PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘Felle anti-islamtoon bedreigend’



IbnRushd
23-09-07, 22:13
‘Felle anti-islamtoon bedreigend’

Door WIM BARTELDS PETER GROENENDIJK

Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTB) Tjibbe Joustra vreest de gevolgen van de toon die sommige prominente Nederlanders aanslaan in de discussie over moslims.

Hij doelt daarbij onder meer op uitspraken van Kamerlid Geert Wilders. ,,Als iemand zulke dingen zegt, dan kijk ik daar met gemengde gevoelens naar,’’ zegt Joustra desgevraagd in een gesprek met deze krant. ,,Zulke radicale uitspraken kunnen individuen die op de rand van geweld staan, het laatste duwtje geven.’’

Joustra heeft dezelfde gevoelens bij sommige uitspraken van Ehsan Jami, oprichter van een comité voor ex-moslims. ,,We hebben bijna een miljoen moslims in Nederland, maar de overgrote meerderheid keurt elke vorm van geweld af. De groep extremisten waar wij ons zorgen over maken, bestaat uit enkele honderden mensen. Als je sommige discussies de laatste tijd beluistert, lijkt het erop dat mensen dat perspectief niet zien.’’

Joustra benadrukt dat vrijheid van meningsuiting boven alles gaat. ,,Iedereen mag zeggen wat hij wil, maar dat betekent ook niet dat je alles móet zeggen. Je moet er goed bij nadenken.’’

Geert Wilders noemt de uitspraken van Joustra ‘ongepast’. Hij zegt op democratische wijze te zijn gekozen in de Tweede Kamer. ,,Dan is het voor een ambtenaar, die meneer Joustra gewoon is, nogal ongepast om te zeggen dat ik met mijn uitspraken extremisten het laatste duwtje zou geven,’’ zegt Wilders.

Een NCTB-medewerker vroeg al afgelopen voorjaar Wilders zijn toon te matigen. Uit een peiling van Maurice de Hond blijkt dat zes op de tien Nederlanders vinden dat Wilders tegenstellingen onnodig verscherpt. Onderzoek in opdracht van de NCTB wijst uit dat de angst voor een terreuraanslag fors gedaald: van 29 procent vorig jaar naar 12 procent nu.

ad.nl

1973Tanger
24-09-07, 00:35
Geplaatst door IbnRushd
‘Felle anti-islamtoon bedreigend’

Door WIM BARTELDS PETER GROENENDIJK

Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTB) Tjibbe Joustra vreest de gevolgen van de toon die sommige prominente Nederlanders aanslaan in de discussie over moslims.

Hij doelt daarbij onder meer op uitspraken van Kamerlid Geert Wilders. ,,Als iemand zulke dingen zegt, dan kijk ik daar met gemengde gevoelens naar,’’ zegt Joustra desgevraagd in een gesprek met deze krant. ,,Zulke radicale uitspraken kunnen individuen die op de rand van geweld staan, het laatste duwtje geven.’’

Joustra heeft dezelfde gevoelens bij sommige uitspraken van Ehsan Jami, oprichter van een comité voor ex-moslims. ,,We hebben bijna een miljoen moslims in Nederland, maar de overgrote meerderheid keurt elke vorm van geweld af. De groep extremisten waar wij ons zorgen over maken, bestaat uit enkele honderden mensen. Als je sommige discussies de laatste tijd beluistert, lijkt het erop dat mensen dat perspectief niet zien.’’

Joustra benadrukt dat vrijheid van meningsuiting boven alles gaat. ,,Iedereen mag zeggen wat hij wil, maar dat betekent ook niet dat je alles móet zeggen. Je moet er goed bij nadenken.’’

Geert Wilders noemt de uitspraken van Joustra ‘ongepast’. Hij zegt op democratische wijze te zijn gekozen in de Tweede Kamer. ,,Dan is het voor een ambtenaar, die meneer Joustra gewoon is, nogal ongepast om te zeggen dat ik met mijn uitspraken extremisten het laatste duwtje zou geven,’’ zegt Wilders.

Een NCTB-medewerker vroeg al afgelopen voorjaar Wilders zijn toon te matigen. Uit een peiling van Maurice de Hond blijkt dat zes op de tien Nederlanders vinden dat Wilders tegenstellingen onnodig verscherpt. Onderzoek in opdracht van de NCTB wijst uit dat de angst voor een terreuraanslag fors gedaald: van 29 procent vorig jaar naar 12 procent nu.

ad.nl

He he. Voor het eerst dat Tjibbe Joustra eindelijk iets zinnigs hierover zegt. Het bevestigd tevens mijn waarneming en constatering. Prominente Nederlanders en Kamerleden hebben geen carte blanche om hun gal uit te storten over moslims en andere minderheden in Nederland wanneer het hun uitkomt. Vrijheid van meningsuiting is inderdaad een groot goed. Maar op deze manier die vrijheid bezigen is ongepast en polariserend. Op deze manier wordt die vrijheid door de voorstanders daarvan zelf om zeep geholpen. Tijdens de opvoeding van je kind, houdt je toch ook rekening met wat je kind wel en niet mag zeggen. Fatsoen is het toverwoord. Overigens vind ik het fijn dat uit recente peiling is gebleken dat 6 op de tien Nederlanders vinden dat Wilders tegenstellingen onnodig verscherpt. Daar gloort dus nog hoop. Denk dat bij de overige vier van de tien Nederlander zeker charlus, binloser, observer en misschien max stirner bijhoren. Ik hoop ook daar op een kentering.

Karin.N
24-09-07, 06:15
Prima stuk.

Tis wel jammer dat de verantwoordelijkheid alleen bij de niet moslim wordt neergelegd. In het dagelijkse leven erger ik mezelf voortdurend aan de haat van een Wilders en aanhangers. Maar netzogoed erger ik me aan de haat van sommige moslims.

En in Nederland zijn fouten gemaakt richting moslims, maar dit is ook andersom gebeurt. Maar ja, een Wilders aanhanger kijkt alleen naar de fouten die door moslims worden gemaakt en vergroot deze uit, maar hetzelfde zie je bij sommige moslims, die alleeen de fouten van de Nederders zien en deze uitvergroten.

Je lost alleen iets op wanneer je kritisch naar beide kanten kunt kijken.

En jammer genoeg ontbeert 95% van alle prikkers dat hier. En daarom zal er bijna nooit een zinnige discussie hier ontstaan. Een ieder is overtuigd van het eigen gelijk en kan niet meer helder naar de ander kijken.

III
24-09-07, 06:45
Geplaatst door Karin.N
Prima stuk.

Tis wel jammer dat de verantwoordelijkheid alleen bij de niet moslim wordt neergelegd. In het dagelijkse leven erger ik mezelf voortdurend aan de haat van een Wilders en aanhangers. Maar netzogoed erger ik me aan de haat van sommige moslims.

En in Nederland zijn fouten gemaakt richting moslims, maar dit is ook andersom gebeurt. Maar ja, een Wilders aanhanger kijkt alleen naar de fouten die door moslims worden gemaakt en vergroot deze uit, maar hetzelfde zie je bij sommige moslims, die alleeen de fouten van de Nederders zien en deze uitvergroten.

Je lost alleen iets op wanneer je kritisch naar beide kanten kunt kijken.

En jammer genoeg ontbeert 95% van alle prikkers dat hier. En daarom zal er bijna nooit een zinnige discussie hier ontstaan. Een ieder is overtuigd van het eigen gelijk en kan niet meer helder naar de ander kijken.

Waar baseer jij die cijfers op?

Charlus
24-09-07, 07:44
Geplaatst door IbnRushd
<...>De groep extremisten waar wij ons zorgen over maken, bestaat uit enkele honderden mensen.<...>
In Nederland lopen honderden moslims rond waarover "wij" ons zorgen maken omdat ze mogelijkerwijs tot terroristische akties overgaan, aldus de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding. Heeft hij last van dhimmitude omdat hij vindt dat Wilders moslims niet mag provoceren of is hij een fascist die moslims stereotypeert? Hij noemt alleen moslims als potentiële terroristen.

Slinger
24-09-07, 08:35
Geplaatst door IbnRushd
‘Felle anti-islamtoon bedreigend’

Door WIM BARTELDS PETER GROENENDIJK

Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTB) Tjibbe Joustra vreest de gevolgen van de toon die sommige prominente Nederlanders aanslaan in de discussie over moslims.

Hij doelt daarbij onder meer op uitspraken van Kamerlid Geert Wilders. ,,Als iemand zulke dingen zegt, dan kijk ik daar met gemengde gevoelens naar,’’ zegt Joustra desgevraagd in een gesprek met deze krant. ,,Zulke radicale uitspraken kunnen individuen die op de rand van geweld staan, het laatste duwtje geven.’’

Joustra heeft dezelfde gevoelens bij sommige uitspraken van Ehsan Jami, oprichter van een comité voor ex-moslims. ,,We hebben bijna een miljoen moslims in Nederland, maar de overgrote meerderheid keurt elke vorm van geweld af. De groep extremisten waar wij ons zorgen over maken, bestaat uit enkele honderden mensen. Als je sommige discussies de laatste tijd beluistert, lijkt het erop dat mensen dat perspectief niet zien.’’

Joustra benadrukt dat vrijheid van meningsuiting boven alles gaat. ,,Iedereen mag zeggen wat hij wil, maar dat betekent ook niet dat je alles móet zeggen. Je moet er goed bij nadenken.’’

Geert Wilders noemt de uitspraken van Joustra ‘ongepast’. Hij zegt op democratische wijze te zijn gekozen in de Tweede Kamer. ,,Dan is het voor een ambtenaar, die meneer Joustra gewoon is, nogal ongepast om te zeggen dat ik met mijn uitspraken extremisten het laatste duwtje zou geven,’’ zegt Wilders.

Een NCTB-medewerker vroeg al afgelopen voorjaar Wilders zijn toon te matigen. Uit een peiling van Maurice de Hond blijkt dat zes op de tien Nederlanders vinden dat Wilders tegenstellingen onnodig verscherpt. Onderzoek in opdracht van de NCTB wijst uit dat de angst voor een terreuraanslag fors gedaald: van 29 procent vorig jaar naar 12 procent nu.

ad.nl

Wilders heeft wel een punt. Joustra en de NTCB-mederwerkers zijn ambtenaren, zij moeten zich onthouden van het voeren van politieke discussie, en zeker niet politici voorschrijven wat ze wel of niet mogen zeggen.

duende
24-09-07, 11:32
Geplaatst door Slinger
Wilders heeft wel een punt. Joustra en de NTCB-mederwerkers zijn ambtenaren, zij moeten zich onthouden van het voeren van politieke discussie, en zeker niet politici voorschrijven wat ze wel of niet mogen zeggen.
Joustra mag zeker wel een advies geven. Een ambtenaar die zijn geweten laat spreken..daar is niets mis mee.
En de demagoog Wilders ktitiek verdient zeker bekritisseerd te worden. Joustra heeft dierct te maken met de gevolgen van Wilders ongenuanceerde geblaat.
Ik vind b.v. Wilders oproep om bladzijden uit de koran te scheuren een daad van provocatie. Dus eigenlijk is Wilders zelf een potentiele terrorist.

III
24-09-07, 12:22
Geplaatst door duende
Joustra mag zeker wel een advies geven. Een ambtenaar die zijn geweten laat spreken..daar is niets mis mee.
En de demagoog Wilders ktitiek verdient zeker bekritisseerd te worden. Joustra heeft dierct te maken met de gevolgen van Wilders ongenuanceerde geblaat.
Ik vind b.v. Wilders oproep om bladzijden uit de koran te scheuren een daad van provocatie. Dus eigenlijk is Wilders zelf een potentiele terrorist.

Heel juist!
Zou Wilders zijn gekomen om Fortuyn en Van Gogh in ere te herstellen?
Het lijkt er wel een beetje op, daar die twee voor dingen uitgemaakt zijn die ze totaal niet verdienden en deze man wel.
Dat het twee intelligente mensen betrof was waarschijnlijk hetgeen de doorslag gaf om ze wel uit de weg geruimd te willen zien.
Wilders daarentegen is op zo'n primitief vlak bezig dat niemand een potentieel gevaar ziet in zijn persoon.
Maar de onderbuiken voeden met zijn op niets gebaseerd gezwets doet hij echter wel.
En waarom er geen vraagtekens zijn omtrent zijn aanhouden in de politiek? Waarom is hij geen persona non grata?
Dient hij een geheime agenda soms?

Charlus
24-09-07, 12:33
Geplaatst door duende
<...>Ik vind b.v. Wilders oproep om bladzijden uit de koran te scheuren een daad van provocatie. Dus eigenlijk is Wilders zelf een potentiele terrorist.
Moslims die de oproep zien als een provocatie, zijn potentiële terroristen.

III
24-09-07, 12:38
Geplaatst door Charlus
Moslims die de oproep zien als een provocatie, zijn potentiële terroristen.

Ok, dan ligt het aan die heethoofden van zuidlanders. Geen Nederlands/Europees probleem.
Moet je van zijn loonstrookje eens een deel afscheuren: dan heb je de poppen aan het dansen, want meneer heeft aan zijn god gewoon EL toegevoegd en de O weggelaten...

Natuurlijk is dat een provocatie!
En nog een hele domme ook!

Als er een is die onze cultuur kapotmaakt, is het Wilders wel.
Wilders gooit alles wat in dit land winst gemaakt is op de middeleeuwen te grabbel. De godsdienstvrijheid die onze voorvaderen hier bevochten hebben, doet deze man af als onzin.

Laat die man aan de macht komen en wacht af wie de volgende doelgroep wordt.
Misschien wel de homo's of de zigeuners?

Charlus
24-09-07, 12:49
Geplaatst door III
Ok, dan ligt het aan die heethoofden van zuidlanders. Geen Nederlands/Europees probleem.
Moet je van zijn loonstrookje eens een deel afscheuren: dan heb je de poppen aan het dansen, want meneer heeft aan zijn god gewoon EL toegevoegd en de O weggelaten...

Natuurlijk is dat een provocatie!
En nog een hele domme ook!<...>
Moslims bekleden in Nederland niet een positite waarin zij gerechtigd zijn zich geprovoceerd te verklaren door wat iemand van hun geloof vindt.


<...>Als er een is die onze cultuur kapotmaakt, is het Wilders wel.
Wilders gooit alles wat in dit land winst gemaakt is op de middeleeuwen te grabbel. De godsdienstvrijheid die onze voorvaderen hier bevochten hebben, doet deze man af als onzin.

Laat die man aan de macht komen en wacht af wie de volgende doelgroep wordt.
Misschien wel de homo's of de zigeuners?
Wilders is een engerd, zonder meer. Dat van die godsdienstvrijheid ben ik met je eens, onder voorbehoud van mijn onderschift. Ik denk niet dat hij iets tegen homo's of zigeuners heeft.

mark61
24-09-07, 12:57
Geplaatst door Charlus
Moslims bekleden in Nederland niet een positite waarin zij gerechtigd zijn zich geprovoceerd te verklaren door wat iemand van hun geloof vindt.

Wat is dat voor positie? Wie heeft die dan wel? Wanneer kunnen of zullen zij gerechtigd zijn?

Cryptische prik....

III
24-09-07, 13:04
Geplaatst door Charlus
Moslims bekleden in Nederland niet een positite waarin zij gerechtigd zijn zich geprovoceerd te verklaren door wat iemand van hun geloof vindt.

Ow? Waar dan wel? In Moslimië?


Geplaatst door Charlus
Wilders is een engerd, zonder meer. Dat van die godsdienstvrijheid ben ik met je eens, onder voorbehoud van mijn onderschift. Ik denk niet dat hij iets tegen homo's of zigeuners heeft.

Daar gaat het ook niet om.
Het gaat erom dat het maar net is hoe de wind waait bij het bedrijf Wilders. Hij moet aan de klanten denken, want klant is koning. Inspelen op de trends is heel belangrijk. Hoe anders garandeer je de investeerders winst?

III
24-09-07, 13:06
Geplaatst door mark61
Wat is dat voor positie? Wie heeft die dan wel? Wanneer kunnen of zullen zij gerechtigd zijn?

Cryptische prik....

Exactly!

Qaiys
24-09-07, 13:16
Joustra: toon islamdebat voedt onrust

Door een onzer redacteuren

Den Haag, 24 sept. De toon die mensen als PVV-leider Geert Wilders aanslaan kan leiden tot radicalisering van moslims. Dat zegt Tjibbe Joustra, Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), vanochtend in het AD.

„Zulke radicale uitspraken kunnen individuen die op de rand van geweld staan, het laatste duwtje geven”, zegt Joustra.

Joustra is als ambtenaar verantwoordelijk voor de coördinatie van terreurbestrijding en het beveiligen van bedreigde personen, onder wie Wilders. Met zijn uitspraken raakt hij betrokken bij de discussie over de manier waarop Wilders het politieke debat voert.

Joustra krijgt bijval van voormalig EU-coördinator terrorismebestrijding Gijs de Vries. De opmerkingen van Wilders zijn volgens De Vries „onterecht en onverstandig”. Onterecht omdat hij „alle moslims over één kam scheert”, en onverstandig omdat Wilders „de overgrote meerderheid van gematigde moslims die geweld afwijst” van Nederland vervreemdt. Terwijl zij volgens De Vries de belangrijkste bondgenoten zijn in de strijd tegen „islamistisch terrorisme”. Tijdens zijn werk voor de EU, zegt De Vries, heeft hij ervaren dat „het buitenland met zorg kijkt naar de ontsporing van het debat in Nederland”.

De PVV-leider wordt door politieke tegenstanders en opiniemakers in toenemende mate bekritiseerd voor de manier waarop hij zich uitdrukt tijdens debatten over de islam. Tijdens de Algemene politieke beschouwingen vorige week viel Wilders de islam en Marokkaanse Nederlanders weer in felle bewoordingen aan.

In een reactie noemt Wilders de opmerkingen van Joustra „onsmakelijk, ongepast en intimiderend”. De PVV-leider: „Het lijkt erop dat Joustra zegt dat als er iets gebeurt, dat Wilders daarvoor verantwoordelijk is.” Volgens de PVV-leider moet Joustra „als uitvoerend ambtenaar terroristen vangen en zich niet bezig houden met het politieke debat”. Wilders: „Ik ben gekozen, en gebruik de parlementaire democratie om mijn standpunten uit te dragen.” In het interview onderstreept Joustra dat de vrijheid van meningsuiting voorop staat.

De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) legde in 2003 al een verband tussen opmerkingen van opinieleiders over moslims en radicalisering . Na kritiek daarop schreef Sybrand van Hulst, hoofd van de AIVD, in deze krant: „De AIVD zegt níét dat moslims gelijk hebben als zij zich verongelijkt voelen door uitlatingen in het publieke debat over de islam. De dienst neemt slechts waar dát veel moslims zich verongelijkt voelen.”

In april dit jaar zei Wilders dat Joustra hem geďntimideerd had tijdens een gesprek over zijn beveiliging onder verantwoordelijkheid van de NCTb. Een medewerker zou toen gezegd hebben dat Wilders beter zijn toon kon matigen, omdat zijn uitspraken tot problemen leidden voor Nederland in de islamitische wereld. De Tweede Kamer vroeg om opheldering bij minister Hirsch Ballin (Justitie, CDA). Die zei dat het gesprek louter informatief was.

24 september 2007

http://www.nrc.nl/binnenland/article773532.ece/Joustra_toon_islamdebat_voedt_onrust

Charlus
24-09-07, 13:29
Geplaatst door III

Geplaatst door Charlus
Moslims bekleden in Nederland niet een positite waarin zij gerechtigd zijn zich geprovoceerd te verklaren door wat iemand van hun geloof vindt.
Ow? Waar dan wel? In Moslimië?
<...>
Inderdaad, of beter gezegd: in landen waar de Islam de dienst uitmaakt. Vreemd dat je die vraag stelt als je het antwoord al weet.

1973Tanger
24-09-07, 13:40
Geplaatst door Charlus
In Nederland lopen honderden moslims rond waarover "wij" ons zorgen maken omdat ze mogelijkerwijs tot terroristische akties overgaan, aldus de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding. Heeft hij last van dhimmitude omdat hij vindt dat Wilders moslims niet mag provoceren of is hij een fascist die moslims stereotypeert? Hij noemt alleen moslims als potentiële terroristen.

Uitspraken als deze: "moslims zijn potentiële terroristen". Daarmee heb je al je pleit verloren makker. Als je moslims in die hoek drijft dan moet je het maar zelf weten. Als de coördinator terrorismebestrijding van mening is dat juist dat teneur omtrent moslims schadelijk is, luister jij niet goed.

1973Tanger
24-09-07, 13:43
Geplaatst door Charlus
Moslims bekleden in Nederland niet een positite waarin zij gerechtigd zijn zich geprovoceerd te verklaren door wat iemand van hun geloof vindt.


Wilders is een engerd, zonder meer. Dat van die godsdienstvrijheid ben ik met je eens, onder voorbehoud van mijn onderschift. Ik denk niet dat hij iets tegen homo's of zigeuners heeft.

Dus wet en regelgeving, alsmede universele omgangsvormen gelden hier niet voor moslims?

1973Tanger
24-09-07, 13:48
Geplaatst door Charlus
Moslims bekleden in Nederland niet een positite waarin zij gerechtigd zijn zich geprovoceerd te verklaren door wat iemand van hun geloof vindt.


Wilders is een engerd, zonder meer. Dat van die godsdienstvrijheid ben ik met je eens, onder voorbehoud van mijn onderschift. Ik denk niet dat hij iets tegen homo's of zigeuners heeft.

Verder laat je met deze uitspraak duidelijk blijken wat jouw opvattingen zijn omtrent moslims. Was jij misschien ook aanwezig in Amsterdam West afgelopen zaterdag tijdens die confrontatie tussen recht en links, waarbij rechts moest afdruipen.

1973Tanger
24-09-07, 14:01
Geplaatst door Slinger
Wilders heeft wel een punt. Joustra en de NTCB-mederwerkers zijn ambtenaren, zij moeten zich onthouden van het voeren van politieke discussie, en zeker niet politici voorschrijven wat ze wel of niet mogen zeggen.

Politici zijn ook een soort ambtenaren in dienst van de Kroon inclusief eed en gedragscode. Het is allemaal een pot nat. Ze worden allemaal uit dezelfde pot betaald. Joustra doet niets onder aan Wilders of menig ander Kamerlid. Of je moet expliciet in z'n arbeidsovereenkomst die nadruk leggen. Verder voert Joustra geen discussie. Hij constateerd de feiten en maakt zich daaromtrent grote zorgen. Joustra heeft overigens daarvoor instrumenten. Wilders heeft alleen de algemene opinie ter beschikking.

1973Tanger
24-09-07, 14:09
Geplaatst door Charlus
Moslims die de oproep zien als een provocatie, zijn potentiële terroristen.

Jij bent echt de leukste thuis. Verbazingwekkend dat je een oproep van een Kamerlid de Koran te verscheuren, geen provocatie vindt, maar onschuldige retoriek. Ik denk werkelijk dat jij hier gewoon aan het treiteren bent. De open brief van Al Sawt spreekt boekdelen. Interactie omtrent deze kwestie is met jou kansloos.

III
24-09-07, 14:10
Geplaatst door Charlus
Inderdaad, of beter gezegd: in landen waar de Islam de dienst uitmaakt. Vreemd dat je die vraag stelt als je het antwoord al weet.

Heb je wat tegen vreemd dan?
Op mij komt het ietwat vreemd over dat er mensen zijn die zo redeneren. Is Nederland dan geen vrij land? Of laat ik het zo stellen: ben jij niet blij dat je kunt zeggen wat jij denkt?
Zo ja, geldt er voor een ander wat anders dan?

Charlus
24-09-07, 14:15
Geplaatst door 1973Tanger

Geplaatst door Charlus
Moslims die de oproep zien als een provocatie, zijn potentiële terroristen.
Jij bent echt de leukste thuis. Verbazingwekkend dat je een oproep van een Kamerlid de Koran te verscheuren, geen provocatie vindt, maar onschuldige retoriek. Ik denk werkelijk dat jij hier gewoon aan het treiteren bent. De open brief van Al Sawt spreekt boekdelen. Interactie omtrent deze kwestie is met jou kansloos.
Ik ken mijn plaats en laat dit forum dientengevolge verder aan Al Sawt en de zijnen. Have fun you all.

III
24-09-07, 14:24
Geplaatst door Charlus

Geplaatst door Tanger1973
Jij bent echt de leukste thuis. Verbazingwekkend dat je een oproep van een Kamerlid de Koran te verscheuren, geen provocatie vindt, maar onschuldige retoriek. Ik denk werkelijk dat jij hier gewoon aan het treiteren bent. De open brief van Al Sawt spreekt boekdelen. Interactie omtrent deze kwestie is met jou kansloos.
Ik ken mijn plaats en laat dit forum dientengevolge verder aan Al Sawt en de zijnen. Have fun you all.

Laat je je zo gemakelijk uit het veld aaien?
Toon hart en blijf nog wat (langer).

1973Tanger
24-09-07, 14:42
Geplaatst door Charlus
Jij bent echt de leukste thuis. Verbazingwekkend dat je een oproep van een Kamerlid de Koran te verscheuren, geen provocatie vindt, maar onschuldige retoriek. Ik denk werkelijk dat jij hier gewoon aan het treiteren bent. De open brief van Al Sawt spreekt boekdelen. Interactie omtrent deze kwestie is met jou kansloos.
Ik ken mijn plaats en laat dit forum dientengevolge verder aan Al Sawt en de zijnen. Have fun you all. [/QUOTE]

Vaarwel en het ga je serieus goed. :zwaai:

duende
24-09-07, 14:56
Geplaatst door Charlus
Moslims die de oproep zien als een provocatie, zijn potentiële terroristen.
Ik ben geen moslim.....
Ik zie nu ook wat er met die oneliners bedoeld word.
zie http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=229092 (http://) Noem je dit een argument. Ik noem jouw reactie een losse flodder.
Je kunt een moslim niet erger beledigen dan bladzijden uit de koran te scheuren. Zelfs de meest gematigde moslim zal hier kwaad over worden. En terecht.
Dus wat Wilders weet te bereiken is een nog grotere polarisatie in de samenleving.
Ik blijf verbaasd over de naďviteit van sommige mensen
Gelul over het gevaar van terrorisme..Terwijl je belazerd word door je Nederlandse blanke medebewoners.
Huisjesmelkers, projectontwikkelaars, ministers enz...
Sukkel maar lekker door jongen.

mark61
24-09-07, 14:58
Geplaatst door duende
Ik ben geen moslim.....
Ik zie nu ook wat er met die oneliners bedoeld word.
zie http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=229092 (http://) Noem je dit een argument. Ik noem jouw reactie een losse flodder.
Je kunt een moslim niet erger beledigen dan bladzijden uit de koran te scheuren. Zelfs de meest gematigde moslim zal hier kwaad over worden. En terecht.
Dus wat Wilders weet te bereiken is een nog grotere polarisatie in de samenleving.
Ik blijf verbaasd over de naďviteit van sommige mensen
Gelul over het gevaar van terrorisme..Terwijl je belazerd word door je Nederlandse blanke medebewoners.
Huisjesmelkers, projectontwikkelaars, ministers enz...
Sukkel maar lekker door jongen.

Zo dan :ego:

ˇduende hombre!

III
24-09-07, 15:02
Geplaatst door duende
Ik ben geen moslim.....
Ik zie nu ook wat er met die oneliners bedoeld word.
zie http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=229092 (http://) Noem je dit een argument. Ik noem jouw reactie een losse flodder.
Je kunt een moslim niet erger beledigen dan bladzijden uit de koran te scheuren. Zelfs de meest gematigde moslim zal hier kwaad over worden. En terecht.
Dus wat Wilders weet te bereiken is een nog grotere polarisatie in de samenleving.
Ik blijf verbaasd over de naďviteit van sommige mensen
Gelul over het gevaar van terrorisme..Terwijl je belazerd word door je Nederlandse blanke medebewoners.
Huisjesmelkers, projectontwikkelaars, ministers enz...
Sukkel maar lekker door jongen.

Maar niet omdat ze nou toevallig dat kleurtje hebben.
Veeleer het idee dat ze superieur zijn door hun kleurloosheid...

fransjan
24-09-07, 17:59
Ik vond het stukje op geenstijl wel leuk:

Geert Wilders de schuld van de eerstvolgende terroristische aanslag. Wilders zet -volgens Tjibbe- met zijn uitspraken de boel dusdanig op scherp, en dat kan die ENKELE HONDERDEN extremisten wel eens op een ideetje brengen. Al die honderden hakbars hebben natuurlijk ook de Algemene Beschouwingen gezien op de televisie, en nu zijn die extremisten pislink. Yeah, right. Praat geen peop, Joustra.


bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1035171.html

Verder vind ik dat Joustra niet mag dreigen met geweld.