PDA

Bekijk Volledige Versie : "Maak het huwelijk beperkt houdbaar"



Marsipulami
19-09-07, 20:40
"Maak het huwelijk beperkt houdbaar"


Huwelijken moeten na zeven jaar automatisch worden ontbonden. Dat opmerkelijke voorstel heeft de Duitse politica Gabriele Pauli, kandidate voor het leiderschap van de Beierse partij CSU, woensdag gedaan.

Pauli wil dat echtgenoot en echtgenote alleen voor de wet getrouwd blijven als ze na zeven jaar opnieuw officieel ja tegen elkaar zeggen. Ze zei de details van het voorstel nog niet te hebben uitgewerkt.

Pauli, 50 jaar oud en zelf twee keer gescheiden, maakt met haar voorstel geen nieuwe vrienden binnen de conservatieve, katholieke CSU. De partijleden stemmen op 29 september over de opvolger van partijleider Edmund Stoiber.

Pytaghoras
20-09-07, 16:24
lijkt me een goede idee. Oeps vergeten dat ons huwelijk verlopen is.

Man_Ray
20-09-07, 16:44
Geplaatst door Pytaghoras
lijkt me een goede idee. Oeps vergeten dat ons huwelijk verlopen is.

Niet zo'n gek idee lijkt me. Zo wordt je verplicht af en toe eens bij je relatie stil te staan.

Wel grappig:

"Wat zullen we deze keer eens doen schat?"

Spoetnik
20-09-07, 17:18
En elke 5 jaar je kind opnieuw aangeven :)

H.P.Pas
20-09-07, 17:30
Geplaatst door Spoetnik
En elke 5 jaar je kind opnieuw aangeven :)

Of afgeven.
Optimist.

Joesoef
20-09-07, 18:44
CSU, ondernemers en middenstanders. jaja.

III
20-09-07, 20:59
Geplaatst door Man_Ray
Niet zo'n gek idee lijkt me. Zo wordt je verplicht af en toe eens bij je relatie stil te staan.

Wel grappig:

"Wat zullen we deze keer eens doen schat?"

Sinds wanneer hebben getrouwden een relatie?

III
20-09-07, 21:01
Geplaatst door H.P.Pas
Of afgeven.
Optimist.

Ervaring?

Man_Ray
20-09-07, 21:04
Geplaatst door III
Sinds wanneer hebben getrouwden een relatie?

Da's toch logisch? Als je getrouwd bent heb je toch een relatie met elkaar?

Maar ik vermoed dat dit een vlaams-hollandse communicatiestoornis is.

Ik gebruikte de term 'relatie' zonder bijbedoelingen.

TonH
20-09-07, 21:09
Geplaatst door Marsipulami
Pauli, 50 jaar oud en zelf twee keer gescheiden,...

Haar persoonlijke gebrek om gaan zetten naar een wet voor allen...

Ga in therapie, ik zo zeggen, wanneer je zelf niet kunt beslissen maar ook hier de staat je aan je handje wilt laten nemen.

(BTW: deze week net 15 jaar gelukkig getrouwd en gaarne een verlenging met minstens 2x die tijd :fpetaf: )

Man_Ray
20-09-07, 21:16
Geplaatst door TonH
Haar persoonlijke gebrek om gaan zetten naar een wet voor allen...

Ga in therapie, ik zo zeggen, wanneer je zelf niet kunt beslissen maar ook hier de staat je aan je handje wilt laten nemen.

(BTW: deze week net 15 jaar gelukkig getrouwd en gaarne een verlenging met minstens 2x die tijd :fpetaf: )

Ik denk dat je het zo niet mag zien.

Vele relaties stranden toch. Door dat wettelijk in te calculeren kan je er mss nog een positieve draai aan geven. Het gevoel van 'falen' dat er nu toch nog rond hangt gaat wat weg. Er is de mogelijkheid om het 'netjes' af te ronden.

En de mensen die zich goed voelen bij elkaar blijven toch bij elkaar. Geen wet die daar wat aan doet. :knipoog:

III
20-09-07, 21:21
Geplaatst door Man_Ray
Da's toch logisch? Als je getrouwd bent heb je toch een relatie met elkaar?

Maar ik vermoed dat dit een vlaams-hollandse communicatiestoornis is.

Ik gebruikte de term 'relatie' zonder bijbedoelingen.

Is wereldwijd probleem.
Eerst smachten twee mensen naar elkaar, dan gaan ze trouwen en dan haten ze elkaar...

Bij de heksen trouwen ze voor een jaar en een dag.
Dan blijft het leuk!

TonH
20-09-07, 21:24
Geplaatst door Man_Ray
Ik denk dat je het zo niet mag zien.

Vele relaties stranden toch. Door dat wettelijk in te calculeren kan je er mss nog een positieve draai aan geven. Het gevoel van 'falen' dat er nu toch nog rond hangt gaat wat weg. Er is de mogelijkheid om het 'netjes' af te ronden.

En de mensen die zich goed voelen bij elkaar blijven toch bij elkaar. Geen wet die daar wat aan doet. :knipoog:

Je kunt nu ook netjes afronden wanneer je merkt dat 'het' niet meer werkt. Voor mijn part doe je dat een keer in de zeven jaar of élk jaar op je huwelijksdag. Maar dit voorschrijven?

:vreemd:

III
20-09-07, 21:26
Geplaatst door TonH
Haar persoonlijke gebrek om gaan zetten naar een wet voor allen...

Ga in therapie, ik zo zeggen, wanneer je zelf niet kunt beslissen maar ook hier de staat je aan je handje wilt laten nemen.

(BTW: deze week net 15 jaar gelukkig getrouwd en gaarne een verlenging met minstens 2x die tijd :fpetaf: )

Ze zouden gewoon dat huwelijk moeten afschaffen.
Is een rein financiële kwestie, heeft niets met partnerschap van doen, laat staan met liefde.
Dat er mensen zijn die binnen dat huwelijk van elkaar blijven houden, is mooi. Maar geen garantie.
Ik denk dat jullie bij elkaar blijven vanwege de liefde die tussen jullie is en niet vanwege dat trouwboekje.
Waarom denk je dat er op veel plaatsen nog steeds geen mogelijkheid is voor homo's om zo'n huwelijk aan te gaan?
Heeft te maken met de voortplanting.

TonH
20-09-07, 21:33
Geplaatst door III
Waarom denk je dat er op veel plaatsen nog steeds geen mogelijkheid is voor homo's om zo'n huwelijk aan te gaan?
Heeft te maken met de voortplanting.

Nee, over het algemeen heeft dat te maken met godsdienst.

En waarom het kind met het badwater weggooien? Het instituut is inderdaad deels financieel, maar vooral organisatorisch en daarin verdomde gemakkelijk. Maar wanneer je voor de huwelijksvoltrekker staat en echt JA of NEE hebt te zeggen op zijn vraag, dan is dat heel bijzonder.
Veel mensen blijven inderdaad doorrommelen in een huwelijk. Maar vergis je niet. Hoeveel mensen rommelen niet een relatie in en rekken dat voor jaren en jaren zonder er een punt achter te zetten?

Man_Ray
20-09-07, 21:35
Geplaatst door TonH
Je kunt nu ook netjes afronden wanneer je merkt dat 'het' niet meer werkt. Voor mijn part doe je dat een keer in de zeven jaar of élk jaar op je huwelijksdag. Maar dit voorschrijven?

:vreemd:

Zoiets zou idd niet in wetgeving hoeven te zitten. En wetgeving is sowieso erg beperkt. Verbieden, gebieden etc ...

Maar het groot aantal 'vechtscheidingen' vraagt mss toch om een oplossing. Veel mensen slagen er blijkbaar niet in om een relatie 'netjes' af te ronden. Dat de wetgever een oplossing (hoe onvolmaakt ook) wil aanbieden vinnik niet negatief.

Ik zie dit als een positieve extra-mogelijkheid. Wil je bij elkaar blijven? Mooi, maak er een feestje van.

Erkennen dat falen mogelijk is maakt het voor mensen misschien wat makkelijker om dat in te zien. Zo wordt mislukken van een relatie gewoon één van de mogelijkheden.

Als je snapt wat ik bedoel?

TonH
20-09-07, 21:48
Geplaatst door Man_Ray
Als je snapt wat ik bedoel?

Ja hoor. Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben het er niet mee eens. :D

Beetje een kip-ei-geval neem ik aan. Ik steek hem in vanuit het positieve... :verliefd:

Man_Ray
20-09-07, 21:52
Geplaatst door TonH
Ja hoor. Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben het er niet mee eens. :D

Beetje een kip-ei-geval neem ik aan. Ik steek hem in vanuit het positieve... :verliefd:

Mooi zo. Het zou saai zijn als we het over alles eens waren.

En oprecht hartelijk gefeliciteerd met jullie al 15 jaar durend huwelijk. :duim:

Geef het door aan mevrouw TonH. :D

III
20-09-07, 22:03
Geplaatst door TonH
Nee, over het algemeen heeft dat te maken met godsdienst.

En waarom het kind met het badwater weggooien? Het instituut is inderdaad deels financieel, maar vooral organisatorisch en daarin verdomde gemakkelijk. Maar wanneer je voor de huwelijksvoltrekker staat en echt JA of NEE hebt te zeggen op zijn vraag, dan is dat heel bijzonder.
Veel mensen blijven inderdaad doorrommelen in een huwelijk. Maar vergis je niet. Hoeveel mensen rommelen niet een relatie in en rekken dat voor jaren en jaren zonder er een punt achter te zetten?

Religie is opium voor het volk.