PDA

Bekijk Volledige Versie : TOPPER: Hoofddoek bij de ABN..



Maarten
28-09-07, 18:41
Absoluut non-nieuws natuurlijk, maar kmoezzem eve kwijt.. :D
(Ook geen Topper, maar Super Ick wou weten hoe je een "Topper" opent. Nou, bijvoorbeeld zo dus.. :hihi: )

Maar er gleed een soort zucht van me af, toen ik wachtend in een stoel bij de ABN in Nijmegen vier baliemedewerkers zag, waarvan eentje met hoofddoek..
Eindelijk!, dacht ik.. het is normaal geworden..
Of eigenlijk dacht ik: nog een jaar of 5 á 10, en dan maakt niemand er meer een punt van, en is het een volkomen geaccepteerd verschijnsel.
Maar de ABN, dat vind ik toch een soort mijlpaal.
Dat is van origine toch een tamelijk sjieke bank, vooral ook met een accent op goede omgangsvormen, opgeruimdheid, efficiency e.a, toch gericht op welgestelden, trendy in zijn PR..
En als dáar gewoon iemand met een hoofddoek zit, dan is het blijkbaar normaal geworden..
Dát is wat er van uitging.. Eindelijk had ik het gevoel dat diversiteit normaal geworden was in dit land. Als het dáar kan, dan kan het overal.. Een soort plaatsvervangende opluchting voor moslims..
Ze was nog autochtoon ook nog, en dat kan extra problemen geven, want dan gaat het niet alleen om de "foute godsdienst", maar is iemand blijkbaar ook nog gek geworden ook nog..

Ik deed haar dus de complimenten, maar vond het eigenlijk een beetje genant om daar over te beginnen.. Maar ik viel in de boter, want ze was er blij mee. Ze had al een paar negatieve reacties gehad, en blijkbaar blijft je dat dan toch bij. En werken tijdens de Ramadan, daar wordt je ook al niet vrolijker van, dus dit was weer een meevaller...

Je kunt wel denken van: waar gaat het nou allemaal over? Maar ik weet wat er in Nijmegen zoal zit, en dus ook wat je allemaal over je heen kunt krijgen. En in zo'n baan zal dat wel vaker gebeuren. Hopelijk blijven die dingen haar bespaard. Maar de strijd is dus nog niet gestreden. Dat is pas zo, als we elkaar op de eerste plaats als normaal mens zien.. in diversiteit..

Slinger
28-09-07, 18:48
Iedereen kan zijn eigen bank kiezen. ABN-Amro ligt de laatste tijd toch al niet zo goed in de markt.

Coolassprov MC
28-09-07, 18:50
Geplaatst door Maarten
Absoluut non-nieuws natuurlijk, maar kmoezzem eve kwijt.. :D
(Ook geen Topper, maar Super Ick wou weten hoe je een "Topper" opent. Nou, bijvoorbeeld zo dus.. :hihi: )

Maar er gleed een soort zucht van me af, toen ik wachtend in een stoel bij de ABN in Nijmegen vier baliemedewerkers zag, waarvan eentje met hoofddoek..
Eindelijk!, dacht ik.. het is normaal geworden..
Of eigenlijk dacht ik: nog een jaar of 5 á 10, en dan maakt niemand er meer een punt van, en is het een volkomen geaccepteerd verschijnsel.
Maar de ABN, dat vind ik toch een soort mijlpaal.
Dat is van origine toch een tamelijk sjieke bank, vooral ook met een accent op goede omgangsvormen, opgeruimdheid, efficiency e.a, toch gericht op welgestelden, trendy in zijn PR..
En als dáar gewoon iemand met een hoofddoek zit, dan is het blijkbaar normaal geworden..
Dát is wat er van uitging.. Eindelijk had ik het gevoel dat diversiteit normaal geworden was in dit land. Als het dáar kan, dan kan het overal.. Een soort plaatsvervangende opluchting voor moslims..
Ze was nog autochtoon ook nog, en dat kan extra problemen geven, want dan gaat het niet alleen om de "foute godsdienst", maar is iemand blijkbaar ook nog gek geworden ook nog..

Ik deed haar dus de complimenten, maar vond het eigenlijk een beetje genant om daar over te beginnen.. Maar ik viel in de boter, want ze was er blij mee. Ze had al een paar negatieve reacties gehad, en blijkbaar blijft je dat dan toch bij. En werken tijdens de Ramadan, daar wordt je ook al niet vrolijker van, dus dit was weer een meevaller...

Je kunt wel denken van: waar gaat het nou allemaal over? Maar ik weet wat er in Nijmegen zoal zit, en dus ook wat je allemaal over je heen kunt krijgen. En in zo'n baan zal dat wel vaker gebeuren. Hopelijk blijven die dingen haar bespaard. Maar de strijd is dus nog niet gestreden. Dat is pas zo, als we elkaar op de eerste plaats als normaal mens zien.. in diversiteit..

hartverwarmend gewoon!

M@riska
28-09-07, 18:50
Vriendin van mij werkt allang bij de ABN, gewoon met een hoofddoek op.

tribia
28-09-07, 19:59
Geplaatst door Slinger
Iedereen kan zijn eigen bank kiezen. ABN-Amro ligt de laatste tijd toch al niet zo goed in de markt.

wat ben jij een zuur mens zeg....praat je er reeds met iemand over.

knuffel

mark61
28-09-07, 20:31
Geplaatst door tribia
wat ben jij een zuur mens zeg....praat je er reeds met iemand over.

knuffel

:hihi:

Maarten
28-09-07, 23:57
Geplaatst door M@riska
Vriendin van mij werkt allang bij de ABN, gewoon met een hoofddoek op.
In de randstad, dat geloof ik direct.. maar in het oosten des lands wil ik het eerst echt zien.
Nijmegen is bepaald niet achterlijk of zo, maar in sommige branches denk je toch: eerst zien, dan geloven..

III
29-09-07, 00:21
Geplaatst door tribia
wat ben jij een zuur mens zeg....praat je er reeds met iemand over.

knuffel
:jeweetog:

knuffel (http://www.youtube.com/watch?v=k4nuy07s4eY)


Graaf Tel: "Abracadabra, boterham met pindakaas!"


http://nl.wikipedia.org/wiki/Graaf_Tel
http://pbskids.org/sesame/coloring/images/13_count.gif

Slinger
29-09-07, 12:15
Geplaatst door tribia
wat ben jij een zuur mens zeg....praat je er reeds met iemand over.

knuffel

Nou, dat vindt lang niet iedereen hoor, en praten doe ik soms veel te veel. Maar ik heb wel ontzettend de pest aan hoofddoekjes, dat is waar.

super ick
29-09-07, 12:33
Geplaatst door Maarten
Absoluut non-nieuws natuurlijk, maar kmoezzem eve kwijt.. :D
(Ook geen Topper, maar Super Ick wou weten hoe je een "Topper" opent. Nou, bijvoorbeeld zo dus.. :hihi: )

Maar er gleed een soort zucht van me af, toen ik wachtend in een stoel bij de ABN in Nijmegen vier baliemedewerkers zag, waarvan eentje met hoofddoek..


Inderdaad wat een nieuwsfeit!!!!!

Ik doe al 15 freelancewerk voor ING. Al geruime tijd train ik gedoekte moslimdames. (pssst niet tegen de man vertellen hoor).
Ben je al van de verbazing bekomen?

Coolassprov MC
29-09-07, 13:41
Geplaatst door M@riska
...,gewoon met een hoofddoek op.

Ik vind het ook heel gewoon; zonder vind ik heel ongewoon; dan voel ik me naakt.

Laatst luisterde ik naar het nieuws met onze doorgaans immer vrolijke, sympathieke en positieve secretaresse;

het nieuws ging over de Turkse presient (?) en zijn hoofddoekdragende vrouw;

toen zei ik; ''Mijn vrouw draagt ook een hoofddoek!!!'';

en toen moest ze lachen omdat ze dacht dat ik grapte ; toen ik zei dat ik serieus was verging haar lach..

Laatst schoot me te binnen waarom ze doorgaans zo vrolijk, sympathiek en positief is; ze werkt daar maar 2dagen/week!

III
29-09-07, 15:54
Geplaatst door super ick
Inderdaad wat een nieuwsfeit!!!!!

Ik doe al 15 freelancewerk voor ING. Al geruime tijd train ik gedoekte moslimdames. (pssst niet tegen de man vertellen hoor).
Ben je al van de verbazing bekomen?

Amsterdam is toch ook onderdeel van de Randstad?

III
29-09-07, 15:55
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik vind het ook heel gewoon; zonder vind ik heel ongewoon; dan voel ik me naakt.

Laatst luisterde ik naar het nieuws met onze doorgaans immer vrolijke, sympathieke en positieve secretaresse;

het nieuws ging over de Turkse presient (?) en zijn hoofddoekdragende vrouw;

toen zei ik; ''Mijn vrouw draagt ook een hoofddoek!!!'';

en toen moest ze lachen omdat ze dacht dat ik grapte ; toen ik zei dat ik serieus was verging haar lach..

Laatst schoot me te binnen waarom ze doorgaans zo vrolijk, sympathiek en positief is; ze werkt daar maar 2dagen/week!

:lol:

Maarten
29-09-07, 17:21
Geplaatst door III
Amsterdam is toch ook onderdeel van de Randstad?
Voor super ick is er maar een soort wereld, en dat is zijn soort wereld. Vandaar dat hij altijd precies weet hoe het zit, en wat relevant is, en wat de goede moraal is. Hij heeft namelijk het meeste verstand van zijn soort wereld. En hij snapt dat tenminste, de rest niet. Maar goed dat super ick tenminste op maroc.nl zijn talenten kan ontplooien, anders waren we hier nergens..

Voor het besef dat buiten zijn belevingswereld de dingen misschien minder normaal zijn dan hij denkt, moet hij in Amsterdam misschien eens op zoek naar branches, waar uberaupt geen vrouw binnenkomt, laat staan een gehoofddoekte.

super ick
29-09-07, 18:11
Geplaatst door Maarten
Voor super ick is er maar een soort wereld, en dat is zijn soort wereld. Vandaar dat hij altijd precies weet hoe het zit, en wat relevant is, en wat de goede moraal is. Hij heeft namelijk het meeste verstand van zijn soort wereld. En hij snapt dat tenminste, de rest niet. Maar goed dat super ick tenminste op maroc.nl zijn talenten kan ontplooien, anders waren we hier nergens..

Voor het besef dat buiten zijn belevingswereld de dingen misschien minder normaal zijn dan hij denkt, moet hij in Amsterdam misschien eens op zoek naar branches, waar uberaupt geen vrouw binnenkomt, laat staan een gehoofddoekte.

Oke mijn excuses. In Limland is het een nieuwtje.

Maarten
29-09-07, 20:11
Geplaatst door super ick
Oke mijn excuses. In Limland is het een nieuwtje.
Ja, en Eindhoven ligt in Groningen..

super ick
30-09-07, 13:45
Geplaatst door Maarten
Ja, en Eindhoven ligt in Groningen..

Oja voor jou is dat natuurlijk ook het buitenland.

Nogmaals mijn nederige excuses grote denker.

Maarten
30-09-07, 14:10
Geplaatst door super ick
Oja voor jou is dat natuurlijk ook het buitenland.

Nogmaals mijn nederige excuses grote denker.
Ditmaal ging het om Nijmegen, jongen, en dat stond hier 3x genoemd, nog afgezien van de quotes.
Nijmegen, dat is niet Limburg zoals jij beweert, maar Gelderland.
Jij blijft gewoon blunderen tot in de kleine details toe, gewoon omdat je niet méer kunt dan in je eigen straat kijken. That's all. Dat maakt jou voortdurend tot een wandelend probleem hier.

super ick
30-09-07, 17:35
Geplaatst door Maarten
Ditmaal ging het om Nijmegen, jongen, en dat stond hier 3x genoemd, nog afgezien van de quotes.
Nijmegen, dat is niet Limburg zoals jij beweert, maar Gelderland.
Jij blijft gewoon blunderen tot in de kleine details toe, gewoon omdat je niet méer kunt dan in je eigen straat kijken. That's all. Dat maakt jou voortdurend tot een wandelend probleem hier.

Daar sla je de spijker op zijn kop Limbo.
Als we allemaal even niet verder dan de straat kijken en ons daar eens een poosje op concentreren dan kom je er vanzelf achter dat je buurman lang niet zo veel verschilt van jou. Dat ie best met je wilt praten al heeft Nederland Israel niet in de ban gedaan.
Anders dan jij, en je fundivriendjes ons hier iedere in willen prenten.
Imam Maarten.

III
30-09-07, 17:44
Geplaatst door super ick
Daar sla je de spijker op zijn kop Limbo.
Als we allemaal even niet verder dan de straat kijken en ons daar eens een poosje op concentreren dan kom je er vanzelf achter dat je buurman lang niet zo veel verschilt van jou. Dat ie best met je wilt praten al heeft Nederland Israel niet in de ban gedaan.
Anders dan jij, en je fundivriendjes ons hier iedere in willen prenten.
Imam Maarten.

Imam Maarten, klinkt een beetje vreemd, maar zéker niet verkeerd!

Het ging hier geenszins om hoe hij of jij de anderen in de buurt zien. Het ging erom dat het verschil tussen de Randstad en het Achterland nog wel zodanig is dat er verschillen te bespeuren zijn in het integreren van de hoofddoek in het dagelijks straatbeeld.

super ick
30-09-07, 21:48
Geplaatst door III
Imam Maarten, klinkt een beetje vreemd, maar zéker niet verkeerd!

Het ging hier geenszins om hoe hij of jij de anderen in de buurt zien. Het ging erom dat het verschil tussen de Randstad en het Achterland nog wel zodanig is dat er verschillen te bespeuren zijn in het integreren van de hoofddoek in het dagelijks straatbeeld.

Wordt jij niet een beetje moe van jezelf.

III
30-09-07, 22:15
Geplaatst door super ick
Wordt jij niet een beetje moe van jezelf.

Van mezelf nooit.
Maar van jou niet een heel klein beetje?
Tja, je moet er wat voor over hebben, niet?

Ok, en nu in spiegelfunctie:
Word jij niet een beetje moe van jezelf?

super ick
01-10-07, 09:49
Geplaatst door III
Van mezelf nooit.
Maar van jou niet een heel klein beetje?
Tja, je moet er wat voor over hebben, niet?

Ok, en nu in spiegelfunctie:
Word jij niet een beetje moe van jezelf?

Van mezelf nooit.
Maar van jou niet een heel klein beetje?
Tja, je moet er wat voor over hebben, niet?

Spiegelfunctie.

Maarten
01-10-07, 10:16
Geplaatst door III

Laat 'm maar.. Hij moet de boel nou overschreeuwen, omdat ie heeft staan blunderen, dat is alles.
Kwestie van zijn spoor nog even uitzetten, door de boel vol te spuiten.
Hij moet hier per se nog even ergens over gelijk krijgen, anders heeft ie geen leven..

M@riska
01-10-07, 11:13
Geplaatst door Maarten
In de randstad, dat geloof ik direct.. maar in het oosten des lands wil ik het eerst echt zien.
Nijmegen is bepaald niet achterlijk of zo, maar in sommige branches denk je toch: eerst zien, dan geloven..



Tilburg. ;)

illmatik
01-10-07, 12:28
Geplaatst door Slinger
Iedereen kan zijn eigen bank kiezen. ABN-Amro ligt de laatste tijd toch al niet zo goed in de markt.

Fascist.

Maarten
01-10-07, 14:43
Geplaatst door M@riska
Tilburg. ;)
Kijk, Nijmegen is een universiteitsstad, en van origine nogal links, en dan wat katholieke medemenselijkheid en makkelijkheid, en het is dus geen wonder dat er nogal wat gedaan is voor allochtonen. Dat was in de 70er jaren al zo. En bij de gemeente was er al minstens sinds 1985 een voorkeursbeleid voor vrouwen en allochtonen. Denk dus niet, dat Nijmegen erg achter ligt of zoiets.. (eerder voor. ik denk ook dat er minder gedonder met migranten is dan elders in grote steden.) Ik denk alleen dat er minder allochtonen zijn dan in steden in de randstad, en dat daarom sommige dingen iets langzamer gaan.

Een ander aspect is, dat Nijmegen oud is, en in zijn bovenlaag een grote hoeveelheid "sjiek" in de buurt heeft, en ook nogal wat conservatieve katholieken met hoge posities. En daar zit het nodige onder. En daar kan een behoorlijke eenkennigheid heersen. Ze hebben daar helemaal geen boodschap aan de gewone Nijmegenaar of aan de studenten, en al helemaal niet aan moslims. En die clubs maken de dienst uit bij veel instellingen en organisaties, waar er heel wat van in Nijmegen zijn. Het kan er knap elitair zijn hoor, ik denk vaak meer dan elders.
Er is ook meer principieel, moreel, en dogmatisch gedoe in vergelijking tot het westen, waar ze nogal eens pragmatischer zijn. Dat heeft overigens slechte en goede kanten.
Maar wat ik daar gezien heb aan werkgevers, ik geloof niet dat die erg dol op moslims zijn..

Slinger
01-10-07, 15:09
Geplaatst door illmatik
Fascist.

Nazi...

super ick
01-10-07, 15:13
Geplaatst door Maarten
Laat 'm maar.. Hij moet de boel nou overschreeuwen, omdat ie heeft staan blunderen, dat is alles.
Kwestie van zijn spoor nog even uitzetten, door de boel vol te spuiten.
Hij moet hier per se nog even ergens over gelijk krijgen, anders heeft ie geen leven..

Hee, ik ben plots een bespreekgeval.
Wat een eer. :D :D

III
01-10-07, 15:17
Geplaatst door super ick
Van mezelf nooit.
Maar van jou niet een heel klein beetje?
Tja, je moet er wat voor over hebben, niet?

Spiegelfunctie.

Met de kanttekening dat jij mij deze vraag stelde.
Dus de spiegel is al gebruikt.
Natuurlijk geldt voor mij hetzelfde als ik zulke vragen ga stellen.
Maar de vraag die dan rijst: "Waarom zou ik dat doen?"

Je moet dat spiegelen ook niet te fysiek en mechanisch zien.
Het is iets rein psychisch.

http://www.willemderidder.com


Live Life Live

Learn to grow and grow to learn.
Grow to learn and learn to grow.

III©2007

super ick
01-10-07, 15:21
Als je in mijn nick leest wat mijn beroep is dan begrijp je dat ik echt weet wat spiegelen is en hoe je het gebruiken moet.

III
01-10-07, 15:22
Geplaatst door super ick
Hee, ik ben plots een bespreekgeval.
Wat een eer. :D :D

Stel je niet aan.
Je krijgt de aandacht waar je om vraagt.
Niet meer.
Niet minder...

En ik wil je maar één ding zeggen: Maarten kun je beter niet tégen je hebben: dan krijg je leesvoer voorgeschoteld!
:melig2:

III
01-10-07, 15:32
Geplaatst door super ick
Als je in mijn nick leest wat mijn beroep is dan begrijp je dat ik echt weet wat spiegelen is en hoe je het gebruiken moet.

Emile, ben jij het?
:vreemd:
Mirroring is not a job-description. It is life itself.
En het bedrijfsleven is er om winst te maken, niet om het leven te begrijpen.

Ikzelf geef ook (kostenloze) trainingen. Je bent van harte uitgenodigd eens een proefsessie mee te draaien.
Mocht dan blijken dat je me niet kunt luchten of zien, dan is aangetoond dat de cursus nog niet afgerond is.
Maar in de business is dat natuurlijk niet anders.

StevieK
01-10-07, 15:35
blah blah blah blah,

kunnen we over gaan tot wat intellegentie, op deze wijze komt de opslagmedia op de server wel heel gauw vol

III
01-10-07, 15:40
Geplaatst door StevieK
blah blah blah blah,

kunnen we over gaan tot wat intellegentie, op deze wijze komt de opslagmedia op de server wel heel gauw vol

Ja, als jij even één "bla" weghaalt, wil het ook enorm schelen!
:corcky:

Maarten
01-10-07, 16:06
Geplaatst door super ick
Hee, ik ben plots een bespreekgeval.
Wat een eer. :D :D
Jij bent al heel lang een bespreekgeval, maar schijnt de enige te zijn, die dat nog niet in de gaten heeft.
Wat jij allemaal niet ziet van je eigen beperkingen, dat is echt verbazend.

III
01-10-07, 16:57
Geplaatst door Maarten
Jij bent al heel lang een bespreekgeval, maar schijnt de enige te zijn, die dat nog niet in de gaten heeft.
Wat jij allemaal niet ziet van je eigen beperkingen, dat is echt verbazend.

Begint al een aardige TOPPER te worden die draad van jou!
:melig2:

super ick
01-10-07, 17:47
Geplaatst door Maarten
Jij bent al heel lang een bespreekgeval, maar schijnt de enige te zijn, die dat nog niet in de gaten heeft.
Wat jij allemaal niet ziet van je eigen beperkingen, dat is echt verbazend.

Je moet jezelf niet zo vreselijk serieus nemen.

III
01-10-07, 17:56
Geplaatst door super ick
Je moet jezelf niet zo vreselijk serieus nemen.

Emile, je bent het écht!


Emile en Tom. Leuk voor de kids en het pauper. (http://www.youtube.com/watch?v=WW6ahW78YoY)

Emile en Robbie. Goed voor de algemene ontwikkeling. (http://www.youtube.com/watch?v=a8SFv4PyFr0)

:stout:

illmatik
02-10-07, 16:35
Geplaatst door Slinger
Nazi...

Fascist, nazi, je zegt het maar. Hoe jij genoemd wilt worden is prima. Als maar duidelijk is waar je voor staat.

super ick
02-10-07, 17:46
Geplaatst door III
Emile, je bent het écht!


Emile en Tom. Leuk voor de kids en het pauper. (http://www.youtube.com/watch?v=WW6ahW78YoY)

Emile en Robbie. Goed voor de algemene ontwikkeling. (http://www.youtube.com/watch?v=a8SFv4PyFr0)

:stout:

Jawel hoor probeer het eens over een andere boeg te gooien.
En tevreden met jezelf?

Slinger
03-10-07, 05:38
Geplaatst door illmatik
Fascist, nazi, je zegt het maar. Hoe jij genoemd wilt worden is prima. Als maar duidelijk is waar je voor staat.

Wie de manier waarop jij discussieert volgt ziet wel duidelijk waar jij voor staat: dat is namelijk de knokploegmentaliteit van de bruinhemden uit de jaren '30. Absolute nazimentaliteit dus.

Maarten
03-10-07, 09:44
Beheer, gooi de topic maar dicht.

De ratten hebben hier de boel weer dermate staan aanknagen, dat wordt nooit meer wat.

Cheetah
03-10-07, 10:44
Erg goed!

Lijkt mij ook een opluchting voor andere meisjes met hoofddoeken. Dit laat aan andere zien dat dus toch nog wel kansen liggen.

In de hulpverlening lijkt dit mij wel weer onmogelijk omdat je daar juist objectiviteit moet uitstralen.

super ick
03-10-07, 14:40
Geplaatst door Maarten
Beheer, gooi de topic maar dicht.

De ratten hebben hier de boel weer dermate staan aanknagen, dat wordt nooit meer wat.

Ach in de opening gaf je zelf al aan dat het een non-isseu was.
Geen man overboord als alle topics van jou gesloten worden.

III
03-10-07, 14:47
Geplaatst door super ick
Jawel hoor probeer het eens over een andere boeg te gooien.
En tevreden met jezelf?

Leuk zijn ze, hè? :boogie:

super ick
03-10-07, 19:43
Geplaatst door III
Leuk zijn ze, hè? :boogie:

Ik ben blij dat je kunt lachen om je eigen grappen maar zie de noodzaak niet om ze met mij te delen.

III
03-10-07, 20:38
Geplaatst door super ick
Ik ben blij dat je kunt lachen om je eigen grappen maar zie de noodzaak niet om ze met mij te delen.

Jawel, gedeelde vreugd is halve vreugd!
Over welk gedeelte wil je een uitleg?

super ick
04-10-07, 09:06
Geplaatst door III
Jawel, gedeelde vreugd is halve vreugd!
Over welk gedeelte wil je een uitleg?

Ik zie de overeenkomsten tussen inhoudelijke trainingen geven en procesbegeleiding en Emile Ratelband niet.
Sorry.

III
04-10-07, 16:14
Geplaatst door super ick
Ik zie de overeenkomsten tussen inhoudelijke trainingen geven en procesbegeleiding en Emile Ratelband niet.
Sorry.

Zien niet, maar voelen wel.

:melig:

Coolassprov MC
04-10-07, 16:23
Geplaatst door III
Zien niet, maar voelen wel.

:melig:

hey maffe ketel

ben je weer bezig met supersick?

III
04-10-07, 16:26
Geplaatst door Coolassprov MC
hey maffe ketel

ben je weer bezig met supersick?

Welnee, hoe kom je daar nou toch bij?
Ik geef de link naar twee leuke video's zijn het mijn "grappen"...