PDA

Bekijk Volledige Versie : Afkeer onder moslims voor terreur groeit



super ick
27-09-07, 14:59
Afkeer onder moslims voor terreur groeit
Ook in moslimlanden stijgt de afkeer voor terreurdaden in naam van de islam. Een peiling bij 17.000 mensen in zeventien landen toont echter ook dat het aanzien van Osama bin Laden in landen als Jordanië en Pakistan groeit. De argwaan jegens christenen is in de moslimwereld groter dan het wantrouwen jegens moslims in het Westen.

JIM LOBE
Hoewel ze werd uitgevoerd voor de aanslagen in Londen, toont de opiniepeiling van het Pew Global Attitudes Project (PGAP) dat de islamterreur overal in de wereld steeds meer afkeer opwekt. Ook in Indonesië, Jordanië, Libanon, Marokko, Pakistan en Turkije, waar moslims in de meerderheid zijn. De steun voor de radicale islam is in zeven van die moslimlanden minder groot dan bij de vorige peiling van PGAP, die werd gepubliceerd in 2003. Het leiderschap van Osama bin Laden is in veel islamitische landen op de retour: in Indonesië heeft 35 procent ,,redelijk tot veel vertrouwen in de chef van al-Qaeda als wereldleider’’, een gevoelige daling tegenover 58 procent in 2003. In Marokko daalde Bin Ladens populariteit van 49 naar 26 procent en in Libanon en Turkije komt hij niet meer boven de 10 procent uit. In Pakistan en Jordanië verwachten echter méér mensen heil van de patroonheilige der zelfmoordterroristen. Meer dan de helft van de Jordaniërs en Pakistanen gelooft intussen in de capaciteiten van Bin Laden als wereldleider.
De radicalisering van de Jordaanse publieke opinie is ook merkbaar in de respons op de stelling dat ,,geweld tegen burgers soms gerechtvaardigd is’’: 57 procent van de Jordaniërs gelooft van wel, tegenover 43 procent in 2003. In de zes andere moslimlanden daalt het begrip voor terreurdaden, maar ze blijft wel substantieel: Libanon telt nog 38 procent supporters, tegenover 73 procent twee jaar geleden. In Pakistan zakte de steun van 33 naar 25 procent en in Indonesië van 27 naar 15. De Turken zijn het meest afkerig van geweld tegen burgers: slechts 14 procent vindt terreur soms gerechtvaardigd.
In de zeven niet-moslimlanden die aan de tand gevoeld werd - Groot-Brittannië, Canada, Frankrijk, Duitsland, India, Nederland, Polen, Rusland, Spanje en de Verenigde Staten - denkt de bevolking daar anders over. De islam wordt in die landen echter niet vereenzelvigd met terreur. Met uitzondering van Duitsland en Nederland staat een meerderheid van de publieke opinie er positief tegen moslims.
De bezorgdheid over het islamitisch extremisme is het sterkst in Rusland, India, Spanje en Duitsland. In de islamitische wereld is de bezorgdheid over het islamisme het grootst in Marokko, Pakistan en Turkije. In Jordanië wordt het fenomeen niet als bedreigend beschouwd.
Op de vraag wat de oorzaak ervan is, wijst een meerderheid in Libanon en Jordanië ,,de Amerikaanse invloed en buitenlandpolitiek’’ aan. In Marokko en Pakistan gelooft een meerderheid dat ,,armoede en werkloosheid’’ aan de basis liggen van het extremisme.
Christenen en joden

Het wantrouwen van moslims tegen andersdenkenden blijft groot. Opvallend is dat christenen in het Westen ondanks de vele terreuraanslagen met islamitische signatuur positiever staan tegenover moslims dan omgekeerd. Het aandeel van westerlingen dat van zichzelf zegt dat ze ,,gunstig tot zeer gunstig’’ staan tegenover moslims ligt tussen 40 (Duitsland) en 72 (Groot-Brittannië) procent. In Jordanië en Indonesië staat zes op tien gunstig tegenover christenen, maar in Marokko deelt slechts één op drie die mening.
Van de Turken en Pakistanen heeft slechts één op vijf een hoge pet op van christenen. Libanon, met zijn grote christelijke minderheid, is duidelijk de uitzondering.
Het antisemitisme is bijzonder groot in de moslimlanden. Slechts 18 procent van de Turken houdt van joden, en dat is het hoogste percentage van alle moslimlanden.
Jim Lobe is redacteur van het IPS-persbureau

Sallahddin
27-09-07, 16:14
Welke terreur are u talking about , buddy ??? :zwaai: just kidding ! :lol:

De echte terreur waar moslims thuis zich bezig mee houden en van afkeren heeft verschillende namen & gezichten : locaal dictatuur, armoede, achtergesteldheid, onwetendheid, onrecht , ongelijkheden..... en vooraal ... brood op de plank brengen ! :denk:

Amerikkaanse & Israelish terreur hekelen en verwerpen, sommigen dromen zelfs ooit die Amerikkanen of Israeli's of beiden op een slagveld te laten boeten voor hun misdaden, oorlogsmisdaden, staatsterrorisme....

Voor de rest .... dromen de meesten van terugkeer van Islam in alle aspecten van hun leven : politiek, sociaal;economlish....

Da's mijn eigen opinie , weet ik veel! :zwaai:

Take care!

lihoed
27-09-07, 16:54
Alle terreur in de wereld komt van Amerika en Israel en niet van de moslims.
Moslims beschermen enkel hun land en geloof. That s it,.....

Witte78
27-09-07, 17:06
Geplaatst door lihoed
Alle terreur in de wereld komt van Amerika en Israel en niet van de moslims.
Moslims beschermen enkel hun land en geloof. That s it,.....

Net zo gebrainwashed als de gemiddelde amerikaan.

lihoed
27-09-07, 17:11
Geplaatst door Witte78
Net zo gebrainwashed als de gemiddelde amerikaan.

Ik ben niet gebrainwashed, ik vertel je de waarheid net als dat de Islam de enige ware geloof is.

fransjan
27-09-07, 17:17
Geplaatst door lihoed
Ik ben niet gebrainwashed, ik vertel je de waarheid net als dat de Islam de enige ware geloof is.
De enige ware geloof??

Van wie heb je dat dan?

Witte78
27-09-07, 17:31
Geplaatst door lihoed
Ik ben niet gebrainwashed, ik vertel je de waarheid net als dat de Islam de enige ware geloof is.

:haha:

lihoed
27-09-07, 19:14
Geplaatst door Witte78
:haha:

De harira was heerlijk. Nu moet ik even gaan kijken wat ik zou kunnen gaan doen.

lihoed
27-09-07, 19:45
Geplaatst door Witte78
:haha:

sjaakie
27-09-07, 20:08
Geplaatst door lihoed


Je favorite pinup ???
:wow:

lihoed
27-09-07, 20:16
Geplaatst door sjaakie
Je favorite pinup ???
:wow:

Deze wel.

[......]

Effe kappen met je viezigheid, anders lig je binnen de kortste keren eruit!

IbnRushd

lihoed
27-09-07, 20:19
Geplaatst door fransjan
De enige ware geloof??

Van wie heb je dat dan?

Niet van Jezus.

III
27-09-07, 20:26
Geplaatst door lihoed
Niet van Jezus.

Hey, je kunt je plaatjes ook hosten en daarmee direkt zichtbaar maken voor eenieder.
1) ga naar een host imageshack.us, bijvoorbeeld)
2) upload je plaatje
3) kopieer de link voor forums en plaats die voor of na je getypte tekst in je replyvenster.

lihoed
27-09-07, 20:30
Geplaatst door III
Hey, je kunt je plaatjes ook hosten en daarmee direkt zichtbaar maken voor eenieder.
1) ga naar een host imageshack.us, bijvoorbeeld)
2) upload je plaatje
3) kopieer de link voor forums en plaats die voor of na je getypte tekst in je replyvenster.

Ga ik doen, Thanks.

IbnRushd
27-09-07, 21:28
Graag on-topic posten.

III
27-09-07, 21:30
Geplaatst door lihoed
Deze wel.

[......]

Effe kappen met je viezigheid, anders lig je binnen de kortste keren eruit!

IbnRushd

Ik was net op tijd met downloaden!

super ick
28-09-07, 09:58
Geplaatst door Sallahddin

De echte terreur waar moslims thuis zich bezig mee houden en van afkeren heeft verschillende namen & gezichten : locaal dictatuur, armoede, achtergesteldheid, onwetendheid, onrecht , ongelijkheden..... en vooraal ... brood op de plank brengen ! :denk:

Amerikkaanse & Israelish terreur hekelen en verwerpen, sommigen dromen zelfs ooit die Amerikkanen of Israeli's of beiden op een slagveld te laten boeten voor hun misdaden, oorlogsmisdaden, staatsterrorisme....

Voor de rest .... dromen de meesten van terugkeer van Islam in alle aspecten van hun leven : politiek, sociaal;economlish....

Da's mijn eigen opinie , weet ik veel! :zwaai:

Take care!

Je schrijft eerst:

a) De terreur waar moslims zich thuis mee bezig houden..........
b) Amerikaanse en Israelische terreur hekelen.....................
c) Dromen de meesten (moslims) van....................

en daarna:
Da's mijn eigen opinie...................

Beetje tegenstrijdig denk je niet?

Waarom reageer je niet op de post maar ga je er behendig in een boog omheen? Ik dacht toch dat het een positieve kijk op het geheel was.

sater
28-09-07, 16:19
Geplaatst door lihoed
Alle terreur in de wereld komt van Amerika en Israel en niet van de moslims.
Moslims beschermen enkel hun land en geloof. That s it,.....

:fplet: ah, vandaar de zelfverdedigende, ook in islamstaten uitgevoerde, moslimaanslagen.
Osama bin Laden, Hamas en Egyptische Moslimbroeders, mullahs van het geweldsgeloof.

Sallahddin
28-09-07, 17:54
Geplaatst door super ick
Je schrijft eerst:

a) De terreur waar moslims zich thuis mee bezig houden..........
b) Amerikaanse en Israelische terreur hekelen.....................
c) Dromen de meesten (moslims) van....................

en daarna:
Da's mijn eigen opinie...................

Beetje tegenstrijdig denk je niet?

Waarom reageer je niet op de post maar ga je er behendig in een boog omheen? Ik dacht toch dat het een positieve kijk op het geheel was.

Die bovengenoemde soort artikelen, beste super ick, hebben meestaal weinig te doen met de realiteit voor de volgende redenen , o.a. natuurlijk:
er zijn er in Arabish_Islamitish landen geen accurate of "wetenschappelijk _precies_exacte" "opiniepeilingen en onderzoeken +mensen zouden hun echt mening niet verkondigen vooraal als het gaat om die zgn terrorisme voor begrijpelijke redenen weer !

Bovendien, mensen zijn meestaal bezig met alle daagse bezighden , brood op de tafel zetten zoals ik al zei , onderdrukking , onrecht, armoede ,ongelijkheden .... dat ze nauwelijks de tijd of energie aan iets anders besteden + de groot aantaal percentage analfabetisme, ....

Onverschilligheid is meer van toepassing op de feiten_realiteit ......en impliciet_expliciet "steun voor terreur" komt meestaal uit protest, frustratie, het gevoel van onrecht , .....het gevoel van vergelding op wat die terroristishe staten bij uitstek aan het doen zijn: de VS en Israel ! ....uit onwetendheid ook + uit deze feit : "There's a very thin line between what some poeple call TERRORISM & ...JUSTICE , due terreur is meer een ethish_moreel vraagstuk +++++++++++++

P.S.: het is echt de wereld op z'n kop : alsof die zgn "moslim_terrorisme" De bron van alle ellende is , het tegensovergestelde is waar: die "terrorisme" is maar een reactie (al dan niet terecht of ethish...) op de wan_misdaden en oorlogsmisdaden van het westen en allerlei soorten imperialisme: militair, politiek, economish, ideologish, cultureel .... tegen de westerse arrogantie, paternalisme , onderdrukking , dictaat ...... veelzijdig onderwerp : ik laat het bij deze !

Take care!

mark61
28-09-07, 20:59
Geplaatst door lihoed
Alle terreur in de wereld komt van Amerika en Israel en niet van de moslims.
Moslims beschermen enkel hun land en geloof. That s it,.....

Hoe beschermden ze Dar es Salaam?

super ick
29-09-07, 10:29
Geplaatst door Sallahddin
Die bovengenoemde soort artikelen, beste super ick, hebben meestaal weinig te doen met de realiteit voor de volgende redenen , o.a. natuurlijk:
er zijn er in Arabish_Islamitish landen geen accurate of "wetenschappelijk _precies_exacte" "opiniepeilingen en onderzoeken +mensen zouden hun echt mening niet verkondigen vooraal als het gaat om die zgn terrorisme voor begrijpelijke redenen weer !

Bovendien, mensen zijn meestaal bezig met alle daagse bezighden , brood op de tafel zetten zoals ik al zei , onderdrukking , onrecht, armoede ,ongelijkheden .... dat ze nauwelijks de tijd of energie aan iets anders besteden + de groot aantaal percentage analfabetisme, ....

Onverschilligheid is meer van toepassing op de feiten_realiteit ......en impliciet_expliciet "steun voor terreur" komt meestaal uit protest, frustratie, het gevoel van onrecht , .....het gevoel van vergelding op wat die terroristishe staten bij uitstek aan het doen zijn: de VS en Israel ! ....uit onwetendheid ook + uit deze feit : "There's a very thin line between what some poeple call TERRORISM & ...JUSTICE , due terreur is meer een ethish_moreel vraagstuk +++++++++++++

P.S.: het is echt de wereld op z'n kop : alsof die zgn "moslim_terrorisme" De bron van alle ellende is , het tegensovergestelde is waar: die "terrorisme" is maar een reactie (al dan niet terecht of ethish...) op de wan_misdaden en oorlogsmisdaden van het westen en allerlei soorten imperialisme: militair, politiek, economish, ideologish, cultureel .... tegen de westerse arrogantie, paternalisme , onderdrukking , dictaat ...... veelzijdig onderwerp : ik laat het bij deze !

Take care!

Gedeeltelijk ben ik het met je eens maar. Ook met betrekking tot terrorisme zit er een kern van waarheid in.
Volgens mij ga je een beetje te kort door de bocht met je analyse dat terrorisme een reactie is op onrecht/onderdrukking want:

Terrorisme wordt gebracht als een soort verzetsdaad. Waarom spitsen de acties zich dan meestal toe tegen een land aan het andere eind van de wereld en niet tegen de directe onderdrukker, de corrupte machthebbers in eigen land.
Terrorisme is verworden tot een vies politiek spelletje dat in de meeste gaat om macht. Dat blijkt mede uit het feit dat de kopstukken zorgen dat ze hoog en droog blijven zitten en toespraakjes op internet zetten terwijl ze (goed) gelovigen zichzelf op laten offeren voor het zgn. hoge doel. Uiteraard weer met de Koran in de rechterhand en het zwaard in de linker. Daar moeten wij (jij en ik) dan weer doorheen prikken en blijven verkondigen dat de islam een vrdelievende godsdienst is.
Het wordt ons ook niet makkelijker gemaakt op deze manier. of wel?

Sallahddin
29-09-07, 18:11
Geplaatst door super ick

.
Het wordt ons ook niet makkelijker gemaakt op deze manier. of wel?

Het is ook niet de bedoeling hoor (anders zijn de zaken al lang beslist !: het is eook een media_propaganda _ideologieen_inlichtingen_intelectueel_culturele ...smerige koude oorlog, oorlogen , waarbij de voormalig Koud_oorlog met de Sovjet_Unie kinderspel lijkt = manipulatie van en geknoei met "hearts, minds & souls of poeple ":= they mostly just fuck with our minds , hearts & souls !!! :fplet: de grootste make_believe in scene gezet gebeurtenis ooit ...) , doe maar niet zo naief : je krijgt trouwens slechts het topje van het ijsberg te zien : ook wat betreft de 9_11 en de rest ...

Bovendien, het gaat vooraal om de nuchtere FEITEN (zo veel mogelijk!) en de realiteit hiero wat mij betreft , het is niet mijn taak of die van moslims (die onder vuur zitten op allerlei manieren!) om het "makkelijk voor je te maken " = het westen verwaart alle kaarten met elkaar en haalt opzettelijk alles door elkaar = "truth" is the main victim= ik heb ook niet alle aantwoorden , dat zou idioot zijn om dat te gaan beweren =THINK... do not let others do that for u , doe eigen research .... do not believe everything u read or even everything that u SEE on TV....


I'm really gone this time!

Byyyyyeee, buddy!

Take care!