PDA

Bekijk Volledige Versie : Molima's en sex, scheuren in het maagdenvlies!



Karina
26-09-07, 12:57
Wellicht begeef ik mij met dit artikel op glad ijs, maar ik vind het belangrijk genoeg hier een topic over te openen. Ik vraag mij ook wel eens af hoe Moslima's tov sex staan, of men nu al dan niet progressief is. Hoever gaat de liefde? Persoonlijk denk ik dat het veelal een kwestie is ten behoeve van het genot der heren. Zalig egoistisch, maar zo denk ik niet. Liefde is zoveel omvattend en sex is daar echter een onderdeel van. Daarbij is het niet alleen een kwestie om aan het gerief van een man te voldoen. Waarom zou ik dat als vrouw niet mogen. Ik heb immers ook gevoel (tenzij ik uit een barbaarse cultuur kom, waarbij ze het nodig vonden mij te besnijden zonder beperkingen), want immers daar zit ook nog verschil in. Ik propageer hier geen sex voor het huwelijk, ik propageer ook geen ontmaagding voor het huwelijk, met deze topic ga ik uit van vrouwen die zijn gehuwd. Het kan toch niet zo zijn, dat ik niets zou mogen voelen. Daarmee ben ik toch nog niet verdorven? Of wel dan?
Lees daarom dit eens :


(Foto Corbis) 'Twee keer in de week maar? Bij ons ben je dan bijna frigide'
'In de islam draait alles rond je reputatie; of die reputatie ook ergens op gebaseerd is, dat is van geen enkel belang.' Moslima's en seks: wat, hoe en hoe vaak.


Loubna Bahouche (30) trouwde op haar zeventiende in Marokko, gaf haar studie op en volgde haar man naar België. Ze is opgevoed in een streng islamitisch milieu en is nog steeds een overtuigd moslima. Dan is haar vriendin Meryem Bourkani (29) heel wat losbandiger. Ze rookt en drinkt, en schuimt in uitdagende jurkjes de Marokkaanse cabaretten van Brussel af. 'En zie ik een man die me bevalt, dan neem ik hem mee naar huis.' Twee vrouwen met dezelfde godsdienst, maar met ideeën die mijlenver uit elkaar liggen. Over seks bijvoorbeeld - om maar iets te noemen. Hoe diep mag een decolleté zijn, en waarom al die drukte om dat maagdenvlies? Hebben moslims betere seks en hoe vaak doen ze het? Moslima's in Vlaanderen: Humo vroeg ze de kleren van het lijf.

Zaterdag, even na middernacht. Een auto met loeiharde rai-muziek scheurt door de Brusselse straten richting Anneessensplein. 'Je hebt je dansschoenen toch aan, hoop ik,' lacht Meryem Bourkani als we halt houden voor een portiekje in oriëntaalse stijl. De ingang van het pand zit verborgen onder een kleurrijk geschilderd mozaïek. Boven de deuren, in flikkerende neonletters: Le diamant vert - de groene diamant. 'Eén van mijn vaste adresjes,' zegt Meryem, die me heeft meegenomen naar een mij nog onbekende afdeling van het Brusselse uitgaansleven: het oriëntaalse cabaret. Een discotheek, maar dan op zijn Arabisch, is de beste uitleg die Meryem kan verzinnen.

O ja, ze weet best dat er over haar wordt gepraat. Geroddel van gesluierde vrouwen bij de kruidenier, en van de Turkse huismoeders in het flatgebouw waar ze woont. En als ze in minirok en met diepe decolleté gaat wandelen in een wijk met iets te veel hoofddoeken, wordt ze steevast uitgescholden voor hoer. Maar daar moet ze alleen om lachen.

Ze is net 29 geworden, en in haar jonge leven viel er tot nu toe niet zoveel te lachen. Ze was amper zestien toen ze plots besloot te trouwen met een vijftien jaar oudere Marokkaan die ze toevallig tegen het lijf was gelopen aan het station. Dat was de enige manier om thuis weg te raken, dacht ze, jong en onbesuisd. De strenge jeugdjaren werden ingeruild voor een liefdeloos huwelijk met veel slagen en vernederingen. Acht jaar later volgde een al even pijnlijke echtscheiding.

Ze waagde nog eens een tweede poging, maar ook die relatie was drie jaar later verschrompeld tot een hoopje misère.

MERYEM BOURKANI « Toen zijn mijn ogen opengegaan. Mijn hele leven had ik mij uitgesloofd voor Jan en alleman, en nooit had ik er iets voor teruggekregen, behalve verdriet. Dat moest gedaan zijn. Ik had genoeg tranen gelaten. Ik wil lachen en plezier maken, ik wil leven!»

http://www.humo.be/images/moslimasekscorbis200.jpg

Waarom is een vrouw een hoer, indien ze voor het huwelijk wel sex zou hebben.

SalmayaSale
26-09-07, 13:19
Waarom is een vrouw een hoer, indien ze voor het huwelijk wel sex zou hebben. [/B]



Het is geen statisch geval meer.

said306
25-09-09, 09:20
[email protected]