PDA

Bekijk Volledige Versie : Voordelen van de Ramadan



super ick
27-09-07, 14:53
Pas in dit tijdperk van dieet wordt het ook voor niet-moslims duidelijk dat het vasten iets heilzaam is. Het vasten zuivert de darmen, herstelt de maag, ontdoet het lichaam van achtergebleven schadelijke stoffen en helpt het overtollige vocht dat opgeslagen is kwijt te raken. Het geeft rust aan het hart, bevorder de bloedsomloop en helpt om van eventuele gezetheid af te komen. Het kan zelfs sommige allergieën genezen. Dit zijn slechts enkele fysieke voordelen van het vasten.

Mensen die vertrouwd zijn met het vasten, hebben zichzelf leren bedwingen. Door het jaarlijkse vasten kan een moslim zich eigenschappen aanleren als discipline, uithoudingsvermogen, zelfbeheersing en respect ten aanzien van de medemens en de schepper. Elke dag dat men vast, is een overwinning over begeerten en lusten. Het vasten sterkt ook de geloofsgemeenschap. Het maakt je bovenal gehoorzaam aan God. Alle moslims in de wereld vasten in deze maand. Juist in de Ramadan leert de mens liefde en barmhartigheid kennen.

Een ander belangrijk aspect van de maand Ramadan en het vasten is, dat het ons leert medeleven te hebben met de armen of anderen die in welk opzicht dan ook minder bedeeld zijn. Het is belangrijk dat wij mensen aan elkaar denken en rekening houden met elkaar, zodat we liefde en barmhartigheid voor elkaar ontwikkelen en elkaar als gelijke zien. Wat een voorwaarde is voor een betere wereld.

Nadelen zijn er in principe niet. Van de Ramadan uit horen er alleen goede dingen uit te komen, zoals is uitgelegd. Wat je eventueel als nadelig kan zien, zijn de logische gevolgen van je (dag- en eet-)ritme omgooien. Denk maar aan futloosheid, vermoeidheid, verstoord slaapritme (door het vroeg moeten opstaan enz). Verder wordt er niet gesproken van nadelen: je doet het voor God de Almachtige.

www.ontdekislam.nl

mark61
27-09-07, 18:02
Geplaatst door super ick
Pas in dit tijdperk van dieet wordt het ook voor niet-moslims duidelijk dat het vasten iets heilzaam is. Het vasten zuivert de darmen, herstelt de maag, ontdoet het lichaam van achtergebleven schadelijke stoffen en helpt het overtollige vocht dat opgeslagen is kwijt te raken. Het geeft rust aan het hart, bevorder de bloedsomloop en helpt om van eventuele gezetheid af te komen. Het kan zelfs sommige allergieën genezen. Dit zijn slechts enkele fysieke voordelen van het vasten.

Wie verzint die onnozele onzin? Eerst lange tijd niets eten en drinken, en je dan volstouwen, kort slapen en weer eten, dat vindt je lichaam niet leuk. Ech niet.

De gemiddelde moslim komt tijdens Ramadan naar verluidt een kilo aan. :hihi: Nee heren, daar heb ik geen bron voor. Weeg jezelf maar before & after.

Joesoef
27-09-07, 18:19
30 dagen 'kerst' gezond?

Karin.N
27-09-07, 19:13
Geplaatst door Joesoef
30 dagen 'kerst' gezond?

Nee :D

III
27-09-07, 20:14
Geplaatst door The_Reporter
Bron: http://www.selefieforum.net/vb/showthread.php?p=10637

En nu ga ik eten.

In de bijbel staat iets over het gedrag tijdens de vaste.
Naar alle waarschijnlijkheid is datzelfde ook gezegd in de koran.
Er staat iets van vreugdig vasten, en dat het anders geen zin heeft.


Jes 58,5

Zou dat het vasten zijn dat ik verkies? Is dat een dag van onthouding: dat iemand het hoofd buigt als een riet en zich met een rouwkleed neerlegt in het stof? Noemen jullie dat soms vasten, is dat een dag die de HEER behaagt?

__________________

Jes 58,6

Is dit niet het vasten dat ik verkies: misdadige ketenen losmaken, de banden van het juk ontbinden, de verdrukten bevrijden, en ieder juk breken?

__________________

Zach 7,5

‘Zeg tegen de bevolking van dit land en tegen de priesters: “Wanneer jullie in de vijfde en de zevende maand rouwen en vasten, nu al zeventig jaar lang, doe je dat dan werkelijk voor mij?

___________________

Mat 6,16

Wanneer jullie vasten, zet dan niet zo’n somber gezicht als de huichelaars, want zij doen dat om iedereen te laten zien dat ze aan het vasten zijn. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen.

III
27-09-07, 22:00
Geplaatst door The_Reporter
Aha, ben je Christen?



Sinds een goede week niet meer.
Vertrouwen in de goedheid God's is daardoor alleen maar versterkt.

De rest van je bijdrage ga ik in rust overwegen.