PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders matigt toon!



Karina
24-09-07, 13:39
Ik ben niet een echte fan van Geert Wilders, alhoewel hij ook wel punten heeft waar ik het mee eens kan zijn. Zijn gezegde niet werken, wegwezen vond ik dus niet zo heel erg fair, alhoewel ik zijn standpunt wel kan begrijpen, vele onder een bepaalde bevolkingsgroep zitten zeer zeker zonder werk. Dit is niet alleen aan de allochtone medelander te wijten. Werkgevers zouden meer op hun huid gezeten moeten worden. Via via ken ik Amerikaanse bedrijven, daar is de werkgever verplicht maar liefst 35% allochtonen in dienst te nemen. Dat moet je denk ik ook gaan afdwingen. Anders is het een ongelijke strijd.



Het hoofdstuk de Koran, wat is die man ook soms heel stom, haalt ie de woede van de Moslim wereld op zijn hals, omdat ie de Koran wilde afschaffen, terwijl hij probeerde te vertellen dat de Koran herschreven zou moeten worden, dit vanwege de koppeling van de Islamitische wetgeving aan de Koran, deel uitmakend daarvan is ook bijvoorbeeld de Sharia, tja..... welk religieuze beweging kent geen geweld? De bijbel staat ook vol met vrouwonvriendelijke schrijfsels en vrouwen zijn daar ook ondergeschikt, het is maar hoe je het wil intepreteren. De wetgeving zou je wellicht inderdaad kunnen loskoppelen van de religie. Maar dan moet je dat als overheid ook doen. Het is geven en nemen maar wel van alle kanten. Dus er valt nog wel wat te onderhandelen. Maar al met al, wellicht een idee de Koran, de bijbel, de Thora en de hele santekraam te gaan herschrijven. Maar dat zou dan wel van de Islamitsche wereld zelf uit moeten gaan.



Natuurlijk is het vrouwenmishandeling als je vrouwen wilt stenigen voor een vermeende overspel. Indien je handen afhakt bij stelen. Homofielen veroordeeld om hun geaardheid, terwijl laatst genoemde ook voorkomt in de Islamitische wereld. Alleen men ontkent of beloont dit met de dood. Dat kan niet. Een afvallige vermoorden, dat is in een beschaving schande. Het gaat niet. Zeer zeker in een democratie is het onmogelijk deze wantoestanden in stand te houden. Dus in die zin wat progressiever zich ontwikkelen, zit ook wel iets in.



Twee paspoorten oftewel twee nationaliteiten, ik kan ook die standpunten wel indenken, doch men gaat voorbij aan de cultuur. Men kan niet zijn werkelijke cultuur laten voor wat het is. Dat accepteren veel landen niet eens. Neem nu bijv. het leger, ook al woont men hier dan moet je nog in het land van herkomst het leger in of je moet het afkopen. Owee als je het niet doet, dan ben je persona non grata in het land van herkomst. Je lijdt dan ook nog eens gezichtsverlies en je bent dan niet meer gewenst en kan je dus je familie ook niet meer opzoeken daar, omdat ze je arresteren, dus er moet in mijn optiek meer ruimte komen voor dialoog. Ook met de betreffende landen.


Met groeten van Karina

Zij die zonder zonden zijn,
werpe de eerste steen

1973Tanger
24-09-07, 14:29
Ik begrijp wat je bedoeld. Maar geloof me, zelfs Hitler of Stalin hebben punten waar je het best mee eens kan zijn hoor. Daar gaat het niet om. Het gaat om de positie die hij bekleedt als Kamerlid. In die hoedanigheid is het van belang om zaken goed in overweging te nemen. Stevige kritiek uiten kan behulpzaam zijn. Maar er zijn gradaties in het leveren van kritiek. IbnRushd heeft in een andere topic daar nog een voorbeeld van gegeven. Zo heb je opbouwende en destructieve kritiek. Met name dat laatste is bij Wilders meer regelmaat dan uitzondering. Ik vind je stuk overigens getuigen van een open mind.

Karina
24-09-07, 15:37
@Tanger, ik ben het geheel met je eens, Wilders is destructief bezig. De man is te snel met (voor,ver)oordelen en wederom die koppeling aan Moslims zijn extremisten, in die zin vraag ik mij zeer zeker af wie is extremistisch. De uitspraken zijn veelal degenererend. Laten we nu niet net doen, of het Christelijke geloof alles is, ook de bijbel kent zoveel uitspraken waarvan ik zeg.... weg ermee!!

Overigens ik dank je voor je compliment.

Groetjes van Karina