouwingen. Ik heb mij beperkt tot de Islam en in het bijzonder op het gebied van de godsdienstvrijheid zoals die verankerd is in de Koran.

Zie je stukje over de katholieken en hun situatie dat zij niet openlijk hun godsdienst konden belijden. Het is een negatieve reactie, terwijl je heel goed weet dat ook onder islamitisch bestuur de situatie voor andersdenkenden ook niet altijd correct is.
En dat kaart ik nu aan. Wanneer wij moslims direct of indirect negatief commentaar hebben over andersdenkenden en tegelijktertijd de islaam als ideaal presenteren dan ben je niet eerlijk, niet naar de ander en ook niet naar jezelf.
Mensen zijn niet ideaal en moslims zijn dat ook niet. Door een uitsluitend positieve reactie op islaam te geven ( en de fouten af te schuiven op enkele moslims) en een indirecte negatieve reactie te geven op een andere religie is mi niet correct en ook niet eerlijk.
Daardoor blijft islaam in een negatief daglicht staan, naast de vele misdragingen die moslims begaan en helaas niet openlijk besproken kunnen worden. En dat is tevens de grote zwakte binnen islaam en ik ben bang dat daaraan islaam uiteindelijk ten gronde gaat.

Maarten
11-09-07, 14:10
Geplaatst door A. Haselhoef

Hoewel ik dus twijfels heb over de integriteit van het comite en de bedoelingen van de notoire Islam-haters die dit comite als een zeepbel hebben opgepompt, onderschrijf ik en ondersteun ik het recht van (ex-)moslims om te geloven of niet te geloven en veroordeel ik uit mijn hart (ex-)moslims en niet-moslims die met agressie of (verbaal) geweld andersdenkenden proberen te kwetsen of te kleineren.

Jami maakt zichzelf tevens verdacht, door meteen de bestaande terrorisme-ideeen te propageren.
Bij AHA zag je dat ook. Die wist vooral iets van vrouwenzaken, maar ineens was het de specialist internationale politiek, die exact wist dat het terrorisme aan Islam/moslims lag.
Je praat hier dus niet enkel over de bekende islam-bashers, die de zaak zitten op te kloppen, maar over mensen die zelf actief gaan meewerken aan die onzin.
En aangezien duidelijk is, dat je via die weg flink carriere kunt maken, is het behoorlijk verdacht.

En met name die terrorismegeluiden maken duidelijk dat het allerminst om westerse modelburgers gaat.
Een vast element van de westerse beschaving zijn de VN-beginselen voor de vrede tussen volkeren. Die bevatten allerlei bepalingen over landrechten en mensenrechten. Daar houdt de westerse wereld zich intern ook aan, en dat zorgt hier voor vrede en voorspoed.
Ook is duidelijk, dat de westerse Midden-Oostenpolitiek zich allerminst aan die VN-beginselen houdt, en dat er allerlei tegengeweld van te verwachten is.
Mensen die beide zaken niet onderkennen, missen een belangrijke pijler van westers denken, en zijn allerminst een spreekbuis van dat westerse denken, als het over grootschalig geweld gaat.

En als het dan ook nog om zgn. ex-moslims gaat, die zo tegen onderdrukking zeggen te zijn, ook nog eens geen oog hebben voor de enorme onderdrukking en ellende die moslims in het Midden-Oosten ten gevolge van Westerse politiek te verduren hebben, dan verdienen die naar westers denken mogelijk eerder celstraf, dan ruimte in de media. Dan praat je over een verkrachting van normen en waarden, waar naar westers denken nauwelijks nog tolerantie voor zou moeten zijn.

Zwijg ik nog over "ex-moslims" die een baantje nemen in een denktank van Bush, die verantwoordelijk is voor de ellende van miljoenen moslims. In Nederland krijgen dergelijke ex-moslims nog steeds ruimte in de media, omdat daar hoop rond normen en waarden aan te ontlenen zou zijn.

In Islam is het devies tenminste nog: Er is geen dwang in de godsdienst.
In Nederland is de gangbare norm: Er is geen dwang in de normloosheid in de media.

knuppeltje
11-09-07, 14:14
Geplaatst door Coolassprov MC
3

Arme jongen..

Ja hè, en zij zijn groot en ik ben klein. :schreeuw:

knuppeltje
11-09-07, 14:16
Geplaatst door A. Haselhoef
Ik ben het gedeeltelijk met je eens dat dit inderdaad bij sommige mensen dit het geval is.

Maar is dit eigen aan de Islam of is dit eigen aan elke gemeenschap met een sterke sociale groepsstructuur?

Bijvoorbeeld als je op de supporters tribune van Ajax zit en je begint te juichen voor Feijnoord, dan zal je als ex-ajax supporter hoogstwaarschijnlijk ook geen prettige verhaal te vertellen hebben.

Elke groepscultuur zelfs bijvoorbeeld politieke partijen als VVD of SP zullen een ex-vvd'r/sp (wilders/ Yilderem) onheus bejegenen.

Ik veroordeel dit omdat ik vind dat je de keuze van elk individu voor of tegen de groep waar hij deel van uitmaakt(te) dient te respecteren.

En daarom moeten die afvalligen niet zeuren, is dat het?

Sallahddin
11-09-07, 14:17
Geplaatst door mark61
Dat weet jij allemaal al weer. Wat is het toch dat iedereen met een boodschap die den moslim onwelgevallig is meteen op alle manieren, fatsoenlijk of onfatsoenlijk, wordt aangevallen? Vooral de 'exen' zijn de grote verraders.

Jammer dat er deze keer niet naar primaten en vrouwelijke geslachtsdelen kan worden verwezen. Verwijzingen naar iemand's sexuele orientatie zag ik al wel.

:duim:


Je gaat weer "vissen" in onreine wateren , zeg (spreekwoord! :lol: ):

mijn constateringen zijn gebaseerd op analyses , observaties, ... putting things together + de menselijk natuur ++++ = I w'd have some kind of "respect" probabely for those losers if only they come clear about it(the real motivations!) , instaed of hiding behind trees (freedom, democracy...) that hide the whole forest ....

Geen tijd meer

Take care!

Charlus
11-09-07, 14:28
Geplaatst door Maarten
<...>In Islam is het devies tenminste nog: Er is geen dwang in de godsdienst.<...>

Op zich is dat devies een open deur van jewelste en ogenschijnlijk overbodig; natuurlijk is het niet mogelijk om onder dwang met hart en ziel een geloof aan te nemen.
Er wordt met "er is geen dwang in de godsdienst" echter geen uitspraak gedaan over de gewenste omgang met on- en andersgelovigen. Geeft de koran nog aanwijzingen omtrent de behandeling van ex-moslims?

Rourchid
11-09-07, 14:48
Geplaatst door A. Haselhoef
Ik ben het gedeeltelijk met je eens dat dit inderdaad bij sommige mensen dit het geval is.

Maar is dit eigen aan de Islam of is dit eigen aan elke gemeenschap met een sterke sociale groepsstructuur?


N.a.v. een soortgelijk iniatief in Duitsland is er op 07-03-07 een topic geopend (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=216180) waarin iedereen het erover eens is dat een claim leggen op een zelfbeschikkend individu op zijn minst een verkapte vorm van lijfeigenschap is.

Maar wil je oplossingen voor dergelijke mechanismes vinden dan zul je dat in de kleinschaligheid moeten doen omdat dergelijke mechanismes binnen een gesloten groep voorkomen.

Dus om nu met brede gebaren en veel lawaai er allemaal een heel mediaspektakel van te maken leidt hooguit tot de zoveelste uiting van symboolpolitiek die zal afstralen op onze gehele Islamitische gemeenschap zonder dat er ook maar een begin gemaakt wordt om de mensen die echt ondersteuning nodig hebben deze ondersteuning ook daadwerkelijk te verlenen.

Een mogelijk neveneffect veroorzaakt door het handelen van dhr. Jami (Pvda, Leidschendam-Voorburg) kan zijn dat bij "dialogen" over de Islam in Nederland naast het als Moslim telkens maar verantwoording af moeten leggen voor "gedwongen uithuwelijking, eerwraak, maagdelijkheidscultus, vrouwenbesnijdenis, al dan niet vermeende misstanden in Islamitische landen etc. etc." , er nu ook verantwoording afgelegd zal moeten worden voor geweldadige reacties op deze of gene die de Islam verlaat. Anders gezegd : het moment dat de deuren dicht gaan omdat "dialogen" eigenlijk nooit dialogen zijn, begint steeds dichterbij te komen.

Tot slot wil ik opmerken dat 11 sept. als oprichtingsdatum kiezen voor het "steuncomité etc" een ontwijding is van de nagedachtenis van degenen die op 11sept. 2001 om het leven gekomen zijn want wat er plaatshad in New York, Washington D.C. en Pensylvania is uiteraard niet ingegeven vanwege het verlaten van de Islam door de slachtoffers.

Rourchid
11-09-07, 14:49
Geplaatst door Charlus
Op zich is dat devies een open deur van jewelste en ogenschijnlijk overbodig; natuurlijk is het niet mogelijk om onder dwang met hart en ziel een geloof aan te nemen.
Er wordt met "er is geen dwang in de godsdienst" echter geen uitspraak gedaan over de gewenste omgang met on- en andersgelovigen. Geeft de koran nog aanwijzingen omtrent de behandeling van ex-moslims?

Er is geen dwang in de islam (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=226894)

knuppeltje
11-09-07, 15:01
Geplaatst door Maarten
Jami maakt zichzelf tevens verdacht, door meteen de bestaande terrorisme-ideeen te propageren.
Bij AHA zag je dat ook. Die wist vooral iets van vrouwenzaken, maar ineens was het de specialist internationale politiek, die exact wist dat het terrorisme aan Islam/moslims lag.
Je praat hier dus niet enkel over de bekende islam-bashers, die de zaak zitten op te kloppen, maar over mensen die zelf actief gaan meewerken aan die onzin.
En aangezien duidelijk is, dat je via die weg flink carriere kunt maken, is het behoorlijk verdacht.

En met name die terrorismegeluiden maken duidelijk dat het allerminst om westerse modelburgers gaat.
Een vast element van de westerse beschaving zijn de VN-beginselen voor de vrede tussen volkeren. Die bevatten allerlei bepalingen over landrechten en mensenrechten. Daar houdt de westerse wereld zich intern ook aan, en dat zorgt hier voor vrede en voorspoed.
Ook is duidelijk, dat de westerse Midden-Oostenpolitiek zich allerminst aan die VN-beginselen houdt, en dat er allerlei tegengeweld van te verwachten is.
Mensen die beide zaken niet onderkennen, missen een belangrijke pijler van westers denken, en zijn allerminst een spreekbuis van dat westerse denken, als het over grootschalig geweld gaat.

En als het dan ook nog om zgn. ex-moslims gaat, die zo tegen onderdrukking zeggen te zijn, ook nog eens geen oog hebben voor de enorme onderdrukking en ellende die moslims in het Midden-Oosten ten gevolge van Westerse politiek te verduren hebben, dan verdienen die naar westers denken mogelijk eerder celstraf, dan ruimte in de media. Dan praat je over een verkrachting van normen en waarden, waar naar westers denken nauwelijks nog tolerantie voor zou moeten zijn.

Zwijg ik nog over "ex-moslims" die een baantje nemen in een denktank van Bush, die verantwoordelijk is voor de ellende van miljoenen moslims. In Nederland krijgen dergelijke ex-moslims nog steeds ruimte in de media, omdat daar hoop rond normen en waarden aan te ontlenen zou zijn.

In Islam is het devies tenminste nog: Er is geen dwang in de godsdienst.
In Nederland is de gangbare norm: Er is geen dwang in de normloosheid in de media.

En welke terroristische ideeën zijn dat dan van die Jami?
Dat het aan zekere moslims lag ja, de exteremisten dus volgens Ayaan.
Hier heeft eens een moderator beweerd dat Ayaan in een intervieuw zou hebben gezegd dat alle fundamentalistische moslims ook terroristen zouden worden. Op mijn vraag om met dat intervieuw te komen- plaatste ze dat ook, alleen jammer voor haar stond daar van alles- behalve wat Ayaan volgens haar beweerd zou hebben.
Als ze der aanmeewerken en de zaak opkloppen zijn het dus ook islambashers toch?
Denk je nu echt dat ze in het midden oosten weten wie Jami is, 't zal wel als jij het zegt, maar ik denkt 't niet- tenzij ze daar een extra nieuwsdienst aan wijden, maar ook dat denk ik niet.
Das ook weer zo vreemd, dat je omwille van de toestand van de moslims in het Midden Oosten je hier niet van je geloof mag afvallen, zelfs algebeurt dat luidruchtig.
Die toestand daar is er dus blijkbaar door dat geloof- inplaats van het feit dat het gaat om een stelletje gewetenloze diktators die goddeloos met alle mogelijke hulp hun eige bevolking tiranniseren.
Ik vind dat mensen die afvalligen verkrachters noemen-zoals jij nu, en hen willen opsluiten, gewoon gek zijn.
Je mag je wel feestelijk bij een geloof aansluiten, maar niet feestelijk verlaten zeker. En vooral niet zeggen waarom je de club verlaat, want dat is verraad en dient bestraft te worden. Ga je eruit- dan je bek dichthouden waarom.

super ick
11-09-07, 15:20
Geplaatst door A. Haselhoef

Maar is dit eigen aan de Islam of is dit eigen aan elke gemeenschap met een sterke sociale groepsstructuur?

Bijvoorbeeld als je op de supporters tribune van Ajax zit en je begint te juichen voor Feijnoord, dan zal je als ex-ajax supporter hoogstwaarschijnlijk ook geen prettige verhaal te vertellen hebben.


Ik veroordeel dit omdat ik vind dat je de keuze van elk individu voor of tegen de groep waar hij deel van uitmaakt(te) dient te respecteren.

Kromme vergelijking. De reacties van voetbalsupporters en de reacties van moslims. Op zich al vreemd te suggereren dat er overeenkomsten zullen zijn.

Als ik middenin de kerk opsta en mede deel dat ik ermee kap dan heb ik verder niets te vrezen. Misschien is het beter om de reacties van gelovigen met die van gelovigen te vergelijken en niet en met die van voetbalsupporters.
Of gaan moslims ook onder begeleidng van ME en bereden politie naar de Moskee?

knuppeltje
11-09-07, 15:32
Geplaatst door Charlus
Op zich is dat devies een open deur van jewelste en ogenschijnlijk overbodig; natuurlijk is het niet mogelijk om onder dwang met hart en ziel een geloof aan te nemen.
Er wordt met "er is geen dwang in de godsdienst" echter geen uitspraak gedaan over de gewenste omgang met on- en andersgelovigen. Geeft de koran nog aanwijzingen omtrent de behandeling van ex-moslims?

Koran 4:88-89. En hoe is het dat er bij jullie twee groepen zijn ten aanzien van de huichelaars, terwijl Allah hen omvergeworpen heeft vawege wat zij deden? Willen jullie leiden die door Allah tot dwalen zijn gebracht? En wie door Allah tot dwaling is gebracht- voor hen vinden jullie nooit een weg. Zij verlangen er naar dat jullie ongelovig worden- zoals zij ongelovig zijn, zodat jullie gelijk zijn. Neemt dus geen vrienden uit hun midden totdat zij uitwijken op de weg naar Allah. En als zij zich afkeren- grijpt hen dan en dood hen- waar jullie hen ook vinden.

Tja- Allah doet hun dus blijkbaar eerst afkeren en dan roept hij op om hun te doden.
raar boek, zal wel mensenwerk zijn.

knuppeltje
11-09-07, 15:36
Geplaatst door super ick
Kromme vergelijking. De reacties van voetbalsupporters en de reacties van moslims. Op zich al vreemd te suggereren dat er overeenkomsten zullen zijn.

Als ik middenin de kerk opsta en mede deel dat ik ermee kap dan heb ik verder niets te vrezen. Misschien is het beter om de reacties van gelovigen met die van gelovigen te vergelijken en niet en met die van voetbalsupporters.
Of gaan moslims ook onder begeleidng van ME en bereden politie naar de Moskee?

De vergelijking is dat sommige moslims er ook een potje van maken.

Coolassprov MC
11-09-07, 16:31
Geplaatst door knuppeltje
Tja- Allah doet hun dus blijkbaar eerst afkeren en dan roept hij op om hun te doden.
raar boek, zal wel mensenwerk zijn.

Er hoort een context bij die je weglaat en dat is het ''rare''.

knuppeltje
11-09-07, 16:40
Geplaatst door Coolassprov MC
Er hoort een context bij die je weglaat en dat is het ''rare''.

En welke dan?
Die soera staat zo in de koran.

IbnRushd
11-09-07, 17:16
Geplaatst door knuppeltje
Koran 4:88-89. En hoe is het dat er bij jullie twee groepen zijn ten aanzien van de huichelaars, terwijl Allah hen omvergeworpen heeft vawege wat zij deden? Willen jullie leiden die door Allah tot dwalen zijn gebracht? En wie door Allah tot dwaling is gebracht- voor hen vinden jullie nooit een weg. Zij verlangen er naar dat jullie ongelovig worden- zoals zij ongelovig zijn, zodat jullie gelijk zijn. Neemt dus geen vrienden uit hun midden totdat zij uitwijken op de weg naar Allah. En als zij zich afkeren- grijpt hen dan en dood hen- waar jullie hen ook vinden.

Tja- Allah doet hun dus blijkbaar eerst afkeren en dan roept hij op om hun te doden.
raar boek, zal wel mensenwerk zijn.

Het daaropvolgend vers:

90. Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien God wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft God u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.

Knuppeltje, dit is niet de eerste keer dat je de fout in gaat. Dat doe je constant. Kun je niet een keer ophouden met het verspreiden van valse informatie over de islam?

Joesoef
11-09-07, 18:25
De beste verdediging is in dit geval negeren. Waar maak je je druk om?

Maarten
11-09-07, 18:27
Geplaatst door knuppeltje

Die soera staat zo in de koran.

Maar goed dat we een echte kenner in huis hebben.. :hihi:

Spoetnik
11-09-07, 18:36
Geplaatst door super ick
Als ik middenin de kerk opsta en mede deel dat ik ermee kap dan heb ik verder niets te vrezen.

Als je dat in een willekeurige nederlandse moskee doet zal je ook niets overkomen...

1973Tanger
11-09-07, 18:39
Vandaag 11 september 2007. Ehsan Jami komt bijeen om zijn comité voor ex-moslims te presenteren. Mijn reactie:

Ten eerste is dhr Jami volgens mijn stellige overtuiging nooit moslim geweest. Dus is er überhaupt geen sprake van 'ex'-moslim. Bovendien is hij iraniër van afkomst waar ze de islam min of meer anders belijden dan in de rest van de islamitische wereld gebruikelijk is. Jami is in een wereld grootgebracht van religieuze politie en jaarlijkse scheermesjes kastijdingen. Verder heeft Jami ervoor gekozen om zijn gebrekkige 'geloof' af te werpen als teken van zijn eigen zwakte. Jami kan de verplichtingen die als moslim verricht moeten worden nooit aan c.q nakomen. Jami was al bij voorbaat ongeschikt als moslim en kan dus nooit moslim zijn geweest. Aanspraak maken op moslim zijn geweest n.a.v. zijn dubieuze achtergrond is bedenkelijk. Moslim zijn, dat ben je niet. Dat moet je verdienen.

Jami wordt bewust of onbewust gebruikt in de strijd tegen de islam in het algemeen. De presentatie van zijn comité op 11 september (de dag waar de verhoudingen tussen moslims en niet moslims op scherp werden gesteld) en de aanwezigheid van lieden zoals Elian e.d. bewijzen de invloed van de anti-islamitische denktank bij Jami. Omdat de strijd tegen de islam van buitenaf (hirsi ali) geen effect heeft gehad, wordt via deze weg geprobeerd de islam van binnenuit aan te vallen. Maar ook deze poging is gedoemd te mislukken, omdat de islam ongevoelig is voor dergelijke praktijken.

Conclussie: Om moslim te zijn geweest, moet je op z'n minst de voorgeschreven gebeden en de Ramadan hebben voltooid. Dit alles is bij Jami nooit het geval geweest. Jami is nooit moslim geweest, dus kan er geen sprake zijn van ex-moslim. Jami is altijd al een ongelovige geweest en dat maakt hem met zijn comité onder valse voorwendselen een regelrechte provocateur.

Joesoef
11-09-07, 19:03
Geplaatst door 1973Tanger
Conclussie: Om moslim te zijn geweest, moet je op z'n minst de voorgeschreven gebeden en de Ramadan hebben voltooid. Dit alles is bij Jami nooit het geval geweest. Jami is nooit moslim geweest, dus kan er geen sprake zijn van ex-moslim. Jami is altijd al een ongelovige geweest en dat maakt hem met zijn comité onder valse voorwendselen een regelrechte provocateur.

Ondertussen heeft hij wel een afvalligenclubje opgericht en staat midden in de belangstelling. Begrijp trouwens niet waarom met zo graag wilt dat Jamie geen moslim is gezien de vele obducties hoe en waarom hij geen moslim zou zijn.
Wat maakt het nu uit of er afvallige moslims zijn, ben jij er meer of minder moslim door, schiet toch niet steeds in de verdediging.

Maar goed, ik ben dan ook geen echte moslim, ik ben tenslotte maar een sji-iet.

knuppeltje
11-09-07, 19:10
Geplaatst door IbnRushd
Het daaropvolgend vers:

90. Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien God wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft God u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.

Knuppeltje, dit is niet de eerste keer dat je de fout in gaat. Dat doe je constant. Kun je niet een keer ophouden met het verspreiden van valse informatie over de islam?

Maar die soera 90 had ik ook wel gezien, maar daarin gaat het dus volgens mij om een ander volk dan de moslims zelf.
Er staat inderdaad: Behalve digene die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt of zij die tot u komen...........
Het staat echt zo letterlijk in de koran, maar dat dient geen ene moer uit te maken, het zal echt een incident zijn als iemand het nog letterlijk neent hier.

De vraag die werd gesteld was- wat staat er in de koran hierover, wel dit staat er.

1973Tanger
11-09-07, 19:12
Geplaatst door Joesoef
Ondertussen heeft hij wel een afvalligenclubje opgericht en staat midden in de belangstelling. Begrijp trouwens niet waarom met zo graag wilt dat Jamie geen moslim is gezien de vele obducties hoe en waarom hij geen moslim zou zijn.
Wat maakt het nu uit of er afvallige moslims zijn, ben jij er meer of minder moslim door, schiet toch niet steeds in de verdediging.

Maar goed, ik ben dan ook geen echte moslim, ik ben tenslotte maar een sji-iet.

Sjieten zijn ook moslims. Maar Jami is noch moslim noch sji-iet. Hij is een leugenaar en juist omdat hij in de belangstelling staat met zijn huichelachtige praktijken, hoeven wij dat niet te pikken.

Joesoef
11-09-07, 19:19
Geplaatst door 1973Tanger
Sjieten zijn ook moslims. Maar Jami is noch moslim noch sji-iet. Hij is een leugenaar en juist omdat hij in de belangstelling staat met zijn huichelachtige praktijken, hoeven wij dat niet te pikken.

Ik denk dat Jamie niet geheel beseft wij hij aan het doen is, hij is nog zo groen als gras en de hele wereld stort zich nu op hem. Dat kan hij nooit dragen
Ik heb het te doen met dat kind. Terstal, zijn 'mental'coach. Die moeten ze pakken.

1973Tanger
11-09-07, 19:36
Geplaatst door Joesoef
Ik denk dat Jamie niet geheel beseft wij hij aan het doen is, hij is nog zo groen als gras en de hele wereld stort zich nu op hem. Dat kan hij nooit dragen
Ik heb het te doen met dat kind. Terstal, zijn 'mental'coach. Die moeten ze pakken.

Ik sluit me volledig bij jouw opmerking aan. Verder moest ik het voorgaande even kwijt. Helemaal toen ik vandaag een fragmentje van hem zag waar hij uit de Koran een Soera oplas en uit onwetendheid meteen hardvochtig begon te bleren van "zie je wel; het staat er letterlijk in". Jami is nu voor mij geschiedenis.

Sallahddin
11-09-07, 20:19
Geplaatst door Joesoef
Ik denk dat Jamie niet geheel beseft wij hij aan het doen is, hij is nog zo groen als gras en de hele wereld stort zich nu op hem. Dat kan hij nooit dragen
Ik heb het te doen met dat kind. Terstal, zijn 'mental'coach. Die moeten ze pakken.

Ik denk dat je de heel zaak juist aan het bagatalliseren bent door je te simplistish kijk op de dingen :

het gaat niet om die jami & co. ,en of die de Islam de rug toekeerden of niet (maar vooraal over al die dubieus publiciteit & "crusade" tegen de islam ....= assuming that that loser a muslim was in the first place , which is not the case obviously , which makes matters even worse en more suspect ...comprende ???), maar over de heel achter de schermen cirkus die achter schuil gaat en diens dubieuze en verdachte aganda's :
Islam ge_misbruiken voor politieke doeleinden , eigen agenda's en ander =smerig_laag_machiavellistish_spel :

Als er geen heiza van werd gemaakt , dan was er niks aan de hand (stap uit de islam als je wilt , da's je eigen probleem=assuming u were a muslim in the first place ,maar ga geen "crusade" tegen je zgn ex_geloof beginnen of politiek erop gaan scoren ...) en die jami snotneus die nog niks van de wereld of wat dan ook weet, en die gaat vervolgens een gigant aanvallen (soort Don Quichotte!) en anderen "de les" geven= tragi_hilarish is dat eigenlijk =allemaal gefabriceerd uitgekookt make_believe_main_stream_junk_fast_food voor .....de NLse domme massa :lol: ... die weer makkelijk er in trapt.....alles doorslikt zonder enig vorm van kritiek of nadenken !!!!

Maar , de kern van het verhaal is dat andere Islamofoben en Islam_haters deze gefabriceerde "gouden_kans" pakken om hun eigen "visies" te promoten op de rug van die jami & co., deze laatste marionnette op te hitsen , te manipuleren, ge_misbruiken voor eigen politiekedoeleinden en ander =smerig_weer_laag_machiavellistish_politiek_spel + een soort "verlichtings_mechanisme ook via deze soort elektro_schocks" hopen te laten ontketenen van binnenuit binnen de moslim gemeenschap , en islam te laten "hervormen" op lang termijn conform westerse eisen,optiek en perspectief_dictaat .....tevergeefs, natuurlijk !!! :fparty:


Take care!

Joesoef
11-09-07, 20:43
Geplaatst door Sallahddin
Ik denk dat je de heel zaak juist aan het bagatalliseren bent door je te simplistish kijk op de dingen :

het gaat niet om die jami & co. ,en of die de Islam de rug toekeerden of niet (maar vooraal over al die dubieus publiciteit & "crusade" tegen de islam ....= assuming that that loser a muslim was in the first place , which is not the case obviously , which makes matters even worse en more suspect ...comprende ???), maar over de heel achter de schermen cirkus die achter schuil gaat en diens dubieuze en verdachte aganda's :
Islam ge_misbruiken voor politieke doeleinden , eigen agenda's en ander =smerig_laag_machiavellistish_spel :

Als er geen heiza van werd gemaakt , dan was er niks aan de hand (stap uit de islam als je wilt , da's je eigen probleem=assuming u were a muslim in the first place ,maar ga geen "crusade" tegen je zgn ex_geloof beginnen of politiek erop gaan scoren ...) en die jami snotneus die nog niks van de wereld of wat dan ook weet, en die gaat vervolgens een gigant aanvallen (soort Don Quichotte!) en anderen "de les" geven= tragi_hilarish is dat eigenlijk =allemaal gefabriceerd uitgekookt make_believe_main_stream_junk_fast_food voor .....de NLse domme massa :lol: ... die weer makkelijk er in trapt.....alles doorslikt zonder enig vorm van kritiek of nadenken !!!!

Maar , de kern van het verhaal is dat andere Islamofoben en Islam_haters deze gefabriceerde "gouden_kans" pakken om hun eigen "visies" te promoten op de rug van die jami & co., deze laatste marionnette op te hitsen , te manipuleren, ge_misbruiken voor eigen politiekedoeleinden en ander =smerig_weer_laag_machiavellistish_politiek_spel + een soort "verlichtings_mechanisme ook via deze soort elektro_schocks" hopen te laten ontketenen van binnenuit binnen de moslim gemeenschap , en islam te laten "hervormen" op lang termijn conform westerse eisen,optiek en perspectief_dictaat .....tevergeefs, natuurlijk !!! :fparty:


Take care!

Iemand die dit kan vertalen :confused:

Sallahddin
11-09-07, 21:06
Geplaatst door Joesoef
Iemand die dit kan vertalen :confused:

OK, wise guy:

Ga vooraal maar ironish doen !!!.... bij gebrek aan argumenten , makkelijk zat !

De beste manier is negeren zeg je he : had je deze waardevol advies van Khomeini geleerd zeker , toen die Salman Rushdie tot superster heeft laten opblazen door die befaamde idioot fatwa=daar word je wijzer van , denk je = well, weer fout , zeg = another error of judgemen!! !

Dit is anders = dit is een soort echte gefabriceerd "crusade" tegen de islam , waar Islam niets mee te maken heeft , maar wel wordt ge_misbruikt voor politieke doeleinden en ander , geen roman of fantasieboek ....en wij vragen of willen geen fatwa's er tegen :dit is een principieel discussie!


Ciao!

1973Tanger
11-09-07, 21:13
Geplaatst door Sallahddin
Ach... wij hebben het erover gehad over deze onderwerp, op meermalen manieren: wil ik dus niet in de herhaling vallen :

Maar toch wil ik het volgende even kwijt:

Die zgn ex_moslims kunnen uit de Islam stappen (assuming they were muslims in the first place!), niemand die die tegenhoudt , da's hun eigen probleem , maar dan moeten die hun zgn ex_geloof met respect behandelen net als de rest van de bevolking (niet_moslims dan!)trouwens !

Wat mij buitengewoon irriteert , boos maakt & en "uit mijn tent" lokt , bij wijze van spreken, is dat die mensen (zgn ex_moslims) een soort "carte_blanche" of immuniteit krijgen om de "vloer te kunnen vegen" met Islam & moslims , onder de bekende dekmantels : vr.v.meninsuiting, mensen_rechten, vrijheid, democratie.... blablabla...en dat wel voor politieke doeleinden , eigen agenda of ander = machiavellistish_ laag_smerig _politiek _spel , waarmee Islam niets mee te maken heeft , maar wordt juist deze laatste ge_misbruikt voor de bovengenoemde niet_zo_verheven _maar_wel_down_to_earth_doeleinden _politieke_of_niet!!! :duim:

Kortom , andersdenkenden , inclusief die zgn ex_moslims, moeten ook op hun beurt andermansgeloof met respect behandelen (niet te verwarren met hypocrisie, politiek_correctheid, of geen kritiek uiten ....integendeel juist!), willen die dat die ook worden gerespecteerd , qua eigen geloof , denken ...(politiek, religieus,seculaire, sociaal.., ideologish ...): geen 1 richtingsverkeer dus=elemetaire gegevens

= ik vraag me af waaroom verspillen wij onze tijd aan het telkens weer bevestigen en vermelden van vanzelfsprekenheden en elemetaire feiten en gegevens , alsof wij onze "goede intenties" , "fatsoen" en "loyaliteit" aan de main_stream _seculaire_denken telkens & weer MOETEN benadrukken en bevestigen , in de vrees onder het zwaard van Damocles te vallen , in de vorm van die seculaire inquisities _gedachten_politie_modern_style, en "gebrandmerkt" te worden als "obscurantist" , "extremist" ... of erger

= ik heb niks te bewijzen ... en ook aan wie of wat dan ook (Islam zelf was DE inspiratie voor achterlijk _obscurantistish_middle_eeuwse_Europa , qua die vermelde zgn "verlichte" normen & waarden : namelijk : het recht anders te zijn , en anders te denken, ... vrijheid van geloof en denken , .... geen dwang in het geloof , .... "...jij je geloof en ik de mijne..."...)=

die mensen (zgn ex_moslims) MOETEN respect voor mij en mijn geloof hebben = dat heet vr.v.godsdienst , en dat heet : grondwettelijke rechten van gelijkwaardigheid en gelijkrechten ....en daar moet ik niet voor gaan bedelen of mijn certificaat voor "goed verlichte beschaafd" gedrag voor gaan halen voordat ik van mijn basis gronwettelijke rechten kan genieten= aan die soort "emotioneel_machiavellistish_chantage" , doe ik niet aan mee !


Bovendien, als die zgn ex_moslims zo'n comité verdienen die voor hun zou moeten opkomen en wat u zelf noemt om die te "helpen en bevrijden ??? van de last die die zouden dragen omdat zij "moslim" zijn geweest !!!!!! , wat denkt u zelf van DE moslims die de kop moeten bieden aan allerlei denigrerende, demoniserende, discriminerende ... uitspraken en daden tegen hun personnen als moslims en hun eigen geloof : on a daily basis !!!, en wel mede "DANKZIJ" het tedoen van namelijk die zgn ex_moslims die bovendien die toepasselijk slachtofferrol toebediend krijgen = soort bevoorrechte burgers=belachelijk =de wereld op z'n kop , zeg = omgedraaid moraal.... !!!

NL , die historish gezien een soort "godsdienstverdraagzaamheid_tolerantie reputatie " in de wereld geniet,

(en hier wil ik het niet over hebben over de schijnheiligheid_hypocriete_materialistish_pragmat ish_utilitair_karakter_ervan_zelfs_toen__in_de_mid dle_eeuwen_en_ook_voraal_nu ...daar is een ander onderwerp voor nodig!)

moet zich diep schamen aan deze nieuwe inquisities, heksen_jachten , -gedachten_politie_modern_style_tegen_moslims_en_Is lam , in naam van de bekende dekmantels: vrijheid, mensen_rechten...blablablab....

die zijn niet meer dan dekmantels voor macht & dominatie , en niets en helemaal en ABSOLUUT niets met de "waarheid" , "verlichting" te maken hebben ...= Islam bestaat er al meer dan 14 eeuwen , het westen heeft deze Islam niet NU pas ontdekt : zo wie wordt voor de gek gehouden ???

= het gaat erom dat het westen geen ander "concurrerend" visie van de wereld kan duldden , het gaat erom dat westerse , wat ik zelf noem, DICTATUUR van het secularisme DE monopolie over de "waarheid" wil hebben , eigenlijk over macht en dominatie, want qua "waarheid" is de impotentie, incapaciteit, het falen en fiasco van het westen zeer duidelijk , of zoals Bertrand Russell dat brilliant constateerde : het westen kan de wereld niets meer bieden qua visie van de wereld, de mens, het leven, ..., kortom: qua "waarheid"

, en daaroom wil die die "waarheid" verbergen en een imaginair strijd aangaan met de zgn "achetrlijk " Islam om dat beter te verbergen , terwijl deze zelfde Islam diezelfde westen uit de donkere achterlijke middele_eeuwen uithaalde , en dat diezelfde Islam hopelijk weer datzelfde westen uit z'n onvermijdelijk ondergaan kan redden en uithalen = veels te verheven boven al die dictatuur van het secularisme en alle andere seculaire of geen seculaire dictaturen of ander!!!

P.S.: het is wel duidelijk wat er mee wordt bedoeld of beoogd met de oprichting van een comite voor zgn ex_moslims = namelijk gedreven door en haat tegen Islam en andere down_to_earth_motivaties ... , en tegelijkertijd een soort "verlichtingsmechanisme" van binnenuit willen laten ontketenen=Islam laten "hervormen conform westerse eisen, optiek en perspectief_dictaat ..., in de moslim_gemeenschap , terwijl moslims wel IJTIHAD nodig hebben , niet van die westerse ideologish imperialisme (zgn verlichting!) , die helemaal niet van toepassing op de Islam is qua geschiedenis, beginselen, natuur, geest ....van Islam !


Take care!

Yes indeed.

Sallahddin
11-09-07, 21:17
Geplaatst door 1973Tanger
Yes indeed.

u don't have neither the brain, imagination nor the necessary ability or tools to read between the lines in order to be able to get what i'm pointing at , ... even if it hits you in the eyes , buddy ! , no offense !

Ieder z'n cup of tea or ... coffee indeed !!! :lol:


Take care !

Joesoef
11-09-07, 21:20
Geplaatst door Sallahddin


Dit is anders = dit is een soort echte gefabriceerd "crusade" tegen de islam , waar Islam niets mee te maken heeft , maar wel wordt ge_misbruikt voor politieke doeleinden en ander , geen roman of fantasieboek ....en wij vragen of willen geen fatwa's er tegen :dit is een principieel discussie!


Ciao!


Als er opzet zou zijn, een plannetje om de Islam de das om te doen middels een gevallenmoslimcommité, dan had men wel een andere lijsttrekker genomen dan Jamie.
Het is niet gezellig converseren met jamie en dat komt niet omdat hij moet schuilen voor zijn belagers.

1973Tanger
11-09-07, 21:23
Geplaatst door Sallahddin
u don't have neither the brain, imagination nor the necessary ability or tools to read between the lines in order to be able to get what i'm pointing at , ... even if it hits you in the eyes , buddy ! , no offense !

Ieder z'n cup of tea or ... coffee indeed !!! :lol:


Take care !

Vanwaar die hoogmoed vriend.

1973Tanger
11-09-07, 21:25
Geplaatst door Sallahddin
u don't have neither the brain, imagination nor the necessary ability or tools to read between the lines in order to be able to get what i'm pointing at , ... even if it hits you in the eyes , buddy ! , no offense !

Ieder z'n cup of tea or ... coffee indeed !!! :lol:


Take care !

Oh ik begrijp het. Het is een kruiswoordraadsel.

Joesoef
11-09-07, 21:29
Geplaatst door Olive Yao
Sterk, Abdullah Haselhoef. Je uit kritiek op het comité, en toch ben je in staat tot deze steunbetuiging.
Karaktervol en waardig.


Wat een flauwekul, Hazelhoef speelt het juist op de man door het moslim zijn van jamie in twijfel te trekken.

Ik begrijp het hele gedoe niet, als iemand afvallig wilt zijn, ga je gang. Waarom moet je het op zo een manier gaan redeneren dat het er op neerkomt dat een gevallen moslim eigenlijk nooit een echte moslim kan zijn geweest.

Moet ik als iemand die oversteek als het licht op groen staat mij nu bezwaart gaan voelen als er mensen op staan die zeggen wij steken ook over bij rood licht?

Sallahddin
11-09-07, 21:29
Geplaatst door Joesoef
Als er opzet zou zijn, een plannetje om de Islam de das om te doen middels een gevallenmoslimcommité, dan had men wel een andere lijsttrekker genomen dan Jamie.
Het is niet gezellig converseren met jamie en dat komt niet omdat hij moet schuilen voor zijn belagers.


That's not exactly what i meant : learn to read between the lines , buddy = je moet niet alles letterlijk nemen , nuances niet vergeten "waar te nemen ", metaforen, ironie...

Ach...it's not about the pathetic person of jami , by the way: wat vind je zelf van die jami en die heiza eromheen ??? : 4 a change ???= geef me je eigen kijk op de dingen , vooruit dan maar , ben benieuwd!

Ciao!

1973Tanger
11-09-07, 21:31
Geplaatst door Sallahddin
u don't have neither the brain, imagination nor the necessary ability or tools to read between the lines in order to be able to get what i'm pointing at , ... even if it hits you in the eyes , buddy ! , no offense !

Ieder z'n cup of tea or ... coffee indeed !!! :lol:


Take care !

Wat ik uit je cryptische, hiërogliefachtige stukje heb ontcijfert, is in ieder geval de anti-islamitische beweging achter deze hele heisa. Maar dat wist ik al. De rest mag je voor jezelf houden.

Sallahddin
11-09-07, 21:44
Geplaatst door Joesoef
Wat een flauwekul, Hazelhoef speelt het juist op de man door het moslim zijn van jamie in twijfel te trekken.

Ik begrijp het hele gedoe niet, als iemand afvallig wilt zijn, ga je gang. Waarom moet je het op zo een manier gaan redeneren dat het er op neerkomt dat een gevallen moslim eigenlijk nooit een echte moslim kan zijn geweest.

Moet ik als iemand die oversteek als het licht op groen staat mij nu bezwaart gaan voelen als er mensen op staan die zeggen wij steken ook over bij rood licht?

Je hebt het weer mis , jongen :

ik denk dat Hasselhoef gelijk heeft als die de NIET_moslim achtergrond van die jami naar voren haalt, brengt en benadrukt = logish toch als je rekening houdt met het feit dat die jami juist beweert uit de Islam te hebben gestapt (hoe kan je uitstappen van een "bus" als je niet ééns erin stapte in de eerste plaats , om je iegen simplistish logica te gebruiken ...!!!), en daarmee diens "integriteit " in twijfel brengt !!! = wat is er verkeerd aan ??? :lol:

Bovendien, deze "redeneratie " = feit eigenlijk , heeft helemaal niets te maken met je eigen uitganspunt_redeneratie = zo van : een zgn ex_moslims kan nooit een echte moslim zijn geweest =fout uitganspunt , en denkfout = generalisatie= wij hadden het over een specifiek individueel geval = die jami != je moet dus ophouden uit je nek te gaan lullen als dingen niet je eigen bevorrecht "richting" komen of je niet uitkomen !

Trouwens, waaroom zit je die loser te verdedigen dan ??? = nogmaals , het gaat er niet er om dat die uit de islam stapt (assuming he was a muslim then!) , da's zijn eigen zaak, maar het gaat erom dat die dat allemaal voor eigen angenda , politieke doeleinden ... gaat ge_misbruiken ...!!! snap je dat niet , of zit er iets los in je hoofd soms , no offense!!! :rood:



Take care !

mulan
11-09-07, 22:00
Geplaatst door Joesoef
Wat een flauwekul, Hazelhoef speelt het juist op de man door het moslim zijn van jamie in twijfel te trekken.

Ik begrijp het hele gedoe niet, als iemand afvallig wilt zijn, ga je gang. Waarom moet je het op zo een manier gaan redeneren dat het er op neerkomt dat een gevallen moslim eigenlijk nooit een echte moslim kan zijn geweest.

Moet ik als iemand die oversteek als het licht op groen staat mij nu bezwaart gaan voelen als er mensen op staan die zeggen wij steken ook over bij rood licht?

Inderdaad. Als die afvallig wil zijn. Doe lekker maar val mij niet lastig met die belachelijke quasi moralistische onzin (lets face it...he could care less) Niemand ligt wakker van hem dus waarom wilt hij iedereen opdringen dat iedereen er wakker van moet liggen. Daarbij is het niet mijn schuld dat hij volgens berichten niet eens Islamitisch is opgevoed...maw ..zijn ouders waren geen Moslim en hij was er wel een?? Ik ga mezelf toch ook niet ex-christen noemen omdat ik op een katholieke basisschool kerstliedjes gezongen heb. Maar schijnbaar vind hij het nodig om zichzelf ex-moslim te noemen...Overigens het snotjochie is nu op Ned 1 te zien. Wordt leuk...Jeroen Pauw die hem een stuk of 237773 schouderklopjes gaat geven.

IbnRushd
11-09-07, 22:05
In De Volkskrant schrijft columniste Rachida Azough een vilein stuk over Jami waarin ze verwijst naar het oude interview in het PvdA-blaadje: ‘Voor Ehsan, zoon van een atheïst en een christen kan het toch niet al te ingrijpend zijn geweest om zich los te maken van de islam?’

Je leest ook in het artikel dat ie steeds met andere cijfers komt wat betreft de aantal mails van ex-moslims die zich graag bij hem of zijn comite willen aansluiten.

Bron: http://www.depers.nl/binnenland/101215/Jami-en-zijn-kleine-revolutie.html

1973Tanger
11-09-07, 22:08
Geplaatst door mulan
Inderdaad. Als die afvallig wil zijn. Doe lekker maar val mij niet lastig met die belachelijke quasi moralistische onzin (lets face it...he could care less) Niemand ligt wakker van hem dus waarom wilt hij iedereen opdringen dat iedereen er wakker van moet liggen. Daarbij is het niet mijn schuld dat hij volgens berichten niet eens Islamitisch is opgevoed...maw ..zijn ouders waren geen Moslim en hij was er wel een?? Ik ga mezelf toch ook niet ex-christen noemen omdat ik op een katholieke basisschool kerstliedjes gezongen heb. Maar schijnbaar vind hij het nodig om zichzelf ex-moslim te noemen...Overigens het snotjochie is nu op Ned 1 te zien. Wordt leuk...Jeroen Pauw die hem een stuk of 237773 schouderklopjes gaat geven.

Klopt. Vandaag 11 september kan je beter westerse media mijden. Ben die jampot al vergeten. Kijk uit naar de heilige maand Ramadan aanstaande donderdag inshaallah. Gezegende Ramadan alvast.

mark61
11-09-07, 23:25
Geplaatst door 1973Tanger
Vandaag 11 september 2007. Ehsan Jami komt bijeen om zijn comité voor ex-moslims te presenteren. Mijn reactie:

Ten eerste is dhr Jami volgens mijn stellige overtuiging nooit moslim geweest. Dus is er überhaupt geen sprake van 'ex'-moslim. Bovendien is hij iraniër van afkomst waar ze de islam min of meer anders belijden dan in de rest van de islamitische wereld gebruikelijk is. Jami is in een wereld grootgebracht van religieuze politie en jaarlijkse scheermesjes kastijdingen.

Daar gaan we weer. Ben jij opeens de officiële Jami-biograaf? Een maand geleden had je nog nooit van die gozer gehoord, net als iedereen hier. En daar komen de analyses van het niveau Story/Privé alweer :moe:

Nog ff een sneer richting de Sji`a erbij en schoon is uw kunstgebit.


De presentatie van zijn comité op 11 september

Dat is idd. een partij stompzinnig....


Conclussie: Om moslim te zijn geweest, moet je op z'n minst de voorgeschreven gebeden en de Ramadan hebben voltooid.

In mijn tijd was de sjahada nog genoeg. Waar heb je deze definitie nou weer vandaan? Zo houd je geen moslim meer over.

Als het uitkomt zijn het er 1 mln c.q. 1 mld, als het niet uitkomt zijn het er wereldwijd nog geen 100.000 :cheefbek:


Dit alles is bij Jami nooit het geval geweest. Jami is nooit moslim geweest,

Schaap zou zeggen: Jomanda. Als ik zoiets zou zeggen dan :hihi:

mark61
11-09-07, 23:26
Geplaatst door Joesoef

Wat maakt het nu uit of er afvallige moslims zijn, ben jij er meer of minder moslim door, schiet toch niet steeds in de verdediging.

Yeps.


Maar goed, ik ben dan ook geen echte moslim, ik ben tenslotte maar een sji-iet.

Scheermesjesfetisjist :ego:

mark61
11-09-07, 23:28
Geplaatst door 1973Tanger
Oh ik begrijp het. Het is een kruiswoordraadsel.

:hihi: London calling

1973Tanger
11-09-07, 23:38
Geplaatst door mark61
Daar gaan we weer. Ben jij opeens de officiële Jami-biograaf? Een maand geleden had je nog nooit van die gozer gehoord, net als iedereen hier. En daar komen de analyses van het niveau Story/Privé alweer :moe:

Nog ff een sneer richting de Sji`a erbij en schoon is uw kunstgebit.



Dat is idd. een partij stompzinnig....



In mijn tijd was de sjahada nog genoeg. Waar heb je deze definitie nou weer vandaan? Zo houd je geen moslim meer over.

Als het uitkomt zijn het er 1 mln c.q. 1 mld, als het niet uitkomt zijn het er wereldwijd nog geen 100.000 :cheefbek:



Schaap zou zeggen: Jomanda. Als ik zoiets zou zeggen dan :hihi:

De sjahada uitspreken is bij moslims een vanzelfsprekende zaak. Maar dan ben je er nog niet hoor. Vastberadenheid en volharding in het overige is vereist. Jampot verdiend het niveau van story/privé. Voor een betere analyse verwijs ik je naar de link van Ibnrushd boven. Ik ga me in ieder geval niet verder verdiepen in een leugenaar en provocateur.

Orakel
11-09-07, 23:39
Steunen, veroordelen, kant kiezen, erkennen...... much to do about nothing.
Tis eigenlijk heel simpel, zolang je niet van ze hoeft te eten en er niet naast wakker hoeft te worden, kunnen ze fijn de kouwe koorts krijgen en nog fijner hun graf in tuimelen.
Als een groot deel van de natie zich wil laten ringeloren door een opportunistische puber, die gesoufleerd wordt door een grote schare gladjakkers die hem als marionet voor de eigen sinistere agenda gebruiken, dan verdienen die mensen mekaar.
Iemand heb dat hier es de Tao genoemd, tis de samenhang der dingen die dergelijke knurften bij mekaar heeft gebracht.
En waarschijnlijk heeft Jomanda gefluisterd: "ik zie het getal 11", wat weer gemaakt heb dat het comite vandaag gepresenteerd werd.

Dus de meest adequate reactie voor al deze navelstaarders zou eigenlijk zijn: val es lekker deaud.

mark61
11-09-07, 23:52
Geplaatst door 1973Tanger
De sjahada uitspreken is bij moslims een vanzelfsprekende zaak. Maar dan ben je er nog niet hoor.

Heb je daar fatwa's, dalil en nog het een en ander over? Het begint me te intrigeren.


Ik ga me in ieder geval niet verder verdiepen in een leugenaar en provocateur.

Dan moet je niet van die boude uitspraken doen. Je wilt je niet informeren maar je weet alles over iemand's leven en zieleroerselen.

Wat heb je trouwens tegen scheermesjes? :wijs:

1973Tanger
11-09-07, 23:58
Geplaatst door mark61
Heb je daar fatwa's, dalil en nog het een en ander over? Het begint me te intrigeren.



Dan moet je niet van die boude uitspraken doen. Je wilt je niet informeren maar je weet alles over iemand's leven en zieleroerselen.

Wat heb je trouwens tegen scheermesjes? :wijs:

Wat ik weet over die persoon is genoeg om te vinden dat hij een leugenaar en een provocateur is. Welke fatwa's bedoel je? Zolang jij geen praktiserend moslim bent, hoef je mij niks te vertellen over hoe ik mijn geloof moet belijden. Wat hebben fatwa's overigens met de sjahada van doen. Voor boude uitspraken moet je vooral bij jampot zijn, want die is aanstichter. :jammer:

IbnRushd
12-09-07, 00:00
Geplaatst door mark61
Heb je daar fatwa's, dalil en nog het een en ander over? Het begint me te intrigeren.



Ik kan je daar wel iets over vertellen.

Er zijn eigenlijk twee meningen. Een groep geleerden baseren op een hadith waarin verteld wordt dat het gebed hét onderscheid maakt tussen een gelovige en een ongelovige. En er zijn geleerden die menen (ook op bronnen) dat het niet verrichten van het gebed uit luiheid e.d. niet gelijk staat aan het ontkennen van bijv. het belang of verplichting v/h gebed en daarom niet naar handelt. Bij de laatstegenoemde is ie geen moslim, bij de eerste nog wel.

1973Tanger
12-09-07, 00:03
Geplaatst door IbnRushd
Ik kan je daar wel iets over vertellen.

Er zijn eigenlijk twee meningen. Een groep geleerden baseren op een hadith waarin verteld wordt dat het gebed hét onderscheid maakt tussen een gelovige en een ongelovige. En er zijn geleerden die menen (ook op bronnen) dat het niet verrichten van het gebed uit luiheid e.d. niet gelijk staat aan het ontkennen van bijv. het belang of verplichting v/h gebed en daarom niet naar handelt. Bij de laatstegenoemde is ie geen moslim, bij de eerste nog wel.

Soekran voor je interuptie broeder.

mark61
12-09-07, 00:12
Geplaatst door 1973Tanger
Soekran voor je interuptie broeder.

Ha, dat wist jij niet hè? :hihi:

Ik ziet geen woord over ramadan en andere dingen die je noemde. Nou is het weer het gebed. Nou, het spijt me, dan vallen hele volksstammen af. Of gaan we nou weer marchanderen over hoe vaak je een gebed mag missen, op grond van welke motivatie precies en wat geldt als overmacht?

Het lijkt wel dopingcontrole in de Tour de France.

1973Tanger
12-09-07, 00:21
Geplaatst door mark61
Ha, dat wist jij niet hè? :hihi:

Ik ziet geen woord over ramadan en andere dingen die je noemde. Nou is het weer het gebed. Nou, het spijt me, dan vallen hele volksstammen af. Of gaan we nou weer marchanderen over hoe vaak je een gebed mag missen, op grond van welke motivatie precies en wat geldt als overmacht?

Het lijkt wel dopingcontrole in de Tour de France.

Ik geef eerlijk toe dat ik dat niet wist evenals zoveel zaken in de islam. Ik ben niet zo ingewijd in de materie zoals Ibnrushd e.a. Daarom ga ik ook altijd met respect om inzake kennis over islam en geloof. Allah is Alwetend en Wijs. Ik ben niks en probeer zijn dienaar te zijn in hoop op genade. Daar moet die Jami maar een voorbeeld aan nemen i.p.v. bijvoorbeeld openlijk het Woord van Allah te bespotten, zoals dat fragment waarin hij hardvochtig te keer ging over een frase uit de Koran.

Maarten
12-09-07, 01:19
Geplaatst door Joesoef
Ondertussen heeft hij wel een afvalligenclubje opgericht en staat midden in de belangstelling. Begrijp trouwens niet waarom met zo graag wilt dat Jamie geen moslim is gezien de vele obducties hoe en waarom hij geen moslim zou zijn.
Wat maakt het nu uit of er afvallige moslims zijn, ben jij er meer of minder moslim door, schiet toch niet steeds in de verdediging.

Maar goed, ik ben dan ook geen echte moslim, ik ben tenslotte maar een sji-iet.

Nou, er is tegenwoordig zo veel aandacht voor de geluiden van iemand, die zich ex-moslim noemt, dat er eigenlijk wel even gekeken mag worden, of ie wel echt moslim geweest is..

Maar het is volkomen idioot tegenwoordig.. een willekeurige allochtoon hoeft maar te roepen tegen Islam te zijn, en het krijgt een ongelofelijke aandacht..
Alsof Leiden weer bevrijd wordt met wittebrood en haring..
OK, er was even aanleiding voor, gezien de PvdA, maar het blijft aan de gang he?

Maar jij bent "slechts" een eenvoudige Sji-iet? Houden zo, vooral houden zo..

Ik bedoel, je kunt je ook eerst door de pek rollen, en daarna door de veren, en daarna de wereld door krijsen over hoe alles in elkaar zit.

Maarten
12-09-07, 01:27
Geplaatst door 1973Tanger
Vandaag 11 september kan je beter westerse media mijden.
Sluit ik me graag bij aan. (ik heb ook niks gezien.)

Maarten
12-09-07, 01:41
Geplaatst door Orakel
Steunen, veroordelen, kant kiezen, erkennen...... much to do about nothing.
Tis eigenlijk heel simpel, zolang je niet van ze hoeft te eten en er niet naast wakker hoeft te worden, kunnen ze fijn de kouwe koorts krijgen en nog fijner hun graf in tuimelen.
Als een groot deel van de natie zich wil laten ringeloren door een opportunistische puber, die gesoufleerd wordt door een grote schare gladjakkers die hem als marionet voor de eigen sinistere agenda gebruiken, dan verdienen die mensen mekaar.
Iemand heb dat hier es de Tao genoemd, tis de samenhang der dingen die dergelijke knurften bij mekaar heeft gebracht.
En waarschijnlijk heeft Jomanda gefluisterd: "ik zie het getal 11", wat weer gemaakt heb dat het comite vandaag gepresenteerd werd.

Dus de meest adequate reactie voor al deze navelstaarders zou eigenlijk zijn: val es lekker deaud.

Behoeft alweer GEEN commentaar!

Interessant is of het TAO zou zijn.. Het is er eigenlijk te voorspelbaar voor he? Dat Jami-gedoe is gewoon een gat in de markt..
Net fruitvliegen, die eerst op fruit gaan zitten, of anders op groente, en uiteindelijk op alles, als er niks anders is. Op Jami bijvoorbeeld.
TAO gaat misschien wel over het collectief onderbewuste of zo. De vraag is of zoiets tegenwoordig uberhaupt nog wel te vinden is? Maar misschien inderdaad in dat moslimgedoe.

Ik heb altijd de culturen op de grens tussen Islam en Christendom het meest interessant gevonden.

mark61
12-09-07, 07:39
Geplaatst door 1973Tanger
Ik geef eerlijk toe dat ik dat niet wist evenals zoveel zaken in de islam. Ik ben niet zo ingewijd in de materie zoals Ibnrushd e.a. Daarom ga ik ook altijd met respect om inzake kennis over islam en geloof. Allah is Alwetend en Wijs. Ik ben niks en probeer zijn dienaar te zijn in hoop op genade. Daar moet die Jami maar een voorbeeld aan nemen i.p.v. bijvoorbeeld openlijk het Woord van Allah te bespotten, zoals dat fragment waarin hij hardvochtig te keer ging over een frase uit de Koran.

Negeer zo'n vent.

super ick
12-09-07, 09:02
Geplaatst door 1973Tanger
Ik geef eerlijk toe dat ik dat niet wist evenals zoveel zaken in de islam. Ik ben niet zo ingewijd in de materie zoals Ibnrushd e.a. Daarom ga ik ook altijd met respect om inzake kennis over islam en geloof. Allah is Alwetend en Wijs. Ik ben niks en probeer zijn dienaar te zijn in hoop op genade. Daar moet die Jami maar een voorbeeld aan nemen i.p.v. bijvoorbeeld openlijk het Woord van Allah te bespotten, zoals dat fragment waarin hij hardvochtig te keer ging over een frase uit de Koran.

Waar gaat dit hele verhaal eigenlijk over? Er was eens een moslim die nu geen moslim meer is. Zijn frustraties heeft hij kennelijk geimporteerd naar hier. Ik geloof best dat hij in Iran niet uit kon komen voor zijn mening en gevaar liep.

Het kwalijke is weer wel dat er bedreigingen binnen stromen. Telefonisch, over mail, etc. De verhoudingen zijn intussen zo overspannen dat er geen enkel risico mee genomen wordt en hij direct bewaking krijgt. Zo belandt hij weer in het nieuws. Door al die aandacht gaat hij vreemde dingen roepen.
Als hij nu vast zou houden aan de, in de grondwet vastgelegde vrijheid van godsdienst dan zou hij vele medestanders hebben. Ook vanuit de islam.
Nee mijnheer moet zonodig 11-09 pakken om zichzelf te profileren en met Koranteksten gaan strooien.
Ook in de Bijbel staan gewelddadige teksten. Ook het Christendom heeft een gewelddadige, intolerante tijd gekend. Die daden werden goedgepraat met diezelfde bijbel in de hand.
In die context geplaatst hebben sommige moslimlanden (of veel zoals je wilt) nog een weg te gaan. Aan de andere kant, als mensen aan de andere kant van de wereld willen blijven leven zoals ze leven, wie zijn wij Nederlandertjes dan om ze te dwingen het anders te doen? Is er bijvoorbeeld ooit 1 kannibaal veroordeelt in Nederland voor het opeten van een mens in Nieuw Ginea?

Verdwaalde, getroebleerde gekken zoals Mo b.hou je altijd. Zie de Amerikaan die die student vermoordde met een hakbijl in Roosendaal. Iedereen overspannen uitkijken naar de volgende moslimterrorist is het een Amerikaan..............

illmatik
12-09-07, 09:20
Geplaatst door Orakel
Als een groot deel van de natie zich wil laten ringeloren door een opportunistische puber, die gesoufleerd wordt door een grote schare gladjakkers die hem als marionet voor de eigen sinistere agenda gebruiken, dan verdienen die mensen mekaar.

.

Charlus
12-09-07, 09:28
Geplaatst door super ick
<...>
Verdwaalde, getroebleerde gekken zoals Mo b.hou je altijd. Zie de Amerikaan die die student vermoordde met een hakbijl in Roosendaal. Iedereen overspannen uitkijken naar de volgende moslimterrorist is het een Amerikaan..............
M.B. was geen verdwaalde getroebleerde gek. Terroristen zijn juist zeer gefocust en weten precies waar ze staan. Die Amerikaan was geen terrorist maar inderdaad een verdwaalde getroebleerde gek. Net als de Chinese (? iig. van Oosterse herkomst) student die kort geleden een bloedbad heeft aangericht op een campus in de V.S. In de video die hij van zichzelf had gemaakt, sloeg hij in verwilderde staat uitsluitend paranoïde waanzin uit. M.B. bleek tat. rationeel en consequent in zijn uitlatingen.

Charlus
12-09-07, 09:34
Geplaatst door Maarten
<...>Ik heb altijd de culturen op de grens tussen Islam en Christendom het meest interessant gevonden.
Dat zal die culturen tevreden stemmen.

mark61
12-09-07, 09:42
Geplaatst door Maarten
Ik heb altijd de culturen op de grens tussen Islam en Christendom het meest interessant gevonden.

Ben je nou ook al Druzenexpert?

H.P.Pas
12-09-07, 10:02
Geplaatst door Charlus
Dat zal die culturen tevreden stemmen. :engel:

knuppeltje
12-09-07, 11:17
Geplaatst door mark61
Ben je nou ook al Druzenexpert?

Ik heb al gezegd: De wereld wordt te klein voor um.

Maarten
12-09-07, 11:18
Geplaatst door Orakel
much to do about nothing.

Ach, je zou bijvoorbeeld een stokje in het media-hoenderhok kunnen gooien, door te beginnen over het gebruikelijke dopen van babies in christendom. Vergelijk dat met deze zinnen uit de verklaring van Jami:


- dat een keus voor een religie of een levensbeschouwing alleen betekenis heeft indien die keus in vrijheid werd gemaakt en op elk moment herroepen kan worden

- dat iedere Nederlander alle andere Nederlanders, familieleden daarbij inbegrepen, vrij moet laten bij het maken van religieuze of levensbeschouwelijke keuzen

- dat niemand wordt geboren als moslim, als lid van enige andere geloofsgemeenschap of sekte, of als atheïst


En wat zul je dan zien? Dat er ineens weer verschrikkelijk genuanceerd gedaan moet worden. Dat worden een soort Israel-verhalen, waarbij je via de grootst mogelijke genuanceerdheid uitkomt op de grootst mogelijke bullshit.

Ik zie nauwelijks verschil tussen de aanname dat iemand van geboorte moslims is, en de gewoonte van het dopen van babies vlak na de geboorte. De achterliggende gedachte is natuurlijk, dat een baby meteen deel gaat uitmaken van de gemeenschap (= het goede gelovige gezin) waar hij/zij in opgroeit, en wat daarin geloofd wordt. Voeg daarbij de bekende onbevangenheid en onschuld van babies, en dan kun je 'm die "ware band met God" toch nauwelijks meer ontzeggen he?
Bovendien kunnen babies dood gaan. En het zou toch sneu zijn, als zo'n reine ziel uit goede familie verloren zou gaan voor het hiernamaals he?
Kortom moslimbaby is moslim, en christenbaby is (na snelle doop) christen.

Het dopen komt echter van Johannes de Doper. Daarbij ging het toch echt om actieve bekering van bewuste mensen. Dat is dus net zoiets als het afleggen van de geloofsbelijdenis bij moslims. Er is absoluut geen principieel verschil. Alleen hebben ze in het geval van babies ff moeten nadenken, en constructies moeten verzinnen, die nu inderdaad een tikkeltje verschillen..

Gut, hoeveel maanden zou het gaan duren, eer onze erudieten gaan snappen, dat ze door de ondertekening van de verklaring een klein probleempje gaan hebben met die doop? :hihi:
Ze kunnen zich hier wel uitlullen, door het verschil eerst op te blazen. Maar feit zal blijven, dat ze wél gaan nadenken over die christelijke gewoonte, en daar achtergronden bij gaan belichten, terwijl ze dat bij die moslimgewoonte Níet gaan doen!
De kwestie Jami zal dus wel weer een wapenfeit in de lijst der Nederlandse hypocrisie gaan worden. :hihi:
(Moes jij nou moslimjongeren integreren in die bullshit hier?)

1973Tanger
12-09-07, 11:21
Geplaatst door super ick
Waar gaat dit hele verhaal eigenlijk over? Er was eens een moslim die nu geen moslim meer is. Zijn frustraties heeft hij kennelijk geimporteerd naar hier. Ik geloof best dat hij in Iran niet uit kon komen voor zijn mening en gevaar liep.

Het kwalijke is weer wel dat er bedreigingen binnen stromen. Telefonisch, over mail, etc. De verhoudingen zijn intussen zo overspannen dat er geen enkel risico mee genomen wordt en hij direct bewaking krijgt. Zo belandt hij weer in het nieuws. Door al die aandacht gaat hij vreemde dingen roepen.
Als hij nu vast zou houden aan de, in de grondwet vastgelegde vrijheid van godsdienst dan zou hij vele medestanders hebben. Ook vanuit de islam.
Nee mijnheer moet zonodig 11-09 pakken om zichzelf te profileren en met Koranteksten gaan strooien.
Ook in de Bijbel staan gewelddadige teksten. Ook het Christendom heeft een gewelddadige, intolerante tijd gekend. Die daden werden goedgepraat met diezelfde bijbel in de hand.
In die context geplaatst hebben sommige moslimlanden (of veel zoals je wilt) nog een weg te gaan. Aan de andere kant, als mensen aan de andere kant van de wereld willen blijven leven zoals ze leven, wie zijn wij Nederlandertjes dan om ze te dwingen het anders te doen? Is er bijvoorbeeld ooit 1 kannibaal veroordeelt in Nederland voor het opeten van een mens in Nieuw Ginea?

Verdwaalde, getroebleerde gekken zoals Mo b.hou je altijd. Zie de Amerikaan die die student vermoordde met een hakbijl in Roosendaal. Iedereen overspannen uitkijken naar de volgende moslimterrorist is het een Amerikaan..............

Klopt. Ik ben de beroerdste niet (met mij vele andere die hun geloof niet afzweren). Heb denk ik ook voldoende incasseringsvermogen en ook relativiteit. Maar precies hoe je zegt "strooien met Koranteksten en luidruchtig afzweren van geloof", heeft deze jongen alle krediet die ik in hem had verspeeld. Verder moest ik behoorlijk lachen toen ik bij monde van Elian had opgepikt, dat de activiteiten van deze clubje zal bestaan uit o.m. het bezoeken van moskeeën voor dialoog. Ik zie de hartelijke ontvangst van moskeeën voor deze club al voor me. In moskeeën is geen plaats voor ex-moslims. Een moskee is een plaats voor gebed en daarna wegwezen. Zie hem al binnenwandelen bij het bestuur van de moskee van Ibnrushd.

1973Tanger
12-09-07, 11:28
Geplaatst door Maarten
Ach, je zou bijvoorbeeld een stokje in het media-hoenderhok kunnen gooien, door te beginnen over het gebruikelijke dopen van babies in christendom. Vergelijk dat met deze zinnen uit de verklaring van Jami:


- dat een keus voor een religie of een levensbeschouwing alleen betekenis heeft indien die keus in vrijheid werd gemaakt en op elk moment herroepen kan worden

- dat iedere Nederlander alle andere Nederlanders, familieleden daarbij inbegrepen, vrij moet laten bij het maken van religieuze of levensbeschouwelijke keuzen

- dat niemand wordt geboren als moslim, als lid van enige andere geloofsgemeenschap of sekte, of als atheïst


En wat zul je dan zien? Dat er ineens weer verschrikkelijk genuanceerd gedaan moet worden. Dat worden een soort Israel-verhalen, waarbij je via de grootst mogelijke genuanceerdheid uitkomt op de grootst mogelijke bullshit.

Ik zie nauwelijks verschil tussen de aanname dat iemand van geboorte moslims is, en de gewoonte van het dopen van babies vlak na de geboorte. De achterliggende gedachte is natuurlijk, dat een baby meteen deel gaat uitmaken van de gemeenschap (= het goede gelovige gezin) waar hij/zij in opgroeit, en wat daarin geloofd wordt. Voeg daarbij de bekende onbevangenheid en onschuld van babies, en dan kun je 'm die "ware band met God" toch nauwelijks meer ontzeggen he?
Bovendien kunnen babies dood gaan. En het zou toch sneu zijn, als zo'n reine ziel uit goede familie verloren zou gaan voor het hiernamaals he?
Kortom moslimbaby is moslim, en christenbaby is (na snelle doop) christen.

Het dopen komt echter van Johannes de Doper. Daarbij ging het toch echt om actieve bekering van bewuste mensen. Dat is dus net zoiets als het afleggen van de geloofsbelijdenis bij moslims. Er is absoluut geen principieel verschil. Alleen hebben ze in het geval van babies ff moeten nadenken, en constructies moeten verzinnen, die nu inderdaad een tikkeltje verschillen..

Gut, hoeveel maanden zou het gaan duren, eer onze erudieten gaan snappen, dat ze door de ondertekening van de verklaring een klein probleempje gaan hebben met die doop? :hihi:
Ze kunnen zich hier wel uitlullen, door het verschil eerst op te blazen. Maar feit zal blijven, dat ze wél gaan nadenken over die christelijke gewoonte, en daar achtergronden bij gaan belichten, terwijl ze dat bij die moslimgewoonte Níet gaan doen!
De kwestie Jami zal dus wel weer een wapenfeit in de lijst der Nederlandse hypocrisie gaan worden. :hihi:
(Moes jij nou moslimjongeren integreren in die bullshit hier?)

Heeft trouwens Geert Wilders ook getekend? In dat geval zal hij zeker ook zichzelf tegenkomen.

Charlus
12-09-07, 11:40
Geplaatst door Maarten

Geplaatst door Orakel
much to do about nothing.
Ach, je zou bijvoorbeeld een stokje
knuppeltje, stokjes worden ergens voor of in wielen gestoken. Oeps, net even gegoogled: stok in hoenderhok mag blijkbaar ook.

in het media-hoenderhok kunnen gooien, door te beginnen over het gebruikelijke dopen van babies in christendom. Vergelijk dat met deze zinnen uit de verklaring van Jami:


- dat een keus voor een religie of een levensbeschouwing alleen betekenis heeft indien die keus in vrijheid werd gemaakt en op elk moment herroepen kan worden

- dat iedere Nederlander alle andere Nederlanders, familieleden daarbij inbegrepen, vrij moet laten bij het maken van religieuze of levensbeschouwelijke keuzen

- dat niemand wordt geboren als moslim, als lid van enige andere geloofsgemeenschap of sekte, of als atheïst
<...>
Ze klinken goed, die zinnen. Jammer van de sinistere agenda en impliciete Islambasherij.

knuppeltje
12-09-07, 12:06
Geplaatst door Charlus
Ach, je zou bijvoorbeeld een stokje
knuppeltje, stokjes worden ergens voor of in wielen gestoken. Oeps, net even gegoogled: stok in hoenderhok mag blijkbaar ook.

Ze klinken goed, die zinnen. Jammer van de sinistere agenda en impliciete Islambasherij. [/QUOTE]

Ja begin maar weer te gooien met mij. :ego:
Maar in feite heb onze allesweter wel gelijk als hij het over het doopsel van die kindekens heeft en het doel ervan.
Maar nu heeft bureau 'Foquez Etnomarkteting' in opdracht van Nova weer een onderzoek gedaan- en wat blijkt: 75% van de moslims vind afvalligheid een persoonlijke zaak (terecht volgens mij- al had het van mij 100% moeten zijn) 25% dus blijkbaar niet?, 24% van de moslims zal het contact met afvalligen verbreken, en 6% van de moslims vindt dat geweld tegen ex-moslims mag worden gebruikt.

Ik denk dat die cijfers onder de gedoopten toch even ietsjes ander liggen.

Maarten
12-09-07, 12:54
Geplaatst door 1973Tanger
Heeft trouwens Geert Wilders ook getekend? In dat geval zal hij zeker ook zichzelf tegenkomen.
Dat zal ie zeker. Vermoedelijk is iedereen uit Venlo Katholiek gedoopt, tenminste dat is in Limburg uiterst gebruikelijk. En je blijft ook ingeschreven staan als gelovige, tenzij je je uitdrukkelijk uitschrijft. Dat doet bijna niemand.

Maarten
12-09-07, 12:56
Geplaatst door Charlus

knuppeltje, stokjes worden ergens voor of in wielen gestoken. Oeps, net even gegoogled: stok in hoenderhok mag blijkbaar ook.

grinnik.. je mag wel vaker eerst beter nadenken, voor je iets post..
Stok in het hoenderhok is ook nog eens een zeer aanschouwelijke uitdrukking.

Maarten
12-09-07, 12:58
Geplaatst door knuppeltje

Ja begin maar weer te gooien met mij. :ego:
:hihi:
Waar zitten je handvatten? Ik weet nog wel genoeg hoenderhok om je in te gooien.. :D

Maarten
12-09-07, 13:02
Ik stuurde dit maar eens naar de krant: (niet dat die ellendelingen ooit wat plaatsen..)

Dopen afschaffen?

Gaan de ondertekenaars van de verklaring van Jami zich nou ook verzetten tegen de christelijke doop? Naast alle mooie woorden over vrijheid van godsdienstkeuze in het gezin, verzet de verklaring zich tevens tegen de aanname dat moslims als moslim geboren worden.

Echter beide godsdiensten hebben exact hetzelfde probleem rond babies, die nog geen bewuste geloofsbelijdenis kunnen afleggen. Die worden dus om voor de hand liggende redenen als deel van de geloofsgemeenschap beschouwd. De band met God wordt via hun onschuld verondersteld, en de gelovigheid der ouders wordt dan verondersteld de rest te doen. Babies worden mede gevormd door de aangeboden gezinssfeer, aldus de logische gedachte. En als de aldus keurig gevormde kinderen of babies zouden doodgaan voordat ze de geloofsbelijdenis afgelegd hebben, zouden ze hun zieleheil in het hiernamaals mislopen. Dat wordt uiteraard onrechtvaardig gevonden, en ze worden dus geacht óok gelovige te zijn, al dan niet na ritueel, zoals bij de christenen. Het verschil met Islam is uiterst relatief.

De grote hoeveelheid ondertekenaars van de verklaring zal voor moslims wel weer aanleiding zijn om de zaak toe te voegen aan hun inmiddels lange lijst van gevallen van hypocrisie in de Nederlandse meningsvorming rond Islam.
Bovendien worden dit soort leerstukken over gelovigheid naar Nederlandse maatstaven gerekend tot het terrein van de godsdienstvrijheid.
De ondertekenaars schenden dus Nederlandse opvattingen over vrijheid, en zijn daar dus allerminst een spreekbuis van. En bij moslims zal de deur dus weer eens dicht gaan.

Charlus
12-09-07, 13:08
Geplaatst door Maarten

Geplaatst door Charlus
knuppeltje, stokjes worden ergens voor of in wielen gestoken. Oeps, net even gegoogled: stok in hoenderhok mag blijkbaar ook.
grinnik.. je mag wel vaker eerst beter nadenken, voor je iets post..
Stok in het hoenderhok is ook nog eens een zeer aanschouwelijke uitdrukking.
Bij de zoekresultaten wel verdacht vaak het domein .be. Stok in het hoenderhok is typisch voor Vlamingen en Limburgers? Dat zou verklaren waarom de uitdrukking op mij als Noord-Nederlander wat vreemd overkwam.

1973Tanger
12-09-07, 13:09
Geplaatst door mark61
Negeer zo'n vent.

Dat heb ik al gedaan. Sorry voor mijn uitval gisteren. Ik had 11 september één of day. Moest telkens uit het raam kijken op zoek naar een boeiing. :)

Charlus
12-09-07, 13:14
Geplaatst door Maarten
Ik stuurde dit maar eens naar de krant: (niet dat die ellendelingen ooit wat plaatsen..)<...>

"En ja hoor, hier heb ik er weer eentje van die malloot!"

naam
12-09-07, 13:23
Geplaatst door Maarten
Ik stuurde dit maar eens naar de krant: (niet dat die ellendelingen ooit wat plaatsen..)

Dopen afschaffen?

Gaan de ondertekenaars van de verklaring van Jami zich nou ook verzetten tegen de christelijke doop? Naast alle mooie woorden over vrijheid van godsdienstkeuze in het gezin, verzet de verklaring zich tevens tegen de aanname dat moslims als moslim geboren worden.

Echter beide godsdiensten hebben exact hetzelfde probleem rond babies, die nog geen bewuste geloofsbelijdenis kunnen afleggen. Die worden dus om voor de hand liggende redenen als deel van de geloofsgemeenschap beschouwd. De band met God wordt via hun onschuld verondersteld, en de gelovigheid der ouders wordt dan verondersteld de rest te doen. Babies worden mede gevormd door de aangeboden gezinssfeer, aldus de logische gedachte. En als de aldus keurig gevormde kinderen of babies zouden doodgaan voordat ze de geloofsbelijdenis afgelegd hebben, zouden ze hun zieleheil in het hiernamaals mislopen. Dat wordt uiteraard onrechtvaardig gevonden, en ze worden dus geacht óok gelovige te zijn, al dan niet na ritueel, zoals bij de christenen. Het verschil met Islam is uiterst relatief.

De grote hoeveelheid ondertekenaars van de verklaring zal voor moslims wel weer aanleiding zijn om de zaak toe te voegen aan hun inmiddels lange lijst van gevallen van hypocrisie in de Nederlandse meningsvorming rond Islam.
Bovendien worden dit soort leerstukken over gelovigheid naar Nederlandse maatstaven gerekend tot het terrein van de godsdienstvrijheid.
De ondertekenaars schenden dus Nederlandse opvattingen over vrijheid, en zijn daar dus allerminst een spreekbuis van. En bij moslims zal de deur dus weer eens dicht gaan.

Verander dan ff babies in baby's, babies is namelijk engels.

H.P.Pas
12-09-07, 13:32
Geplaatst door naam
Verander dan ff babies in baby's, babies is namelijk engels.
Of doop in dope. Dan is het ook weer consistent. :roker:

Maarten
12-09-07, 13:33
Geplaatst door Charlus
"En ja hoor, hier heb ik er weer eentje van die malloot!"
Je dacht toch niet serieus, dat je je makkelijk uit die doopkwestie uitgelult kreeg, he?

Kijk, jij was nieuwkomer hier. En uit je schrijfstijl kon ik afleiden, dat je kon nadenken. Ik heb dus wat moeite gedaan om je wat dingen uit te leggen over hoe wij zelf de moeilijkheden met moslims veroorzaken, zodat je wat opschiet in die materie. Hier heb je er weer een schoolvoorbeeld van.
Maar als jij niet leert nadenken over die dingen, hou je alleen maar jezelf tegen. Dat moet twée versnellingen vooruit bij jou. Snap je die laatste zin, over dat moslims de deur weer eens dicht gingen doen, om goede redenen? Als je dát snapt, dan begin je feeling te krijgen over waar de dingen zoal fout gaan, en volop fout gegaan zijn in de afgelopen jaren. Nederland maakt echt een zooitje van zijn eigen grondbeginselen hoor, en reken dan ook maar op narigheid. Autochtonen kunnen wel blijven brullen, maar verzieken gewoon een heleboel. Moslims haken dan terecht af, en dan ben je verder van huis. Nederland veroorzaakt voor een deel de problemen zelf die het vreest.

Charlus
12-09-07, 13:39
Geplaatst door knuppeltje
<...>Maar in feite heb onze allesweter wel gelijk als hij het over het doopsel van die kindekens heeft en het doel ervan.<...>
Christendom en Islam worden democratisch, doch ik ben bang onbewust, over één kam geschoren middels (Jami spreekt, za'k maar zeggen):

- dat een keus voor een religie of een levensbeschouwing alleen betekenis heeft indien die keus in vrijheid werd gemaakt en op elk moment herroepen kan worden
<...>
- dat niemand wordt geboren als moslim, als lid van enige andere geloofsgemeenschap of sekte, of als atheïst
De eerste zin verklaart doping (huh huh) bij baby's tot betekenisloos omdat ze niet in de gelegenheid worden gesteld in vrijheid een keus te maken, sterker nog: ze zijn nog niet eens in staat om zelfstandig een keus te maken.

Maarten
12-09-07, 13:46
Geplaatst door naam
Verander dan ff babies in baby's, babies is namelijk engels.
Bedankt.
Maar ik heb geen baby, en dan wordt je in deze wereld wat moe van baby-gedoe. :moe:
En het woord baby is ook weer engels, enz.. vandaag meet ik de waarde van baby's even af aan de hoeveelheid stront en decibels dat ze produceren.
En nou er geen vrouwen in de buurt zijn, stel ik voor om "de baby" even tot "lul van de week" uit te roepen, bij wijze van afwisseling. :hihi:
Misschien een topic openen over hoeveel ellende onschuldige babies (kuch.. baby's) eigenlijk veroorzaken.. Het zijn misbaksels, egoisten, intolerant, betalen geen belasting, zetten geen vuilnisbak buiten, enz.

Maarten
12-09-07, 13:56
Geplaatst door Charlus

De eerste zin verklaart doping (huh huh) bij baby's tot betekenisloos omdat ze niet in de gelegenheid worden gesteld in vrijheid een keus te maken, sterker nog: ze zijn nog niet eens in staat om zelfstandig een keus te maken.
Daarmee krijg je dus het baby-probleem dat ik beschreef.
En uitgerekend als het weer om moslims gaat, gaan allerlei Nederlandse "erudieten" er weer gedreven verklaringen over tekenen..
Get the picture?

En moet je nagaan.. we hebben hier net 50 jaar godsdienststrijd gehad, waar bepaalde conclusies uit getrokken zijn over dingen die je maar beter kunt laten, omdat ze binnen de godsdienstvrijheid vallen. Er daar wordt nou weer een kermis van gemaakt. Wie dat wil moet allereerst Staphorst maar gaan bombarderen.. of in dit geval: heel christelijk Nederland.. Stelletje eikels..

naam
12-09-07, 14:08
Geplaatst door H.P.Pas
Of doop in dope. Dan is het ook weer consistent. :roker:

Scherp. :duim:

naam
12-09-07, 14:13
Geplaatst door Maarten
Bedankt.
Maar ik heb geen baby, en dan wordt je in deze wereld wat moe van baby-gedoe. :moe:
En het woord baby is ook weer engels, enz.. vandaag meet ik de waarde van baby's even af aan de hoeveelheid stront en decibels dat ze produceren.
En nou er geen vrouwen in de buurt zijn, stel ik voor om "de baby" even tot "lul van de week" uit te roepen, bij wijze van afwisseling. :hihi:
Misschien een topic openen over hoeveel ellende onschuldige babies (kuch.. baby's) eigenlijk veroorzaken.. Het zijn misbaksels, egoisten, intolerant, betalen geen belasting, zetten geen vuilnisbak buiten, enz.

Het is een simpele regel, het engels kent geen y's, dus die maken er "ie" van, het nederlands dus wel, gewoon met y's.
Verder vind ik overigens het verhaal wel kloppen. Dopen zou pas mogen vanaf je 18e jaar.

knuppeltje
12-09-07, 15:33
Geplaatst door Maarten
:hihi:
Waar zitten je handvatten? Ik weet nog wel genoeg hoenderhok om je in te gooien.. :D

Vadaar dat je zo veel lult als een kip zonder kop? :stout:

knuppeltje
12-09-07, 15:40
Geplaatst door Charlus
grinnik.. je mag wel vaker eerst beter nadenken, voor je iets post..
Stok in het hoenderhok is ook nog eens een zeer aanschouwelijke uitdrukking.
Bij de zoekresultaten wel verdacht vaak het domein .be. Stok in het hoenderhok is typisch voor Vlamingen en Limburgers? Dat zou verklaren waarom de uitdrukking op mij als Noord-Nederlander wat vreemd overkwam. [/QUOTE]

Hier houden wij meestal de stok achter de deur.
Als wij nu Limburg aan Vlaanderen geven- dan zijn wij er mooi vanaf, en de Vlamingen hebben dan tenminste nog iets om mee aan te komen bij de EEG als ze zich hebben afgesplitst van Wallonië.

H.P.Pas
12-09-07, 15:52
Geplaatst door naam
Verder vind ik overigens het verhaal wel kloppen. Dopen zou pas mogen vanaf je 18e jaar.

Niet echt. Kerklid wordt je door belijdenis te doen (protestant) of door het Vormsel (katholiek). Dat is, precies zoals Jahmi het graag ziet, een eigen beslissing, van een mondige gelovige.

knuppeltje
12-09-07, 15:53
Geplaatst door Maarten
Daarmee krijg je dus het baby-probleem dat ik beschreef.
En uitgerekend als het weer om moslims gaat, gaan allerlei Nederlandse "erudieten" er weer gedreven verklaringen over tekenen..
Get the picture?

En moet je nagaan.. we hebben hier net 50 jaar godsdienststrijd gehad, waar bepaalde conclusies uit getrokken zijn over dingen die je maar beter kunt laten, omdat ze binnen de godsdienstvrijheid vallen. Er daar wordt nou weer een kermis van gemaakt. Wie dat wil moet allereerst Staphorst maar gaan bombarderen.. of in dit geval: heel christelijk Nederland.. Stelletje eikels..

Vind je het gek dat wij er weer een kermis van maken. Met die Rouvoet in het kabinet hebben wij jullie moslims helemaal niet nodig om weer te gaan rebelleren. Maar met jullie minderwaardigheidscomplex en slachtoffercultus vinden jullie- dat jullie weer te weinig aandacht krijgen en daarom maken jullie zo'n kabaal, das al.
Staphorst bombarderen? Ben jij helemaal gek. :fplet:

Maarten
12-09-07, 16:29
Geplaatst door knuppeltje
Vind je het gek dat wij er weer een kermis van maken. Met die Rouvoet in het kabinet hebben wij jullie moslims helemaal niet nodig om weer te gaan rebelleren. Maar met jullie minderwaardigheidscomplex en slachtoffercultus vinden jullie- dat jullie weer te weinig aandacht krijgen en daarom maken jullie zo'n kabaal, das al.
Staphorst bombarderen? Ben jij helemaal gek. :fplet:
Knul, je kunt wel weer gaan zitten grappen, maar intussen slaat Nederland weer een enorm modderfiguur vanwege die doop. Vraag je liever af waarom je er zelf niet op kwam?

Maarten
12-09-07, 16:32
Geplaatst door H.P.Pas
Niet echt. Kerklid wordt je door belijdenis te doen (protestant) of door het Vormsel (katholiek). Dat is, precies zoals Jahmi het graag ziet, een eigen beslissing, van een mondige gelovige.
En hoe zie jij de kerkelijke betekenis van dopen in het algemeen, en het dopen van baby's?


Verder wordt je eenzijdigheid weer duidelijk, door van Jami wel te melden dat hij vrijwilligheid bepleit, maar niet dat die in Islam net zo goed als in christendom bestaat bij de normale geloofsbelijdenis.

knuppeltje
12-09-07, 17:30
Geplaatst door Maarten
Knul, je kunt wel weer gaan zitten grappen, maar intussen slaat Nederland weer een enorm modderfiguur vanwege die doop. Vraag je liever af waarom je er zelf niet op kwam?

Als jij knul- alles had gevolgd hier- dan had je misschien begrepen wat ik eerder schreef toen ik het ook over de cijfers van dat onderzoek op last van Nova had.
Dan had je heel misschien knul- ook begrepen wat het verschil is in het kabaal bij afvalligheid onder moslims en de gedoopten.
Het modderfiguur knul- dat sla jij weer door je totaal onzinnige opmerking over Neerlans figuur, capich knul?
Moet ik het nog eens opnieuw uitleggen knul?

Joesoef
12-09-07, 18:20
Geplaatst door knuppeltje
Als jij knul- alles had gevolgd hier- dan had je misschien begrepen wat ik eerder schreef toen ik het ook over de cijfers van dat onderzoek op last van Nova had.
Dan had je heel misschien knul- ook begrepen wat het verschil is in het kabaal bij afvalligheid onder moslims en de gedoopten.
Het modderfiguur knul- dat sla jij weer door je totaal onzinnige opmerking over Neerlans figuur, capich knul?
Moet ik het nog eens opnieuw uitleggen knul?


Ik weet niet of de verhalen van Maarten het Hart kloppen, de ouderlingen die in de jaren 50 nog steeds langs kwamen waren ook niet misselijk. Op afvalligheid stond verstoting uit de gemeenschap. Over een relatie met een anders gelovige nog maar te zwijgen.

Het enige wat je sommige moslims dan ook kwalijk kan nemen is dat ze 50 jaar achter lopen. In de states zijn plattelandsgebieden waar je er niet bij hoort als je niet naar de kerk gaat, net zoals in polen.


Ik geloof dan ook niet dat de exmoslims steun nodig hebben, ze redden het prima, op de enkeling na dan, die heeft alleen geen steun nodig maar hulp. Hulp bij de vragen van het leven.

Maarten
12-09-07, 18:41
Geplaatst door knuppeltje
Als jij knul- alles had gevolgd hier- dan had je misschien begrepen wat ik eerder schreef toen ik het ook over de cijfers van dat onderzoek op last van Nova had.
Dan had je heel misschien knul- ook begrepen wat het verschil is in het kabaal bij afvalligheid onder moslims en de gedoopten.
Het modderfiguur knul- dat sla jij weer door je totaal onzinnige opmerking over Neerlans figuur, capich knul?
Moet ik het nog eens opnieuw uitleggen knul?

Dat kun je wel doen kerel, maar je komt sowieso op nul komma nul uit.
Die Nova-cijfers had ik wel gezien, en het verschil in mogelijke consequentes van afvalligheid was ook al volkomen duidelijk, maar dat maakt wat het punt betreft in goed Nederlands gezegd: Geen Ene Reet Uit!!

Als je een probléem hebt jongen, dan moet ze zorgen dat je dat op een góede manier oplost!!
Als je daarbij stommiteiten uithaalt, dan los je niet alleen niks op, maar krijg je later bij ándere zaken óók weer problemen!! Capice?!

Had je nou al gezien waar die eikeligheid toe leidt?!
Als moslims in de gaten gaan krijgen hoe het met die doop zit, dan denken die twée dingen:
1. Nederland is weer eens zo hypocriet als de pest.
2. Ze passen de godsdienstvrijheid weer eens niet toe op Islam!
En voor je nou gaat krakelen, wat doen moslims?!
Die weten weer, dat ze hun oren beter dicht kunnen houden, als Nederland weer eens over de moslimwereld bezig is!
Of ze denken: zie je wel? Dat autochtone denksysteem hier deugt voor geen meter.
En als Nederland dan nog eens iets wil van moslims, of kritiek heeft die eigenlijk terecht is, wat zeggen die jongens dan, knuppeltje?!
Die zeggen: DOEII.. we maken onze eigen zaken wel uit!
En zeker over die afvalligheid doen ze dat!
En als daar nou dus problemen mee zouden zijn, dan krijg je op dat punt ook geen medewerking meer, waardoor je ook niet meer kunt bijdragen aan het verhelpen ervan.
Ik stel het maar even zwart-wit, zodat zelfs jij het begrijpt!
Door jouw soort denken, en dat gedoe van die ondertekenaars kunnen er daarom in principe méér doden gaan vallen, snap je dat?! (hoewel het nauwelijks voorkomt) In elk geval kan er weer een stuk samenwerking naar de klote zijn. Of moet ik je dat NOG een keer uitleggen?!
Snap je nou hoe je bij stommiteiten bij oplossingen de zaken nog erger kunt maken?!

Moraal van mijn soort verhaal is: het moet DUS anders! Capice?!

Maarten
12-09-07, 18:56
Geplaatst door Joesoef
Ik weet niet of de verhalen van Maarten het Hart kloppen, de ouderlingen die in de jaren 50 nog steeds langs kwamen waren ook niet misselijk. Op afvalligheid stond verstoting uit de gemeenschap. Over een relatie met een anders gelovige nog maar te zwijgen.

Het enige wat je sommige moslims dan ook kwalijk kan nemen is dat ze 50 jaar achter lopen. In de states zijn plattelandsgebieden waar je er niet bij hoort als je niet naar de kerk gaat, net zoals in polen.


Ik geloof dan ook niet dat de exmoslims steun nodig hebben, ze redden het prima, op de enkeling na dan, die heeft alleen geen steun nodig maar hulp. Hulp bij de vragen van het leven.
Zo is dat.
En vermoedelijk zijn er nog steeds plaatsen waar je er helemaal uit ligt bij afvalligheid.
Ik moest 10 jaar geleden een keer werken ergens in de Betuwe, op zondag, buiten. Daar wilden ze daar niet aan meewerken, gewoon omdat ze daar een heel slechte naam van zouden krijgen in de buurt. Je moet niet teveel van die dingen doen.

De verhalen van Maarten het Hart kloppen zeker, en het ergste vermeldt hij vermoedelijk nog niet eens. Gedood werd er natuurlijk niet, maar verder kon je alles verwachten.

Maar ook m'n pa in het katholieke Zuid-Limburg. We woonden naast een kerkklok, die altijd s'morgens om 7 uur begon. M'n pa ging vragen of het op zondag misschien pas om 8 uur zou kunnen, omdat iedereen werkte, en zondag de enige dag was waarop iedereen kon uitslapen. Nou, hij is bijna ge-excommuniceerd, en voelde zich zo schofterig behandeld, dat hij niet meer naar de kerk ging.

knuppeltje
12-09-07, 19:28
Geplaatst door Maarten
Dat kun je wel doen kerel, maar je komt sowieso op nul komma nul uit.
Die Nova-cijfers had ik wel gezien, en het verschil in mogelijke consequentes van afvalligheid was ook al volkomen duidelijk, maar dat maakt wat het punt betreft in goed Nederlands gezegd: Geen Ene Reet Uit!!

Als je een probléem hebt jongen, dan moet ze zorgen dat je dat op een góede manier oplost!!
Als je daarbij stommiteiten uithaalt, dan los je niet alleen niks op, maar krijg je later bij ándere zaken óók weer problemen!! Capice?!

Had je nou al gezien waar die eikeligheid toe leidt?!
Als moslims in de gaten gaan krijgen hoe het met die doop zit, dan denken die twée dingen:
1. Nederland is weer eens zo hypocriet als de pest.
2. Ze passen de godsdienstvrijheid weer eens niet toe op Islam!
En voor je nou gaat krakelen, wat doen moslims?!
Die weten weer, dat ze hun oren beter dicht kunnen houden, als Nederland weer eens over de moslimwereld bezig is!
Of ze denken: zie je wel? Dat autochtone denksysteem hier deugt voor geen meter.
En als Nederland dan nog eens iets wil van moslims, of kritiek heeft die eigenlijk terecht is, wat zeggen die jongens dan, knuppeltje?!
Die zeggen: DOEII.. we maken onze eigen zaken wel uit!
En zeker over die afvalligheid doen ze dat!
En als daar nou dus problemen mee zouden zijn, dan krijg je op dat punt ook geen medewerking meer, waardoor je ook niet meer kunt bijdragen aan het verhelpen ervan.
Ik stel het maar even zwart-wit, zodat zelfs jij het begrijpt!
Door jouw soort denken, en dat gedoe van die ondertekenaars kunnen er daarom in principe méér doden gaan vallen, snap je dat?! (hoewel het nauwelijks voorkomt) In elk geval kan er weer een stuk samenwerking naar de klote zijn. Of moet ik je dat NOG een keer uitleggen?!
Snap je nou hoe je bij stommiteiten bij oplossingen de zaken nog erger kunt maken?!

Moraal van mijn soort verhaal is: het moet DUS anders! Capice?!

Nou wat ik niet snap is hoe jij kunt weten dat de moslims niet zouden weten hoe dat me de doop zit.
Alweer zo'n grenzeloze betweterige en neerbuigende arrogantie van je, Maarten als de ultime spreekbuis van die arme moslims die helemaal niets weten.
De volgende arrogantie is te denken dat het verschil in gedrag ten opzichte van de afvalligheid- voor het maatschappelijk gebeuren niets uitmaakt, waar gaat heel het kabaal over dan?
Volgende stomzinnige generalisatie: Nederland is zo hypocriet als het maar kan. Weer dat arrogante neerbuigende toontje van de betweter. Jij kent blijkbaar alle Nederlanders, o nee- het is vast weer een trend die jij bespeurt.
Hoezo is er geen godsdienstvrijheid voor de Islam, anders dan dat de ene vrijheid de andere niet mag beprken, leg dat eens even uit. Wie wordt er hier effectief belemmerd in het uitoefenen van zijn geloof? Wie mag er hier niet naar de moskee? Wie mag er hier niet bidden wat hij wil? Wie mag er hier niet gebedshuizen bouwen- en anderen wel. Je opmerking hierover slaat finaal als een tang op een varken- zoniet, kom dan met concrete voorbeelden, als het maar niet met die moskee is die voorlopig niet gebouwd wordt om die malversaties in het bestuur, want dat gaat over iets heel anders.
Wat ze allemaal denken weet ik niet- ik ben niet zo arrogant als jij om te doen als of.
Die afvalligheid moeten ze zelfs zelf uitmaaken- en niemand anders, alleen hun gedrag als reactie erop wel binnen de wettelijke kaders hier ja- en daar horen geen matpartijen en doodsbedrijgingen bij.
Je stelt het inderdaad onnoemelijk stomzinnig zwar-wit- ik ben het wat dat betreft helemaal met je eens.
Mijn soort denken, tja- das niet gebaseerd op vermeende alwetendheid zoals ik dat letterlijk bij jouw bespeur.
Maar neem maar van mij aan dat naieve eeuwige mee- en goedpraters, in feite niets anders zijn dan het graf inpraters.
Als je daar een aantal van hoort- dan hebben ook de moslims hier zelfs geen vijanden meer nodig.

Het moet dus inderdaad anders Maarten.

knuppeltje
12-09-07, 19:36
Geplaatst door Joesoef
Ik weet niet of de verhalen van Maarten het Hart kloppen, de ouderlingen die in de jaren 50 nog steeds langs kwamen waren ook niet misselijk. Op afvalligheid stond verstoting uit de gemeenschap. Over een relatie met een anders gelovige nog maar te zwijgen.

Het enige wat je sommige moslims dan ook kwalijk kan nemen is dat ze 50 jaar achter lopen. In de states zijn plattelandsgebieden waar je er niet bij hoort als je niet naar de kerk gaat, net zoals in polen.


Ik geloof dan ook niet dat de exmoslims steun nodig hebben, ze redden het prima, op de enkeling na dan, die heeft alleen geen steun nodig maar hulp. Hulp bij de vragen van het leven.

Dat was ook Joesoef- maar geen matpartijen en doodsbedrijgingen, was wel 50 jaar geleden. Sindsdien is er hier heel wat gebeud- en we willen er niet meer naar terug.

knuppeltje
12-09-07, 19:40
Geplaatst door Maarten
Zo is dat.
En vermoedelijk zijn er nog steeds plaatsen waar je er helemaal uit ligt bij afvalligheid.
Ik moest 10 jaar geleden een keer werken ergens in de Betuwe, op zondag, buiten. Daar wilden ze daar niet aan meewerken, gewoon omdat ze daar een heel slechte naam van zouden krijgen in de buurt. Je moet niet teveel van die dingen doen.

De verhalen van Maarten het Hart kloppen zeker, en het ergste vermeldt hij vermoedelijk nog niet eens. Gedood werd er natuurlijk niet, maar verder kon je alles verwachten.

Maar ook m'n pa in het katholieke Zuid-Limburg. We woonden naast een kerkklok, die altijd s'morgens om 7 uur begon. M'n pa ging vragen of het op zondag misschien pas om 8 uur zou kunnen, omdat iedereen werkte, en zondag de enige dag was waarop iedereen kon uitslapen. Nou, hij is bijna ge-excommuniceerd, en voelde zich zo schofterig behandeld, dat hij niet meer naar de kerk ging.


In Tilburg loop er nu al een gegantische boete-aanslag tegen een vroege pastorale klokken luider, de fuieton hierover staat wekelijks in Dagblad de Stem.

reallife
12-09-07, 20:14
Geplaatst door Maarten
Bedankt.
Maar ik heb geen baby, en dan wordt je in deze wereld wat moe van baby-gedoe. :moe:
En het woord baby is ook weer engels, enz.. vandaag meet ik de waarde van baby's even af aan de hoeveelheid stront en decibels dat ze produceren.
En nou er geen vrouwen in de buurt zijn, stel ik voor om "de baby" even tot "lul van de week" uit te roepen, bij wijze van afwisseling. :hihi:
Misschien een topic openen over hoeveel ellende onschuldige babies (kuch.. baby's) eigenlijk veroorzaken.. Het zijn misbaksels, egoisten, intolerant, betalen geen belasting, zetten geen vuilnisbak buiten, enz.

Je vergeet het ergste, als ze volwassen zijn geworden gaat een gedeelte allerlei onzin op forums gooien :roker:

Joesoef
12-09-07, 21:08
Geplaatst door knuppeltje
Dat was ook Joesoef- maar geen matpartijen en doodsbedrijgingen, was wel 50 jaar geleden. Sindsdien is er hier heel wat gebeud- en we willen er niet meer naar terug.

Niet iedereen loopt in de pas en sommige hebben wat tijd nodig om in te halen. Schelden op de achterblijvers is makkelijk, achterblijvers met een positief duwtje in de rug helpen is nog makkelijker.

Maarten
12-09-07, 21:21
Geplaatst door knuppeltje
Nou wat ik niet snap
.. en ook niet wil snappen, dat is zo veel, dat ik je dat niet ga uitleggen.

Rourchid
12-09-07, 21:34
Geplaatst door knuppeltje
Dat was ook Joesoef- maar geen matpartijen en doodsbedrijgingen, was wel 50 jaar geleden. Sindsdien is er hier heel wat gebeud- en we willen er niet meer naar terug.


De samenleving is natuurlijk wel de afgelopen 50 jaar veel harder ('veramerikaniseerd') geworden met de daarbij behorende criminaliteit-cijfers.
Wat het beslechten van politieke meningsverschillen betreft is de daad van Volkert van der G. op 6 mei 2002 eigenlijk gewoon met een trend van verharding meegaan geweest en is het eigenlijk bittere ironie dat Mohammed B. een soort copy-cat van Volkert van der G. is.

knuppeltje
12-09-07, 21:46
Geplaatst door Joesoef
Niet iedereen loopt in de pas en sommige hebben wat tijd nodig om in te halen. Schelden op de achterblijvers is makkelijk, achterblijvers met een positief duwtje in de rug helpen is nog makkelijker.

Zolang die achterblijvers het bij verbaal geweld houden is het nog ok voor mij- alles wat meer is gaat te ver.
Maar mensen die niet willen- die krijg je met een steuntje in de rug zomaar niet op de goede weg.
Maar goed, mijn vader zei vroeger altijd: Met een stok krijg je een kwaad paard nog niet goed.

knuppeltje
12-09-07, 21:47
Geplaatst door Maarten
.. en ook niet wil snappen, dat is zo veel, dat ik je dat niet ga uitleggen.

Niet kan uitleggen bedoel je zeker.

knuppeltje
12-09-07, 22:11
Geplaatst door Rourchid
De samenleving is natuurlijk wel de afgelopen 50 jaar veel harder ('veramerikaniseerd') geworden met de daarbij behorende criminaliteit-cijfers.
Wat het beslechten van politieke meningsverschillen betreft is de daad van Volkert van der G. op 6 mei 2002 eigenlijk gewoon met een trend van verharding meegaan geweest en is het eigenlijk bittere ironie dat Mohammed B. een soort copy-cat van Volkert van der G. is.

Nou, we hebben wel een regering met een stel schoothondjes, en een stelletje idiote publicisten ook, maar ook hier geldt dat een die tamtam maakt meer opvalt dan de rest die zwijgt. Maar of de silent majorety het in alles met hen eens is- is nog maar de vraag, er is hier sinds Viëtnam nogal veel weerzin geweest tegen wat grote broer in veel gevallen deed.
Van hun rechtssysteem moeten wij zo wie zo niets hebben, en een twee partijenstelsel ook al niet- een hele hoop dingen van hun niet. Weerstand tegen vreemdelingen is alleen maar groter omdat het om de aantallen gaat, maar is qua aard niet anders, maar waar op de wereld is dat niet?
In Rusland worden de Aziaten straffeloos geterroriseerd door de kaalkoppen, in Amerika worden de Mexicaanse gastarbeiders uitgebuit, Zuid Afrika probeerrt de poort dicht te houden voor naar werkzoekenden uit de buurlanden en in de Emiraten en de SA worden de gastarbeiders op een meest onbeschofte manier behandeld, etc etc.
Volkert van de G en Mo B zijn voor mij beiden psychopaat, maar ik ben geen zieleknijper. En als ik het goed heb hadden ze beide verschillende motieven die totaal niets met elkaar te maken hebben.
Als die twee moorden het teken is dat het klimaat hier zo verhard is- wel het gemoord begon al onder de eerste mensen, en hun ouders konden hun handen al niet thuis houden.
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom zij die vruchten van de boom der kennis niet mochten eten, blijkbaar wilde die god hen (en de mensheid) toen al dom houden.

Maarten
12-09-07, 23:41
Geplaatst door knuppeltje
Niet kan uitleggen bedoel je zeker.
Voor jongens als jij moet ik het in braille gaan typen.

knuppeltje
12-09-07, 23:56
Geplaatst door Maarten
Voor jongens als jij moet ik het in braille gaan typen.

:haha: gewoon uitgeluld.

Maarten
13-09-07, 03:24
Geplaatst door knuppeltje
Nou wat ik niet snap is hoe jij kunt weten dat de moslims niet zouden weten hoe dat me de doop zit.
Alweer zo'n grenzeloze betweterige en neerbuigende arrogantie van je, Maarten als de ultime spreekbuis van die arme moslims die helemaal niets weten.
Het ging hier bijvoorbeeld duidelijk om het moment, waarop moslims gaan beseffen, dat het verzet tegen de aanname dat moslims als moslim geboren worden, ook de doop van baby's gaat raken. Dat had jij ook nog niet in de gaten, en zij dus vermoedelijk ook niet. Er is geen sprake van hier, dat ik dingen voor moslims invul. Waar hier wel sprake van is, is dat ik jou de info met het paplepeltje naar binnen sta te gieten, maar dat die hersenpan van jou dan nóg niet in beweging komt, en er alleen maar een partij gezeik naar buiten komt. Ik ga dus net iemand anders lullen OK? Good luck hier.

knuppeltje
13-09-07, 09:11
Geplaatst door Maarten
Het ging hier bijvoorbeeld duidelijk om het moment, waarop moslims gaan beseffen, dat het verzet tegen de aanname dat moslims als moslim geboren worden, ook de doop van baby's gaat raken. Dat had jij ook nog niet in de gaten, en zij dus vermoedelijk ook niet. Er is geen sprake van hier, dat ik dingen voor moslims invul. Waar hier wel sprake van is, is dat ik jou de info met het paplepeltje naar binnen sta te gieten, maar dat die hersenpan van jou dan nóg niet in beweging komt, en er alleen maar een partij gezeik naar buiten komt. Ik ga dus net iemand anders lullen OK? Good luck hier.

Alweer dat degenererende infantiliserende toontje over moslims.
Jij denkt blijkbaar nog steeds dat het nog domme kinderen zijn die hiervan nog helemaal niets begrijpen.
Maar ze hebben geluk- God de Vader Maarten zal hun wel bij het handje nemen en hen veilig door het ruige Nederlandse maatschappelijke landschap leiden.
Ik denk dat je met die geringschatting over moslims er helemaal naast zit, ik sla ze in iedergeval veel hoger aan.

mark61
13-09-07, 09:12
Geplaatst door knuppeltje
God de Vader Maarten zal hun wel bij het handje nemen en hen veilig door het ruige Nederlandse maatschappelijke landschap leiden.

:haha: Valt het jou ook al op? De Heiland en Mahdi inéén zijn opgestaan.

H.P.Pas
13-09-07, 09:20
Geplaatst door mark61
:haha: Valt het jou ook al op? De Heiland en Mahdi inéén zijn opgestaan.

Zoek het niet te diep. (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=3385520#post3385520)

mark61
13-09-07, 09:26
Geplaatst door H.P.Pas
Zoek het niet te diep. (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=3385520#post3385520)

Tsja, autisme is een kenmerk van alle Verlossers.

Charlus
13-09-07, 09:41
Geplaatst door mark61
<...>
Tsja, autisme is een kenmerk van alle Verlossers.
Volkert van der G. heeft het syndroom van Asperger. Ze hebben volgens mij veel moeite moeten doen om dat vast te stellen. Stel je voor zeg, geen psychische stoornis, ondenkbaar.
Ik heb nooit iets gelezen over een evt. psychologisch onderzoek van M.B. Zou dat niet uitgevoerd zijn? Kan ik me niet voorstellen. Autisme lijkt me ook hier de aangewezen kandidaat.
Kijkend naar de symptomen* van Asperger op Wikipedia kan ik niet anders concluderen dan dat meer dan 90% van het mannelijk deel der bevolking er aan moet lijden.
*"Bij het syndroom van Asperger horen wel sociale problemen, gebrek aan inlevingsvermogen, de voorkeur voor stereotiepe bezigheden en de afkeer van veranderingen."

mark61
13-09-07, 10:11
Geplaatst door Charlus
Kijkend naar de symptomen* van Asperger op Wikipedia kan ik niet anders concluderen dan dat meer dan 90% van het mannelijk deel der bevolking er aan moet lijden.
*"Bij het syndroom van Asperger horen wel sociale problemen, gebrek aan inlevingsvermogen, de voorkeur voor stereotiepe bezigheden en de afkeer van veranderingen."

Alle mannen vinden zichzelf toch verlossers? Het zijn alleen sommigen die zich geroepen voelen met messen & guns te gaan zwaaien.

Maarten
13-09-07, 10:40
Heerlijk! :D

De kakelende kudde is weer voltallig! Mond vol tandjes... weten weer niet waarover het gaat.. Dragen zelf weer niks bij.. komen niet op de ideeen.. Missen de relevante punten.. Dragen geen argumenten aan.. Verliezen voortdurend de discussies.. Zien ook niet meer dat het allochtone niveau hier inmiddels al hoger is dan het autochtone..
Een soort Queen Boat met opvarenden, die al feestend hun cultuur bejubelen, terwijl het hele zaakje al half gezonken is in het moeras van hun onvermogen.. De Romeinen kwamen ook ongeveer op deze manier aan hun einde..

knuppeltje
13-09-07, 10:51
Geplaatst door Maarten
Heerlijk! :D

De kakelende kudde is weer voltallig! Mond vol tandjes... weten weer niet waarover het gaat.. Dragen zelf weer niks bij.. komen niet op de ideeen.. Missen de relevante punten.. Dragen geen argumenten aan.. Verliezen voortdurend de discussies.. Zien ook niet meer dat het allochtone niveau hier inmiddels al hoger is dan het autochtone..
Een soort Queen Boat met opvarenden, die al feestend hun cultuur bejubelen, terwijl het hele zaakje al half gezonken is in het moeras van hun onvermogen.. De Romeinen kwamen ook ongeveer op deze manier aan hun einde..

Stik- nou weet die weer alles over de Romeinen. :confused:

mark61
13-09-07, 11:10
Geplaatst door Maarten
Heerlijk! :D

Beetje sneu om je zo publiekelijk belachelijk te maken. Maja, waar moet je dat anders doen. Die Turken interesseren zich ook al niet voor je.

Maarten
13-09-07, 14:00
Geplaatst door mark61
Beetje sneu om je zo publiekelijk belachelijk te maken. Maja, waar moet je dat anders doen. Die Turken interesseren zich ook al niet voor je.
Kun je wat harder roepen? Het is namelijk wat moeilijk te verstaan wat er van onder uit die hel van je bovenkamer precies naar boven komt borrelen..

super ick
13-09-07, 14:40
Geplaatst door Maarten
Kun je wat harder roepen? Het is namelijk wat moeilijk te verstaan wat er van onder uit die hel van je bovenkamer precies naar boven komt borrelen..

Draag je afgang nu als een kerel, knulletje.

Maarten
13-09-07, 16:06
Geplaatst door super ick
Draag je afgang nu als een kerel, knulletje.
Jij weet sowieso nooit waar het over gaat.
Het oeverloze gezeik (= de normale habitat van super ick) begon over wat ik zou weten van wat moslims gingen denken bij die doop in verband met die verklaring. Laat maar.. gaat je toch boven de pet.
Hier gaat weer een complete troep autochtonen gezamenlijk af als een gieter, niet ik.
Het klateren van hun gezeik door de gaten in het vergiet van hun integriteit is nog steeds goed hoorbaar..

knuppeltje
13-09-07, 17:32
Geplaatst door Maarten
Jij weet sowieso nooit waar het over gaat.
Het oeverloze gezeik (= de normale habitat van super ick) begon over wat ik zou weten van wat moslims gingen denken bij die doop in verband met die verklaring. Laat maar.. gaat je toch boven de pet.
Hier gaat weer een complete troep autochtonen gezamenlijk af als een gieter, niet ik.
Het klateren van hun gezeik door de gaten in het vergiet van hun integriteit is nog steeds goed hoorbaar..

Ik geloof best dat hoe harder jij blijft schreeuwen- hoe meer jij overtuigd raak van je gelijk. :haha:

super ick
14-09-07, 14:17
Geplaatst door knuppeltje
Ik geloof best dat hoe harder jij blijft schreeuwen- hoe meer jij overtuigd raak van je gelijk. :haha:

pitiful