PDA

Bekijk Volledige Versie : Bezoek Ahmadinejad Columbia Universiteit klucht



Slinger
25-09-07, 07:15
Bezoek Ahmadinejad Columbia Universiteit klucht

Gepubliceerd op dinsdag 25 september 2007, Planet Internet

NEW YORK (ANP) - Het omstreden optreden van de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad maandag op de universiteit Columbia in New York is uitgelopen op een klucht. Het staatshoofd kreeg met zijn uitlatingen niet de lachers op zijn hand maar werd wel regelrecht uitgelachen.

,,In Irak hebben we geen homoseksuelen zoals in uw land'', antwoordde de Iraanse leider op vragen over de recente terechtstelling van twee homo's. ,,In Iran hebben we dat fenomeen niet. Ik weet niet wie u heeft verteld dat we dat hebben'', aldus Ahmadinejad.

De zaal, voornamelijk gevuld met studenten, barstte daarop in lachen uit afgewisseld door boegeroep. De toespraak van Ahmadinejad bevatte naast de omstreden uitlatingen over homoseksualiteit ook de gebruikelijke zinsneden over de Israëlische vervolging van de Palestijnen en over het Iraanse recht op een eigen nucleair programma.

Beledigingen

Ahmadinejad wilde zijn optreden ook gebruiken om zijn reputatie als Holocaustontkenner ongedaan te maken en te ontkennen dat Teheran kernwapens wil ontwikkelen. Nog voordat hij het woord kreeg moest hij echter een stroom beledigende woorden ondergaan van de president van Columbia University, Lee Bollinger.

,,Meneer de president, u vertoont alle kenmerken van een zielige en wrede dictator. Waarom bent u zo bang voor Iraanse burgers die hun opvattingen over veranderingen uiten? Eerlijk gezegd meneer de president, betwijfel ik dat u de intellectuele moed heeft deze vragen te beantwoorden. Als u naar een plaats als deze komt, maakt u zichzelf simpelweg belachelijk. Of u bent onbeschaamd provocatief of u bent wonderbaarlijk ongeschoold'', aldus Bollinger.

Bofko
25-09-07, 08:08
Geplaatst door Slinger
Of u bent onbeschaamd provocatief of u bent wonderbaarlijk ongeschoold'', aldus Bollinger.

That's the question.
Ben benieuwd hoe Ahmedinejad hierop reageert.

binloser
25-09-07, 08:26
Met dit optreden werd nog onderstreept dat we te maken hebben met een gevaarlijke gek. Ook de argumentatie waarom hij de holocaust
in twijfel trekt sloeg nergens op. Hij is waarsch. een dommekracht; een marionet van de mullah's.

Koala64
25-09-07, 10:35
http://www.dumpert.nl/mediabase/27418/d1086897/geen_homos_in_iran_.html

Sja... :confused:

mulan
25-09-07, 11:31
Hij was in ieder geval wetend dat iedereen het met hem oneens was en dat hij in Amerika als terrorist gezien wordt toch ingegaan op een discussie,bij een universiteit nog wel. Ik zie dat vele leiders niet doen. Laat staan dat ze eerst nog voor alles en nog wat uitgemaakt worden eer ze hun betoog mogen doen. Wanneer gaat Bush naar een universiteit in het MO zonder dat vragen van te voren gecontroleerd worden en shit.

lihoed
25-09-07, 11:49
Ik vind het wel knap van A.J dat hij die speech heeft gehouden en hij vertelde niets meer dan de waarheid.
Ik weet wel dat er joden zijn omgekomen in WW2 maar de Holocaust geloof ik zelf ook niet echt in.
Er woonden niet eens 5.000.000 joden in Europa in de jaren 40.

Soldim
25-09-07, 11:50
Geplaatst door lihoed
Ik weet wel dat er joden zijn omgekomen in WW2 maar de Holocaust geloof ik zelf ook niet echt in.
Er woonden niet eens 5.000.000 joden in Europa in de jaren 40.

Hoeveel woonden er dan?

Wide-O
25-09-07, 11:53
Geplaatst door Soldim
Hoeveel woonden er dan?

"Mijn beroep: houthakker in de Sahara."
"Maar daar staan toch geen bomen ?"
"Nou niet meer, nee".

:roker:

mark61
25-09-07, 11:57
Geplaatst door lihoed
Ik vind het wel knap van A.J dat hij die speech heeft gehouden en hij vertelde niets meer dan de waarheid.
Ik weet wel dat er joden zijn omgekomen in WW2 maar de Holocaust geloof ik zelf ook niet echt in.
Er woonden niet eens 5.000.000 joden in Europa in de jaren 40.

Je hoeft er ook niet in te geloven, je moet de feiten tot je nemen.


Fijn, gaan we weer aan het ontkenner-bestrijden. In 2007 :moe:

Slinger
25-09-07, 13:17
Geplaatst door lihoed
Ik vind het wel knap van A.J dat hij die speech heeft gehouden en hij vertelde niets meer dan de waarheid.
Ik weet wel dat er joden zijn omgekomen in WW2 maar de Holocaust geloof ik zelf ook niet echt in.
Er woonden niet eens 5.000.000 joden in Europa in de jaren 40.

Vind je dat hij ook over homo's in Iran de waarheid vertelde?

lihoed
25-09-07, 13:49
Geplaatst door Slinger
Vind je dat hij ook over homo's in Iran de waarheid vertelde?

Dat er geen enkele homo te bekennen is in Iran dat geloof ik niet. De duivel is overal om ons heen ook in Islamitische landen maar er zijn in ieder geval een tig aantal keren minder homo s als in de Verenigde Staten.
Dat is een feit.

Wide-O
25-09-07, 13:50
Geplaatst door lihoed
Dat er geen enkele homo te bekennen is in Iran dat geloof ik niet. De duivel is overal om ons heen ook in Islamitische landen maar er zijn in ieder geval een tig aantal keren minder homo s als in de Verenigde Staten.
Dat is een feit.

Kortom, hij liegt dus ? :roker:

lihoed
25-09-07, 13:53
Geplaatst door Soldim
Hoeveel woonden er dan?

In heel Europa woonden er niet meer dan een miljoen Joden. Er is een onderzoek naar gedaan maar ik kan niet op de naam komen van de onderzoeker.

Soldim
25-09-07, 13:53
Geplaatst door lihoed
maar er zijn in ieder geval een tig aantal keren minder homo s als in de Verenigde Staten.


Relatief of absoluut?

ronald
25-09-07, 13:56
Geplaatst door lihoed
In heel Europa woonden er niet meer dan een miljoen Joden. Er is een onderzoek naar gedaan maar ik kan niet op de naam komen van de onderzoeker.


Zal ik je even helpen? Kijk de Nazi-archieven erop na.

lihoed
25-09-07, 13:58
Geplaatst door ronald
Zal ik je even helpen? Kijk de Nazi-archieven erop na.

Heb jij die dan?

Soldim
25-09-07, 13:59
Geplaatst door lihoed
In heel Europa woonden er niet meer dan een miljoen Joden. Er is een onderzoek naar gedaan

En jij bent echt dom genoeg om dat te geloven?

lihoed
25-09-07, 14:02
Geplaatst door Soldim
En jij bent echt dom genoeg om dat te geloven?

Joden willen altijd het slachtoffertje spelen, waarom word er geen aandacht gegeven aan al die zwarte slaven die jouw volkje heeft uitgeroeid.

Wide-O
25-09-07, 14:06
Geplaatst door lihoed
Joden willen altijd het slachtoffertje spelen, waarom word er geen aandacht gegeven aan al die zwarte slaven die jouw volkje heeft uitgeroeid.

Dat waren "house niggers", dus dat scheelt :)

lihoed
25-09-07, 14:15
Geplaatst door Wide-O
Dat waren "house niggers", dus dat scheelt :)

Housenigger mag je altijd nog keihard uitroepen maar zodra je de Holocaust ontkent ga je de bak in.
Ik geloof niet in de Holocaust.
Holocaust wordt gebruikt als een rechtvaardiging voor de Zionisten om dagelijks tientallen Palestijnen uit te moorden. (Zie Youtube/ Louis Farrakhan)

Bofko
25-09-07, 14:20
Geplaatst door lihoed

Holocaust wordt gebruikt als een rechtvaardiging voor de Zionisten om dagelijks tientallen Palestijnen uit te moorden. (Zie Youtube/ Louis Farrakhan)


Luister simpele. DAT KAN SAMENGAAN.De holocaust zelf EN die holocaust gebruiken (misbruiken whatever) als argument voor rechtvaardiging etc...
Het zijn twee totaal verschillende zaken.

knuppeltje
25-09-07, 14:21
Geplaatst door lihoed
Ik vind het wel knap van A.J dat hij die speech heeft gehouden en hij vertelde niets meer dan de waarheid.
Ik weet wel dat er joden zijn omgekomen in WW2 maar de Holocaust geloof ik zelf ook niet echt in.
Er woonden niet eens 5.000.000 joden in Europa in de jaren 40.

Ga Geert Mak eens lezen.

Wide-O
25-09-07, 14:24
Geplaatst door lihoed
Housenigger mag je altijd nog keihard uitroepen maar zodra je de Holocaust ontkent ga je de bak in.
Ik geloof niet in de Holocaust.
Holocaust wordt gebruikt als een rechtvaardiging voor de Zionisten om dagelijks tientallen Palestijnen uit te moorden. (Zie Youtube/ Louis Farrakhan)

Jah, ik heb echt youtube nodig om te zien dat er misbruik van gemaakt wordt :rolleyes:

Maggoed, omdat het misbruikt wordt bestaat het niet ? :verward:

Verder mag ik dus concluderen dat die "housenigger" met alle respect bedoeld was ? :staart:

ronald
25-09-07, 14:31
Geplaatst door lihoed
Heb jij die dan?


....ik hoor het al.....aandachttrekker :zwaai: doei.

super ick
25-09-07, 16:29
Geplaatst door Soldim
Hoeveel woonden er dan?

Joodse cultuur en maatschappij
Een overzicht van enkele belangrijke werken
Geschreven door Jef Abbeel
maandag, 30 december 2002
Terms of Survival. The Jewish world since 1945
Robert wistrich en enkele andere deskundigen bestuderen de demografische aspecten van de naoorlogse joden, de economische status van de Amerikaanse joden, hun politieke macht, hun invloed op de Amerikaanse buitenlandse politiek, de minder rooskleurige situatie van hun Russische lotgenoten, het stemgedrag van de joden in Engeland, de godsdienstige strekkingen binnen de Amerikaanse en Israëlische joden, de joodse literatuur, de houding van de katholieke kerk en het antisemitisme in europa na 1945.

De thema"s lopen dus zeer uiteen. Jammer dat de joodse aanwezigheid in de Amerikaanse pers, film en andere media niet besproken wordt. De bijgevoegde statistische tabellen zijn soms nog leerrijker. Enkele voorbeelden: de landen met de grootste joodse bevolking in 1939 en 1988 (p. 17 en 34 ): vooral in Oost-Europa is het ergst gemoord; emigratie uit de Sovjet-Unie: slechts 18 visa tussen 1945 en 1953; 363.000 tussen 1971 en 1989 (p. 76-77); beroepen van joden (123); stemgedrag van de franse joden: vooral Simone Veil was er goed mee (239).

De boeken van Wasserstein (Vanishing diaspora : the Jewish in Europe since 1945 .) en Dershowitz (A world without jews. Is there a future for us ?) klinken minder hoopvol.

Vanishing diaspora: the Jewish in Europe since 1945
Bernard Wasserstein betreurt vooral de daling van het aantal joden in europa: van tien miljoen in 1939 naar vier miljoen in 1945 en naar 1,7 miljoen nu.
- Robert Wistrich e.a. , Terms of Survival. The Jewish world since 1945. (Londen 1995).
- Bernard Wasserstein, Vanishing diaspora : the Jewish in Europe since 1945 . (Londen 1996).
- Bernard Wasserstein, Het einde van een diaspora. Joden in Europa sinds 1945. (Baarn/Antwerpen 1996).
- Alan Dershowitz, A world without jews. Is there a future for us ? (Boston/Londen 1997).
- Jonathan Sacks, Will we have Jewish grandchildren ? (Ilford 1994).
- Edward Serotta, Jews , Germany, Memory. A contemporary portrait. (Berlijn 1997).
- Edward Serotta, Juden in Deutschland heute. Eine photographische Reise. (Berlijn 1996).
- Norman Cantor, The sacred chain. A history of the Jews. (Londen 1995).
- Zygmunt Reich, Het joodse volk. Geschiedenis, godsdienst en levenswijze. (Antwerpen/Amsterdam 1996).
- Flavius Josephus, De oude geschiedenis van de joden.(Vert. door F. Meijer en M. Wes.) (Baarn/Antwerpen 1996-1997)
- Elena Romero Castello e.a., Joden en Europa. Cultuur-geschiedenis. (Leuven 1996).
- Dan Cohn-Sherbok, Atlas of Jewish history (Londen/New York 1994).
- Eli Barnavi , Juifs , une histoire universelle. (Parijs 1991).
- Eli Barnavi, A historical atlas of the Jewish people. (New York 1994)

Zoals je kunt lezen 10.000.000 in 1939 dus.

Joesoef
25-09-07, 18:15
Geplaatst door lihoed
Dat er geen enkele homo te bekennen is in Iran dat geloof ik niet. De duivel is overal om ons heen ook in Islamitische landen maar er zijn in ieder geval een tig aantal keren minder homo s als in de Verenigde Staten.
Dat is een feit.

Je zal ze maar ten eten moeten geven :chef:

Joesoef
25-09-07, 18:18
Geplaatst door lihoed
Housenigger mag je altijd nog keihard uitroepen maar zodra je de Holocaust ontkent ga je de bak in.
Ik geloof niet in de Holocaust.
Holocaust wordt gebruikt als een rechtvaardiging voor de Zionisten om dagelijks tientallen Palestijnen uit te moorden. (Zie Youtube/ Louis Farrakhan)


Het een sluit het ander niet uit, geloof alleen niet dat jij dat ooit zult kunnen begrijpen.

Je bent echt een ongelovelijke knoet als je de jodenvervolging ontkend.

lihoed
25-09-07, 18:36
Geplaatst door Joesoef
Het een sluit het ander niet uit, geloof alleen niet dat jij dat ooit zult kunnen begrijpen.

Je bent echt een ongelovelijke knoet als je de jodenvervolging ontkend.

Ik heb de jodenvervolging nooit ontkend maar dat er 6.000.000 joden zijn uitgeroeid daar geloof ik geen bal van.

mark61
25-09-07, 18:50
Geplaatst door lihoed
Ik heb de jodenvervolging nooit ontkend maar dat er 6.000.000 joden zijn uitgeroeid daar geloof ik geen bal van.

Je moet ook niet geloven, je moet lezen.

Sallahddin
25-09-07, 19:05
Geplaatst door binloser
Met dit optreden werd nog onderstreept dat we te maken hebben met een gevaarlijke gek. Ook de argumentatie waarom hij de holocaust
in twijfel trekt sloeg nergens op. Hij is waarsch. een dommekracht; een marionet van de mullah's.

:zwaai: : de zionistish lobby is zeer machtig in Amerika :President van Iran had er rekening mee moeten houden :

daar krijgt die geen fair_kans z'n versie van het verhaal uit te leggen ,met al die joodse , zionistish en main_stream gebrainwashed & à la Pavlov geconditioneerd westerse marionetten , NO WAY: makkelijk zat dan om je eigen gast in je eigen huis notabene te gaan ridiculiseren & belachelijk maken (wat een gastvrijheid & bechaafdheid zeg!) :what a show of ...moral courage .... from that same president of that university ! :lol: :kotsen2:

en... die studenten die net als een kerkelijk zingend koor die gast gaan uitlachen :cool hoor: :kotsen2: wie is dan de onbeschaamd of ongeschoold is dan ??? = good orchestrated second hand students theater play =doet zeker niet onder aan de beste stalinistish, fasistish dictaturen = die smeerlappen moeten zich diep schamen ! :laser:

Ga in debat met de man, geef 'm een kans stelletje fascisten en modern Inquisiteurs !

P.S.:wat betreft die holocaust _ontkenning : waar rook is ... fill in the blanks smart guys ! :zwaai: :kotsen2: