PDA

Bekijk Volledige Versie : Werkloze na fietstocht van 2.600 km ontvangen op Elysée



Man_Ray
22-09-07, 18:45
zaterdag 22 september 2007 | Bron: afp


PARIJS - Een 46-jarige Franse werkloze, die er een tocht van 2.600 kilometer met de fiets had opzitten, is zaterdagmorgen ontvangen op het Elysée, het presidentieel paleis in Parijs. De man ondernam zijn tocht om aandacht te vragen voor de problemen van ouderen op de arbeidsmarkt.
Eric Fournier is al meer dan twee jaar werkloos. Hij vertrok op 14 augustus vanuit Saint-Guilhelm-Le-Désert, in het zuiden van Frankrijk, voor een fietsreis die hem langs vijftig steden zou voeren. Hij kwam zaterdagmorgen aan in de Franse hoofdstad met ongeveer 2.600 kilometer op zijn teller.

'Ik ben ontvangen door een raadgever op het Elysée aan wie ik heb verteld over mijn rondreis en over mijn vaststellingen over de arbeidsmarkt, de verschillende vormen van armoede en de problemen van vijftigers', aldus Fournier. 'Ik heb vooral het gebrek aan ambitie, de schroom van bedrijven om mensen van ouder dan 45 jaar aan te werven, benadrukt.'

Volgens Fournier heeft de adviseur gezegd dat hij hem zou proberen te helpen in zijn zoektocht naar een job.

mcu