PDA

Bekijk Volledige Versie : Ahmadinejad bijt van zich af in New York



Marsipulami
25-09-07, 12:10
Ahmadinejad bijt van zich af in New York

Van zodra zijn gast, rector Lee Bollinger van de Columbia Universiteit, hem als een "wrede en kleingeesteljke dictator" had bestempeld, wist de Iraanse president Mahmoed Ahmadinejad dat hij het kwaad zou krijgen voor het New Yorkse publiek. Maar hij herhaalde rustig zijn bekende standpunten.

Ondanks duizenden demonstranten buiten de campus - met spandoeken zoals "arresteer Ahmadinejad, de Hitler van Iran" - en politiek protest van bijvoorbeeld de Democratische senator Hillary Clinton en de vroegere Republikeinse minister van buitenlandse zaken Henry Kissinger tegen zijn lezing in de marge van de Algemene Vergadering van de VN, daagde Ahmadinejad wel op. Functionarissen van de universiteit hadden trouwens het argument van de vrije meningsuiting ingeroepen om het evenement door te laten gaan.

Van op het podium zei rector Lee Bollinger dat de komst van de Iraanse president mensen kon helpen kennis te maken met de "geest van het kwaad". In zijn lange inleiding vroeg de rector uitleg van de leider omtrent de recente executie in zijn land van 210 mensenrechtenactivisten, omtrent zijn vermeende steun voor de rebellie in Irak en zijn onderdrukking van vrouwen, homo's en volgelingen van de Bahai religie.

"Geen homo's"

De ontkenningen van de holocaust door Ahmadinejad doen ook twijfelen aan zijn intelligentie, aldus Bollinger. "Wanneer u naar een plaats als deze komt, maakt het u gewoon belachelijk. Ofwel bent u een provocateur, ofwel een bijzonder slecht opgevoed mens. De waarheid is dat de holocaust de meest in kaart gebrachte gebeurtenis van de hele wereld is".

Toen Ahmadinejad eindelijk het spreekgestoelte innam, noemde hij de introductie een "belediging" die erop gericht was de open geest van de toehoorders en hun capaciteit om zijn standpunten eerlijk te beoordelen, te overschaduwen.

De Iraanse president oogstte applaus en ook een keer boegeroep samen met gelach. Met name toen hij op een vraag naar de behandeling van homoseksuelen in zijn land zei: "Wij hebben geen homo's zoals in uw land, wij hebben dat niet in ons land".

Atoomprogramma

Ahmadinejad maakte duidelijk dat hij omwille van de onderdrukking van de Palestijnen niet van plan is betere relaties na te streven met Israël. Wel staat hij open voor betere betrekkingen met de VS en andere landen.

Hij benadrukte dat het Iraanse atoomprogramma vreedzaam van aard is en nodig is opdat Iran zijn onafhankelijkheid kan behouden. De president verwierp ook weer het voorstel van een "brandstofbank" die Iran van verrijkt uranium zou kunnen voorzien en ontkende uitdrukkelijk dat hij kernwapens wil.

Omtrent de holocaust: "ik zeg niet dat het niet op een dag gebeurd is. Ik zeg dat men bijkomend onderzoek kan doen", aldus Ahmadinejad. (dpa/afp/dm)

Marsipulami
25-09-07, 12:15
Ik vind diene Ahmadinejad een heel dappere man. Een open discussie durven aangaan op een Amerikaanse Universiteit in het hol van de leeuw. Ik zie Bush het omgekeerde nog niet doen.

observer
25-09-07, 12:18
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind diene Ahmadinejad een heel dappere man. Een open discussie durven aangaan op een Amerikaanse Universiteit in het hol van de leeuw. Ik zie Bush het omgekeerde nog niet doen. ik zie het beiden in eigen land niet doen

Victory
25-09-07, 12:31
Geplaatst door observer
ik zie het beiden in eigen land niet doen
Dan ben je blind. Want president Ahmadinejad doet het ook in eigen land.

Hier een video van de president in een van de meest bekende universiteiten van Iran: Amir Kabir Universiteit.

http://nl.youtube.com/watch?v=ds_e2cCwPMs

Ongeveer 100 studenten proberen het te verpesten tegenover 2000 studenten die voor president Ahmadinejad zijn. Maar de duizenden studenten slaan terug met hun slogans tegen deze losers.

mark61
25-09-07, 12:44
Geplaatst door Victory


Ongeveer 100 studenten proberen het te verpesten tegenover 2000 studenten die voor president Ahmadinejad zijn. Maar de duizenden studenten slaan terug met hun slogans tegen deze losers.

:haha: Een overtuigend intellectueel debat, derhalve.

Man man man je hebt niet eens door hoezeer je je in eigen voet schiet.

Soldim
25-09-07, 12:55
Geplaatst door Victory
Maar de duizenden studenten slaan terug met hun slogans tegen deze losers.

Bij gebrek aan argumenten?

Thermopylae
25-09-07, 17:05
En dan sloeg hij de Amerikanen ook nog om de oren met de intelligente opmerking, dat de VS heeft veel homo's heeft, maar in Iran, niet ééntje!
Of zou hij bedoelen, dat die inmiddels allemaal zijn opgehangen, zodat Iran nu inderdaad "homovrij" is?

Koala64
25-09-07, 17:11
Geplaatst door Thermopylae
En dan sloeg hij de Amerikanen ook nog om de oren met de intelligente opmerking, dat de VS heeft veel homo's heeft, maar in Iran, niet ééntje!
Of zou hij bedoelen, dat die inmiddels allemaal zijn opgehangen, zodat Iran nu inderdaad "homovrij" is?

Geen idee maar met die opmerking ontkent hij het bestaan van 5 a 10% van zijn bevolking.

Joesoef
25-09-07, 17:24
Geplaatst door mark61
:haha: Een overtuigend intellectueel debat, derhalve.

Man man man je hebt niet eens door hoezeer je je in eigen voet schiet.


Je kan zeggen wat je wilt over dat filmpje maar het gaat er in ieder geval lekker dynamisch aan toe.

Koala64
25-09-07, 17:35
Geplaatst door Joesoef
Je kan zeggen wat je wilt over dat filmpje maar het gaat er in ieder geval lekker dynamisch aan toe.

Ik verwacht eendere beelden op het komende PvdA congres. :D

mark61
25-09-07, 17:40
Geplaatst door Joesoef
Je kan zeggen wat je wilt over dat filmpje maar het gaat er in ieder geval lekker dynamisch aan toe.

:hihi:

ronald
25-09-07, 17:47
Geplaatst door Soldim
Bij gebrek aan argumenten?


Nee... bij gebrek aan suikergoed en marsepijn....ze werden volgens mij ervoor betaald.

ronald
25-09-07, 17:49
Vrijheid van geloven doet hij maar in de kerk of zo. Het gaat hier om het ontkennen van feiten en wel om een hele dikke bodem.

Joesoef
25-09-07, 20:30
Geplaatst door Koala64
Ik verwacht eendere beelden op het komende PvdA congres. :D


Dat bedoel ik dus, het is hier maar een zapig zooitje.

Julien
25-09-07, 20:37
Als Ahmadinejad geen moslim was geweest, maar een christen hadden we hem een enge rechtse christenfundamentalist genoemd. Logisch dus dat hij hard werd aangepakt in het progressieve linksere New York.

mulan
25-09-07, 21:38
Geplaatst door Julien
Als Ahmadinejad geen moslim was geweest, maar een christen hadden we hem een enge rechtse christenfundamentalist genoemd. Logisch dus dat hij hard werd aangepakt in het progressieve linksere New York.

En als Bush hetzelfde had gedaan maar dan in het MO zou hij geroemd worden voor het aangaan van de dialoog en als moedig gezien worden voor zijn vastberadenheid de Arabieren te laten zien hoe vrijheid van meningsuiting werkt door het publiek alle vragen te laten stellen die ze wilden (inclusief beledigingen) Maar dat is niet het geval. Het was de paria uit Iran die dat gedaan heeft maar dan doet het er natuurlijk niet toe.

Overigens wordt hij nu een terrorist etc dus genoemd dus maak je vooral geen zorgen om de benamingen.

Julien
25-09-07, 21:57
Geplaatst door mulan
En als Bush hetzelfde had gedaan maar dan in het MO zou hij geroemd worden voor het aangaan van de dialoog en als moedig gezien worden voor zijn vastberadenheid de Arabieren te laten zien hoe vrijheid van meningsuiting werkt door het publiek alle vragen te laten stellen die ze wilden (inclusief beledigingen) Maar dat is niet het geval. Het was de paria uit Iran die dat gedaan heeft maar dan doet het er natuurlijk niet toe.

Overigens wordt hij nu een terrorist etc dus genoemd dus maak je vooral geen zorgen om de benamingen.

Ik vind Bush net zo goed een enge conservatieve rechtse fundamentalist als Ahmadinejad. Alleen heeft hij dan een ander geloof. Ik had het eigenlijk tegen de mensen die Ahmadinejad nu opeens een 'held' vinden, maar zichzelf wel links en progressief noemen.

Koala64
25-09-07, 23:12
Geplaatst door mulan
En als Bush hetzelfde had gedaan maar dan in het MO zou hij geroemd worden voor het aangaan van de dialoog en als moedig gezien worden voor zijn vastberadenheid de Arabieren te laten zien hoe vrijheid van meningsuiting werkt door het publiek alle vragen te laten stellen die ze wilden (inclusief beledigingen) Maar dat is niet het geval. Het was de paria uit Iran die dat gedaan heeft maar dan doet het er natuurlijk niet toe.

Overigens wordt hij nu een terrorist etc dus genoemd dus maak je vooral geen zorgen om de benamingen.

Kom op Mulan, iemand die met droge ogen beweerd dat er in zijn land geen homo's bestaan verdient toch hoongelach? Dat roep je dan glashard over jezelf af.

Aan de andere kant begreep ik dat zijn introductie ook niet helemaal netjes was, hoe hij aangekondigd werd als bijna de duivel zelf zijnde. Niet kies.

Victory
25-09-07, 23:43
Geplaatst door Soldim
Bij gebrek aan argumenten?
Argumenten tegen een stel idioten die staan te blare en vuurwerk afsteken tijdens een toespraak?

Maar goed, President Ahmadinejad zei aan het eind dat ook hun mening gerespecteerd moet worden.

Ik herinner mij op tv toen iemand iets tegen Bush zei, zoiets als je bent schuldig. Hij werd zo hard tegen de grond gewerkt dat ik dacht dat er niets over was gebleven van zijn gezicht. Na hem nog een paar keer hard tegen de muur geslagen te hebben, hebben ze hem onderzocht... en toen kwam ie 'we're watching you'.. werd hij weer teruggeduwd in de crowd... echt triest.

rami_elharrak
26-09-07, 02:51
:boogie:

Het is om te lachen dat ieder keer dat r toevalig een (moslim) een confrontatie( discussie) met een (onmoslim) aangaat, wordt r gepraat over holocaust, homoseksuelen en terrorisme!!!

Lang geleden was r oorlog over al , China, Korea, Vietnam, Indonesia,Duitsland, Frankrijk, Marrokko, Zuid Africa, ....... Er waren veeeeeel mensen gedood, gas gebruikt, bommen gegoid en kinderen verkracht, maar wonder boven wonder wordt alles vergeten , alles bahalve de holocaust!!
Het gebeurt nog steeds, in Palestina, Darfoor,Irak, Tindouf,en veel andere landen waar de Americans (pseudo israelis) are doing a great job! ze worden niet gezien door die studenten en die mensen rechten organisaties die geen nieuwe onderwerpen meer kunen vinden en komen altijd terug met the same old song of holocaust, homos en terrorisme( zonder defenitie ).
Groot aplause voor ieder dapper men moslim of niet die tegen leugens en propaganda zijn mond open doet in een tijd waar money en gun power is taking over!!!
:maf:

Bofko
26-09-07, 05:56
NEW YORK (ANP) - De Iraanse president Mahmoud Ahmedinejad heeft dinsdag zijn spreektijd tijdens de opening van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties aangegrepen om hard van leer te trekken tegen Washington.
Zonder de Verenigde Staten concreet te noemen, beschuldigde hij Washington ervan de mensenrechten te schenden. "De mensenrechten worden geschonden door bepaalde grootmachten die pretenderen de exclusieve bepleiters te zijn", aldus de president.
Hij verwees naar ,,het opzetten van geheime gevangenissen, het ontvoeren van mensen, het in het geheim straffen van mensen zonder een eerlijk proces en het aftappen van telefoons en het onderscheppen van post''.
Of de Amerikanen de boodschap meekregen, is niet duidelijk. De stoelen van de Amerikaanse delegatie bleven in elk geval leeg toen Ahmadinejad aan het woord was.

nu.nl

Thermopylae
26-09-07, 10:07
En dat zegt de man die een land vertegenwoordigt, waar vrijwel alle grondrechten van de mens worden verkracht, op basis van een geloof!

reason
26-09-07, 10:14
Geplaatst door rami_elharrak
:boogie:

Het is om te lachen dat ieder keer dat r toevalig een (moslim) een confrontatie( discussie) met een (onmoslim) aangaat, wordt r gepraat over holocaust, homoseksuelen en terrorisme!!!

Pardon? Heb jij enig idee waar het over gaat?
Die Ahmedinejad heeft er toch echt zelf om gevraagd.
Hij heeft hard geroepen dat de verhalen over de holocaaust allemaal zwaar overdreven zijn en met een korreltje zout genomen moeten worden.
In Iran zijn de afgelopen jaren diverse malen homo's opgehangen, na een oneerlijk proces waarin ze van vanalles weren beschuldigd. Maar ja, het waren geen homo's, want die zijn er niet in Iran...



[i]Lang geleden was r oorlog over al , China, Korea, Vietnam, Indonesia,Duitsland, Frankrijk, Marrokko, Zuid Africa, ....... Er waren veeeeeel mensen gedood, gas gebruikt, bommen gegoid en kinderen verkracht, maar wonder boven wonder wordt alles vergeten , alles bahalve de holocaust!!
Het gebeurt nog steeds, in Palestina, Darfoor,Irak, Tindouf,en veel andere landen waar de Americans (pseudo israelis) are doing a great job! ze worden niet gezien door die studenten en die mensen rechten organisaties die geen nieuwe onderwerpen meer kunen vinden en komen altijd terug met the same old song of holocaust, homos en terrorisme( zonder defenitie ).
Groot aplause voor ieder dapper men moslim of niet die tegen leugens en propaganda zijn mond open doet in een tijd waar money en gun power is taking over!!!
:maf: [/B]

Wat moet een mens nou met zo'n verhaal? :verward:

Marsipulami
26-09-07, 10:29
Ik zie niet goed wat Amadinejad verkeerd doet:

- Hij is democratisch verkozen
- Hij is voorstander van vreedzaam gebruik van kernenergie
- Hij is geen voorstander van het homohuwelijk
- Hij is bekommerd om het lot van de Palestijnen

mark61
26-09-07, 10:46
Geplaatst door Marsipulami
- Hij is geen voorstander van het homohuwelijk


Fout geciteerd. Jezuïetenwerk :hihi: Het regent in Limburg zeker ook?

reason
26-09-07, 11:18
Geplaatst door Marsipulami
Ik zie niet goed wat Amadinejad verkeerd doet:

- Hij is democratisch verkozen
- Hij is voorstander van vreedzaam gebruik van kernenergie
- Hij is geen voorstander van het homohuwelijk
- Hij is bekommerd om het lot van de Palestijnen

Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is?

Marsipulami
26-09-07, 11:20
Geplaatst door reason
Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is?

Beschik jij over andere informatie ?

reason
26-09-07, 11:35
Geplaatst door Marsipulami
Ik zie niet goed wat Amadinejad verkeerd doet:

Oké dan.
Je naïviteit in deze zaak verbaast me overigens.


[i]- Hij is democratisch verkozen[/B]

Dat is niet juist, omdat de Iraanse democratie niet voldoet aan een aantal basale principes.
Wat wel juist is, is dat hij is verkozen bij verkiezingen, die in zoverre vrij waren dat er geen sprake was van manipulatie van de uitslag.
Maar je kunt niet van een volwaardige democratie spreken, wanneer kandidaten worden geselecteerd c.q. gescreend, en vaak afgewezen, door een raad van hoeders, ofwel door de ayatolla's die beslissen wie er wel niet zich kandidaat mag stellen.
Kortom, hij is niet 'democratisch verkozen', maar hij is alleen 'verkozen'.


[i]- Hij is voorstander van vreedzaam gebruik van kernenergie[/B]

Hij zegt dat inderdaad, maar dat is inmiddels niet meer geloofwaardig.
Het staat zo goed als vast dat Iran bezig is met de ontwikkeling van atoomwapens.
Zelfs het Internationaal Atoom Agentschap IAE, onderdeel van de VN, is erg ontevreden en ongerust over de slechte medewerking van Iran.


[i]- Hij is geen voorstander van het homohuwelijk[/B]

Hij is voorstander van het ophangen van homo's. Onder het mom dat zij misdaden hebben gepleegd, en na een oneerlijk proces. Want er bestaan volgens hem geen homo's in Iran.


[i]- Hij is bekommerd om het lot van de Palestijnen [/B]

Mooi. Ik hoop dat hij bekommerd is om het lot van allerlei mensen die het moeilijk hebben.
Maar dat praat zijn fouten niet goed. Ik heb het nog niet gehad over zijn walgelijke gedachten over de holocaust.

Koala64
26-09-07, 11:50
Geplaatst door Marsipulami
Ik zie niet goed wat Amadinejad verkeerd doet:

- Hij is democratisch verkozen
- Hij is voorstander van vreedzaam gebruik van kernenergie
- Hij is geen voorstander van het homohuwelijk
- Hij is bekommerd om het lot van de Palestijnen

Flamebait. Stoute paap. :p

Marsipulami
26-09-07, 12:01
Geplaatst door reason
Oké dan.
Je naïviteit in deze zaak verbaast me overigens.



Dat is niet juist, omdat de Iraanse democratie niet voldoet aan een aantal basale principes.
Wat wel juist is, is dat hij is verkozen bij verkiezingen, die in zoverre vrij waren dat er geen sprake was van manipulatie van de uitslag.
Maar je kunt niet van een volwaardige democratie spreken, wanneer kandidaten worden geselecteerd c.q. gescreend, en vaak afgewezen, door een raad van hoeders, ofwel door de ayatolla's die beslissen wie er wel niet zich kandidaat mag stellen.
Kortom, hij is niet 'democratisch verkozen', maar hij is alleen 'verkozen'.



Voor de verkiezingen werd een andere kandidaat als favoriet getipt. Een sterker bewijs dat zijn verkiezing eerlijk en democratisch is verlopen kan je haast niet bedenken.

http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/artikel/asp/artnr/51264/index.html

Het zal wel kloppen dat democratie in Iran anders georganiseerd is als bij ons. Echter in vergelijking met andere landen in de regio doet Iran het helemaal niet slecht.



Hij zegt dat inderdaad, maar dat is inmiddels niet meer geloofwaardig.
Het staat zo goed als vast dat Iran bezig is met de ontwikkeling van atoomwapens.
Zelfs het Internationaal Atoom Agentschap IAE, onderdeel van de VN, is erg ontevreden en ongerust over de slechte medewerking van Iran.

Men is ook nog steeds op zoek naar massavernietigingswapens in Irak. Het kan geen kwaad om een beetje kritisch te staan tgo anti-Iraanse propaganda.



Hij is voorstander van het ophangen van homo's. (....) Want er bestaan volgens hem geen homo's in Iran.

Het is het één of het ander. Hem van beide uitspraken tegelijk beschuldigen gaat niet.


Onder het mom dat zij misdaden hebben gepleegd, en na een oneerlijk proces.

Homoseksuelen kunnen ook misdaden begaan. Waarom zou je er a priori van uit moeten gaan dat ze onschuldig waren.



Mooi. Ik hoop dat hij bekommerd is om het lot van allerlei mensen die het moeilijk hebben.
Maar dat praat zijn fouten niet goed. Ik heb het nog niet gehad over zijn walgelijke gedachten over de holocaust.

De ergernis in de Arabische wereld schuilt in het feit dat Israël het lot van de vermoorde joden in Europa gebruikt om de staat Israël en zijn gevoerde beleid tgo Palestijnen te legitimeren. Het is dan ook niet verwonderlijk dat men kritisch staat in Iran tegen een dergelijk misbruik van de geschiedenis. Ahmadinejad heeft groot gelijk als hij zegt dat het niet de Palestijnen zijn die schuldig waren aan de holocaust.

reason
26-09-07, 12:25
Geplaatst door Marsipulami
Voor de verkiezingen werd een andere kandidaat als favoriet getipt. Een sterker bewijs dat zijn verkiezing eerlijk en democratisch is verlopen kan je haast niet bedenken.

Het zal wel kloppen dat democratie in Iran anders georganiseerd is als bij ons. Echter in vergelijking met andere landen in de regio doet Iran het helemaal niet slecht.

Dus als in Nederland alleen Balkenende en Rouvoet mee mogen doen aan de verkiezingen, dan vindt jij dat je in een democratie leeft? (ware je een Nederlander)
Laat me niet lachen.


[i]Men is ook nog steeds op zoek naar massavernietigingswapens in Irak. Het kan geen kwaad om een beetje kritisch te staan tgo anti-Iraanse propaganda. [/B]

Mee eens. Ik was ook tegen de invasie van Irak.
Maar de situaties zijn compleet anders.
Iran laat op alle manieren - behalve met de mond - merken dat ze aan atoomwapens werken.


[i]Het is het één of het ander. Hem van beide uitspraken tegelijk beschuldigen gaat niet.[/B]

Lees wat ik schrijf.
Hij zegt dat er geen homo's zijn in Iran, en hij laat ze ophangen.


[i]Homoseksuelen kunnen ook misdaden begaan. Waarom zou je er a priori van uit moeten gaan dat ze onschuldig waren. [/B]

Omdat ik vind dat alle landen een rechtsstaat behoren te zijn.
Of vindt jij dat dat alleen geldt voor westerse landen?
In een rechtsstaat krijgen mensen een eerlijk proces. Amnesty International en Human Rights Watch hebben geprotesteerd tegeh de oneerlijke processen die opgehangen homo's hebben gekregen.

Het spijt me, maar jouw opmerkingen lijken op hetgeen werd gezegd door meelopers in de nazi-tijd; als er mensen werden veroordeeld op allerlei verzonnen gronden, zeiden die ook dat het toch best zo zou kunnen zijn dat die mensen de misdaden echt hadden gepleegd. Zonder stil te staan bij het feit dat zij geen fatsoenlijk proces kregen.


[i]De ergernis in de Arabische wereld schuilt in het feit dat Israël het lot van de vermoorde joden in Europa gebruikt om de staat Israël en zijn gevoerde beleid tgo Palestijnen te legitimeren. Het is dan ook niet verwonderlijk dat men kritisch staat in Iran tegen een dergelijk misbruik van de geschiedenis. Ahmadinejad heeft groot gelijk als hij zegt dat het niet de Palestijnen zijn die schuldig waren aan de holocaust. [/B]

Nu beginnen je reacties toch wel ergerlijk te worden.
Wéér praat je er omheen!
Waar het om gaat is dat die klojo van Ahmadinejad beweert dat het allemaal wel meeviel met die holocaust.

Thermopylae
26-09-07, 12:32
Ook niet geheel onbelangrijk, de voorganger van die Amadinejad was wat meer bereid tot enige modernisering, maar een reeks van zijn voorstellen, die waren goedgekeurd door het parlement, werden tegengehouden door de almachtige Ayatollahs!
Dt noem ik niet een wat andere democratie dan die wij kennen, maar een reli-dictatuur!

mulan
26-09-07, 20:33
Geplaatst door Koala64
Kom op Mulan, iemand die met droge ogen beweerd dat er in zijn land geen homo's bestaan verdient toch hoongelach? Dat roep je dan glashard over jezelf af.

Aan de andere kant begreep ik dat zijn introductie ook niet helemaal netjes was, hoe hij aangekondigd werd als bijna de duivel zelf zijnde. Niet kies.

Me agrees hoor. Maar het was meer dat laatste waar ik mij aan stoorde. Daarbij is het voor iemand die inderdaad als satan himself bekend staat behoorlijk tolerant om op de uitnodiging zonder voorwaarde in te gaan.

Marsipulami
28-09-07, 19:25
President Iran ziet toespraak Bush aan Iraanse universiteit zitten

De Iraanse president Mahmoed Ahmadinejad heeft gezegd dat hij een toespraak van zijn Amerikaanse collega George Bush, indien die dit zou wensen, voor een Iraanse universiteit zou toelaten, zo heeft de Iraanse staatstelevisie gemeld.

Toespraak
In de marge van de Algemene Vergadering van de VN in New York hield het Iraanse staatshoofd een toespraak voor de Columbia-universiteit. Op reis door Latijns-Amerika kreeg hij van een Iraanse journalist de vraag of hij ermee zou instemmen dat een "Amerikaans politicus" hetzelfde zou doen in Iran. Antwoordde Ahmadinejad: "Indien hij (de Amerikaanse president George Bush) wil komen, laten wij hem toe een toespraak te houden".

Zionisten
De Iraanse leider kwam ook terug op uitlatingen van de rector van Columbia, Lee Bollinger, aan zijn adres. Het hoofd van de universiteit noemde tijdens zijn introductie de Iraanse president onder andere een "enggeestige en wrede dictator". "Ik heb betreurd dat men dergelijke dingen zegt aan de universiteit die een plaats van dialoog en debat moet zijn", aldus Ahmadinejad. "Zo'n houding komt niet overeen met de Amerikaanse cultuur, maar met die van een klein aantal, (meer bepaald) de zionisten die zeer kwaad waren" omtrent zijn toespraak. (belga/gb)

Joesoef
30-09-07, 13:49
http://www.youtube.com/watch?v=USrBofvrDF8