PDA

Bekijk Volledige Versie : President Ahmadinejad meets Jewish rabbis in New York



Victory
25-09-07, 23:30
President Ahmadinejad meets Jewish rabbis in New York
Tuesday 25 September 2007

President Mahmoud Ahmadinejad Monday afternoon met with a group of Jewish rabbis who gave him a silver grail as a sign of friendship.

The president is currently in New York to address the United Nations General Assembly.

The rabbis carried a placard which read, "I am Jewish not a Zionist."
A senior rabbi of the group said that they considered the visit to New York of President Ahmadinejad as an exceptional opportunity and would never forget it.

He referred to the Iranian president as a person who made a distinction between Jews and Zionists.

"You understand us and make a distinction between the violent behavior of Zionists and the religious beliefs of Jews," said the senior rabbi who called President Ahmadinejad "a pious man who is seeking to restore peace in the world and has humanitarian plans." Appreciating the rabbis for their gift, President Ahmadinejad said he was happy to visit them.

"All people in the world have now understood that Judaism is different from Zionism," said the president.

He added, "Zionists are a political group looking for taking advantage of the opportunities while Jews are the followers of the Moses who promoted peace and friendship."
President Ahmadinejad stressed that there was no disagreement between the followers of Judaism, Christianity and Islam as they all pray the same God and are brothers.

He stressed that all followers of divine faiths were responsible to promote monotheism and defend peace, justice and brotherhood.

Victory
25-09-07, 23:30
http://www.president.ir/piri/media/mid/22562.jpg

Victory
26-09-07, 12:50
http://media.farsnews.com/Media/8607/ImageReports/8607030190/1_8607030190_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8607/ImageReports/8607030190/2_8607030190_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8607/ImageReports/8607030190/3_8607030190_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8607/ImageReports/8607030190/4_8607030190_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8607/ImageReports/8607030190/5_8607030190_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8607/ImageReports/8607030190/6_8607030190_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8607/ImageReports/8607030190/7_8607030190_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8607/ImageReports/8607030190/8_8607030190_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8607/ImageReports/8607030190/9_8607030190_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8607/ImageReports/8607030190/10_8607030190_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8607/ImageReports/8607030190/11_8607030190_L600.jpg

Flip
26-09-07, 13:22
Waar worden die ultra-orthodoxen eigenlijk bewaard?

In een oude schoenendoos waarschijnlijk. Tot het moment dat er weer een anti-israelische fascistische kliek nodig is om een andere fascist uit dat genre te bejubelenn.

Wel een komische act trouwens. Met een enorme overtuigingskracht.

Victory
26-09-07, 13:48
Niemand wilt jou overtuigen flip. Het is een gemeende bezoek van de rabbijnen om de president een hart onder de riem steken.

mark61
26-09-07, 14:04
Geplaatst door Victory
President Mahmoud Ahmadinejad Monday afternoon met with a group of Jewish rabbis who gave him a silver grail as a sign of friendship.

Verkopen ze in Iran ook nog niet-joodse rabbi's? Stiekem niet vertellen dat het die extremisten van NK zijn hè?


Dit is 411 keer gedownload.

Gaat er een kwartje per keer naar de Basiji's ofzo?

Qaiys
26-09-07, 14:57
Geplaatst door mark61
Stiekem niet vertellen dat het die extremisten van NK zijn hè?

Hoe weet jij of het de intentie van Victorie is dat hij stiekum niet wil vertellen dat ze van het NK zijn of kijk je weer te diep in jomanda's glazen bol?

Wat versta jij onder extremisten?

ronald
26-09-07, 15:26
Geplaatst door mark61
Verkopen ze in Iran ook nog niet-joodse rabbi's? Stiekem niet vertellen dat het die extremisten van NK zijn hè?



Gaat er een kwartje per keer naar de Basiji's ofzo?


In geen enkele joodse gemeenschap worden deze Joden van Neturei Kartha op zijn zachtst serieus genomen, eerder geweerd of in een soort ban gelegd. Worden uitgekost dus.

Maarten
26-09-07, 15:31
Geplaatst door Flip
anti-israelische fascistische kliek
Jij hebt niet veel nodig om jezelf meteen uit de markt te prijzen he?
Van Lemmingen hadden we ook nooit last: die stortten zichzelf wel in zee..
Wel grappig, zo'n suicide-poster hier. Alleen is het meer imploderen dan exploderen, op deze manier.

lihoed
26-09-07, 15:32
Geplaatst door ronald
In geen enkele joodse gemeenschap worden deze Joden van Neturei Kartha op zijn zachtst serieus genomen, eerder geweerd of in een soort ban gelegd. Worden uitgekost dus.

en waarom is dat ouwe Dibbes?

Maarten
26-09-07, 15:41
Geplaatst door ronald
In geen enkele joodse gemeenschap worden deze Joden van Neturei Kartha op zijn zachtst serieus genomen, eerder geweerd of in een soort ban gelegd. Worden uitgekost dus.
... flikkeren die de Tenach ook meteen bij het grof vuil? Of hebben ze een andere visie op de Diaspora?
En kun je dat nog uitleggen, of krijgen we meteen weer de gebruikelijke berg troep?

mark61
26-09-07, 16:26
Geplaatst door Qaiys
Hoe weet jij of het de intentie van Victorie is dat hij stiekum niet wil vertellen dat ze van het NK zijn of kijk je weer te diep in jomanda's glazen bol?

Wat versta jij onder extremisten?

Heeft Vicky dat artikel geschreven? Lijkt me sterk.

Wat denk je zelf? Of denk je niet?

Mensen met extreme opvattingen.

ronald
26-09-07, 16:30
Geplaatst door Maarten
... flikkeren die de Tenach ook meteen bij het grof vuil? Of hebben ze een andere visie op de Diaspora?
En kun je dat nog uitleggen, of krijgen we meteen weer de gebruikelijke berg troep?


Wat jij nu weer probeert naar voren te brengen zijn je domme hersenspinsels. Ik gaf de werkelijkheid weer.

Maarten
26-09-07, 16:46
Geplaatst door mark61
die extremisten van NK
Gek dat ik hun visie op de religie als liberaal katholiek meteen begrijp he?
Ga eens op die site van die jongens kijken, voor je je mond er over open doet.
Volkomen terecht hoe ze die Israelische poppenkast over de religie met de grond gelijk maken.
Maar jij bent natuurlijk "tolerant"he? Elke idioterie valt natuurlijk onder de "godsdienstvrijheid". Da's weldenkend Nederland.. :hihi:

III
26-09-07, 16:48
Geplaatst door Maarten
Gek dat ik hun visie op de religie als liberaal katholiek meteen begrijp he?
Ga eens op die site van die jongens kijken, voor je je mond er over open doet.
Volkomen terecht hoe ze die Israelische poppenkast over de religie met de grond gelijk maken.
Maar jij bent natuurlijk "tolerant"he? Elke idioterie valt natuurlijk onder de "godsdienstvrijheid". Da's weldenkend Nederland.. :hihi:

Gelukkig nog iemand die begrijpt waar het over gaat.
Mij hatti ermee, ik was stil...

mark61
26-09-07, 17:00
Geplaatst door Maarten
Gek dat ik hun visie op de religie als liberaal katholiek meteen begrijp he?
Ga eens op die site van die jongens kijken, voor je je mond er over open doet.

"Today in the Holy Land in the holy city of Jerusalem just such a sorrowful tragedy is being played out. A march is planned that will advance the absurd and evil notion that the most basic elements of Divine moral law, accepted by all nations down through the ages, are a source, not of peace and blessing but of “oppression,” G-d forbid."

Over de Gay Parade. Doe niet of je achterlijk bent, je weet donders goed dat het een reactionair clubje is, alleen omdat sommige ideeën van ze je goed uitkomen vind je ze opeens fan-tas-tisch. Lul toch niet zo, je bent toch volwassen?


Maar jij bent natuurlijk "tolerant"he? Elke idioterie valt natuurlijk onder de "godsdienstvrijheid". Da's weldenkend Nederland.. :hihi:

Waar heb je het over? :confused:

III
26-09-07, 17:03
Geplaatst door mark61
Lul toch niet zo, je bent toch volwassen?


:lol:

Sallahddin
26-09-07, 17:44
Geplaatst door Victory
President Ahmadinejad meets Jewish rabbis in New York
Tuesday 25 September 2007

President Mahmoud Ahmadinejad Monday afternoon met with a group of Jewish rabbis who gave him a silver grail as a sign of friendship.

The president is currently in New York to address the United Nations General Assembly.

The rabbis carried a placard which read, "I am Jewish not a Zionist."
A senior rabbi of the group said that they considered the visit to New York of President Ahmadinejad as an exceptional opportunity and would never forget it.

He referred to the Iranian president as a person who made a distinction between Jews and Zionists.

"You understand us and make a distinction between the violent behavior of Zionists and the religious beliefs of Jews," said the senior rabbi who called President Ahmadinejad "a pious man who is seeking to restore peace in the world and has humanitarian plans." Appreciating the rabbis for their gift, President Ahmadinejad said he was happy to visit them.

"All people in the world have now understood that Judaism is different from Zionism," said the president.

He added, "Zionists are a political group looking for taking advantage of the opportunities while Jews are the followers of the Moses who promoted peace and friendship."
President Ahmadinejad stressed that there was no disagreement between the followers of Judaism, Christianity and Islam as they all pray the same God and are brothers.

He stressed that all followers of divine faiths were responsible to promote monotheism and defend peace, justice and brotherhood.

Dit vind ik echt verbazingswekkend & da's aan understatement hoor!

Ik weet niet wat ik er over moet denken ,maar toch ... leuk :lole: op de een of ander manier ... ver weg van die haat_hysterish_krankzinnig _main_stream_Amerikkaanse_zionistish_media propaganda en make _believe :de president van Iran afschilderen als : The Evil has landed, of Hitler ....

P.S.:die ontmoeting met die orthodox joden kan wel een positief effect hebben op Ahmadinajed, geloof ik ....

Qaiys
26-09-07, 20:48
Geplaatst door mark61
Heeft Vicky dat artikel geschreven? Lijkt me sterk.

Wat denk je zelf? Of denk je niet?

Herstel, Hoe weet jij of het de intentie van schrijver van het artikel is dat hij stiekum niet wil vertellen dat ze van het NK zijn of kijk je weer te diep in jomanda's glazen bol?


Mensen met extreme opvattingen.

Ken jij al hun opvattingen dan?

mark61
26-09-07, 20:53
Geplaatst door Qaiys
Herstel, Hoe weet jij of het de intentie van schrijver van het artikel is dat hij stiekum niet wil vertellen dat ze van het NK zijn of kijk je weer te diep in jomanda's glazen bol?

Nog een keer: wat denk je zelf? Ken je nog meer joden die dikke vriendjes willen zijn met A.? Wat zou de reden zijn een zo incompleet bericht te schrijven, dat toch tamelijk lang is? De namen van de heren staan er niet eens bij.


Ken jij al hun opvattingen dan?

Zie boven.

Qaiys
26-09-07, 21:38
Geplaatst door mark61
Nog een keer: wat denk je zelf? Ken je nog meer joden die dikke vriendjes willen zijn met A.? Wat zou de reden zijn een zo incompleet bericht te schrijven, dat toch tamelijk lang is? De namen van de heren staan er niet eens bij.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Je geeft niet aan hoe je weet dat het de intentie van de schrijver is dat hij stiekum niet wil vertellen dat ze van het NK zijn.


Zie boven.

Daar staat geen antwoord op mijn vraag.

Flip
26-09-07, 21:43
Geplaatst door Maarten
Jij hebt niet veel nodig om jezelf meteen uit de markt te prijzen he?
Van Lemmingen hadden we ook nooit last: die stortten zichzelf wel in zee..
Wel grappig, zo'n suicide-poster hier. Alleen is het meer imploderen dan exploderen, op deze manier.

Ga jij je nou maar eens bezinnen op de oorzakelijkheden die leiden tot een toenemende pathologische anti-joodse gezindheid bij sommige ouder wordende katholieken.

mark61
26-09-07, 22:00
Geplaatst door Qaiys
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Je geeft niet aan hoe je weet dat het de intentie van de schrijver is dat hij stiekum niet wil vertellen dat ze van het NK zijn.



Daar staat geen antwoord op mijn vraag.

:hihi: Je hebt de gevorderdencursus zuigen met goed gevolg doorlopen.

Wat denk je nou zelf? Of heb je dat geheel en al opgegeven?

Qaiys
26-09-07, 22:07
Geplaatst door mark61
:hihi: Je hebt de gevorderdencursus zuigen met goed gevolg doorlopen.

Wat denk je nou zelf? Of heb je dat geheel en al opgegeven?

Geen schijnbewegingen aub maar gewoon een antwoord op mijn vraag hoe je weet dat het de intentie van de schrijver is dat hij stiekum niet wil vertellen dat ze van het NK zijn is voldoende.

III
26-09-07, 22:55
Geplaatst door Qaiys
Geen schijnbewegingen aub maar gewoon een antwoord op mijn vraag hoe je weet dat het de intentie van de schrijver is dat hij stiekum niet wil vertellen dat ze van het NK zijn is voldoende.

Je vraagt te veel nu Qaiys!

Maarten
27-09-07, 00:24
Geplaatst door mark61
"Today in the Holy Land in the holy city of Jerusalem just such a sorrowful tragedy is being played out. A march is planned that will advance the absurd and evil notion that the most basic elements of Divine moral law, accepted by all nations down through the ages, are a source, not of peace and blessing but of “oppression,” G-d forbid."

Over de Gay Parade. Doe niet of je achterlijk bent, je weet donders goed dat het een reactionair clubje is, alleen omdat sommige ideeën van ze je goed uitkomen vind je ze opeens fan-tas-tisch. Lul toch niet zo, je bent toch volwassen?

Binnen elke soort denkstroming heb je dingen die wel deugen en die niet deugen.
Ook zijn er mensen geweest, die op hun gebied erg goed waren, maar intussen wel fascist waren. Iedereen maakt fouten, en is in sommige dingen goed, en in andere niet.
Ik heb er totaal geen probleem mee om dingen te scheiden, dingen te waarderen, en er dan bij te zeggen: jammer dat ie tevens fascist was, communist was, Israel-adept was, kinderlokker was, maffia was..

En bij al die orthodoxen (christenen, moslims, joden) tref je die opvattingen over homo's aan. Komt gewoon door het Boek. Jammer. Ja, ze doen nog wel meer.. Ook jammer. Maar het weerhoud me absoluut niet om te kijken naar wat voor soort theologie ze aanhangen, en wat er deugt en wat niet.

Ik ga pas zwaarder tellen aan opvattingen, als de invloed zo groot is, dat er veel mensen door geterroriseerd worden. Wat homo's betreft valt het in het westen in het algemeen erg mee. In conservatievere kringen is het misschien niet makkelijk, maar homo's kunnen vaak wel wegkomen.
Maar als de invloed en de praktijken niet zo erg zijn, dan ga ik groeperingen echt niet in totaliteit afrekenen op homogedoe.


Geplaatst door mark61

Waar heb je het over? :confused:
Je hebt me wel eens intolerantie verweten inzake de godsdienst van anderen. Of gesuggereerd, dat ik zou menen voor iedereen te weten hoe het zit..
Nou ga ik inderdaad verder, dan hier gebruikelijk is. Ik meen genoeg van de inhoud van allerlei godsdiensten gezien te hebben, om een redelijk goed onderscheid te kunnen maken tussen de bullshit in de godsdienst, en stromingen die wel degelijk in de goede richting kunnen zitten. Ik pretendeer absoluut niet om hele godsdienststromingen op de weegschaal te kunnen leggen, maar kan wel zien of een stroming serieus ergens over gaat, of dat er duidelijke rotzooi is. Voor sommige stromingen heb ik inderdaad geen respect, en dat levert dan verwijten van intolerantie op.

Kenmerkend voor echte godsdienst vind ik de metafoor, dat het Beloofde Land (de aarde, of elk stuk land zijn, of de bestemming van de mens) aan de mens gegeven is, maar dat ie het niet waargemaakt krijgt. In principe kan de mens het wel, maar hij ziet het gewoon niet. Dan krijg je die wagonladingen voorschriften of ethiek, en verhalen over de verlosser enz. Dat is leuk, dan kun je een boel bestuderen over hoe gedacht wordt over hoe "het" wél waargemaakt kan worden.

NK heeft daar een hele goede visie op. Ze weten daar maar al te goed waarom de belofte van het land niet gewerkt heeft, of dat het zo ook niet kán werken. Het hele OT gaat daar over: falen, en dus maar wachten op de Verlosser (whatever that can be..). Dat Koninkrijk God's krijg je niet op een directe manier voor elkaar.
De strijd zit ergens anders, namelijk in de manier waarop de mensen de wereld zien.
Als ik NK zo lees, dan zal er een soort transformatie van het collectief on- en onderbewuste moeten plaats vinden..
Doet sterk denken aan Boeddhistische visies, waarin de mensheid enkel als geheel het nirvana kan bereiken, geen mens uitgezonderd.
Het gaat om het collectieve. Ergens daar zit ook het "eeuwige leven".
Hoe dan ook gaat het over een enorm mentaal proces. (gestimuleerd door "God", verbonden met God, enz.. Dat is wat ik eigenlijk lees bij NK.

Dat proces kaan eeuwen of millennia duren. Ga zelf maar na, hoe de mensheid is. Het kan nog een tijdje duren, voor die klaar is.
NK vind het dus een uiterst materialistische vorm van geloof, dat je gewoon weer zou kunnen teruggrijpen naar de eerdere fase van het Beloofde land, en er heen kunt trekken, en dan denken dat je op die manier de zaken wel voor elkaar kunt krijgen, of kunt stimuleren. NK ontkent dus in zeer felle bewoordingen, dat je op die manier land claims op Israel zou kunnen leggen.

Ik denk dat elke religieuze richting, die niet veel raakvlakken met universaliteit heeft, en bijzonder unieke dingen claimt die nergens anders te vinden zijn, in feite fake zijn.
Het joodse geloof van 3000 jaar geleden had die universaliteit duidelijk wel, en het beloofde land Israel was ook de echte uitdaging.
Maar tegenwoordig? Je kunt echt niet meer naar die oude staat terug hoor. In feite is elke stroming die momenteel Israel claimt een vorm van imitatie of afspiegeling of kunstmatig kopieren van het echte werk, zoals het eigenlijk bedoeld is.
Ik vind de visie van NK echt veel wezenlijker en realistischer. Hunn soort denken gaat ook echt over godsdienst. Dat heeft diepte.

III
27-09-07, 01:31
Geplaatst door bla
:hihi: Je hebt de gevorderdencursus zuigen met goed gevolg doorlopen.

Wat denk je nou zelf? Of heb je dat geheel en al opgegeven?

Eén gedachte maakt Qaiys als geen ander: eerst vragen vooraleer tot een conclusie te komen.
Zouden er meer moeten doen!

Maarten
27-09-07, 01:36
Geplaatst door III
Eén gedachte maakt Qaiys als geen ander: eerst vragen vooraleer tot een conclusie te komen.
Zouden er meer moeten doen!

De bijl moet ook eerst opgeheven en gericht worden, voordat die met precisie op een nek kan neerkomen.. :D

mark61
27-09-07, 07:03
Geplaatst door Qaiys
Geen schijnbewegingen aub maar gewoon een antwoord op mijn vraag hoe je weet dat het de intentie van de schrijver is dat hij stiekum niet wil vertellen dat ze van het NK zijn is voldoende.

Voor de laatste keer: begin te denken.

binloser
27-09-07, 07:16
Soort zoekt soort

Qaiys
27-09-07, 18:01
Geplaatst door mark61
Voor de laatste keer: begin te denken.

Geen goedkope uitvluchten aub maar geef gewoon een antwood op mijn vraag.

III
27-09-07, 18:08
Geplaatst door binloser
Soort zoekt soort

Daarmee niet gezegd dat er ook maar iets gevonden gaat worden...

III
27-09-07, 18:10
Geplaatst door mark61
Voor de laatste keer: begin te denken.

Of jij: houd er eens mee op!

mark61
27-09-07, 18:11
Geplaatst door III
Of jij: houd er eens mee op!

Waarmee, bemoeial?

III
27-09-07, 18:15
Geplaatst door mark61
Waarmee, bemoeial?

Daar jij je de vader van het denken waant, laat ik die gedachte geheel en al aan jou over.
:schrik:

III
27-09-07, 18:20
Geplaatst door Maarten
De bijl moet ook eerst opgeheven en gericht worden, voordat die met precisie op een nek kan neerkomen.. :D

Ja, lullig als je als beul in je eigen poot hakt!

Maarten
27-09-07, 21:02
Geplaatst door III
Ja, lullig als je als beul in je eigen poot hakt!
Z'n vaste vriend bedoel je?

Tis hier trouwens weer hard bezig een kuttopic te worden..

Zou het bij die Rabbies ook zo gaan? Hey Moshje, die kóp van jou.. enz enz?..
We moeten namelijk wél proberen om met onze beschaving die fundies vóot te blijven he? Zie jij dat hier wel lukken?

III
27-09-07, 21:20
Geplaatst door Maarten
Z'n vaste vriend bedoel je?

Tis hier trouwens weer hard bezig een kuttopic te worden..

Zou het bij die Rabbies ook zo gaan? Hey Moshje, die kóp van jou.. enz enz?..
We moeten namelijk wél proberen om met onze beschaving die fundies vóot te blijven he? Zie jij dat hier wel lukken?

Neen, mijn liefde schiet hierin tekort...
Ik waan mij steeds meer een simpele sterveling...

Maarten
27-09-07, 22:33
Geplaatst door III
Neen, mijn liefde schiet hierin tekort...
Ik waan mij steeds meer een simpele sterveling...
.. anders ik wel..
Maar als je die naastenliefde er met de achterkant van schoenzolen moet gaan in meppen, is er toch iets niet in orde..

Maar die religieuze visies van die orthodoxe joodse jongens, daar kom je vaak niet makkelijk langs, tenminste als je je interesseert voor die dingen. En die van Neturei Karta al helemaal niet. Dat is gewoon zinnig en intelligent. Maar hoe "gek" die jongens verder zijn, dat weet ik ook niet. Het kon wel eens meevallen..

III
27-09-07, 22:44
Geplaatst door Maarten
.. anders ik wel..
Maar als je die naastenliefde er met de achterkant van schoenzolen moet gaan in meppen, is er toch iets niet in orde..


Ja, dat lijkt dan hard op weg te gaan naar iets totaal anders...


Geplaatst door Maarten
Maar die religieuze visies van die orthodoxe joodse jongens, daar kom je vaak niet makkelijk langs, tenminste als je je interesseert voor die dingen. En die van Neturei Karta al helemaal niet. Dat is gewoon zinnig en intelligent. Maar hoe "gek" die jongens verder zijn, dat weet ik ook niet. Het kon wel eens meevallen..

Het joodse geloof is echt van een hoogstaand niveau.
Alleen zijn degenen die daar het best reclame voor zouden kunnen maken al verguisd voor ze ook maar één punt konden maken. Niet omdat dat niet in hun mogelijkheden zou liggen, maar omdat men naar hen niet wil luisteren!

Maarten
27-09-07, 23:11
Geplaatst door III

Het joodse geloof is echt van een hoogstaand niveau.
Alleen zijn degenen die daar het best reclame voor zouden kunnen maken al verguisd voor ze ook maar één punt konden maken. Niet omdat dat niet in hun mogelijkheden zou liggen, maar omdat men naar hen niet wil luisteren!
Ja.. Vergelijk het commentaar in het Journaal bij de demonstratie tegen de Muur in Den Haag. Neturei Karta was daar ook. Daar kwam commentaar bij van: zie hier een rare eend in de bijt. Verder niks. Het wordt even raar gevonden, maar verder interesseert het niemand.

III
27-09-07, 23:25
Geplaatst door Maarten
Ja.. Vergelijk het commentaar in het Journaal bij de demonstratie tegen de Muur in Den Haag. Neturei Karta was daar ook. Daar kwam commentaar bij van: zie hier een rare eend in de bijt. Verder niks. Het wordt even raar gevonden, maar verder interesseert het niemand.

Is weer even terug dat dit plaatsvond, maar daarom des te erger dat er niets gedaan lijkt te worden om het proces om te keren:

Persbericht d.d.22-2-2004 van het orthodoxe jodendom vertegenwoordigende NETUREI KARTA.
De joodse orthodoxie wijst het als zionisme bekendzijnd gedachtengoed niet alleen af maar neemt daar tevens duidelijk afstand van. Het veroordeelt het zionisme niet alleen op grond van hun geloofsovertuiging maar ook omdat het religieus vereist is en omdat het een vereiste is om medegevoel en humaniteit met een ieder na te streven.

http://users.skynet.be/bk291253/documentatie/kritischejoden/2004-02-23-neturei%20karta.htm