PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Partij Verdonk groter dan VVD'



Couscousje
14-09-07, 11:12
'Partij Verdonk groter dan VVD'
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2007 @ 11:41
Als Rita Verdonk besluit een eigen partij op te richten, dan zou ze kunnen rekenen op 27 zetels. Haar partij zou daarmee in een klap groter zijn dan de VVD, blijkt vrijdag uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws.

De VVD zou volgens de peiling zeven zetels kwijtraken aan de voormalige VVD-minister. Ook Geert Wilders (PVV) lijkt dan veel stemmen te verliezen aan Verdonk (van dertien naar zeven zetels).

Nog steeds geen tijd om ons Supermanpak aan te trekken en de politiek in te gaan?

Cc

wytze
14-09-07, 11:53
ik moest in eerste instantie lachen toen ik las dat ze uit de vvd gegooid is, maar later dacht ik, oh sh.t, nou gaan we die kop weer veel vaker op tv zien. :corcky:

verdachte
14-09-07, 11:55
Geplaatst door wytze
ik moest in eerste instantie lachen toen ik las dat ze uit de vvd gegooid is, maar later dacht ik, oh sh.t, nou gaan we die kop weer veel vaker op tv zien. :corcky:

ik vraag me af hoe ze eruit ziet zonder kleren :loens:

illmatik
14-09-07, 11:56
Geplaatst door Couscousje
Nog steeds geen tijd om ons Supermanpak aan te trekken en de politiek in te gaan?

Cc

Waarom? Een versplinterd rechts is alleen maar gunstig.

B@dezz
14-09-07, 12:23
Geplaatst door illmatik
Waarom? Een versplinterd rechts is alleen maar gunstig.

Precies. Wilders zal niet blij zijn met de gang van zaken momenteel. Veel potentiele stemmers van Wilders stemmen liever op Verdonk, maar deden dat niet, omdat ze gelijk Rutte en de VVD meekregen. Nu kunnen ze allemaal lekker op hun heldin stemmen of vind er vandaag of morgen toch nog een verzoeningsceremonie plaats bij de VVD....

wytze
14-09-07, 12:27
Geplaatst door B@dezz
Precies. Wilders zal niet blij zijn met de gang van zaken momenteel. Veel potentiele stemmers van Wilders stemmen liever op Verdonk, maar deden dat niet, omdat ze gelijk Rutte en de VVD meekregen. Nu kunnen ze allemaal lekker op hun heldin stemmen of vind er vandaag of morgen toch nog een verzoeningsceremonie plaats bij de VVD....


een verdonk- wilders strijd is wellicht gunstig. valt nog te bezien wat mij betreft.
verzoening lijkt me nu uitgesloten. mocht ze niet uit de partij willen gaan en ze krijgt steun van het partijcongres dan kost dat Rutte zn kop.
en is de vvd crisis compleet, want wat moet die fractie dan?

Couscousje
14-09-07, 12:30
Geplaatst door wytze
een verdonk- wilders strijd is wellicht gunstig. valt nog te bezien wat mij betreft.
verzoening lijkt me nu uitgesloten. mocht ze niet uit de partij willen gaan en ze krijgt steun van het partijcongres dan kost dat Rutte zn kop.
en is de vvd crisis compleet, want wat moet die fractie dan?

Ik zie dit effe niet.

Zowel een Verdonk, als een Wilders moeten we niet hebben.

Hoe is het in hemelsnaam handig dat een Verdonk zoveel stemmen krijgt?

Dat betekent dat zij een grotere kans heeft haar (strenge, anti-allochtonen-) beleid uit te voeren en zitten wij daar op te wachten?

Cc

MaNaNa
14-09-07, 12:32
Geplaatst door verdachte
ik vraag me af hoe ze eruit ziet zonder kleren :loens:

Bedoel je dit als je spreekt over spanning en variatie? :argwaan:

Jongen, je moet aan de vrouw! (en snel)

illmatik
14-09-07, 12:34
Geplaatst door Couscousje
Ik zie dit effe niet.

Zowel een Verdonk, als een Wilders moeten we niet hebben.

Hoe is het in hemelsnaam handig dat een Verdonk zoveel stemmen krijgt?

Dat betekent dat zij een grotere kans heeft haar (strenge, anti-allochtonen-) beleid uit te voeren en zitten wij daar op te wachten?

Cc

Ze houden elkaar uit het zadel, door te rollebollen over het electoraat, waardoor dat beleid nooit realiteit zal worden. Het blijft bij woorden in de media. Dat is gunstig.

Invidia
14-09-07, 12:35
Check ons politieke analyses maken :hihi:

wytze
14-09-07, 12:36
Geplaatst door Couscousje
Ik zie dit effe niet.

Zowel een Verdonk, als een Wilders moeten we niet hebben.

Hoe is het in hemelsnaam handig dat een Verdonk zoveel stemmen krijgt?

Dat betekent dat zij een grotere kans heeft haar (strenge, anti-allochtonen-) beleid uit te voeren en zitten wij daar op te wachten?

Cc



ik denk dat de hoop is dat wilders en verdonk elkaar de tent uitvechten, maar dat zou nog maar moeten blijken.
op zich zou je misschien nog kunnen zeggen dat de boel nu duidelijker komt te liggen. omdat alle erg rechtse vvd ers nu met verdonk meegaan.

maar 27 zetels? 7 van wilders en 7 van de vvd. waar komen die andere 13 dan vandaan?

illmatik
14-09-07, 12:37
Geplaatst door wytze
maar 27 zetels? 7 van wilders en 7 van de vvd. waar komen die andere 13 dan vandaan?

De rechterkant van de Pvda, plus een paar verdwaalde SP'ers.

wytze
14-09-07, 12:38
Geplaatst door Invidia
Check ons politieke analyses maken :hihi:



:haha:


leuke hobby. ik heb ooit een paar jaar politicologie gestudeerd.

wytze
14-09-07, 12:38
Geplaatst door illmatik
De rechterkant van de Pvda, plus een paar verdwaalde SP'ers.




dat betwijfel ik.

MaNaNa
14-09-07, 12:42
Verdonk is gewoon een correcte Wilders. Weet het minder achterlijk te brengen, waardoor een grotere groep er iets inziet naast de Wilders-aanhang.

Wilders is gewoon een barbaar en Verdonk een correcte vrouw. Hij zal haar alleen maar in de weg zitten naar een grotere aanhang, denk dus niet dat ze uiteindelijk met hem in zee gaat. Maar ze kijken dezelfde kant op. Blijft gevaarlijk.

AmorAmor
14-09-07, 12:44
Geplaatst door verdachte
ik vraag me af hoe ze eruit ziet zonder kleren :loens:



Damn, jij spoort dus écht niet!

Msaaati
14-09-07, 12:45
Naakt.

HaasHaas
14-09-07, 12:46
nou en, we doen alsof de politiek het leven bepaalt. nou en. laat ze lekker verdonk veel zetels geven. uiteindelijk moeten ze zelf op de hete blaren zitten.

illmatik
14-09-07, 12:57
Geplaatst door wytze
dat betwijfel ik.

Waarom?

Invidia
14-09-07, 13:01
Rechterkant PvdA niet, maar verdwaalde SP'ers wel. Zijn mensen die zich verloren voelen in NL, dus kiezen ze uit twee extremen. Tijdens de verkiezingen een man die zei dat hij twijfelde tussen SP en PVV.

illmatik
14-09-07, 13:03
Geplaatst door Invidia
Rechterkant PvdA niet, maar verdwaalde SP'ers wel. Zijn mensen die zich verloren voelen in NL, dus kiezen ze uit twee extremen. Tijdens de verkiezingen een man die zei dat hij twijfelede tussen SP en PVV.

Rechterkant Pvda is anders heel erg sympathisant van Verdonk. :vreemd:

wytze
14-09-07, 13:18
Geplaatst door illmatik
Waarom?



ik ben t met Invidia eens. Verdwaalde SP ers nog wel, maar rechterkant pvda niet. Anders zouden die toch al op haar gestemd hebben bij de vorige verkiezingen lijkt me.

illmatik
14-09-07, 13:23
Geplaatst door wytze
ik ben t met Invidia eens. Verdwaalde SP ers nog wel, maar rechterkant pvda niet. Anders zouden die toch al op haar gestemd hebben bij de vorige verkiezingen lijkt me.

Dan verschillen we van mening. Rechterkant Pvda is namelijk meer Verdonk-minded dan menig VVD-Verdonk-sympathisant. Verschil is enkel dat die Pvda'ers er niet voor durven uit te komen, met uitzondering van een paar Deijsselbloem-volgertjes.

himito
14-09-07, 13:35
Het is allemaal een pot nat in Den-Haag, zowel de 'linkse' als rechtse partijen spelen met de kiezers en maken dankbaar gebruik van de media.Ik lig er niet meer wakker van van wat er op het binnehof gebeurd, het lijkt wel Café de Wereld in een chique jasje.

Invidia
14-09-07, 13:43
Geplaatst door illmatik
Dan verschillen we van mening. Rechterkant Pvda is namelijk meer Verdonk-minded dan menig VVD-Verdonk-sympathisant. Verschil is enkel dat die Pvda'ers er niet voor durven uit te komen, met uitzondering van een paar Deijsselbloem-volgertjes.

En nu ze een eigen partij gaat oprichten "durven ze er wel voor uit te komen"? Over :cheefbek: gespoken.

illmatik
14-09-07, 15:15
Geplaatst door Invidia
En nu ze een eigen partij gaat oprichten "durven ze er wel voor uit te komen"? Over :cheefbek: gespoken.

Als ze op haar nog op te richten partij zouden stemmen, weten ze in ieder geval zeker dat Verdonk kan doen en laten wat ze wilt. Dat kan ze bij de VVD niet. Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen Verdonk steunen. Helaas, maar waar.

wytze
14-09-07, 15:17
Heeft ze al wat bekend gemaakt?
Volgens mij ziet ze er tegen op om een eigen partij op te richten.

verdachte
14-09-07, 16:35
Geplaatst door AmorAmor
Damn, jij spoort dus écht niet!

ik ben heel normaal en de rest van de wereld spoort niet

dan lijkt het alsof ik niet spoor :blij:

verdachte
14-09-07, 16:36
Geplaatst door Msaaati
Naakt.


jaaaa ongetwijfeld

misschien heeft ze echt ijzeren ballen zoals de media dat altijd speculeren :haha:


ijzeren rita