PDA

Bekijk Volledige Versie : Kind weggetreiterd van school!



Karina
25-09-07, 21:58
Het is haast niet voor te stellen dat dit nog voor kan komen. Onze Marokkaanse jeugd maakt het soms wel erg bont. Telkenmale is Utrecht in het nieuws als het om toename gaat van treiterijen door Marokkaanse jongeren tov Nederlanders. Schandelijk dit te moeten constateren. Alhoewel ik heel veel begrip heb voor deze jonge mensen, moet mij nu toch wel van het hart dat men het wel erg bont gaat maken. Daarmee speel je een man als Geert Wilders enorm in de kaart. Het is van de knotse dat bejaarde mensen omsloten worden door hekken om ze te beschermen tegen de overlast en het lastig vallen. Nog erger te moeten constateren dat een 9 jarig kind, van school is gehaald, omdat hij werd getreiterd door zijn komaf, een gewoon Nederlands jochie, van de prins nog geen kwaad wetende, door Marokkaanse kinderen. Het kind werd geslagen, geschopt, uitgescholden, om zijn nationaliteit om zijn blank zijn en tot overmaat van ramp omdat hij geen Moslim is. Dit vind ik als Moslima zelfs te ver gaan.
We roepen maar over integratie, tolerantie en acceptatie, maar hoe zit dat nu, de rollen worden omgedraaid?

Waarom is er toch zoveel onvrede bij de Marokkaanse jeugd, ik weet uit ervaring dat veel draait om hun verleden, met name om hun ouders, wat er in Marokko gaande was tov de Berbers, ja men voelt zich snel gediscrimineerd, kan ik iets bij indenken, maar doe het dan ook een ander niet aan. Dat kan er bij mij niet meer in. Het kind in deze wilde alleen maar geaccepteerd worden als blanke in een zogenaamde (zwarte school), als men deze daden blijft plegen als Marokkaanse jongere, wordt er gegeneraliseerd en gestigmatiseerd, althans dan zal er een toename worden verwacht. Want men weet toch zo zoetjes aan wel dat alleen negativisme in het nieuws wordt gebracht? Uitzonderingen bevestigen nog immer de regel en gelukkig zijn niet alle Marokkaanse jongeren zo. Maar wat minder heetgebakerd zou toch wel op zijn plaats zijn. Wil de samenleving niet verder gaan spleiten. Dat moet niet de bedoeling zijn van een multi culturele samenleving.

Bovendien wat denkt men ermee te bereiken?

Groet Karina

Doe wat gij niet wilt dat u geschied,
ook een ander niet!

III
25-09-07, 22:21
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=229228