PDA

Bekijk Volledige Versie : Ahmed Marcouch: "Aanpassen of terugkeren! "



Marsipulami
11-09-07, 11:02
Aanpassen of terugkeren!

10.09.2007 14.59u - “Ik zeg wel eens tegen Marokkaanse vaders: wat doe je hier nog als je niet van Nederland houdt, als je je kinderen vergiftigt met anti-Nederlandse sentimenten.” Dat zegt Ahmed Marcouch - voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel (district) Slotervaart - in een interview met HP/De Tijd. “Onderhuids leeft er een intens wij-zij-gevoel onder veel Marokkanen. Dat gevoel wordt ook gecultiveerd, thuis, door de vaders en de ooms. Als je die Marokkanen vraagt of ze met vakantie naar Marokko gaan, dan antwoorden ze: we gaan niet op vakantie naar Marokko, nee, we geen naar huis.”

Schooluitval, hoge werkloosheid, een verontrustend aandeel in de criminaliteit… In Nederland spreken ze intussen onomwonden over “het Marokkanendrama”. Ahmed Marcouch wijt dat drama aan verregaande naïviteit, vrijblijvendheid en onverschilligheid. Zijn remedie? “Grenzen stellen, duidelijkheid geven, consequent zijn, dus bijvoorbeeld strafbare feiten niet tolereren of gedogen maar meteen en flink straffen.”
Bijvoorbeeld: “Marokkanen die stelselmatig in de fout gaan naar Marokko sturen”…

Marcouch hekelt de mentaliteit en de omstandigheden waarin Marokkaanse jongeren vaak moeten opgroeien. Vaak wonen ze “met z’n achten of tienen in een flatje van zestig vierkante meter”, terwijl “alle spaarcentjes in een gigantisch huis in Marokko worden gestopt”. Dat stelt al die verhalen over ‘kansarmoede’ natuurlijk in een ander daglicht.
Volgens Marcouch leeft een hele generatie Marokkanen nog met hun hoofd in het thuisland. “Onderschat het niet. Ze zijn hier geboren en getogen, maar hebben echt weinig emotie met dit land. Waarom? Omdat hun vaders en ooms hun wijsmaken dat je Marokkaan bent en Marokkaan blijft. Wat er ook gebeurt.”

“Er worden in Nederland (maar ook bij ons) over dit onderwerp (nog altijd) te veel zoete discussies gehouden”, zegt Ahmed Marcouch. “Te vaak vinden er avonden (en debatjes) plaats met alleen maar gelijkgezinden. Maar een avond met gelijkgezinden is een verloren avond.”

Marcouch vindt dat Marokkanen zich vooral “trotse Nederlanders” moeten gaan voelen. “Laten we om te beginnen nou eens uitspreken dat we in een geweldig land wonen, een vrij land waar je kunt geloven wat je wilt, een rijk land, met ongekende kansen. En die liefde voor Nederland moeten niet alleen allochtonen uitspreken, maar ook autochtonen. ‘Proud to be Dutch!’ Zoiets, ja. Daar zou een geweldig signaal van uitgaan.”
Een rake analyse, maar daar schuilt nu net het probleem.
De linkerzijde, die nog altijd de touwtjes in handen heeft in de media, zwelgt in de zelfhaat. ‘Weg met ons’ is hun lijfspreuk. Maar, hoe wil je dat allochtonen van Nederland of Vlaanderen zouden houden, als we dat zelf niet doen of mogen doen?



Marcouch en allochtone werknemers

10.09.2007 16.22u - We gaan nog even door op het interview met Ahmed Marcouch in HP/De Tijd (07.09.07). Volgens Marcouch moet je kwetsbare groepen niet leren te leunen op de overheid, maar leren voor zichzelf te zorgen. Om hun eigen verantwoordelijkheid te dragen en te nemen.

‘Maar wat moet een jonge Marokkaan daarmee die geen baan vindt?”, vraagt de journalist.
“Die moet bij zichzelf te rade gaan”, stelt Marcouch. “Heb ik de juiste diploma’s, en welke moet ik anders gaan halen; kan ik goede sollicitatiebrieven schrijven en wie kan me daarbij eventueel helpen; presenteer ik mezelf goed op een gesprek? Dat zijn de pûnten waarop hij dan moet werken.”

Marcouch wil af van de slachtoffercultus en gelooft niet in de eeuwige verhalen over discriminatie op de werkvloer. “Ik kan me niet voorstellen dat een werkgever die dringend een vacature ingevuld wil zien, iemand afwijst enkel en alleen omdat hij of zij Marokkaans is. Inmiddels speelt dit volgens mij helemaal geen rol meer, want de krapte op de arbeidsmarkt is aanzienlijk.” Zo hoor je het ook nog eens van een ander…


http://www.vlaamsbelang.be/0/3676/

Coolassprov MC
11-09-07, 11:12
Geplaatst door Marsipulami
Aanpassen of terugkeren!


De nieuwe abutaleb!

kan me een meningsverschil herinneren met hatedseven!

hated Seven waar ben je!!!

azulay
11-09-07, 11:29
Geplaatst door Coolassprov MC
De nieuwe abutaleb!

kan me een meningsverschil herinneren met hatedseven!

hated Seven waar ben je!!!

Typisch reactie! Nooit inhoudelijk. Als je het niet eme eens bent dan moet je het beestje bij de naam noemen en ons laten weten waar hij het mis heeft.

DE waarheid waarover hij het heeft is voor sommigen te hard. Dit stuk van Marcouch (waarmee ik overgines meestal niet eens ben) geeft de realiteit weer.

Coolassprov MC
11-09-07, 12:08
Geplaatst door azulay
Typisch reactie! Nooit inhoudelijk. Als je het niet eme eens bent dan moet je het beestje bij de naam noemen en ons laten weten waar hij het mis heeft.

Als je dat uitgelegd moet krijgen, zul je het nooit snappen.


Geplaatst door azulay
DE waarheid..

Laat me raden; je bent het met hem eens?

Julien
11-09-07, 12:24
Ik ben het met Marcouch eens. Soms moet je hard en duidelijk zijn in je taalgebruik. Als je maar niet generaliseert zoals Verdonk of Wilders. Marcouch is zelf Marokkaan, dus dat helpt ook nog.

De mensen over wie hij het heeft, weten zelf wel of ze zich aangesproken moeten voelen. Als je niet bij de mensen hoort die Marcouch aanspreekt, snap ik niet wat je hierop tegen kan hebben. Leven in een (Nederlandse) samenleving is niet vrijblijvend, maar kent gewoon een aantal verplichtingen.

observer
11-09-07, 14:02
Geplaatst door Julien
Ik ben het met Marcouch eens. Soms moet je hard en duidelijk zijn in je taalgebruik. Als je maar niet generaliseert zoals Verdonk of Wilders. Marcouch is zelf Marokkaan, dus dat helpt ook nog.
dus het is de waarheid maar je mag het alleen zeggen (laat staan serieus nemen) als de marokkaan het zegt

betekend dat dan ook dat alles wat een marokkaan over nederland zegt onwaar is en niet serieus genomen moet worden?

Julien
11-09-07, 14:18
Geplaatst door observer
dus het is de waarheid maar je mag het alleen zeggen (laat staan serieus nemen) als de marokkaan het zegt

betekend dat dan ook dat alles wat een marokkaan over nederland zegt onwaar is en niet serieus genomen moet worden?

Ik zeg niet dat je dit alléén als Marokkaan mag zeggen, maar het is wel het meest effectief als een Marokkaan het zegt. Omdat het hier specifiek over Marokkanen gaat en dan luister je beter naar iemand uit he eigen doelgroep.

Daar komt bij dat Marcouch niet generaliseert, maar het duidelijk heeft over de rotte appels.

sjaen
11-09-07, 14:32
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je dat uitgelegd moet krijgen, zul je het nooit snappen.



Laat me raden; je bent het met hem eens?

Wie de schoen past, trekke hem aan..........

observer
11-09-07, 15:56
Geplaatst door Julien
Ik zeg niet dat je dit alléén als Marokkaan mag zeggen, maar het is wel het meest effectief als een Marokkaan het zegt. Omdat het hier specifiek over Marokkanen gaat en dan luister je beter naar iemand uit he eigen doelgroep.

Daar komt bij dat Marcouch niet generaliseert, maar het duidelijk heeft over de rotte appels. hij heeft het over meer dan rotte appels hij heeft het ook over de bomen die ze voortbrengen

maar is het niet een bevestiging dat wat de rotte kant wil (namelijk het afwijzen van een nederlandse identiteit en het krampachtig erin rammen van marokkaans zijn) dat men het alleen effectief zou kunnen zeggen als de boodschapper een marokkaan is

Coolassprov MC
11-09-07, 16:15
Geplaatst door sjaen
Wie de schoen past, trekke hem aan..........

Ga geen schoenen passen terwijl Marcouchje laarsjes te passen krijgt van zijn meesters.

Coolassprov MC
11-09-07, 16:20
Geplaatst door observer
maar is het niet een bevestiging dat wat de rotte kant wil (namelijk het afwijzen van een nederlandse identiteit en het krampachtig erin rammen van marokkaans zijn) dat men het alleen effectief zou kunnen zeggen als de boodschapper een marokkaan is

Het is een boodschap van de blanke man overgebracht door een huisneger; en de boodschap luidt dat jullie er nog steeds niet bijhoren en pas zullen bijhoren als jullie je neerleggen bij ons eisenpakket.

Geen wonder dat in het ''debat'' Verdonk vs. Marcouch, Marcouch de les gelezen kreeg van Frau Verdonk; Marcouchje ging naar huis met het besef wie de meester is en wie het slaafje..

Julien
11-09-07, 19:10
Geplaatst door observer
maar is het niet een bevestiging dat wat de rotte kant wil (namelijk het afwijzen van een nederlandse identiteit en het krampachtig erin rammen van marokkaans zijn) dat men het alleen effectief zou kunnen zeggen als de boodschapper een marokkaan is

Misschien heb je gelijk. Maar als dit een positief effect heeft op de 'rotte appels' onder de Marokkanen, dan juig ik het alleen maar toe.


Het is een boodschap van de blanke man overgebracht door een huisneger; en de boodschap luidt dat jullie er nog steeds niet bijhoren en pas zullen bijhoren als jullie je neerleggen bij ons eisenpakket.

Geen wonder dat in het ''debat'' Verdonk vs. Marcouch, Marcouch de les gelezen kreeg van Frau Verdonk; Marcouchje ging naar huis met het besef wie de meester is en wie het slaafje..

Eisenpakket? Het enige wat Marcouch 'eist', is dat de Marokkaanse ouders niet meer op een hatelijke manier over Nederland(ers) praten en dat men investeert in hun leven (huisje, boompje, beestje) in Nederland zodat iedereen integreert. Daar is toch niets mis mee??

Orakel
11-09-07, 23:18
Geplaatst door Marsipulami
[B]Aanpassen of terugkeren!

“Onderschat het niet. Ze zijn hier geboren en getogen, maar hebben echt weinig emotie met dit land. Waarom?

nou, heeeeeel misschien hierom?


Bijvoorbeeld: “Marokkanen die stelselmatig in de fout gaan naar Marokko sturen”…

wat een flapdrol

Coolassprov MC
12-09-07, 09:13
Geplaatst door Orakel
wat een flapdrol

Zo ''iemand''
gaat nou ''het debat''
aan met frau verdonk omdat ze
''teveel ruimte zou creeeren tussen allochtoon en autochtoon''.

Julien
12-09-07, 13:45
Geplaatst door Orakel
nou, heeeeeel misschien hierom?

wat een flapdrol

Er zit toch een kern van waarheid in het verhaal dat alsmaar negatief praten over Nederland(ers) en het steeds hebben over Marokko als het 'thuisland' (met alle voorbeelden die Marcouch noemt) slecht is voor de kinderen? Ze groeien dan op in 2 werelden, terwijl ze gewoon in 1 wereld (de Nederlandse) zouden moeten opgroeien.

Max Stirner
12-09-07, 14:14
Geplaatst door Coolassprov MC
de boodschap luidt dat jullie er nog steeds niet bijhoren en pas zullen bijhoren als jullie je neerleggen bij ons eisenpakket.



Yep.


Een ander slim idee:

Hysterisch jankend in een hoekje gaan staan schelden op de vrolijk spelende kindertjes - omdat die de regeltjes van hun spel niet allemaal aan jouw eisen willen aanpassen.

Coolassprov MC
12-09-07, 14:26
Geplaatst door Max Stirner
Een ander slim idee:

Hysterisch jankend in een hoekje gaan staan schelden op de vrolijk spelende kindertjes - omdat die de regeltjes van hun spel niet allemaal aan jouw eisen willen aanpassen.

Liever half nederland platbranden dan toegeven aan dit fascisme in z'n puurste vorm.

Max Stirner
12-09-07, 14:31
Geplaatst door Coolassprov MC
Liever half nederland platbranden dan toegeven aan dit fasiscisme in z'n puurste vorm.



:D

Coolassprov MC
12-09-07, 14:50
Geplaatst door Max Stirner
:D

Ik verscheurde je foto`s, heb je brieven verbrand, in mijn hart moet ik huilen maar ik doe nonchalant.

naam
12-09-07, 15:28
Geplaatst door Coolassprov MC
Liever half nederland platbranden dan toegeven aan dit fascisme in z'n puurste vorm.

Hé, het is jouw keuze dat je niet mee wilt doen.

:boer:

illmatik
12-09-07, 15:31
Geplaatst door naam
Hé, het is jouw keuze dat je niet mee wilt doen.

:boer:

Weet je zelf wel waaraan meegedaan dient te worden?

H.P.Pas
12-09-07, 15:57
Geplaatst door illmatik
Weet je zelf wel waaraan meegedaan dient te worden?

Vraag dat Killereet. Die moet het weten; hij brandt liever af dan er aan mee te doen.

naam
12-09-07, 16:23
Geplaatst door illmatik
Weet je zelf wel waaraan meegedaan dient te worden?



Marcouch vindt dat Marokkanen zich vooral “trotse Nederlanders” moeten gaan voelen. “Laten we om te beginnen nou eens uitspreken dat we in een geweldig land wonen, een vrij land waar je kunt geloven wat je wilt, een rijk land, met ongekende kansen. En die liefde voor Nederland moeten niet alleen allochtonen uitspreken, maar ook autochtonen. ‘Proud to be Dutch!’ Zoiets, ja. Daar zou een geweldig signaal van uitgaan.”

Qaiys
12-09-07, 16:25
Geplaatst door H.P.Pas
Vraag dat Killereet. Die moet het weten; hij brandt liever af dan er aan mee te doen.

Heb je door dat je vrijwel alleen op de man speelt en weinig inhoudelijks toevoegt? Je grootste stokpaardje, het ad hominem argument, is je grootste struikelblok.

H.P.Pas
12-09-07, 17:28
Geplaatst door Qaiys
Heb je door dat je vrijwel alleen op de man speelt en weinig inhoudelijks toevoegt? Je grootste stokpaardje, het ad hominem argument, is je grootste struikelblok.

Mijn redenering klopt niet bedoel je ?
Als Killereet liever Nederland platbrandt dan er aan mee te doen, betekent dat nog lang niet, dat hij weet waaraan hij dan precies zou moeten meedoen ?

Coolassprov MC
12-09-07, 17:51
Geplaatst door H.P.Pas
Mijn redenering klopt niet bedoel je ?
Als Killereet liever Nederland platbrandt dan er aan mee te doen, betekent dat nog lang niet, dat hij weet waaraan hij dan precies zou moeten meedoen ?

Je verdraait mijn woorden,
en doet,
inderdaad,
niets anders dan mijn persoontje aanvallen.

Foei, Meneertje H(ocus).P(ocus).Pas!

Und wieder einmal Foei! Foei, Meneertje H(ocus).P(ocus).Pas!

illmatik
12-09-07, 21:50
Geplaatst door naam


En dat noem jij een redelijk standpunt van dhr. Marcouch? Meedoen aan het verloochenen van jezelf? Afgezien van al het zoetsappig gepraat over maatschappelijke participatie, & all that bullshit. Want dat is slechts de verpakking van de werkelijke boodschap: dhr. Marcouch is zelf gehersenspoeld door het nihilisme van zijn overigens zelf verkozen politieke carriere en lijkt tussen de regels door niet enkel water bij de appelwijn te willen doen maar de appelwijn volledig te willen vervangen door bier en whisky.


@ H.P.: jij telt allang niet meer mee, ouwe. Slechts een ADHD-kamerplant , die door zijn eigen dementie niet eens meer kan inzien wat er nu werkelijk speelt. En bespaar me je Duitse melodramatiek.

Qaiys
12-09-07, 21:55
Weinig verschil tussen Wilders en Marcouch

dinsdag 11 september 2007 10:12

Enkele citaten uit een interview dat ik onlangs las:

‘Marokkanen moeten zich trotse Nederlanders gaan voelen’.

‘Een paar toverwoorden: grenzen stellen, duidelijkheid geven, consequent zijn, dus bijvoorbeeld strafbare feiten niet tolereren of gedogen maar meteen en flink straffen’. (Gelieve dit citaat te sturen naar het Brabantse politiekorps dat weigerde in te grijpen bij de voetbalwedstrijd Nederland-Marokko)

‘Het was Marokkaans tuig wat daar in het stadion de boel verbouwde'.

‘Onderhuids leeft er een intens wij-zij-gevoel onder veel Marokkanen’.

‘Als je die Marokkanen vraagt of ze met vakantie naar Marokko gaan, dan antwoorden ze: we gaan niet op vakántie naar Marokko, nee, we gaan naar huís’.

‘Ik zeg wel eens tegen Marokkaanse vaders: wat doe je hier nog als je niet van Nederland houdt, als je je kinderen vergiftigt met al die anti-Nederlandse sentimenten’.

‘Dat komt vooral doordat de kwaliteit van de imams in Nederland zeer pover is. Ze spreken haast geen Nederlands, hebben geen flauw benul in wat voor samenleving wij leven’.

‘Seksueel zijn zij (Marokkaanse jongens) vaak contactgestoord, maar dat is niet zo gek als je thuis opgroeit in een volledig gesloten en zeer traditionele omgeving terwijl de straat bij wijze van spreken één grote verleiding is’.

‘Er worden in Nederland te veel zoete discussies gehouden’.

Drie keer raden wie er aan het woord is!

Wilders, zegt u? Uh, nee. Verdonk? Ook niet. Mark Rutte in een wel heel stoere bui? Nee hoor, het is Ahmed Marcouch, voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart, die een stevige aanpak van Marokkaanse probleemjongens én hun ouders bepleit in HP/De Tijd.

Knieschot
Ironisch is het dat Marcouch Wilders onlangs nog op één lijn stelde met radicale islamitische elementen. Dat was bij de presentatie van een rapport over radicalisering door minister Guusje ter Horst. Dat vond ik niet terecht. Wilders roept in de regel niet op tot geweld, een enkel pleidooi voor een knieschot daargelaten. Ook pakt hij fysieke tegenstanders niet fysiek aan, maar blijft het bij verbale berispingen.

Welbeschouwd zouden alle bovenstaande uitlatingen van Marcouch, van Wilders kunnen zijn, misschien met uitzondering van de eerste. Want als Marokkanen zich trotse Nederlanders moeten gaan voelen, is de logische consequentie dat zij dan in principe ook deel zouden moeten kunnen nemen aan het landsbestuur en dat wil Geert principieel niet.

Overigens heb ik Wilders in een interview voor Playboy eens op de man af gevraagd hoe hij het zou vinden als zijn zoon of dochter met een Marokkaanse partner thuis zou komen. Hij vond dat geen probleem, zei hij. Ik weet niet of ik hem hierin moet geloven, maar iemands gedachten kun je nu eenmaal niet lezen.

Rauwe hoofddoekjes
Ligt een huwelijk tussen eventuele nazaten van Wilders en Marcouch werkelijk in het verschiet? Zou Wilders de bovenstaande uitspraken gedaan kunnen hebben? Er zijn natuurlijk uitspraken van Wilders die Marcouch op zijn beurt niét gedaan zou kunnen hebben. Over het verbieden dan wel verscheuren van de koran, over de gastronomische kwaliteit van rauwe hoofddoekjes, etc. Dit zijn dan wat mij betreft ook niet de meest wijze uitspraken van Wilders.

Waar het mij om gaat, is het volgende. Sommige punten van Wilders zijn zo gek nog niet. Nu een deel van de uitspraken van Marcouch zo uit de koker van Wilders zou kunnen komen, zouden PvdA-ers dat moeten beamen. Kom maar op!


http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/artnr/169498/weblogid/51/index.html

H.P.Pas
13-09-07, 00:00
Geplaatst door illmatik
@ H.P.: jij telt allang niet meer mee, ouwe. Slechts een ADHD-kamerplant , die door zijn eigen dementie niet eens meer kan inzien wat er nu werkelijk speelt. En bespaar me je Duitse melodramatiek.

me·lo·dra·ma·tisch (bn.)
1 overdreven-aandoenlijk zoals in een melodrama

Pathetisch betekent 'medegevoel trachtend te wekken' en/of, vaak in ongunstige zin, 'hoogdravend, gezwollen';

Zo ongeveer:


Geplaatst door Coolassprov MC
Liever half nederland platbranden dan toegeven aan dit fascisme in z'n puurste vorm.

Wat hier speelt is gauw verteld:
Het bord wordt periodiek volgepleurd mat pathetische rotzooi. Ik kan daar bij, gebrek aan jeugdig elan, niet echt warm voor lopen.
Voor jou nog een stilistische tip:
Als je onbeschoft wilt wezen moet je dat niet met cliché taalgebruik verbinden. Dat komt eerder dommig over dan agressief, wat toch de bedoeling zal zijn.

tr_imparator
13-09-07, 00:10
Ik woon in Slotervaart en wordt niet goed van al die wijkagenten, beveiligers of wat dan ook op de fiets. Ohh ja, straatcoaches.. Skiandrimensen¿ etc etc..Het is echt een politiewijk geworden hier. Allerlei homo's en biseksuelen op school, die zogenaamd hun verhaal vertellen. De jeugd wordt 24h/dag gebrainwashed.

Rekenen en Taal doen ze al lang niet meer op school. Iedereen krijgt gewoon VMBO-B of praktijkonderwijs als advies(oke ten minste 90% dan). Slechte leerstofaanbod, weinig kennis. (m.u.v. de Nederlanders natuurlijk. Die zitten op prive terrein of ergens in een wooncomplex die afgezonderd is van de rest van de wijk(nieuwbouw), en ze hebben ook hun eigen scholen(montessori of de pro rege), waar je als allochtoon gewoon niet in komt: strikte deurbeleid). Iedereen zit op de slechtste scholen van heel Nederland(Ru pare en Huizinga)..

Ik ben bang dat deze wijk in zijn geheel gaat mislukken. Nu zijn ze ook nog bezig om die jongeren een ''nieuwe identiteit'' te geven, ten koste van hun recht op het behouden van eigen cultuur en identiteit en ten koste van echte leerstof op school.

Allemaal de plannen van een of andere nietwiet,..die denken dat ze goed bezig zijn. We zullen zien over 5-10 jaar. :eek:

Man, man man.

En weet je wat het ergste is, wanneer je je bek hierover opentrekt ben je aan het radicaliseren en krijg je een intergratiecursusje. Altijd lachen hier. Begint te lijken op Rotterdam. :jammer:

naam
13-09-07, 08:02
Geplaatst door tr_imparator
Ik woon in Slotervaart en wordt niet goed van al die wijkagenten, beveiligers of wat dan ook op de fiets. Ohh ja, straatcoaches.. Skiandrimensen¿ etc etc..Het is echt een politiewijk geworden hier. Allerlei homo's en biseksuelen op school, die zogenaamd hun verhaal vertellen. De jeugd wordt 24h/dag gebrainwashed.

Rekenen en Taal doen ze al lang niet meer op school. Iedereen krijgt gewoon VMBO-B of praktijkonderwijs als advies(oke ten minste 90% dan). Slechte leerstofaanbod, weinig kennis. (m.u.v. de Nederlanders natuurlijk. Die zitten op prive terrein of ergens in een wooncomplex die afgezonderd is van de rest van de wijk(nieuwbouw), en ze hebben ook hun eigen scholen(montessori of de pro rege), waar je als allochtoon gewoon niet in komt: strikte deurbeleid). Iedereen zit op de slechtste scholen van heel Nederland(Ru pare en Huizinga)..

Ik ben bang dat deze wijk in zijn geheel gaat mislukken. Nu zijn ze ook nog bezig om die jongeren een ''nieuwe identiteit'' te geven, ten koste van hun recht op het behouden van eigen cultuur en identiteit en ten koste van echte leerstof op school.

Allemaal de plannen van een of andere nietwiet,..die denken dat ze goed bezig zijn. We zullen zien over 5-10 jaar. :eek:

Man, man man.

En weet je wat het ergste is, wanneer je je bek hierover opentrekt ben je aan het radicaliseren en krijg je een intergratiecursusje. Altijd lachen hier. Begint te lijken op Rotterdam. :jammer:

Het ligt dus allemaal aan het onderwijs dat niet goed is? Wat zie je als je eigen cultuur en wat daarbinnen komt dan onder druk te staan.
Ik komt nogal wat Turkse expats tegen en die bekijken dat toch heel wat genuanceerder dan jij.

When in Rome do as the Romans.

Max Stirner
13-09-07, 10:41
[QUOTE]Geplaatst door illmatik
En dat noem jij een redelijk standpunt van dhr. Marcouch? Meedoen aan het verloochenen van jezelf? Afgezien van al het zoetsappig gepraat over maatschappelijke participatie, & all that bullshit. Want dat is slechts de verpakking van de werkelijke boodschap: dhr. Marcouch is zelf gehersenspoeld door het nihilisme van zijn overigens zelf verkozen politieke carriere en lijkt tussen de regels door niet enkel water bij de appelwijn te willen doen maar de appelwijn volledig te willen vervangen door bier en whisky.

Een NSB'er dus.



@ H.P.: jij telt allang niet meer mee, ouwe. Slechts een ADHD-kamerplant , die door zijn eigen dementie niet eens meer kan inzien wat er nu werkelijk speelt. En bespaar me je Duitse melodramatiek.


:jammer:

mark61
13-09-07, 10:43
Geplaatst door Max Stirner
Een NSB'er dus.

Een baarlijke assimilantenduivel.

Charlus
13-09-07, 11:23
Geplaatst door mark61

Geplaatst door Max Stirner
Een NSB'er dus.
Een baarlijke assimilantenduivel.
Een profeet. Een verlosser.

naam
13-09-07, 11:34
Geplaatst door Mark61
Een baarlijke assimilantenduivel.


geplaatst door Charlus
Een profeet. Een verlosser.

Een smerige overloper bedoel je zeker. :stout:

Coolassprov MC
13-09-07, 11:50
Geplaatst door H.P.Pas
Als je onbeschoft wilt wezen moet je dat niet met cliché taalgebruik verbinden. Dat komt eerder dommig over dan agressief, wat toch de bedoeling zal zijn.

Je gooit een kwak modder, tekent er een vierkant omheen en zegt vervolgens dat die kwak modder raak was.

Olive Yao
13-09-07, 20:16
Geplaatst door Coolassprov MC
Liever half nederland platbranden dan toegeven aan dit fascisme in z'n puurste vorm.

Geplaatst door naam
Hé, het is jouw keuze dat je niet mee wilt doen.

Geplaatst door illmatik
Weet je zelf wel waaraan meegedaan dient te worden?

Geplaatst door H.P.Pas
Vraag dat Killereet. Die moet het weten; hij brandt liever af dan er aan mee te doen.

Geplaatst door Qaiys
Heb je door dat je vrijwel alleen op de man speelt en weinig inhoudelijks toevoegt? Je grootste stokpaardje, het ad hominem argument, is je grootste struikelblok.
H.P. Pas post is wel inhoudelijk: hij legt Coolassprov MC via illmatik de vraag voor waaraan meegedaan dient te worden.

Het is terecht om dat aan Coolassprov MC te vragen, want die moet het weten: hij brandt immers liever half Nederland af dan eraan mee te doen. Het moet dus wel heel erg zijn. Ik ben benieuwd. Coolassprov MC?

Maar waarschijnlijk is een inhoudelijke discussie voor sommigen nog pijnlijker dan zelfmedelijden.

tr_imp is één van de weinigen die dit negeert en wel een inhoudelijke post plaatst.

tr_imparator
13-09-07, 21:15
Geplaatst door naam
Het ligt dus allemaal aan het onderwijs dat niet goed is? Wat zie je als je eigen cultuur en wat daarbinnen komt dan onder druk te staan.
Ik komt nogal wat Turkse expats tegen en die bekijken dat toch heel wat genuanceerder dan jij.

When in Rome do as the Romans.

Onderwijs is het grootste probleem en de enige probleem die te objectiveren is.

De rest is onzin van psychologen. :vlammen:

naam
14-09-07, 08:00
Geplaatst door tr_imparator
Onderwijs is het grootste probleem en de enige probleem die te objectiveren is.

De rest is onzin van psychologen. :vlammen:

Beetje te simpel om het onderwijs als het enige objectieve probleem neer te zetten.

Coolassprov MC
14-09-07, 08:25
Geplaatst door Olive Yao
H.P. Pas post is wel inhoudelijk: hij legt Coolassprov MC via illmatik de vraag voor waaraan meegedaan dient te worden.

Het is terecht om dat aan Coolassprov MC te vragen, want die moet het weten: hij brandt immers liever half Nederland af dan eraan mee te doen. Het moet dus wel heel erg zijn. Ik ben benieuwd. Coolassprov MC?


Waar blijven je excuses voor je laatste lasterlijke uitleg van mijn woorden?

Tip:

Specificeer een vraag naar mij;
alvorens je mij weer woorden in de mond;
simpelweg om hier jouw eigenhandig gesorteerde, verdorven conclusies aan te hangen.

Dat Olijfje en hocus Pocus Pas een relletje van mijn woorden maken, zonder er aantoonbaar maar iets van te begrijpen, was nu precies de valkuil in mijn woorden voor bekrompen en bedorven geesten.

TonH
14-09-07, 08:56
Geplaatst door naam
When in Rome do as the Romans.

Die uitdrukking slaat op het meedoen/overnemen van wat gebruiken en gewoonten en niet op totale assimilatie en onderwerping, zoals in Nederland tegenwoordig de betekenis lijkt te zijn.

“Marokkanen die stelselmatig in de fout gaan naar Marokko sturen”…
En met deze opmerking plaatst Marcouch zich vierkant in het kamp Wilders en worden andere opmerkingen die misschien wel hout snijden onmiddelijk niet meer interessant om nog op in te gaan.

H.P.Pas
14-09-07, 09:14
Geplaatst door TonH
“Marokkanen die stelselmatig in de fout gaan naar Marokko sturen”…
En met deze opmerking plaatst Marcouch zich vierkant in het kamp Wilders
Die logica kan ik niet volgen.


en worden andere opmerkingen die misschien wel hout snijden onmiddelijk niet meer interessant om nog op in te gaan.
En deze al helemaal niet.
De volmaaktste aller dooddoeners.

TonH
14-09-07, 09:29
Geplaatst door H.P.Pas
Die logica kan ik niet volgen.

En deze al helemaal niet.
De volmaaktste aller dooddoeners.

Zijn dit soort opmerkingen dan al zo gemeengoed geworden dat je niet eens meer snapt wat er mis aan is?

illmatik
14-09-07, 09:31
Geplaatst door Max Stirner
Een NSB'er dus.


Geplaatst door mark61
Een baarlijke assimilantenduivel.

Mag beiden ook?

mark61
14-09-07, 09:51
Geplaatst door illmatik
Mag beiden ook?

Ja hoor, ga je gang.

H.P.Pas
14-09-07, 09:55
Geplaatst door TonH
Zijn dit soort opmerkingen dan al zo gemeengoed geworden dat je niet eens meer snapt wat er mis aan is?

Dat begrijp ik best, ik ben geen domoor.
Op die opmerking mag je hem aanvallen zoveel het je lust.
Maar als je naar niemand wenst te luisteren die je wel eens hebt betrapt op meehuilen met wolven in een of ander bos ben je binnen de korste keren autist.
En misschien is zelfs dat nog niet voldoende...

mark61
14-09-07, 10:00
Geplaatst door TonH
“Marokkanen die stelselmatig in de fout gaan naar Marokko sturen”…
En met deze opmerking plaatst Marcouch zich vierkant in het kamp Wilders en worden andere opmerkingen die misschien wel hout snijden onmiddelijk niet meer interessant om nog op in te gaan.

Huh? Dat laatste is jouw probleem.

Het hangt er vanaf wie het zegt. Marcouch is geen Hollander en geen Wilders-adept.
Het is een typische 1e-generatieopmerking die je Marokkaanse ouders wel vaker hoort verzuchten. O.a. de moeder van Ali B kwam met dezelfde oplossing en kijk eens wat een ideale schoonzoon er terug kwam. :hihi: Wordt trouwens vaker met dochters gedaan.

Tis ergens de erkenning dat ouders en overheid hebben gefaald, en erg integrerend is het ook niet, maar helaas werkt het ws. wel. Typisch een geval van theoretisch politiek zeer incorrect (ik ben er dan ook niet voor) maar praktisch werkbaar. Hinderlijk, de weerbarstige werkelijkheid. Tsja.

Coolassprov MC
14-09-07, 10:05
Geplaatst door mark61
Het is een typische 1e-generatieopmerking..

Huisnegeropmerking

mark61
14-09-07, 10:10
Geplaatst door Coolassprov MC
Huisnegeropmerking

Denk je? Ik geloof er niks van. Ook niet dat hij het zo bedoelde. Wat doe je als je ziet dat je kind 'afdrijft' van je cultuur, godsdienst eventueel, onhandelbaar wordt en je weet niet wat je er hier aan moet doen? Dan hoop je dat hij/zij het in het land van herkomst, door onderdompeling, het rechte pad hervindt. Of anders dat je kind begrijpt waarom je ook al weer geëmigreerd was. Als je in een omgeving komt te zitten waar 90% van je leeftijdsgenoten hun leven in waagschaal willen stellen om met jou te ruilen, gaat je misschien iets dagen. Ook dat is een overweging van die ouders.

Hoorde gisteren, hoewel slightly off topic, van een Turkse immigrant die zijn kinderen niet naar NL wilde halen omdat hij ervan overtuigd was dat er in NL geen universiteiten waren, en hij zijn kinderen een goede opleiding wilde geven. Achteraf had hij er wel spijt van :)

Eigenlijk heb je last van het bad-niggercomplex. Als een Marokkaan iets zegt dat net klinkt als wat de blankbaas zegt, moet het wel fout zijn en is het tegengestelde juist goed. Slecht = goed, zwart = wit, onwaar = waar.

Met die mentaliteit zit half zwart Amerika nu nog in het ghetto elkaar de harses uit de schedelpan te schieten. Way to go.

illmatik
14-09-07, 10:21
Geplaatst door mark61
Denk je? Ik geloof er niks van. Ook niet dat hij het zo bedoelde. Wat doe je als je ziet dat je kind 'afdrijft' van je cultuur, godsdienst eventueel, onhandelbaar wordt en je weet niet wat je er hier aan moet doen? Dan hoop je dat hij/zij het in het land van herkomst, door onderdompeling, het rechte pad hervindt. Of anders dat je kind begrijpt waarom je ook al weer geëmigreerd was. Als je in een omgeving komt te zitten waar 90% van je leeftijdsgenoten hun leven in waagschaal willen stellen om met jou te ruilen, gaat je misschien iets dagen. Ook dat is een overweging van die ouders.

Hoorde gisteren, hoewel slightly off topic, van een Turkse immigrant die zijn kinderen niet naar NL wilde halen omdat hij ervan overtuigd was dat er in NL geen universiteiten waren, en hij zijn kinderen een goede opleiding wilde geven. Achteraf had hij er wel spijt van :)

Eigenlijk heb je last van het bad-niggercomplex. Als een Marokkaan iets zegt dat net klinkt als wat de blankbaas zegt, moet het wel fout zijn en is het tegengestelde juist goed. Slecht = goed, zwart = wit, onwaar = waar.

Met die mentaliteit zit half zwart Amerika nu nog in het ghetto elkaar de harses uit de schedelpan te schieten. Way to go.

Je punt zou hout snijden als dit ook is wat Marcouch bedoelt. Maar hij bedoelt dat niet. Ooit bedoelde hij dit wel, maar nu dus niet meer. 'Huisneger' is nog zacht uitgedrukt.

Je moet Marcouch eens in actie zien. Wat je leest is niet wat hij doet.

mark61
14-09-07, 10:34
Geplaatst door illmatik
Je punt zou hout snijden als dit ook is wat Marcouch bedoelt. Maar hij bedoelt dat niet. Ooit bedoelde hij dit wel, maar nu dus niet meer. 'Huisneger' is nog zacht uitgedrukt.

Je moet Marcouch eens in actie zien. Wat je leest is niet wat hij doet.

Oh nou dat weet ik niet. Hij leek me altijd een heel gematigd type, either way. Beetje conservatief zelfs.

Generatieconflict no? Niet meer positief zijn tegen de blankbaas. :) Toch zou ik onderscheid maken tussen de wellicht verderfelijke (onderwerpings- :gechoquee ) motivatie en de inhoud van de boodschap.

Couscousje
14-09-07, 10:58
Geplaatst door illmatik
Je punt zou hout snijden als dit ook is wat Marcouch bedoelt. Maar hij bedoelt dat niet. Ooit bedoelde hij dit wel, maar nu dus niet meer. 'Huisneger' is nog zacht uitgedrukt.

Je moet Marcouch eens in actie zien. Wat je leest is niet wat hij doet.

Wat doet hij dan volgens jou wat haaks staat op wat we lezen?

Cc

Orakel
14-09-07, 18:53
Geplaatst door Julien
Er zit toch een kern van waarheid in het verhaal dat alsmaar negatief praten over Nederland(ers) en het steeds hebben over Marokko als het 'thuisland' (met alle voorbeelden die Marcouch noemt) slecht is voor de kinderen? Ze groeien dan op in 2 werelden, terwijl ze gewoon in 1 wereld (de Nederlandse) zouden moeten opgroeien.

Hey Juuls, how's live?
Kan um grotendeels volgen in zijn verhaal (niet dat ie daarop zit te wachten, maar dat boeit mij dan weer niet), maar hij maakt de 'misser' met de opmerking dat ze anders maar naar hun eigen land moeten. Ten eerste is dit hun eigen land en ten tweede kun je niet vragen om integratie en in een adem verwijzen naar 'hun land'.
Dat heft de door hem benoemde negativiteit (die er zeker is) niet op, maar voedt die juist.

Overigens betwijfel ik nu dat het een misser is, want het lijkt een electoraal doel te hebben: door middel van krijgshaftige taal de aanwezige ressentimenten voeden en daarmee een alternatief proberen te zijn voor alles wat rechts is.

mark61
14-09-07, 19:01
Geplaatst door Orakel
Overigens betwijfel ik nu dat het een misser is, want het lijkt een electoraal doel te hebben: door middel van krijgshaftige taal de aanwezige ressentimenten voeden en daarmee een alternatief proberen te zijn voor alles wat rechts is.

Blijft een misser. Anderen in de PvdA zijn hem voorgegaan, Rutte doet het ook wel es, maar je moet wel goed oppassen wat je bedoelt & zegt. Als 1e-generatieër zit ie per ongeluk nog in het 'terug naar huis'-paradigma :hihi:

Orakel
14-09-07, 19:47
Geplaatst door mark61
Blijft een misser. Anderen in de PvdA zijn hem voorgegaan, Rutte doet het ook wel es, maar je moet wel goed oppassen wat je bedoelt & zegt. Als 1e-generatieër zit ie per ongeluk nog in het 'terug naar huis'-paradigma :hihi:

Die hele pvda snap ik echt de barsten niet meer van, zoals ze b.v. ook bemoeienis willen hebben met het ontstaan van en liberale Islam.
Niks op tegen, maar dat een politieke partij zich daarmee wil bemoeien?
Andewrzijds lees ik op het blog van de Grote Roerganger:

Eén van de boeiendste vragen in het debat was of de staat zich mag uitspreken voor een liberale islam. Op het podium en in de zaal vond niemand dat eigenlijk een goed idee. Maar dat de staat dat niet mag doen betekent toch nog niet dat politieke partijen en individuele politici niet mogen laten zien waar ze voor staan? In die zin was zaterdagavond ook een statement. Niet omdat de PvdA zich aan de liberale islam verbindt maar omdat wij het belangrijk vinden dat in onze democratie en rechtstaat ook dit geluid, meer en luider dan nu, gehoord wordt. Dat het islam-debat ontdaan wordt van valse tautologieën over ‘de ware islam’ en dat de diversiteit in de islam zichtbaar wordt.
http://www.pvda.nl/bosblog/renderer.do/menuId/200028608/clearState/true/sf/200028608/returnPage/200028608/itemId/220208427/realItemId/220208427/pageId/200006510/instanceId/200028615/

mark61
14-09-07, 19:57
Geplaatst door Orakel
Die hele pvda snap ik echt de barsten niet meer van, zoals ze b.v. ook bemoeienis willen hebben met het ontstaan van en liberale Islam.
Niks op tegen, maar dat een politieke partij zich daarmee wil bemoeien?

Dat begrijp ik niet. En wel wat op tegen. Dan moet je een Liberale IslamPartij stichten. Waar bemoeien vaag ongelovige sociaaldemocraten zich nou weer mee? Social engineering was toch dood?


Andewrzijds lees ik op het blog van de Grote Roerganger:

Dat vind ik ook gezeik. Kan ie niet Staphorst gaan hervormen ofzo? Wat bezielt iedereen om zich met duh islam bezig te houden?

Orakel
14-09-07, 20:17
Geplaatst door mark61


Met die mentaliteit zit half zwart Amerika nu nog in het ghetto elkaar de harses uit de schedelpan te schieten. Way to go.

:cool:

http://www.youtube.com/watch?v=2jeZNoJGpg8&eurl=

mark61
14-09-07, 21:11
Geplaatst door Orakel
:cool:

http://www.youtube.com/watch?v=2jeZNoJGpg8&eurl=

The Black Man is God :ego:

Cheetah
14-09-07, 21:26
Absoluut mee eens.

Zo kom ik ook regelmatig Surinaamse mensen tegen die Nederland alleen maar lopen af te kraken en maar te klagen hoe slecht mensen zich hier gedragen vergeleken Suriname. De belasting die ze continue naait enz.

What the F doe je hier dan nog? Ga terug naar Suriname als het daar beter is en je daar geen belasting hoeft te betalen...