PDA

Bekijk Volledige Versie : Christelijke voorman: „Maak masterplan tegen islamisering”



Qaiys
12-09-07, 01:47
„Maak masterplan tegen islamisering”

Wilders mag het dan onbehouwen en confronterend naar voren brengen, hij kaart volgens M. Leerling een problematiek aan waar de meeste partijen de ogen voor lijken te sluiten.

Minister Vogelaar neemt niets terug van haar gewraakte en onaanvaardbare uitspraak dat we op termijn in Nederland zullen moeten spreken van een joods-christelijk-islamitische cultuur. Sterker, ze heeft haar uitlatingen in een Kamerdebat nog eens onderstreept en daarmee geeft ze de mening van het kabinet weer. Ze spreekt dus ook mede namens de ministers van ChristenUnie huize. Hoe kan dat? Er wordt al jaren druk gesproken over inburgering van de nieuwe Nederlanders. Maar die inburgering behelst naar ik mag hopen toch meer dan het leren van de Nederlandse taal, vertellen wanneer het Koninginnedag is en het bijbrengen van de maximumsnelheden binnen de bebouwde kom. Moet de nieuwelingen niet voor alles worden ingeprent dat ze in een totaal andere cultuur terechtkomen en dat van hen wordt gevraagd zich daarbij aan te passen? Dat de vrouw, om maar wat te noemen, dezelfde rechten heeft als de man en dat het principe oog om oog en tand om tand met de kerstening van Europa uit de samenleving is gebannen.

Dat laat onverlet dat iemand moslim mag blijven en de moskee mag bezoeken. Maar het kan niet zo zijn dat in onze cultuur islamitische gebruiken worden overgenomen of als maatstaf worden gezien. Dat kan variëren van het dragen van een boerka tot het invoeren van islamitische feestdagen. Als mevrouw Vogelaar stelt dat de democratische verworvenheden in onze rechtsstaat onaangetast moeten blijven, dan verwijst ze daarmee in feite de islamitische opvattingen en gebruiken, zoals die in de Koran worden gedicteerd, naar de marge van de samenleving. En dus kan er geen beïnvloeding zijn. Nieuwelingen moeten Nederlanders worden en zich in het openbare leven aanpassen aan wat onze gewoonten en zeden zijn. Thuis mag men brood en vlees volgens eigen voorschriften eten, maar het moet niet op het menu van restaurants komen, laat staan dat het in gevangenissen en bejaardencentra verplicht wordt gesteld dit soort maaltijden aan te bieden.

Mogelijk onderschatten de beleidsmakers de bedoeling van de stuwende krachten in de islam: wereldbeheersing. Alle moslims die zich nu aanpassen en meegaand lijken, zullen op een bepaald moment opstaan (of daartoe met het mes in de rug worden verplicht) om hun macht te tonen. Vraag er de bewoners in achterstandwijken in de grote steden maar eens naar. Men heeft vaak geen leven en niet zelden wordt men met de dood bedreigd als niet aan bepaalde zaken wordt voldaan of men bijvoorbeeld uiting geeft aan het christelijk geloof.

Wilders mag het dan onbehouwen en confronterend naar voren brengen, hij kaart beslist een problematiek aan waar de meeste partijen de ogen voor lijken te sluiten of om de hete brij heen draaien. De oproep aan de politici moet zijn: maak een masterplan om islamisering van onze samenleving te voorkomen!

De auteur is oud-Tweede Kamerlid voor de RPF.


http://www.refdag.nl/artikel/1315099/%26bdquo%3BMaak+masterplan+tegen+islamisering%26rd quo%3B.html

mark61
12-09-07, 08:24
:haha: Fantastisch wat een dwazen NL maar weer huisvest.

reallife
12-09-07, 09:48
Geplaatst door Qaiys
„Maak masterplan tegen islamisering”

Thuis mag men brood en vlees volgens eigen voorschriften eten, maar het moet niet op het menu van restaurants komen, laat staan dat het in gevangenissen en bejaardencentra verplicht wordt gesteld dit soort maaltijden aan te bieden.


http://www.refdag.nl/artikel/1315099/%26bdquo%3BMaak+masterplan+tegen+islamisering%26rd quo%3B.html

Dus in restaurants, gevangenissen en bejaardenhuizen verliest men ineens elk recht op religieuze identiteit?

Soldim
12-09-07, 10:20
Geplaatst door reallife
Dus in restaurants, gevangenissen en bejaardenhuizen verliest men ineens elk recht op religieuze identiteit?

Restaurants, zal me worst zijn, die moeten op grond van commerciele overwegingen beslissen wat ze op de menu kaart zetten.

Gevangenissen, bejaardenhuizen, ziekenhuisen en scholen/universiteiten moeten niet gedwongen kunnen worden om aangepaste maaltijden voor elke mogelijke religieze groepering te serveren.

H.P.Pas
12-09-07, 10:23
Meindert moet niet zeuren. Op grond van Romeinen 13 is de overheid door God gesteld en als zodanig te aanvaarden. Dat argument was destijds voor zijn Gereformeerde Bonders goed genoeg om zich niet tegen de nazi's te verzetten, waarom zou voor minister Vogelaar iets anders gelden.

mark61
12-09-07, 10:43
Geplaatst door Soldim
Restaurants, zal me worst zijn, die moeten op grond van commerciele overwegingen beslissen wat ze op de menu kaart zetten.

Gevangenissen, bejaardenhuizen, ziekenhuisen en scholen/universiteiten moeten niet gedwongen kunnen worden om aangepaste maaltijden voor elke mogelijke religieze groepering te serveren.

Jij wil die hindoestaanse oudjes aan de rund en varkensvlees zetten? Niet zeiken opoe, je hebt het toch al bijna gehad? :)

Soldim
12-09-07, 10:54
Geplaatst door mark61
Jij wil die hindoestaanse oudjes aan de rund en varkensvlees zetten? Niet zeiken opoe, je hebt het toch al bijna gehad? :)

Zolang er geen wettelijke verplichtingen zijn, mogen bejaardenhuizen, scholen etc, wat mij betrefd doen wat ze willen -- zolang er ruimte is op hun budget.

Iemand die in een ziekenhuis alleen biologische geteelde producten wil eten krijgt over het algemeen ook z'n zin niet. Waarom andere kriteria wanneet het om religieuze voorkeuren gaat?

(biologische scharrelei mayonaise in bejaardenhuizen zou natuurlijk wel een oplossing zijn)

Marsipulami
12-09-07, 13:13
Geplaatst door Qaiys
„Maak masterplan tegen islamisering”


Die man is tenminste zo eerlijk om te erkennen dat hij de islam liefst ziet verdwijnen. Van die oprechtheid kunnen andere zogenaamd ruimdenkende secularisten nog heel wat leren.

H.P.Pas
12-09-07, 13:43
Geplaatst door Marsipulami
Die man is tenminste zo eerlijk om te erkennen dat hij de islam liefst ziet verdwijnen. Van die oprechtheid kunnen andere zogenaamd ruimdenkende secularisten nog heel wat leren.

:fucyc: Tegen alles wat ik liever zie verdwijnen een masterplan maken ?

Lord give me strength to better things I can change
Patience to bear things I can't change
And wisdom to see the difference between the two.

Julien
12-09-07, 15:52
Geplaatst door Qaiys
„Minister Vogelaar neemt niets terug van haar gewraakte en onaanvaardbare uitspraak dat we op termijn in Nederland zullen moeten spreken van een joods-christelijk-islamitische cultuur. Sterker, ze heeft haar uitlatingen in een Kamerdebat nog eens onderstreept en daarmee geeft ze de mening van het kabinet weer.

Zucht..

Ik word zo moe van dat steeds terugkomende gezeur over die uitspraak van Vogelaar. Hoe kan ze nou ongelijk hebben over een toekomstvisie van Nederland? Ik denk dat ze gewoon gelijk heeft. Over een aantal eeuwen is West Europa deels beïvloed door de Noord_afrikaanse en Turkse cultuur, is heel Europa een smeltkroes van volken (zoals de VS nu is), is de VS tweetalig (Spaans en Engels) en ligt de macht in Zuid- en oost Azië.

reallife
12-09-07, 17:48
Geplaatst door Soldim
Restaurants, zal me worst zijn, die moeten op grond van commerciele overwegingen beslissen wat ze op de menu kaart zetten.

Gevangenissen, bejaardenhuizen, ziekenhuisen en scholen/universiteiten moeten niet gedwongen kunnen worden om aangepaste maaltijden voor elke mogelijke religieze groepering te serveren.

Oneens.

Zeker in bejaardenhuizen en ziekenhuizen wil men tegenwoordig bewoners/patiëntgerichte zorg geven. Daar hoort dus ook een aangepaste menukaart bij.

sidi bibi
12-09-07, 20:19
Geplaatst door Julien
Zucht..

Ik word zo moe van dat steeds terugkomende gezeur over die uitspraak van Vogelaar. Hoe kan ze nou ongelijk hebben over een toekomstvisie van Nederland? Ik denk dat ze gewoon gelijk heeft. Over een aantal eeuwen is West Europa deels beïvloed door de Noord_afrikaanse en Turkse cultuur, is heel Europa een smeltkroes van volken (zoals de VS nu is), is de VS tweetalig (Spaans en Engels) en ligt de macht in Zuid- en oost Azië.

Over een jaar of 30 al denk ik , dan kun je in Tanger en Tripolie zoute haring kopen, een patatje oorlog of een fricandelletje speciaal. Invloeden gaan over en weer.