PDA

Bekijk Volledige Versie : Kritiek op homoseksuele leefstijlen is geen discriminatie, maar vrije meningsuiting



Qaiys
27-09-07, 22:56
„Kritiek op leefstijl homo moet kunnen”

AMSTERDAM - Kritiek op homoseksuele leefstijlen is geen discriminatie, maar valt onder het recht op vrije meningsuiting.

Dat betoogde hoofdredacteur P. Bergwerff van het Nederlands Dagblad (ND) donderdagavond in een lezing over de grens tussen vrijheid van meningsuiting en homodiscriminatie.

Bergwerff sprak donderdagavond in Amsterdam de eerste Anton de Kom-lezing uit, die was georganiseerd door het verzetsmuseum Amsterdam en de landelijke antidiscriminatievereniging Art. 1. De Kom was een verzetsstrijder in de Tweede Wereldoorlog.

De ND-hoofdredacteur pleit voor meer nuance in het denken over de verhouding tussen geloof en homoseksualiteit. „Weliswaar blijven orthodoxe gelovigen de keuze voor een homoseksuele leefstijl op grond van Bijbelse gegevens problematisch vinden, maar men ziet homoseksualiteit wel degelijk als een niet te ontkennen seksuele gerichtheid en men betwist homoseksuelen niet het maatschappelijke recht een homoseksuele relatie aan te gaan.”

Bergwerff hekelt verder de felheid waarmee een deel van de homobeweging speciaal op gelovigen reageert. „Ze heeft iets hetzerigs en vertoont op momenten pseudo-religieuze trekken: missionair, dwangmatig, ’kruistochterig’ en bekeringsgericht. Het is een stijl die mij vaak doet denken aan het irritante optreden van zingende en getuigende evangelisten in drukke winkelstraten.”

Volgens Bergwerff is zowel iemands godsdienst als een homoseksuele leefstijl gevolg van een eigen keuze en daarom geen onveranderbare categorie, zoals ras, geslacht, leeftijd en handicap. „Zowel heteroseksuele als homoseksuele leefstijlen zijn ten diepste een kwestie van keuze en mogen als zodanig onder kritiek worden gesteld. Datzelfde geldt de keuze voor een bepaalde religie of geloof. Kritiek daarop is geen vorm van discriminatie, maar valt geheel en al onder het recht op vrije meningsuiting.”


http://www.refdag.nl/artikel/1317114/%26bdquo%3BKritiek+op+leefstijl+homo+moet+kunnen%2 6rdquo%3B.html

III
28-09-07, 01:56
Zijn manier van geld verdienen is ook niet deel van een onveranderbare categorie.
In plaats van over anderen te schrijven, zou hij kunnen gaan werken...

Dit zo'n beetje de strekking?

In het verlengde daarvan zou je dus mogen concluderen dat het
-fout is om een neger te discrimineren vanwege zijn kleur, maar dat het correct is om iets te zegen over de manier van kleden.
-verkeerd is om te denken dat een rolstoelrijder zelf schuld is, maar goed hem aan te spreken op het feit dat hij ergens het trottoir niet gebruikt, maar de rijbaan.
-zeggen dat iemand een ouwe taart is not done is, maar niet willen dat zo iemand 's avonds gaat bingo-en.
-niet mag zijn dat mannen ergens worden geweigerd, maar dat de club wel "ladies only nights" mag organiseren...

Cherry Bo
28-09-07, 08:17
Volgens Bergwerff is zowel iemands godsdienst als een homoseksuele leefstijl gevolg van een eigen keuze en daarom geen onveranderbare categorie, zoals ras, geslacht, leeftijd en handicap.



Zowel heteroseksuele als homoseksuele leefstijlen zijn ten diepste een kwestie van keuze.

:lachu:

Dat u het ff weet!

Witte78
28-09-07, 08:48
Wat is een homosexuele levensstijl? Kan een hetero ook een homosexuele levensstijl hebben?

mark61
28-09-07, 08:54
Geplaatst door Witte78
Wat is een homosexuele levensstijl? Kan een hetero ook een homosexuele levensstijl hebben?

Ik denk dat dat gristelijke code is voor wat hier onder moslims altijd 'praktiserend' heet :zozo:

Cherry Bo
28-09-07, 09:01
Geplaatst door Witte78
Wat is een homosexuele levensstijl? Kan een hetero ook een homosexuele levensstijl hebben?

Ja hoor, dat is een kwestie van keuze en daarom geen onveranderbare categorie, zoals ras, geslacht, leeftijd en handicap. :o

knuppeltje
28-09-07, 09:14
Geplaatst door Qaiys
„Kritiek op leefstijl homo moet kunnen”

AMSTERDAM - Kritiek op homoseksuele leefstijlen is geen discriminatie, maar valt onder het recht op vrije meningsuiting.

Dat betoogde hoofdredacteur P. Bergwerff van het Nederlands Dagblad (ND) donderdagavond in een lezing over de grens tussen vrijheid van meningsuiting en homodiscriminatie.

Bergwerff sprak donderdagavond in Amsterdam de eerste Anton de Kom-lezing uit, die was georganiseerd door het verzetsmuseum Amsterdam en de landelijke antidiscriminatievereniging Art. 1. De Kom was een verzetsstrijder in de Tweede Wereldoorlog.

De ND-hoofdredacteur pleit voor meer nuance in het denken over de verhouding tussen geloof en homoseksualiteit. „Weliswaar blijven orthodoxe gelovigen de keuze voor een homoseksuele leefstijl op grond van Bijbelse gegevens problematisch vinden, maar men ziet homoseksualiteit wel degelijk als een niet te ontkennen seksuele gerichtheid en men betwist homoseksuelen niet het maatschappelijke recht een homoseksuele relatie aan te gaan.”

Bergwerff hekelt verder de felheid waarmee een deel van de homobeweging speciaal op gelovigen reageert. „Ze heeft iets hetzerigs en vertoont op momenten pseudo-religieuze trekken: missionair, dwangmatig, ’kruistochterig’ en bekeringsgericht. Het is een stijl die mij vaak doet denken aan het irritante optreden van zingende en getuigende evangelisten in drukke winkelstraten.”

Volgens Bergwerff is zowel iemands godsdienst als een homoseksuele leefstijl gevolg van een eigen keuze en daarom geen onveranderbare categorie, zoals ras, geslacht, leeftijd en handicap. „Zowel heteroseksuele als homoseksuele leefstijlen zijn ten diepste een kwestie van keuze en mogen als zodanig onder kritiek worden gesteld. Datzelfde geldt de keuze voor een bepaalde religie of geloof. Kritiek daarop is geen vorm van discriminatie, maar valt geheel en al onder het recht op vrije meningsuiting.”


http://www.refdag.nl/artikel/1317114/%26bdquo%3BKritiek+op+leefstijl+homo+moet+kunnen%2 6rdquo%3B.html

Iemand die nog in mensenrassen gelooft kun je zo wie zo al niet serieus nemem.
Wat een lul.

mark61
28-09-07, 09:15
Geplaatst door knuppeltje
Iemand die nog in mensenrassen gelooft kun je zo wie zo al niet serieus nemem.
Wat een lul.

Ach, het staat in de grondwet toch. Daar heeft ie het ws. vandaan.

knuppeltje
28-09-07, 09:36
Geplaatst door mark61
Ach, het staat in de grondwet toch. Daar heeft ie het ws. vandaan.

Moet Rouvoet daar niet eens wat aan doen dan?

mark61
28-09-07, 10:56
Geplaatst door knuppeltje
Moet Rouvoet daar niet eens wat aan doen dan?

Die heeft het te druk met in gezinnen poeren.

Witte78
28-09-07, 12:08
Geplaatst door mark61
Ik denk dat dat gristelijke code is voor wat hier onder moslims altijd 'praktiserend' heet :zozo:

Het gaat hem dus eigenlijk alleen om de sex. Primitief en vulgair gedachtegoed dus. In feite zegt hij gewoon dat iedereen het recht heeft om achterlijk te zijn. Daar ben ik het wel mee eens.

III
28-09-07, 14:47
Geplaatst door Cherry Bo
:lachu:

Dat u het ff weet!

Dus leefstijlen in het algemeen zijn verboden?

super ick
28-09-07, 16:06
Geplaatst door mark61
Ach, het staat in de grondwet toch. Daar heeft ie het ws. vandaan.

Weet jij wat een Homoseksuele leefstijl is?

Koala64
28-09-07, 17:49
Vroeger werd ik nog wel eens pissig op dit soort berichten maar nu werkt het meer op de lachspieren.

Ik zie nu een clubje oude mannetjes voor me zonder binding met de maatschappij die denken dat ze nog over een lang vervlogen macht beschikken en buiten alle realiteit van alle dag leven maar nog in de veronderstellling zijn invloed op de maatschappij uit te kunnen oefenen.
Dat heeft eerder iets schattigs. Beetje zoals die twee oudjes in de Muppet Show die vanaf het balkon mopperen op alles wat er zich op het toneel afspeelt.

barfly
28-09-07, 17:55
Volgens mij is religie trouwens ook in de meeste gevallen geen vrijwillige keuze, dat wordt er met de paplepel in gelagen.

mark61
28-09-07, 20:56
Geplaatst door Witte78
Het gaat hem dus eigenlijk alleen om de sex. Primitief en vulgair gedachtegoed dus. In feite zegt hij gewoon dat iedereen het recht heeft om achterlijk te zijn. Daar ben ik het wel mee eens.

:hihi:

Mja, hij vindt denk ik dat ie het niet wil zien. De zogeheten 'don't ask, don't tell' policy. Denk ik. Weet ik veel :hihi:

mark61
28-09-07, 20:57
Geplaatst door super ick
Weet jij wat een Homoseksuele leefstijl is?

Misschien dat een echte leefstijlende homo daar antwoord op weet. De grondwet zegt er geloof ik niks over. :eek:

mark61
28-09-07, 20:58
Geplaatst door barfly
Volgens mij is religie trouwens ook in de meeste gevallen geen vrijwillige keuze, dat wordt er met de paplepel in gelagen.

Ja, dat bedacht ik me ook. Ergens kan je je nog makkelijker aan 'ras' :cheefbek: onttrekken.

III
28-09-07, 22:49
Geplaatst door Koala64
Vroeger werd ik nog wel eens pissig op dit soort berichten maar nu werkt het meer op de lachspieren.

Ik zie nu een clubje oude mannetjes voor me zonder binding met de maatschappij die denken dat ze nog over een lang vervlogen macht beschikken en buiten alle realiteit van alle dag leven maar nog in de veronderstellling zijn invloed op de maatschappij uit te kunnen oefenen.
Dat heeft eerder iets schattigs. Beetje zoals die twee oudjes in de Muppet Show die vanaf het balkon mopperen op alles wat er zich op het toneel afspeelt.

http://nalts.files.wordpress.com/2006/09/waldorf-statler.jpg
:giechel:

Koala64
28-09-07, 22:57
Geplaatst door III
http://nalts.files.wordpress.com/2006/09/waldorf-statler.jpg
:giechel:

Die ja. :p

III
28-09-07, 22:58
Geplaatst door mark61
Ja, dat bedacht ik me ook. Ergens kan je je nog makkelijker aan 'ras' :cheefbek: onttrekken.

Denk je dan aan pigmentbehandelingen?

Transraciaal (http://www.youtube.com/watch?v=ne1oWXcftVM)

super ick
29-09-07, 10:16
Geplaatst door mark61
Misschien dat een echte leefstijlende homo daar antwoord op weet. De grondwet zegt er geloof ik niks over. :eek:

Als je een moslim ziet als een baardaap die niet kan wachten zoveel mogelijk kelen van ongelovigen door te snijden praat dat even moeilijk dan wanneer je een homosksueel ziet als een goudkleurig geschilderde naakte man die met een bos veren in zijn anus al dansend over de Amsterdamse grachten vaart. © :D

Deze zienswijze overheerst helaas vaak de laatste tijd op maroc.nl

p.s. 'je' vergemakkelijkt voor mij de zinsopbouw maar is bedoelt in algemene zin.
Nothing personal.

III
29-09-07, 17:07
Geplaatst door super ick

Deze zienswijze overheerst helaas vaak de laatste tijd op maroc.nl


Bron?

super ick
30-09-07, 17:27
Geplaatst door III
Bron?

Zuchttttttttt :fuckit:

III
30-09-07, 18:52
Geplaatst door super ick
Zuchttttttttt :fuckit:

Geen antwoord op een welgemeende vraag.
Ik zie niet waar jij het vandaan haalt om die uitspraak te doen.
Of je leest alleen wat jou uitkomt.

Ik lees namelijk veel vaker dat mensen zo helemaal niet denken.
Verder zijn er die zich niet uitlaten over die dingen en het zeker niet zo zien als jij schildert.