PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders verliest rol in debat



IbnRushd
28-09-07, 00:32
Wilders verliest rol in debat

Door ANNELIEKE DIJKSTRA en MAAIKE RUEPERT

Geert Wilders maakt onder moslims nauwelijks indruk met zijn opmerkingen over de islam. Dat zegt onderzoeker Martijn de Koning van de Radboud Universiteit in Nijmegen en het Islam Institute in Leiden.

http://www.sybrenposthumus.com/images/wilders.jpg

Volgens de wetenschapper houdt de gemiddelde moslim zich niet bezig met Wilders.

Geert Wilders en ex-moslim Ehsan Jami vergeleken de profeet Mohammed gisteren in de Volkskrant met Adolf Hitler. ,,We moeten niet doen of er bij elke uitspraak weer tien moslims radicaliseren,’’ aldus De Koning.

In de Tweede Kamer werd gisteren ook nauwelijks gereageerd op het artikel van Wilders en Jami. Eerdere uitspraken van Wilders over de islam maakten wel veel reacties los. Na zijn recente oproep de koran te verbieden besloten veel politici al niet meer te reageren.

De Nederlandse Moslimraad stelt juist dat Wilders met zijn constante kritiek niet de extremistische, maar de gematigde, vredelievende moslim over het randje duwt. ,,Gewone moslims worden zo geprovoceerd, dat ze een keer ontploffen,’’ zegt Abdulmajid Khairoun van de Moslimraad.
,,Als je iemand elke dag tot op het bot beledigt, kan het lontje een keer opbranden. Ik ben vooral bang voor de grote groep gematigden waar een keer iemand zichzelf niet meer in de hand heeft.’’ Khairoun hoopt dat het nooit zover komt. ,,Dat schaadt Nederland en de hele moslimwereld. We moeten tonen dat we tegen kritiek kunnen. Maar Wilders mag ook wel fatsoenlijk naar ons toe blijven.’’
Gesprekken die het AD op straat hield met moslims lijken de visie te bevestigen dat het wel meevalt. ,,Ik heb wel wat beters te doen dan me druk maken om Wilders,’’ zegt Eren Yilmaz (18).

‘We hebben wel wat beters te doen’

Abdul Said (45) staat zijn auto te wassen aan de Groenteweg in Den Haag en haalt zijn schouders op als hem wordt gevraagd naar Geert Wilders. ,,Heeft hij weer wat gezegd? Ik weet van niks. Het interesseert me niet. In mijn vriendenkring wordt er niet over die man gesproken.’’

Dat Tweede Kamerlid Wilders samen met ex-moslim Ehsan Jami gisteren in de Volkskrant de profeet Mohammed in één adem noemde met Adolf Hitler, boeit de moslims in deze Haagse volkswijk niet.

Abdulkader Tokhi (37) vraagt zich hardop af waarom hij boos zou moeten worden op de PVV-voorman. ,,Ik voel me niet beledigd of zo. Als hij Mohammed met Hitler vergelijkt, is dat natuurlijk belachelijk. Alleen kan ik me er niet over opwinden. En deze man iets aandoen, is al helemaal idioot. Daar heb ik in mijn omgeving nog nooit iemand over gehoord. Het leeft gewoon niet.’’

De onverschillige houding van deze Hagenaren verbaast moslimdeskundige Martijn de Koning niets. Uitspraken van Geert Wilders over bijvoorbeeld het verbieden van de koran maken bij moslimjongeren niet veel los, zegt de wetenschapper van de Radboud Universiteit Nijmegen en het Islam Institute in Leiden. ,,We moeten niet doen alsof er bij elke uitspraak van Geert Wilders weer tien moslims radicaliseren.’’

Beleidsmakers overschatten het effect dat Wilders heeft op moslimjongeren, vindt De Koning. Hij noemt de stelling van Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra in deze krant ‘niet zo handig’. Joustra zei maandag dat radicale uitspraken van prominenten als Wilders ‘individuen die op de rand van geweld staan, het laatste duwtje’ kunnen geven. De Koning: ,,Daarmee suggereert Joustra dat moslims op het punt van exploderen staan, terwijl hun houding eerder apathisch is. Zo werkt dat niet.’’

Eren Yilmaz (18) vindt het ook allemaal prima. ,,Wilders mag zeggen wat hij wil. Ik houd me er helemaal niet mee bezig. Het is niet leuk te horen als hij de islam aanvalt, maar wat kan ik doen? Hem gaan slaan? Natuurlijk niet. Dat doen alleen die gekken, die extremisten.’’

Volgens onderzoeker De Koning is er sprake van gewenning. Daarnaast zijn mensen alle discussie moe. Doodsbedreigingen aan het adres van Wilders komt hij dan ook al lang niet meer tegen op internet. Toen het Kamerlid onlangs een koranverbod bepleitte, waren de reacties eerder spottend.
Uit zijn onderzoek, waarvoor De Koning sinds 1999 lid is van praktisch alle Nederlandstalige online discussiegroepen op het gebied van islam, blijkt dat het gros van de jongeren alleen vragen heeft over zaken als bidden, vasten en hoofddoeken dragen. ,,Er zijn wel discussies over jihad voeren,’’ geeft De Koning toe.

,,Maar sinds de moord op Theo van Gogh en het oprollen van de Hofstadgroep, gaat het er niet meer over dat de jihad in Nederland moet worden gevoerd, wel in Afghanistan en Irak.’’

Yilmaz, die in de stomerij van zijn ouders werkt, hoort dat soort geluiden nooit. ,,Ik heb wel wat beters te doen dan me met Wilders bezighouden. Kleren wassen bijvoorbeeld.’’

'Wilders ondergraaft zijn eigen positie'

Na de jongste uithaal van Geert Wilders naar de islam blijft het opvallend stil in Den Haag. Door de profeet Mohammed met Adolf Hitler te vergelijken deed de PVV- voorman een schepje bovenop de aanzienlijke stapel kwetsende uitlatingen over de islam, de koran en de profeet Mohammed.

Tot nu toe kreeg Wilders steevast stevige repliek. Maar op het Binnenhof worden steeds vaker de schouders opgehaald. De overtreffende trap van grievende vergelijkingen waarmee Wilders zijn kritiek op de islam serveert, lijkt aan effect te verliezen. Niet alleen bij politici. Ook onder moslimjongeren maken de krenkende uitspraken niet veel meer los, blijkt uit onderzoek.
Het verwijt dat mensen die zich afkeren van Wilders de ogen zouden sluiten voor de problemen rond integratie, is onterecht. Het debat daarover is levendiger dan ooit. Zowel in als buiten het parlement. De toonhoogte van Wilders leidt er alleen toe dat hij dat debat straks minder domineert.

Job van de Sande is AD-verslaggever Parlement en Samenleving

PvdA-voorzitter: Uitspraken van Jami zijn onzinnig en ongepast

De PvdA neemt afstand van de vergelijking tussen Adolf Hitler en de profeet Mohammed die Ehsan Jami, PvdA-lid en voorzitter van het comité voor ex-moslims, gisteren samen met PVV-leider Geert Wilders maakte in de Volkskrant. Volgens PvdA-partijvoorzitter Ruud Koole is de vergelijking ‘onzinnig’ en ‘ongepast’.
Ook is hij het oneens met de bewering van Jami en Wilders dat de islam als godsdienst uit is op moorden en het toepassen van geweld. Wel is hij het met Jami eens dat geweld in naam van de islam moet worden veroordeeld.

Koole benadrukt dat Jami het opiniestuk op persoonlijke titel heeft geschreven en niet namens de partij. Overigens heeft Jami volgens Koole het volste recht over ‘elk onderwerp met wie dan ook’ te publiceren.

In het artikel reageren Jami en Wilders op de uitspraken van terrorismebestrijder Tjibbe Joustra in het AD over de toon van sommige opmerkingen over de islam. Zij stellen dat ‘de jaren ’30 van de vorige eeuw herleven’ als er niet wordt opgetreden tegen ‘de vergaande islamisering van Nederland’. ,,Alleen was het toen Hitler en nu Mohammed.’’

Ook PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem distantieert zich van de vergelijking tussen Hitler en Mohammed. ,,Dit is de reden dat wij ons niet hebben aangesloten bij het comité van Jami. Het zou helpen als het allemaal minder grof kon.’’

Harry Oldersma, fractievoorzitter van de PvdA in Leidschendam- Voorburg, is ook ‘ zeer ongelukkig’ met de uitspraak van Jami. ,,Ook vind ik het uitermate onverstandig dat hij zich met Geert Wilders afficheert.’’ Maar vooralsnog is er geen sprake van dat Jami uit de gemeenteraadsfractie wordt gezet.

ad.nl

1973Tanger
28-09-07, 00:51
Ik had niet anders verwacht dan de inhoud van dit artikel. Hier op Maroc.nl en elders boeit mij een Wilders ook niet. Maar ga geen redelijke discussie uit de weg. Maar die discussie moet ook hier inhoudelijk en fatsoenlijk verlopen. Aan zogenaamde reactionairen, die hier alleen de gal en haat van Wilders met oogkleppen op komen bevestigen heb ik geen boodschap aan. Die gasten zijn hier dan ook naar mijn mening niet welkom. Wilders is gedoemd te mislukken en vandaar verder niet de moeite waard om aandacht aan te schenken.

Olive Yao
28-09-07, 02:02
Geplaatst door 1973Tanger
Ik had niet anders verwacht dan de inhoud van dit artikel. Hier op Maroc.nl en elders boeit mij een Wilders ook niet. Maar ga geen redelijke discussie uit de weg. Maar die discussie moet ook hier inhoudelijk en fatsoenlijk verlopen. Aan zogenaamde reactionairen, die hier alleen de gal en haat van Wilders met oogkleppen op komen bevestigen heb ik geen boodschap aan. Die gasten zijn hier dan ook naar mijn mening niet welkom. Wilders is gedoemd te mislukken en vandaar verder niet de moeite waard om aandacht aan te schenken.
:duim:

Gelukkig gaat de vergelijking die ze trekken met de man met dezelfde initialen als 's lands grootste kruidenier niet ver, maar dan nog is het schandelijk jegens moslims en een affront voor iedereen die een zelfs maar een beetje intelligent denkt.

III
28-09-07, 02:09
Maar we weten nu wel zeker dat Abdul Said (45) zijn auto staat te wassen aan de Groenteweg in Den Haag.
Zou hij daar ook wonen?

Maarten
28-09-07, 11:39
Geplaatst door IbnRushd
[B]Volgens onderzoeker De Koning is er sprake van gewenning. Daarnaast zijn mensen alle discussie moe. Doodsbedreigingen aan het adres van Wilders komt hij dan ook al lang niet meer tegen op internet. Toen het Kamerlid onlangs een koranverbod bepleitte, waren de reacties eerder spottend.
Dit is op zich waar, maar is De Koning niet ontstellend naief?
Ik bedoel, welke moslim gaat er nou nog bedreigingen op internet zetten?!..
Wanneer begonnen ze eigenlijk Farid te vervolgen? 3 jaar geleden of zo?
(Wat deed die nou eigenlijk helemaal?? Gewoon een póst neerzetten met bepaalde gevoelens over Wilders?? Weet iemand trouwens hoe dat afgelopen is?)
Sindsdien hebben we 200.000 Nederlanders, die waken tegen het terrorisme.
De kranten stonden bol over radicalisering.. De AIVD heeft het er voortdurend over..
En wat zegt De Koning nou? Je ziet niets meer op Internet??.. :hihi:
Welke gek zet zijn controversiele mening nou nog op internet? :D

Weet je wat? Ik zal het maar eens doen..
Ik kan dat zonder problemen doen, want ik ben geen moslim, geen Arabier, geen allochtoon..
Ik ben een gewone nette Nederlander met universitaire opleiding, en gerichtheid op normen en waarden en internationaal recht.
En als De Koning mijn mening ziet, dan mag hij bedenken wat er elders misschien óok leeft?.. In het kort:

Nederland voert een misdadig Israelbeleid. En dat is uitstekend aantoonbaar.
Nederland drijft handel met Israel en steunt het op vele manieren, waardoor het Israel mede in staat stelt om al die schendingen van landrechten en mensenrechten vele tientallen jaren vol te blijven houden.
Gezien het internationale recht is Israel vele malen gewelddadiger dan de Palestijnen. Maar Nederland steunt de boycot tegen de Palestijnen, en maakt ze onderdeel van het terrorismebeleid.
Je kunt er werkelijk tientallen pagina's over schrijven, ook over de redenen waarom Israel absoluut geen vrede wil.
Je kunt het rustig zo stellen: Er komt geen einde aan dat conflict, vooral omdat Europa dat niet wil, vooral vanwege interne belangen.
Als gevolg hiervan zijn miljoenen mensen zwaar de dupe. En dat is al 40 jaar zo, en eigenlijk nog langer.
Europa weigent absoluut om een beleid te voeren, dat de realisatie van VN-vredesbeginselen voorop stelt.
Er wordt heel veel gepraat, gedaan en beweert om dat te verbergen, maar het is niet anders.
Nederland en de EU lappen het internationale recht al heel lang aan hun laars, op vele soorten van manieren, op vele momenten.
Zij zijn niet een onpartijdige derde, die ook nog subsidies aan de Palestijnen levert, maar een partijdige belanghebbende, die door een veelvoud aan steun aan Israel, dat land in staat blijft stellen de meest afschuwelijke soorten misdaad te blijven begaan.

Europa zou de zaak zeer snel op kunnen lossen door een boycot totdat Israel zich aan het internationale recht houdt, en zich volledig terug trekt binnen de Green Line.
En voor wie dit geen goed plan vindt: kijk naar het alternatief dat de EU geboden heeft: een 40-jarige steun aan de misdadigheid. En dat blijft maar door gaan, om een veelheid van redenen. Europa laat de boel ook afhangen van de VS, waar geen donder van te verwachten is. En het complete westen negeert, dat de Palestijnen krachtens internationaal recht domweg het recht hebben om het allergrofste geweld te gebruiken, om een einde te maken aan die situatie.
Gaat er nog ooit verandering komen in dit EU beleid? Niet he? In het Nederlandse zeker niet.
Als gevolg daarvan sterven vrijwel dagelijks Palestijnen. (als gevolg van wat dan ook in die optelsom van alles, waar de EU aan meewerkt.)

Ik vrees dat hier enkel verandering in komt, en er enkel een behoorlijke discussie over komt, als er voor gezorgd wordt, dat Europa zelf een probleem krijgt. Iets anders werkt toch niet, dat hebben we nou 40 jaar lang laten zien. Van mij mag er best een praktijk komen, waarbij Europese politici overhoop geschoten worden, totdat hier het besef rijpt, dat zolang er dáar doden vallen ten gevolge van ons beleid, dat er dan híer óok doden vallen! En die politici zijn verantwoordelijk, en dus totáal geen onschuldige burgers.
Het wordt tijd dat Nederland een keer wakker wordt, en begrijpt hoe ontstellend hypocriet het is om zoveel aandacht te besteden aan interne doden, terwijl het geen enkele boodschap heeft aan de doden en de ellende als gevolg van diens Israelbeleid.

Ik meen het echt hoor.. Ik zou het graag zien, als er overal in Europa politici doodgeschoten werden door deze kwestie, dan wordt misschien eindelijk begrepen, dat er consequenties zitten aan het voortdurend helpen schenden van het internationale recht.
Uiteindelijk leren we dan het lesje, dat we na WO II al geleerd dachten te hebben, namelijk dat er rotzooi van die schendingen komt, en dat we er beter aan deden die vredesbeginselen óók op de Palestijnen toe te passen!
Wie komt in aanmerking? Ons voltallige kabinet, en in het buitenland: Merkel, Sarkozy, alsnog Blair, enz.. enz..
Ik roep er niet toe op hoor, ik zeg alleen dat ik er blij mee zou zijn, en er hoop aan zou ontlenen, gewóon omdat er niks anders wérkt!
Ik zou blij zijn, als al die politici zich zouden moeten omringen met dikke cordons bewaking, dan beseffen ze tenminste dat er een prijskaartje zit aan het misdadige Israelbeleid, dat ze zelf maken.
Hoezo zou ik medelijden moeten hebben? Deze mensen zijn allerminst onschuldig, ook al zijn het verder integere mensen, vol goede moraal in eigen beperkte kring.
En het moeten er niet éen of twee worden, maar voortdurend vaste prik in Europa, totdat er eindelijk "serious consequenses" aan het Israelbeleid verbonden worden. Gewoon elke week eentje, ergens in Europa, dan wordt het hier wel wakker.
Ik ben christen hoor, katholiek, zelfs tamelijk Ghandi-aans ingesteld. Op zich ben ik erg tegen doden, net als iedereen. Maar ik zie geen andere weg.

Of weet iemand nog wat anders? Kom me niet aan met dat EU-beleid, want dat is gewoon onderdeel van de uitstelpolitiek, zoals ze dat al 40 jaar doen hier.
Wie echt geweldloosheid wil, zal moeten inzien dat er opgehouden moet worden met gewelddadig Europees beleid.
En gezien de gang van zaken vrees ik toch, dat die les enkel weer geleerd wordt, als ervaren wordt dat geweld weer geweld oproept. Als die les niet zachtjes geleerd kan worden, dan moet het maar hard. Hoe krijg je anders weer beschaving en vredeswil terug in de Israelpolitiek?

Aldus mijn eerlijke mening, meneer De Koning.
Precies het soort mening, waar de vrijheid van meningsuiting voor geschapen is. (protest tegen grootschalig geweld)
En bij wie leven dit soort visies nog meer? Begin vooral niet over "moslims", want er zijn autochtonen genoeg die er óok ongeveer zo over denken. Oók onder politici, wetenschappers en andere gewaardeerde staatsburgers. Nee, ze roepen het niet van de daken nee, net zo min als de moslims dat op internet doen..

Natuurlijk moet niet Wilders gepakt worden, ook al is die man het summum van racistisch Israelbeleid. De Koning heeft gelijk: Wilders is eigenlijk leuk geworden.. Als een vent die zijn huis zó vol muizenvallen gezet heeft, dat die nou om de haverklap aan zijn eigen vingers dichtklappen. Wilders moet blijven! :D

naam
28-09-07, 11:56
Geplaatst door Maarten

Van mij mag er best een praktijk komen, waarbij Europese politici overhoop geschoten worden, totdat hier het besef rijpt, dat zolang er dáar doden vallen ten gevolge van ons beleid, dat er dan híer óok doden vallen! En die politici zijn verantwoordelijk, en dus totáal geen onschuldige burgers.



Ik meen het echt hoor.. Ik zou het graag zien, als er overal in Europa politici doodgeschoten werden door deze kwestie, dan wordt misschien eindelijk begrepen, dat er consequenties zitten aan het voortdurend helpen schenden van het internationale recht.



Ik ben christen hoor, katholiek, zelfs tamelijk Ghandi-aans ingesteld. Op zich ben ik erg tegen doden, net als iedereen. Maar ik zie geen andere weg.



Ga jezelf de aanslagen plegen, of laat je dat aan anderen over.

:zegniets:

Maarten
28-09-07, 12:05
Geplaatst door III
Maar we weten nu wel zeker dat Abdul Said (45) zijn auto staat te wassen aan de Groenteweg in Den Haag.
Zou hij daar ook wonen?
:hihi:
Google leert dat er inderdaad een Groenteweg IS in Den Haag.. :D
Dat leidt meteen naar sites waar kamers aangeboden worden..
Mogelijk heeft Abdul zijn biezen gepakt om te verhuizen naar een plek, waar hij tenminste rustig zijn auto kan wassen, zonder ook nog op stráát over Wilders aangesproken te worden.. :hihi:

Wat zou een inbreker overigens antwoorden, als die op straat aangesproken wordt met de vraag, of ie wel eens gehoord heeft van ruitje intikken? "Weet ik niet, ik ben normaal bezig met bidden in de kerk"?

Maarten
28-09-07, 12:11
Geplaatst door naam
Ga jezelf de aanslagen plegen, of laat je dat aan anderen over.

:zegniets:
Vertel me liever wat je vindt, als het uberhaupt in Europa gebeurt?
Wat heb je eigenlijk voor antwoord, als iemand zegt: Als Europa zo graag wil participeren in oorlog, dan zullen ze het weten ook! ?
Ik bedoel zo simpel ligt dat hoor.
Het kunnen hele simpele jongens zijn, die dit vinden, maar ook juist de intellectuelen.
Sta je dan niet met je mond vol tanden?
(en kom vooral niet aan met het verhaal dat je tegen doden bent, want daar gaat het hele verhaal juist over.)

Maar wat dit topic betreft, en mijn reactie daar op: Het gaat juist om de vraag of je uberhaupt nog kunt meten hoe het zit met radicalisering, als daar zo'n enorme druk op zit, als in Nederland het geval is? Die verdwijnt natuurlijk meteen ondergronds.
Nou geloof in De Koning graag, dat veel moslims absoluut niet meer wakker liggen van Wilders, omdat hij gewoon de bespottelijkheid voorbij is. Maar hoe er zoal over zaken gedacht wordt, dat zie je gewoon niet meer.
Ik liet mijn visie maar eens een keer zien.. Maar als je dit als moslim doet, heb je meteen de AIVD op je dak, en riskeer je zeker vervolging (zie ook Farid.) Wie geeft er dan nog eerlijke antwoorden?
Nogmaals, De Koning heeft vermoedelijk gelijk, maar er zijn vermoedelijk ook hele terreinen, waar hij niet bij kan..

III
28-09-07, 13:24
Geplaatst door Maarten
:hihi:
Google leert dat er inderdaad een Groenteweg IS in Den Haag.. :D
Dat leidt meteen naar sites waar kamers aangeboden worden..
Mogelijk heeft Abdul zijn biezen gepakt om te verhuizen naar een plek, waar hij tenminste rustig zijn auto kan wassen, zonder ook nog op stráát over Wilders aangesproken te worden.. :hihi:

Wat zou een inbreker overigens antwoorden, als die op straat aangesproken wordt met de vraag, of ie wel eens gehoord heeft van ruitje intikken? "Weet ik niet, ik ben normaal bezig met bidden in de kerk"?

Zou die inbreker ook weten dat er bij Dhr. Said (45) niets te halen is?
Die man heeft namelijk andere dingen aan zijn hoofd dan een debat met of over Wilders.
Auto's wassen in de Groentestraat bijvoorbeeld.
Nou ja, beter dan dat hij op de autoweg groenten staat te wassen...

naam
28-09-07, 13:34
Geplaatst door Maarten
Vertel me liever wat je vindt, als het uberhaupt in Europa gebeurt?
Wat heb je eigenlijk voor antwoord, als iemand zegt: Als Europa zo graag wil participeren in oorlog, dan zullen ze het weten ook! ?
Ik bedoel zo simpel ligt dat hoor.
Het kunnen hele simpele jongens zijn, die dit vinden, maar ook juist de intellectuelen.
Sta je dan niet met je mond vol tanden?
(en kom vooral niet aan met het verhaal dat je tegen doden bent, want daar gaat het hele verhaal juist over.)

Maar wat dit topic betreft, en mijn reactie daar op: Het gaat juist om de vraag of je uberhaupt nog kunt meten hoe het zit met radicalisering, als daar zo'n enorme druk op zit, als in Nederland het geval is? Die verdwijnt natuurlijk meteen ondergronds.
Nou geloof in De Koning graag, dat veel moslims absoluut niet meer wakker liggen van Wilders, omdat hij gewoon de bespottelijkheid voorbij is. Maar hoe er zoal over zaken gedacht wordt, dat zie je gewoon niet meer.
Ik liet mijn visie maar eens een keer zien.. Maar als je dit als moslim doet, heb je meteen de AIVD op je dak, en riskeer je zeker vervolging (zie ook Farid.) Wie geeft er dan nog eerlijke antwoorden?
Nogmaals, De Koning heeft vermoedelijk gelijk, maar er zijn vermoedelijk ook hele terreinen, waar hij niet bij kan..

Volgens mij valt het met de radicalisering van de moslims wel mee. Ik heb het idee dat jezelf de meest fanatieke anti Israel prikker op deze site bent. Ik ben dus niet bang dat een moslim radicaliseert, maar eerder dat jezelf radicaliseert. Of dat is al gebeurd?
Vandaar ook mijn vraag. Alles doen om het doel te bereiken niet.

Maarten
28-09-07, 14:04
Geplaatst door III

Nou ja, beter dan dat hij op de autoweg groenten staat te wassen...
Of dat hij in zijn auto met groenten gewassen wordt..
Je weet niet meer, wat je tegenwoordig in de stad zoal overkomt hoor..

Maarten
28-09-07, 14:34
Geplaatst door naam
Volgens mij valt het met de radicalisering van de moslims wel mee. Ik heb het idee dat jezelf de meest fanatieke anti Israel prikker op deze site bent. Ik ben dus niet bang dat een moslim radicaliseert, maar eerder dat jezelf radicaliseert. Of dat is al gebeurd?
Vandaar ook mijn vraag. Alles doen om het doel te bereiken niet.
Met de radicalisering van DE moslims valt het zéker mee. Dat onderwerp is echt niet door mij uitgevonden. Dat stamt nog uit de tijd dat hier het idee leefde, dat elke moslim een potentiele terrorist kon zijn..

Verder ben ik net zo fanatiek inzake Israel, als anderen het waren inzake bijv. de Apartheid.
En in feite is dit zaakje nog veel smeriger.
Ben ik wel zo radicaal? Ik vind eigenlijk gewoon, dat politici die grote ellende voor miljoenen helpen veroorzaken best doodgeschoten mogen worden, zeker nu niets anders werkt.
En wat ik daarbij meeneem, is dat het allemaal erg erg goed aantoonbaar is. Kijk, bij twijfel moet je voorzichtig zijn. Politici zijn niet zo maar verantwoordelijk voor allerlei willekeurige ellende. Deze wereld is nu eenmaal niet heilig. Maar in dit geval is het overduidelijk. Er is echt heel erg veel voor aan te voeren.

Het lijkt nogal radicaal, omdat het over doden gaat. Maar dat ligt niet aan mij. Er wordt gewoon beleid gevoerd, dat voor miljoenen een onvoorstelbare ellende oplevert. In die wereld is een mening over schuldigen en doden echt niet uitzonderlijk. Het heeft helemaal geen zin om daar nette Nederlandse moraal tegenover te zetten. Die moraal gaat over geordende samenlevingen met nette achtertuintjes. Maar hier gaat het over de wereld van het grootschalige geweld, en wie dat veroorzaakt?
Nou, dat is in dit geval heel goed aantoonbaar, dus ik zal echt niet wakker liggen van aanslagen op die mensen hoor.
Wie het zwaard op pakt, zal er door vergaan. Dat geldt hier heel letterlijk hoor. Dat geweld en die vele slachtoffers zijn er gewoon.

Maar ook in mijn argumentaties kom je niets radicaals tegen. Ik gebruik gewoon VN-regels en common sense, meer niet.
Verder ga ik graag fel tekeer tegen de enorme leugenachtigheid die de hele kwestie Israel beheerst. Ik vind dat erg gezond.
Als meer mensen zouden doen wat ik doe, dan was het snel afgelopen met die Palestijnse ellende.
Die ellende duurt voort, omdat de mensen er hun bek over houden, en er geen behoorlijke discussies over houden.
Dat Israelbeleid is al lang en breed failliet. Maar dat blijkt niet door de stilte er over.

III
28-09-07, 14:43
Geplaatst door Maarten
Of dat hij in zijn auto met groenten gewassen wordt..
Je weet niet meer, wat je tegenwoordig in de stad zoal overkomt hoor..

Ja, en nu die Wilders er ook nog bij is, laat het zich helemaal niet meer raden.
Het Wildgewas elimineert zichzelf wel is de overkoepelende gedachte.
Terwijl een oud Hollandsch gezegde luidt: "Onkruid vergaat niet."

super ick
28-09-07, 16:04
Gossie weer een 'TOPPER'.
Geplaatst door een moderator en direct tot topper gebombardeert.
Wie bepaalt dat toch?

Is het nieuw? Nee Wilders is al helemaal afgekloven en uitgekauwd.
Veel reacties/populair? Nee nog geen 10% kijkt maar reageert niet.

Geen andere conclusie dan dat de heren moderatoren hier hun eigen stukken tot toppers betitelen omdat ze ze zelf geplaatst hebben.

Sterk.

IbnRushd
28-09-07, 16:22
Geplaatst door super ick
Gossie weer een 'TOPPER'.
Geplaatst door een moderator en direct tot topper gebombardeert.
Wie bepaalt dat toch?


Hoezo? Moet er dan referendum plaatsvinden? Wil je effe kappen met onnozele/'provocerende' berichten plaatsen.

III
28-09-07, 17:25
Geplaatst door super ick
Gossie weer een 'TOPPER'.
Geplaatst door een moderator en direct tot topper gebombardeert.
Wie bepaalt dat toch?

Is het nieuw? Nee Wilders is al helemaal afgekloven en uitgekauwd.
Veel reacties/populair? Nee nog geen 10% kijkt maar reageert niet.

Geen andere conclusie dan dat de heren moderatoren hier hun eigen stukken tot toppers betitelen omdat ze ze zelf geplaatst hebben.

Sterk.

Ook jij kunt een TOPPER-topic openen. Dat is als je dat kúnt.
Is meer voor nodig dan wat onderbuikgevoelens en éénzijdige belichting...
Ik zou zeggen: doe je best eens en plaats vandaag nog een TOPPER!

Maarten
28-09-07, 17:37
Geplaatst door IbnRushd
Hoezo? Moet er dan referendum plaatsvinden? Wil je effe kappen met onnozele/'provocerende' berichten plaatsen.

Wel een beetje normaal doen he?
Eerst een Voorlopig Voorontwerp van Post. (VVP)
Effe late tsjekke, dan een voorontwerp van post. (VP)
Iedereen laten lezen, die er belang bij kan hebben, en dan een ontwerp van post. (OP)
Dan even rond sturen, totdat je een meerderheid hebt, en kan de post gewoon geplaatst worden. (Post)
Makkelijk toch?
Wáarom moet het allemaal nou weer zo moeilijk? Kan het nou niet eens een keer gewoon úitgevoerd worden? :droef:
Je kunt het ze hier wel hónderd keer vertelleen.. :hihi:

-----

Mogelijk is voor super de lol eraf, zodra de gemiddelde marrekaan op zaterdag zijn auto gaat wassen, en denkt dat Wilders een merk bezems is..

super ick
28-09-07, 18:18
Geplaatst door III
Ook jij kunt een TOPPER-topic openen. Dat is als je dat kúnt.
Is meer voor nodig dan wat onderbuikgevoelens en éénzijdige belichting...
Ik zou zeggen: doe je best eens en plaats vandaag nog een TOPPER!

Jij hebt kennelijk de behoefte mij overal te volgen.

Vorige week mailde je mij letterlijk:

Vind dat je erg scherp reageerd.
Met scherpte bedoel ik gevatheid, doorblik.
(de rest zet ik niet neer, vind ik onbehoorlijk)

Enkele dagen geleden was ik het niet met je eens en nu kom je in ieder topic waar ik een reactie plaats mij even wijzen op voortgang van de discussie, ontopic blijven, onderbuikgevoelens, je moet eens uitkijken wat je schrijft/zegt, etc.

Ga zelf eens wat produceren ipv opeens de moderator uit te hangen. Ik weet nu wat je van mij denkt dus vanaf nu mag je weer inhoudelijk gaan reageren ipv op de persoon.

Hawa
28-09-07, 18:23
Het is allemaal te rustig...Denk maar niet dat iedereen ligt te slapen.

Onlusten genoeg....

Laat het niet ontsporen als Frankrijk, Engeland,Amerika en de rest.

Nederlanders wees op u hoedde...

Elke kleur,

doe normaal......

Propoganda......lekker maken tot opstanden.......

Ja Propageren....de propjes voor de ziel des onheils.

Maar creeer ietsssssssssssssssssssssssssssss

Maak je eigen Honk
je eigen stichtings bestuur
creeeer voor de buurt, voor je eigen cultuur.

Het leven is niet zuur.

Maar investeer in de toekomst..

Voor iedereen!!

Geen toekomst in je eigen Buurt..

Doe je eigen.
Maak er ckub van
maak ervan,
maak een thuis,
investeer in toekomst...

Waarom ruzie over niks
over pasjes en rehten

Rechten
zijn er niet.

Maak je eigen recht,
je eigen wil,
dat kan
in democratie.

Lang leve!
Inscha Allah!!!!

super ick
28-09-07, 18:23
Geplaatst door IbnRushd
Hoezo? Moet er dan referendum plaatsvinden? Wil je effe kappen met onnozele/'provocerende' berichten plaatsen.

Het komt een beetje erg vaak voor de laatste tijd.
Ik vind het opvallend en een beetje krom ook.
Dat kan je toch ook niet ontkennen?

Zelf een krantenartikel plakken over Wilders nota bene. Alsof er nog niet genoeg over gezegd is.
Geef je het nu direct de noemer TOPPER mee?
En waar baseer je dat op?
Waarom vind je het provocerend?

fransjan
28-09-07, 18:47
Geplaatst door Maarten
............

Kijk, bij twijfel moet je voorzichtig zijn. Politici zijn niet zo maar verantwoordelijk voor allerlei willekeurige ellende. Deze wereld is nu eenmaal niet heilig. Maar in dit geval is het overduidelijk. ..........
.
Nee is niet overduidelijk. Het is maar net wie je het vraagt.

Koala64
28-09-07, 18:55
Geplaatst door super ick
Het komt een beetje erg vaak voor de laatste tijd.
Ik vind het opvallend en een beetje krom ook.
Dat kan je toch ook niet ontkennen?

Zelf een krantenartikel plakken over Wilders nota bene. Alsof er nog niet genoeg over gezegd is.
Geef je het nu direct de noemer TOPPER mee?
En waar baseer je dat op?
Waarom vind je het provocerend?

Ik ben het in zoverre met je eens dat toppers eenkleurig politiek getint zijn.
Misschien moeten we helemaal van toppers af? Een topic dat de moeite waard is blijft vanzelf bovenaan staan.

Maarten
28-09-07, 19:25
Geplaatst door fransjan
Nee is niet overduidelijk. Het is maar net wie je het vraagt.
Nee, het is uitstekend aan te tonen, en met goede argumenten, waar nauwelijks nog een speld tussen te krijgen is.
We weten hier in Europa alles van de wetten van de grootschalige geweldspiralen.
Pas je die kennis toe op Israel, dan krijg je maar éen soort uitkomst. Maakt niet uit op hoeveel verschillende manieren je het probeert. Sorry, dat ik het hier niet even voor kan doen. Maar vaak zat gedaan hier.

III
28-09-07, 19:37
Geplaatst door super ick
Jij hebt kennelijk de behoefte mij overal te volgen.

Vorige week mailde je mij letterlijk:

Vind dat je erg scherp reageerd.
Met scherpte bedoel ik gevatheid, doorblik.
(de rest zet ik niet neer, vind ik onbehoorlijk)

Enkele dagen geleden was ik het niet met je eens en nu kom je in ieder topic waar ik een reactie plaats mij even wijzen op voortgang van de discussie, ontopic blijven, onderbuikgevoelens, je moet eens uitkijken wat je schrijft/zegt, etc.

Ga zelf eens wat produceren ipv opeens de moderator uit te hangen. Ik weet nu wat je van mij denkt dus vanaf nu mag je weer inhoudelijk gaan reageren ipv op de persoon.

Niet draaien jong!
Onze pm's zijn niet voor de openlijkheid van het forum (lees de regels er maar op na).
Maar je doelt natuurlijk op het antwoord wat ik je op jouw bericht naar mij gaf, niet?
Ik vond inderdaad jouw reactie op Lihoed erg scherp. Die scherpte heb ik sindsdien ook niet meer teruggezien in je posts. Jammer, want je hebt het wel in je.
Je bent geen domme jongen heb ik gezien.
Maar je moet niet denken dat ik mijnoordeel aanpas aan degene waarmee ik discussieer.
Ik probeer zoveel mogelijk inhoudelijk te reageren.
neem me niet kwalijk.
ik heb niets tegen moslims, niets tegen joden, niets tegen Nederlanders en niets tegen matzes.
Voel jij je aangevallen, dan kan dat komen doordat je het goed voelt. En dat gevoel komt waarschijnlijk weg bij je wetenschap dat ik inhoudelijk op je inga.
En soms adresseer ik dingen tot jou nadat je ze uitgestort hebt over anderen dan mijn persoon. Is niets verbodens aan.
Give and take. And stay cool.
Friends?

III
28-09-07, 19:45
Verders wil ik je nog even laten teruglezen wie hier op de man speelt.
ik reageerde op de totaal buitensporige beschuldiging van jou naar IbnRushd dat hij alleen zijn eigen topics bombarderen zou tot toppers.
Blijf bij de les, alsjeblieft!

fransjan
28-09-07, 19:49
Geplaatst door Maarten
Nee, het is uitstekend aan te tonen, en met goede argumenten, waar nauwelijks nog een speld tussen te krijgen is.
We weten hier in Europa alles van de wetten van de grootschalige geweldspiralen.
Pas je die kennis toe op Israel, dan krijg je maar éen soort uitkomst. Maakt niet uit op hoeveel verschillende manieren je het probeert. Sorry, dat ik het hier niet even voor kan doen. Maar vaak zat gedaan hier.
Als je steeds dezelfde uitkomst krijgt dan zullen de beginpunten en axioma's die je gebruikt ter discussie gesteld worden net zolang tot men de gewenste uitkomst krijgt. Of worden je bronnen ter discussie gesteld.

Verder moet je uitkijken met het (indirect) bedreigen (kan zo uitgelegd worden) van Eruopese politici. Er heeft net iemand een jaar cel+TBS gekregen voor het bedreigen van Wilders.

Orakel
28-09-07, 19:57
Het begon over wilders en gaat nu over toppers. Ergo: hij verliest echt ze rol in het debat.

III
28-09-07, 20:26
Geplaatst door Orakel
Het begon over wilders en gaat nu over toppers. Ergo: hij verliest echt ze rol in het debat.

Dat is dan weer een goede bijkomstigheid.
Maar daar is Geert nog niet mee geholpen.
Hij zou eens een poosje zonder geld naar Marokko moeten. Kijken hoe hij mensen gaat bekijken als ze hun laatste stuk brood met hem willen delen...

Koala64
28-09-07, 20:50
Geplaatst door Orakel
Het begon over wilders en gaat nu over toppers. Ergo: hij verliest echt ze rol in het debat.

Goeie. :D

Maarten
29-09-07, 00:36
Geplaatst door fransjan
Als je steeds dezelfde uitkomst krijgt dan zullen de beginpunten en axioma's die je gebruikt ter discussie gesteld worden net zolang tot men de gewenste uitkomst krijgt. Of worden je bronnen ter discussie gesteld.

Helemaal juist!
Maar het punt is juist, dat de axioma's heel erg duidelijk en fundamenteel zijn, en de bronnen absoluut onweersproken zijn, en de logica ook al ijzersterk is.
Ik heb nog nooit een argument gezien, wat het verhaal kon ondergraven. En zeker niet bij bijvoorbeeld Leon de Winter of zo.
Zaken over conflicten tussen volkeren zijn echt niet zo moeilijk. Gaat allemaal over landrechten, verdrijvingen, verzetsrechten, de geschiedenis van alle inbreuken, de rol van de politiek, geldstromen, belangen van alle betrokkenen..
Het verhaal is echt niet moeilijk, als je het eenmaal ziet, en het is ook wereldwijd hetzelfde.

Geplaatst door fransjan

Verder moet je uitkijken met het (indirect) bedreigen (kan zo uitgelegd worden) van Eruopese politici. Er heeft net iemand een jaar cel+TBS gekregen voor het bedreigen van Wilders.
Ja, die jongen moet wat gemankeerd hebben.. Je krijgt niet zo maar TBS..

Maar ik zou er echt dol op zijn, om hiervoor vervolgd te worden!
Misschien ga ik het nog een keer uitlokken via een anonieme tip aan justitie over posts zoals hier.
Of misschien stap ik een keer naar de Officier toe en verzoek om een proefproces.
Het is echt bere-interessant hoe het zit met de vrijheid van meningsuiting.

Het punt is dat het westerse denken over geweld echt éen soort geheel is, compleet met de strafbepalingen en de VN-beginselen voor de vrede. En als er door de overheid dan tóch ergens grote inbreuken op gemaakt worden, dan zie je ook meteen allerlei rare dingen en consequenties.
Als je de enorme omvang van de Palestijnse ellende bekijkt, en kunt aantonen, dat mede Nederland daar aan bijdraagt, en ook nog door grote overtredingen van gezaghebbende regels over vrede tussen volkeren, sja.. kun je dan gaan praten over de wenselijkheid van het overhoop schieten van Verhagen of van Baalen?
Ik denk dat het kan. Ik zou er dolgraag over door procederen tot aan Straatsburg..

Maarten
29-09-07, 00:42
Geplaatst door Orakel
Het begon over wilders en gaat nu over toppers. Ergo: hij verliest echt ze rol in het debat.

Wilders, hondenmanicure, wachttijden bij de Aldi, bingo-avonden.. het ligt allemaal een beetje op dezelfde lijn..

Nog een paar jaar, en je kunt 'm voor 100 euro inhuren voor bruiloften en partijen. Of op een Pasar Malam of zoiets. Of bij multiculti-festivals voor 10 minuten, just for the sake of the fun of it..

(moet nog steeds reageren in je waarheids-topic.. meestal blijven net de interessante dingen liggen.. Dan heb je weer een goed idee, komt er weer geen zak van..)

Maarten
29-09-07, 00:51
Geplaatst door III

Maar daar is Geert nog niet mee geholpen.
Hij zou eens een poosje zonder geld naar Marokko moeten. Kijken hoe hij mensen gaat bekijken als ze hun laatste stuk brood met hem willen delen...
Perfecte therapie, ja..
Ik sluit niet uit dat het zou werken, en dat hij als een blad aan een boom zou omdraaien..
Zo stevig is deze figuur niet..

III
29-09-07, 01:48
Geplaatst door Maarten
Perfecte therapie, ja..
Ik sluit niet uit dat het zou werken, en dat hij als een blad aan een boom zou omdraaien..
Zo stevig is deze figuur niet..

Natuurlijk werkt dat!
Zo iemand mist wat menselijkheid in zijn leven.
Denk dat hij vroeger al heel erg is gepest op school.
Zo'n hoofd heeft hij in ieder geval wel.
zijn hele lichaamstaal staat er ook naar.
Hij is ook best bereidwillend.
Ik heb al eens een documentaire met hem als hoofdpersoon gezien. En zó erg als dat hij het schildert, kán die man helemaal niet zijn als je zag hoe hij daar was.
Gewoon met een portie humor en al. en ook nog open voor discussie.
Nee, ik denk dat hij in de handen van de spindoctors erg kneedbaar is.
Zou dat hele circus niet zijn, dan was er best te leven met die man.

III
29-09-07, 02:13
http://www.youtube.com/watch?v=XwDbcQrTuzw&mode=user&search=

Maarten
29-09-07, 09:33
Geplaatst door III

Ik heb al eens een documentaire met hem als hoofdpersoon gezien. En zó erg als dat hij het schildert, kán die man helemaal niet zijn als je zag hoe hij daar was.
Precies. De man is eigenlijk watje. Vermoedelijk kon je daar ooit best een biertje mee drinken.
Hij had best nog kunnen worden, zoals zijn moeder het bedoeld had.
Hij wordt nou gespinned, ja.. Dat doet hij zelf, en hij kan ook niet meer terug.

fransjan
29-09-07, 09:45
Geplaatst door Maarten
Helemaal juist!
Maar het punt is juist, dat de axioma's heel erg duidelijk en fundamenteel zijn, en de bronnen absoluut onweersproken zijn, en de logica ook al ijzersterk is.
Ik heb nog nooit een argument gezien, wat het verhaal kon ondergraven. En zeker niet bij bijvoorbeeld Leon de Winter of zo.
Zaken over conflicten tussen volkeren zijn echt niet zo moeilijk. Gaat allemaal over landrechten, verdrijvingen, verzetsrechten, de geschiedenis van alle inbreuken, de rol van de politiek, geldstromen, belangen van alle betrokkenen..
Het verhaal is echt niet moeilijk, als je het eenmaal ziet, en het is ook wereldwijd hetzelfde.

Als het zo makkelijk is los het dan gewoon op. Zelf dus. En in de tussentijd hoef je ons er niet mee lastig te vallen.

Dus ook niet de aandacht proberen te trekken met je halve bedreigingen. De vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, maar om je hiervoor te vervolgen is waarschijnlijk veel te duur. En zo'n proefproces is ook te duur.

fransjan
29-09-07, 09:53
Geplaatst door Orakel
Het begon over wilders en gaat nu over toppers. Ergo: hij verliest echt ze rol in het debat.
Kranten en de TV is toch vrij vluchtig. Het is moeilijk genoeg om de aandacht vast te houden.

Ik vind dat WIlders het tot nu toe een topprestatie geleverd heeft.

super ick
29-09-07, 10:41
Geplaatst door III

ik heb niets tegen moslims, niets tegen joden, niets tegen Nederlanders en niets tegen matzes.


Oeff gelukkig maar........

super ick
29-09-07, 12:12
Geplaatst door fransjan
Als het zo makkelijk is los het dan gewoon op. Zelf dus. En in de tussentijd hoef je ons er niet mee lastig te vallen.



Vraagje: Wie bedoel je met ons in deze context? Namens wie spreek jij dan?

fransjan
29-09-07, 13:03
Geplaatst door super ick
Vraagje: Wie bedoel je met ons in deze context? Namens wie spreek jij dan?
Maarten heeft wel eens de neiging om van onderwerpen een Midden-Oosten ding te maken. Anderen dan mij hebben zich daar ook aan gestoord op dit forum dus er is sprake van een wij.

Hawa
29-09-07, 15:09
Precies. De man is eigenlijk watje. Vermoedelijk kon je daar ooit best een biertje mee drinken.
Hij had best nog kunnen worden, zoals zijn moeder het bedoeld had.
Hij wordt nou gespinned, ja.. Dat doet hij zelf, en hij kan ook niet meer terug.

De politiek doet er niks tegen. Die laten hem, de raarste uitspraken doen, en Nederlanders stemmen steeds meer op die dolle Hond.
Is dat niet erg.
De hele politieke vleugel aan CDA en PVDA, met hun gevleugelde programma, om steeds maar meer mensen te laten betalen,voor de ontvleugelden.(de mensen met (middenklasse) te laten betalen)voor lieden, die stemmen op die Wilders.
Zotte lotte dus!

Islam en democratie, daar zit meer vreugde in, en vooruitgangen, dan dat gezeik van die wildplasser: die Wilders.

Mensen stappen uit islam, omdat ze die geloof,gebaseerd op steniging, uitsluitingen, en koppensnellen niet mer gedogen.
Maar dat is niet islam.

Islam is meer.
Islam is niet vrouwen gaan stenigen, of vrouwen besnijdenissen.....
Uithuwelijken is aan iedere geloof strekking.

Uithuwelijkingen is aan stam en vooruitgang gebonden, vooral in geld en voortbestaan.
Zoals de sociale code is aan uitkeringen, war de melaatsen niets bijdragen aan vooruitgang voor Nederland.
Nederland, die sociale code, aan vooral de SDAP, van de sociaal democraten, die de mens wilde doen ontstijgen aan die armoede grens, van weleer, vooral die christelijke moral, die anderen uitsloot,vooral, op geloofbeginselen.
Dat is nog nieteens voorbij.
Men wil niet nadenken, als mens, met zijn allen, dan lever je je in, zet je beste beentje voort, en spoed je aan, tot Nederland, tot een land, die vrijheden in vaandel heeft staan.
Maar dan sluit je niet uit op kleur en naam......
Maar de Marokkaanse samenleving hier, heeft ook hier, vooral in kaste, in b.v. decadentie, een vrijbrief, die anderen van hun eigen soort ook buitensluit, en hierdoor, anderen, van eigen parochie,de boel dwarsbomen, en dwarszitten, en die geloof er nog bij, dat je afvallig kan zijn, of allang bent, en die vrijbrief, die stijgt nar je hoofd. (fatwa).
Hoe mer Wilders te keer gaat, hoe meer mensen monddood gemaakt worden. Daar moet de politiek een keer iets an doen.
Ik heb al vaak gezegt,hoe meer wanorde in betreffende land van herkomst, des te meer die onderdrukkings koers gevaren gaat worden, hoe meer de dames monddood gemaakt worden, en afgevoerd worden naar aanrechtkastje.
Het beschermende gebiedsdeel van de man nar de moslimvrouw toe, is niet slecht. Mannen willen dat vrouwen beschermt worden. Anders krijf je alleen maar slechtspreken. Kwaadaardige spondes.
Ik wil ook geen kwaadaardige praatjes over mij, en mijn gezin(alleen ouder).
Ik probeer de boel te handhaven op rechtvaardige basis. En dat is soms best wel meoilijk, omdat ik als ouder ook niet altijd weet, wat mijn zoon uitspookt. Maar ik blijf allert...Ik word nieteens beschermt, ik ben alleenstande vrouw, ik moet mijzelf beschermen toch, en mijn kinderen vertrouwen, en ook als een bok op de haverkist zitten.
Ik vertrouw op Mohammed,vzmh, Hij heeft de waarden tov van vrouwen en mannen gelijkwaardig geschreven, en ook in zijn tunnel visie, dat Hij, van Allah boodschappen heeft gekregen...
Maar die stammen zijn nog steds niet gelijkwaardig, en vooral de vrouwen en meisjes al niet.
Dit wordt in Nederland ook uitgevochten en betwist...Vaders moeten altijd gezicht laten zien, en kunnen geen gezichtverlies hanteren,en daarom worden dochters geslagen, en mishandeld, en gedwongen in het huis te zitten, en niks mogen weten van enkel vrijheid, die de vader des huizes nieteens kan hanteren. Misschien wel in koffiehuis, maar niet op b.v op het voetbalveld, de atletiekbaan, het teniisveld en laatstaan het allerlaatste het zwembad.
Ja mijn dochter is geen hoer. Maar die man, vader maakt van zijn eigen dochter een hoer,omdat ze vrijheden niet kan hanteren,die vallen gelijk al uit de boot, lat staan een volwaardige huwelijk aangaan met een volstrekt onbekende man, die zijn nagels schuurt over het vrouwelijke maagdenvlies.
Maar dat is niet altijd zo,als bovenstaand beschreven. Je hoeft niet verlieft te zijn, op de man waar je mee gaat trouwen. Maar de basis, het denken, het opvoedden, en in de wereld, waar je zit, moet je wel bezigen,anders worden je kinderen het soort kinderen, waarvan je als ouder uit probeert te stijgen.
Leven en laten leven is een proces.
Maar die Wilders maakt er een slachthuis van.
Wilders maakt een ridicule(belachelijke) islam.
Waar al die anderen van ortherdoxie islam, er ook een belachelijke religie aan overhoudt. Zelfs de zwarte kousenkerk wordt hier gedoogd in Nederland,laat leven, en doe leven!! Inscha Allah!!

super ick
29-09-07, 15:27
Geplaatst door fransjan
Maarten heeft wel eens de neiging om van onderwerpen een Midden-Oosten ding te maken. Anderen dan mij hebben zich daar ook aan gestoord op dit forum dus er is sprake van een wij.

O dan hoor ik zonder dat ik wist bij jou 'ons'.
In deze heb je mij correct vertegenwoordigd. Mijn complimenten.

III
29-09-07, 16:29
Geplaatst door super ick
Oeff gelukkig maar........

Dat ik je vroeg of we even goede vrienden konden zijn?

III
29-09-07, 16:31
Geplaatst door fransjan
Als het zo makkelijk is los het dan gewoon op. Zelf dus. En in de tussentijd hoef je ons er niet mee lastig te vallen.

Dus ook niet de aandacht proberen te trekken met je halve bedreigingen. De vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, maar om je hiervoor te vervolgen is waarschijnlijk veel te duur. En zo'n proefproces is ook te duur.

Welke bedreigingen?
En als jij zo zeker van je zaak bent, begin jij toch een rechtzaak? De winnaar krijgt kosten vergoed, hoor!
:motorzaag

fransjan
29-09-07, 19:38
Geplaatst door III
Welke bedreigingen?
En als jij zo zeker van je zaak bent, begin jij toch een rechtzaak? De winnaar krijgt kosten vergoed, hoor!
:motorzaag
Eerder in dit topic, volgens mij bij Maarten z'n eerste post.

Ik zou aangifte kunnen doen, maar dat vind ik niet m'n taak. Laat de AIVD de zaak hier maar in de gaten houden, dat is mijn taak toch niet.

Zou het wel leuk vinden als Maarten een weekje moest schoffelen.

III
29-09-07, 19:56
Geplaatst door fransjan
Eerder in dit topic, volgens mij bij Maarten z'n eerste post.

Ik zou aangifte kunnen doen, maar dat vind ik niet m'n taak. Laat de AIVD de zaak hier maar in de gaten houden, dat is mijn taak toch niet.

Zou het wel leuk vinden als Maarten een weekje moest schoffelen.

Nou ben je echt an het doorflippen fransjen...

Alleen maar hierom? :


Geplaatst door Maarten
...

Maar ik zou er echt dol op zijn, om hiervoor vervolgd te worden!
Misschien ga ik het nog een keer uitlokken via een anonieme tip aan justitie over posts zoals hier.
Of misschien stap ik een keer naar de Officier toe en verzoek om een proefproces.

...

fransjan
29-09-07, 20:11
Geplaatst door III
Nou ben je echt an het doorflippen fransjen...

Alleen maar hierom? :
Nee hierom:

Geplaatst door Maarten: Ik vrees dat hier enkel verandering in komt, en er enkel een behoorlijke discussie over komt, als er voor gezorgd wordt, dat Europa zelf een probleem krijgt. Iets anders werkt toch niet, dat hebben we nou 40 jaar lang laten zien. Van mij mag er best een praktijk komen, waarbij Europese politici overhoop geschoten worden, totdat hier het besef rijpt, dat zolang er dáar doden vallen ten gevolge van ons beleid, dat er dan híer óok doden vallen! En die politici zijn verantwoordelijk, en dus totáal geen onschuldige burgers.

Ik zeg er tegenwoordig wat van, voor 2004-11-2 zou ik zoiets ook op z'n beloop laten.

III
29-09-07, 20:34
Geplaatst door fransjan
Nee hierom:


Ik zeg er tegenwoordig wat van, voor 2004-11-2 zou ik zoiets ook op z'n beloop laten.

Helemaal geen verkeerde uitspraak!

Coolassprov MC
02-10-07, 15:16
Geplaatst door III
Helemaal geen verkeerde uitspraak!

Volgens de Neurenberger-principes zouden ze ook verhangen moeten worden; dus what's the fuzz?

Dat het extra-judicial zou zijn? Alsof dat niet gedaan wordt door landsstaten. Kijk alleen hoe Nederlandse politici Israel aanmoedigen om er vooral mee door te gaan; sterker nog; de wapens leveren.

Noam Chomsky zei; ''de beste politici zijn die lui en corrupt zijn''.

Als je het mij vraagt; ''de beste politici zijn die dood en begraven zijn''.

III
02-10-07, 15:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Volgens de Neurenberger-principes zouden ze ook verhangen moeten worden; dus what's the fuzz?

Dat het extra-judicial zou zijn? Alsof dat niet gedaan wordt door landsstaten. Kijk alleen hoe Nederlandse politici Israel aanmoedigen om er vooral mee door te gaan; sterker nog; de wapens leveren.

Noam Chomsky zei; ''de beste politici zijn die lui en corrupt zijn''.

Als je het mij vraagt; ''de beste politici zijn die dood en begraven zijn''.

De mens hoeft niet dood: neen, die moet juist tot leven worden gewekt!
Een dood en begraven politicus kan best nog wel als medewerker op een inpakafdeling van een koekjesfabriek de rest van zijn leven slijten.
Ow, maar dat is óók geen leven...
Ok, weet je wat: we geven hem gewoon een uitkering!
:zegniets:

Maarten
02-10-07, 17:01
Geplaatst door fransjan

Ik zeg er tegenwoordig wat van, voor 2004-11-2 zou ik zoiets ook op z'n beloop laten.
Jij hebt daarbij het idee, dat je dan iemand betrapt, die in moeilijkheden komt, zodra die zich daar in het openbaar over moet verantwoorden.

Jij denkt dat wat ik schrijf valt onder de categorie shebby meningen, waar over gewaakt moet worden. En dat Nederland blij mag zijn met mensen die opmerken, dat die dingen geplaatst worden.

Nou ik wil je wel uit de droom helpen.. Mogelijk schrijf ik nog een BOEK waarin ik die zaak hard maak!
Ik denk, dat dat méer doet, dan een postje op maroc.nl, denk je ook niet?
Ik heb jou echt niet nodig om kabaal te maken hoor. En als ik dat doe, regel ik zelf die vervolging wel. En denk vooral niet, dat dat op een weekje schoffelen gaat uitdraaien. Dat wordt een boel publiciteit, Europees Hof, en vrijspraak. Wat ik doe is geen geroep maar serieuze geweldsfilosofie rond de VN-beginselen. Daar kunnen ze in Den haag hun nagels nog op stukbijten.

super ick
02-10-07, 17:48
Geplaatst door Maarten

Jij denkt dat wat ik schrijf valt onder de categorie shebby meningen, waar over gewaakt moet worden. En dat Nederland blij mag zijn met mensen die opmerken, dat die dingen geplaatst worden.

Nou ik wil je wel uit de droom helpen.. Mogelijk schrijf ik nog een BOEK waarin ik die zaak hard maak!


Nee pleasssssee,
Ik doe het bijna in mijn broek vh lachen. :lol: :lol: :lol:
Mijnheer acht zichzelf een auteur :lol:

mark61
02-10-07, 18:09
Geplaatst door super ick
Nee pleasssssee,
Ik doe het bijna in mijn broek vh lachen. :lol: :lol: :lol:
Mijnheer acht zichzelf een auteur :lol:

Een BOEK hoor :student:

Koala64
02-10-07, 18:57
http://www.boekendingen.nl/wp-nieuws/wp-content/uploads/2006/09/slegte-1.jpg

Ze zullen vast een mooi plaatsje reserveren tussen 'De geschiedenis van de Zuidoost-Cypriotische dennenappeloogstfeesten' en 'Macramee, doe je mee'.

:alien:

fransjan
02-10-07, 19:26
Geplaatst door Maarten
Jij hebt daarbij het idee, dat je dan iemand betrapt, die in moeilijkheden komt, zodra die zich daar in het openbaar over moet verantwoorden.

Jij denkt dat wat ik schrijf valt onder de categorie shebby meningen, waar over gewaakt moet worden. En dat Nederland blij mag zijn met mensen die opmerken, dat die dingen geplaatst worden.

Het gaat niet over het hele verhaal, Nee, het gaat over een enkele uitspraak waar ik over struikelde, een uitspraak die me doet denken aan de veroordeling van Farid. Ik zal 'm nog eens herhalen:

Geplaatst door Maarten: "Van mij mag er best een praktijk komen, waarbij Europese politici overhoop geschoten worden, totdat hier het besef rijpt"


Nieuwsbericht over de veroordeling van Farid van elsevier.nl geplukt:

Celstraf geëist voor bedreiger Wilders
vrijdag 19 november 2004 12:03

Voor het gerechtshof in Den Haag heeft het Openbaar Ministerie vrijdag, 19 november, drie maanden celstraf geëist tegen de 30-jarige F.A. (Farid) wegens het bedreigen van Tweede-Kamerlid Geert Wilders op internet.

De politie hield de man in oktober 2004 aan. Onder de naam 'Farid' deed A. op de internetsite Maghrebonline.nl uitspraken als ‘Wilders moet echt met de dood worden bestraft voor zijn fascistische uitspraken over islam, moslims en de Palestijnse zaak.’

Onaanvaardbaar
A. kreeg begin dit jaar 120 uur dienstverlening en een maand voorwaardelijke celstraf opgelegd. De aanklager vond die straf onaanvaardbaar. ‘Iedereen moet in staat zijn zijn mening te uiten. De straf moet een signaal zijn voor iedereen die politici de mond wil snoeren,’ zei de advocaat-generaal 19 november tijdens het hoger beroep voor het hof.
Geert Wilders werd op een website bedreigd
Tweede-Kamerlid Geert Wilders


Jouw bedreiging is waarschijnlijk veel te onpersoonlijk voor een veroordeling te leiden en er is waarschijnlijk niemand die aangifte gaat doen, maar de motivatie van Farid en jouw is waarschijnlijk dezelfde. Hij maakte zich ook heel boos over de Palestijnse zaak.

Succes met je boek toegewenst. Ken je de site van Anja Meuelenbelt al? Daar hebben ze het vaak over een boek van Fisk ofzo.

google.nl/search?q=Anja+Meulenbelt

III
02-10-07, 20:13
Geplaatst door fransjan


Geplaatst door Maarten: "Van mij mag er best een praktijk komen, waarbij Europese politici overhoop geschoten worden, totdat hier het besef rijpt"

Deze zin hier uit de context gehaald geeft aan dat Maarten niet dreigt met de dod, maar dat hij de ernst van de zaak onderschrijft met krachttaal die alleen overdrachtelijk moet worden opgevat.
In de bijbel staat ook zoiets: "Het ware beter men hakke die hand af."
Niet dat dat de bedoeling is, maar om met krachttaal lading te geven aan de urgentie van het zoeken naar een oplossing.

Matheus 18: 7 Wee de wereld om de verleidingen tot zonde. Want er moeten verleidingen komen, maar wee die mens, door wie de verleiding komt.
8 Indien uw hand of uw voet u tot zonde verleidt, houw hem af en werp hem weg. Het is beter voor u verminkt of kreupel ten leven in te gaan, dan met twee handen of twee voeten in het eeuwige vuur geworpen te worden. 9 En indien uw oog u tot zonde verleidt, ruk het uit en werp het van u. Het is beter voor u met één oog ten leven in te gaan, dan met twee ogen in het hellevuur geworpen te worden. (http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijbel=Bijbel&m=Mat+18&id16=1&pos=0&set=11&l=nl&idp0=37&idp1=19&idp2=38&idp3=17&idp4=36&idp5=18)



Geplaatst door fransjan

Jouw bedreiging is waarschijnlijk veel te onpersoonlijk voor een veroordeling te leiden en er is waarschijnlijk niemand die aangifte gaat doen, maar de motivatie van Farid en jouw is waarschijnlijk dezelfde. Hij maakte zich ook heel boos over de Palestijnse zaak.



Jouw invulling.

Maarten
02-10-07, 20:23
Geplaatst door fransjan
de motivatie van Farid en jouw is waarschijnlijk dezelfde. Hij maakte zich ook heel boos over de Palestijnse zaak.
Grinnik.. is dát jou niveau van verklaring? :hihi: Mensen zijn eh.. heel boos, en gaan dan bedreigen?!..
Ken zo in Sesamstraat he?..

Misschien snap je dit:
1. Als Nederland Kopenhagen gaat bombarderen, heb je een goede kans dat die Denen hier Amsterdam komen bombarderen he? (Nato e.a. even wegdenken..) En dan gaat een normen- en waardendebat bij Knevel over Denen niet echt veel helpen he?
2. En als wij Polen flink gaan steunen bij bombardementen op Kopenhagen, dan heb je óok kans dat Amsterdam een probleem krijgt.
3. Als heel Europa een land steunt bij het veroveren van een ander land, dat atoomwapens heeft, dan loopt Amsterdam óok de kans zo'n ding op zijn kop te krijgen.

Kun je dit allemaal volgen?
Mooi, dan zit je op de goede weg. En dan mag je het vervolg zelf bedenken.

Maarten
02-10-07, 20:46
Geplaatst door III
Deze zin hier uit de context gehaald geeft aan dat Maarten niet dreigt met de dod, maar dat hij de ernst van de zaak onderschrijft met krachttaal die alleen overdrachtelijk moet worden opgevat.
.. Niet dat dat de bedoeling is, maar om met krachttaal lading te geven aan de urgentie van het zoeken naar een oplossing.

Uteraard gaat het om de oplossing en de urgentie, maar ik zeg vooral dit:
1. Als het niet gebeurt, dan komt er in elk geval nooit meer een verandering in het misdadige Europese Israelbeleid.
2. Als het wél gebeurt, dan heb je gezien de VN-beginselen en de wetten van de grootschalige geweldspiralen niets meer in de hand om het te veroordelen. Aanslagen op politici kun je dan vergelijken met de Amerikaanse precisiebombardementen: vooral geen onschuldigen treffen.

III
02-10-07, 20:54
@ Maarten:
Lijkt me bere interessant een boekwerk van jou hand omtrent deze materie te lezen.
Als het uitkomt, koop ik graag een exemplaar van je om te lezen.
En eentje voor mijn vrienden super ick en mark61: komen die ook de winter door zonder kou te lijden!

III
02-10-07, 21:04
Geplaatst door Maarten
Uteraard gaat het om de oplossing en de urgentie, maar ik zeg vooral dit:
1. Als het niet gebeurt, dan komt er in elk geval nooit meer een verandering in het misdadige Europese Israelbeleid.
2. Als het wél gebeurt, dan heb je gezien de VN-beginselen en de wetten van de grootschalige geweldspiralen niets meer in de hand om het te veroordelen. Aanslagen op politici kun je dan vergelijken met de Amerikaanse precisiebombardementen: vooral geen onschuldigen treffen.

Juist, maar tevens is de taal die je gebruikt bedoeld om aan te geven hoe belangrijk het is te handelen en niet om haat te zaaien of een bedreiging te uiten. Nog niet eens als middel voor de heiliging van een hoger doel.
Rein overdrachtelijk zoals het een echte ironicus betaamt.
Zou Freek de Jonge dit hebben gezegd, dan was er geen ziel die twijfelde aan zijn goede bedoelingen!

Niet dat ik jouw woorden te kiezen heb, noch dat ik jouw woorden uit te leggen heb, maar het is wel belangrijk te zien dat het hier geen uiting van een bedreiging betreft.
Jammer dat dat niet goed aankomt. Het houdt het debat alleen maar op.

fransjan
02-10-07, 21:50
Geplaatst door Maarten
Grinnik.. is dát jou niveau van verklaring? :hihi: Mensen zijn eh.. heel boos, en gaan dan bedreigen?!..
Ken zo in Sesamstraat he?..

Geldt dat voor de Denen in je voorbeeld toch ook niet? ze zijn boos en gaan treug bombarderen.

Ik weet niet waarom jij gedreigd hebt, waarschijnlijk om de ernst van de Palestijnse situatie onder de aandacht te brengen.

Maar voor de Nederlandse rechter geld vaak niet dat het doel altijd de middelen heiligt. Religeuze mensen stellen voor zichzelf vaak hele hoge doelen, maar veel rechter is daar vaak helemaal niet van gecharmeerd.



3. Als heel Europa een land steunt bij het veroveren van een ander land, dat atoomwapens heeft, dan loopt Amsterdam óok de kans zo'n ding op zijn kop te krijgen.

Kun je dit allemaal volgen?
Mooi, dan zit je op de goede weg. En dan mag je het vervolg zelf bedenken.
Jij zegt dat we de Palestijnen moeten helpen en de Israeliers moeten dwarszitten om ons eigen hachje te redden, bedoel je dat??

fransjan
02-10-07, 22:10
Geplaatst door Maarten
Uteraard gaat het om de oplossing en de urgentie, maar ik zeg vooral dit:
1. Als het niet gebeurt, dan komt er in elk geval nooit meer een verandering in het misdadige Europese Israelbeleid.
2. Als het wél gebeurt, dan heb je gezien de VN-beginselen en de wetten van de grootschalige geweldspiralen niets meer in de hand om het te veroordelen. Aanslagen op politici kun je dan vergelijken met de Amerikaanse precisiebombardementen: vooral geen onschuldigen treffen.
1. Jouw gevoel van urgentie wordt niet breed gedragen in de Nederlandse samenleving. We zitten toch ook niet te wachten op aanslagen op Europese politici van Turkse Koerden met gevoel van urgentie. Europa drijft volop handel met Turkije, terwijl de Koerden gewoon hun land willen.

2. Die VN-beginselen en wetten zijn gewoon linkse gedrochten. Je theorie over geweldsspriralen, van wie heb je die eigenlijk?

Merkwaardig dat je Europa de schuld geeft terwijl we onmogelijk kunnen voldoen aan dat linkse keurslijf.

super ick
03-10-07, 11:45
Geplaatst door mark61
Een BOEK hoor :student:

Oeps,

Sorry grote corrector, mijn vaut. :D

super ick
03-10-07, 11:55
Geplaatst door III
@ Maarten:
Lijkt me bere interessant een boekwerk van jou hand omtrent deze materie te lezen.
Als het uitkomt, koop ik graag een exemplaar van je om te lezen.
En eentje voor mijn vrienden super ick en mark61: komen die ook de winter door zonder kou te lijden!

Maak je geen illusies, al krijg ik het gratis, waar ik intussen dik recht op heb gezien het aantal post van zijn hand waar ik hier al doorheen heb moeten worstelen, dan zou ik het nog niet willen hebben.

Ik keur het niet af dat mensen van alle wereldproblemen zich er op 1 concenteren, maar als de gehele context weg is en alles wordt aangegrepen om aan die ene zaak te kunnen koppelen dan schieten deze mensen hun doel voorbij en verliezen daarbij hun geloofwaardigheid.
Behalve bij een zeer select groepje gelijkgestemden die dezelfde materie met de paplepel hebben binnen gekregen.

III
03-10-07, 13:36
Geplaatst door super ick
Maak je geen illusies, al krijg ik het gratis, waar ik intussen dik recht op heb gezien het aantal post van zijn hand waar ik hier al doorheen heb moeten worstelen, dan zou ik het nog niet willen hebben.

Ik keur het niet af dat mensen van alle wereldproblemen zich er op 1 concenteren, maar als de gehele context weg is en alles wordt aangegrepen om aan die ene zaak te kunnen koppelen dan schieten deze mensen hun doel voorbij en verliezen daarbij hun geloofwaardigheid.
Behalve bij een zeer select groepje gelijkgestemden die dezelfde materie met de paplepel hebben binnen gekregen.

Jij hebt het door!
Snap je dat?

super ick
03-10-07, 13:53
Geplaatst door III
Jij hebt het door!
Snap je dat?

Ik dacht dat ik mijn standpunt in twee zinnen duidelijk naar voren had gebracht.
Is er iets niet duidelijk, of ben je het werkelijk met mij eens?

Maarten
03-10-07, 14:07
Geplaatst door fransjan
Geldt dat voor de Denen in je voorbeeld toch ook niet? ze zijn boos en gaan treug bombarderen.

Ik weet niet waarom jij gedreigd hebt, waarschijnlijk om de ernst van de Palestijnse situatie onder de aandacht te brengen.

Maar voor de Nederlandse rechter geld vaak niet dat het doel altijd de middelen heiligt. Religeuze mensen stellen voor zichzelf vaak hele hoge doelen, maar veel rechter is daar vaak helemaal niet van gecharmeerd.

[B]
Jij zegt dat we de Palestijnen moeten helpen en de Israeliers moeten dwarszitten om ons eigen hachje te redden, bedoel je dat??
Ik zeg vooral dat je moet ophouden met excentrieke dingen te denken en gewoon moet beginnen je logische verstand te gebruiken.
Ik gaf je een reeks van 3 voorbeelden. Kun je ze af maken tot 4, 5, en 6?
4 wordt bijvoorbeeld: het wordt geen a-bom op adam maar iets anders.
5 wordt bijvoorbeeld: niet het land zelf doet het, maar diens vriendjes..
Snap je? gewoon logisch opbouwen vanuit die wetten van het internationale geweld, waar ze je bij de geschiedenislessen ooit mee hebben volgestort. Of weet je daar helemaal niks meer van?

Grappig ook, dat jij die VN-beginselen linkse gedrochten noemt, gezien het vlammende pleidooi, dat de Amerikaanse president Truman ervoor hield bij de VN. Echte linkse rakkers he, die Amerikanen destijds? :hihi: (dat was in mcCarty-tijdperk, jongen, echte communistenvreters. Wilders met zijn moslims is er niks bij..)
Maar probeer 4, 5, en 6 maar, dan begin je misschien langzaam te begrijpen waar die VN-beginselen ook weer over gaan..

Hawa
03-10-07, 14:11
1. Jouw gevoel van urgentie wordt niet breed gedragen in de Nederlandse samenleving. We zitten toch ook niet te wachten op aanslagen op Europese politici van Turkse Koerden met gevoel van urgentie. Europa drijft volop handel met Turkije, terwijl de Koerden gewoon hun land willen.

2. Die VN-beginselen en wetten zijn gewoon linkse gedrochten. Je theorie over geweldsspriralen, van wie heb je die eigenlijk?

Wat xit je nu te bazelen. De Koerden waren altijd het pispaaltje van hun buurstaten, b.v. Iran en Irak. En nu vooral Turkije.
In Irak zaten gewoon Koerden in de Baaath=partij hoor.?
Maar toch gooide die Saddam Hoessein, gifbommen op Hallabjah..
Rara, hoe zit het nu dan?

De Arabische Liga was er eerder dan die VN(Verenigde Naties,onstaan na de tweede wereldoorlog.
Arabische Liga is ontstaan, om de Palestijnen te helpen, als tegenwicht tegen die expansie driften van de joden, die nog die staat niet hadden.
En dan noem je de VN een linkse club. Die club is niet links en niet rechts maar echt door zee.(vergelijk Rita Verdonk, met haar ondermaatse gehijg).

Israel heeft zich nog nooit iets aangetrokken van welke VN-resolutie dan ook.
Ararabische staten moesten zich aanpassen, b.v. Syrie. Maar daar heeft geen enkele christenhond het hierover.
LIbanon, een christelijke politiek, en toen de Palestijnen werden verdreven, en in Libanon, Syrie en en Jordanie gedropt, in die gevangen kampen, zoals hier de Molukkers in kampen zaten, die ooit werden gebruikt door de Duitsers om afvalligen op te gaan sluiten.

In Libanon heb je alle geloofsparochies , van oost tot west, en van noord tot zuid.
Je hebt gezien hoeveel burger slachtoffers hier zijn gevallen.
De Falanga de geheime politie, van de Christen, samen met de joden, hebben die Palestijnen uitgeroeid, Shaba en Shatilla.
Christenen waren de bondgenoten van |Israel.
Al Fatah ging zich toch in het Zuiden van Libanon vestigen?
In het Zuiden wonen shiiten en Druzen, allebei islam.
Daar kwam die politieke groepering tot stand die Amal..
Maar het waren tijden van die veranderingen in Iran, de Sjah weggehoond,mooie ideeen van Khomeiny om het volk tevreden te stellen, en voor emancipatie en vooruitgangen.
Maar helaas gebeurde dat niet. Radicalisering was daar volop.
Als je onderdrukt wordt als bevolkingsgroep, dan is er altijd wel een partij die beroep op mensen wil doen...
Syrie was in eerste instantie pro- Palestijns, en mocht ook in Libanon infiltreren,maar daar bij, was het wel zo, dat Syrie zich heeft gekeerd tegen Arafat en consorten om zijn eigen haggie te redden.
Syrie is monddood gemaakt. Nog steeds, samen met Iran, zijn dat de ware vijanden van Amerika en Europa en vooral Israel.
Amerika en Israel hebben gewoonweg zondebokken nodig, om hun overheersende expansie politiek door te gaan zetten.

En de Koerden wonen altijd al in die grensgebieden, Iran, Irak en Turkije.
Koerden waren altijd een vooruitstevende volk. In tijden van islamisering,lang geleden. Salahhadien was een koerd, die rechtvaardigheid nastreefde, en er voor gezorgd heeft landen te veroveren die de lat dreven met islam geloof.
Islam is en blijft een sociale orde, die er voor streeft, dat iedereen verantwoordelijkheid moet tonen, en bewerkstelligen, zoals Mohammed, vzmh,in zijn vaandel heeft staan.
Maar door het gekonkel van die mandaatstaten, die Palestina,Syrie,en Libanon zijn verkwanseld? En vooral Israel hoe ze die land hebben ingelijft, als een buffer, vooral de Amerikanen en Egypte hebben bijgedragen aan een staat die nu Israel heet.
Erkenning, door Fatah, als een vazal, gesponnen met haar Israelische wetten, en nu die Hamas, die oeverloos worden uitgemoord, daar valt blijkbaar geen resolutie meer onder.
Saoedie en ook Syrie zijn bang voor de sjiieten, die hun politieke drijfveer opleggen, door die zogenaamde schendingen van atoomverdragen(Iran heeft wel die verdrag getekent, en Israel dus niet, en Pakistan en ook India al niet).
De VN is altijd al een bende geweest,de stemmen tellen, en daarom gaan landen b.v. in Afrika en het Midden-Oosten nooit veilig worden.
Er wordt gewoonweg oeverloos geplunderd van vrede lievende mensen, maar die mensen komen geen stap verder.
En in islam is het wel zo, dat je je zwaard mag pakken, en daarom is bin Laden, in vele ogen van moslims een vrijheids strijder.

De allerjongste bevolking groeperingen bevinden zich in oorlogsgebieden, die niets hebben, die worden onderdrukt, en het westen lonkt nar bevrijdingen...
Maar die bevrijdingen leiden nergens naar.
Hier in Nederland, zit men maar te zeiken over moslims, zoals die Wilders maar doet, en waar mevrouw HAA, eventjes in Nederland verblijft, hoe het nu wel zit met har beveliging.
Zij kan al die haatzaaierij wel verkondigen, en b.v, een andere burger weer niet?
Islam is altijd vrij geweest in moderne islam, ook samen met democratische waarden. Men studeert zich rot.
Maar het westen studeert nieteens, die weten zeker weten waar Abraham blijkbaar de mosterd vandaan haalt.
Elke vooruitgang in islam, heeft nooit en te nimmer de profeet geschonden, in insalm heb je het over wetten, die sjaria-wetten heten, en overal zelfs in Saoedie en ook in Marokko heeft men wel bijgedragen aan vooruitgangen,huwelijk,burgerlijke wet huwelijkse wet, salaris, en werken als vrouw,war al die landen om zitten te springen.
Egypte is de jaloerse Hond, die wil ook geld naar corrupte verkieizngen, en daar doet het westen juist aan mee.
Egypte was het eerste land,buiten de Arabische Liga om, om Israel te gaan erkennen, en gewoonweg, om meer wapens en geld uit het westen..
Zo is mijn mening.
We zijn allemaal mensen, met eigen visie, en bevindingen, maar we komen er nooit uit, als we denken, dat wij strijden tegen een islam, die in feite de sociaalste geloof is..inscha Allah!

Maarten
03-10-07, 14:24
Geplaatst door III
Jij hebt het door!
Snap je dat?
superdinges heeft nooit wat door, en snapt ook niet dat je rustig éen onderwerp onder de loep kunt nemen, en daar veel aspecten van kunt bekijken, zonder het verband met andere zaken geweld aan te doen.
Daar is helemaal niks mis mee, maar die Israel-aanhang maakt er natuurlijk graag een enorm lawaai over.

En die worden helemaal groen als je laat zien hoe ondermijnend die kwestie voor talloze dingen is, en hoe groot het verband met allerlei dingen is.
Dus krijg je een enorm gebrul over eenzijdigheid, antisemitisme enz enz.. Die hele kliek doet dat.

Nou AHA weer met d'r terrorismegedoe.. Het verband met de Palestijnse kwestie, ofwel Hamas, is overduidelijk. Al dat geweld zou aan die moslimse onbeschaving liggen. Maar je moet er niet over beginnen, want dan krijg je die ranzige kliek weer over je heen.
Ik ga gewoon lekker door... niks zo interessant als die Israelische kwestie.. Een buitenkansje hoor. Het komt niet vaak voor dat een zaak zo rot is als deze. Het kliekje hier is daar een onderdeel van, maar wil dat niet weten. Kortom, die worden permanent geroosterd, en ik vind dat wel een leuke hobby. :D

super ick
03-10-07, 14:47
Geplaatst door Maarten
superdinges heeft nooit wat door, en snapt ook niet dat je rustig éen onderwerp onder de loep kunt nemen, en daar veel aspecten van kunt bekijken, zonder het verband met andere zaken geweld aan te doen.
Daar is helemaal niks mis mee, maar die Israel-aanhang maakt er natuurlijk graag een enorm lawaai over.

En die worden helemaal groen als je laat zien hoe ondermijnend die kwestie voor talloze dingen is, en hoe groot het verband met allerlei dingen is.
Dus krijg je een enorm gebrul over eenzijdigheid, antisemitisme enz enz.. Die hele kliek doet dat.

Nou AHA weer met d'r terrorismegedoe.. Het verband met de Palestijnse kwestie, ofwel Hamas, is overduidelijk. Al dat geweld zou aan die moslimse onbeschaving liggen. Maar je moet er niet over beginnen, want dan krijg je die ranzige kliek weer over je heen.
Ik ga gewoon lekker door... niks zo interessant als die Israelische kwestie.. Een buitenkansje hoor. Het komt niet vaak voor dat een zaak zo rot is als deze. Het kliekje hier is daar een onderdeel van, maar wil dat niet weten. Kortom, die worden permanent geroosterd, en ik vind dat wel een leuke hobby. :D

Hobby?
Ga je nu plotseling de luchtigheid zelve spelen?
De Palestijnse kwestie als hobby.

III
03-10-07, 15:27
Geplaatst door super ick
Hobby?
Ga je nu plotseling de luchtigheid zelve spelen?
De Palestijnse kwestie als hobby.

Or you being the side dish?

III
03-10-07, 15:29
Geplaatst door Hawa
Attachment: albumhoes_iron_&_wine_-_the_shepherd's_dog.jpg

Zie je Seth?

III
03-10-07, 15:45
Geplaatst door Me, Myself & I = "three times I" = MMI =2001 (het jaar van de ommekeer voor mij), van rechts naar links IMM = Ibrahim Muhamad Mustapha

Zo, nu ga ik jou eens even leren te citeren!

Zie je wat ik heb gedaan?
Ik klikte rechtsonder op de knop "citeer".
Daarna kwam ik in het venstertje waarin ik mijn reply kan zetten.

In dit venstertje zie je dan wat er aan de hand is:
Het geciteerde stuk staat tussen twee commando's, een begin en een eind commando *.

Toen heb ik het commando gecopieerd en erboven gezet, jouw nick gewijzigd in iets anders, iets van mij.
En toen een spatie in het begincommando geplaatst om zodoende het commando te corruperen, ontkrachten.
Daardoor is het nu niet "aangehaald".

Wat ik dus nu gedaan heb is mijzelf geciteerd met jouw text als "vals" citaat eronder.
Merk op dat wanneer je de spatie tussen de eerste [ en de Q weghaalt, dat jouw text dan ook in een groen kadertje komt.

* [commando] is het begin en gaat aan de text vooraf.
[/comando] is de afsluiter ervan.
Deze commando's zijn bij voorbeeld COLOR = kleur, B = vet, I = italics, cursief, SIZE = fontafmeting, grootte van de letters.



[ QUOTE]Geplaatst door Hawa
1. Jouw gevoel van urgentie wordt niet breed gedragen in de Nederlandse samenleving. We zitten toch ook niet te wachten op aanslagen op Europese politici van Turkse Koerden met gevoel van urgentie. Europa drijft volop handel met Turkije, terwijl de Koerden gewoon hun land willen.

2. Die VN-beginselen en wetten zijn gewoon linkse gedrochten. Je theorie over geweldsspriralen, van wie heb je die eigenlijk?

Wat xit je nu te bazelen. De Koerden waren altijd het pispaaltje van hun buurstaten, b.v. Iran en Irak. En nu vooral Turkije.
In Irak zaten gewoon Koerden in de Baaath=partij hoor.?
Maar toch gooide die Saddam Hoessein, gifbommen op Hallabjah..
Rara, hoe zit het nu dan?

De Arabische Liga was er eerder dan die VN(Verenigde Naties,onstaan na de tweede wereldoorlog.
Arabische Liga is ontstaan, om de Palestijnen te helpen, als tegenwicht tegen die expansie driften van de joden, die nog die staat niet hadden.
En dan noem je de VN een linkse club. Die club is niet links en niet rechts maar echt door zee.(vergelijk Rita Verdonk, met haar ondermaatse gehijg).

Israel heeft zich nog nooit iets aangetrokken van welke VN-resolutie dan ook.
Ararabische staten moesten zich aanpassen, b.v. Syrie. Maar daar heeft geen enkele christenhond het hierover.
LIbanon, een christelijke politiek, en toen de Palestijnen werden verdreven, en in Libanon, Syrie en en Jordanie gedropt, in die gevangen kampen, zoals hier de Molukkers in kampen zaten, die ooit werden gebruikt door de Duitsers om afvalligen op te gaan sluiten.

In Libanon heb je alle geloofsparochies , van oost tot west, en van noord tot zuid.
Je hebt gezien hoeveel burger slachtoffers hier zijn gevallen.
De Falanga de geheime politie, van de Christen, samen met de joden, hebben die Palestijnen uitgeroeid, Shaba en Shatilla.
Christenen waren de bondgenoten van |Israel.
Al Fatah ging zich toch in het Zuiden van Libanon vestigen?
In het Zuiden wonen shiiten en Druzen, allebei islam.
Daar kwam die politieke groepering tot stand die Amal..
Maar het waren tijden van die veranderingen in Iran, de Sjah weggehoond,mooie ideeen van Khomeiny om het volk tevreden te stellen, en voor emancipatie en vooruitgangen.
Maar helaas gebeurde dat niet. Radicalisering was daar volop.
Als je onderdrukt wordt als bevolkingsgroep, dan is er altijd wel een partij die beroep op mensen wil doen...
Syrie was in eerste instantie pro- Palestijns, en mocht ook in Libanon infiltreren,maar daar bij, was het wel zo, dat Syrie zich heeft gekeerd tegen Arafat en consorten om zijn eigen haggie te redden.
Syrie is monddood gemaakt. Nog steeds, samen met Iran, zijn dat de ware vijanden van Amerika en Europa en vooral Israel.
Amerika en Israel hebben gewoonweg zondebokken nodig, om hun overheersende expansie politiek door te gaan zetten.

En de Koerden wonen altijd al in die grensgebieden, Iran, Irak en Turkije.
Koerden waren altijd een vooruitstevende volk. In tijden van islamisering,lang geleden. Salahhadien was een koerd, die rechtvaardigheid nastreefde, en er voor gezorgd heeft landen te veroveren die de lat dreven met islam geloof.
Islam is en blijft een sociale orde, die er voor streeft, dat iedereen verantwoordelijkheid moet tonen, en bewerkstelligen, zoals Mohammed, vzmh,in zijn vaandel heeft staan.
Maar door het gekonkel van die mandaatstaten, die Palestina,Syrie,en Libanon zijn verkwanseld? En vooral Israel hoe ze die land hebben ingelijft, als een buffer, vooral de Amerikanen en Egypte hebben bijgedragen aan een staat die nu Israel heet.
Erkenning, door Fatah, als een vazal, gesponnen met haar Israelische wetten, en nu die Hamas, die oeverloos worden uitgemoord, daar valt blijkbaar geen resolutie meer onder.
Saoedie en ook Syrie zijn bang voor de sjiieten, die hun politieke drijfveer opleggen, door die zogenaamde schendingen van atoomverdragen(Iran heeft wel die verdrag getekent, en Israel dus niet, en Pakistan en ook India al niet).
De VN is altijd al een bende geweest,de stemmen tellen, en daarom gaan landen b.v. in Afrika en het Midden-Oosten nooit veilig worden.
Er wordt gewoonweg oeverloos geplunderd van vrede lievende mensen, maar die mensen komen geen stap verder.
En in islam is het wel zo, dat je je zwaard mag pakken, en daarom is bin Laden, in vele ogen van moslims een vrijheids strijder.

De allerjongste bevolking groeperingen bevinden zich in oorlogsgebieden, die niets hebben, die worden onderdrukt, en het westen lonkt nar bevrijdingen...
Maar die bevrijdingen leiden nergens naar.
Hier in Nederland, zit men maar te zeiken over moslims, zoals die Wilders maar doet, en waar mevrouw HAA, eventjes in Nederland verblijft, hoe het nu wel zit met har beveliging.
Zij kan al die haatzaaierij wel verkondigen, en b.v, een andere burger weer niet?
Islam is altijd vrij geweest in moderne islam, ook samen met democratische waarden. Men studeert zich rot.
Maar het westen studeert nieteens, die weten zeker weten waar Abraham blijkbaar de mosterd vandaan haalt.
Elke vooruitgang in islam, heeft nooit en te nimmer de profeet geschonden, in insalm heb je het over wetten, die sjaria-wetten heten, en overal zelfs in Saoedie en ook in Marokko heeft men wel bijgedragen aan vooruitgangen,huwelijk,burgerlijke wet huwelijkse wet, salaris, en werken als vrouw,war al die landen om zitten te springen.
Egypte is de jaloerse Hond, die wil ook geld naar corrupte verkieizngen, en daar doet het westen juist aan mee.
Egypte was het eerste land,buiten de Arabische Liga om, om Israel te gaan erkennen, en gewoonweg, om meer wapens en geld uit het westen..
Zo is mijn mening.
We zijn allemaal mensen, met eigen visie, en bevindingen, maar we komen er nooit uit, als we denken, dat wij strijden tegen een islam, die in feite de sociaalste geloof is..inscha Allah! [/QUOTE]

Je vous en prie!
:fpetaf:

fransjan
03-10-07, 16:26
Geplaatst door Maarten
Ik zeg vooral dat je moet ophouden met excentrieke dingen te denken en gewoon moet beginnen je logische verstand te gebruiken.
Ik gaf je een reeks van 3 voorbeelden. Kun je ze af maken tot 4, 5, en 6?
4 wordt bijvoorbeeld: het wordt geen a-bom op adam maar iets anders.
5 wordt bijvoorbeeld: niet het land zelf doet het, maar diens vriendjes.. .....
Nee jij begint ineens over Denemarken, terwijl Nederland helemaal geen belang heeft bij het bombarderen daarvan.

Jij bent niet te volgen. Ik ben maar een gewone rechtse sterveling. En het lukt me gewoon niet om 4, 5 en 6 op te stellen.

Ik ben toch de minder wetende partij die dingen uitgelegd moet krijgen, terwijl jij weet hoe het zit.

Daarom herhaal ik de vraag nogmaals: Moeten we de Palestijnen helpen en de Israeliers dwarszitten om ons eigen hachje te redden?

Hawa
03-10-07, 16:37
Daarom herhaal ik de vraag nogmaals: Moeten we de Palestijnen helpen en de Israeliers dwarszitten om ons eigen hachje te redden?

De Israeleiers hoef je mi nieteens dwars te gaan zitten. Die zitten ons nog steeds dwars, met hun gammele vrachtvliegtuig, waar zogenaamde witte mannen pak, de waarheid hebben verdoezeld.
Nee Israel is heilig toch!
Palestijnen helpen en de Israeliers dwars gaan zitten, heopel toch gewoon op, met die gedurfde vraagstelling.
Schaam je onwetende, en hang EL-Al maar om je nek, als dank aan al die onschuldige slachtoffers in de Bijlmermeer, op Wereld Dierendag, en ook nog op die Christelijke zondag namiddag zon.

fransjan
03-10-07, 16:56
Geplaatst door Hawa
Daarom herhaal ik de vraag nogmaals: Moeten we de Palestijnen helpen en de Israeliers dwarszitten om ons eigen hachje te redden?

De Israeleiers hoef je mi nieteens dwars te gaan zitten. Die zitten ons nog steeds ...........
Hawa, er kan morgen net zo goed een KLM toestel in Tel Aviv uit de lucht vallen.

Maar als dat zou gebeuren krijgt Israel waarschijnlijk ook de schuld, zo werkt dat blijkbaar.

Hawa
04-10-07, 18:17
Hawa, er kan morgen net zo goed een KLM toestel in Tel Aviv uit de lucht vallen.

Maar als dat zou gebeuren krijgt Israel waarschijnlijk ook de schuld, zo werkt dat blijkbaar.

Ja! Zo werkt het woord blijkbaar..Voor iedereen duidelijk!! :(

III
04-10-07, 19:07
Geplaatst door Hawa
Hawa, er kan morgen net zo goed een KLM toestel in Tel Aviv uit de lucht vallen.

Maar als dat zou gebeuren krijgt Israel waarschijnlijk ook de schuld, zo werkt dat blijkbaar.

Ja! Zo werkt het woord blijkbaar..Voor iedereen duidelijk!! :(

Hawa, zou je alsteblieft gebruik willen maken van de citaatfunctie?

BTW: De Soldaat van Oranje is overleden.
Heb daar nog een topic (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=229549&highlight=soldaat) over gestart. Alleen geen enkele reactie. Ook niet van hen die pretenderen dat wij van de nazi's bevrijd zijn door de geallieerde machten...

Hawa
04-10-07, 20:11
BTW: De Soldaat van Oranje is overleden.
Heb daar nog een topic over gestart. Alleen geen enkele reactie. Ook niet van hen die pretenderen dat wij van de nazi's bevrijd zijn door de geallieerde machten...

Sorry. Die topic heb ik nooit gezien. Ik zet soldaat van Oranje als een voorbeeld neer,als een bijlage, als een fotootje,vrede zij met hem.

Maar er zijn zovele voorbeelden, van mensen die onderdrukkers niet schuwen, en tot daden over gaan.
Het zijn verzetshelden.

Maar het wrange is er wel aan, dat er nog verzetshelden zijn: worden die niet vaak, of al te vaak als terroristen afgebeeld, en waar de zogenaamde westerse wereld, vooral Amerika, vrijbrieven geven, om hen, die verzetshelden, maar oeverloos te bombarderen.
Waar blijft die waarachtige verzetstrijder dan!
Waar is hij dan?
De tegenpartij weet altijd alles, die de macht heeft en het materieel, omiemand zo maar uit de lucht uit te gaan schakelen.
Opgeruimd staat netjes!
Opgeruimd staat netjes is de hoofdmoot ook in onze staat.
Jeugd die niet wil luisteren en de boel terroriseren, die pakken we stee vast op: Laat ze maar voelen"".
Maar hieronder zit ook die zogenaamde verzetstrijder, die meer denkt dan de rest, en dat hele gepeupel aan orde en regelgeving aan zijn lars lapt. Hij heeft niks te verliezen, hij wordt er ook niet beter van.
Al die zure koppen, die altijd denken dat een groep een bedreiging gaat vormen.
Maar de groep aan de groep is al de zure appel die de pruimen niet meer lust.
Dus de pot verwijt de ketel als zij zwart ziet.
Maar verzet, is wel verzet, maar zijn die verzetstrijders altijd de goden onder de echte goden. Zeer weten niet.
Het bloed kruipt waar het niet kan gaan, niemand is zonder zonden, en de ware verzetstrijder moet ik dus nog zien, inscha Allah!

super ick
04-10-07, 22:08
Geplaatst door Hawa
BTW: De Soldaat van Oranje is overleden.
Heb daar nog een topic over gestart. Alleen geen enkele reactie. Ook niet van hen die pretenderen dat wij van de nazi's bevrijd zijn door de geallieerde machten...

Sorry. Die topic heb ik nooit gezien. Ik zet soldaat van Oranje als een voorbeeld neer,als een bijlage, als een fotootje,vrede zij met hem.

Maar er zijn zovele voorbeelden, van mensen die onderdrukkers niet schuwen, en tot daden over gaan.
Het zijn verzetshelden.

Maar het wrange is er wel aan, dat er nog verzetshelden zijn: worden die niet vaak, of al te vaak als terroristen afgebeeld, en waar de zogenaamde westerse wereld, vooral Amerika, vrijbrieven geven, om hen, die verzetshelden, maar oeverloos te bombarderen.
Waar blijft die waarachtige verzetstrijder dan!
Waar is hij dan?
De tegenpartij weet altijd alles, die de macht heeft en het materieel, omiemand zo maar uit de lucht uit te gaan schakelen.
Opgeruimd staat netjes!
Opgeruimd staat netjes is de hoofdmoot ook in onze staat.
Jeugd die niet wil luisteren en de boel terroriseren, die pakken we stee vast op: Laat ze maar voelen"".
Maar hieronder zit ook die zogenaamde verzetstrijder, die meer denkt dan de rest, en dat hele gepeupel aan orde en regelgeving aan zijn lars lapt. Hij heeft niks te verliezen, hij wordt er ook niet beter van.
Al die zure koppen, die altijd denken dat een groep een bedreiging gaat vormen.
Maar de groep aan de groep is al de zure appel die de pruimen niet meer lust.
Dus de pot verwijt de ketel als zij zwart ziet.
Maar verzet, is wel verzet, maar zijn die verzetstrijders altijd de goden onder de echte goden. Zeer weten niet.
Het bloed kruipt waar het niet kan gaan, niemand is zonder zonden, en de ware verzetstrijder moet ik dus nog zien, inscha Allah!

In 1940 1945 was soldaat van Oranje ook een terrorist. Ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt.
Vreemd is dat denken in twee kampen. Als de Amerikanen de slechten zijn, zijn de tegenstanders helden en omgedraaid?
Zou het misschien bij je op kunnen komen dat er aan beide kanten slechte krachten conflicten levend houden? Dat je niet verplicht bent om een van de twee te kiezen? Of ben je toch bevangen door de propagandamachine?

III
04-10-07, 22:19
Geplaatst door super ick
In 1940 1945 was soldaat van Oranje ook een terrorist. Ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt.
Vreemd is dat denken in twee kampen. Als de Amerikanen de slechten zijn, zijn de tegenstanders helden en omgedraaid?
Zou het misschien bij je op kunnen komen dat er aan beide kanten slechte krachten conflicten levend houden? Dat je niet verplicht bent om een van de twee te kiezen? Of ben je toch bevangen door de propagandamachine?

Dit zeg je om het werk van de VS goed te praten.
Duidelijk heb jij Zeitgeist niet gezien of begrepen.
Die oorlog is een farce, net als de reden hem aan te gaan.
De propagandamachine heeft je er aardig tussen.

super ick
05-10-07, 11:37
Geplaatst door III
Dit zeg je om het werk van de VS goed te praten.
Duidelijk heb jij Zeitgeist niet gezien of begrepen.
Die oorlog is een farce, net als de reden hem aan te gaan.
De propagandamachine heeft je er aardig tussen.

Als je wilt weten waarom ik iets zeg moet je het gewoon even vragen en niet zelf stellen waarom en daar vervolgens je eigen mening aan koppelen.
Ik zal uitleggen wat ik bedoel.

Dit was mijn post:
In 1940 1945 was soldaat van Oranje ook een terrorist. Ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt.
Vreemd is dat denken in twee kampen. Als de Amerikanen de slechten zijn, zijn de tegenstanders helden en omgedraaid?
Zou het misschien bij je op kunnen komen dat er aan beide kanten slechte krachten conflicten levend houden? Dat je niet verplicht bent om een van de twee te kiezen? Of ben je toch bevangen door de propagandamachine?

Uitleg:
Aan beide kanten zijn er krachten die telkens conflicten aangaan. Ik bedoel dat breder dan alleen Westen contra moslim. In de discussie komt het hele westen t.o. alle Moslims te staan. Dat geeft een vertekenend beeld. Resultaat is, zoals je in dit topic wederom kunt lezen dat veel moslims zich ten onrechte aangesproken voelen. Dat geldt ook voor westerlingen. Bush is uiteindelijk niet eens door een meerderheid gekozen en momenteel is een meerderheid tegen de oorlog in Irak.
Je kunt moeilijk ontkennen dat de nuance zoek is geraakt. Veel moslims wordt haat jegens het westen met de paplepel ingegoten. En dat vaak door machthebbers die zeker geen brede steun genieten onder hun bevolking! (dat is dus een paralel met de huidige situatie in de VS, met dit verschil dat ze in de VS kamp Bush volgens jaar weg kunnen stemmen)
Het werkt dus contraproductief. Je speelt de fundies aan beide zijden in de kaart met dergelijke standpunten. De zo verfoeide westerse media heeft er mede voor gezorgd boven water te krijgen dat bv. de angst die gezaaid is voor massavernietigingswapens in Irak volkomen onterrecht was. Hierdoor raken nu steeds meer Amerikanen ervan overtuigd dat de inval op leugens gebaseert was en is de publieke opnie gekanteld. De Irakoorlog wordt zeker een isseu op de volgende verkiezingen en leidt er waarschijnlijk toe dat de republikeinen deze gaan verliezen. Hierdoor is de opvolger van Bush bijna verplicht om een einde te maken aan deze oorlog.
Momenteel wonen er iest van 200.000.000 mensen in de VS. Getalsmatig zijn er dus meer dan 100.000.000 tegen de oorlog in Irak! Die worden in het denkbeeld zoals ik het hierboven schets onterrecht als tegenstander/kwaad afgespiegeld terwijl het in weze dus medestanders zijn!
Hetzelfde principe wordt in veel M.O. landen toegepast op de bevolking.
Kennedy heeft tijdens de koude oorlog eens gezegd dat een Russische moeder even bezorgd was om haar zoon/kind als een moeder uit de VS. Dat waren wijze woorden.
Ik neem direct aan (zonder dat onderzoek noodzakelijk is) dat hetzelfde geldt in dit conflict. Ieder mens wil toch een vreedzame samenleving waarin hij/zij zijn kinderen een goede toekomst kan geven?
Momenteel vallen aan beide zijden dus doden terwijl aan beide zijden een meerderheid het geweld/de oorlog spuugzat is.
Zolang wij, simpele inwoners van een klein kutlandje dat geen flikker te vertellen heeft maar waar het wel nog steeds goed vertoeven is, de discussie maar blijven voeren over de weg die voor ons uitgezet is door machthebbers die geen meerderheid van de bevolking vertegenwoordigen hebben we ons dus beide, inderdaad voor de gek laten houden.
Kennelijk is de discussie wat gemakkelijker als er een duidelijk goed/slechtbeeld wordt aangeboden. Aan beide zijden wordt daar volop op ingespeelt.
Het spreekwoord 'wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet' gaat volledig op in deze.

Ook op maroc.nl steekt dit virus regelmatig de kop op. Als je je niet altijd negatief uitspreekt over 1 partij wordt je automtisch bij de andere ingedeeld.
Er wordt regelmatig fijntjes gesteld of gevraagd of je soms Jood, homo of Geert Wildersstemmer bent als je een afwijkende mening hebt.

Jou hooghartig overkomende antwoord dat ik slachtoffer ben van de propagandamachine leg ik daarom naast mij neer.

Hawa
05-10-07, 18:12
Jou hooghartig overkomende antwoord dat ik slachtoffer ben van de propagandamachine leg ik daarom naast mij neer.

Maar je maakt alweer die super dicke fout...""Waar zit die propaganda machine dan, en wie doet het, en wie zijn de schuldigen aan deze moraal verhaal?

Ik kan je voorbeeld geven hoe kinderen denken.
Mijn oppas kind zegt: "" In Afrika leidt men honger, daar zijn ze erg arm.".
Nederlandse kind, niet stom,weet wel iets van de wereld,vooral andere culturen.
Maar dat maakt niet uit, het is zijn visie.
Ik zeg. ""weet je wel, dat er in Nederland armoede heeft geheerst.?. Wacht,ik heb een bijlage van NRC-handelsbald, kan je met je eigen ogen zien.
Ik leg hem een foto voor, waar drie kinderen met schattige koppies,de bedstee uitsteken,kijkend naar een jongetje met een Schaap aan een touwtje.
Als ik naar het beschot kijk en de naar de grond,lopen de rillingen over mijn rug.
""En?""...vraag ik, wat vind je van deze foto.
Hij zegt. ""Best wel gezellig"". Kinderen kijken naar uitdrukkingen van gezichten,niet naar de omstandigheden waarin ze wonen.
Maar zei ik...""Kijk dan eens nar de grond"".
Hoe die beeldvorming in zijn geest heeft geworstelt dat weet ik dus niet, maar ik vertelde hem, dat ze in Afrika ook in kleine behuizinkjes wonen, dat weet hij ook wel, maar die zon, die maakt toch alles goed.?

Het frapante aan die kind, was een keer, dat ik een Volkskrant op tafel had gedeponeerd, waar Palestijnen en Israeliers,vooral jongeren, achter tralies elkaar grimmig aankeken. Was in die tijd, toen Joodse bezettingen uit Gaza, door Sjaron bewerkstelligt.eruit werden gestuurd , voor zijn politieke oplossing cq stabiliteit?
Maar mijn oppas kind, wees verschtikt, naar die foto....
Ik had eigenlijk die foto nieteens zo gezien, door zijn kijk op die foto,werd hij ineens allert, alleen al die uitdrukkingen van haat.

Kinderen zijn puur.
Zelfs in fotoos kunnen kinderen, zien, hoe de wereld is, maar ze weten niet, ze zijn onbevlekt, van al die ellende op deze aarde.

Mijn lieve oppas kind vroeg gelijk, toen hij die foto zag staan, en verschrikt...""Wat is dit? Waarom tralies?"".
Gelukkig op tijd kwam vriendje langs, einde discussie!!

III
05-10-07, 20:16
Geplaatst door super ick
Jou hooghartig overkomende antwoord dat ik slachtoffer ben van de propagandamachine leg ik daarom naast mij neer.



Geplaatst door super ick
Of ben je toch bevangen door de propagandamachine?[/B]

erasmus0001
06-10-07, 10:54
Geplaatst door IbnRushd
Hoezo? Moet er dan referendum plaatsvinden? Wil je effe kappen met onnozele/'provocerende' berichten plaatsen.


In juist Nederlands zou jouw reactie als volgt gesteld kunnen worden:

"Hoewel ik me kan vinden in uw observatie, ben ik van mening zelf te kunnen beslissen wat een topper is, wat niet. Ik vind uw opmerking nodeloos grievend en ben van mening dat ik hierover geen brede maatschappelijke discussie hoef te voeren".

Wellicht iets meer aandacht voor de redactie van uw reactie.

erasmus0001
06-10-07, 10:55
Geplaatst door Hawa
Jou hooghartig overkomende antwoord dat ik slachtoffer ben van de propagandamachine leg ik daarom naast mij neer.

Maar je maakt alweer die super dicke fout...""Waar zit die propaganda machine dan, en wie doet het, en wie zijn de schuldigen aan deze moraal verhaal?

Ik kan je voorbeeld geven hoe kinderen denken.
Mijn oppas kind zegt: "" In Afrika leidt men honger, daar zijn ze erg arm.".
Nederlandse kind, niet stom,weet wel iets van de wereld,vooral andere culturen.
Maar dat maakt niet uit, het is zijn visie.
Ik zeg. ""weet je wel, dat er in Nederland armoede heeft geheerst.?. Wacht,ik heb een bijlage van NRC-handelsbald, kan je met je eigen ogen zien.
Ik leg hem een foto voor, waar drie kinderen met schattige koppies,de bedstee uitsteken,kijkend naar een jongetje met een Schaap aan een touwtje.
Als ik naar het beschot kijk en de naar de grond,lopen de rillingen over mijn rug.
""En?""...vraag ik, wat vind je van deze foto.
Hij zegt. ""Best wel gezellig"". Kinderen kijken naar uitdrukkingen van gezichten,niet naar de omstandigheden waarin ze wonen.
Maar zei ik...""Kijk dan eens nar de grond"".
Hoe die beeldvorming in zijn geest heeft geworstelt dat weet ik dus niet, maar ik vertelde hem, dat ze in Afrika ook in kleine behuizinkjes wonen, dat weet hij ook wel, maar die zon, die maakt toch alles goed.?

Het frapante aan die kind, was een keer, dat ik een Volkskrant op tafel had gedeponeerd, waar Palestijnen en Israeliers,vooral jongeren, achter tralies elkaar grimmig aankeken. Was in die tijd, toen Joodse bezettingen uit Gaza, door Sjaron bewerkstelligt.eruit werden gestuurd , voor zijn politieke oplossing cq stabiliteit?
Maar mijn oppas kind, wees verschtikt, naar die foto....
Ik had eigenlijk die foto nieteens zo gezien, door zijn kijk op die foto,werd hij ineens allert, alleen al die uitdrukkingen van haat.

Kinderen zijn puur.
Zelfs in fotoos kunnen kinderen, zien, hoe de wereld is, maar ze weten niet, ze zijn onbevlekt, van al die ellende op deze aarde.

Mijn lieve oppas kind vroeg gelijk, toen hij die foto zag staan, en verschrikt...""Wat is dit? Waarom tralies?"".
Gelukkig op tijd kwam vriendje langs, einde discussie!!


HIER STAAN ZOVEEL TAAL- EN STIJLFOUTEN IN DAT IK ER NIET AAN KAN BEGINNEN DEZE TE CORRIGEREN.

super ick
06-10-07, 12:15
Geplaatst door Hawa
Jou hooghartig overkomende antwoord dat ik slachtoffer ben van de propagandamachine leg ik daarom naast mij neer.

Maar je maakt alweer die super dicke fout...""Waar zit die propaganda machine dan, en wie doet het, en wie zijn de schuldigen aan deze moraal verhaal?

Ik kan je voorbeeld geven hoe kinderen denken.
Mijn oppas kind zegt: "" In Afrika leidt men honger, daar zijn ze erg arm.".
Nederlandse kind, niet stom,weet wel iets van de wereld,vooral andere culturen.
Maar dat maakt niet uit, het is zijn visie.
Ik zeg. ""weet je wel, dat er in Nederland armoede heeft geheerst.?. Wacht,ik heb een bijlage van NRC-handelsbald, kan je met je eigen ogen zien.
Ik leg hem een foto voor, waar drie kinderen met schattige koppies,de bedstee uitsteken,kijkend naar een jongetje met een Schaap aan een touwtje.
Als ik naar het beschot kijk en de naar de grond,lopen de rillingen over mijn rug.
""En?""...vraag ik, wat vind je van deze foto.
Hij zegt. ""Best wel gezellig"". Kinderen kijken naar uitdrukkingen van gezichten,niet naar de omstandigheden waarin ze wonen.
Maar zei ik...""Kijk dan eens nar de grond"".
Hoe die beeldvorming in zijn geest heeft geworstelt dat weet ik dus niet, maar ik vertelde hem, dat ze in Afrika ook in kleine behuizinkjes wonen, dat weet hij ook wel, maar die zon, die maakt toch alles goed.?

Het frapante aan die kind, was een keer, dat ik een Volkskrant op tafel had gedeponeerd, waar Palestijnen en Israeliers,vooral jongeren, achter tralies elkaar grimmig aankeken. Was in die tijd, toen Joodse bezettingen uit Gaza, door Sjaron bewerkstelligt.eruit werden gestuurd , voor zijn politieke oplossing cq stabiliteit?
Maar mijn oppas kind, wees verschtikt, naar die foto....
Ik had eigenlijk die foto nieteens zo gezien, door zijn kijk op die foto,werd hij ineens allert, alleen al die uitdrukkingen van haat.

Kinderen zijn puur.
Zelfs in fotoos kunnen kinderen, zien, hoe de wereld is, maar ze weten niet, ze zijn onbevlekt, van al die ellende op deze aarde.

Mijn lieve oppas kind vroeg gelijk, toen hij die foto zag staan, en verschrikt...""Wat is dit? Waarom tralies?"".
Gelukkig op tijd kwam vriendje langs, einde discussie!!

Ik reageer op propagandamachine omdat er gesuggereerd werd dat ik daar slachtoffers van was geworden.
In mijn antwoord leg ik juist uit dat het wel meevalt. Dat de media ook de andere kant belicht van de Irakoorlog, Israel, etc.
Hoe komen we het anders te weten?
Ook in de V.S. wordt heel diep gegraven in achtergronden van het nieuws vanuit diverse invalshoeken.
In vergelijking met andere delen van de wereld is de westerse media nog zo slecht niet.
Geen gebeurtenis of er worden complete boekwerken over geschreven, documentaires gemaakt, internet, etc.
Voldoende om je mening over te kunnen vormen.

Maareh BTW:
Wat doe jij in hemelsnaam met die kinderen? Je kunt ze beter een verhaaltje voorlezen van Dikkie Dick ofzo.

Maarten
06-10-07, 17:06
Geplaatst door fransjan
Nee jij begint ineens over Denemarken, terwijl Nederland helemaal geen belang heeft bij het bombarderen daarvan.

Jij bent niet te volgen. Ik ben maar een gewone rechtse sterveling. En het lukt me gewoon niet om 4, 5 en 6 op te stellen.

Ik ben toch de minder wetende partij die dingen uitgelegd moet krijgen, terwijl jij weet hoe het zit. [/i]
Nog nooit van vóorbeelden gehoord, jongen?
Ik had ook Europese landen kunnen nemen, die in de geschiedenis aan de lopende band met elkaar in oorlog geweest zijn: Frankrijk, Engeland, Duitsland, de hele Balkan enz..
Maar als jij niks wil weten, maar de best tegen de daken gaan discussieren hoor..

Maarten
06-10-07, 17:15
Geplaatst door fransjan
Hawa, er kan morgen net zo goed een KLM toestel in Tel Aviv uit de lucht vallen.

Maar als dat zou gebeuren krijgt Israel waarschijnlijk ook de schuld, zo werkt dat blijkbaar.

Hoe iets werkt, en wie er schuld krijgt op grond van wat, daar moet jij nog mee beginnen.
Dat is een uiterst serieus onderwerp, waar in Europa kennis zát over is.
En als jij denkt dat het allemaal over meninkjes gaat, of over "ik vind", dan wordt het echt weer tijd voor de schoolbankjes vaderlandse geschiedenis.
Maak 4, 5 en 6 maar af, dan weet je tenminste weer waar het over gaat. Dat zet die bovenkamer tenminste in beweging.

Maarten
06-10-07, 17:20
Geplaatst door super ick
In 1940 1945 was soldaat van Oranje ook een terrorist. Ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt.
Na de oorlog was je vrouw d'r kop kaalgeschoren bij dit soort meningen. En terecht.
En als het weer zou gebeuren, dan zouden ze het wéer doen. En weer terecht.

En als jij verkrachte vrouwen en verkrachters gaat omschrijven als 2 partijen die in conflict liggen, en elk zo hun eigen zienswijze hebben, dan moet jij dat weten. Mij hoor je niet klagen als ze je daarvoor op straat je kop kaalschoren..

Maarten
06-10-07, 17:26
Geplaatst door erasmus0001
HIER STAAN ZOVEEL TAAL- EN STIJLFOUTEN IN DAT IK ER NIET AAN KAN BEGINNEN DEZE TE CORRIGEREN.

Mocht u ergens aangenomen zijn om taal- en stijlfouten te corrigeren, dan wordt u graag verzocht zich te begeven naar het forum, waar u daar voor aangenomen werd.

1973Tanger
06-10-07, 17:43
Geplaatst door Maarten
Mocht u ergens aangenomen zijn om taal- en stijlfouten te corrigeren, dan wordt u graag verzocht zich te begeven naar het forum, waar u daar voor aangenomen werd.

:hihi: Maarten toch. Die Belg is notabene een strijder tegen de taal verloedering. Voor correcte spelling, tegen gebroddel. Hij is op een missie. Sta hem a.u.b. niet in de weg. België en de taalgrens moet gered worden.

super ick
06-10-07, 18:20
Geplaatst door Maarten
Na de oorlog was je vrouw d'r kop kaalgeschoren bij dit soort meningen. En terecht.
En als het weer zou gebeuren, dan zouden ze het wéer doen. En weer terecht.

En als jij verkrachte vrouwen en verkrachters gaat omschrijven als 2 partijen die in conflict liggen, en elk zo hun eigen zienswijze hebben, dan moet jij dat weten. Mij hoor je niet klagen als ze je daarvoor op straat je kop kaalschoren..

Als je die ene zin in de gehele context van mijn complete post plaatst dan zie je duidelijk dat ik het anders bedoel.
Maar dat was de grote denker natuurlijk even ontgaan.

Blijf jij maar gewoon diep met je kop in het zand zitten. Anders kan je niet meer functioneren. Zonder medicatie ben jij toch niet op andere gedachte brengen.

Maarten
06-10-07, 19:43
Geplaatst door super ick
Als je die ene zin in de gehele context van mijn complete post plaatst dan zie je duidelijk dat ik het anders bedoel.
Maar dat was de grote denker natuurlijk even ontgaan.

Blijf jij maar gewoon diep met je kop in het zand zitten. Anders kan je niet meer functioneren. Zonder medicatie ben jij toch niet op andere gedachte brengen.
Wie voortdurend het element recht weg laat bij beoordelingen van conflicten, doet niet eens meer mee in zinnige discussies daar over.

fransjan
06-10-07, 22:58
Geplaatst door Maarten
\aal over meninkjes gaat, of over "ik vind", dan wordt het echt weer tijd voor de schoolbankjes vaderlandse geschiedenis.
Maak 4, 5 en 6 maar af, dan weet je tenminste weer waar het over gaat. Dat zet die bovenkamer tenminste in beweging.
Ik hoef je stomme invuloefening niet. Jij vertikt het om mijn vraag te beantwoorden.

III
06-10-07, 23:23
Geplaatst door super ick

In vergelijking met andere delen van de wereld is de westerse media nog zo slecht niet.


Antarctica?
Zeg wat je bedoelt en onderbouw dat met argumenten.
Brannen zal ik in deze kwestie maar niet vragen.
Ben ten slotte geen onmens!

III
06-10-07, 23:26
Geplaatst door Maarten
Mocht u ergens aangenomen zijn om taal- en stijlfouten te corrigeren, dan wordt u graag verzocht zich te begeven naar het forum, waar u daar voor aangenomen werd.

In correct Nederlands: "Mork calling Orson, come in Orson!"

III
06-10-07, 23:41
Geplaatst door super ick
Als je die ene zin in de gehele context van mijn complete post plaatst dan zie je duidelijk dat ik het anders bedoel.
Maar dat was de grote denker natuurlijk even ontgaan.

Blijf jij maar gewoon diep met je kop in het zand zitten. Anders kan je niet meer functioneren. Zonder medicatie ben jij toch niet op andere gedachte brengen.


Geplaatst door St. Maarten
Na de oorlog was je vrouw d'r kop kaalgeschoren bij dit soort meningen. En terecht.
En als het weer zou gebeuren, dan zouden ze het wéer doen. En weer terecht.

En als jij verkrachte vrouwen en verkrachters gaat omschrijven als 2 partijen die in conflict liggen, en elk zo hun eigen zienswijze hebben, dan moet jij dat weten. Mij hoor je niet klagen als ze je daarvoor op straat je kop kaalschoren..


Geplaatst door super ick

In 1940 1945 was soldaat van Oranje ook een terrorist. Ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt.

Nu ben ik toch wel benieuwd.
Welk gedeelte van de door jou gegeven text spreekt iets anders uit dan het door Maarten aangehaalde?


In 1940 1945 was soldaat van Oranje ook een terrorist. Ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt.
Vreemd is dat denken in twee kampen. Als de Amerikanen de slechten zijn, zijn de tegenstanders helden en omgedraaid?
Zou het misschien bij je op kunnen komen dat er aan beide kanten slechte krachten conflicten levend houden? Dat je niet verplicht bent om een van de twee te kiezen? Of ben je toch bevangen door de propagandamachine?

En dat Maarten zonder medicatie niet op andere gedachten te brengen is, is een waarheid als een koe. Dat hebben erudiete persoonlijkheden nou eenmaal over zich...
Daar zou je waarachtig nog een stuk van kunnen afbijten!
Zie het als een godsgeschenk dat je hem hier hebt mogen treffen en dat hij je zo veel aandacht geeft. Daar waar anderen alreeds afgehaakt zijn, ziet-ie toch nog potentie in je...

mark61
07-10-07, 01:18
Geplaatst door III
erudiete persoonlijkheden

:zozo:

III
07-10-07, 01:38
Geplaatst door mark61
:zozo:

Sorry, ik zal jou ook noemen als de kans zich voordoet!
:duim:

Hawa
07-10-07, 14:54
Om Dickie Dick voor te gaan lezen zijn deze kinderen al weer te oud voor.
Ze moeten echter wel zo nu en dan een kranten artikel meenemen naar de school, om dit te weerleggen.
Maar propaganda is hier ook in Nederland. B.v. als dat jongetje denkt dat Afrika arm is.
Ja! Wat versta je dan onder armoede.
In Nederland was dus 50 jaar geleden nog armoede.
En hoe?
Daarom legde ik die foto reportage aan hem voor.
Nederland is een koud land,waar veel mensen jicht,asma,longziekten,tbc, en zelfs de pokken nog nieteens was uitgeroeid.

En nu kan iedereen hier blijkbaar in weelde leven,maar dat is niet voor iedereen weggelegd toch?

De nieuwe ziekte epedemie die hier zich voordoet en in al die westerse landen is dus de osbesitas(dikhuiden), de alom bekende ziekte (anarexia) en de (bolumia)..
Het scoren op het gewicht. Of het niet scoren op het gewicht.
Zelfs die kinderen beginnen daarover. Over het eten wat slecht is en niet slecht is. Dat leren ze op school. En de kinderen in Afrika zijn dus arm.
En dan zijn die kinderen die uit het midden-oosten komen dus achterlijk.
Dan denken die kinderen uit het midden-oosten dus weer dat wij westerlingen goddeloos zijn. En dat is ook propaganda.
Als je kind bent,laat hopen dat ze kind blijven, dat ze niet worden geschaad en vernederd, dat kunnen volwassen maar al te goed.
Het opvoedden van kinderen is niet makkelijk, en zeer zeker niet makkelijk, als je alles mar kunt kopen, wat ze maar willen.
KInderen hebben repect naar elkaar toe, mar als de ouders hieraan niet meewerken, en niks weten van andere culturen, dan zal Nederland nog wel een tijdje het Geitenvolk, het mekkerende volk zijn.
De ouders moeten dan wel kunnen gaan opvoedden, mar de scholen moeten ook alert zijn.
Vooral op de schoolboekjes waar die kinderen weer uit leren, en de geschiedenislessen. Vooral daar opletten, omdat kinderen van uit andere landen, nu eenmaal hun roots met zich meedragen, en daar dient nu eenmaal de lessen worden aangepast.
En die foto over Israel/Gaza, was dermate schokkend, omdat die volkeren semieties zijn. Een kind ziet die verschil niet. Maar wel achter die tralies. Dat een kind dat opvalt. En hoe moet je dat uitleggen dan. Hij weet die geschiedenis nieteens. Straks op de middelbare school, wordt hij oeverloos overladen, met die tweede wereldoorlog. Anne Frank,de holocaust, en die dictator Hitler.
Maar over islam weet hij niks,of kan hij niks weten, dat staat niet beschreven in de schoolboeken, de geschiedenislessen.
Dat hebben we wel gezien, bij de joden herdenkingen, de slachtoffers, maar waar ook de Noord-Afrikanen hebben meegevochten en de West-Afrikanen tegen die Nazies.
West-Afrikanen, waar ik ooit een documantaire van heb gezien, die streden tegen de nazies, en terecht kwamen in Frankrijk.
Nog nooit hadden die mensen blanken gezien,nog nooit zoveel blanken, met andere denkwijzen.
En dan is Afrika arm?

super ick
08-10-07, 08:52
Geplaatst door Maarten
Wie voortdurend het element recht weg laat bij beoordelingen van conflicten, doet niet eens meer mee in zinnige discussies daar over.

Nee discussie.
Beoordelen begin ik niet aan.
Zou jij ook eens mee moeten stoppen.

mark61
08-10-07, 10:32
Geplaatst door III
Sorry, ik zal jou ook noemen als de kans zich voordoet!
:duim:

Nou dat was niet echt wat ik in gedachten had, magoed :hihi:

super ick
08-10-07, 13:55
Geplaatst door III
[/B][/QUOTE]

Nu ben ik toch wel benieuwd.
Welk gedeelte van de door jou gegeven text spreekt iets anders uit dan het door Maarten aangehaalde?



En dat Maarten zonder medicatie niet op andere gedachten te brengen is, is een waarheid als een koe. Dat hebben erudiete persoonlijkheden nou eenmaal over zich...
Daar zou je waarachtig nog een stuk van kunnen afbijten!
Zie het als een godsgeschenk dat je hem hier hebt mogen treffen en dat hij je zo veel aandacht geeft. Daar waar anderen alreeds afgehaakt zijn, ziet-ie toch nog potentie in je... [/B][/QUOTE]

Heb je niks anders te doen dan te praten over andere prikkers?
Sinds wanneer ben jij een doorgeefluik?
Open eens een goede topic.

Maarten
09-10-07, 12:45
Geplaatst door erasmus0001



Geplaatst door 1973Tanger
:hihi: Maarten toch. Die Belg is notabene een strijder tegen de taal verloedering. Voor correcte spelling, tegen gebroddel. Hij is op een missie. Sta hem a.u.b. niet in de weg. België en de taalgrens moet gered worden.

Aiai.. voor Wanhoopbelgen dient Nederland immer open te staan!..

Zij hebben bovendien een goede reputatie inzake hun terechte wanhoop over Nederland!

Hun waakhondschap inzake het Nederlands is ook al toe te juichen, hoewel daar mogelijk weer de wanhoop over het Vlaams aan ten grondslag ligt.

Vlalonië wanhoopt ook al over de nodige haarscheurtjes in zijn bestel..

Nou is Vlaams op zich nog wel verdedigbaar.. :D
Vast en zeker. ("zeker en vast" roepen de Vlamingen)
Het kent zijn eigen historische ontwikkeling..

Misschien zou den Belg dus ook respect moeten hebben voor de historische taalontwikkeling bij anderen..

En onderhavige Belg zou ongetwijfeld graag zien, dat er door een Nederlander naar de inhoud geluisterd werd van wat er door een Vlaming gezegd werd, in plaats van het gebruikelijke blijven hangen bij het lachgebulder over het vlaams..

Wellicht dat onderhavige Belg wat respect kan hebben voor de bijzondere taalontwikkeling bij Hawa, en zich beter kan toeleggen op begrip van de algemene inhoud ervan, in plaats van op Nederlandse wijze te gaan schaapmekkeren over taal- en stijlfouten..

Als Belgie nog wil bijdragen aan de goede gang van zaken in Nederland, laat het dan aan een accent op de inhoud van dingen zijn, en niet aan de hoge bergen formalisme, waar Nederland tegenwoordig zijn cultuur uit hakt, alsof het een moraaltoren van Babel tot aan God wil bouwen..
Daarin bloeit enkel de spraakverwarring..

(Hoe zeg je eigenlijk "Capito!" op zijn Belsj?)

Maarten
09-10-07, 12:58
Geplaatst door super ick
Nee discussie.
Beoordelen begin ik niet aan.
Zou jij ook eens mee moeten stoppen.
Die woorden van jou beginnen nou echt een zak zand te worden..

Verder barst je dermate van de ingebakken vooroordelen, dat je aan echt oordelen niet eens meer toe komt.


Geplaatst door super ick
Open eens een goede topic.

Ik heb de laatste 10 topics eens gecheckt, die jij geplaatst hebt.

Er is vrijwel geen enkele Marokkaan die daarin wenst te reageren.
En als het gebeurt, dan heb jij geen reden om daar blij van te worden.

Misschien zegt je dat wat over je functioneren hier.
Maar jou kennende niet.

Hawa
10-10-07, 14:26
Wellicht dat onderhavige Belg wat respect kan hebben voor de bijzondere taalontwikkeling bij Hawa, en zich beter kan toeleggen op begrip van de algemene inhoud ervan, in plaats van op Nederlandse wijze te gaan schaapmekkeren over taal- en stijlfouten..

Nou ja. Maarten ik ben blij met jou. Mar toch heeft Erasmus weer gelijk, dat dat stukje van mij niet om te leze is. Ik vind dat stukje ook bagger.
Het is gewoonweg niet leuk geschreven..
Ik vind uberhaubt niet eens leuk, om te schrijven, die zegt, zij zegt, of wat die anderen daarop zeggen, in dubbele punt,aanroeptekens enzo.
Mijn pc. werkt ook al niet mee. Dus ik ga nooit meer zo schrijven.

Maar taalkundigen zijn die Belgen dus wel weer. Ik heb dar veel respect voor. Ze scoren ook al goed, met toets naar Nederlandse taal gebruik.
Belgen praten ook zo leuk,vind ik.
Ik heb ook een boek over Nederlandse taal kunde en gramatica.
Zij heet Henrieete(moet dus puntjes op de ee, maar p.c. wil niet).
Zij schrijft zo mooi, en helder, zij geeft aan mij zelfvertrouwen,aan mijn kunst van schrijven.
Als je uit een andere cultuur komt, en je bent niet als het ware twee talig opgevoedt,dan beheers je de taal niet zo, als je moet doen.
Het dogmatische aan de taal kan je beweginsvrijheid beinvloeden,en denkt dat je niks kan aanvangen in die taal,wat nu eenmaal bruikbaar en gangbaar is.
Creatief met taal, is zeer belangrijk, dan die oeverloze ambtenaren taal,die niks zeggende is.
Als je tweetalig bent opgevoedt, dan zit je traditionele taal in je vaandel, je droomt ook die taal.
Langzamerhand droom je in die taal die je moet spreken.....

Olive Yao
10-10-07, 20:34
Geplaatst door Hawa
Nou ja.

(...)

Hawa, je schrijft poëzie.

super ick
10-10-07, 21:34
Geplaatst door Maarten
Die woorden van jou beginnen nou echt een zak zand te worden..

Verder barst je dermate van de ingebakken vooroordelen, dat je aan echt oordelen niet eens meer toe komt.



Ik heb de laatste 10 topics eens gecheckt, die jij geplaatst hebt.

Er is vrijwel geen enkele Marokkaan die daarin wenst te reageren.
En als het gebeurt, dan heb jij geen reden om daar blij van te worden.

Misschien zegt je dat wat over je functioneren hier.
Maar jou kennende niet.

Bla, bla, bla, bla
Ouwe koek die verwijten van jou.
Ik heb jou nergens ook maar einige mate van respect zien tonen voor mensen die een andere mening zijn toegedaan.
Nee Maarten weet alles, heeft overal een oordeel over en denk je er anders over dan ben je dom, rechts, etc.
Wat dat betreft heb jij hier inderdaad veel te zoeken, heb jij hier wel veel opgepikt.

Misschien zegt je dat wat over je functioneren hier.
Maar jou kennende niet.



Geplaatst door Maarten

Er is vrijwel geen enkele Marokkaan die daarin wenst te reageren.
En als het gebeurt, dan heb jij geen reden om daar blij van te worden.


De herkomst van de reacties boeien mij niet. Ik kijk meer naar de inhoud.
Stop eens met oordelen en probeer je Israel/palestijnen retoriek eens wat meer weg te laten uit diverse topics.
Die zaak knoop jij te pas en te onpas in iedere topic aan ieder onderwerp vast. Je lijkt bijna bezeten.

Maarten
11-10-07, 15:41
Geplaatst door Hawa

Nou ja. Maarten ik ben blij met jou. Maar toch heeft Erasmus weer gelijk, dat dat stukje van mij niet om te leze is. Ik vind dat stukje ook bagger.
Het is gewoonweg niet leuk geschreven..
Ik vind uberhaubt niet eens leuk, om te schrijven, die zegt, zij zegt, of wat die anderen daarop zeggen, in dubbele punt,aanroeptekens enzo.
Mijn pc. werkt ook al niet mee. Dus ik ga nooit meer zo schrijven.

Maar taalkundigen zijn die Belgen dus wel weer. Ik heb dar veel respect voor. Ze scoren ook al goed, met toets naar Nederlandse taal gebruik.
Belgen praten ook zo leuk,vind ik.
Ik heb ook een boek over Nederlandse taal kunde en gramatica.
Zij heet Henrieete(moet dus puntjes op de ee, maar p.c. wil niet).
Zij schrijft zo mooi, en helder, zij geeft aan mij zelfvertrouwen,aan mijn kunst van schrijven.
Als je uit een andere cultuur komt, en je bent niet als het ware twee talig opgevoedt,dan beheers je de taal niet zo, als je moet doen.
Het dogmatische aan de taal kan je beweginsvrijheid beinvloeden,en denkt dat je niks kan aanvangen in die taal,wat nu eenmaal bruikbaar en gangbaar is.
Creatief met taal, is zeer belangrijk, dan die oeverloze ambtenaren taal,die niks zeggende is.
Als je tweetalig bent opgevoedt, dan zit je traditionele taal in je vaandel, je droomt ook die taal.
Langzamerhand droom je in die taal die je moet spreken.....
Grinnik.. ik had je stukje niet eens gezien.. :D Maar het stikt wel vaker van allerlei soorten fouten. Dat maakt het overigens ook leuk. Op de een of andere manier dwingt het om beter te kijken naar wat je schrijft. En dat loont dan toch weer de moeite..
Enne.. :ego: ik laat m'n oordeel over wat je schrijft natuurlijk niet van jóu afhangen, he? :D
En een post hoeft ook helemaal niet "leuk"te zijn. Maar OK, wie weet was het wel een rotstukje.

Maar het eerste wat me opviel, is dat Erasmus zijn commentaar helemaal in hoofdletters scheef. Dat is echt helemaal in strijd met de "netiquette" op internet. En dat is al heel lang zo. Het wordt als bijzonder onbeleefd en opdringerig ervaren. Erasmus met zijn purisme schond zelf dus al regel éen.. Dus kon ie even zijn vet krijgen..

Verder heb je helemaal gelijk: die Belgen waken over het Nederlands. En ook ik hoor ze graag praten. Het klinkt meer naar beschaving, dan het geluid van de gemiddelde dikkop hier..
Verder heb je wel gelijk, dat je me terecht wijst, want jij wil taalkundig vooruit. Dus heb je méer aan de kritiek van Erasmus dan aan complimenten van mij..
Ik vind dat wel leuk.. jij léest en probeert echt vooruit te komen met uitdrukken in een taal, die toch relatief nieuw voor je is. Jij wil er echt inhoudelijke ingen over het leven mee kunnen neerzetten.. Dat is veel beter dan alleen maar weten hoe je een brood koopt.. Ik vind het erg leuk dat je dat probeert, juist omdat je ziet dat het extra moeite kost vanwege die taal. En het is ook al duidelijk beter dan je eerste posts.. Ik was geloof ik de enige die ze las, gewoon omdat ik het leuk vond om achter die hyrogliefen de inhoud te halen. Grinnik.. Die zat er namelijk altijd wel in.. Ik vond dat wel een leuke sport, omdat het op het eerste gezicht (grammaticaal) brandhout leek, maar het dat absoluut niet was..

Maar nou we toch bezig zijn om het puntje op de ie te zetten:

Vroeger had je ALT-combinaties. (ALT ingedrukt houden, en rechts op het toetsenbord cijfers intypen.)
Bijvoorbeeld ALT+137 gaf een ë. ALT+139 gaf een ď.
Dat werkt in Kladblok nog steeds zo. Maar in Word of hier niet meer.

In Word kun je gewoon de spellingcorrectie gebruiken. Maar ook zo:
- Druk tegelijk drie toetsen in: Ctrl+Shift+:
- Laat alles weer los.
- Typ dan de letter, waar je een trema op wilt hebben. Dit werkt bij e, i, o, en u.

Maar in dit reply-scherm? Grinnik.. het lukt me niet..
Maar je kunt altijd in Word typen, en dan de hele tekst selecteren en kopieren, en dan in het reply-scherm plakken.
(schrik trouwens niet, want je hebt kans dat je in Word een boel rode lijntjes van de spellingcorrectie krijgt..)

Maar nogmaals: ik ben blij, dat je je niet door de dogmatische barrieres van de taal laat weerhouden om te zeggen wat je denkt.

Hawa
11-10-07, 17:21
Maar nogmaals: ik ben blij, dat je je niet door de dogmatische barrieres van de taal laat weerhouden om te zeggen wat je denkt.

Ja dankje wel.
Ik vind iedereen erg leuk. Vooral wat ze schrijven. Elkaar om de oren slaan.
Maar we kunnen wel bijdragen aan het debat. En dat doen wij met zijn allen.
Het is ook erg bijzonder dat dat allemaal kan.
Ik ben daar erg blij mee.

Ik hou van jullie allemaal.

Omdat jullie mensen zijn.
Net zoals ik.
Zoals iedereen.

Leven en laten leven.

Ik wens iedereen
een gezellige suikerfeest.

Aid Moubarek!!!!!

Poesjkin
13-10-07, 09:21
Onze moslimslager: "Die vent gaat wel weer een keer weg. Als me druk moet gaan maken om elke idioot, kan ik mijn zaak wel sluiten."

En gelijk heeft hij.

broodjeaap
13-10-07, 17:31
Geplaatst door Maarten
Grinnik.. ik had je stukje niet eens gezien.. :D Maar het stikt wel vaker van allerlei soorten fouten. Dat maakt het overigens ook leuk.
Verder heb je wel gelijk, dat je me terecht wijst, want jij wil taalkundig vooruit. Dus heb je méer aan de kritiek van Erasmus dan aan complimenten van mij..
Ik vind dat wel leuk.. jij léest en probeert echt vooruit te komen met uitdrukken in een taal, die toch relatief nieuw voor je is. Jij wil er echt inhoudelijke ingen over het leven mee kunnen neerzetten.. Dat is veel beter dan alleen maar weten hoe je een brood koopt.. Ik vind het erg leuk dat je dat probeert, juist omdat je ziet dat het extra moeite kost vanwege die taal. En het is ook al duidelijk beter dan je eerste posts.. Ik was geloof ik de enige die ze las, gewoon omdat ik het leuk vond om achter die hyrogliefen (!) de inhoud te halen. Grinnik

Maar nogmaals: ik ben blij, dat je je niet door de dogmatische barrieres van de taal laat weerhouden om te zeggen wat je denkt.

Allemaal door wensdenken ingegeven bull. De heersende belangstelling voor het recht van de zog. 'oneindige subjectieve interpretatieruimte' binnen de gemeenschappelijke voertaal, -het debiele stokpaardje van de politiek correcte weg-met-ons ideologen-, slaat tenslotte om in geweld tegen diegenen, die zich reeds verbaal niet konden weren. De enige uitzondering op deze regel waren de joden.

Olive Yao
14-10-07, 12:19
Geplaatst door Hawa
Ik vind iedereen erg leuk. Vooral wat ze schrijven. Elkaar om de oren slaan.
Maar we kunnen wel bijdragen aan het debat. En dat doen wij met zijn allen.
Het is ook erg bijzonder dat dat allemaal kan.
Ik ben daar erg blij mee.

Ik hou van jullie allemaal.

Omdat jullie mensen zijn.
Net zoals ik.
Zoals iedereen.

Leven en laten leven.
Dat lees ik graag.

lucida
16-10-07, 11:09
Geplaatst door 1973Tanger
Ik had niet anders verwacht dan de inhoud van dit artikel. Hier op Maroc.nl en elders boeit mij een Wilders ook niet. Maar ga geen redelijke discussie uit de weg. Maar die discussie moet ook hier inhoudelijk en fatsoenlijk verlopen. Aan zogenaamde reactionairen, die hier alleen de gal en haat van Wilders met oogkleppen op komen bevestigen heb ik geen boodschap aan. Die gasten zijn hier dan ook naar mijn mening niet welkom. Wilders is gedoemd te mislukken en vandaar verder niet de moeite waard om aandacht aan te schenken.

Wat je van Geert Wilders ook mag denken, het is een generalisatie van jewelste alles wat hij aan migratie- en islamgerelateerde problemen aankaart te diskwalificeren als het spuwen van gal en of het zaaien van haat.

In het artikel zegt Abdulmajid Khairoun van de Moslimraad. ,,Gewone moslims worden zo geprovoceerd, dat ze een keer ontploffen.” (…) ,,Als je iemand elke dag tot op het bot beledigt, kan het lontje een keer opbranden. Ik ben vooral bang voor de grote groep gematigden waar een keer iemand zichzelf niet meer in de hand heeft.’’

Ja dat is zeker waar. Maar elke medaille kent natuurlijk twee kanten. Vergeet niet dat er veel mensen (voornamelijk autochtonen) een stem op de PVV hebben uitgebracht omdat zij omgekeerd dezelfde ressentimenten voelen. Je zou namens deze groep kunnen zeggen: “Wij voelen ons als ontheemden in onze eigen woon- en leefbuurt. Dagelijks hebben we te maken met onaangepast gedrag, criminaliteit en straatterreur, en al weten we dat dit alles niet uitsluitend in de schoenen van ‘moslims’ als zodanig valt te schuiven, maar ooit raakt ook ons geduld op en dan is het onvermijdelijk dat de goeden onder de kwaden hebben te leiden. Wij houden ons hart vast dat ooit iemand binnen die de grote zwijgende, verzwegen en gestigmatiseerde groep opstaat en zichzelf niet langer meer zal weten te beheersen.

Kijk, er valt niet te ontkennen dat veel volksbuurten zwanger zijn van spanning, irritaties en een nauwelijks uitgesproken onbehagen. De gemiddelde politicus heeft daar geen boodschap aan en haalt natuurlijk zijn neus op voor dit soort ressentimenten. Met een vanzelfsprekendheid wordt dit groot onbehagen (nog steeds) al te makkelijk afgedaan als opspelende onderbuikgevoelens binnen een groep xenofoben en islamofoben, en zelfgenoegzaam met zo’n politiek correcte extreem reflexmatige riposte gaat men dan weer zelfgenoegzaam over tot de ‘orde’ van de dag.

Maar dat we ons geen illusie maken over oorzaak en gevolg van de verloedering en verpaupering van zulke wijken. Het is vooral het politiek correcte vermijdingsgedrag binnen de mainstream media en politiek die er voor heeft gezorgd dat de polarisatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen (of in politieke termen ‘bloedgroepen) hand over hand toeneemt. (Er moet immers wat te kiezen zijn, zo denkt de gemiddelde machtsbeluste politicus, die zelf vaak hoog en droog in de ‘betere’ buurt zijn intrek heeft genomen.)

Maar Jan modaal (of zoals u wilt Jan en Allahman) moeten de hooggestemde idealen van een multicultureel samenlevingsideaal zo goed en zo kwaad als dit mogelijk is maar in de praktijk zien te brengen. Elders heb ik al aangegeven ruim 25 jaar in Slotervaart te wonen. Ik heb ‘mijn’ buurt op een dramatische manier van kleur zien verschieten. Ik heb gezien hoe de mensen die het zich sociaal-economisch maar enigszins konden veroorloven massaal de wijk namen. Maar ik zie ook dat er nog een heel veel mensen ‘achterblijven’ (autochtoon en allochtoon) die liefst nog gisteren dan vandaag hetzelfde zouden doen, maar daar eenvoudigweg niet toe in staat zijn omdat hun de middelen daartoe ontbreken.

En net zo verklaarbaar dat de eerste generaties (moslim)migranten zich in een voor hun aanvankelijk vreemde omgeving vastklampten aan eigen cultuur, leefgewoonten en religie, zo zoeken nu ook de bewoners in die wijken van het eerste uur een uitlaatklep voor hun ontheemding en vervreemding binnen de eigen leefomgeving. Mag je het die mensen kwalijk nemen dat ze hun heil zoeken bij iemand die het zegt voor hen op te nemen, nadat ze decennia lang door de zogenaamde verstandige, redelijke en zorgzame stadsbestuurders in de steek zijn gelaten?

En wat is thans het antwoord van diezelfde mooi weer praters? Er moet meer diversiteit in die wijken komen, omdat er een demografische scheefgroei is ontstaan. Ja dank je de koekoek!... Wat blijkt vervolgens de remedie? Juist ja de sociaaldemocratische sloophamer moet er aan te pas komen en juist die mensen die toch al geen kant op konden worden nu ook nog eens bijna letterlijk hun huizen ‘uitgeranseld’.

Jaren geleden heb ik (en met mij veel anderen) de politiek erop aangesproken en wij werden met dooddoeners afgescheept of zelfs erger wij kregen het verwijt naar ons hoofd geslingerd racisten te zijn. Want dat is heel lang het stopwoordje geweest om maar niets te hoeven doen aan de vele misstanden die zich in rap tempo opstapelden!

Het voert hier te ver om aan de hand van concrete voorbeelden uitvoerig aan te geven hoe de stadsbestuurders van hoofdzakelijk (s)linkse signatuur (welbewust) achter de feiten aanholden. Een voorbeeld van de vele andere voorbeelden die ik zou kunnen noemen: drie jaar geleden heb ik meerdere malen geopperd om de problematiek onder de opgroeiende moslimjeugd te ondervangen door er ‘geëmancipeerde’ imams bij te betrekken die, zoals vroeger ook in veel katholieke gezinnen gebeurde, een brug moesten proberen te slaan tussen gezin en samenleving. Het werd met hoongelach ontvangen!

Wie schetst mijn verbazing. Enkele maanden geleden met veel ophef een artikel in het Parool: een expertisebureau (het mag natuurlijk wel wat kosten) was op het idee gekomen om imams in te schakelen die probleemgezinnen met raad en daad zouden moeten bijstaan.

Partijpolitiek van de bovenste plank: pas als we zelf onze naam aan een werkbaar idee mogen verbinden zien we er heil in. Maar onderwijl is er weer een nieuwe generatie (moslimjongeren) die aan de deur klopt en moet worden geconstateerd dat de zogenaamde krachtdadige politici de problemen veelal voor zich hebben uitgeschoven opdat er electoraal nog meer profijt uit viel te peuren.

Ach, en dat door deze partijpolitieke vooruitschuifcultuur wederom een generatie tussen wal en schip dreigt te raken is slechts interessant voor de statistiek. Wat moet blijven hangen in de hoofden der mensen is dat de sociaaldemocraten het antwoord op de problemen weten te formuleren en in tegenstelling tot wat de praktijk van alle dag laat zien in staat zijn effectief door te pakken.

Ik zou nog veel meer kunnen verhalen van de politieke mores binnen de grote steden die al sinds mensenheugenis worden ‘bestuurd’ door elkaar opvolgende sociaaldemocraten. Nepotisme, vriendjespolitiek, pappen en nathouden dat zijn de trieste wapenfeiten van die politici die nu als brave Hendriken hun gifpeilen richten op de gewone Nederlander die het heeft bestaan zomaar een stem op de PVV uit te brengen.

In Amsterdam Noord moest er een sociaaldemocratische brigade aan te pas komen om mensen die op de PVV hadden gestemd ijlings van gedachte te doen veranderen. Kan het nog cynischer.

Het ergste van dit alles is natuurlijk dat de gemiddelde moslim domweg wordt meegezogen in deze door en door valse sociaaldemocratische retoriek. Ze worden beschouwd als dankbaar stemvee die het mogelijk moeten maken dat de sociaaldemocraten hun machtposities kunnen bestendigen.

Een drietal jaar geleden liet ik op de PvdA weblog te Amsterdam weten dat de partij bezig was de islam als een ideologisch strijdfront te exploiteren om met ‘vereende’ krachten het ontzielde sociaaldemocratische gedachtegoed, de socialistische heilstaat, via de ‘achteruitgang’ nieuw leven in te blazen om het zo alsnog te kunnen verwezenlijken.

En terwijl Koole in bovenstaand artikel benadrukt dat “Jami het opiniestuk op persoonlijke titel heeft geschreven en niet namens de partij, en daarnaast het volste recht heeft over ‘elk onderwerp met wie dan ook’ te publiceren”, kwam mij deze opmerking subiet op een permban te staan. Zoveel dus voor wat betreft met elkaar de discussie aangaan.

Onlangs was vrouwtje Vogelaar op bezoek in de sloppenwijken van Zuid Afrika en bestond het om te zeggen dat we daar nog veel van kunnen leren hoe we met onze ‘eigen’ probleemwijken moeten omgaan. Ik ervoer dit zoveelste politiek correcte proefballonnetje wat door haar werd opgelaten als een diepe belediging. Ze zei daarmee eigenlijk dat het niveau van de Nederlandse probleemwijken nog een gradatie lager moest worden ingeschaald dan de krottenwijken in Soweto.

En voor al degenen die nu hun hoop hebben gezet op vrouwtje Vogelaar heb ik ook een boodschap: het zal voor hun een bitterzuur gelag zijn als straks de conjunctuur tegenzit en van al die fantastische plannen niets terecht zal komen. Zij zullen nog steeds in wijken wonen waar de problemen zich opstapelen, en bemerken dat ze zich een rad voor ogen hebben laten draaien toen hun werd beloofd dat deze wijken zouden worden getransformeerd tot prachtwijken - en ze het ook nog als zoete koek slikten...

1973Tanger
16-10-07, 12:23
Geplaatst door lucida
Wat je van Geert Wilders ook mag denken, het is een generalisatie van jewelste alles wat hij aan migratie- en islamgerelateerde problemen aankaart te diskwalificeren als het spuwen van gal en of het zaaien van haat.

In het artikel zegt Abdulmajid Khairoun van de Moslimraad. ,,Gewone moslims worden zo geprovoceerd, dat ze een keer ontploffen.” (…) ,,Als je iemand elke dag tot op het bot beledigt, kan het lontje een keer opbranden. Ik ben vooral bang voor de grote groep gematigden waar een keer iemand zichzelf niet meer in de hand heeft.’’

Ja dat is zeker waar. Maar elke medaille kent natuurlijk twee kanten. Vergeet niet dat er veel mensen (voornamelijk autochtonen) een stem op de PVV hebben uitgebracht omdat zij omgekeerd dezelfde ressentimenten voelen. Je zou namens deze groep kunnen zeggen: “Wij voelen ons als ontheemden in onze eigen woon- en leefbuurt. Dagelijks hebben we te maken met onaangepast gedrag, criminaliteit en straatterreur, en al weten we dat dit alles niet uitsluitend in de schoenen van ‘moslims’ als zodanig valt te schuiven, maar ooit raakt ook ons geduld op en dan is het onvermijdelijk dat de goeden onder de kwaden hebben te leiden. Wij houden ons hart vast dat ooit iemand binnen die de grote zwijgende, verzwegen en gestigmatiseerde groep opstaat en zichzelf niet langer meer zal weten te beheersen.

Kijk, er valt niet te ontkennen dat veel volksbuurten zwanger zijn van spanning, irritaties en een nauwelijks uitgesproken onbehagen. De gemiddelde politicus heeft daar geen boodschap aan en haalt natuurlijk zijn neus op voor dit soort ressentimenten. Met een vanzelfsprekendheid wordt dit groot onbehagen (nog steeds) al te makkelijk afgedaan als opspelende onderbuikgevoelens binnen een groep xenofoben en islamofoben, en zelfgenoegzaam met zo’n politiek correcte extreem reflexmatige riposte gaat men dan weer zelfgenoegzaam over tot de ‘orde’ van de dag.

Maar dat we ons geen illusie maken over oorzaak en gevolg van de verloedering en verpaupering van zulke wijken. Het is vooral het politiek correcte vermijdingsgedrag binnen de mainstream media en politiek die er voor heeft gezorgd dat de polarisatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen (of in politieke termen ‘bloedgroepen) hand over hand toeneemt. (Er moet immers wat te kiezen zijn, zo denkt de gemiddelde machtsbeluste politicus, die zelf vaak hoog en droog in de ‘betere’ buurt zijn intrek heeft genomen.)

Maar Jan modaal (of zoals u wilt Jan en Allahman) moeten de hooggestemde idealen van een multicultureel samenlevingsideaal zo goed en zo kwaad als dit mogelijk is maar in de praktijk zien te brengen. Elders heb ik al aangegeven ruim 25 jaar in Slotervaart te wonen. Ik heb ‘mijn’ buurt op een dramatische manier van kleur zien verschieten. Ik heb gezien hoe de mensen die het zich sociaal-economisch maar enigszins konden veroorloven massaal de wijk namen. Maar ik zie ook dat er nog een heel veel mensen ‘achterblijven’ (autochtoon en allochtoon) die liefst nog gisteren dan vandaag hetzelfde zouden doen, maar daar eenvoudigweg niet toe in staat zijn omdat hun de middelen daartoe ontbreken.

En net zo verklaarbaar dat de eerste generaties (moslim)migranten zich in een voor hun aanvankelijk vreemde omgeving vastklampten aan eigen cultuur, leefgewoonten en religie, zo zoeken nu ook de bewoners in die wijken van het eerste uur een uitlaatklep voor hun ontheemding en vervreemding binnen de eigen leefomgeving. Mag je het die mensen kwalijk nemen dat ze hun heil zoeken bij iemand die het zegt voor hen op te nemen, nadat ze decennia lang door de zogenaamde verstandige, redelijke en zorgzame stadsbestuurders in de steek zijn gelaten?

En wat is thans het antwoord van diezelfde mooi weer praters? Er moet meer diversiteit in die wijken komen, omdat er een demografische scheefgroei is ontstaan. Ja dank je de koekoek!... Wat blijkt vervolgens de remedie? Juist ja de sociaaldemocratische sloophamer moet er aan te pas komen en juist die mensen die toch al geen kant op konden worden nu ook nog eens bijna letterlijk hun huizen ‘uitgeranseld’.

Jaren geleden heb ik (en met mij veel anderen) de politiek erop aangesproken en wij werden met dooddoeners afgescheept of zelfs erger wij kregen het verwijt naar ons hoofd geslingerd racisten te zijn. Want dat is heel lang het stopwoordje geweest om maar niets te hoeven doen aan de vele misstanden die zich in rap tempo opstapelden!

Het voert hier te ver om aan de hand van concrete voorbeelden uitvoerig aan te geven hoe de stadsbestuurders van hoofdzakelijk (s)linkse signatuur (welbewust) achter de feiten aanholden. Een voorbeeld van de vele andere voorbeelden die ik zou kunnen noemen: drie jaar geleden heb ik meerdere malen geopperd om de problematiek onder de opgroeiende moslimjeugd te ondervangen door er ‘geëmancipeerde’ imams bij te betrekken die, zoals vroeger ook in veel katholieke gezinnen gebeurde, een brug moesten proberen te slaan tussen gezin en samenleving. Het werd met hoongelach ontvangen!

Wie schetst mijn verbazing. Enkele maanden geleden met veel ophef een artikel in het Parool: een expertisebureau (het mag natuurlijk wel wat kosten) was op het idee gekomen om imams in te schakelen die probleemgezinnen met raad en daad zouden moeten bijstaan.

Partijpolitiek van de bovenste plank: pas als we zelf onze naam aan een werkbaar idee mogen verbinden zien we er heil in. Maar onderwijl is er weer een nieuwe generatie (moslimjongeren) die aan de deur klopt en moet worden geconstateerd dat de zogenaamde krachtdadige politici de problemen veelal voor zich hebben uitgeschoven opdat er electoraal nog meer profijt uit viel te peuren.

Ach, en dat door deze partijpolitieke vooruitschuifcultuur wederom een generatie tussen wal en schip dreigt te raken is slechts interessant voor de statistiek. Wat moet blijven hangen in de hoofden der mensen is dat de sociaaldemocraten het antwoord op de problemen weten te formuleren en in tegenstelling tot wat de praktijk van alle dag laat zien in staat zijn effectief door te pakken.

Ik zou nog veel meer kunnen verhalen van de politieke mores binnen de grote steden die al sinds mensenheugenis worden ‘bestuurd’ door elkaar opvolgende sociaaldemocraten. Nepotisme, vriendjespolitiek, pappen en nathouden dat zijn de trieste wapenfeiten van die politici die nu als brave Hendriken hun gifpeilen richten op de gewone Nederlander die het heeft bestaan zomaar een stem op de PVV uit te brengen.

In Amsterdam Noord moest er een sociaaldemocratische brigade aan te pas komen om mensen die op de PVV hadden gestemd ijlings van gedachte te doen veranderen. Kan het nog cynischer.

Het ergste van dit alles is natuurlijk dat de gemiddelde moslim domweg wordt meegezogen in deze door en door valse sociaaldemocratische retoriek. Ze worden beschouwd als dankbaar stemvee die het mogelijk moeten maken dat de sociaaldemocraten hun machtposities kunnen bestendigen.

Een drietal jaar geleden liet ik op de PvdA weblog te Amsterdam weten dat de partij bezig was de islam als een ideologisch strijdfront te exploiteren om met ‘vereende’ krachten het ontzielde sociaaldemocratische gedachtegoed, de socialistische heilstaat, via de ‘achteruitgang’ nieuw leven in te blazen om het zo alsnog te kunnen verwezenlijken.

En terwijl Koole in bovenstaand artikel benadrukt dat “Jami het opiniestuk op persoonlijke titel heeft geschreven en niet namens de partij, en daarnaast het volste recht heeft over ‘elk onderwerp met wie dan ook’ te publiceren”, kwam mij deze opmerking subiet op een permban te staan. Zoveel dus voor wat betreft met elkaar de discussie aangaan.

Onlangs was vrouwtje Vogelaar op bezoek in de sloppenwijken van Zuid Afrika en bestond het om te zeggen dat we daar nog veel van kunnen leren hoe we met onze ‘eigen’ probleemwijken moeten omgaan. Ik ervoer dit zoveelste politiek correcte proefballonnetje wat door haar werd opgelaten als een diepe belediging. Ze zei daarmee eigenlijk dat het niveau van de Nederlandse probleemwijken nog een gradatie lager moest worden ingeschaald dan de krottenwijken in Soweto.

En voor al degenen die nu hun hoop hebben gezet op vrouwtje Vogelaar heb ik ook een boodschap: het zal voor hun een bitterzuur gelag zijn als straks de conjunctuur tegenzit en van al die fantastische plannen niets terecht zal komen. Zij zullen nog steeds in wijken wonen waar de problemen zich opstapelen, en bemerken dat ze zich een rad voor ogen hebben laten draaien toen hun werd beloofd dat deze wijken zouden worden getransformeerd tot prachtwijken - en ze het ook nog als zoete koek slikten...

Uit uw reactie kan ik opmaken dat u de ontstante situatie erg hoog heeft liggen. Dat we voor wat betreft Amsterdam met elkaar gemeen hebben, dat u in het stadsdeel Slotervaart vertoeft en ik in het grootste stadsdeel van Amsterdam, namelijk Noord woonachtig ben. Ik erken uw aangebrachte problemen en bevestig ook de verloedering en uw roep om verandering. In stadsdeel Noord met de grootste Wilders aanhang sinds de afgelopen verkiezingen, waar ik ook mijn stemrecht heb uitgebracht. Is het inmiddels een drukte van belang. Het stadsdeel staat op de agenda voor stadsvernieuwing. Met de komst van de Noord/Zuidlijn, is het stadsdeel een grote bouwput geworden. Winkelcentra en wijken worden volledig heringericht. Daarmee wordt enigszins tegemoet gekomen aan die verloedering. Verder erken ik volstrekt het gevoel van ontheemding van de autochtone bevolking, maar ook die van de allochtonen. Dat u de politiek aanwijst als hoofdschuldigen van de onstane spanningen, kan ik niet ontkennen. Het is immers Nederland. Het is uw land. Dat staat buiten kijf. Vreemdelingen zijn hier welkom, maar moeten zich onmiddelijk aanpassen. Zo niet, dan moeten ze maar ophoepelen. Maar vergeet daarbij niet uw rol als gastheer/vrouw volledig uit te buiten. De huidige politiek is bijzonder statisch. Ik begrijp danook de wens om een frisse wind in de politiek erg goed. Met Wilders als breekijzer in het stemhokje, is de verleiding erg groot. Ook voor mij.

super ick
16-10-07, 13:47
Geplaatst door 1973Tanger
Uit uw reactie kan ik opmaken dat u de ontstante situatie erg hoog heeft liggen. Dat we voor wat betreft Amsterdam met elkaar gemeen hebben, dat u in het stadsdeel Slotervaart vertoeft en ik in het grootste stadsdeel van Amsterdam, namelijk Noord woonachtig ben. Ik erken uw aangebrachte problemen en bevestig ook de verloedering en uw roep om verandering. In stadsdeel Noord met de grootste Wilders aanhang sinds de afgelopen verkiezingen, waar ik ook mijn stemrecht heb uitgebracht. Is het inmiddels een drukte van belang. Het stadsdeel staat op de agenda voor stadsvernieuwing. Met de komst van de Noord/Zuidlijn, is het stadsdeel een grote bouwput geworden. Winkelcentra en wijken worden volledig heringericht. Daarmee wordt enigszins tegemoet gekomen aan die verloedering. Verder erken ik volstrekt het gevoel van ontheemding van de autochtone bevolking, maar ook die van de allochtonen. Dat u de politiek aanwijst als hoofdschuldigen van de onstane spanningen, kan ik niet ontkennen. Het is immers Nederland. Het is uw land. Dat staat buiten kijf. Vreemdelingen zijn hier welkom, maar moeten zich onmiddelijk aanpassen. Zo niet, dan moeten ze maar ophoepelen. Maar vergeet daarbij niet uw rol als gastheer/vrouw volledig uit te buiten. De huidige politiek is bijzonder statisch. Ik begrijp danook de wens om een frisse wind in de politiek erg goed. Met Wilders als breekijzer in het stemhokje, is de verleiding erg groot. Ook voor mij.

Tja Tanger,

Amsterdammers kunnen de problematiek het best verwoorden. Zij zitten er tenslotte middenin.
Opkorte termijn is de beste oplossing toch steeds weer de ouders. Betrek hen erbij en geef ze alle hulp die nodig is, met een stok achter de deur.
Waar ik wel erg van geschrokken ben is de vijandigheid die sommigen uitstralen en in daad naar buiten brengen. Daar kan ik echt niks mee. Als uit gesprekken blijkt dat ouders echt vijandig t.o. deze samenleving staan en hun kinderen dat van hen overnemen dan ben ik er voorstander van dat hen de identiteit ontnomen wordt en zij naar het land van herkomst worden teurggestuurd. (kritiek zie ik in deze niet als vijandig, moge dat duidelijk zijn!)
Dat is ook exact de reden dat ik altijd tegen prikkers hier inga die de internationale politieke standpunten (Palestijnen/Israel/V.S./Irak/, etc) willen laten doordreunen in de verhoudingen tussen allochtonen en autochtonen in de Nederlandse samenleving alsmede zij die alle allochtonen op 1 hoop proberen te schuiven.
Het werkt contraproductief, het is generaliserend en het werkt vijandigheid in de hand.
Dat gaat m.i. overigens niet op voor de heer waarmee jij nu in discussie bent.

lucida
16-10-07, 14:04
Geplaatst door super ick
Tja Tanger,

Amsterdammers kunnen de problematiek het best verwoorden. Zij zitten er tenslotte middenin.

Dat is ook exact de reden dat ik altijd tegen prikkers hier inga die de internationale politieke standpunten (Palestijnen/Israel/V.S./Irak/, etc) willen laten doordreunen in de verhoudingen tussen allochtonen en autochtonen in de Nederlandse samenleving alsmede zij die alle allochtonen op 1 hoop proberen te schuiven.
Het werkt contraproductief, het is generaliserend en het werkt vijandigheid in de hand.
Dat gaat m.i. overigens niet op voor de heer waarmee jij nu in discussie bent.

Als u met de heer waarmee @Tanger in discussie is mij op het oog heeft dan beschouw ik dit als een ferme opsteker!

1973Tanger
16-10-07, 15:37
Geplaatst door super ick
Tja Tanger,

Amsterdammers kunnen de problematiek het best verwoorden. Zij zitten er tenslotte middenin.
Opkorte termijn is de beste oplossing toch steeds weer de ouders. Betrek hen erbij en geef ze alle hulp die nodig is, met een stok achter de deur.
Waar ik wel erg van geschrokken ben is de vijandigheid die sommigen uitstralen en in daad naar buiten brengen. Daar kan ik echt niks mee. Als uit gesprekken blijkt dat ouders echt vijandig t.o. deze samenleving staan en hun kinderen dat van hen overnemen dan ben ik er voorstander van dat hen de identiteit ontnomen wordt en zij naar het land van herkomst worden teurggestuurd. (kritiek zie ik in deze niet als vijandig, moge dat duidelijk zijn!)
Dat is ook exact de reden dat ik altijd tegen prikkers hier inga die de internationale politieke standpunten (Palestijnen/Israel/V.S./Irak/, etc) willen laten doordreunen in de verhoudingen tussen allochtonen en autochtonen in de Nederlandse samenleving alsmede zij die alle allochtonen op 1 hoop proberen te schuiven.
Het werkt contraproductief, het is generaliserend en het werkt vijandigheid in de hand.
Dat gaat m.i. overigens niet op voor de heer waarmee jij nu in discussie bent.


Ik sta met mijn rug tegen de muur Super ick. Het is inderdaad geen kwestie van wij tegen zij. De verhoudingen in Nederland moeten voor eens en altijd maar eens duidelijk zijn. Die duidelijkheid gebiedt te zeggen dat het overgrote deel van de autochtone Nederlandse bevolking, de 'ontwikkelingen' en ontstane situatie, meer dan beu zijn. Een status-quo, nemen ze daarbij niet voor lief. En waarom zouden ze? Het is hun land, hun cultuur, hun belang. Mensen die hier verblijven of naartoe komen (autochtonen/allochtonen), die zich niet willen onderwerpen aan de algemene opvattingen hier in Nederland gangbaar. Is het logische gevolg dat de heersende samenleving deze mensen terecht de rug zal toekeren, en er geen lieve moedertje bij is die daar wat aan helpen kan.

Poesjkin
16-10-07, 17:10
Geplaatst door super ick
Tja Tanger,

Amsterdammers kunnen de problematiek het best verwoorden. Zij zitten er tenslotte middenin.

Is het dan niet zo dat je, als je wat meer afstand neemt, veel meer overzicht krijgt van de problematiek?

Maarten
16-10-07, 20:06
Geplaatst door lucida

Die wijkproblematiek kan inderdaad een echt groot probleem zijn. Maar..
1. De groep die op Wilders stemt is veel groter, dan de groep die daarmee te maken heeft.
2. Wilders heeft voor helemaal niets een oplossing, en maakt verder allea alleen maar erger.
3. Het mist elke zin om de ellende aan de sociaaldemocraten te wijten, omdat midden-rechts op geen enkele manier beter zou scoren. Alle rechtse geluiden en ideeen verscherpen de tegenstellingen alleen nog maar, en dan ben je nóg verder van huis.

Wil je leven met een miljoen moslims, of wil je leven met een miljoen bóze moslims, die ook nog haarfijn kunnen aangeven, waar Nederland met zijn eigen grondbeginselen de mist mee ingaat? Die hebben dan helemáal nergens meer een boodschap aan, he?

Ik schreef het je al eerder: Nederland (vooral rechts) geeft zich er véel te weinig rekenschap van, dat voor het realiseren van oplossingen sámenwerking met moslims nodig is! En dat betekent niet hielenlikken, maar je houden aan je eigen uitgangspunten, en die op alle groepen op dezelfde manier toepassen.

Wat moet je in die optiek met Wilders? Koranverbod? Opzeggen van art. 1 GW? Nerderland uit de EU, en mensenrechtenverdrag desnoods opzeggen?

Wilders is op zich wel nuttig hoor. Allerlei autochtonen gaan ineens meer met moslims praten, uit weerzin tegen Wilders.

Blijft staan je wijkprobleem. Maar is het al voorgekomen, dat rechts met oplossingen kwam, die door de vermaledijde sociaaldemocraten werden tegengehouden? En waren dat dan wel werkbare voorstellen? Of was het allemaal kretologie over "Aanpakke!"?

1973Tanger
16-10-07, 22:24
Geplaatst door Maarten
Die wijkproblematiek kan inderdaad een echt groot probleem zijn. Maar..
1. De groep die op Wilders stemt is veel groter, dan de groep die daarmee te maken heeft.
2. Wilders heeft voor helemaal niets een oplossing, en maakt verder allea alleen maar erger.
3. Het mist elke zin om de ellende aan de sociaaldemocraten te wijten, omdat midden-rechts op geen enkele manier beter zou scoren. Alle rechtse geluiden en ideeen verscherpen de tegenstellingen alleen nog maar, en dan ben je nóg verder van huis.

Wil je leven met een miljoen moslims, of wil je leven met een miljoen bóze moslims, die ook nog haarfijn kunnen aangeven, waar Nederland met zijn eigen grondbeginselen de mist mee ingaat? Die hebben dan helemáal nergens meer een boodschap aan, he?

Ik schreef het je al eerder: Nederland (vooral rechts) geeft zich er véel te weinig rekenschap van, dat voor het realiseren van oplossingen sámenwerking met moslims nodig is! En dat betekent niet hielenlikken, maar je houden aan je eigen uitgangspunten, en die op alle groepen op dezelfde manier toepassen.

Wat moet je in die optiek met Wilders? Koranverbod? Opzeggen van art. 1 GW? Nerderland uit de EU, en mensenrechtenverdrag desnoods opzeggen?

Wilders is op zich wel nuttig hoor. Allerlei autochtonen gaan ineens meer met moslims praten, uit weerzin tegen Wilders.

Blijft staan je wijkprobleem. Maar is het al voorgekomen, dat rechts met oplossingen kwam, die door de vermaledijde sociaaldemocraten werden tegengehouden? En waren dat dan wel werkbare voorstellen? Of was het allemaal kretologie over "Aanpakke!"?

Het gaat hier niet om boze autochtonen versus boze moslims. Het gaat hier om gevoelens dat klaarblijkelijk bij een groot deel van de Nederlandse bevolking leeft. Het is dom en respectloos om die gevoelens c.q. zorgen bij dat deel van de bevolking te bagatelliseren. Het is te gemakkelijk om die gevoelens bij veel mensen (waarschijnlijk ook onder allochtonen), als xenofoob en onzinnig af te doen. Daarmee doe je dat deel van de bevolking naar mijn mening ernstig tekort. Iedere Nederlander met dergelijke gevoelens is er een teveel. Dat al is genoeg reden om dit probleem uiterst serieus te nemen. Eerder gaf ik al aan dat ik in één stadsdeel woon, waarin het overgrotedeel van de populatie in dat stadsdeel met volle overtuiging, bij de laatste verkiezingen op de PVV hadden gestemd. Dat betekend dus dat mijn directe leefomgeving, alsmede mijn buren worden beheerst door dergelijke sentimenten. Ja, we kunnen onze ogen daarvoor sluiten, maar het spook gaat daardoor niet weg. Nou ik kan u verzekeren dat dat geen pretje is. Het is hier helaas geen Zoet Limburg. Je kunt die botsing en spanningen hier werkelijk overal voelen. Die sentimenten neemt niemand weg, ook niet de politiek. Je kunt je beter afvragen wat we onderling daaraan zelf kunnen doen? We zitten nu eenmaal met elkaar in hetzelfde schuitje. Wat daarbij van belang is, is dat we de problemen concentreren, daar waar ze voortkomen. Dus niet in dure villawijken, wassenaar en 't Gooi. Gewoon in de oerhollandse volksbuurten. We moeten ook niet de onafhankelijke islam bij dergelijke problemen betrekken. Het zou onterecht zijn om de islam als voedingsbodem bij dergelijke maatschappelijke problemen te betrekken. Want de islam is een universele geloofsovertuiging en is niet specifiek weggelegd voor bepaalde bevolkingsgroepen. Iedereen kan moslim zijn of worden. Dat er mensen zijn die uit naam van de islam verkeerde dingen doen, kan ik niet ontkennen. Maar om tot de kern van het probleem door te dringen, moet je de islam niet als filter gebruiken, maar het liefst buitensluiten. Doe je dat niet, dan zal het averechts werken. Terugkomend op Wilders ben ik het met je eens, dat Wilders als alternatief niet die oplossingen kan bieden, waar de bevolking naar smacht. Wilders maakt immers nu ook deel uit van het politieke establishement. Hij kan namelijk zijn 'radicale' standpunten in het huidige politieke bestel niet verwezenlijken. Ook niet als eventuele factor in een mogelijk kabinet. Ik wil het niet meteen kiezersbedrog noemen, maar het komt akkelig dicht in de buurt. Dan komen we weer terug naar de wijken. Want daar hebben we alleen met onszelf te maken en niet met Wilders. Wij kunnen van Wilders onmogelijk verwachten dat hij 'dat' voor ons oplost. We moeten het met elkaar doen. Wilders mag ook meehelpen, maar dan wel als volksvertegenwoordiger van iedere Nederlander.

Maarten
17-10-07, 03:26
Geplaatst door 1973Tanger
Het gaat hier niet om boze autochtonen versus boze moslims. Het gaat hier om gevoelens dat klaarblijkelijk bij een groot deel van de Nederlandse bevolking leeft. Het is dom en respectloos om die gevoelens c.q. zorgen bij dat deel van de bevolking te bagatelliseren.
Geinig.. volgens mij is het voor het eerst op maroc.nl, dat een "Marokkaan" een "autochtoon" aanspoort om meer stil te staan bij de klachten van autochtonen in de wijk. :D

Ik bagatelliseer die klachten overigens niet hoor. Ik heb hier altijd al begrip zitten kweken voor die klachten, omdat die wijken in 20 jaar tijd overspoeld werden, met allochtonen, en met de problemen.
En ook al zijn er geen problemen: de autochtonen verstaan hun buren niet eens meer, en vinden dat de sfeer in de wijk kapot is.
En ook de autochtonen, die bang zijn dat de beschaving het niet overleeft begrijp ik.

Maar Wilders, dat is kiezersbedrog. Wilders krijgt aanhang, omdat hij "ook kwaad" is, maar niet vanwege zijn oplossingen. Die heeft hij ook niet, of het is duidelijk dat het sowieso niet gaat werken. Of erger nog. Als hij aan de macht zou zijn, dan zou blijken dat ze averechts zouden werken. Wilders veroorzaakt eigenlijk enkel boze moslims. En hoe geintegreerder die moslims zijn, hoe meer reden ze hebben om boos te zijn.

Maar jij gaat duidelijk een stap verder. Jij zegt: OK, Wilders is hoofdzakelijk een partij bullshit, en de meerderheid der autochtonen stemt er op, maar intussen bestaat het autochtone probleem wél!

Ik vind dat heel netjes hoor. In feite is het een uitvloeisel van: in één land willen leven: éen land, éen samenleving.
Moslims (zoals jij) eisen in feite daar naar behandeld te worden (terecht), maar zijn dus óok bereid voor dat beginsel te géven.

Prima idee om Islam helemaal buiten die zaak te houden. Dat moet je blijven volhouden: Godsdienst is gewoon een prive-zaak, en hoeft helemaal niet voor onderlinge moeilijkheden te zorgen, net zo min als christendom of hindoeisme dat doen.

Maak een artikel van je reactie, en stuur het naar de krant:
"Wat kunnen we doen om te helpen?" (een moslim over Wilders en wijkproblemen.)
Het zal zeker een eyeopener zijn voor de Wildersaanhang, die dit absoluut niet verwacht.
Ik kan er zelf verder niet veel van zeggen, want in mijn wijk zijn die problemen er niet zo.

super ick
17-10-07, 08:22
Geplaatst door Poesjkin
Is het dan niet zo dat je, als je wat meer afstand neemt, veel meer overzicht krijgt van de problematiek?

Jawel, de politiek doet dat al jaren. Zie het resultaat. De mensen die er middenin zitten merken er niets van.

super ick
17-10-07, 08:29
Geplaatst door 1973Tanger
Het gaat hier niet om boze autochtonen versus boze moslims. Het gaat hier om gevoelens dat klaarblijkelijk bij een groot deel van de Nederlandse bevolking leeft. Het is dom en respectloos om die gevoelens c.q. zorgen bij dat deel van de bevolking te bagatelliseren. Het is te gemakkelijk om die gevoelens bij veel mensen (waarschijnlijk ook onder allochtonen), als xenofoob en onzinnig af te doen. Daarmee doe je dat deel van de bevolking naar mijn mening ernstig tekort. Iedere Nederlander met dergelijke gevoelens is er een teveel. Dat al is genoeg reden om dit probleem uiterst serieus te nemen. Eerder gaf ik al aan dat ik in één stadsdeel woon, waarin het overgrotedeel van de populatie in dat stadsdeel met volle overtuiging, bij de laatste verkiezingen op de PVV hadden gestemd. Dat betekend dus dat mijn directe leefomgeving, alsmede mijn buren worden beheerst door dergelijke sentimenten. Ja, we kunnen onze ogen daarvoor sluiten, maar het spook gaat daardoor niet weg. Nou ik kan u verzekeren dat dat geen pretje is. Het is hier helaas geen Zoet Limburg. Je kunt die botsing en spanningen hier werkelijk overal voelen. Die sentimenten neemt niemand weg, ook niet de politiek. Je kunt je beter afvragen wat we onderling daaraan zelf kunnen doen? We zitten nu eenmaal met elkaar in hetzelfde schuitje. Wat daarbij van belang is, is dat we de problemen concentreren, daar waar ze voortkomen. Dus niet in dure villawijken, wassenaar en 't Gooi. Gewoon in de oerhollandse volksbuurten. We moeten ook niet de onafhankelijke islam bij dergelijke problemen betrekken. Het zou onterecht zijn om de islam als voedingsbodem bij dergelijke maatschappelijke problemen te betrekken. Want de islam is een universele geloofsovertuiging en is niet specifiek weggelegd voor bepaalde bevolkingsgroepen. Iedereen kan moslim zijn of worden. Dat er mensen zijn die uit naam van de islam verkeerde dingen doen, kan ik niet ontkennen. Maar om tot de kern van het probleem door te dringen, moet je de islam niet als filter gebruiken, maar het liefst buitensluiten. Doe je dat niet, dan zal het averechts werken. Terugkomend op Wilders ben ik het met je eens, dat Wilders als alternatief niet die oplossingen kan bieden, waar de bevolking naar smacht. Wilders maakt immers nu ook deel uit van het politieke establishement. Hij kan namelijk zijn 'radicale' standpunten in het huidige politieke bestel niet verwezenlijken. Ook niet als eventuele factor in een mogelijk kabinet. Ik wil het niet meteen kiezersbedrog noemen, maar het komt akkelig dicht in de buurt. Dan komen we weer terug naar de wijken. Want daar hebben we alleen met onszelf te maken en niet met Wilders. Wij kunnen van Wilders onmogelijk verwachten dat hij 'dat' voor ons oplost. We moeten het met elkaar doen. Wilders mag ook meehelpen, maar dan wel als volksvertegenwoordiger van iedere Nederlander.

Goed gezegd Tanger.
De Islam moeten we er pas bij betrekken als dergelijke wantoestanden vanuit de moskee geregiseerd worden. Daar is geen sprake van. Volgens mij is er geen imam te vinden die dit goed keurt.
Misschien moet Wouter Bos en Femke Halsema hun kistje eens pakken en een toespraak houden aldaar om 22.00 uur. En dan niet geflankeerd door een kordon veiligheidsmensen maar gewoon gezellig samen met zijn tweeen.

lucida
17-10-07, 09:06
Geplaatst door Maarten
Geinig.. volgens mij is het voor het eerst op maroc.nl, dat een "Marokkaan" een "autochtoon" aanspoort om meer stil te staan bij de klachten van autochtonen in de wijk. :D


Prima idee om Islam helemaal buiten die zaak te houden. Dat moet je blijven volhouden: Godsdienst is gewoon een prive-zaak, en hoeft helemaal niet voor onderlinge moeilijkheden te zorgen, net zo min als christendom of hindoeisme dat doen.



Ik blijf het een vat vol tegenstrijdigheden vinden. Kijk, zodra moskees ingeschakeld worden om als spin in het web van integratie te fungeren (d.w.z. de 'cohenisering' van het integratievraagstuk) dan hoor je niemand vanuit de moslimgemeenschap die daar openlijk bezwaar tegen maakt. Men neemt dankbaar de (financiële) middelen en facilitering daartoe in ontvangst en doet er verder het stilzwijgen toe.

Echter, zodra er daarentegen een link wordt gelegd tussen islam enerzijds en de problematiek van immigratie en integratie anderzijds dan gaan opeens zeer veel stemmen in dezelfde gemeenschap op die dit gescheiden willen houden.

Zo'n zelfde tegenstrijdigheid zagen we al bij het faliekant mislukte experiment van de Westermoskee, waar met steun van het Amsterdamse gemeentebestuur naar een zogenaamde liberale islam moest worden gestreefd.

Toen echter bleek dat de orthodoxe Milli Görüs meer en meer zijn stempel op het project wilde drukken en dit haaks stond op de bedoelingen zoals de gemeente Amsterdam die aanvankelijk voor ogen had ontstond hommeles. Tot die tijd was vanuit de Westermoskeebestuur geen onvertogen woord te horen over onbedoelde overheidsinmenging.

Maar toen duidelijk werd dat de Duitse zusterorganisatie andere opvattingen had over de te volgen koers, en dit op kritiek stuitte binnen de Amsterdamse gemeenteraad werd *prompt de scheiding van kerk/moskee en staat van stal gehaald en viel het verwijt te horen dat de gemeente deze niet respecteerde: immers, de overheid had zich niet te bemoeien met de koers die de Westermoskee wilde volgen.

Wat mij betreft is het van tweeën een. Ofwel je kiest voor een strikte scheiding tussen kerk/moskee en staat en accepteert geen materiele en of immateriële inmenging van de (lokale) overheden, ofwel je kiest voor facilitering en (financiële) steun en accepteert dan dat de overheid zich met de inhoud en koers van de beleden religie bemoeid.

*prompt: Zo klaagt Mohammed Sini, oprichter van het Contactorgaan Moslims en Overheid en actief in Islam en Burgerschap: "De overheid is in de eis aan Milli Görüs om liberaal te zijn te ver gegaan." En secretaris Hans Zuijdwijk wil de kwestie-Milli Görüs nader bekijken, want "als het te gortig wordt op buurmans erf, dan gaan wij ook 's kijken en praten met de overheid." Voor Zuijdwijk is het duidelijk: "wat van Milli Görüs wordt verlangd kán niet. Ten principale schendt dit de scheiding tussen kerk en staat."

super ick
17-10-07, 11:37
Geplaatst door lucida
Ik blijf het een vat vol tegenstrijdigheden vinden. Kijk, zodra moskees ingeschakeld worden om als spin in het web van integratie te fungeren (d.w.z. de 'cohenisering' van het integratievraagstuk) dan hoor je niemand vanuit de moslimgemeenschap die daar openlijk bezwaar tegen maakt. Men neemt dankbaar de (financiële) middelen en facilitering daartoe in ontvangst en doet er verder het stilzwijgen toe.

Echter, zodra er daarentegen een link wordt gelegd tussen islam enerzijds en de problematiek van immigratie en integratie anderzijds dan gaan opeens zeer veel stemmen in dezelfde gemeenschap op die dit gescheiden willen houden.

Zo'n zelfde tegenstrijdigheid zagen we al bij het faliekant mislukte experiment van de Westermoskee, waar met steun van het Amsterdamse gemeentebestuur naar een zogenaamde liberale islam moest worden gestreefd.

Toen echter bleek dat de orthodoxe Milli Görüs meer en meer zijn stempel op het project wilde drukken en dit haaks stond op de bedoelingen zoals de gemeente Amsterdam die aanvankelijk voor ogen had ontstond hommeles. Tot die tijd was vanuit de Westermoskeebestuur geen onvertogen woord te horen over onbedoelde overheidsinmenging.

Maar toen duidelijk werd dat de Duitse zusterorganisatie andere opvattingen had over de te volgen koers, en dit op kritiek stuitte binnen de Amsterdamse gemeenteraad werd *prompt de scheiding van kerk/moskee en staat van stal gehaald en viel het verwijt te horen dat de gemeente deze niet respecteerde: immers, de overheid had zich niet te bemoeien met de koers die de Westermoskee wilde volgen.

Wat mij betreft is het van tweeën een. Ofwel je kiest voor een strikte scheiding tussen kerk/moskee en staat en accepteert geen materiele en of immateriële inmenging van de (lokale) overheden, ofwel je kiest voor facilitering en (financiële) steun en accepteert dan dat de overheid zich met de inhoud en koers van de beleden religie bemoeid.

*prompt: Zo klaagt Mohammed Sini, oprichter van het Contactorgaan Moslims en Overheid en actief in Islam en Burgerschap: "De overheid is in de eis aan Milli Görüs om liberaal te zijn te ver gegaan." En secretaris Hans Zuijdwijk wil de kwestie-Milli Görüs nader bekijken, want "als het te gortig wordt op buurmans erf, dan gaan wij ook 's kijken en praten met de overheid." Voor Zuijdwijk is het duidelijk: "wat van Milli Görüs wordt verlangd kán niet. Ten principale schendt dit de scheiding tussen kerk en staat."

Geloof moet niet in politieke zin gebruikt worden.
Mensen middels de kerk of moskee bereiken om zo te trachten misstanden te voorkomen of een de neuzen een beetje dezelfde kant op te krijgen daar is niets mis mee. Ik zie daar geen gevaar voor de scheiding tussen kerk en staat.

lucida
17-10-07, 11:52
Geplaatst door super ick
Ik zie daar geen gevaar voor de scheiding tussen kerk en staat.

Daarover verschillen wij dan van mening. Wat mij betreft is de 'cohenisering' (inzet van de moskee als spin in het integratieweb) een brug te ver. Integratie binnen de Nederlandse samenleving betekent dat je de democratische, seculiere spelregels accepteert. Geloof (van welke gezindheid dan ook) dient ondergeschikt te zijn en te blijven aan de grondwettelijke constitutie en daarbinnen is de scheiding tussen religie en staat nu eenmaal strikt gescheiden. In mijn optiek is er geen ruimte voor het politiseren van de islam (ook niet in de richting van een zogenaamde liberale islam) even zomin dat er ruimte is voor het omgekeerde, namelijk het islamiseren van de politiek.


Ik stem geheel overeen met hetgeen @1973Tanger hierover in een van zijn vorige reacties schreef:
“Het zou onterecht zijn om de islam als voedingsbodem bij dergelijke maatschappelijke problemen te betrekken. Want de islam is een universele geloofsovertuiging en is niet specifiek weggelegd voor bepaalde bevolkingsgroepen. Iedereen kan moslim zijn of worden. Dat er mensen zijn die uit naam van de islam verkeerde dingen doen, kan ik niet ontkennen. Maar om tot de kern van het probleem door te dringen, moet je de islam niet als filter gebruiken, maar het liefst buitensluiten. Doe je dat niet, dan zal het averechts werken.”

super ick
17-10-07, 13:08
Geplaatst door lucida
Daarover verschillen wij dan van mening. Wat mij betreft is de 'cohenisering' (inzet van de moskee als spin in het integratieweb) een brug te ver. Integratie binnen de Nederlandse samenleving betekent dat je de democratische, seculiere spelregels accepteert. Geloof (van welke gezindheid dan ook) dient ondergeschikt te zijn en te blijven aan de grondwettelijke constitutie en daarbinnen is de scheiding tussen religie en staat nu eenmaal strikt gescheiden. In mijn optiek is er geen ruimte voor het politiseren van de islam (ook niet in de richting van een zogenaamde liberale islam) even zomin dat er ruimte is voor het omgekeerde, namelijk het islamiseren van de politiek.


Ik stem geheel overeen met hetgeen @1973Tanger hierover in een van zijn vorige reacties schreef:

Er is ook nog zoiets als normen die door imams uitgedragen worden zonder dat daar direct koran bij gehaald wordt.
Als zij de invloed hebben zaken op te lossen waarom niet?
Dat heeft niets met politiceren van Islam te maken maar met wijzen op normaal gedrag en laten horen dat je abnormaal gedrag afkeurd als gezaghebbend persoon.

lucida
17-10-07, 14:19
Geplaatst door super ick
Er is ook nog zoiets als normen die door imams uitgedragen worden zonder dat daar direct koran bij gehaald wordt.


Waar zou de gemiddelde imam, die de koran van kaft tot kaft in zijn hoofd heeft gestampt, zulke normen dan aan ontlenen?

Je zegt:
Als zij de invloed hebben zaken op te lossen waarom niet?

Beetje algemene uitspraak. Welke zaken en op welke manier oplossen: conform de geboden en verboden van de shariawetgeving soms?

Gisteren was een jongeren-imam te gast bij Pauw en Witteman. Ongetwijfeld met de beste intenties sprak hij in elke zin over 'gewoon'. Ik vind dit getuigen van een fat(w)alistische houding. Jongeren zijn het slachtoffer van de maatschappij, van discriminatie en ja dan vliegt 'gewoon' her en der wel eens een steen door de ruiten of een auto in de hens. 'Gewoon' met die jongens in gesprek blijven luidde het devies.

Je zegt:
Dat heeft niets met politiseren van Islam te maken maar met wijzen op normaal gedrag en laten horen dat je abnormaal gedrag afkeurt als gezaghebbend persoon.

Nogmaals vanuit welk normatief kader? Als de koran en of de shariawetgeving hiervoor als uitgangspunt wordt gebruikt, dan praat je dus over de islamisering van onze waarden en normen. Overigens een imam heeft niet meer gezag dan welke andere sterveling dan ook. Hij kan hoogstens gewiekst gebruik maken van een afschrikwekkend theologisch framewerk: zeg maar de religieuze sanctiemethodiek van beloning en bestraffing. Maar in een seculiere samenleving hebben we een aantal (wettelijke) spelregels en alleen daar ontlenen wij als samenleving ontzag aan.

broodjeaap
19-10-07, 18:33
Geplaatst door Maarten
Geinig.. volgens mij is het voor het eerst op maroc.nl, dat een "Marokkaan" een "autochtoon" aanspoort om meer stil te staan bij de klachten van autochtonen in de wijk. :D

En ook al zijn er geen problemen: de autochtonen verstaan hun buren niet eens meer, en vinden dat de sfeer in de wijk kapot is.
En ook de autochtonen, die bang zijn dat de beschaving het niet overleeft begrijp ik.

Maar Wilders, dat is kiezersbedrog. Wilders veroorzaakt eigenlijk enkel boze moslims. En hoe geintegreerder die moslims zijn, hoe meer reden ze hebben om boos te zijn.

maar intussen bestaat het autochtone probleem wél!

Ik vind dat heel netjes hoor. In feite is het een uitvloeisel van: in één land willen leven: éen land, éen samenleving.

Prima idee om Islam helemaal buiten die zaak te houden. Dat moet je blijven volhouden: Godsdienst is gewoon een prive-zaak, en hoeft helemaal niet voor onderlinge moeilijkheden te zorgen, net zo min als christendom of hindoeisme dat doen. de Wildersaanhang, die dit absoluut niet verwacht.

Ik kan er zelf verder niet veel van zeggen, want in mijn wijk zijn die problemen er niet zo.

-Een land vol imbecielen.











:D

broodjeaap
19-10-07, 18:51
Geplaatst door Maarten
Die wijkproblematiek kan inderdaad een echt groot probleem zijn. Maar..
1. De groep die op Wilders stemt is veel groter, dan de groep die daarmee te maken heeft.
2. Wilders heeft voor helemaal niets een oplossing, en maakt verder allea alleen maar erger.
3. Het mist elke zin om de ellende aan de sociaaldemocraten te wijten, omdat midden-rechts op geen enkele manier beter zou scoren. Alle rechtse geluiden en ideeen verscherpen de tegenstellingen alleen nog maar, en dan ben je nóg verder van huis.

Wil je leven met een miljoen moslims, of wil je leven met een miljoen bóze moslims, die ook nog haarfijn kunnen aangeven, waar Nederland met zijn eigen grondbeginselen de mist mee ingaat? Die hebben dan helemáal nergens meer een boodschap aan, he?

Ik schreef het je al eerder: Nederland (vooral rechts) geeft zich er véel te weinig rekenschap van, dat voor het realiseren van oplossingen sámenwerking met moslims nodig is! En dat betekent niet hielenlikken, maar je houden aan je eigen uitgangspunten, en die op alle groepen op dezelfde manier toepassen.

Wat moet je in die optiek met Wilders? Koranverbod? Opzeggen van art. 1 GW? Nerderland uit de EU, en mensenrechtenverdrag desnoods opzeggen?

Wilders is op zich wel nuttig hoor. Allerlei autochtonen gaan ineens meer met moslims praten, uit weerzin tegen Wilders.

Blijft staan je wijkprobleem. Maar is het al voorgekomen, dat rechts met oplossingen kwam, die door de vermaledijde sociaaldemocraten werden tegengehouden? En waren dat dan wel werkbare voorstellen? Of was het allemaal kretologie over "Aanpakke!"?

-Ik ben de pest en de valbijl. Ziedaar de mogelijkheden.

Dromer.

super ick
19-10-07, 18:57
Geplaatst door lucida
Waar zou de gemiddelde imam, die de koran van kaft tot kaft in zijn hoofd heeft gestampt, zulke normen dan aan ontlenen?


Aan dezelfde grondbeginselen als waar een dominee die de bijbel van kaft to kaft in zijn hoofd gestampt heeft.
Universele waarden en normen ongeacht geloof.
Blijf van elkaar en elkaars spullen af. Daar hoef je geen Hindoe, Moslim of Christen voor te zijn.

Ook mensen die geen godsdienst beleiden weten toch dat stelen, rellen en mishandelen verkeerd zijn? Een algemeen normatief kader.
Dat ze moslim zijn zou me worst wezen!

Een imam heeft aanzien, als persoon. Hij is een bekend persoon in de gemeenschap. Hij hoeft het niet eens af te keuren. Die relschoppers weten echt wel dat hij dat doet, en ook hun ouders doen dat.
Als dergelijke personen hun zorg uitspreken dan geven zij daarmee een signaal af. Wellicht dat ouderen daardoor ook een beetje gemobiliseert worden.
Of je moet denken dat de gem. Marokkaanse vader s'avonds na het eten tegen zijn zoon zegt: 'He Ali wat hang je op de bank, zijn er nergens rellen of is er nergens iets te slopen, schiet op ga naar buiten en steek de auto van de buurman in de fik dan doe je tenminste iets nuttigs".
Ja dan zijn wij uitgepraat.