PDA

Bekijk Volledige Versie : Varkens tegen komst moskee



Qaiys
14-09-07, 08:29
Varkens tegen komst moskee

AMSTERDAM - De Italiaanse oud-minister en vicevoorzitter van de Senaat Roberto Calderoli is dol op provoceren. Dit keer heeft hij voorgesteld om op elke plek waar men in Italië een moskee wil bouwen met varkens te gaan rondlopen, zodat de moslims er geen gebedshuis meer willen hebben omdat ze het varken als een onrein dier beschouwen.

"Ik ben vanaf direct beschikbaar met mijn varken voor een wandeling op de plek waar ze de moskee willen bouwen", aldus Calderoli, die daarmee een antimoskeecomité in Bologna wil ondersteunen. De fel omstreden politicus van de Noord-Italiaanse partij Lega Nord meent dat zijn actie succes zal hebben. Eerder had hij eens in het stadje Lodi hetzelfde gedaan. "Na mijn wandeling met mijn varken werd het terrein geïnfecteerd bevonden en was het niet meer bruikbaar, waarna er nooit meer een moskee is gekomen", aldus Calderoli. Ook wil de politicus op plekken die voor moskeeën zijn bestemd schoonheidswedstrijden voor varkens organiseren en wil hij, nu het ramadan is, varkensvlees gaan eten.

Calderoli gooit graag olie op het vuur. Tijdens de rel om de Deense spotprenten van Mohammed kwam hij, nota bene als minister, in februari 2006 op een televisieprogramma met een T-shirt waarop een van deze spotprenten prijkte. Toenmalig premier Berlusconi gooide Calderoli uit zijn kabinet. De minister van Solidariteit Paolo Ferrero moet niets hebben van de jongste provocatie van de senator. "Ik begrijp dat Calderoli meer een expert is in varkens dan in de islam, maar een beetje respect voor iemands geloofsovertuiging kan geen kwaad", aldus Ferrero, die zich namens de beschaafde Italianen excuseert jegens de moslims voor de woorden van Calderoli.

Maarten van Aalderen


http://www.telegraaf.nl/buitenland/70863521/Varkens_tegen_komst_moskee.html?p=13,1

TonH
14-09-07, 08:41
En weer dat toontje van "haha kijk eens wat leuk" terwijl zijn fascistoïde Liga Nord weer een beetje normaler gemaakt wordt door dit 'grappige' stukje.


Leren Nederlandse journalisten dit toontje of zit dat in de genen van die varkenskoppen. (zie ook Aart Heering met z'n krabbel over de Griekse Wilders)

illmatik
14-09-07, 09:32
Ik vind de titel van deze thread zo mooi passen.

M@riska
14-09-07, 10:00
Geplaatst door illmatik
Ik vind de titel van deze thread zo mooi passen.


Mooi dubbelzinnig. :tik:

Coolassprov MC
14-09-07, 11:38
Geplaatst door illmatik
Ik vind de titel van deze thread zo mooi passen.

Waar blijven die mannetjes en vrouwtjes die nooit verder komen dan ''kritiek'' op het vermeende ''manipulatieve karakter'' van zijn gekozen topic-titels?

mark61
14-09-07, 11:57
Geplaatst door Coolassprov MC
Waar blijven die mannetjes en vrouwtjes die nooit verder komen dan ''kritiek'' op het vermeende ''manipulatieve karakter'' van zijn gekozen topic-titels?

Deze titel is niet verzonnen. Een voor jou blijkbaar verwaarloosbaar detail.

De onbedoelde dubbele betekenis is grappig.

Charlus
14-09-07, 11:57
Roberto "ik ben vanaf direct beschikbaar met mijn varken voor een wandeling op de plek waar ze de moskee willen bouwen" Calderoli.

Charlus
14-09-07, 12:02
Geplaatst door mark61
<...>
De onbedoelde dubbele betekenis is grappig.
Behoorlijk dubbel zelfs:
-de inzet van varkens door mensen tegen de bouw van een moskee;
-mensen die tegen de bouw van een moskee zijn, zijn varkens;
-varkens, letterlijk als diersoort, zijn tegen de komst van een moskee.

Coolassprov MC
14-09-07, 12:12
Geplaatst door mark61
Deze titel is niet verzonnen. Een voor jou blijkbaar verwaarloosbaar detail.

Ooit van een retorische vraag gehoord?

mark61
14-09-07, 12:26
Geplaatst door Coolassprov MC
Ooit van een retorische vraag gehoord?

Nee, nooit. De Italiaan in kwestie is zo'n idioot dat ik daar mijn energie niet aan ga verspillen.

Kwam wel het beeld in mijn geheugen op van een moskee waaromheen varkens scharrelden; ik denk dat het Ouagadougou was. Niemand scheen zich erover op te winden.

Slinger
14-09-07, 12:37
Met een varken is niets mis hoor. Het is een intelligent dier en ook uitstekend geschikt voor menselijke consumptie.

Wortel
14-09-07, 12:45
Ik vind de titel van deze thread zo mooi passen.

Ik vind de titel in zijn dubbele betekenis, als dierenbeschermer die de dieren tegen de beesten moet beschermen, erg op het randje. Erg stigmatiserend voor deze intelligente dieren om geassocieerd te worden met dit gedachtengoed.

Slinger
14-09-07, 12:48
Geplaatst door Wortel
Ik vind de titel in zijn dubbele betekenis, als dierenbeschermer die de dieren tegen de beesten moet beschermen, erg op het randje. Erg stigmatiserend voor deze intelligente dieren om geassocieerd te worden met dit gedachtengoed.

Dat vind ik dus ook. Wie het woord varken gebruikt in negatieve zin doet het beestje onrecht.

naam
14-09-07, 13:09
Geplaatst door Slinger
Met een varken is niets mis hoor. Het is een intelligent dier en ook uitstekend geschikt voor menselijke consumptie.

Vandaar dat ik ook altijd varkensmoske...euhhhh....ik bedoel varkenssate bestel.

:chef:

H.P.Pas
14-09-07, 13:15
Geplaatst door Wortel
Erg stigmatiserend voor deze intelligente dieren om geassocieerd te worden met dit gedachtengoed.

Afgezien nog van het feit, dat elk varken dat zijn verstand gebruikt natuurlijk vóór islamisering is.

AdamRon
14-09-07, 17:31
Geplaatst door H.P.Pas
Afgezien nog van het feit, dat elk varken dat zijn verstand gebruikt natuurlijk vóór islamisering is.

Dan hebben ze ook kans geslacht te worden.. het mag toch ??.. als de nood het hoogst is

Wortel
14-09-07, 22:19
Afgezien nog van het feit, dat elk varken dat zijn verstand gebruikt natuurlijk vóór islamisering is.

Naar mijn idee zou ieder varken, of om het even welk schepsel dat zijn verstand gebruikt, per acuut eens ophouden met dat gewauwel over islamisering. Dat er zaken zijn bij Hollandse Nederlanders, Marokkaanse Nederlanders, Turkse Nederlanders enz, die stringent aandacht verdienen is schreeuwend duidelijk. Maar die zaken krijgen niet de juiste aandacht die ze verdienen als er maar wordt doorgeleuterd over "islamisering". Wat betekent dat woord nou eigenlijk? Het gros van de werkelijke probleemgevallen -en daar omheen scharniert natuurlijk dat woord "islamisering"- kan het ABC van de Qur'an niet eens spellen.
Noch naar de letter, noch naar de geest.
Islamisering, mijn bips.

H.P.Pas
14-09-07, 22:30
Geplaatst door Wortel
Naar mijn idee zou ieder varken, of om het even welk schepsel dat zijn verstand gebruikt, per acuut eens ophouden met dat gewauwel over islamisering.

:o I stand corrected.
Je hebt gelijk, klunzige woordkeus mijnerzijds.

Wortel
15-09-07, 09:39
I stand corrected.
Je hebt gelijk, klunzige woordkeus mijnerzijds.

Binnen een persifloire en satirische contekst was hij wel heel erg gepast, hoor. :hardlach:
Helaas zijn in onze dagen Verdonk en Wilders bij alles te dicht in de buurt waardoor iedere uitspraak rondom het woord "Islam" zich onttrekt aan de piketpaaltjes van de satire.

lihoed
15-10-07, 02:08
Kijk zo willen de varkens wraak op moslims nemen.

Ik wil niets te maken hebben met varkens.