PDA

Bekijk Volledige Versie : Kabinet: Jongeren moeten af van het beeld van meisjes en vrouwen als lustobject.



Qaiys
28-09-07, 22:16
Kabinet tegen beeld meisjes als lustobject

ANP

DEN HAAG - Jongeren moeten af van het beeld van meisjes en vrouwen als lustobject. Het kabinet wil de jeugd via hun school en via internetsites, muziekzenders en tv-programma's weerbaar maken tegen seksueel geweld. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten.

Volgens een woordvoerster gaat minister Ronald Plasterk van Emancipatie bekijken welke maatregelen hij kan nemen. Als voorbeeld noemt zij een mediacode. Plasterk keert zich tegen de ‘huidige seksualisering van de samenleving waarbij meisjes en vrouwen als lustobject worden geportretteerd’, schrijft hij in zijn emancipatienota.

Gelijkwaardigheid
Plasterk wil geweld tegen vrouwen bestrijden en hun positie wereldwijd bevorderen. Volgens de bewindsman is werk de sleutel tot volledige gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen. Om vrouwen met kinderen in staat te stellen een baan te nemen, moeten de openingstijden van bijvoorbeeld de kinderopvang worden verruimd.

Verder komt er een extra fiscale stimulans om niet-werken te ontmoedigen. Daarnaast moet een kwart van alle bestuurders bij het Rijk over vier jaar vrouw zijn. Plasterk wil ook extra aandacht voor vrouwen uit etnische minderheden. Zij zitten op dit moment te vaak thuis.

Om onder anderen vrouwen met een deeltijdbaan meer uren te laten draaien, komt het ministerie van Sociale Zaken met de Taskforce Deeltijdplus. Het kabinet trekt 5 miljoen euro voor de werkgroep uit. De gemiddelde werkweek van vrouwen is 25 uur, die van mannen 37 uur. Alle maatregelen samen moeten ervoor zorgen dat in 2016 74 procent van alle vrouwen tussen de 20 en 64 jaar een baan heeft.


http://www.volkskrant.nl/binnenland/article465560.ece/Kabinet_tegen_beeld_meisjes_als_lustobject

III
29-09-07, 03:04
:duim:

Lang verwacht, toch gekregen!

Wel mag er nog wat meer aandacht uitgaan naar het stoppen van de verhoerisering.
Daar bij veel meisjes en vrouwen het idee heerst dat al die sexuele aandachtvragerij hoort bij een moderne en vrijgevochten vrouw.

Het streven om meer vrouwen op hogere functies te krijgen is op zich goed, maar het moet niet betekenen dat er vrouwen aangenomen worden op plekken waar een man het beter zou doen.
Dat zou discriminatie van sekse zijn en zeker niet goed voor de branche.
Net zoals er op veel leidinggevende functies mensen neergezet worden die niet competent zijn alleen mar om de norm van de grootste groep te vertegenwoordigen.
Daar is het geheel niet bij gebaat en zal ook betekenen dat de meer competenten niet aan de bak komen.

Red Sonja
29-09-07, 03:21
Ik ben het dit keer gedeeltelijk wel eens met Plasterk.
Hoewel ik bemerk dat hij uitgaat van het idee dat de vrouw een lijdend voorwerp is, een willoos slachtoffer.
Maar zo is het natuurlijk helemaal niet.
Vrouwen zijn mans genoeg om het hoerige beeld dat ze zelf van zich geven, in een oogwenk te wijzigen.
Het actuele beeld van vrouwen hebben ze grotendeels zelf gecreëerd.
De emancipatie gaat al decennia lang met rasse schreden achterwaarts.
Het behaagzieke gedrag van vrouwen lijkt wel geen grens te kennen.
Van bovenaf de boel terugdraaien lijkt me weinig zinvol wanneer de intrinsieke overtuiging dat het huidige overdreven sexuele gedrag niet spoort bij die vrouwen en meisjes er niet in zit.
Zo'n trendwijziging zou vanuit die groep zelf moeten komen.

sjaen
29-09-07, 09:36
en hoe zit het met de jonge heren!!!!

Red Sonja
29-09-07, 13:51
Geplaatst door sjaen
en hoe zit het met de jonge heren!!!!

Goeie vraag, maar waar doel je op?

Esse
29-09-07, 14:02
pff het is een beetje hypocriet,
eerst beginnen ze over emancipatie en gelijkheid,
maar dan in het tweede deel zie je waar het echt om draait:
gewoon weer de economie draaiende houden:
ja vrouwen, jullie zijn gelijkwaardig, dus let maar goed op op
school dan mag je later op een kantoor gegevens in een database invoeren. ;-)

super ick
29-09-07, 15:32
Allemaal meedraaien in de molen der slavernij.
Als je als vrouw ervoor kiest om thuis zelf je kinderen op te voeden krijg je een fiscale stimulans (lees strafkorting).

Begint een beetje op Noord Korea te lijken hier.

III
29-09-07, 16:40
Geplaatst door super ick
Allemaal meedraaien in de molen der slavernij.
Als je als vrouw ervoor kiest om thuis zelf je kinderen op te voeden krijg je een fiscale stimulans (lees strafkorting).

Begint een beetje op Noord Korea te lijken hier.

Now you're talking again!

III
29-09-07, 16:44
Geplaatst door Red Sonja
Goeie vraag, maar waar doel je op?
Geplaatst door sjaen
en hoe zit het met de jonge heren!!!!

De toenemende ridiculisering van de man?
Het beeld dat dat okee is mag ook eens afgeschaft worden namelijk!
http://a.abcnews.com/images/Technology/nerd_auction_070927_ms.jpg

Giuseppe
29-09-07, 17:09
Dus wij mogen ze niet als lustobject zien, maar ze mogen er wel naar gedragen?

StevieK
29-09-07, 17:49
Vrouwen lopen er uitdagend bij, hitsige mannen kunnen zich niet beheersen tenslotte hun hormonen beginnen te werken bij het zien van zoiets. De man hoeft zich niet aan te passen want de man is het heersende individu.

Dus een Burka gebod is nog niet zo slecht, zo worden dan de hitsige mannen beschermd tegen testoronverhogende produkt genaamd vrouw.

huuuuhhhhhhh, oeps wat zeg ik nu weer

III
29-09-07, 19:26
Geplaatst door StevieK
Vrouwen lopen er uitdagend bij, hitsige mannen kunnen zich niet beheersen tenslotte hun hormonen beginnen te werken bij het zien van zoiets. De man hoeft zich niet aan te passen want de man is het heersende individu.

Dus een Burka gebod is nog niet zo slecht, zo worden dan de hitsige mannen beschermd tegen testoronverhogende produkt genaamd vrouw.

huuuuhhhhhhh, oeps wat zeg ik nu weer

Ja, wat zeg je nu weer?

Red Sonja
29-09-07, 23:21
Geplaatst door Giuseppe
Dus wij mogen ze niet als lustobject zien, maar ze mogen er wel naar gedragen?

Heb je 'm door? :hihi:

1973Tanger
30-09-07, 01:34
Jonge vrouwen duwen zichzelf de afgrond in. Die MTV-cultuur speelt daarbij een grote rol. Als je ziet hoe vrouwen zichzelf in bepaalde clips vernederen. Dit slaat over op de jeugd van tegenwoordig. Zolang vrouwen hun vlees op die manier blijven verkopen, dragen ze zelf bij aan dat lustobject.

knuppeltje
30-09-07, 08:47
Geplaatst door 1973Tanger
Jonge vrouwen duwen zichzelf de afgrond in. Die MTV-cultuur speelt daarbij een grote rol. Als je ziet hoe vrouwen zichzelf in bepaalde clips vernederen. Dit slaat over op de jeugd van tegenwoordig. Zolang vrouwen hun vlees op die manier blijven verkopen, dragen ze zelf bij aan dat lustobject.

Huh- overslaan op de jeugd van tegenwoordig, zijn dat oude vrouwen in die clips dan

mark61
30-09-07, 12:23
Sex is vies :student:

knuppeltje
30-09-07, 12:35
Geplaatst door mark61
Sex is vies :student:

:regie: Ben jij helemaal van de pot gerukt. :blowen:

mark61
30-09-07, 12:39
Geplaatst door knuppeltje
:regie: Ben jij helemaal van de pot gerukt. :blowen:

Ik vat even de mening van ons calvinistische kabinet samen.

knuppeltje
30-09-07, 12:43
Geplaatst door mark61
Ik vat even de mening van ons calvinistische kabinet samen.

Ow sorry- heb ik even over het hoofd gezien.
Mijn nederige verontschuldiging daarvoor.

Tomas
30-09-07, 13:49
Geplaatst door mark61
Ik vat even de mening van ons calvinistische kabinet samen.

Ik ben het er wel mee eens, trouwens. Ik neem meestal een douche naderhand.

knuppeltje
30-09-07, 14:00
Geplaatst door Tomas
Ik ben het er wel mee eens, trouwens. Ik neem meestal een douche naderhand.

:hihi:

Red Sonja
01-10-07, 00:09
Geplaatst door 1973Tanger
Jonge vrouwen duwen zichzelf de afgrond in. Die MTV-cultuur speelt daarbij een grote rol. Als je ziet hoe vrouwen zichzelf in bepaalde clips vernederen. Dit slaat over op de jeugd van tegenwoordig. Zolang vrouwen hun vlees op die manier blijven verkopen, dragen ze zelf bij aan dat lustobject.

Ja zo werkt het volgens mij ook.
Zolang die vrouwen zich bereidwillig tonen om zichzelf te vernederen door hun lichaam en hun schaarse kleding te koppelen aan sexueel gedrag,
moeten ze niet de onrealistische verwachting koesteren dat ze voor vol zullen worden aangezien.
Laat staan gerespecteerd.

Zij maken van sex (iets wat van oorsprong zeer schoon is) inderdaad iets heel ranzigs en vulgairs.
"Sex is vies" slaat de spijker dan ook op zijn kop als samenvatting van de inhoud van zulke clipjes!

Zolang vrouwen dit blijven doen, zal er niet veel verbeteren aan de wijze waarop er naar hen gekeken wordt en hoe ze worden beoordeeld en behandeld.

En jongeren zijn zeer beïnvloedbaar, dus tel uit je "winst".

III
01-10-07, 00:12
Geplaatst door mark61
Ik vat even de mening van ons calvinistische kabinet samen.

Is dat niet beter dan een los van God oppositie?

1973Tanger
01-10-07, 00:22
Geplaatst door Red Sonja
Ja zo werkt het volgens mij ook.
Zolang die vrouwen zich bereidwillig tonen om zichzelf te vernederen door hun lichaam en hun schaarse kleding te koppelen aan sexueel gedrag,
moeten ze niet de onrealistische verwachting koesteren dat ze voor vol zullen worden aangezien.
Laat staan gerespecteerd.

Zij maken van sex (iets wat van oorsprong zeer schoon is) inderdaad iets heel ranzigs en vulgairs.
"Sex is vies" slaat de spijker dan ook op zijn kop als samenvatting van de inhoud van zulke clipjes!

Zolang vrouwen dit blijven doen, zal er niet veel verbeteren aan de wijze waarop er naar hen gekeken wordt en hoe ze worden beoordeeld en behandeld.

En jongeren zijn zeer beïnvloedbaar, dus tel uit je "winst".

Hier zijn we het weer heerlijk met elkaar over eens. Jij red sonja, ik Conan de Barbarian. :blij:

Red Sonja
01-10-07, 00:50
Geplaatst door 1973Tanger
Hier zijn we het weer heerlijk met elkaar over eens. Jij red sonja, ik Conan de Barbarian. :blij:

kekeke :hihi:

Giuseppe
01-10-07, 07:54
Geplaatst door Red Sonja
Heb je 'm door? :hihi:

Zal dus nooit werken.

super ick
01-10-07, 10:06
Geplaatst door Red Sonja
Ja zo werkt het volgens mij ook.
Zolang die vrouwen zich bereidwillig tonen om zichzelf te vernederen door hun lichaam en hun schaarse kleding te koppelen aan sexueel gedrag,
moeten ze niet de onrealistische verwachting koesteren dat ze voor vol zullen worden aangezien.
Laat staan gerespecteerd.

Zij maken van sex (iets wat van oorsprong zeer schoon is) inderdaad iets heel ranzigs en vulgairs.
"Sex is vies" slaat de spijker dan ook op zijn kop als samenvatting van de inhoud van zulke clipjes!

Zolang vrouwen dit blijven doen, zal er niet veel verbeteren aan de wijze waarop er naar hen gekeken wordt en hoe ze worden beoordeeld en behandeld.

En jongeren zijn zeer beïnvloedbaar, dus tel uit je "winst".

Er is maar 1 reden: Het verkoopt!

Weet je nog de Marlboroman en de man van Camel? Avonturiers die na een avontuurlijke zware dag hun sigaretje rookten bij een kampvuur in de wildernis?
Je had ook kunnen proberen je sigaret aan de man te brengen met het beeld van een rochelende longkankerpatient, wel zo waarheidsgetrouw.
Maarja het verkoopt wat minder he?
Als je een enorme puistenkop ziet vertellen dat zij nu nog maar de helft van de puistjes heeft verkoop je je creme-pje ook niet. Nee dat wordt verkocht door een bloedmooie vrouw met een gladde, met make-up dichtgesmeerde huid die nog nooit een puistje heeft gehad.

Probleem is dat jeugd vaak een verwrongen beeld krijgt opgedrongen. Gefrustreerd raken als ze niet aan het ideaalbeeld voldoen. In sommige gevallen zelfs in geestelijke en lichamelijke nood komen (anorexia).

observer
01-10-07, 12:40
Geplaatst door 1973Tanger
Jonge vrouwen duwen zichzelf de afgrond in. Die MTV-cultuur speelt daarbij een grote rol. Als je ziet hoe vrouwen zichzelf in bepaalde clips vernederen. Dit slaat over op de jeugd van tegenwoordig. Zolang vrouwen hun vlees op die manier blijven verkopen, dragen ze zelf bij aan dat lustobject. wijzen naar mtv is laf, als mensen van huis uit de juiste waarden meekrijgen is er niets maar dan ook niets in die videoclips dat de gedachtenwereld van deze heren kan beinvloeden

echter als je al geen normen en waarden meekrijgt van huis en ze dus op school en mtv opdoet tja dan krijg je groepjes jongens die op straat schunnige uitnodigingen doen aan meisjes en erger

mark61
01-10-07, 13:04
Geplaatst door observer
wijzen naar mtv is laf, als mensen van huis uit de juiste waarden meekrijgen is er niets maar dan ook niets in die videoclips dat de gedachtenwereld van deze heren kan beinvloeden

echter als je al geen normen en waarden meekrijgt van huis en ze dus op school en mtv opdoet tja dan krijg je groepjes jongens die op straat schunnige uitnodigingen doen aan meisjes en erger

Right on!

III
01-10-07, 14:32
Geplaatst door super ick
Er is maar 1 reden: Het verkoopt!

Weet je nog de Marlboroman en de man van Camel? Avonturiers die na een avontuurlijke zware dag hun sigaretje rookten bij een kampvuur in de wildernis?
Je had ook kunnen proberen je sigaret aan de man te brengen met het beeld van een rochelende longkankerpatient, wel zo waarheidsgetrouw.
Maarja het verkoopt wat minder he?
Als je een enorme puistenkop ziet vertellen dat zij nu nog maar de helft van de puistjes heeft verkoop je je creme-pje ook niet. Nee dat wordt verkocht door een bloedmooie vrouw met een gladde, met make-up dichtgesmeerde huid die nog nooit een puistje heeft gehad.

Probleem is dat jeugd vaak een verwrongen beeld krijgt opgedrongen. Gefrustreerd raken als ze niet aan het ideaalbeeld voldoen. In sommige gevallen zelfs in geestelijke en lichamelijke nood komen (anorexia).

En niet alleen dat!
Wat heeft een moderne videoclip nog met muziek van doen?
Het is één en al sexuele uitlatingen.
En wie kijken die clips?

Overigens moet ik er nog iets bij zeggen: De Marlboro man rookte niet alleen 's avonds na het werk.
Hij is gestorven aan lonkanker.
(Volgens Freek de Jonge aan een hartstilstand...)

III
01-10-07, 14:41
Geplaatst door observer
wijzen naar mtv is laf, als mensen van huis uit de juiste waarden meekrijgen is er niets maar dan ook niets in die videoclips dat de gedachtenwereld van deze heren kan beinvloeden

echter als je al geen normen en waarden meekrijgt van huis en ze dus op school en mtv opdoet tja dan krijg je groepjes jongens die op straat schunnige uitnodigingen doen aan meisjes en erger

Onder het mom van "geef je ouders maar weer de schuld".
Opvoeding voor en achter: je hebt ook nog te maken met een buitenwereld.
Of geloof je dat een moordenaar zo opgevoed is door zijn ouders?

Ik kom uit een familie die voornamelijk Christelijk Gereformeerd is.
Ik heb neven die geen televisie mochten kijken.
Maar toen er een computer in huis kwam, was een beeldscherm nodig. Daarvoor gebruikte men een voor weinig op de rommelmarkt op de kop getikte beeldbuis.
Tja, daarmee kun je niet alleen het analoge signaal (dat overigens sinds kort uit de ether is) ontvangen en zo naar de publiekelijken kijken, maar ook een VCR op aansluiten.
Ik hoef jullie internetfreaks niet uit te leggen wat je daarmee allemaal je slaapkamertjes kunt binnen laten beamen...

Of komt nu jouw conclusie: "Tja, hadden ze die jongen maar wat meer vrijheid gegeven..."
Want dán doe je het toch nooit goed als ouders en kun je daarmee alle blaam ontvangen.
"Had je maar condooms moeten gebruiken!"
(Christelijk Gereformeerden erkennen niet de autoriteit van het Vatikaan).

III
01-10-07, 14:47
Geplaatst door Giuseppe
Zal dus nooit werken.

Zeg nooit nooit.
Als mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen, dan is er doorgaans een kans.
Die kans betreft henzelf. Want het gaat erom dat je kunt leven met de uitkomsten van je keuzes. En met leven bedoel ik niet existeren of vegeteren. Geluk is de uitkomst van het maken van de hoogst mogelijke keuze.
Kies je anders (lager) dan zal het eerlijke universum je herinneren aan een gelukkiger uitkomst, met de daarbijhorende gelukkigmakendere keuze.

super ick
01-10-07, 15:24
Geplaatst door III
En niet alleen dat!
Wat heeft een moderne videoclip nog met muziek van doen?
Het is één en al sexuele uitlatingen.
En wie kijken die clips?

Overigens moet ik er nog iets bij zeggen: De Marlboro man rookte niet alleen 's avonds na het werk.
Hij is gestorven aan lonkanker.
(Volgens Freek de Jonge aan een hartstilstand...)

Een extra reden je kids close to reality te houden. Kost wat moeite maar het betaald zich uit, vroeg of laat.

Wizdom
01-10-07, 15:38
Geplaatst door 1973Tanger
Jonge vrouwen duwen zichzelf de afgrond in. Die MTV-cultuur speelt daarbij een grote rol. Als je ziet hoe vrouwen zichzelf in bepaalde clips vernederen. Dit slaat over op de jeugd van tegenwoordig. Zolang vrouwen hun vlees op die manier blijven verkopen, dragen ze zelf bij aan dat lustobject.

Wie is eigenaar van die SLECHTE ZEDEN verspreidende ZENDER nu toch weer... Toch geen ZIONISTEN... Of toch weer wel...?

observer
01-10-07, 16:15
Geplaatst door III
En niet alleen dat!
Wat heeft een moderne videoclip nog met muziek van doen?
Het is één en al sexuele uitlatingen.
En wie kijken die clips?
blijkbaar iedereen hier

laten we wel eerlijk zijn de " kijk mij eens met mijn bitches" type video is toch wel specifiek r&b

ja er zijn ook andere videoclips die enigszins of meer dan erotisch zijn, maar er is een verschil tussen opwindend en stuk vlees

je had vorig jaar die eric prydz ofzo video met die fitness (incl man trouwens dus !) of pak maar een kylie minogue clip of natuurlijk de klassieke wicked game clip van chris isaak. Voeg daar nog de diverse clips met halfontblote mannen bij en dan heb je een aardig arsenaal

wat betreft de r&b hip hoppers, je kunt stellen dat de heren zelf geen normen en waarden hebben (fors deel heeft strafblad) en als je die clips aan jongeren laat zien die zelf geen waarden meekrijgen van hun ouders, of niet in hun omgeving zien hoe je met vrouwen beschaafd moet omgaan, tja dan is het inkoppen

maar dat is een breed probleem, zo vind ik het zomaar met voornaam of je jij aanspreken ook niet echt fatsoenlijk

III
01-10-07, 16:53
Geplaatst door observer
blijkbaar iedereen hier

laten we wel eerlijk zijn de " kijk mij eens met mijn bitches" type video is toch wel specifiek r&b

ja er zijn ook andere videoclips die enigszins of meer dan erotisch zijn, maar er is een verschil tussen opwindend en stuk vlees

je had vorig jaar die eric prydz ofzo video met die fitness (incl man trouwens dus !) of pak maar een kylie minogue clip of natuurlijk de klassieke wicked game clip van chris isaak. Voeg daar nog de diverse clips met halfontblote mannen bij en dan heb je een aardig arsenaal

wat betreft de r&b hip hoppers, je kunt stellen dat de heren zelf geen normen en waarden hebben (fors deel heeft strafblad) en als je die clips aan jongeren laat zien die zelf geen waarden meekrijgen van hun ouders, of niet in hun omgeving zien hoe je met vrouwen beschaafd moet omgaan, tja dan is het inkoppen

maar dat is een breed probleem, zo vind ik het zomaar met voornaam of je jij aanspreken ook niet echt fatsoenlijk

Ok, je geeft nu aan dat het voornamelijk gaat om de R&B (op zich al een verkrachting die sjit zo te noemen), hip-hop en "hoerenmuziek".
Hoezo weet ik niet, maar het lijkt erop dat het gros van de jeugd (want daar gaat het hier dus ook om) luistert en kijkt naar deze wanstaltige excessen die moeten doorgaan voor audiokunst, ook wel muziek genaamd.

super ick
01-10-07, 17:25
Commentaren
maandag 1 oktober 2007 10:40 / 37 reacties

Seksualisering: Plasterk veel te betuttelend

PvdA-bewindsman Ronald Plasterk trekt ten strijde tegen de seksualisering van de samenleving en het portretteren van de vrouw als lustobject. Maar niets wijst erop dat een blote bil op TMF schade berokkent

Gerry van der List

Het lijkt al weer heel lang geleden, maar ooit was Ronald Plasterk een prikkelende columnist die haarfijn wist uit te leggen wat er niet deugde aan de Europese Grondwet en welsprekend het atheïsme verdedigde.

Nu maakt de bioloog als PvdA-minister van Onderwijs deel uit van een kabinet dat de, licht aangepaste, Grondwet van harte onderschrijft en de samenleving christelijke waarden opdringt.

Blote billen
Dat Plasterk de paternalistische smaak te pakken heeft gekregen, blijkt uit zijn emancipatienota, waarin hij zich verzet tegen de ‘seksualisering van de samenleving waarbij meisjes en vrouwen als lustobject worden geportretteerd’.

De minister heeft daarmee niet alleen de van lustbeleving afkerige christelijke partijen aan zijn zijde, maar ook zijn partijgenoot Jeroen Dijsselbloem. Dit Kamerlid klaagde over de overdaad aan blote (negerinnen)billen in de clips van TMF en MTV.

Maar het is moeilijk aannemelijk te maken dat seksuele prikkels de samenleving schade berokkenen. Er is nu meer erotiek in het dagelijkse leven dan in het verleden, dat is waar. Maar er zijn allerlei, formele en informele, gedragsregels ontstaan om mannen in toom te houden.

Lusteloze cultuur van de boerka
Op de werkvloer zijn bijvoorbeeld maatregelen genomen om ongewenste intimiteiten tegen te gaan en een televisiemedewerker die betrapt wordt op het bezit van kinderporno, wordt direct ontslagen.

Allochtone jongens raken soms in verwarring door alle verleidingen, maar dat is nog geen reden om ten strijde te trekken tegen posters met vrouwen in bikini. Onze lustobjecten verdienen bescherming tegen de lusteloze cultuur van de boerka.

Het wordt steeds duidelijker: het kabinet zorgt ervoor dat de lasten toenemen en de lusten afnemen. Maar zeker omdat ondanks alle erotiek een moreel verval is uitgebleven, gaat Plasterk veel te ver in zijn bevoogding. Zonder seksuele repressie van de regering gaat de samenleving heus niet ten onder.

observer
01-10-07, 20:52
Geplaatst door III
Ok, je geeft nu aan dat het voornamelijk gaat om de R&B (op zich al een verkrachting die sjit zo te noemen), hip-hop en "hoerenmuziek".
Hoezo weet ik niet, maar het lijkt erop dat het gros van de jeugd (want daar gaat het hier dus ook om) luistert en kijkt naar deze wanstaltige excessen die moeten doorgaan voor audiokunst, ook wel muziek genaamd. uiteindelijk gaat het niet om waar ze naar kijken maar wat ze er van overnemen

als ze denken dat het normaal is om de "pimp"te zijn en dat vrouwen ho's en bitches zijn dan is dat een probleem, dat kun je aanpakken door ze te verbieden, je kunt het echter beter aanpakken door kinderen gewoon normen en waarden bij te brengen

een kind ziet en denkt dat is normaal, dat zal hij 100x sneller oppikken van zijn ouders en directe omgeving dan van een videoclip

denk je ook niet?

Qaiys
01-10-07, 21:09
Geplaatst door super ick

Gerry van der List
Allochtone jongens raken soms in verwarring door alle verleidingen, maar dat is nog geen reden om ten strijde te trekken tegen posters met vrouwen in bikini. Onze lustobjecten verdienen bescherming tegen de lusteloze cultuur van de boerka.

Zoals vrijwel alle columnisten van elsevier kunnen ze niemand anders dan de allochtonen en moslims de schuld te geven.

III
01-10-07, 21:12
Geplaatst door observer
uiteindelijk gaat het niet om waar ze naar kijken maar wat ze er van overnemen

als ze denken dat het normaal is om de "pimp"te zijn en dat vrouwen ho's en bitches zijn dan is dat een probleem, dat kun je aanpakken door ze te verbieden, je kunt het echter beter aanpakken door kinderen gewoon normen en waarden bij te brengen

een kind ziet en denkt dat is normaal, dat zal hij 100x sneller oppikken van zijn ouders en directe omgeving dan van een videoclip

denk je ook niet?

Vergeet de onderhuidse kracht van de suggestie niet.
Net als dat de moslims verketterd worden door alles wat er door de media maar aangevoerd kan worden om die mensen slecht neer te zetten.
Denk daarbij aan een film over criminelen die onvermijdelijke contacten hebben in de Arabische wereld...
Natuurlijk is een solide basis belangrijk, maar geen kind is hetzelfde.
Mijn ouders bijvoorbeeld rookten allebei.
Ikzelf ben ook gaan roken. Niet door mijn ouders, maar uit stoerdoenerigheid tegenover meisjes. Mijn broer en mijn zus hebben nooit gerookt.
Natuurlijk heb ik thuis een knauw gekregen, maar mijn broer en zus toch niet. Ik denk dat dan het milieu waar je je in begeeft erg belangrijk is in hetgeen jij doet en laat. En niet in de laatste plaats telt je karakter. Hoe ben jij als individu? waar liggen jouw prioriteiten?

Orakel
01-10-07, 22:02
http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_4519_48e2acfbbf1463afc197ddea567ff2502 2100fce.gif

Nah, sinds dat achtelijke Vista krijg ik die plaatjes niet voor mekaar

Red Sonja
02-10-07, 02:57
Geplaatst door Orakel
http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_4519_48e2acfbbf1463afc197ddea567ff2502 2100fce.gif

Nah, sinds dat achtelijke Vista krijg ik die plaatjes niet voor mekaar

Dode link

De pagina die u heeft opgevraagd bestaat niet, of bestaat niet meer.

Bent u hier gekomen vanaf een andere pagina van onze website, laat het ons dan weten, zodat we de fout kunnen herstellen.
U kunt een mailtje sturen naar [email protected].


Bent u hier terechtgekomen via een link op een andere website, dan is die verwijzing onjuist.
Daar kunnen wij helaas niets aan doen.
U zou eventueel de webmaster van die site op de hoogte kunnen stellen van het probleem.

III
02-10-07, 03:36
Geplaatst door Red Sonja
probleem

Er zijn geen problemen.
Alleen uitdagingen.

Qaiys
02-10-07, 09:33
Geplaatst door Red Sonja
Dode link

De pagina die u heeft opgevraagd bestaat niet, of bestaat niet meer.

Bent u hier gekomen vanaf een andere pagina van onze website, laat het ons dan weten, zodat we de fout kunnen herstellen.
U kunt een mailtje sturen naar [email protected].


Bent u hier terechtgekomen via een link op een andere website, dan is die verwijzing onjuist.
Daar kunnen wij helaas niets aan doen.
U zou eventueel de webmaster van die site op de hoogte kunnen stellen van het probleem.

De link is oke, alleen maroc.nl breekt de link verkeerd af zodat de link niet geheel en met een spatie teveel in het geopende venster komt en dan niet door de website van nrc herkend wordt.