PDA

Bekijk Volledige Versie : Zeer duidelijke afname geboorte van jongens door milieuvervuiling westerse wereld



Qaiys
13-09-07, 09:46
Giftige stoffen

Minder jongetjes geboren boven de poolcirkel

Door: Daniel Howden
Gepubliceerd: vandaag 00:32
Update: vandaag 06:24

In kleine gemeenschappen ten noorden van de poolcirkel worden twee keer zoveel meisjes geboren als jongens. Dezelfde trend is zichtbaar in andere landen op het noordelijk halfrond, zoals Japan en de Verenigde Staten. Voor de eerste keer is het aantal pasgeboren meisjes daar hoger dan het aantal jongetjes.

Wetenschappers in het noorden van Rusland en Groenland die onderzoek doen bij de lokale Inuit-gemeenschappen, hebben nu bewijs gevonden dat het grote aantal pasgeboren meisjes een link heeft met giftige afvalstoffen. Hoewel de Noordpool op het eerste gezicht onaangetast lijkt, dient het als afvalputje voor de geïndustrialiseerde wereld. Het vervuilde water stroomt van de bewoonde wereld richting de Noordpool en eindigt in de voedselketen van de Inuit. Het gaat hierbij voornamelijk om brandwerende chemicaliën die gebruikt worden in producten, variërend van meubels tot mobiele telefoons.

De wetenschappers hebben op de Noordpool abnormaal hoge hoeveelheden van deze stof aangetroffen bij zeevogels, zeehonden en ijsberen. Precies de dieren waar de Inuit van leven. De problemen blijven niet beperkt tot de Inuit, maar doen zich ook in andere landen voor. Op bepaalde plaatsen in Canada valt dezelfde verschuiving tussen het aantal pasgeboren jongens en meisjes te zien. En ook de giftige wolk die in 1976 in Seveso in Italië ontstond, had grote gevolgen voor de geslachtsverdeling bij pasgeboren kinderen.


http://www.depers.nl/wetenschap/102043/Minder-jongetjes-geboren-boven-de-poolcirkel.html

mark61
13-09-07, 10:14
Gek dat ze niet de moeite nemen ff het mechanisme uit te leggen. Kunstmatige geslachtsbeïnvloeding zou revolutionair zijn.

H.P.Pas
13-09-07, 10:17
Geplaatst door mark61
Gek dat ze niet de moeite nemen ff het mechanisme uit te leggen.

Mechanisme is overduidelijk toch?
Schuld Van Het Westen.
Man, wat ben jij traag van begrip.

mark61
13-09-07, 10:31
Geplaatst door H.P.Pas
Mechanisme is overduidelijk toch?
Schuld Van Het Westen.
Man, wat ben jij traag van begrip.

Sorry :( tis donderdag.

Qaiys
13-09-07, 10:52
Geplaatst door mark61
Gek dat ze niet de moeite nemen ff het mechanisme uit te leggen. Kunstmatige geslachtsbeïnvloeding zou revolutionair zijn.

Ik weet niet of het mechanisme hetzelfde is maar het is al jaren bekend dat door milieuvervuiling, met name bepaalde soorten plastic een pseudo vrouwelijke hormoonwerking hebben. Deze pseudo vrouwelijke hormoon heeft invloed op het geslacht van vissen en kikkers. In bepaalde riviertjes en sloten, ik dacht Engeland, bleken alleen maar vrouwelijke vissen en kikkers voor te komen als gevolg van deze milieuvervuiling.

mark61
13-09-07, 11:08
Geplaatst door Qaiys
Ik weet niet of het mechanisme hetzelfde is maar het is al jaren bekend dat door milieuvervuiling, met name bepaalde soorten plastic een pseudo vrouwelijke hormoonwerking hebben. Deze pseudo vrouwelijke hormoon heeft invloed op het geslacht van vissen en kikkers. In bepaalde riviertjes en sloten, ik dacht Engeland, bleken alleen maar vrouwelijke vissen en kikkers voor te komen als gevolg van deze milieuvervuiling.

The plot thickens. Hebben vrouwen dan geen hormonen? Als hormooninjecties het geslacht konden beïnvloeden hadden we dat al uit China of India gehoord.

Stel me voor dat het geslacht van de dieren die jij noemt post-conceptie wordt euh beïnvloed. What do i know.

Broochem
13-09-07, 12:58
Geplaatst door mark61
The plot thickens. Hebben vrouwen dan geen hormonen? Als hormooninjecties het geslacht konden beïnvloeden hadden we dat al uit China of India gehoord.

Stel me voor dat het geslacht van de dieren die jij noemt post-conceptie wordt euh beïnvloed. What do i know.
Er was zelfs een bepaalde wetenschapper, die d.m.v een vruchtwaterpunctie voor de bevalling homosexualiteit kon genezen, als je dat zo mag noemen. Hij had namelijk ontdekt dat het te maken had met een verwarde hormoonhuishouding voor de geboorte van het kind. Ik kan even niet op de naam komen.

mark61
13-09-07, 13:12
Geplaatst door Broochem
Er was zelfs een bepaalde wetenschapper, die d.m.v een vruchtwaterpunctie voor de bevalling homosexualiteit kon genezen, als je dat zo mag noemen. Hij had namelijk ontdekt dat het te maken had met een verwarde hormoonhuishouding voor de geboorte van het kind. Ik kan even niet op de naam komen.

:hihi: Dat die man niet wereldberoemd is en rondreizend miljardair.

knuppeltje
13-09-07, 13:21
Pas er in België een rapport vrij gekomen waaruit blijkt dat door de inname van schadelijke stoffen voor de geboorte er daar meer jongentjes worden geboren met een afwijkingen aan de plasbuis, die in bepaalde gevallen niet in de eikel eindigt- maar er al voor ergens aan de onderkant, schijnt makkelijk te verhelpen zijn. Ook in Nederland schijnt er een toename te zijn blijkbaar. :schreeuw:

wytze
13-09-07, 13:27
Geplaatst door Qaiys
Ik weet niet of het mechanisme hetzelfde is maar het is al jaren bekend dat door milieuvervuiling, met name bepaalde soorten plastic een pseudo vrouwelijke hormoonwerking hebben. Deze pseudo vrouwelijke hormoon heeft invloed op het geslacht van vissen en kikkers. In bepaalde riviertjes en sloten, ik dacht Engeland, bleken alleen maar vrouwelijke vissen en kikkers voor te komen als gevolg van deze milieuvervuiling.



klopt. en afwijkingen in mannelijke geslachtsorgaan, zoals knuppeltje schrijft.

Qaiys
13-09-07, 22:31
Minder mannen door vervuiling

AMSTERDAM - De wereldbevolking krijgt er steeds meer vrouwen bij dankzij de toenemende luchtvervuiling.

De boosdoeners zijn de zogenaamde 'polychloorbifenylen' (pcb's) die invloed hebben op de geslachtshormonen.

De pcb's stijgen overal ter wereld op en komen in het koude noordpoolgebied weer in het water terecht. Hierdoor krijgt de mens de schadelijke stof via de vis en walvissenvlees weer binnen.

Rond het noordpoolgebied worden nu al twee keer zoveel meisjes als jongens geboren en men denkt dat dit komt door de hoeveelheden pcb's in de lichamen van de jonge moeders. Er zijn zelfs dorpen in Groenland waar helemaal geen jongens meer geboren worden, schrijft Het Laatste Nieuws.

Ook het gedrag van kinderen wordt door de pcb's vrouwelijker. Uit Vlaams onderzoek blijkt dat jongens met de schadeijke stof in het bloed minder met auto's en geweren spelen en vaker voor puzzels kiezen.


http://www.telegraaf.nl/buitenland/70806601/Minder_mannen_door_vervuiling.html?p=20,3

H.P.Pas
13-09-07, 23:21
Geplaatst door Qaiys
Minder mannen door vervuiling

AMSTERDAM -
De pcb's stijgen overal ter wereld op en komen in het koude noordpoolgebied weer in het water terecht. Hierdoor krijgt de mens de schadelijke stof via de vis en walvissenvlees weer binnen.



PCB vergiftiging kan onder andere leiden tot verminderde vruchtbaarheid en verhoogde kans op miskramen; dat is rond 1970 in Japan vastgesteld. Indirekt leidt dat inderdaad tot minder mannen omdat, heel algemeen, mannelijke foeten kwetsbaarder zijn dan vrouwelijke. Toch kan ik me slecht voorstellen dat het verhaal zoals het in de Telegraaf staat volledig is; PCB's zijn in de (oude ?) industrielanden nauwelijks nog in omloop:

Begin industrieel gebruik : 1929
Japan 1972: Import en produktie verboden
EU 1976: Gebruik alleen nog in gesloten circuits toegelaten
EU 1989: Totaal verbod; bestaande installaties vallen onder een overgangsregeling (tot 2000)
USA 1978 Verbod of gebruik en verkoop; geleidelijke invoering.
Links:
PCB1 (http://www.dhs.ca.gov/ohb/HESIS/pcbs.htm)
PCB2 (http://www.schadstoffberatung.de/polyclbi.htm)

Qaiys
13-09-07, 23:42
Geplaatst door H.P.Pas
PCB vergiftiging kan onder andere leiden tot verminderde vruchtbaarheid en verhoogd kans op miskramen; dat is rond 1970 in Japan vastgesteld. Indirekt leidt dat inderdaad tot minder mannen omdat, heel algemeen, mannelijke foeten kwetsbaarder zijn dan vrouwelijke. Toch kan ik me slecht voorstellen dat het verhaal zoals het in de Telegraaf staat volledig is; PCB's zijn in de (oude ?) industrielande nauwelijks nog in omloop:

Begin industrieel gebruik : 1929
Japan 1972: Import en produktie verboden
EU 1976: Gebruik alleen nog in gesloten circuits toegelaten
EU 1989: Totaal verbod; bestaande installaties vallen onder een overgangsregeling (tot 2000)
USA 1978 Verbod of gebruik en verkoop; geleidelijke invoering.
Links:
PCB1 (http://www.dhs.ca.gov/ohb/HESIS/pcbs.htm)
PCB2 (http://www.schadstoffberatung.de/polyclbi.htm)


http://www.zeeinzicht.nl/vleet/ECOIMAGE/HQ/NED/FFF87.JPG

Sinds rond 1975 bekend werd dat PCB's erg schadelijke effecten in de natuur te weeg brengen heeft men geprobeerd de lozingen te reduceren. Vooral de gecontroleerde verwerking van PBC-houdend afval kreeg veel aandacht. Bovenstaande grafiek laat zien dat de vervuiling met PCB's echter behoorlijk hardnekkig is: de gehalten aan PCB's die zijn gehecht aan stofdeeltjes in het zeemilieu dalen niet of slechts zeer licht.

http://www.zeeinzicht.nl/vleet/content/ned/index.php?use_template=ecomare.html&item=gaswinning&pageid=NED0041.HTM

catwomen
13-09-07, 23:49
Kennelijk is het de bedoeling van Allah dat er minder jongens worden geboren. Want is Allah (voor de gelovigen) niet degene die bepaalt of er een meisje dan wel een jongen wordt geboren?

mark61
13-09-07, 23:54
Geplaatst door catwomen
Kennelijk is het de bedoeling van Allah dat er minder jongens worden geboren. Want is Allah (voor de gelovigen) niet degene die bepaalt of er een meisje dan wel een jongen wordt geboren?

Lijkt me inderdaad lastig om half in een 'wetenschappelijke' en half in een gelovige wereld te leven. Als die verdomde westerlingen in dit opzicht een instrument in de handen van God zijn (om meer Inuitse dames te produceren :confused: ), waarom dan niet om de moslims te straffen, ofzo. :confused: :confused:

Ben blij dat ik daar niet over hoef na te denken.

Qaiys
13-09-07, 23:57
Geplaatst door catwomen
Kennelijk is het de bedoeling van Allah dat er minder jongens worden geboren. Want is Allah (voor de gelovigen) niet degene die bepaalt of er een meisje dan wel een jongen wordt geboren?

Onder normale omstandigheden wel, maar als je rommelt met de natuur en milieu dan krijg je een scheefgroei. De mens heeft een eigen wil en daarmee een verantwoordelijkheid voor zijn daden gekregen waar hij ook op wordt afgerekend. Als dat niet zo was dan zou de mens niet afgerekend kunnen worden op zijn daden en is er geen hemel en hel.

catwomen
14-09-07, 00:02
Geplaatst door mark61
Lijkt me inderdaad lastig om half in een 'wetenschappelijke' en half in een gelovige wereld te leven. Als die verdomde westerlingen in dit opzicht een instrument in de handen van God zijn (om meer Inuitse dames te produceren :confused: ), waarom dan niet om de moslims te straffen, ofzo. :confused: :confused:

Ben blij dat ik daar niet over hoef na te denken.

Wanneer iemand ziek is bidden veel gelovigen tot God. Hiermee krijgt God de macht van de gelovigen om te bepalen of iemand geneest of niet. Verder doorgetrokken betekent het dat voor gelovigen God de macht heeft om alles te bepalen.
Wat zegt dat over de huidige situatie in de wereld? En wat zegt het over de gelovigen die altijd maar naar anderen wijzen (vooral naar de anders- of niet gelovigen).
Want voor gelovigen gaat toch meestal op dat God de almachtige bepaald.

mark61
14-09-07, 00:06
Geplaatst door catwomen
Wanneer iemand ziek is bidden veel gelovigen tot God. Hiermee krijgt God de macht van de gelovigen om te bepalen of iemand geneest of niet.

God krijgt macht? Die had Ie toch zeker al?


Verder doorgetrokken betekent het dat voor gelovigen God de macht heeft om alles te bepalen.
Wat zegt dat over de huidige situatie in de wereld? En wat zegt het over de gelovigen die altijd maar naar anderen wijzen (vooral naar de anders- of niet gelovigen).
Want voor gelovigen gaat toch meestal op dat God de almachtige bepaald.

Tsja, dat heb ik nooit begrepen. God is almachtig als het zo uitkomt, de mens heeft een vrije wil als het zo uitkomt. Wat is wanneer?

Ik begrijp er nooit wat van, van de (isl., christ., joodse) Goden. Grijpen ze elke dag in, soms, of sinds de schepping niet meer?

Je hebt wel goden in o.a. Afrika, die hebben de wereld geschapen en bemoeien zich er sindsdien niet meer mee, ook niet na het leven. Dat begrijp ik nog wel.

mark61
14-09-07, 00:09
Geplaatst door Qaiys
Onder normale omstandigheden wel,

Wat is normaal in dit verband?


maar als je rommelt met de natuur en milieu dan krijg je een scheefgroei.

De mens heeft altijd gerommeld met de natuur. Niet weer van dat dromerige goede wilde denken, aub.


De mens heeft een eigen wil en daarmee een verantwoordelijkheid voor zijn daden gekregen waar hij ook op wordt afgerekend. Als dat niet zo was dan zou de mens niet afgerekend kunnen worden op zijn daden en is er geen hemel en hel.

Ja stel je voor. Griezelige gedachte, no?

Qaiys
23-10-07, 00:57
Meer meisjesgeboorten door luchtvervuiling

AMSTERDAM - Er worden, anders dan normaal, meer meisjes dan jongens geboren. Wetenschappers denken dat dit toe te schrijven valt aan langdurige dioxinevervuiling.

Canadese onderzoekers hebben deze wijziging van de natuurlijke geboorteverhouding vastgesteld in 90 Canadese gemeenten. Dat staat te lezen in het vakblad Environmental Science Technology.

Op honderd baby's is de verhouding normaal gesproken 51 jongens en 49 meisjes. Maar in de onderzochte gemeenten, die allemaal in de buurt van een olieraffinaderij, papierfabriek, hoogoven of andere energieverslindenden bedrijven liggen, blijkt de verhouding nu omgekeerd te zijn, met 54 meisjes en 46 jongens. De lucht is in die industriegebieden bijzonder vervuild.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/73513481/Meer_meisjesgeboorten_door_luchtvervuiling.html?p= 26,2