PDA

Bekijk Volledige Versie : Racisten Verdonk en Wilders tegen kaftan van minister Vogelaar



Qaiys
19-09-07, 17:47
Wilders en Verdonk kritisch over ‘kaftan’

Door een onzer redacteuren

Den Haag, 19 sept. „Half-Marokkaanse klederdracht" noemde PVV-fractievoorzitter Geert Wilders de jurk van minister Vogelaar (Wonen, Wijken, Integratie, PvdA) vanochtend in de Tweede Kamer.

http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00188/Wilders_en_Verdonk__188531d.jpg
Minister Vogelaar op Prinsjesdag. (Foto Kick Smeets)

Vogelaar verscheen gisteren op Prinsjesdag in een opvallende okerkleurige jurk met een jasje in grijstinten. Het geheel is een creatie van de 31-jarige Marokkaanse ontwerpster Houda El Fechka. Vogelaar wilde volgens haar woordvoerder met de jurk laten zien dat er „onder allochtonen een heleboel mensen zitten die het geweldig goed doen in Nederland”.

De creatie viel gisteren ook niet in goede aarde bij ex-minister Rita Verdonk, nu zelfstandig lid van de Tweede Kamer. Zij sprak in een uitzending van NOS-radio misprijzend van een „kaftanachtige jurk” en trok een vergelijking met de kledij van imams. Volgens Verdonk was de kleding van Vogelaar een verkeerd signaal, omdat een minister voor Integratie moet laten zien waar de Nederlandse cultuur voor staat.

Een kaftan is volgens El Fechka een lange jurk, waarvan de oorsprong in Turkije ligt. De jurk van Vogelaar is geen kaftan. „Die is langer. Deze jurk is een mix tussen twee culturen.” Volgens de ontwerpster dragen „sterren” tegenwoordig vaak kaftans. Vogelaar ontmoette El Fechka tijdens een galafeest waar een jurk van de ontwerpster werd verloot. Vogelaar vroeg de ontwerpster of ze iets voor haar wilde maken. El Fechka stelde voor om een chique jurk voor Prinsjesdag te ontwerpen.

19 september 2007

http://www.nrc.nl/binnenland/article771206.ece/Wilders_en_Verdonk_kritisch_over_kaftan

Slinger
19-09-07, 18:00
Er had eigenlijk ook nog een hoofddoek bij gemoeten. Dan was het helemaal perfect geweest.

Invidia
19-09-07, 18:50
Bea had ook een djelabba aan. En ze bedekte ook al netjes haar haren. Tgaat goed komen in NL ik voel het :D

MaNaNa
19-09-07, 20:39
Geplaatst door Slinger
Er had eigenlijk ook nog een hoofddoek bij gemoeten. Dan was het helemaal perfect geweest.

Eigenlijk wel, al was het maar om hun reacties ergens op gebaseerd te laten zijn. Want nu is het gebaseerd op poep in hun ogen. (pardon my french)

En daarnaast is de kaftan tegenwoordig een internationaal mode-item, in vele variaties ontworpen door topdesigners over de hele wereld. Maar daar heeft de heer Verdonk duidelijk geen kaas van gegeten.

*En we gaan weer terug naar de wedstrijd van de avond.*

contradictio
19-09-07, 20:49
en geen woord over hare majesteit?


nagekomen bericht:
was al geopperd door Invidia

MaNaNa
19-09-07, 21:00
Geplaatst door contradictio
en geen woord over hare majesteit?


nagekomen bericht:
was al geopperd door Invidia

Prachtig koninklijk gewaad! Goudbrokaat geloof ik. Maxima zag er ook echt beeldschoon uit, maar dat is sowieso een prachtige vrouw.

mulan
19-09-07, 21:00
Hahaha inderdaad. Ik had Vogelaar niet eens gezien. Mijn moeder begon opeens van dat de koningin er een aan had. :fpetaf: Maar waarschijnlijk omdat die ontworpen was door een niet Marokkaan viel het niet in die categorie.

En die focking racisten hebben de ballen verstand van vrijheid en al helemaal niet van mode.

En Wilders die denkt dat het een belediging is dat hij zegt dat het half Marokkaanse kledingdracht lijkt...Damn right ja. Dat is gewoon een constatering hoor mozart.

mulan
19-09-07, 21:01
Geplaatst door Slinger
Er had eigenlijk ook nog een hoofddoek bij gemoeten. Dan was het helemaal perfect geweest.

Lul niet. Als het niet gezegd werd had je het niet eens geweten.

tr_imparator
19-09-07, 21:04
Vogelaar moet haar plaats kennen. Wat denkt ze wel dat ze is?! Alleen Sultans in casu de koningin en de prins en prinses mogen zoiets dragen. :blij:

delirious
19-09-07, 21:41
Wat een walgelijke nazi is die wilders toch, en wat een walgelijke kampbeul is verdonk.
Tfoe 3la bashar.

TENACH
19-09-07, 21:49
Geplaatst door Qaiys
Wilders en Verdonk kritisch over ‘kaftan’

Zij sprak in een uitzending van NOS-radio misprijzend van een „kaftanachtige jurk” en trok een vergelijking met de kledij van imams.

Volgens Verdonk was de kleding van Vogelaar een verkeerd signaal, omdat een minister voor Integratie moet laten zien waar de Nederlandse cultuur voor staat.



Verdonk had en heeft nooit smaak gehad. Dat ding heeft een gigantische bord vor haar kop.

Ze klampt zich liever vast aan haar oma's kledij. Die lelijke apepakkies van haar kenmerken toch niet de nederlandse culuur want anders ga ik me echt distansieren hiervan.

En wilders die goorlap, die uilskuiken moet zijn haar eens wassen. Elke keer als ik ernaar kijk zie ik hem krabben, volgens mij heeft die viezerik vlooien, komt toch niet van die Hongaarse bitsch van hem.

1973Tanger
19-09-07, 21:55
Geplaatst door TENACH
Verdonk had en heeft nooit smaak gehad. Dat ding heeft een gigantische bord vor haar kop.

Ze klampt zich liever vast aan haar oma's kledij. Die lelijke apepakkies van haar kenmerken toch niet de nederlandse culuur want anders ga ik me echt distansieren hiervan.

En wilders die goorlap, die uilskuiken moet zijn haar eens wassen. Elke keer als ik ernaar kijk zie ik hem krabben, volgens mij heeft die viezerik vlooien, komt toch niet van die Hongaarse bitsch van hem.

Heb gehoord dat zo'n kam beter werkt dan die lotion dacht ik. :hihi:

TENACH
19-09-07, 21:59
Geplaatst door 1973Tanger
Heb gehoord dat zo'n kam beter werkt dan die lotion dacht ik. :hihi:

Je bedoelt beitel. Volgens mij gaat echt geen vlooienkam meer in hoor. Zijn haar is stijf van viezigheid. Een werkelijke broeinest van ongedierte wordt daaro gekweekt. :jammer:

1973Tanger
19-09-07, 22:11
Geplaatst door TENACH
Je bedoelt beitel. Volgens mij gaat echt geen vlooienkam meer in hoor. Zijn haar is stijf van viezigheid. Een werkelijke broeinest van ongedierte wordt daaro gekweekt. :jammer:

Je hebt me aan het denken gezet. Komt zijn vrouw niet uit de buurt van transylvanië. Je weet wel daar waar dracula vandaan komt?

TENACH
19-09-07, 22:23
Geplaatst door 1973Tanger
Je hebt me aan het denken gezet. Komt zijn vrouw niet uit de buurt van transylvanië. Je weet wel daar waar dracula vandaan komt?

Je verhaal snijdt hout. Over dracula's gesproken.

Op de foto van die goorlap waarin hij met een pen in zijn neus een lading bruin/ gele snot zat terug te duwen, ik wil niet veel zeggen maar hij leek verrek veel op een vleermuis. In feite zie ik wel een link, als ik ietsiepitsie doordenk.

1973Tanger
19-09-07, 22:47
Geplaatst door TENACH
Je verhaal snijdt hout. Over dracula's gesproken.

Op de foto van die goorlap waarin hij met een pen in zijn neus een lading bruin/ gele snot zat terug te duwen, ik wil niet veel zeggen maar hij leek verrek veel op een vleermuis. In feite zie ik wel een link, als ik ietsiepitsie doordenk.

Misschien heeft tie wel bijtplekken in zijn nek.

Charlus
20-09-07, 08:57
Geplaatst door Qaiys
Racisten Verdonk en Wilders tegen kaftan van minister Vogelaar
Altijd lekker om mensen die je om wat voor reden dan ook niet aanstaan, voor racisten uit te maken. Ook een opvatting van de vrijheid van meningsuiting. Jammer dat de maatschappelijke impact van dit forum nihil is, anders was ik benieuwd naar de reakties van Verdonk en Wilders

Geplaatst door Qaiys
<...>Vogelaar verscheen gisteren op Prinsjesdag in een opvallende okerkleurige jurk met een jasje in grijstinten. Het geheel is een creatie van de 31-jarige Marokkaanse ontwerpster Houda El Fechka. Vogelaar wilde volgens haar woordvoerder met de jurk laten zien dat er „onder allochtonen een heleboel mensen zitten die het geweldig goed doen in Nederland”.<...>
Het expliciet uitdragen van deze boodschap lijkt me niet slim; zij speelt opponenten als Wilders en Verdonk, die wél weten wat het grauw wil horen, in de kaart. Onuitstaanbaar verder dat ons bij monde van een woordvoerder haar voortreffelijke motief voor het dragen van een bepaalde jurk kenbaar wordt gemaakt. De Nederlandse bevolking moet eea. duidelijk uitgelegd worden en wel door mij, aldus de minister. Ook hier een grotendeels averechts effect. De jurk ligt nu wschnl. al bij het oud vuil.

lihoed
20-09-07, 09:50
FUCK WILDERS NAZI MOTHA FUCKER.
ALSOF MOSLIMS HET AL NIET MOEILIJK GENOEG HEBBEN.

Qaiys
20-09-07, 09:58
Geplaatst door Charlus
Altijd lekker om mensen die je om wat voor reden dan ook niet aanstaan, voor racisten uit te maken. Ook een opvatting van de vrijheid van meningsuiting. Jammer dat de maatschappelijke impact van dit forum nihil is, anders was ik benieuwd naar de reakties van Verdonk en Wilders

Het expliciet uitdragen van deze boodschap lijkt me niet slim; zij speelt opponenten als Wilders en Verdonk, die wél weten wat het grauw wil horen, in de kaart. Onuitstaanbaar verder dat ons bij monde van een woordvoerder haar voortreffelijke motief voor het dragen van een bepaalde jurk kenbaar wordt gemaakt. De Nederlandse bevolking moet eea. duidelijk uitgelegd worden en wel door mij, aldus de minister. Ook hier een grotendeels averechts effect. De jurk ligt nu wschnl. al bij het oud vuil.

Het racisme van Wilders en Verdonk is zo groot dat ze zelfs een Marokkaanse kledingsstuk niet kunnen uitstaan en het Nederland uit willen zetten.

TonH
20-09-07, 21:02
Ik neem aan dat dit bericht een grapje is... toch? :verward:

Het is namelijk het meest idiote wat ik de laatste tijd heb gelezen... :confused:

Man_Ray
20-09-07, 21:10
Geplaatst door TonH
Ik neem aan dat dit bericht een grapje is... toch? :verward:

Het is namelijk het meest idiote wat ik de laatste tijd heb gelezen... :confused:

Jammer genoeg niet vrees ik.

Ik heb hier nog twee hemden uit Tibet liggen en een ring uit Marokko. Ik zal die ook maar bij het vuil zetten voor ik ervan beschuldigd wordt 'een verkeerd signaal' te geven.

En op m'n t-shirt staat ook al 'made in china'.

TonH
20-09-07, 21:21
Geplaatst door Man_Ray
Jammer genoeg niet vrees ik.

Ik heb hier nog twee hemden uit Tibet liggen en een ring uit Marokko. Ik zal die ook maar bij het vuil zetten voor ik ervan beschuldigd wordt 'een verkeerd signaal' te geven.

En op m'n t-shirt staat ook al 'made in china'.

Oh my God... wat een niveau dan.

"...sprak misprijzend van een „kaftanachtige jurk"... "Volgens Verdonk was de kleding van Vogelaar een verkeerd signaal, omdat een minister voor Integratie moet laten zien waar de Nederlandse cultuur voor staat."

Die cultuur staat in ieder geval niet voor iets wat zij kennelijk nog steeds in dat botte hoofd heeft. Wat had die minister dan moeten doen? Als Frau Antje komen? Is DAT het toekomstbeeld voor ieder "wiens Neerlands bloed door d'aderen vloeit"?

Volledig achterlijk dit.

Qaiys
20-09-07, 22:21
Geplaatst door TonH
Ik neem aan dat dit bericht een grapje is... toch? :verward:

Het is namelijk het meest idiote wat ik de laatste tijd heb gelezen... :confused:

Helaas dit is Nederland anno 2007.

Olive Yao
20-09-07, 22:51
Geplaatst door Qaiys
Helaas dit is Nederland anno 2007.
Nee, Verdonk en Wilders (V&W) staan niet voor Nederland anno 2007, alleen voor een deel daarvan.

Je mag blijkbaar geen kleren uit andere delen van de wereld dragen (vooral niet als ze V&W's doelwit zijn) gewoon omdat je ze mooi vindt.

Charlus
20-09-07, 23:04
Geplaatst door Olive Yao
<...>Je mag blijkbaar geen kleren uit andere delen van de wereld dragen (vooral niet als ze V&W's doelwit zijn) gewoon omdat je ze mooi vindt.
Maar dat deed ze nu juist niet; ze droeg de jurk om uit te dragen dat er ook allochtonen zijn die een nuttige bijdrage leveren aan de maatschappij, wis en waarachtig. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van Vogelaar.

Koala64
20-09-07, 23:07
Geplaatst door TonH
Oh my God... wat een niveau dan.

"...sprak misprijzend van een „kaftanachtige jurk"... "Volgens Verdonk was de kleding van Vogelaar een verkeerd signaal, omdat een minister voor Integratie moet laten zien waar de Nederlandse cultuur voor staat."

Die cultuur staat in ieder geval niet voor iets wat zij kennelijk nog steeds in dat botte hoofd heeft. Wat had die minister dan moeten doen? Als Frau Antje komen? Is DAT het toekomstbeeld voor ieder "wiens Neerlands bloed door d'aderen vloeit"?

Volledig achterlijk dit.

Ik verwacht dat Verdonk volgend jaar als Zeeuws meisje de troonrede zal bijwonen en Geert als Gait Jan kompleet met klompen. Als ze de NL cultuur daadwerkelijk willen uitdragen.

We zullen zien. :fpiraat:

Maar goed, waar gaat dit over. Genant.

Olive Yao
20-09-07, 23:36
Geplaatst door Charlus
Maar dat deed ze nu juist niet; ze droeg de jurk om uit te dragen dat er ook allochtonen zijn die een nuttige bijdrage leveren aan de maatschappij, wis en waarachtig. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van Vogelaar.
Ja, dat is waar. In haar plaats zou ik gezegd hebben, "Ik vind het een prachtige jurk, hij is ontworpen door modeontwerpster Houda El Fechka".

Waar heeft ze haar atelier trouwens? Ik wil ook wel een echte Houda El Fechka dragen.

tr_imparator
20-09-07, 23:58
Geplaatst door Olive Yao
Ja, dat is waar. In haar plaats zou ik gezegd hebben, "Ik vind het een prachtige jurk, hij is ontworpen door modeontwerpster Houda El Fechka".

Waar heeft ze haar atelier trouwens? Ik wil ook wel een echte Houda El Fechka dragen.


Doe mij maar Hugo Boss.

Olive Yao
21-09-07, 00:06
Geplaatst door tr_imparator
Doe mij maar Hugo Boss.
Mooie pakken, overhemden, truien, schoenen ... after shaves vind ik niks.

Koala64
21-09-07, 00:19
Geplaatst door Olive Yao
Mooie pakken, overhemden, truien, schoenen ... after shaves vind ik niks.
En de truien kunnen niet in de wasmachine... foutje mijnerzijds. :D

III
21-09-07, 00:27
Blablabla...
En de koninklijke familie is door God zelf geinstitutionaliseerd...
En prins Bernhard (God hebbe zijn ziel) was een heel lief ventje...

H.P.Pas
21-09-07, 08:22
:jammer:
Cultuur uitdragen per jurk.
Gestoord.
Godsdienst uitdragen per jurk.
?

Pytaghoras
21-09-07, 09:35
Agh ja, onze democratie is gegijzeld door een paar schoolkindjes. Belachelijk dat het zo moet gaan in Nederland. Maar ja, wat kan je daaraan doen?
http://images.retecool.com/uploads/ffv/Unbeatable-rita.jpg

mark61
21-09-07, 10:01
Geplaatst door Pytaghoras
Agh ja, onze democratie is gegijzeld door een paar schoolkindjes. Belachelijk dat het zo moet gaan in Nederland. Maar ja, wat kan je daaraan doen?

Zelf serieus blijven en je niet mee laten slepen. Er zijn wel een paar normale mensen. Maar die houden eerder hun mond.

Slinger
21-09-07, 11:18
Geplaatst door mulan
Lul niet. Als het niet gezegd werd had je het niet eens geweten.

Mulan, waarom reageer je zo agressief op een grappig bedoelde opmerking?