PDA

Bekijk Volledige Versie : Ehsan Jami alweer op ene grove leugen betrapt



Qaiys
16-09-07, 10:47
8 september 2007:

Jami ging zich, door het heftige debat over de islam, ‘echt’ verdiepen in de Koran die hij als kind uit het hoofd had moeten leren . ‘Ik begon het geleidelijk aan allemaal barbaars te vinden. Zowel de teksten die ik las als de terroristische aanslagen van aanhangers van de politieke islam’, schrijft hij.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article459204.ece/Jami__Ik_voel_mij_opgejaagd_wild


3 jaar geleden:

In Iran heb ik natuurlijk alleen mijn prille jeugd doorgebracht, maar daarbij heb ik het geluk gehad dat mijn vader als arts een bijna heilige status genoot. Ook ik genoot daar van privileges. Wel moest ik meebidden met de algemene godsdienstoefeningen. Maar koranlessen heb ik niet hoeven volgen.

www.voorburg.pvda.nl/download.do/id/100026941/cd/true/


Andere grove leugen:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3325430#post3325430

mark61
16-09-07, 11:04
Het één sluit het ander niet uit, oh sterdetective.

Couscousje
16-09-07, 11:10
Geplaatst door mark61
oh sterdetective.

:melig:

Cc

Qaiys
16-09-07, 11:26
Geplaatst door mark61
Het één sluit het ander niet uit, oh sterdetective.

Je moet leren los te laten en niet al je problemen die je met mij hebt naar elke topic meenemen. Dat geeft namelijk aan dat je zwak en geraakt bent.


Ere wie ere toekomt:


Voor Pauw en Witteman

Posted in Nl en IRI, Journalistiek by TE on the September 11th, 2007

Een sterk staaltje ‘burgerjournalistiek’ van de Nederanier. Gisteren vroeg ik aandacht voor Jami’s interview in de Volkskrant waarin wordt gezegd dat hij in Iran de koran uit zijn hoofd had moeten leren (schijnt nog een hele klus te zijn). Ik vond dat vreemd, want dat ben ik hier alleen in extreme gevallen tegengekomen.

De Nederanier vond vandaag een interview met Jami van 3 jaar geleden door het PvdA- blad ‘De rode reiger’. Daarin zegt Jami over zijn koranstudie:

“In Iran heb ik natuurlijk alleen mijn prille jeugd doorgebracht, maar daarbij heb ik het geluk gehad dat mijn vader als arts een bijna heilige status genoot. Ook ik genoot daar van privileges. Wel moest ik meebidden met de algemene godsdienstoefeningen. Maar koranlessen heb ik niet hoeven volgen.”

Wellicht heeft de journalist het verkeerd opgeschreven. Dat zou kunnen. Doe ik ook wel eens. In de V.K tekst zijn Jami’s woorden op bepaalde punten samengevat en het staat dan ook niet als quote maar als feit. Als het om feiten gaat (b.v. de steniging van twee maanden geleden, de dood van Zahra Kazemi, of het arresteren van andersdenkenden) dan dan is het terecht dat daar aandacht voor wordt gevraagd.

Maar als we de interviewde 3 jaar geleden mochten geloven, hoefde hij dus niet de koran uit het hoofd te leren. Sterker nog: hij heeft helemaal geen koranlessen gehad. Dus heeft of jami zich vergist/onzin verteld, en heeft de journalist niet goed doorgevraagd/zijn huiswerk gedaan. Want, in Iran hoeft niemand van de staat verplicht de hele Koran uit zijn hoofd te leren.

Nu zeggen we allemaal wel eens iets waar we later anders over denken, maar dit is toch wel een essentieel punt aangezien het gebruikt wordt als statement tegen de ‘dwingende’ kant van islam (die er zeker is). Ben benieuwd of Pauw en Witteman er vanavond naar zullen vragen. Ik kan het niet zien, maar hoor er graag over.


http://onzemaninteheran.com/?p=199#more-199

Karina
16-09-07, 11:48
Het is ook ondoenlijk de gehele Koran uit het hoofd te leren. Zie het al, maar je moet leven naar de geboden, die zijn belangrijk, dat geldt voor elk religieus boek. Maar in hoeverre altijd alles waarheidsgetrouw is, kan je bijna nooit weten.

groet van Karina

mark61
16-09-07, 12:23
Geplaatst door Qaiys
Je moet leren los te laten en niet al je problemen die je met mij hebt naar elke topic meenemen. Dat geeft namelijk aan dat je zwak en geraakt bent.

Huh?

mulan
16-09-07, 12:38
Geplaatst door mark61
Het één sluit het ander niet uit, oh sterdetective.

Zijn vrijzinnige ouders dwongen hem de Koran uit zijn hoofd te leren thuis? Daarbij geeft hij bij de tweede quote aan dat hij WEL mee moest doen met het gebed ondanks de privileges. Waarom zou hij het andere wat meer inspanning verreist zeker voor een kind er niet bij vermelden?

Niet dat het wat uitmaakt. Ik heb genoeg gezien van dat ventje om in te zien dat hij vooral wilt herhalen wat anderen allang gezegd hebben alleen maar om te 'shokeren'. Been there,done that. Bij P&W haalde hij uit het niets tegen het einde van het programma opeens de cartoons tevoorschijn. Geen idee waarom. Hij wist het zelf ook niet want hij lulde er maar wat omheen. Ik denk dat Elian ze voor hem uitgeprint heeft en hem ermee naar de studio stuurde. :slapen:

mark61
16-09-07, 12:43
Geplaatst door mulan
Zijn vrijzinnige ouders dwongen hem de Koran uit zijn hoofd te leren thuis?

Ik weet geen klap van Ehsan Jami en de nitwit interesseert me ook niet. Tis alleen dat triomfantelijke toontje van onze sterreporter dat me niet bevalt. Alsof hij weer, voor de zoveelste keer, alles weet over iemand en in zijn hersenpan kan klimmen.

Coolassprov MC
16-09-07, 12:44
Geplaatst door Qaiys
8 september 2007:

Jami ging zich, door het heftige debat over de islam, ‘echt’ verdiepen in de Koran die hij als kind uit het hoofd had moeten leren . ‘Ik begon het geleidelijk aan allemaal barbaarste vinden. Zowel de teksten die ik las als de terroristische aanslagen van aanhangers van de politieke islam’, schrijft hij.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article459204.ece/Jami__Ik_voel_mij_opgejaagd_wild


3 jaar geleden:

In Iran heb ik natuurlijk alleen mijn prille jeugd doorgebracht, maar daarbij heb ik het geluk gehad dat mijn vader als arts een bijna heilige status genoot. Ook ik genoot daar van privileges. Wel moest ik meebidden met de algemene godsdienstoefeningen. Maar koranlessen heb ik niet hoeven volgen.

www.voorburg.pvda.nl/download.do/id/100026941/cd/true/


Andere grove leugen:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3325430#post3325430

Als ''vrij'' te refereren, maar toch te blijven relativeren, geketend te blijven aan hetgeen van ontsnapt te zijn.

Als je de keuze hebt genomen, om ''de vrijheid'' te nemen, om in ''vrijheid'' ''feiten'' te volgen,

Zijn leugens dan nog nodig? En waarom zijn ''feiten'' slechts ''feiten''; omdat andere ''feiten'' dat niet zouden zijn?

mulan
16-09-07, 12:58
Geplaatst door mark61
Ik weet geen klap van Ehsan Jami en de nitwit interesseert me ook niet. Tis alleen dat triomfantelijke toontje van onze sterreporter dat me niet bevalt. Alsof hij weer, voor de zoveelste keer, alles weet over iemand en in zijn hersenpan kan klimmen.

Ik denk dat hij alleen quotes aanhaald om tegenstrijdigheden aan te tonen in zijn betoog. Dat is overigens de taak van journalisten maar daar rekenen we in deze maar niet op.